Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 11:22 | |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast - 2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1 4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1 5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1 6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1 7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1 8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1 12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1 13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps. 14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1 15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX 16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Eindstanden 2011 Nog geen link Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: Red Bull Racing WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Scuderia Ferrari Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus F1 Team Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean Sahara Force India F1 Team Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne AT&T Williams Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna Caterham F1 Team Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Vitaly Petrov 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan Marussia F1 Team Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Christijan Albers - Robert Doornbos - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Teampresentaties • Caterham - 26 januari 2012 • McLaren - 1 februari 2012 • Ferrari - 3 februari 2012 • Force India - 3 februari 2012 • Red Bull Racing - 6 februari 2012 • Sauber F1 Team - 6 februari 2012 • Williams - 7 februari 2012 Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden | ||
RingBewoner | maandag 27 februari 2012 @ 11:23 | |
Ik zat er op te wachten..... | ||
Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 11:24 | |
Dichtbi! ?? ![]() ![]() | ||
Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 11:24 | |
Ja ik ook, toen maar een nieuwe geopend | ||
RingBewoner | maandag 27 februari 2012 @ 11:26 | |
Scheelde niet veel of we hadden 2. Ik deed het ook bijna. | ||
Kleffe_Dop | maandag 27 februari 2012 @ 11:28 | |
Watskeburt met de TT? | ||
Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 11:28 | |
Schrijffoutje of zitten er nog meer fouten in? | ||
Sinister-D- | maandag 27 februari 2012 @ 11:39 | |
Waarom zo'n vreemde titel i.t.t. alle andere topics ![]() | ||
Karstman | maandag 27 februari 2012 @ 11:40 | |
edit: nvm | ||
franklop | maandag 27 februari 2012 @ 11:40 | |
even aangepast ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 27 februari 2012 @ 11:41 | |
![]() | ||
franklop | maandag 27 februari 2012 @ 11:42 | |
Als ik toch bezig ben; Niemand hier trouwens die tijdens het komende F1-seizoen voor FOK! wil volgen als redactielid? | ||
Marks | maandag 27 februari 2012 @ 11:46 | |
Wat houdt dat precies in? | ||
franklop | maandag 27 februari 2012 @ 11:49 | |
nieuwsberichten schrijven voor FOK!sport over de laatste F1 (of andere autosport) nieuwtjes/uitslagen e.d. | ||
Fiorano | maandag 27 februari 2012 @ 11:58 | |
dus het gene op f1fanatic vertalen en dan plaatsen op fok ? ![]() Btw, levert dat nog wat op, of is dat vrijwillig? | ||
Marks | maandag 27 februari 2012 @ 11:59 | |
Als je iets meer details hebt zou dat fijn zijn, op zich heb ik wel interesse. | ||
franklop | maandag 27 februari 2012 @ 12:17 | |
alles is op vrijwillige basis wat wil je weten? Kan altijd via PM hoor ![]() | ||
Marks | maandag 27 februari 2012 @ 12:48 | |
wanneer en wat er dan geplaatst moet worden, en hoe ik dat kan doen. | ||
RingBewoner | maandag 27 februari 2012 @ 13:02 | |
Zeker interesse. Mag je ook gewoon zomaar een stukje schrijven. Bijvoorbeeld over de geschiedenis van Spa-Francorchamps? | ||
Klonk | maandag 27 februari 2012 @ 13:05 | |
Klopt dat met de BBC trouwens nog wel, dacht dat die de rechten kwijt waren? | ||
Sinister-D- | maandag 27 februari 2012 @ 13:11 | |
Die hebben de helft van de rechten verkocht/geleend/verpand aan Sky Sports. Dus BBC zendt een gedeelte uit, en Sky zendt een gedeelte uit. | ||
franklop | maandag 27 februari 2012 @ 13:18 | |
wanneer het je uitkomt uiteraard (blijft vrijwillig), en gaat gewoon om algemeen nieuws e.d. rond de F1 of andere autosport. Je kan dat doen door te solliciteren via FOK!sport ( sport@fok.nl )
![]() | ||
sasquatsch | maandag 27 februari 2012 @ 14:59 | |
De media specialisten hebben de afgelopen tests geanalyseerd en komen tot de volgende conclusies: Red Bull is nog steeds het te kloppen team, op de voet gevolgd door McLaren. Mercedes is de nummer drie en Force India de verrassende nummer vier. Ferrari komt niet verder dan de vijfde plaats in de lijsten, al denkt Massa dat ze beter zijn dan die vijfde plaats. Sauber, Toro Rosso, Williams zitten Force India op de hielen, dus het kan een mooi gevecht worden achter de podiumplaatsen. Lotus hebben zo nog niet goed kunnen beoordelen, maar zit ergens tussen plek drie en plek acht. | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 15:00 | |
Mercedes nummer 3 ![]() Schumacher op het podium ![]() ![]() | ||
Bastard | maandag 27 februari 2012 @ 15:03 | |
Mclaren kanshebber misschien ![]() En stiekem hoop ik goede dingen van Raikonnen en Lotus! | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 15:05 | |
Daar hoop ik ook op. ![]() | ||
MoriniStylr | maandag 27 februari 2012 @ 15:24 | |
Ik ben benieuwd naar Caterham, ondanks dat ze met testtijden vaak laatste staan hoop ik toch wat meer aangezien ze vorig seizoen vaak dicht in de buurt zaten. | ||
Fiorano | maandag 27 februari 2012 @ 15:34 | |
En toch blijft het speculeren op basis van tests, Ferrari heeft verschillende keren aangegeven dat het tijdens de tests puur richtte op het verzamelen van gegevens, en niet zo zeer om een snel mogelijk rondje te draaien. Maar nog maar een paar weken, en dan is het zover. Eindelijk weer actie op de baan. Wat duurt zo'n winter toch vreselijk lang.... | ||
Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 16:26 | |
Dank je ![]() | ||
Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 16:44 | |
Ik las in AutoMotorundSport dat Newey zei dat McLaren met dit ontwerp kansloos is, ook dat Lotus een goede auto heeft, Ferrari een ingewikkelde auto heeft die nog alle kanten op kan en dat Red Bull nog steeds een voorsprong heeft maar een stuk kleiner dan vorig jaar | ||
M.Melandri | maandag 27 februari 2012 @ 16:46 | |
Als de McLaren weer een betere mechanische grip heeft dan staan ze nu ongeveer gelijk, Barcelona is een puur aero circuit. | ||
M.Melandri | maandag 27 februari 2012 @ 16:47 | |
AMG Mercedes GP wordt de verrassing (hoop ik) en gaat RBR aanvallen. | ||
Tarado | maandag 27 februari 2012 @ 16:50 | |
Het maakt mij niet zoveel uit wie er gaat aanvallen als we maar een spannender jaar krijgen dan vorig jaar | ||
JohnB52 | maandag 27 februari 2012 @ 17:15 | |
Force India staat mi toch wel erg hoog? | ||
