Daar heb je het al, gelijk grijpen grijpen naar de meds, anders worden we niet beter!!!z!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
Veel ziektes zijn chronisch en niet te genezen vooralsnog. En het is niet altijd aan de farma om onderzoek te doen naar permanente genezing ( bijv eiland van langerhans cel transplantatie in diabetes). Verder...
Een ontsteking/griepje is prima te genezen met een antibioticum of vaccin.
Kanker is prima te genezen met chemo en bestraling.
Dus niet zo dom lullen
hoe wilde je dan bijv. diabetes bestrijden?, kanker geneest ook vanzelf toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 10:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Daar heb je het al, gelijk grijpen grijpen naar de meds, anders worden we niet beter!!!z!
ja leuk maar de mens luistert niet, dus diabetes zal altijd blijven bestaan of is gewoon genetisch bepaald (type I) dus dan alsnog de vraag, eenmaal diabetes moet je gewoon dood of mag je medicatie nemen?quote:Op zondag 19 februari 2012 10:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Diabetes als de welvaartsziekte onder ons is te danken aan het oh zo gezonde voedingspatroon van de westerse mens. Derhalve is dit niet te genezen via medicatie, maar moet de oorzaak gevonden worden in een tekort of overschot aan bepaalde voedingsstoffen die de persoon met diabetes tot zich neemt.
Kanker genees je verder niet met chemokuur. Chemo (cytostatica) is niks anders dan je structureel je eigen cellen doden, in de hoop dat je daarmee ook de tumorcellen uitschakelt. Als je dan vervolgens een paar weken vrijwel levenloos aan de cytostatica in een ziekenhuisbed hebt gelegen, dat je dan nog durft te zeggen dat je bent genezen.. Je bent pas genezen als je voorkomen kunt dat je in remissie raakt, dus door je levensgewoonte aan te passen en je gezondheid de aandacht te geven.
Mag je lekker zelf beslissen.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:42 schreef Re het volgende:
[..]
ja leuk maar de mens luistert niet, dus diabetes zal altijd blijven bestaan of is gewoon genetisch bepaald (type I) dus dan alsnog de vraag, eenmaal diabetes moet je gewoon dood of mag je medicatie nemen?
quote:Op zondag 19 februari 2012 11:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het menselijk lichaam is in eerste instantie prima in staat kankercellen zelf op te ruimen. Als je echter extra stressfactoren gaat toevoegen zoals vervuilde lucht, vervuilde bodem, ongezond / vervuild voedsel en gewoon een algemene ongezonde levensstijl dan is het lichaam niet meer in staat al die stressfactoren op te vangen en vergroot de kans op kanker.
Kanker is ook gewoon een product van de consumeringsmaatschappij .
Ja vrij ver gezocht he.quote:
Verwacht maar geen antwoorden.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Wauw, we zijn weer terug gekomen op mijn vraag van een paar topics geleden. Wat is er nou precies mis met symptoombestrijding, en wat nou als dat het enige is wat je kan doen?
Waarom werken de verzekeringsmaatschappijen hier eigenlijk aan mee?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:11 schreef Bankfurt het volgende:
Goedebetaalde medici, ziekenhuizen, apothekers en farmaceutische fabrikanten hebben er belang bij dat zoveel mogelijk mensen ziek worden en ziek blijven. Zo is hun omzet verzekerd.![]()
Het wordt anders als de mensen wakker worden en inzien dat ze zichzelf gezonder kunnen maken met geest en lichaam, biologische kennis dat nu geheim wordt gehouden en een gezonde levenswijze.![]()
Dan zijn die corrupte medici en big farma out of business,![]()
FOR EVER !
zolang ze de premie hoger kunnen krijgen is het niet zo'n probleem. voorbeeld uit de autowereld; http://www.trosradar.nl/a(...)r-wil-hoge-rekening/quote:Op zondag 19 februari 2012 14:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom werken de verzekeringsmaatschappijen hier eigenlijk aan mee?
Ze kunnen dan idd meer premie vragen, maar moeten ook meer daarvan weer aan oa de farmaceuten betalen. Daarom vraag ik het.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zolang ze de premie hoger kunnen krijgen is het niet zo'n probleem. voorbeeld uit de autowereld; http://www.trosradar.nl/a(...)r-wil-hoge-rekening/
de innige samenwerking tussen verzekeringsmaatschappijen en aanbieders van zorg is dan ook zeer onwenselijk. het levert niet een goedkopere - maar juist een duurder totaal plaatje op voor de consument. plus een monopolie positie voor de vraagkant van de markt - dat is niet meer zozeer de consument / patiënt maar veel meer een 5 tal grote verzekeringsmaatschappijen.
ik geloof niet zo in de theorie dat je alle ziekten kan uitroeien door gezond te leven. maar preventie helpt natuurlijk prima.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ze kunnen dan idd meer premie vragen, maar moeten ook meer daarvan weer aan oa de farmaceuten betalen. Daarom vraag ik het.
Preventie is idd stap 1.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik geloof niet zo in de theorie dat je alle ziekten kan uitroeien door gezond te leven. maar preventie helpt natuurlijk prima.
Bij autoverzekeringen gaat het om een beter systeem: bonus/malus; hierbij worden verzekerden gestimuleerd hun eigen schade en claims te beperken. Het gaat om een positief ingebouwd stuurmechanisme dat leidt tot gezond en effectief positief gedrag.quote:om in te gaan op jouw bedachte situatie; geen zieken = geen reden om te verzekeren, en organisaties hebben de neiging zichzelf in stand te willen houden.
Als persoon die een erg nabij iemand (die niet rookte, niet dronk, veel sportte en gezond at) heeft verloren aan kanker, hoop ik dat je van een viaduct af valt en je nek breekt.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:De ziekte had in eerste instantie voorkomen kunnen worden door dit al te doen.
Kijk. Dat heet nou iemand de goede wensen doen.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als persoon die een erg nabij iemand (die niet rookte, niet dronk, veel sportte en gezond at) heeft verloren aan kanker, hoop ik dat je van een viaduct af valt en je nek breekt.
groetjes&kusjes
oompaloompa
Ik begrijp haar wel . Al is het een tikje onparlementair.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kijk. Dat heet nou iemand de goede wensen doen.
Tjah. Ik heb ook mensen aan kanker verloren. (oma recent, opa lang terug etc.) Desondanks kan ik me om zulke uitspraken niet zo druk maken eigenlijk, maar anderzijds begrijp ik Oompa wel, verlies kan moeilijk zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp haar wel . Al is het een tikje onparlementair.
Dat rücksichtlos medicijnen en artsen afkammen en beweren dat elke ziekte te voorkomen is, is hemeltergend.
Tja, die doen niet aan wortelkanaalbehandelingen.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:39 schreef dadgad het volgende:
[..]
Tjah. Ik heb ook mensen aan kanker verloren. (oma recent, opa lang terug etc.) Desondanks kan ik me om zulke uitspraken niet zo druk maken eigenlijk, maar anderzijds begrijp ik Oompa wel, verlies kan moeilijk zijn.
Ik vind het verder trouwens maar frappant hoe ongelooflijk veel kankergevallen de mens als soort meemaakt, zeker in vergelijking tot andere species. Toch, een bijzonder verschil?
Het grote verschil is imo vnl dat WIJ er in de hoofdzaak verantwoordelijk voor zijn.quote:Cancer accounts for about 10 percent of all human deaths. If you think that sets us apart, scientists have news for you: Wild animals die of cancer at about the same rate, and it threatens some species with extinction.
http://www.livescience.com/9680-cancer-kills-wild-animals.html
Dieren gaan vordat ze kanker krijgen al dood aan andere dingen. Aangezien kanker niets meer is dan een verkeerde deling van een cel, een kans die groter wordt naarmate je ouder wordt, leidt het beter op kunnen lossen van ziekte A, B & C tot een hogere kans op kanker. De meeste dieren worden niet genezen van ziekte A, B of C en sterven dus voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld. Hmm nou is het natuurlijk ook zo dat sommige ziekted de kans op kanker verhogen en dat wij er daadwerkelijk tegen behandeld waorden en dieren vaak niet. Dat verklaat misschien waardoor het uiteindelijk op dezelfde proportie terecht komt...quote:Op zondag 19 februari 2012 23:39 schreef dadgad het volgende:
[..]
Tjah. Ik heb ook mensen aan kanker verloren. (oma recent, opa lang terug etc.) Desondanks kan ik me om zulke uitspraken niet zo druk maken eigenlijk, maar anderzijds begrijp ik Oompa wel, verlies kan moeilijk zijn.
Ik vind het verder trouwens maar frappant hoe ongelooflijk veel kankergevallen de mens als soort meemaakt, zeker in vergelijking tot andere species. Toch, een bijzonder verschil?