Sinister-D- | maandag 27 februari 2012 @ 17:32 | |
Dat zijn meestal de gelukjes die kleinere teams hebben, maar die houden het 9 van de 10 keer niet vol op dat niveau tot het einde van het seizoen omdat ze er minder geld tegenaan kunnen smijten voor doorontwikkeling. Dat zag je bij Williams een aantal jaren geleden, bij Sauber vorig jaar, en zo zullen er nog wel wat voorbeeldjes zijn van uit het verleden. | ||
nils7 | maandag 27 februari 2012 @ 17:36 | |
Brawn is een goed voorbeeld.... hebben tot de helft van het seizoen voordeel gehad van hun "double diffuser" maar toen de rest het had zakten ze weg. | ||
Sinister-D- | maandag 27 februari 2012 @ 17:48 | |
Idd een goed voorbeeld. Al kun je daar niet echt van een gelukje spreken, maar meer een geniale vondst. Ver van het podium bleven ze iig niet af, en zaten wel telkens in de punten. | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 17:59 | |
Eigenlijk had ik het Rubens wel gegund om dat jaar de titel te pakken. ![]() Niet dat ik het Button niet gun, want die gun ik het ook, maar het was wel mooi geweest ![]() | ||
Mikkie | maandag 27 februari 2012 @ 19:37 | |
Dat zou wel prachtig zijn! | ||
Fir3fly | maandag 27 februari 2012 @ 19:46 | |
McLaren wordt altijd hoger ingeschat. Aangezien zij min of meer met een evolutie komen denk ik niet dat ze veel dichterbij gaan komen. Sterker nog, ik denk dat ze op het gebied van mechanische grip veel terrein gaan verliezen door de auto die te laag is. | ||
Trystar | maandag 27 februari 2012 @ 22:26 | |
@NobleF1: Marussia to miss final test after failing crash test. Full story soon. http://www.autosport.com/news/report.php/id/97710 | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 22:31 | |
Ik lees tegenstrijdige berichten. Andere sites melden dat ze wel door de laatste test gekomen zijn ![]() | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 22:37 | |
Ow wacht. Dat was HRT ![]() | ||
ari_zahav | maandag 27 februari 2012 @ 22:40 | |
![]() | ||
sanger | maandag 27 februari 2012 @ 22:44 | |
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen. En over de te lage auto; ze zijn daar echt niet dom ofzo ![]() | ||
Peterselieman | maandag 27 februari 2012 @ 22:46 | |
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1 | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 22:48 | |
Nouja de enige van de nieuwe teams die geen lachtertje is gebleken is het huidige caterham imo ![]() | ||
vosss | maandag 27 februari 2012 @ 22:49 | |
Die kunnen best een sprongetje maken denk ik komend jaar ![]() | ||
Glijdt_licht | dinsdag 28 februari 2012 @ 00:52 | |
Ze konden niet genoeg snelheid maken om de test geldig te laten zijn? ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 28 februari 2012 @ 00:58 | |
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica. | ||
Trystar | dinsdag 28 februari 2012 @ 10:03 | |
http://www.ferrari.com/En(...)ge-of-programme.aspx | ||
nils7 | dinsdag 28 februari 2012 @ 10:08 | |
Aan de ene kant terecht die testdagen staan er niet voor niets | ||
sasquatsch | dinsdag 28 februari 2012 @ 10:19 | |
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto. | ||
Weltschmerz | dinsdag 28 februari 2012 @ 10:20 | |
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig. Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken. | ||
Tarado | dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21 | |
O ja wat was het ook al weer, de superioriteit van Vettel gaf de doorslag | ||
M.Melandri | dinsdag 28 februari 2012 @ 15:54 | |
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie. | ||
M.Melandri | dinsdag 28 februari 2012 @ 15:55 | |
Vorig jaar werden ze idd zeer laag ingeschat, een beetje zoals Ferrari dit jaar, maar toen heeft McLaren tussen de laatste test en de 1e GP het OBD concept van RBR nog kunnen kopieren. | ||
Weltschmerz | dinsdag 28 februari 2012 @ 16:11 | |
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber? Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs. | ||
Pagan | dinsdag 28 februari 2012 @ 17:01 | |
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP. | ||
Michael_Moore | dinsdag 28 februari 2012 @ 17:07 | |
Als z'n site klaar is zal hij er wel in komen. ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 28 februari 2012 @ 17:44 | |
Dat zei laatst nog iemand op F1today bij de reacties, waarop een ander eigenlijk imo wel een goed antwoord had: HRT probeert al 2 jaar met alle financiële en praktische middelen die ze hebben een auto rijdende te krijgen. Terwijl een Virgin (lees Branson) geen zin/tijd/geld wou vrijmaken om windtunneltests te doen en maar een computer-animatie te gebruiken om een auto te ontwerpen. Besteed de boel maar uit aan een derde partij, zoals Wirth, dan heeft hij tenminste iemand om de schuld te geven als het mis gaat (oké, HRT heeft dat het eerste jaar ook gedaan met Dallara, hebben daarover zitten klagen en hebben direct actie ondernomen en de samenwerking stopgezet). Zodra Branson in de gaten kreeg dat ''zijn'' team geen vooruitgang boekte (meer bepaald omdat hij er geen geld in stak) heeft ie het team dan ook maar weer van de hand gedaan en de miserie aan een of andere onbekende (louche?) Russisch fabrikantje verkocht. HRT heeft zijn auto al 2 jaar op rij van de laatste plaats weten te houden, heeft investeerders gezocht voor financiële middelen te hebben, stampen Kolles buiten omdat ze inzagen dat hij alleen geld in het laatje wou hebben ipv geld te investeren, ze hebben daarna gezocht naar een degelijke infrastructuur om vervolgens een fatsoenlijke fabriek op poten te kunnen zetten. Heeft iemand ooit berichten van Virgin of Marussia gehoord waarbij ze willen laten blijken dat ze serieus willen genomen worden? Staat mij iig weinig van bij. Dus wat mij betreft, als je alles eens op een rijtje zet, is Marussia altijd al het lachertje van de klas geweest en niet HRT, ondanks dat de laatstgenoemde dan wel de langzamere is ![]() | ||
Glijdt_licht | dinsdag 28 februari 2012 @ 17:55 | |
HRT zie ik als het moderne Minardi. Een team dat probeert te overleven en daarbij verschillende middelen actief inzet. Virgin/Marussia zie ik als het moderne Life/Andrea Moda. Iemand die een enorme ego heeft en daarom een team wil(de) hebben. ik heb dan ook wel sympathie voor HRT en niet voor Marussia/Virgin.. | ||
Migue | dinsdag 28 februari 2012 @ 18:23 | |
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors. | ||
Spooky4u | dinsdag 28 februari 2012 @ 19:31 | |
Ik denk eerder dat het om Richard Branson gaat. | ||
Migue | dinsdag 28 februari 2012 @ 20:01 | |
Maar Richard Branson noch Virgin heeft ooit aandelen in het team gehad. | ||
Glijdt_licht | dinsdag 28 februari 2012 @ 21:07 | |
Maar Virgin stond er wel voor een groot deel achter en Branson had er makkelijk geld in kunnen pompen, zodat het wel succesvol werd. In plaats daarvan koos hij voor een goedkope manier om in de sport actief te zijn met zo weinig mogelijk uitgaven wel in een teamnaam staan. Hij wilde wel prestaties zien, maar er geen geld tegenover zetten. | ||
koffiezwartsterk | dinsdag 28 februari 2012 @ 21:36 | |