De reclames maak de mens helemaal hoorndolquote:
Nog leuker wordt het als je over gaat op aspartaam. Dat is juist een van de veroorzakers van suikerziekte. En dat wordt dan aangeraden in het dieet. Hoe dom zijn artsen.quote:dus diabetes zal altijd blijven bestaan of is gewoon genetisch bepaald (type I) dus dan alsnog de vraag, eenmaal diabetes moet je gewoon dood of mag je medicatie nemen?
dat is het WEL.quote:en chemo is niet het doden van je eigen cellen,
Nee borstkanker krijg je van een mammografie. En ja je ouders zullen ook wel kutrommel van bigpharma geslikt hebben tijdens de zwangerschap.quote:het is meer het prepareren van cellen die reproduceren, door het DNA van die cellen te beschadigen kunnen deze niet meer delen, bestraling of andere medicatie kan dan deze cellen opruimen. En ook kanker is een genetische ziekte, dus vette pech als je borstkanker krijgt... had je moeder het ook maar niet moeten krijgen?
Wat er mis aan is. De arts/bigpharma wil onder geen enkel beding dat je beter wordt na een (of een paar) consults.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Wauw, we zijn weer terug gekomen op mijn vraag van een paar topics geleden. Wat is er nou precies mis met symptoombestrijding, en wat nou als dat het enige is wat je kan doen?
Piekeren, stress, of jeugd trauma kan ook kanker veroorzaken.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als persoon die een erg nabij iemand (die niet rookte, niet dronk, veel sportte en gezond at) heeft verloren aan kanker, hoop ik dat je van een viaduct af valt en je nek breekt.
groetjes&kusjes
oompaloompa
Je wilt niet weten wat Bankfurt en Lambiekje beweerden wat mijn vader moest doen, toen ik hen hier open en eerlijk vroeg om een alternatief te geven voor de gang naar de door hen zo verguisde big-pharma/medici kliek, toen bij hem prostaatkanker geconstateerd was. De ene stelde voor om geen eten in de magnetron op te warmen en z'n gsm de deur uit te gooien, en de ander stelde voor om "zich in te lezen in de materie waarom de hele medische wereld zo verrot is" oid.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp haar wel . Al is het een tikje onparlementair.
Dat rücksichtlos medicijnen en artsen afkammen en beweren dat elke ziekte te voorkomen is, is hemeltergend.
Ja, maar dat klinkt niet welgevallig in de oren, het moeten alleen maar horrorstories zijn. Ik erger me er ook kapot aan, en ik vind het ook lomp en beledigend tegenover mensen die kanker of andere ziektes hebben.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat Bankfurt en Lambiekje beweerden wat mijn vader moest doen, toen ik hen hier open en eerlijk vroeg om een alternatief te geven voor de gang naar de door hen zo verguisde big-pharma/medici kliek, toen bij hem prostaatkanker geconstateerd was. De ene stelde voor om geen eten in de magnetron op te warmen en z'n gsm de deur uit te gooien, en de ander stelde voor om "zich in te lezen in de materie waarom de hele medische wereld zo verrot is" oid.
Ik ben sceptisch richting hun ideeën, dat is algemeen bekend, maar toen ik ze eerlijk en open vroeg om mijn vader te redden uit de klauwen van de medische gieren, was bovenstaande het beste wat ze aan konden dragen.
De artsen daarentegen konden met het nemen van een paar bloedtesten, en biopten in de aanloop, vervolgens een kleine high-tech robot ingreep, en 2 na-controles mijn vader kankervrij verklaren.
Stel iemand heeft reuma en is in constante pijn. Wat dan? Volgens jouw redenatie is het in alle gevallen achterlijk om iets tegen die pijn te doen...quote:Op maandag 20 februari 2012 08:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat er mis aan is. De arts/bigpharma wil onder geen enkel beding dat je beter wordt na een (of een paar) consults.
Tevens is het zo dat de patiënt eist dat hij binnen een dag of weer up en running is. Maar weigert zijn gedrag, levenswijze en dieet aan te passen.
Als je ziekt wordt is het een signaal van je lichaam.
Symptoom bestrijding is met de kraan open dweilen. En in alle opzichten een achterlijke set. Behalve als er acuut levensgevaar is.
Dit klinkt mij echt als nonsens in de oren.quote:Op maandag 20 februari 2012 04:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dieren gaan vordat ze kanker krijgen al dood aan andere dingen. Aangezien kanker niets meer is dan een verkeerde deling van een cel, een kans die groter wordt naarmate je ouder wordt, leidt het beter op kunnen lossen van ziekte A, B & C tot een hogere kans op kanker. De meeste dieren worden niet genezen van ziekte A, B of C en sterven dus voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld. Hmm nou is het natuurlijk ook zo dat sommige ziekted de kans op kanker verhogen en dat wij er daadwerkelijk tegen behandeld waorden en dieren vaak niet. Dat verklaat misschien waardoor het uiteindelijk op dezelfde proportie terecht komt...
Is het niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:56 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dit klinkt mij echt als nonsens in de oren.
ohhh dan schaffen we alle vormen van communicatie toch af, geen media meer, geen ziektes...quote:Op maandag 20 februari 2012 08:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De reclames maak de mens helemaal hoorndol
jaja type I diabetes wordt veroorzaakt door aspartaam....quote:Nog leuker wordt het als je over gaat op aspartaam. Dat is juist een van de veroorzakers van suikerziekte. En dat wordt dan aangeraden in het dieet. Hoe dom zijn artsen.
voornaamste doel is niet het doden van de cel maar het stoppen van de reproductie van die cel... uiteindelijk gaat die cel dan ook dood ja maar dat is niet de primaire actie van chemoquote:dat is het WEL.
zo zo, wat is er over van je argumentatie dat mensen rommel eten en drinken... dus als ik het goed begrijp veroorzaakt alles kanker want als ik een beetje door redeneer naar hoe jij er over denkt zullen stofjes in je gezonde eten en drinken uiteindelijk ook kanker gaan veroorzakenquote:Nee borstkanker krijg je van een mammografie. En ja je ouders zullen ook wel kutrommel van bigpharma geslikt hebben tijdens de zwangerschap.
nee hoor, de mens werd alleen niet oud genoeg om kanker te krijgenquote:De pre bigpharma/petrochemie tijd was kanker een zeer zeldzame aandoening.
nou ja, we weten al aardig wat over kanker en er zijn al een aantal kankers die volledig te genezen zijn alleen sommige kankers niet helaasquote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
We weten nog te weinig over kanker, denk ik.
Het vroegtijdig herkennen dmw onderzoeken en screenings, en risico's naar aanleiding van DNA onderzoeken in kaart brengen gaat ons steeds beter af. Helaas zijn er nog steeds veel te veel varianten moeilijk tot niét te genezen.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
De oorzaken mogen en willen de meeste van ons niet weten.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
't Zijn niet alleen omgevingsfactoren die meespelen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De oorzaken mogen en willen de meeste van ons niet weten.
Wat? Daar had ik overheen gelezen. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 20 februari 2012 08:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De reclames maak de mens helemaal hoorndol
[..]
Nog leuker wordt het als je over gaat op aspartaam. Dat is juist een van de veroorzakers van suikerziekte. En dat wordt dan aangeraden in het dieet. Hoe dom zijn artsen.
[..]
dat is het WEL.
[..]
Nee borstkanker krijg je van een mammografie. En ja je ouders zullen ook wel kutrommel van bigpharma geslikt hebben tijdens de zwangerschap.
De pre bigpharma/petrochemie tijd was kanker een zeer zeldzame aandoening.
Dat aspartaam een veroorzaker van suikerziekte zou zijn had ik ook nog niet eerder langs zien komen...quote:Op maandag 20 februari 2012 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat? Daar had ik overheen gelezen. Hoe kom je daarbij?
Dat smerige gemuteerde gras ookquote:Op maandag 20 februari 2012 12:53 schreef Re het volgende:
Een voetbalknie wordt trouwens veroorzaakt door te veel slidingen op gemuteerd gras
En een muisarm?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef Re het volgende:
Een tennisarm wordt trouwens veroorzaakt door het kwik in het frame van het racket
't is maar dat je het weet
Typisch.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat Bankfurt en Lambiekje beweerden wat mijn vader moest doen, toen ik hen hier open en eerlijk vroeg om een alternatief te geven voor de gang naar de door hen zo verguisde big-pharma/medici kliek, toen bij hem prostaatkanker geconstateerd was. De ene stelde voor om geen eten in de magnetron op te warmen en z'n gsm de deur uit te gooien, en de ander stelde voor om "zich in te lezen in de materie waarom de hele medische wereld zo verrot is" oid.