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ? Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info. | ||
Sinister-D- | dinsdag 28 februari 2012 @ 21:42 | |
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot. En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide het ![]() ![]() | ||
Migue | dinsdag 28 februari 2012 @ 23:23 | |
Maar dan beoordeel je een team op de nalatigheid van een sponsor, dat vind ik een onjuist. Virgin is nooit meer dan een houder van de sponsorrechten geweest, nooit beleidsmaker. Richard Branson en Virgin houden nu eenmaal van bombarie, dat is hun ding en waar ze groot mee zijn geworden. Dat hoort nu eenmaal bij het merk van Virgin. Nu zijn ze weg, omdat de budget cap nooit kwam en de groene technologie door de andere teams getorpedeerd is. Het verbaast mij dat ze het nog zo lang uitgehouden hebben. Wat Nikolai Fomenko betreft, ik ben sowieso niet zo op de hoogte van wat zich in Rusland afspeelt. Van wat ik van mensen met een Russische achtergrond heb begrepen, is dat Fomenko in Rusland beroemd is om goede redenen en nooit bij controverses betrokken is geweest. Dus om nou maar te suggereren dat het mogelijk louche is, is een ongepast. Marussia Motors is ook een bedrijf dat voor een jonge sportwagenfabrikant goed draait. Geen idee waar ze het geld vandaan halen, maar er wonen veel rijke mensen in Rusland en Fomenko heeft een goede reputatie en veel bekendheid. Bovendien, schijnbaar, een goed verstand van bedrijfsvoering. | ||
Bonobo11 | woensdag 29 februari 2012 @ 01:30 | |
Thnx, kende het niet, maar staat nu in m'n itunes | ||
sasquatsch | woensdag 29 februari 2012 @ 09:38 | |
'Pit limiet naar 60 km/uur'
| ||
Bastard | woensdag 29 februari 2012 @ 09:46 | |
Zit mij nu al altijd op te vreten als ze gaan 'pitten' "kom op sneller!!!!" ![]() | ||
nils7 | woensdag 29 februari 2012 @ 10:05 | |
http://www.gtspirit.com/tag/marussia/ | ||
Marks | woensdag 29 februari 2012 @ 10:20 | |
Hoe mooi is dit dan om terug te zien , vanaf 7:46 | ||
JohnB52 | woensdag 29 februari 2012 @ 10:31 | |
Barrichello naar IndyCar: http://joesaward.wordpres(...)ns-lands-in-indycar/ | ||
Tarado | woensdag 29 februari 2012 @ 12:00 | |
| ||
SjaakVilleneuve | woensdag 29 februari 2012 @ 12:00 | |
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen, Het is toch iets meer "familie" met elkaar, dan “The Piranha Club” ![]() | ||
Pagan | woensdag 29 februari 2012 @ 12:22 | |
'Snelheidslimiet pitstraat naar 60 km/h' http://t.co/PpNvInk5 [ Bericht 46% gewijzigd door Pagan op 29-02-2012 12:23:54 (Link aangepast.) ] | ||
Kleffe_Dop | woensdag 29 februari 2012 @ 12:25 | |
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. ![]() Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer. Montoya liep trouwens ongehavend weg. | ||
Tarado | woensdag 29 februari 2012 @ 12:29 | |
Vreemd ongeluk Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht | ||
Weltschmerz | woensdag 29 februari 2012 @ 12:51 | |
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen? | ||
Atreidez | woensdag 29 februari 2012 @ 13:14 | |
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment. | ||
sasquatsch | woensdag 29 februari 2012 @ 13:27 | |
Het Coanda-effect. Briljant. ![]() Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt. Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit. | ||
sasquatsch | woensdag 29 februari 2012 @ 13:45 | |
Testschema voor de komende dagen:
| ||
Kleffe_Dop | woensdag 29 februari 2012 @ 13:49 | |
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden: WHAT THE HECK HAPPENED? Montoya: "I told them when I left the pits something wasn't right and I felt a weird vibration when we were with the pack. Every time I got on the gas, it vibrated. So, I came back in and they checked all the rear-end and they said it was ok. I was going down the back straightaway, and I was going in fourth gear, but, we weren't even going that fast. Every time I got on the gas I could feel the rear really squeezing. I got on the brakes to travel up and while I was telling the spotter to have a look on how the rear was moving, the car just turned right." | ||
vosss | woensdag 29 februari 2012 @ 14:21 | |
Ja daar brak overduidelijk wat af ofzo ![]() | ||
Marks | woensdag 29 februari 2012 @ 14:24 | |
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ![]() | ||
ari_zahav | woensdag 29 februari 2012 @ 14:25 | |
Ik dacht dat Red Bull en Ferrari een dag later zouden beginnen met hun test? edit: nevermind...
| ||
Tarado | woensdag 29 februari 2012 @ 15:17 | |
Daar heb je races voor | ||
sanger | woensdag 29 februari 2012 @ 15:37 | |
Ja goed joh ![]() Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma... Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij. | ||
Migue | woensdag 29 februari 2012 @ 16:45 | |
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is geworden ![]() | ||
Marks | woensdag 29 februari 2012 @ 16:55 | |
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is... | ||
M.Melandri | woensdag 29 februari 2012 @ 17:08 | |
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezet ![]() | ||
Fiorano | woensdag 29 februari 2012 @ 17:09 | |
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc. | ||
Sinister-D- | woensdag 29 februari 2012 @ 18:56 | |
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing. | ||
Fiorano | woensdag 29 februari 2012 @ 19:08 | |
Waar staat dat dan in de reglementen, want ik heb het op proberen te zoeken vandaag maar in de reglementen die ik kon vinden stond er niks over in. Puur uit interesse hoor. | ||
Glijdt_licht | woensdag 29 februari 2012 @ 19:17 | |
Je mag inderdaad niet met twee auto's testen tegenwoordig. Waar het staat weet ik niet, maar het is meer dan logisch dat rijke teams gewoon twee auto's zouden inzetten als dat mocht. het eheft inderdaad met kostenbesparing te maken, omdat je dan minder mensen mee hoeft te nemen naar het circuit. | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 29 februari 2012 @ 19:39 | |
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan .. | ||
Atreidez | woensdag 29 februari 2012 @ 19:47 | |
Ik kan het ook niet terugvinden in de regulations, maar er wordt wel verwezen naar bepaalde onderdelen die op de auto moeten zitten tijdens een test. Misschien krijg je per team van de FIA bv. maar 1 zo'n controle box en kun je dus wel meer auto's gebruiken, maar niet tegelijk laten rijden. http://www.formula1.com/i(...)ations/8713/fia.html | ||
sanger | woensdag 29 februari 2012 @ 19:50 | |
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf. Daarnaast blijf ik erbij dat je als coureur in een halve dag weinig nuttigs kunt doen. | ||
Migue | woensdag 29 februari 2012 @ 20:06 | |
Die regel staat nergens in de reglementen van de FIA omdat het onder de Resource Restriction Agreement valt ![]() | ||
franklop | woensdag 29 februari 2012 @ 20:27 | |
Vind jij het leuk om te schrijven over Formule 1 of andere (auto)sporten? Lees dan onderstaand bericht! Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport | ||