Ik ben sceptisch richting hun ideeën, dat is algemeen bekend, maar toen ik ze eerlijk en open vroeg om mijn vader te redden uit de klauwen van de medische gieren, was bovenstaande het beste wat ze aan konden dragen.
Gefeliciteerd dat het nu beter gaat.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De artsen daarentegen konden met het nemen van een paar bloedtesten, en biopten in de aanloop, vervolgens een kleine high-tech robot ingreep, en 2 na-controles mijn vader kankervrij verklaren.
want?quote:Op maandag 20 februari 2012 09:56 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dit klinkt mij echt als nonsens in de oren.
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:38 schreef Re het volgende:
nee hoor, de mens werd alleen niet oud genoeg om kanker te krijgen
Goed om te horen dat ze er op tijd bij waren en dat het nu beter gaatquote:Op maandag 20 februari 2012 11:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het vroegtijdig herkennen dmw onderzoeken en screenings, en risico's naar aanleiding van DNA onderzoeken in kaart brengen gaat ons steeds beter af. Helaas zijn er nog steeds veel te veel varianten moeilijk tot niét te genezen.
Maar het blijft lastig, als ik kijk naar mijn vader, was het de huisarts die ietwat ongerust werd door zijn langzaamaan gestegen PSA waarde de laatste 2 jaar, van ~5 naar ~6,9 oid. Normaliter schijnt 10 goed voor een directe verwijzing naar een uroloog te zijn, maar omdat prostaatkanker in de familie zit, verwees hij hem toch door. De uroloog vertrouwde het ook niet, en een biopsie liet in een van de drie monsters wat kankercellen zien.
Als de huisarts of uroloog hadden gezegd, kom volgend jaar maar terug, was het een stuk erger geweest. Bij de buurman op de ziekenzaal waar mijn vader lag, die ook geopereerd was aan prostaatkanker, maar in een later stadium, had men een veel grotere tumor in de prostaat aangetroffen, en die moest ook na-bestraald worden voor de zekerheid. Ook had die veel meer last na de operatie, omdat ze de prostaat wat ruimer verwijderd hadden oid, en dat betekend ook meer gevolgen voor oa het omliggende weefsel en de urineleider, met alle vervelende gevolgen van dien.
te veel fappenquote:
Want klinkt gewoon als onzin in mijn oren.quote:
Maar die zijn wel imo wel zeer belangrijk. Aan welke factoren moet in nog meer denken ?quote:Op maandag 20 februari 2012 11:43 schreef Loppe het volgende:
[..]
't Zijn niet alleen omgevingsfactoren die meespelen.
quote:Diabetes (suikerziekte) is een wereldwijde epidemie geworden, zeggen wetenschappers in Groot-Brittannie en Amerika. Het aantal diabetes-patiënten wereldwijd is in dertig jaar tijd verdubbeld. Ook in Nederland wordt binnen 8 jaar een verdubbeling verwacht.
http://www.bnr.nl/program(...)egroeid-tot-epidemie
quote:Chemicaliën in plastic belangrijke oorzaak van diabetes epidemie
http://www.hetkanwel.net/(...)n-diabetes-epidemie/
Tja, 1 en 1 is niet altijd 2, soms veel meer.quote:Nowadays in the succeeding generation we observe increased numbers of blood deseases. As we say: CHERNOBYL RAGES IN THE GENES. And that will continue for the next 300 years or so, because Strontium and Caesium has a half-life of 30 years, and as a general rule, after 10 half-life periods, no significant amount of these isotopes remain. That equals seven to eight generations. Plus the plutonium, which has a half-life of 24.000 years. Another problem is radiation induced diabetes for children and adults, especially in infants. A phenomenon that was unknown in the past.
http://ex-skf.blogspot.co(...)on-part-2-dorte.html
Maar welk onderdeel klinkt dan als onzin? Het slaat namelijk wel echt ergens op ^_^quote:Op maandag 20 februari 2012 14:03 schreef dadgad het volgende:
[..]
Want klinkt gewoon als onzin in mijn oren.
Van tennis ook, het gaat om het steeds dezelfde beweging uitvoerenquote:Van fappen krijg je trouwens juist armspieren, maar dat kun jij niet weten ofwel soms?
Gewoon alles.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar welk onderdeel klinkt dan als onzin? Het slaat namelijk wel echt ergens op ^_^
Oh dus vrouwen kunnen daar ook last van krijgen?quote:Van tennis ook, het gaat om het steeds dezelfde beweging uitvoeren
No offence, maar in het geval van mijn vader, loop je toch een vol punt achter.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat het nu beter gaat.
Nog steeds handhaaf ik mijn mening:
Weg met die magnetron, weg met die GSM, weg met die vaccinaties van Big Pharma.
http://www.aspartaam.nl/artikelen/diabetes.htmlquote:Op maandag 20 februari 2012 12:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat aspartaam een veroorzaker van suikerziekte zou zijn had ik ook nog niet eerder langs zien komen...
We weten genoeg over kanker. TPB onderdrukken het willens en wetens.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
TPB? Wie is/zijn dat?quote:Op maandag 20 februari 2012 18:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
We weten genoeg over kanker. TPB onderdrukken het willens en wetens.
Afschaffen reclame voor een aandoening. Reclame voor een middel is 'niet' toegestaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
ohhh dan schaffen we alle vormen van communicatie toch af, geen media meer, geen ziektes...
Die onwetendheid. Stuitend. Als je daadwerkelijk gestudeerd hebt in die richting is het bespottelijk, schandalig te noemen. Of je bent gewoon blind voor de feiten.quote:[..]
jaja type I diabetes wordt veroorzaakt door aspartaam....
Nee supermarkt (voorverpakt) voedsel met E-dit en E-dat. Margarines en andere verkeerde vetten.quote:[..]
voornaamste doel is niet het doden van de cel maar het stoppen van de reproductie van die cel... uiteindelijk gaat die cel dan ook dood ja maar dat is niet de primaire actie van chemo
[..]
zo zo, wat is er over van je argumentatie dat mensen rommel eten en drinken... dus als ik het goed begrijp veroorzaakt alles kanker want als ik een beetje door redeneer naar hoe jij er over denkt zullen stofjes in je gezonde eten en drinken uiteindelijk ook kanker gaan veroorzaken
quatsch. En dat weet je best.quote:[..]
nee hoor, de mens werd alleen niet oud genoeg om kanker te krijgen
"In de eerste maanden nadat "NutraSweet" volledig was toegestaan in frisdrank, ging het aantal nieuwe diabetes gevallen met 30% omhoog."quote:Op maandag 20 februari 2012 17:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.aspartaam.nl/artikelen/diabetes.html
Jij bent een gevaar voor deze maatschappijquote:Op maandag 20 februari 2012 18:05 schreef Lambiekje het volgende:
Die onwetendheid. Stuitend. Als je daadwerkelijk gestudeerd hebt in die richting is het bespottelijk, schandalig te noemen. Of je bent gewoon blind voor de feiten.
Ja zo kan ik het moeilijk verder uitleggen...quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef Re het volgende:
[..]
Jij bent een gevaar voor deze maatschappij
Angsthaasquote:Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef Re het volgende:
[..]
hm...quote:Op maandag 20 februari 2012 21:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het moeilijk verder uitleggen...
Vriend, ik wil alleen maar aangeven dat voedsel bereid in een magnetron een ongezonde keuze is niet de beste keuze voor je vader is die al zo'n lage weerstand heeft;quote:Op maandag 20 februari 2012 15:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
No offence, maar in het geval van mijn vader, loop je toch een vol punt achter.In dat geval konden Big Pharma etc, helder en doeltreffend communiceren, diagnosticeren en handelen, terwijl jij en dhr. Lambiekje niet verder kwamen dan bovenstaande.
Of zijn jullie beiden toentertijd vergeten een voorbeeld te noemen van iemand die door de gsm en magnetron weg te doen, genezen is van kanker?
De enige die geneest is de patient zelf;quote:Het lijkt me toch, dat als het zo simpel zou zijn om van prostaatkanker te genezen, iets of iemand dit toch breeduit op internet etc had gepubliceerd? De onderzoeken en operatie houden nl in dat ze een soort van R2D2 robotarm via je reet naar binnen loodsen, wat rondwroeten en snijden, en je vervolgens laten wakker worden met een luier aan. Niet echt dingen die je opzoekt als er een valide alternatief voor is, en al helemaal niet als dat volgens jou slechts een ritje grofvuil is.
Nee dat zijn de multinationals. lees het boek NoLogo.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef Re het volgende:
[..]