kepler | woensdag 29 februari 2012 @ 20:30 | |
Grappig, dat effect kende ik tot een paar weken geleden niet ![]() ![]() | ||
D. | woensdag 29 februari 2012 @ 22:10 | |
*hier maar even de vraag plaatst omdat hij het topic niet kan vinden Is er al nieuws over de Fok F1 manager? | ||
franklop | woensdag 29 februari 2012 @ 22:11 | |
Die komt eraan ![]() | ||
vosss | woensdag 29 februari 2012 @ 22:56 | |
Problemen zouden zijn opgelost lees ik net. Plus dit is volgens mij de eerste officiële bevestiging van wat er nou aan de hand was. | ||
vosss | woensdag 29 februari 2012 @ 22:59 | |
Ow en door het oplossen van het probleem is de auto 1 kilo zwaarder geworden | ||
MoriniStylr | woensdag 29 februari 2012 @ 23:59 | |
Raikkonen zal wel balen, daar gaan zijn ijsjes ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 09:11 | |
Gaat dus niet door | ||
JohnB52 | donderdag 1 maart 2012 @ 09:44 | |
Precies t gewicht aan schroeven moeren en boutjes die ze waren vergeten ;-) | ||
Marks | donderdag 1 maart 2012 @ 09:57 | |
En er wordt bijvoorbeeld niet eens meer bijgetankt ,dus volle brandstoftanks etc. lijken er dus niet eens te staan bijvoorbeeld. En ligt het aan mij, maar volgens mij komt het bijna nooit meer voor dat er een lollypopman wordt aangereden? Zeg een jaar of 10, 15 terug gebeurde dat volgens mij nog regelmatig! Het lijkt dus sowieso al een stuk veiliger geworden. | ||
LWD-Godius | donderdag 1 maart 2012 @ 10:29 | |
Gaat Williams dit seizoen hun vliegwieltechniek (KERS) gebruiken? | ||
RingBewoner | donderdag 1 maart 2012 @ 10:37 | |
Zal eens reageren. | ||
Peterselieman | donderdag 1 maart 2012 @ 10:53 | |
nee, gewoon met batterijen nog. | ||
Joene | donderdag 1 maart 2012 @ 11:16 | |
Jullie dit artikel al gezien ? http://www.yallaf1.com/20(...)ecrets-of-their-w03/ | ||
Glijdt_licht | donderdag 1 maart 2012 @ 12:28 | |
nee, maar ik heb er in het vorige topic al een post aan gewijd [F1] F1 nieuwtjes topic deel 100 Alleen is het plaatje erbij verdwenen.. Stond de werking van de diffuser uitgelegd Voilá ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 12:37 | |
Nee, maar Audi wel. ![]() Ze gebruiken de Williams vliegwieltechniek voor de Audi R18 e-tron quattro waarmee ze Le Mans willen winnen. | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 12:40 | |
Porsche heeft het ook al gebruikt | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 14:12 | |
Perez zorgde voor de lunch break van vandaag ![]() De tijden van deze morgen:
| ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:10 | |
Volgens mij (lees: in mijn beleving) is dat afgelopen 5 jaar elk jaar minstens 1x gebeurd anders hoor ![]() | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:15 | |
Volgens mij ook wel, Massa nog in Singapore 2008? Shit ik lees het verkeerd ![]() | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:20 | |
Was dat met die fik bij Massa bedoel je toen ie wegreed of wat? ![]() Dat was ook vet. Op 1 of andere manier combineert vuur heel goed met F1. En met BBQ-en ook natuurlijk. Het zijn ook echt mannendingen natuurlijk ![]() | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:24 | |
Nee brandstof slang zat er nog in | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 16:26 | |
Dat heeft hem min of meer het kampioenschap gekost. Dat en die opgeblazen motor in Hongarije. | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:33 | |
Nee die lul van een pruis die openlijk solliciteerde bij McLaren heeft hem het kampioenschap gekost ![]() ![]() ![]() | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:35 | |
Glock? | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:35 | |
Is dat geen pruis? ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 16:36 | |
Toen was het al te laat. | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:37 | |
Nee hoor. Als ie niet aan de kant gegaan voor Lewis dan had Massa gewoon de titel gepakt. Hoe mooi was dat geweest. Een Braziliaan die in Brazilië in de laatste race van het seizoen de titel had gepakt. Ik denk dat Brasil compleet ontploft was ![]() | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:39 | |
| ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:40 | |
Dat klopt wel maar wat Fir3fly zegt ook | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 16:40 | |
Hij reed op slicks. Lewis was er op het rechte stuk gewoon voorbij gevlogen. | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:45 | |
Dat weet ik ook wel. Hij had Lewis desnoods keihard de muur in moeten drukken. Koekje van eigen deeg ![]() ![]() ![]() | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 16:48 | |
![]() | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:59 | |
| ||
Waffle | donderdag 1 maart 2012 @ 17:01 | |
Geluk dat het zo af liep anders had de FIA hem toch mooi geholpen aan zijn titel door de verschrikkelijk slechte beslissing in België. | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 17:03 | |
Oh kom op, het is al zo vaak bewezen dat dat gewoon terecht was. | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 17:06 | |
dit dus. Een geweldige inhaalactie op zo'n manier bestraffen. ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 17:08 | |
Ja, een chicane afsnijden om iemand in te halen is vrij geniaal. | ||
Waffle | donderdag 1 maart 2012 @ 17:09 | |
Hij liet Raikkonen daarna gewoon weer voor. Alleen doordat die Ferrari geen tempo had kon hij hem de volgende bocht alweer inhalen. | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 17:11 | |
En de reden dat Raikkonen minder snelheid had? Precies, hij nam de chicane correct. Het is echt niet zo moeilijk. | ||
Peterselieman | donderdag 1 maart 2012 @ 17:12 | |
Hamilton nam gewoon niet genoeg gas terug destijds. Was hij iets geduldiger geweest dan had hij de wedstrijd in België gewoon reglementair gewonnen. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 17:12 | |
Misschien wel, maar dan had de FIA adequater moeten reageren (tijdens de race) en dat deden ze niet. Lewis vroeg namelijk of het zo goed was en kreeg daar geen antwoord meer op. En er was een precedent (Alonso in Japan 2005?), waar de FIA in exact zo'n zelfde situatie oordeelde dat het niet nodig was om zijn plek terug te geven (nadat hij het al gedaan had ![]() Pas na deze acties zijn de regels verduidelijkt. Dat had al sinds 2005 zo moeten zijn. Het was dus imho een faal van de FIA. Net zoals het een faal was om Massa niet te bestraffen voor de unsafe pit exit in Valencia waar hij bijna Sutil ramde. Hamilton is gewoon de terechte kampioen van 2008. | ||
Waffle | donderdag 1 maart 2012 @ 17:13 | |
Raikkonen haalt Hamilton dan wel in (of Hamilton laat hem in ieder geval voor gaan). Dan kan het niet anders zijn dan dat Raikkonen daar wel meer snelheid heeft. Anders kom je hem toch nooit voorbij ![]() | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 17:16 | |
100% ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 17:16 | |
Lotus is ondanks de problemen van afgelopen week goed bezig. Snelste van vandaag.
| ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 17:17 | |
Dat is positief maar hoe moeten we dat inschatten, 5e auto? | ||
LWD-Godius | donderdag 1 maart 2012 @ 17:21 | |
Bedenkt voor de info, ik zag laatst namelijk een documentaire op NGC over Williams-F1 waar ze nogal uitgebreid het erover hadden. | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 17:44 | |
Klopt, de FIA faalde weer eens. Neemt niet weg dat Hamilton fout zat en uiteindelijk een terechte straf kreeg. | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 17:52 | |
Ferrari chief Domenicali describes Hamilton's Raikkonen pass as 'racing'
| ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 17:56 | |
Domenicali zit dus ook fout. Heeft ie wel vaker. | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 17:58 | |
Gast, nu zit je gewoon te trollen. ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 18:00 | |
Nee. Dat zou betekenen dat ik niet meen wat ik zeg. | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 18:02 | |
Dat maakt het imo nog triester. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 1 maart 2012 @ 18:06 | |
er valt geen pijl op te trekken | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 18:08 | |
De FIA geeft mij (uiteindelijk) gelijk. Wat Domenicale denkt is irrelevant. | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 18:10 | |
Dan zal ik mijn mening over de FIA maar achterwege laten. ![]() | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 18:20 | |
O en:
![]() | ||
sanger | donderdag 1 maart 2012 @ 18:36 | |
En dat was Massa ook geweest als hij het geworden was ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 1 maart 2012 @ 19:18 | |
2008 belde, ze willen het topic terug. | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 19:26 | |
Daar waren we het toen inderdaad ook al niet allemaal over eens hier ![]() | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 19:31 | |
Zeg nou zelf, hoe saai zou het zijn als we het altijd overal over eens waren. ![]() | ||
nils7 | donderdag 1 maart 2012 @ 19:41 | |
Zonder te trollen kan makkelijk.... zat stellingen te vinden waarmee iedereen het mee eens is: - Minder belasting betalen - Meer vakantiedagen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 1 maart 2012 @ 19:46 | |
Precies, als je er toen niet uitkwam, zal het nu ook niet lukken. Dus om die hele discussie nog eens over te doen.... ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 19:48 | |
Nadat ze er eerder anders over dachten. Gezien dit precedent is het logisch dat McLaren om opheldering vroeg of het zo goed was en vreemd dat ze er later alsnog voor bestraft werden. Pas daarna werden de regels verduidelijkt en hadden ze dus (imho) pas daarna kunnen straffen. Het lijkt erop dat de FIA al naar gelang de coureurs die erbij betrokken zijn anders oordeelt, terwijl de situaties hetzelfde zijn (zelfs binnen die ene race in 2005 ![]() Maar goed, zolang de regels veel aan de interpretatie over laten kunnen we er over blijven discussiëren zonder dat we eruit komen. | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 19:54 | |
Elke regel en dan niet alleen in F1, maar werkelijk overal, zou geen enkele ruimte voor verkeerde interpretatie of discussie moeten laten. Dat is helaas een utopie. ![]() | ||
ElmarO | donderdag 1 maart 2012 @ 19:58 | |
Je vergeet het van de baan spinnen in Maleisië toen hij op een tweede plaats lag. | ||
sanger | donderdag 1 maart 2012 @ 20:04 | |
En wat zou zo een wereld te bieden hebben dan? Iedereen in hetzelfde stramien? Juist interpretatie maakt dat je kansen pakt die een minder creatieve geest niet ziet. | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 21:15 | |
Vandaar de 'uiteindelijk', minkukel. | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 21:41 | |
Ik ben de Alfa haan. ![]() | ||
Geralt | donderdag 1 maart 2012 @ 23:39 | |
![]() ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 05:52 | |
Haug ontkent min of meer het bestaan van de W duct? | ||
Tarado | vrijdag 2 maart 2012 @ 09:32 | |
Nog even voor de mensen die Ferrari hier de schuld van gaven.....
| ||
Tarado | vrijdag 2 maart 2012 @ 10:08 | |
Bij McLaren een high tech lollypop![]() http://thef1times.com/news/display/05465#page_top | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2012 @ 10:34 | |
Gary Anderson over de status van Ferrari
| ||
Tarado | vrijdag 2 maart 2012 @ 10:38 | |
Ik kan me geen seizoen meer heugen dat Ferrari er aan het begin meteen stond ook al starten ze vroeg met de ontwikkeling van de nieuwe auto. Wel goed dat McLaren dichtbij RBR zit | ||
Peterselieman | vrijdag 2 maart 2012 @ 11:22 | |
veel rode vlaggen vandaag ... | ||
JohnB52 | vrijdag 2 maart 2012 @ 12:20 | |
http://www.f1today.net/nl/live/2012/03/02/circuit-de-catalunya Geen idee of deze link al gepost is, maar.zo kan ik de testdag n beetje volgen | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2012 @ 12:46 | |
En weer een, de vijfde al, als je die van de mist niet meetelt. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2012 @ 13:24 | |
Tijden van deze morgen:
| ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2012 @ 13:28 | |
Frank Williams treed terug als bestuurslid van Williams
| ||
Fiorano | vrijdag 2 maart 2012 @ 13:51 | |
Mwah geen verrassing, Dat Williams nog leeft is volgens mij al een wonder. Ben wel heel benieuwd wat er met het team zou gebeuren als hij overlijdt. Ben bang dat het dan in handen valt van 1 of andere Russische Miljonair.... | ||
Peterselieman | vrijdag 2 maart 2012 @ 14:11 | |
de volgende is ook alweer een feit | ||
Fiorano | vrijdag 2 maart 2012 @ 14:22 | |
Camping voor Hockenheim is ook Definitief geboekt. ¤46 pp voor 5 nachtjes camping, en dan nog op loop afstand van het circuit ook nog. Wordt vast gezellig.... | ||
ari_zahav | vrijdag 2 maart 2012 @ 15:03 | |
2004 in de Australische GP was Ferrari een halve seconde sneller dan wie dan ook ![]() Hier nog een mooi verhaaltje erover. | ||
Googolplexian | vrijdag 2 maart 2012 @ 15:08 | |
Räikkönen to feature on Top Gear | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2012 @ 15:38 | |
Michael_Moore | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:03 | |
Mooi filmpje. Erg veel zin in seizoen 2012. ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:04 | |
Zo'n filmpje helpt altijd wel om je weer in de stemming te krijgen ![]() | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:13 | |
![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:14 | |
Nou inderdaad. Nog 2 weken wachten. De laatste loodjes wegen weer eens het zwaarst en zo zie je maar, als ergens een spreekwoord over bestaat dan is het ALTIJD waar ![]() ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:16 | |
Het doet me ook vooral denken aan hoe lang het nog duurt voor MotoGP weer begint, waar ik eigenlijk meer naar uitkijk ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:18 | |
Hallo dit is het F1 topic ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:43 | |
Gruwelijk filmpje, en ik kan echt niet wachten op Melbourne. Heerlijk vroeg je nest uit, en daarna weer lekker door pitten ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:45 | |
Hoe laat NL is die race ook alweer? Vroeger toen je nog midden in de nacht op moest of een nacht doortrekken was mooi. Helaas is dat er niet meer bij en kan je gewoon om 8 uur 's morgens, 2 uur 's middags of 8 uur 's avonds een race kijken ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:49 | |