AID$ is geen ziekte. AID$ is een verzamelnaam voor allerlei ziektes die al (duizenden) jaren opgelost kunnen worden. AID$ kan alleen maar door een doortrapte arts aangesmeerd worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:55 schreef oompaloompa het volgende:
geldt hetzelfde volgens jou voor aids?
ah ik zie het al ... ik heb een slordige typo gemaakt. TPTB moet het zijn.quote:
http://www.karelencarolin(...)stkanker_special.pdfquote:Op maandag 20 februari 2012 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat? Daar had ik overheen gelezen. Hoe kom je daarbij?
misschien maar jij bent gewoon zeker een gevaarquote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat zijn de multinationals. lees het boek NoLogo.
Na al die jaren snap je het nog steeds niet. Jammer...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
AID$ is geen ziekte. AID$ is een verzamelnaam voor allerlei ziektes die al (duizenden) jaren opgelost kunnen worden. AID$ kan alleen maar door een doortrapte arts aangesmeerd worden.
Als je doelt op het zelfhelende vermogen, mag je me het volgende even uitleggen. Mijn opa had grofweg identieke PSA waarden als mijn vader, en dezelfde erfelijke afwijking, maar liet zich niét aan zijn prostaatkanker behandelen. Fyi, mijn opa en oma leefden van zelfgeteelde groenten, hadden geen GSM en/of magnetron, en woonden op het Friese platteland ver van electro-smoq, hoogspanningsleidingen en wat al niet meer. Hij had de weerstand van een Fries paard, hij is mijn beleving nooit ook maar verkouden geweest oid. Gevolg van het niet ingrijpen, in ~1 jaar stierf opa een vrij vervelende dood.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Vriend, ik wil alleen maar aangeven dat voedsel bereid in een magnetron een ongezonde keuze is niet de beste keuze voor je vader is die al zo'n lage weerstand heeft;
[..]
De enige die geneest is de patient zelf;
de essentie van genezen is dat de behandelende arts het vermogen heeft om de wil van de patient zowel onbewust als bewust te richten op gezondheid.
een operatie, een gebed, een pilletje, een regendansje maakt niet uit; het kan helpen.
Gooi geen dingen door elkaar. Er zijn wel honderden factoren die mee kunnen spelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je doelt op het zelfhelende vermogen, mag je me het volgende even uitleggen. Mijn opa had grofweg identieke PSA waarden als mijn vader, en dezelfde erfelijke afwijking, maar liet zich niét aan zijn prostaatkanker behandelen. Fyi, mijn opa en oma leefden van zelfgeteelde groenten, hadden geen GSM en/of magnetron, en woonden op het Friese platteland ver van electro-smoq, hoogspanningsleidingen en wat al niet meer. Hij had de weerstand van een Fries paard, hij is mijn beleving nooit ook maar verkouden geweest oid. Gevolg van het niet ingrijpen, in ~1 jaar stierf opa een vrij vervelende dood.
Ik heb dus 2 voorbeelden, 1 persoon die volgens jou en Lambiekje "gezond" leefde, buiten alle door jullie aangehaalde slechte invloeden, maar die desondanks stierf, en 1 persoon die midden in de moderne maatschappij stond, inclusief gsm en magnetron etc, met een identieke aandoening, maar die bleef leven dankzij ingrijpen van de medische wetenschap.
Wie denk je dat ik geloof als het zoals in dit geval over letterlijk leven en dood gaat?
Vraag me af wat Naomi Klein er van vindt dat haar daadwerkelijk gefundeerde journalistiek zo overgenomen wordt door een stel maloten. Hoop dat ze ooit een Ben Goldacre-tje doet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat zijn de multinationals. lees het boek NoLogo.
Omdat ?!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:06 schreef Re het volgende:
[..]
misschien maar jij bent gewoon zeker een gevaar
Zie grafiek vorige paginaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omdat ?!
Dat mensen eventueel wel gaan nadenken?!
Omdat door mensen zoals jij meer mensen ziek worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omdat ?!
Dat mensen eventueel wel gaan nadenken?!
och die doublespeak ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat door mensen zoals jij meer mensen ziek worden.
Welnee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat door mensen zoals jij meer mensen ziek worden.
Doublespeak?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
och die doublespeak ook.
Gister toevallig Tros Radar gezien. Zal wel niet.
Welja. Op basis van dezelfde propaganda als Lambiekje hier verkondigt, zijn in Zuid-Afrika hele campaigns gebasseerd. Een lage schatting is miljoenen doden als direct gevolg.quote:
Totaal ongerelateerd Orwell quoten maakt je punt niet opeens wel valide en onderbouwd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
och die doublespeak ook.
Gister toevallig Tros Radar gezien. Zal wel niet.
lol.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Welja. Op basis van dezelfde propaganda als Lambiekje hier verkondigt, zijn in Zuid-Afrika hele campaigns gebasseerd. Een lage schatting is miljoenen doden als direct gevolg.
Een minder groot getal maar nog steeds enorm zijn de honderden zieken en tientalle gestorven kinderen in Groot Britannie, weer als gevolg van de gemanipuleerde en frauduleuze informatie van dr Wakefield. Al honderden keren aangetoond als onjuist, de man zit ondertussen in de gevangenis maar toch blijft Lambiekje hem hier lekker echo-en.
Lees je eens in over dit soort zaken. Je bent niet dom, praat dus ook niet zo dom mensen na maar doe daadwerkelijk je eigen onderzoek en treedt buiten de gebaande alu-hoedjes websites. Lees allebei de kanten van een verhaal, kijk naar het daadwerkelijke bewijs en vorm dan pas je mening. Als die mening hetzelfde is als Lambiekjes, fair enough maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht.
[..]
Totaal ongerelateerd Orwell quoten maakt je punt niet opeens wel valide en onderbouwd.
Lol dat er mensen doodgaan of lol dat ik het zonde vind dat je je verstand niet wat meer gebruikt?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lol dat er mensen doodgaan of lol dat ik het zonde vind dat je je verstand niet wat meer gebruikt?ach, ik geloof er gewoon geen snars van ok. Ik denk dat de groeiende toename in kanker wordt veroorzaakt door straling, vergif enzv.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn oma is onlangs aan kanker overleden, vanwege asbest, vergif dus.
Die twee dingen sluiten elkaar niet uit op een manier zoals Bankfurt het voor stelt. Bij kanker verorzaakt door asbest spelen beide zaken. Een stofje dat erg klein is en niet door je longen er uit gefiltert kan worden, nestelt zich in je weefsel, leidt tot een ontsteking wat uiteindelijk tot kanker kan leiden omdat de cellen ongecontroleerd zich gaan delen. Zou in dit geval het minder blootstellen aan het stofje de kans op longkanker verkleind hebben? Jazeker. Zou bestraling in een tijdig stadium de kanker kunnen genezen? Ook (alhoewel longkanker een van de moeilijkste vormen is om te behandelen).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
ach, ik geloof er gewoon geen snars van ok. Ik denk dat de groeiende toename in kanker wordt veroorzaakt door straling, vergif enzv.
Tis maar net hoe je het bekijkt. Vroeger gingen mensen dood omdat ze struikelden over een stoeprand. Dan krijg je ook niet echt de kans om aan kanker te overlijden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
ach, ik geloof er gewoon geen snars van ok. Ik denk dat de groeiende toename in kanker wordt veroorzaakt door straling, vergif enzv.
Voor het geval het je nog niet opgevallen was. Ik weet er echt geen zak van. Echt helemaal niets. Ik heb nog nooit een boek opengeslagen over kanker. Dus zit ik te trollen? Enigszins. Anderzijds heb ik een aangeboren wantrouw naar alles waar een dollar teken opstaat. In mijn wereld gaat het als volgt: Meer kanker = meer winst. Meer winst is prioriteit nummer 1. Ik ga er gewoon vanuit dat de "men" samenspant om de wereld van meer kanker te voorzien. De een zorgt voor de kanker, de ander geneest het, iedereen blij.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die twee dingen sluiten elkaar niet uit op een manier zoals Bankfurt het voor stelt. Bij kanker verorzaakt door asbest spelen beide zaken. Een stofje dat erg klein is en niet door je longen er uit gefiltert kan worden, nestelt zich in je weefsel, leidt tot een ontsteking wat uiteindelijk tot kanker kan leiden omdat de cellen ongecontroleerd zich gaan delen. Zou in dit geval het minder blootstellen aan het stofje de kans op longkanker verkleind hebben? Jazeker. Zou bestraling in een tijdig stadium de kanker kunnen genezen? Ook (alhoewel longkanker een van de moeilijkste vormen is om te behandelen).
Het is heel gemakkelijk als alles zwart-wit zou zijn maar in complexe situaties (en een lichaam is complex) is het gewoon niet zo.
Door je slechts op 1 onderdeel te richten (of dat nu medicijnen is of omgevingseffecten) beperk je enorm je begrip van de ziekte en ook de mogelijke oplossingen.
Neem b.v. de claim dat vitamines kanker voorkomen. Klinkt logisch, is iets dat Lambiekje roept. Maar als je goed gaat kijken is het effect niet zo eenduidig, vitaminen bevatten anti-oxidanten die vrije radicalen opnemen. Vrije radicalen kunnen kanker veroorzaken dus 1+1=2 --> meer vitamine is minder kanker.
Helaas zitten die anti-oxidanten ook in de weg bij het tegengaan van kanker in je lichaam. Je lichaam ruimt beschadigde cellen op, die beschadigde cellen zijn cellen die uiteindelijk tot kanker kunnen leiden. Anti-Oxidanten zitten ook je lichaam dwars bij het opruimen van die cellen met het perverse gevolg dat als je een hoger risico op kanker hebt en je neemt extra vitamines, je uiteindelijk een grotere kans op kanker hebt.
Vroeger? Je bedoeld tijdens de Romeinen ofzo?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis maar net hoe je het bekijkt. Vroeger gingen mensen dood omdat ze struikelden over een stoeprand. Dan krijg je ook niet echt de kans om aan kanker te overlijden.
Complotdenken vanwege gebrek aan kennis en het uitgangspunt dat de mens slecht is. Waar heb ik dat eerder gelezen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Voor het geval het je nog niet opgevallen was. Ik weet er echt geen zak van. Echt helemaal niets. Ik heb nog nooit een boek opengeslagen over kanker. Dus zit ik te trollen? Enigszins. Anderzijds heb ik een aangeboren wantrouw naar alles waar een dollar teken opstaat. In mijn wereld gaat het als volgt: Meer kanker = meer winst. Meer winst is prioriteit nummer 1. Ik ga er gewoon vanuit dat de "men" samenspant om de wereld van meer kanker te voorzien. De een zorgt voor de kanker, de ander geneest het, iedereen blij.
Nee nee, de mens is niet slecht (wat is slecht uberhaupt?). Maar kapitalisme drijft op crisis. Het duwt mensen richting immoreel gedrag. Onderhand weten we dat allemaal. Kapitalisme is niet geïnteresseerd in welzijn, zelfs geen klein beetje. Het zoekt enkel winst op, waar het ook te vinden valt, en dat zijn vaak vrij zeer duistere plekjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Complotdenken vanwege gebrek aan kennis en het uitgangspunt dat de mens slecht is. Waar heb ik dat eerder gelezen.
'slecht' is zo een relatief begrip. een mens gaat zijn belangen achterna. dat is een feit.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Complotdenken vanwege gebrek aan kennis en het uitgangspunt dat de mens slecht is. Waar heb ik dat eerder gelezen.
Ok dus ondanks dat je weet dat je eigenlijk er helemaal niks over weet, blijf je liever onwetend dan dat je daadwerkelijk iets ergens over zou leren.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Voor het geval het je nog niet opgevallen was. Ik weet er echt geen zak van. Echt helemaal niets. Ik heb nog nooit een boek opengeslagen over kanker. Dus zit ik te trollen? Enigszins. Anderzijds heb ik een aangeboren wantrouw naar alles waar een dollar teken opstaat. In mijn wereld gaat het als volgt: Meer kanker = meer winst. Meer winst is prioriteit nummer 1. Ik ga er gewoon vanuit dat de "men" samenspant om de wereld van meer kanker te voorzien. De een zorgt voor de kanker, de ander geneest het, iedereen blij.
In de eerste helft van de vorige eeuw ook nog wel hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:36 schreef dadgad het volgende:
[..]
Vroeger? Je bedoeld tijdens de Romeinen ofzo?
Nee maar mijn processor is momenteel overbelast. Geen ruimte om kanker te onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ok dus ondanks dat je weet dat je eigenlijk er helemaal niks over weet, blijf je liever onwetend dan dat je daadwerkelijk iets ergens over zou leren.
Ik kan me dat altijd vrij moeilijk voorstellen maar blijkbaar is het zo. Ikzelf raak altijd juist gemotiveerd ergens achter te komen als ik door heb dat ik ergens weinig kennis over heb. Zeker als het iets is dat relevant is voor dingen waar ik regelmatig iets mee te maken heb.
In ieder geval fijn dat je er eerlijk over bent en niet zoals sommige anderen roept dat je "al tien jaar onderzoek doet naar"
En dat was een soort epidemie, mensen die overleden omdat ze van de stoep vielen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In de eerste helft van de vorige eeuw ook nog wel hoor.
Het was maar een voorbeeld...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
En dat was een soort epidemie, mensen die overleden omdat ze van de stoep vielen?
Je claimt dat het de grotste onzin is die je ooit hebt gehoord, roept tegelijkertijd dat je er eigenlijk niks van af weet en roept daar ook nog bij dat je er eigenlijk niks vanaf wilt weten. Waarom zou ik de moeite doen het uit te leggen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:44 schreef dadgad het volgende:
Ik bedoel, ik vraag me echt af of ik ooit zulke onzin heb gehoord. Volgens jou stierven mensen halverwege de vorige eeuw omdat ze van de stoep af vielen, waardoor ze dus niet kans kregen om kanker te ontwikkelen (want eenmaal dood geen kanker).
Ik bedoel eh.. Oompa ga jij hier ook in mee soms?
Ik vind mijn theorie een stuk gezonder eerlijk gezegd.
Ja van jou wil ik altijd aandacht.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je claimt dat het de grotste onzin is die je ooit hebt gehoord, roept tegelijkertijd dat je er eigenlijk niks van af weet en roept daar ook nog bij dat je er eigenlijk niks vanaf wilt weten. Waarom zou ik de moeite doen het uit te leggen?
Iets dat ik trouwens al heb geprobeerd, waarna jij reageerde dat je het niet kon begrijpen maar ook weigerde uit te leggen wat je er niet aan begreep zelfs nadat ik je aanbood het beter uit te leggen.
Dus wat wil je eigenlijk?
(naast aandacht dan)
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat mensen vroeger eerder storven (bv na het van een stoep af vallen, w /e) en dat kanker een ziekte is waarvan de kans op het krijgen ervan toeneemt met de ouderdom van je cellen. Aangezien de levensverwachting vroeger lager was, gingen mensen vaak al dood aan allerlei andere zaken (infecties, virussen etc) voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:50 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja van jou wil ik altijd aandacht.![]()
Toevallig omdat ik niet hele kanker-studies hebben gedaan wil niet zeggen dat ik niet redelijk normaal kan nadenken. Hoor dan wat hij zegt. Halverwege vorige eeuw stierven mensen omdat ze van de stoep vielen en kregen dus geen kanker. WTF!
Dat zei hij niet. Dat zeg jij. Misschien (waarschijnlijk) bedoelde hij dat.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat mensen vroeger eerder storven (bv na het van een stoep af vallen, w /e) en dat kanker een ziekte is waarvan de kans op het krijgen ervan toeneemt met de ouderdom van je cellen. Aangezien de levensverwachting vroeger lager was, gingen mensen vaak al dood aan allerlei andere zaken (infecties, virussen en van de stoep vallen dus etc) voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld.
Voor nu klinkt het wellicht absurd ja. Vroeger was een 'simpele' infectie veel gevaarlijker dan hij nu is. Toen kon je inderdaad van zoiets lulligs als over een stoeprand struikelen en je knie openhalen dood gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:50 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja van jou wil ik altijd aandacht.![]()
Toevallig omdat ik niet hele kanker-studies hebben gedaan wil niet zeggen dat ik niet redelijk normaal kan nadenken. Hoor dan wat hij zegt. Halverwege vorige eeuw stierven mensen omdat ze van de stoep vielen en kregen dus geen kanker. WTF!
Ja vertel dat aan de spartanen!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Voor nu klinkt het wellicht absurd ja. Vroeger was een 'simpele' infectie veel gevaarlijker dan hij nu is. Toen kon je inderdaad van zoiets lulligs als over een stoeprand struikelen en je knie openhalen dood gaan.
Dat waren toch van die beren die elkaar met zwaarden te lijf gingen. Die gingen echt niet dood van een stoep-struikel-partijtje.quote:
Probeer je nou serieus te zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:12 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat waren toch van die beren die elkaar met zwaarden te lijf gingen. Die gingen echt niet dood van een stoep-struikel-partijtje.
Ja man. Waarom zouden Spartanen sterven bij een stoep struikel partij? Dat is toch niet te rijmen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Probeer je nou serieus te zijn?