Ik vind het belachelijk, vroeger was de race om 4 uur 'snachts. Prima tijd. Nu is het om 7 of 8 uur, wat voor mij erger is aangezien ik nooit om die tijd opsta. | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:50 | |
Het kan geen kwaad, het MotoGP topic is toch bijna dood. Bovendien kan F1 nog wel wat leren van die klasse. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:52 | |
En dat is nog niet laat genoeg voor Bernie, die wil dat wij om 14.00 uur gaan kijken zodat hij meer geld binnenkrijgt. ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:53 | |
Dat hoorde ik ook ja, van Melbourne een nachtrace maken na 2015 geloof ik. Achterlijke gladiool ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:55 | |
Dat vind ik dan weer minder erg. Een nachtrace is echt fantastisch, Singapore bewijst dat wel ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:56 | |
Een nachtrace organiseren en dan zo fakking veel lampen op de baan schijnen dat het net lijkt of het gewoon overdag is. Doe het dan godsklere gewoon over dag denk ik dan ![]() ![]() | ||
Michael_Moore | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:57 | |
Fri 16 March 2012: Practice 1 02:30 - 04:00 Practice 2 06:30 - 08:00 Sat 17 March 2012: Practice 3 04:00 - 05:00 Qualifying 07:00 Sun 18 March 2012: Race 07:00 http://www.formula1.com/r(...)circuit_diagram.html | ||
Fiorano | vrijdag 2 maart 2012 @ 16:59 | |
Je hoort gewoon op Zaterdagavond niet te gaan slapen, dan de nacht doorhalen en F1 kijken tot dat je er bij neervalt. Biertje, Frituurtje en heul veul dom gelul. Helaas heeft Ome Bernie dat van ons afgepakt. | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:00 | |
Het lijkt echt totaal niet hetzelfde als overdag ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:00 | |
WTF godmiljaar dan kom ik uit de nachtdienst en ben ik pas om kwart voor 08 thuis WTF ![]() ![]() ![]() Morgen laatste uurtje vrij regeln ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:01 | |
Nee inderdaad. De lucht is zwart ipv blauw ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:02 | |
Ow wacht even, met de qualify kom ik uit de nacht. Dat eerste half urtje kan ik misschien wel missen. | ||
Michael_Moore | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:02 | |
Vosss? ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:03 | |
?? | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:03 | |
Dat zie je nu pas? | ||
Michael_Moore | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:04 | |
Typische Vosss reactie, nevermind. ![]() | ||
Michael_Moore | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:08 | |
Euh, ja. ![]() | ||
Michael_Moore | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:15 | |
Over racen bij kunstlicht gesproken. Ik vind de weerspiegelingen op de F1-bolides in Singapore en de motoren in Qatar prachtig. De sfeer is ook heel anders. | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:16 | |
Ik vind de sfeer in mijn woonkamer veel gezelliger als ik een nacht moet doorhalen om een F1 race te zien onder het genot van bier chips en pizza dan dat ik met mn duffe harses half uitgeslapen om 8 uur met een bak koffie voor de tv zit ![]() En als het afgelopen is rond een uur of 10 is het ook niet echt nog een tijd om even op bed te gaan ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 2 maart 2012 @ 17:17 | |
Inderdaad dat dus, en als het 's morgens is gaat ik eigenlijk meestal naar de kark, aangezien de avonddienst onder de voetbal is is dat ook geen optie ![]() | ||
Bonobo11 | vrijdag 2 maart 2012 @ 18:16 | |
![]() fantastisch | ||
Atreidez | vrijdag 2 maart 2012 @ 19:02 | |
Dat 's nachts doorhalen vond ik eigenlijk alleen interessant om te doen toen Australie/Japan de eindrace was, en als dan t kampioenschap nog open lag ![]() | ||
sanger | vrijdag 2 maart 2012 @ 19:20 | |
Dat 's nachts doorhalen doe ik toch wel ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 19:45 | |
Die viel mij ook al op. Hilarisch ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 2 maart 2012 @ 19:52 | |
Tijden van vandaag:
| ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 2 maart 2012 @ 20:13 | |
Vergne ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 2 maart 2012 @ 20:22 | |
Die heb ik al langer op het oog, lijkt een echt talentje te zijn. Opvolger van Vettel? Verder snap ik niet waarom iedereen zo zeikt op die Ferrari. Over alle testdagen gezien doet de auto het een klein beetje slechter dan de McLaren (waar iedereen dan weer zo onterecht positief over is). | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 20:30 | |
Pfff die is tweede. Grosjean ![]() | ||
sanger | vrijdag 2 maart 2012 @ 21:47 | |
Sowieso, Lotus ![]() Hopen dat ze dit seizoen wel de ontwikkelingsnelheid bij kunnen houden. | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:07 | |
Ik hoop het ook. Ik gun Grosjean in elk geval die tweede kans zeker. Ik vond het altijd zo mooi dat hij door de weeks gewoon werkzaam was bij een bank. En dan in het weekend F1 racen. Je verzint het niet ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:08 | |
Ow en Kimi die samen met Schumi kan uit gaan maken wie zich de enige echte koning van de Ardennen mag noemen ![]() | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:15 | |
Vergne vreet Daniel Ricciardo letterlijk op .. Ik zie hem wel naast Vettel rijden in 2013 * Iedereen mag me hier op terug pakken eind 2012 ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:18 | |
Voel ik hier een bak bier aan komen? ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:19 | |
En dus quoten daarvoor. Anders kun je die bak natuurlijk nooit gaan uitdelen als we geen bewijs hebben ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:19 | |
GMTA ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:19 | |
Toegevoegd aan mn bookmarks en agendaitem in mn foon gezet voor 2013 ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:20 | |
Hoi, ik ben Geralt en ik ben nieuw hier wat is GMTA? ![]() | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:22 | |
Erdinger Weissbräu ![]() | ||
sanger | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:23 | |
heb je geen google ![]() Great Minds Think Alike | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:24 | |
![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:28 | |
Scheiss egaal, zolang het maar geen amstel ( ![]() ![]() ![]() | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:34 | |
Waar zie je me voor aan! ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:40 | |
Voor Sjaak Villeneuve. Waar zie jij mij voor aan? ![]() | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:50 | |
Wanneer was Kimi alweer bij topgear en hoelaat is dat op tv? ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 2 maart 2012 @ 23:10 | |
Zondag om 21.00 uur op BBC2. | ||
Trystar | vrijdag 2 maart 2012 @ 23:12 | |
Niet zondag as, week er na. | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 23:14 | |
Ja jonges wat is het nou? | ||
ElmarO | vrijdag 2 maart 2012 @ 23:17 | |
Zondag 11 maart; Trystar heeft het dus goed. ![]() | ||
Trystar | vrijdag 2 maart 2012 @ 23:17 | |
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/proginfo/2012/11/top-gear.html | ||
Geralt | vrijdag 2 maart 2012 @ 23:22 | |