Mooi stukje tekst !quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:50 schreef badabingie het volgende:
maar goed, voor de oprecht geïnteresseerden.
kort uitgelegd; deze meneer johan oldenkamp (aparte gozer, regelmatig overenthousiast, tja dan krijg je wel eens gelul of situaties he..is goed bezig, - zie links onderaan)
heeft een zorgverzekering geweigerd af te sluiten, als een daad van verzet.
stukje van tekst
Het verzorgingsstelsel is gebaseerd op fraude--->Big big business
Fraude begon met het infiltreren (vanaf ongeveer de jaren dertig van de vorige eeuw) van de geneeskundige faculteiten door de farmacie. Daarom zeggen de studenten ook dat ze medicijnen studeren, want met de bestudering van genezing door de gezonde werking van het zelfgenezend vermogen hebben deze opleidingen sindsdien helemaal niets meer te maken.
De studenten leren uiteindelijk vooral medicijnen voor te schrijven waarmee de aangegeven ziektesymptomen naar verwachting onderdrukt zullen gaan worden. Daarmee dienen ze het belang van de medicijnenproducenten, terwijl ze wellicht gingen studeren om mensen te helpen beter te worden.
Vervolgens heeft de farmacie haar megawinsten benut om steeds meer grip te krijgen op het verzorgingsstelsel.Dat gebeurt ook door wetenschappelijke fraude op ongekend grote schaal bij het aantonen van de werkzaamheid van nieuwe medicijnen. Zowel openlijk als heimelijk worden artsen en ambtenaren getrakteerd op smeergeld, in natura in de vorm van bijvoorbeeld luxueuze congresbezoeken of als financiële bonussen.
Deze multimiljarden business wordt draaiende gehouden doordat de bevolking steeds meer moet betalen, voor steeds minder verzorging. In 2012 ligt de maandelijkse premie voor een basiszorgverzekering al bijna drie maal zo hoog als die in 2004, terwijl er minder producten en diensten worden vergoed.
lees verder,
http://www.pateo.nl/verzetsdaad.htm
heeft vervolgens een hoop gedoe gehad en op vrijdagmiddag 16 maart 2012 om 14:00 uur zal een executieverkoop worden gehouden van zijn roerende bezittingen.
lees verder,
http://www.pateo.nl/executieverkoop.htm
Toch gek dat meneer Bill Microsoft Gates middels vaccinaties Afrikanen wil ruimen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Welja. Op basis van dezelfde propaganda als Lambiekje hier verkondigt, zijn in Zuid-Afrika hele campaigns gebasseerd. Een lage schatting is miljoenen doden als direct gevolg.
Een minder groot getal maar nog steeds enorm zijn de honderden zieken en tientalle gestorven kinderen in Groot Britannie, weer als gevolg van de gemanipuleerde en frauduleuze informatie van dr Wakefield. Al honderden keren aangetoond als onjuist, de man zit ondertussen in de gevangenis maar toch blijft Lambiekje hem hier lekker echo-en.
Dat bigpharma goed zou doen is al gepasseerd station. Kijk jij nog maar eens wat beter na de werkwijze.quote:Lees je eens in over dit soort zaken. Je bent niet dom, praat dus ook niet zo dom mensen na maar doe daadwerkelijk je eigen onderzoek en treedt buiten de gebaande alu-hoedjes websites. Lees allebei de kanten van een verhaal, kijk naar het daadwerkelijke bewijs en vorm dan pas je mening. Als die mening hetzelfde is als Lambiekjes, fair enough maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht.
Het is niet ongerelateerd.quote:[..]
Totaal ongerelateerd Orwell quoten maakt je punt niet opeens wel valide en onderbouwd.
Die stelling is dus volstrekt onwaar aangezien kanker tegenwoordig ook aan het woekeren is bij (jonge) kinderen. How come?! Aspartaam, Chemtrails, UMTS, algeheel slecht en geknutseld voedsel en de grote klapper vaccinaties.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat mensen vroeger eerder storven (bv na het van een stoep af vallen, w /e) en dat kanker een ziekte is waarvan de kans op het krijgen ervan toeneemt met de ouderdom van je cellen. Aangezien de levensverwachting vroeger lager was, gingen mensen vaak al dood aan allerlei andere zaken (infecties, virussen etc) voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:54 schreef oompaloompa het volgende:
dan verhuist hij toch lekker een end. Zodra hij behandeling nodig heeft draaien wij er voor op omdat meneer principes heeft. Als hij echt principes zou hebben zou hij deze uiten op manier die niet ten koste gaat van anderen.
Die premie 3x zo hoog als 2004? Dan rekent hij voor het gemak zeker alleen het stukje ziekenfondspremie wat hij toen zelf direct betaalde, en niet de rest wat via de werkgever en de overheid uit de algemene middelen erbij werd gedaan..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:50 schreef badabingie het volgende:
maar goed, voor de oprecht geïnteresseerden.
kort uitgelegd; deze meneer johan oldenkamp (aparte gozer, regelmatig overenthousiast, tja dan krijg je wel eens gelul of situaties he..is goed bezig, - zie links onderaan)
heeft een zorgverzekering geweigerd af te sluiten, als een daad van verzet.
stukje van tekst
Het verzorgingsstelsel is gebaseerd op fraude--->Big big business
Fraude begon met het infiltreren (vanaf ongeveer de jaren dertig van de vorige eeuw) van de geneeskundige faculteiten door de farmacie. Daarom zeggen de studenten ook dat ze medicijnen studeren, want met de bestudering van genezing door de gezonde werking van het zelfgenezend vermogen hebben deze opleidingen sindsdien helemaal niets meer te maken.
De studenten leren uiteindelijk vooral medicijnen voor te schrijven waarmee de aangegeven ziektesymptomen naar verwachting onderdrukt zullen gaan worden. Daarmee dienen ze het belang van de medicijnenproducenten, terwijl ze wellicht gingen studeren om mensen te helpen beter te worden.
Vervolgens heeft de farmacie haar megawinsten benut om steeds meer grip te krijgen op het verzorgingsstelsel.Dat gebeurt ook door wetenschappelijke fraude op ongekend grote schaal bij het aantonen van de werkzaamheid van nieuwe medicijnen. Zowel openlijk als heimelijk worden artsen en ambtenaren getrakteerd op smeergeld, in natura in de vorm van bijvoorbeeld luxueuze congresbezoeken of als financiële bonussen.
Deze multimiljarden business wordt draaiende gehouden doordat de bevolking steeds meer moet betalen, voor steeds minder verzorging. In 2012 ligt de maandelijkse premie voor een basiszorgverzekering al bijna drie maal zo hoog als die in 2004, terwijl er minder producten en diensten worden vergoed.
lees verder,
http://www.pateo.nl/verzetsdaad.htm
heeft vervolgens een hoop gedoe gehad en op vrijdagmiddag 16 maart 2012 om 14:00 uur zal een executieverkoop worden gehouden van zijn roerende bezittingen.
lees verder,
http://www.pateo.nl/executieverkoop.htm
Dat werpt tevens de vraag op of de mensen die de hele medische wereld verwerpen zelf wél een ziektekostenverzekering hebben of het er op aan laten komen en uiteindelijk als ze zelf ziek zijn ten koste van de samenleving komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:54 schreef oompaloompa het volgende:
dan verhuist hij toch lekker een end. Zodra hij behandeling nodig heeft draaien wij er voor op omdat meneer principes heeft. Als hij echt principes zou hebben zou hij deze uiten op manier die niet ten koste gaat van anderen.
mwah, als ik voorbeelden moet gaan geven van mensen die ten koste van anderen leven, dan ben ik de rest van de dag bezig. Wij worden zo geconditioneerd om elkaar in de haren te vliegen, in plaats van naar de spin in het web te kijken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ze heeft wel een punt he? Kun je nog zo diep slapen.
Dat is te makkelijk en te breed. We hebben het nu over specifiek deze man-mensen-die geen ziektekostenverzekering nemen uit principe, dus uiteindelijk ten laste van de wél betalende mensen komen. Hoe vind je dat?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:22 schreef dadgad het volgende:
[..]
mwah, als ik voorbeelden moet gaan geven van mensen die ten koste van anderen leven, dan ben ik de rest van de dag bezig. Wij worden zo geconditioneerd om elkaar in de haren te vliegen, in plaats van naar de spin in het web te kijken.
Ik vind het prima. We hebben relatief gezien een uitstekend zorgstelsel, maar het steekt wel zo in elkaar dat zorgverzekeraars nu gegarandeerd rijk worden, omdat het nu verplicht is. Een beetje een klassiek voorbeeld van de frappante relatie tussen de staat en zakenwereld. Ik vind het begrijpelijk dat sommige mensen daar een bezwaar tegen hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk en te breed. We hebben het nu over specifiek deze man-mensen-die geen ziektekostenverzekering nemen uit principe, dus uiteindelijk ten laste van de wél betalende mensen komen. Hoe vind je dat?
Nou, ik vind het niet prima kun je meer premie betalen voor andermans principesquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:33 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind het prima. We hebben relatief gezien een uitstekend zorgstelsel, maar het steekt wel zo in elkaar dat zorgverzekeraars nu gegarandeerd rijk worden, omdat het nu verplicht is. Een beetje een klassiek voorbeeld van de frappante relatie tussen de staat en zakenwereld. Ik vind het begrijpelijk dat sommige mensen daar een bezwaar tegen hebben.
Ach liever dat dan, dan alle andere waanzin waaraan "ons" geld aan wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik vind het niet prima kun je meer premie betalen voor andermans principes![]()
Ik vind het vreselijk irrelevant allemaal.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:46 schreef Copycat het volgende:
Het zou deze zgn principiëlen sieren als ze zorg volledig zouden weigeren, mocht de nood aan de man komen.
Dit is niet meer dan salonprincipe. Leeg en betekeningsloos. Op andermans kosten.
Maar dat zullen ze ook doen. Toch?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:46 schreef Copycat het volgende:
Het zou deze zgn principiëlen sieren als ze zorg volledig zouden weigeren, mocht de nood aan de man komen.
Dit is niet meer dan salonprincipe. Leeg en betekeningsloos. Op andermans kosten.
Irrelevant? Leg eens uit als je wiltquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:55 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk irrelevant allemaal.
Ik vind dat juist erg relevant. Als puntje bij paaltje komt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:55 schreef dadgad het volgende:
Ik vind het vreselijk irrelevant allemaal.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Irrelevant? Leg eens uit als je wilt
Ik heb ook mijn bezwaren tegen dit type staats kapitalisme. In heldere taal, je wordt nu verplicht om je geld aan een bedrijf uit te geven. Deze bedrijven worden nu volledig beschermd door de staat, zijn als het ware onderdeel van de staat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind dat juist erg relevant. Als puntje bij paaltje komt.
hm..?quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:08 schreef Copycat het volgende:
Dat is nogal bezijden het profiterende punt.
Nou én? Wij hebben hier wel programmeurs aan de gang voor ~250 euro per uur, het dubbele van wat die vriend van je kost. Die bedragen zeggen niks op zichzelf.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:05 schreef Loppe het volgende:
Een vriend van me schrijft via een consultancybureau software voor een bigpharma bedrijf om gratis aan hun dokters te geven (ipv snoepreisjes, welke verboden zijn nu). Het consultancybureau ontvangt ¤1000 per dag per programmeur die er aan bezig is van bigpharma.
Vraag es of je ouders willen kijken waar hun pensioen in belegd namens hun, of kijk eens bij je eigen pensioen als je dat al aan het opbouwen bent, en vraag je dan nog es af wie er "gegarandeerd rijk" aan het worden zijn..quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:33 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind het prima. We hebben relatief gezien een uitstekend zorgstelsel, maar het steekt wel zo in elkaar dat zorgverzekeraars nu gegarandeerd rijk worden, omdat het nu verplicht is. Een beetje een klassiek voorbeeld van de frappante relatie tussen de staat en zakenwereld. Ik vind het begrijpelijk dat sommige mensen daar een bezwaar tegen hebben.
Nee daar hou ik me niet mee bezig haha!quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Vraag es of je ouders willen kijken waar hun pensioen in belegd namens hun, of kijk eens bij je eigen pensioen als je dat al aan het opbouwen bent, en vraag je dan nog es af wie er "gegarandeerd rijk" aan het worden zijn..Dikke kans dat het pensioenfonds in kwestie (groot)aandeelhouder is van enkele zorgverzekeraars.. Het grijpt allemaal in elkaar om.
Ik heb het van mijn eigen pensioen es uitgezocht, is nl openbare info. Sindsdien ben ik een groot voorstander van het redden van de Euro/Griekenland, staatsgelden voor banken, woekerpolissen bij iedereen behalve mijn eigen vrienden en familie, de wapenindustrie, en bigPharma waar we het hier over hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:14 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nee daar hou ik me niet mee bezig haha!
Maar zou goed kunnen ja.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb het van mijn eigen pensioen es uitgezocht, is nl openbare info. Sindsdien ben ik een groot voorstander van het redden van de Euro/Griekenland, staatsgelden voor banken, woekerpolissen bij iedereen behalve mijn eigen vrienden en familie, de wapenindustrie, en bigPharma waar we het hier over hebben.
Hoe meer blauwe pilletjes Pfizer slijt aan die niet meer presterende grijze kerels met subjectieve marketing, hoe lager mijn pensioenpremie kan blijven.
lol.quote:
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:13 schreef fruityloop het volgende:
Het grijpt allemaal in elkaar om.
Goh, is dit bewezen veroorzaakt door een geallieerde kogel, of een restant van het mislukte nucleaire programma van Saddam? Zo'n mismaakt kind kan trouwens op vele manieren ontstaan, lekkende gifgasgranaten, andere verontreinigingen, etc etc. Maw zo'n foto zegt wat weinig natuurlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:39 schreef dadgad het volgende:
[..]
lol.
De wapenindustrie. Iraq, gevolg van munitie verrijkt met verarmd uranium.
[ afbeelding ]
Maar Fruityloop heeft gelukkig een lage pensioenpremieTop! Keep going.
En of het bewezen is. Sinds Amerika's invasie zijn dit soort gevallen extreem toegenomen. Geld ook voor Afghanistan trouwens. En al zou het door Saddam komen, die wapens kreeg hij van de VS om Iran aan te vallen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Goh, is dit bewezen veroorzaakt door een geallieerde kogel, of een restant van het mislukte nucleaire programma van Saddam? Zo'n mismaakt kind kan trouwens op vele manieren ontstaan, lekkende gifgasgranaten, andere verontreinigingen, etc etc. Maw zo'n foto zegt wat weinig natuurlijk.
En je doet het nu voorkomen alsof ik aan dit soort dingen maar blind voor bij ga om mijn lage premie te behouden, wat wel wat erg kort door de bocht is.
Ik (h)erken dat, ik keur de misstanden daarmee niet goed.Ik zou huilen van geluk als mijn pensioen opgebouwd kon worden uit een ecologisch verantwoorde vlinderfokkerij oid, maar het simpele feit is dat dit niet zo is, en ook niet met een druk op de knop veranderd kan worden, ondanks wat die occupy-josti's claimen.
oh jawel hoor, daarom heb ik ook zo'n hekel aan kapitalisme.quote:Wat ik bedoelde te illustreren, en waar jij voor het gemak maar aan voorbij gaat (wie steekt van ons beiden nou zijn kop in het zand) , is het feit dat onder water veel dingen met elkaar verbonden zijn, op manieren die mensen die bijvoorbeeld klagen over de zorgkosten, niet willen/kunnen zien.
Ain't that the truth.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Goh, is dit bewezen veroorzaakt door een geallieerde kogel, of een restant van het mislukte nucleaire programma van Saddam? Zo'n mismaakt kind kan trouwens op vele manieren ontstaan, lekkende gifgasgranaten, andere verontreinigingen, etc etc. Maw zo'n foto zegt wat weinig natuurlijk.
En je doet het nu voorkomen alsof ik aan dit soort dingen maar blind voor bij ga om mijn lage premie te behouden, wat wel wat erg kort door de bocht is.
Wat ik bedoelde te illustreren, en waar jij voor het gemak maar aan voorbij gaat (wie steekt van ons beiden nou zijn kop in het zand) , is het feit dat onder water veel dingen met elkaar verbonden zijn, op manieren die mensen die bijvoorbeeld klagen over de zorgkosten, niet willen/kunnen zien.
Ik (h)erken dat, ik keur de misstanden daarmee niet goed.Ik zou huilen van geluk als mijn pensioen opgebouwd kon worden uit een ecologisch verantwoorde vlinderfokkerij oid, maar het simpele feit is dat dit niet zo is, en ook niet met een druk op de knop veranderd kan worden, ondanks wat die occupy-josti's claimen.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb het van mijn eigen pensioen es uitgezocht, is nl openbare info. Sindsdien ben ik een groot voorstander van het redden van de Euro/Griekenland, staatsgelden voor banken, woekerpolissen bij iedereen behalve mijn eigen vrienden en familie, de wapenindustrie, en bigPharma waar we het hier over hebben.
Hoe meer blauwe pilletjes Pfizer slijt aan die niet meer presterende grijze kerels met subjectieve marketing, hoe lager mijn pensioenpremie kan blijven.
Niks slachtoffer, gewoon realisme. Kan ik je aanradenquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef dadgad het volgende:
[..]
Altijd die slachtoffer rol.