Ok top man. Ik hoop dat tegen die tijd nog ff iemand reageert in dit topic, want dat is pas over 9 dagen. Ik ga dat nooit onthouden ![]() ![]() | ||
Waffle | zaterdag 3 maart 2012 @ 00:38 | |
Hopen dat Mercedes en Lotus een gelijkwaardige auto hebben. Schumi vs. Kimi wordt legendarisch ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 3 maart 2012 @ 00:48 | |
Hoop ik niet, dan is er iets goed mis bij Mercedes. Ze moeten met hun middelen Lotus makkelijk voor kunnen blijven. | ||
LWD-Godius | zaterdag 3 maart 2012 @ 01:29 | |
Ik denk dat Force India het die twee een klap lastiger zal maken dan vorig jaar. Al denk ik ook dat Mercedes meer in de buurt van Ferrari zit dan bij Lotus en FI | ||
Sinister-D- | zaterdag 3 maart 2012 @ 09:47 | |
Een aantal eeuwen geleden hebben ze daar iets moois voor uitgevonden, ze noemden het destijds een agenda. Tegenwoordig hebben ze zo iets ook in een pocket formaat met een display, je kunt er ook mee bellen en sms'en ![]() | ||
Geralt | zaterdag 3 maart 2012 @ 10:48 | |
![]() | ||
Geralt | zaterdag 3 maart 2012 @ 10:51 | |
Ik lees net dat RB met een volledig nieuw chassis vandaag en morgen test ![]() En McLaren zou met de Melbournespec rijden de laatste 2 dagen ![]() | ||
Tarado | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:03 | |
@F1Times Red Bull reveal revised RB8 in Barcelona | ||
sanger | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:05 | |
Nieuwe voorvleugel, achtervleugel, uitlaten en chassis.... Toe maar. | ||
Tarado | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:09 | |
Allemaal binnen het budget....... ![]() | ||
Geralt | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:22 | |
Ze spelen vals!!! | ||
Marks | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:27 | |
Sinds Kartikeyan vorig jaar Ricciardo fair en square versloeg tijdens de GP van India, vraag ik me af hoe goed die Ricciardo nou daadwerkelijk is. In mijn ogen was Alguersuari de beste ''nieuwe'' Red Bull klant, maar daar denken ze bij Red bull zelf helaas anders over. | ||
Sinister-D- | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:32 | |
Had Ricciardo niet problemen in die race? | ||
Tarado | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:36 | |
Je kan zeggen wat je wil over Toro Rosso maar dat is wel het enige middenveld team die coureurs puur op talent in de wagen zet, blijkbaar waren Alguersuari en Buemi niet goed genoeg om de stap naar RBR te maken, nu is het afwachten of Ricciardo en Vergne dat wel zijn | ||
Tarado | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:38 | |
![]() Red Bull adds sidepod duct to blow diffuser On Red Bull RB8 At Barcelona Apart from the changed exhaust position, the Red Bull RB8 now features something that no other team has thought of yet. Not only did the team create a nice slope on the upper side of the sidepods to get the exhaust down onto the top of the diffuser, it also has a duct underneath. The duct simple pulls air towards the inside of the car, just like is usually the case with a narrowing sidepod. The airflow in the central part of the diffuser is particularly interesting, as teams are allowed there to have a small opening into the diffuser so that the starter can be fitted when the car stalled in the pitlane. It is crucial that as much air as possible is fed into this, albeit small, opening, as it basically provides the same effect as a double diffuser. As this central airflow would potentially be lost by the change of sidepod shape, a ducted sidepod like this both retains central airflow and allows for a downwash on the exhaust gases, gaining diffuser efficiency both on the central part as well as on the outer extremities because of the powerful exhaust flow. By Tomba on 03-03-2012 | Aerodynamics http://www.f1technical.net/development/351 | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:36 | |
Fuck Red Bull.. Ik heb gewoon geen zin in nóg een jaar Vettel dominantie.. | ||
nils7 | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:39 | |
laat Webber dan maar eens winnen | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:42 | |
Webber is gewoon een -net niet- coureur. Een Barrichello. Die wordt geen wereldkampioen, al zit 'ie er wel dichtbij. | ||
nils7 | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:43 | |
dat dachten er ook een hoop van Button | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:43 | |
Tering, Red Bull loopt gewoon iedereen tijdens de test voor de gek te houden, om tijdens de op 1 na laatste testdag met iets briljants te komen | ||
Geralt | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:44 | |
Of het briljant is moet nog blijken. Vooralsnog staan ze 8ste. Buiten dat zou de W duct van Mercedes en Ferrari best wel eens briljanter kunnen zijn dat dit. Waarom duurt het wachten toch nog zo lang ![]() | ||
Marks | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:49 | |
Ze kunnen toch ook bijvoorbeeld op SECTORtijden gaan rijden? Bijvoorbeeld beginnen en dan kijken hoe snel je kan in sector 1, bijvoorbeeld 30 sec. En dan in sector 2 en 3 juist rustig rijden, zodat je geen topRONDEtijd zet. Als je sector 1 hebt gedaan, doe je hetzelfde met sector 2 etc. En om het nog minder aan de buitenwereld te tonen, want iedereen kan immers zien wat je potentiele snelste ronde is door snelste sectortijden aan elkaar te plakken, kan je ook nog eigen sectortijden gebruiken... En zo kan het zijn dat ze, ondanks p8, in potentie gewoon het snelst zijn. Maar niemand die het nu weet, dus niemand die nu haast maakt om ze te kopieren. En dan, na melbourne, loopt iedereen er weer achteraan?? | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:50 | |
Vermoedelijk is het wel briljant, Newey kennende.... Maar goed, nog 2 weken en dan is het zover ![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:54 | |
True, maar Button had voor de Brawn ook maar 1x een goede auto gehad. De Williams eind jaren de Honda van 2004 . En daarin liet hij het meteen zien! En in die jaren liet hij zien wat hij kon. Barrichello heeft superieure Ferrari's gehad, en zelfs daarin had hij nog gevechten met mensen in mindere auto's. Zoals in 2004 Button erg dichtbij was.. Button was in de Honda alleen echt slechter in 2008 dan Barrichello. Verder vrijwel gelijk of een stukkie beter. Verder heeft Button bv Trulli verslagen in zijn jongere jaren Button werd altijd gezien als een topcoureur in een kutauto. En zodra de auto goed is, moet je het waarmaken. Webber werd eerst ook zo gezien, zoals bij Jaguar en WIlliams. Nu bij red BUll heeft ie wel een goede (de beste) auto, maar maakt hij het niet waar.. | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:01 | |
Vraag me nog steeds af hoe goed de kansen van Rubens waren in z'n Ferrari periode. Volgens mij kreeg hij nooit dezelfde auto als Schumacher.... | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:02 | |
Red Bull ![]() Vettel ![]() | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:10 | |
Helaas voor HRT gaan ze het toch niet redden om morgen de 1e meters te maken, dat betekend dat ze pas op de Vrijdag vd Australische GP zullen rijden Bron: http://www.gpupdate.net/e(...)t-test-in-barcelona/ | ||
Geralt | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:14 | |
Prutsers ![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:17 | |
Gewoon Minardi-achtig materiaal. Niks mis mee.. Ze zijn tenminste duidelijk aanwezig. In tegenstelling tot Marussia.. | ||
Tarado | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:26 | |
Ik denk dat dat wel meeviel, wel werd de auto met/voor Schumacher gemaakt en dan heb je als 2e coureur al meteen een achterstand maar als Rubens echt sneller was geweest dan Michael had hij anders af kunnen dwingen | ||
Weltschmerz | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:31 | |
![]() Het is zo zielig dit. Alsl je wilt dat degene die het sympathiekste is ook de best is en wint moet je naar de film gaan, niet naar sport gaan kijken. | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:33 | |
Stiekem wil ik toch wel Sky Sports .. ![]() ![]() | ||
Tarado | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:33 | |
Ferrari is nog een groot vraagteken, Mercedes schijnt banden te vreten dus voorlopig moet de concurrentie voor RBR van McLaren komen | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:37 | |
What a move , Redbull ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:37 | |
Toch een mooi compliment voor Sauber. ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:56 | |
Barrichello, Webber en ook bijvoorbeeld Fisichella, het zijn rijders die het van hun goede dagen moeten hebben. Ze moeten met het goede been uit bed gestapt zijn, een positief gevoel en als alles dan meezit, dan zijn ze echt niet meer te stoppen en rijden ze de races van hun leven. Zijn ze niet met het juiste pootje uit bed gestapt, dan zie je ze ook niet. Kobayashi vind ik helaas ook zo'n coureur en afgelopen jaar maar weinig gezien. Ik hoop dat we hem dit jaar weer wat vaker gaan zien, want het blijft wel prachtig hoe hij met die auto smijt ![]() | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 15:10 | |
Het gaat niet om Sympathie etc, tuurlijk was Schumacher beter en zou Rubens nooit 7x wereldkampioen kunnen worden. Maar stel dat hij een keer 1e coureur was geweest in zijn Ferrari tijd, de auto voor hem gebouwd was en hij de 1e update's zou krijgen, dan waren zijn kansen groter geweest om wereldkampioen te worden. | ||
Sinister-D- | zaterdag 3 maart 2012 @ 17:51 | |
Morgen bij GPupdate tijdens het live testverslag:Ik vermoed dat de vragen op het facebook account van GPupdate gesteld kunnen worden. Dus voor diegene wat ook een account hebben...... | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 18:11 | |
Tijden van vandaag:
[ Bericht 0% gewijzigd door Fiorano op 03-03-2012 18:13:48 (laat maar, krijg de tijden er niet netjes in*noob*) ] | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 18:16 | |
NVT | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 18:16 | |
Een gat om de uitlaatgassen onder de auto te krijgen..![]() bij de gele streep komt het gat uit.. ![]() | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 18:16 | |
Sorry guys, ik ben aan het kloten. | ||
Weltschmerz | zaterdag 3 maart 2012 @ 18:44 | |
Ik vind het zo'n onzin altijd, je hebt een aantal onbekende variabelen in de F1 en als je daarmee flink in één richting gaat goochelen dan kun je van je favorietje een veel betere coureur maken dan hij is, en andersom. Maar het slaat nog steeds nergens op. In de F1 gaat het er nou eenmaal om zoveel mogelijk uit de auto te halen, in elke bocht en van race tot race, het gaat er niet om zoveel mogelijk uit de coureur te halen. Als je dan twee coureurs in dezelfde auto stop en de een haalt er veel meer uit dan de ander, dan kun je het niet veel duidelijker krijgen. Dat Barrichello en bijvoorbeeld de BBC dat moeilijk vinden om te verwerken is hun probleem. Er is niet zoiets als een auto om iemand heen bouwen, je bouwt een auto voor de circuits. Je had bijvoorbeeld die Benetton van Schumacher, die was extreem nerveus, tailhappy. Dat was meer dan Herbert, Verstappen en ook Berger aankonden, maar Schumacher kon het net wel aan. Heb je dan geen Schumacher, dan pas je de auto aan om hem bestuurbaar te maken voor normale F1-coureurs, maar dan is een Herbert weliswaar een stukje sneller, het is een kansloze auto voor het wk. Maar omdat Schumacher hem wel kon temmen, doet Benetton ineens mee om het WK. Als je structureel sneller bent wordt je kopman, als kopman bent krijg je updates als eerste, en dat kan best eens 10 punten in een heel kampioenschap schelen, maar groter moet je het niet maken. Barrichello had destijds alle kans om te laten zien dat hij net zoveel kon met die auto als Schumacher, en hij deed dat niet. Na Irvine en nog een paar coureurs zou hij dan degene zijn die het Schumacher moeilijk zou maken, en ook hem lukte dat niet. Duidelijk, niks aan te doen, en al helemaal niet achteraf. | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 22:46 | |
Sauber begint nice te worden: Check, die vleugeltjes boven de sidepods: ![]() ![]() ![]() En natuurlijk die prachtige uitlaatpositie die red Bull vandaag heeft overgenomen: ![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 3 maart 2012 @ 22:49 | |
En die McLaren is toch echt wel mooi hoor!![]() | ||
LeXX | zondag 4 maart 2012 @ 01:23 | |
Ik lees net dat Kingfisher in de zware financiele problemen zit... Ben benieuwd naar de gevolgen voor Force India! | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 02:12 | |
Nu ik er over nadenk: Barrichello kan best eens Rookie kampioen worden in de IRL dit jaar.. Tis niet alsof het coureursniveau daar superhoog ligt, en Barrichello is wel één van de beste coureurs van de laatste 20 jaar die niet F1 WK is geworden.. | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 02:17 | |
JV is er daar anders ook 1 van. Overigens schat ik JV hoger in dan Rubens. ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 4 maart 2012 @ 02:18 | |
welke jv? ik schat ze overigens allebei hogerin dan rubens ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 02:21 | |
Jacques Villeneuve is wel kampioen geworden. Jos Verstappen is mss goed, maar die gaat niet naar de Indycars (dacht ik?).. Maar joske moet wel even weer wat vinden vind ik... Zodat hij die bagger met zn exvrouw achter zich kan laten.. | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 02:22 | |
Het ging over coureurs die nooit WC zijn geweest. Met mijn beperkte vermogen kan ik alleen maar onze JV bedenken, de enige andere JV waar ik weet van heb is wel WC geweest ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 4 maart 2012 @ 02:24 | |
oh niet goed gelezen.. het is al laat en ik heb een bruiloft achterv de rug ![]() | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 02:25 | |
Dat zeg ik ![]() Dat stukje over indycar quotte ik ook niet ![]() Eens. Ik wil Jos in een LPM1 zien. En dan bij een team wat voor de overwinning mee kan doen en niet bij voorbaat kansloos is. Heck, voor mijn part pakt ie een Lambo in de FIA GT. ![]() Anders is het lang wachten op Max ![]() | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 02:25 | |
[quote]![]() ik heb een bruiloft achterv de rug ![]() Gecondoleerd man ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 4 maart 2012 @ 02:27 | |
niet mijn bruiloft gelukkig ![]() anders zat ik niet op fok! tijdens de huwelijksnacht ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 4 maart 2012 @ 08:52 | |
Formule 1 kan veel met een man doen .. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 4 maart 2012 @ 11:02 | |
Over Joske gesproken: hij is vandaag 40 jaar oud geworden |