We kunnen er niets aan doen!![]()
Nope. Jouw realiteitsbeeld wordt gevormd door kapitalistische propaganda. Dat is wat anders.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks slachtoffer, gewoon realisme. Kan ik je aanraden
Oh ja, dat is ook zoquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:21 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nope. Jouw realiteitsbeeld wordt gevormd door kapitalistische propaganda. Dat is wat anders.
Idd, hoe ziet de toekomst eruit volgens fruityloop?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook namens de kinderen.
Als ik nou es kijk, de Triodos bank biedt me ~2,75% rente op een 5 jaar deposito, en de garantie dat het allemaal groen/verantwoord is, en de Frieslandbank biedt me een rente van 5,2% voor een 5 jaar deposito, zónder groene gewetensbonus. 3x raden waar de meeste mensen voor kiezen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat doen wij voor hem, uiteindelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:25 schreef Copycat het volgende:
Dadgad bouwt niet aan zijn pensioen?
En dat salonprincipiële karakter wordt niet begrepen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
Dat doen wij voor hem, uiteindelijk.
Zodat Dadgad zijn principes kan blijven koesteren.
Luister. Ik 100% anti kapitalistisch. Niets liever zou ik zien dan dat het allemaal in elkaar stort. Alhoewel dat gebeurt uiteindelijk vanzelf wel. Kapitalisme is namelijk in het geheel niet houdbaar. Het zal zichzelf langzaam aan vernietigen, waarschijnlijk met de rest van de wereld erbij.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als ik nou es kijk, de Triodos bank biedt me ~2,75% rente op een 5 jaar deposito, en de garantie dat het allemaal groen/verantwoord is, en de Frieslandbank biedt me een rente van 5,2% voor een 5 jaar deposito, zónder groene gewetensbonus. 3x raden waar de meeste mensen voor kiezen?
Idem voor de woekerwinsten van die bigPharma bedrijven, die vloeien terug naar de aandeelhouders, oa de pensioenfondsen van dezelfde mensen die klagen als de zorgpremie een paar procent omhoog gaat. Dat zit gewoon knel.
Griekenland is hetzelfde, als we die aan hun lot overlaten, zoals veel mensen willen, verdampt er per direct ~80 miljard aan pensioentegoeden (dat is 10% van de totale pensioenpot), en donderen ING en ABN om. Die hebben een balanstotaal van ~2000 miljard, en zijn daardoor zelfs door de Nederlandse overheid met hun triple-A rating niet overeind te houden. Mensen willen, of kunnen dat gewoon niet snappen.
Net als die grapjurk eerder in het topic die zijn zorgpremie niet betaald uit protest.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:25 schreef Copycat het volgende:
Dadgad bouwt niet aan zijn pensioen?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee. Ik betaal netjes al mijn rekeningen, evenals zorg premie.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat salonprincipiële karakter wordt niet begrepen.
God? Bent u dat? Zou u met uw onmetelijke wijsheid ons simpele zielen aub willen redden?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Luister. Ik 100% anti kapitalistisch. Niets liever zou ik zien dan dat het allemaal in elkaar stort. Alhoewel dat gebeurt uiteindelijk vanzelf wel. Kapitalisme is namelijk in het geheel niet houdbaar. Het zal zichzelf langzaam aan vernietigen, waarschijnlijk met de rest van de wereld erbij.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
God? Bent u dat? Zou u met uw onmetelijke wijsheid ons simpele zielen aub willen redden?Of ons gewoon uit ons lijden verlossen, dat mag ook.
Ohhh, zeg dat dan, dat je gewoon een beetje zit te rellen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
[..]
[..]
Geen idee. Ik betaal netjes al mijn rekeningen, evenals zorg premie.
DadGod is hetquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
God? Bent u dat? Zou u met uw onmetelijke wijsheid ons simpele zielen aub willen redden?Of ons gewoon uit ons lijden verlossen, dat mag ook.
God heeft geen tijd voor jou, god wil poen pakken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Och valt wel mee hoor. Ik meen het wel.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ohhh, zeg dat dan, dat je gewoon een beetje zit te rellen.
Goh, jij veranderd snel van mening.quote:
Je meent het wel, maar je betaalt plichtsgetrouw je rekeningen en zorgpremie. Wat maakt jou dan anders dan de mensen-kapitalisten in jouw ogen- die je zo verfoeit?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:38 schreef dadgad het volgende:
[..]
Och valt wel mee hoor. Ik meen het wel.
[..]
Goh, jij veranderd snel van mening.
Ik verfoei niemand. Ik verfoei het systeem (kapitalisme) dat de wereld de ondergang in duwt. Tegelijkertijd om plezant te kunnen leven, hou ik me netjes aan de wet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je meent het wel, maar je betaalt plichtsgetrouw je rekeningen en zorgpremie. Wat maakt jou dan anders dan de mensen-kapitalisten in jouw ogen- die je zo verfoeit?
En met jou de meeste mensen. We zijn er uit!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:44 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik verfoei niemand. Ik verfoei het systeem (kapitalisme) dat de wereld de ondergang in duwt. Tegelijkertijd om plezant te kunnen leven, hou ik me netjes aan de wet.
Ik kan wel gaan proberen om een vrije man van het land te worden, maar daar zitten zoveel nadelen aan, en voor je het weet stoppen ze je in de nor.
Je kan er heel erg veel aan doen maar de manier waarop die man er iets aan probeert te doen werkt ten eerste niet, is ten tweede superonduilijk en kost ten derde alleen de mensen die al "slachtoffer" zijn van het systeem geld.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vrees dat er niks meer aan te doen is eigenlijk, buiten wat aan jezelf werken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kan er heel erg veel aan doen maar de manier waarop die man er iets aan probeert te doen werkt ten eerste niet, is ten tweede superonduilijk en kost ten derde alleen de mensen die al "slachtoffer" zijn van het systeem geld.
Als je er iets aan wilt doen, wordt lid van een politieke partij, schrijf een betoog of zorg op een andere manier voor verandering. Ik weet dat dat is wat ik doe en ook al draag ik slechts 0.001% bij, dat is meer dan de man die een verzekering weigert en ook meer dan de mensen die hier alleen maar kunnen klagen vanaf de bank met een zak doritos.
Er zit toch een fundamenteel verschil. Namelijk dat ik het er niet mee eens ben en ook niet probeer excuses te verzinnen om kapitalisme goed te praten. Ik accepteer zodanig haar bestaan, daarin heb ik weinig keuze.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En met jou de meeste mensen. We zijn er uit!
Occupy in Nederland , het blijft bij wat gepruttel in tentjes en wrakkige bouwsels en dan weer lekker naar huis aan de boerenkool en benen op de bank. Logisch ook, want we hebben het niet slecht, en nog steeds een goed vangnet voor de zwakkeren in de samenleving.
Oh chips, zit op het verkeerde topic . Komt door Dadgad![]()
Tuurlijk wel. De mensen die verandering veroorzaken poepen ook. Kost alleen wat moeite, moeite die weinig mensen er in willen stoppen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:57 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik vrees dat er niks meer aan te doen is eigenlijk, buiten wat aan jezelf werken.
En dan heb je ook nog de mensen die eigenlijk best tevreden zijn. En niet zo'n behoefte hebben aan ingrijpende veranderingen. Volgens mij ook een grote groep.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De mensen die verandering veroorzaken poepen ook. Kost alleen wat moeite, moeite die weinig mensen er in willen stoppen.
Niet per se. Tussen jou en die man heerst een verschil in ideologie. Probeer dat eerst in te zien voordat je claimt dat zijn keuzes geen waarde hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kan er heel erg veel aan doen maar de manier waarop die man er iets aan probeert te doen werkt ten eerste niet, is ten tweede superonduilijk en kost ten derde alleen de mensen die al "slachtoffer" zijn van het systeem geld.
Als je er iets aan wilt doen, wordt lid van een politieke partij, schrijf een betoog of zorg op een andere manier voor verandering. Ik weet dat dat is wat ik doe en ook al draag ik slechts 0.001% bij, dat is meer dan de man die een verzekering weigert en ook meer dan de mensen die hier alleen maar kunnen klagen vanaf de bank met een zak doritos.
Zeker. En dat noem ik nou het onzichtbare kwaad. Kapitalisme bied een kleine minderheid van de wereld (want kapitalisme is een globaal werkend mechanisme) een relatief gezien luxe leven. Logischerwijze geven zij dat liever niet op voor het onbekende of onduidelijke.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog de mensen die eigenlijk best tevreden zijn. En niet zo'n behoefte hebben aan ingrijpende veranderingen. Volgens mij ook een grote groep.
Ik claim niet dat zijn keuzes geen waarde heben ik claim dat ze niet tot de resultaten leiden die hij ambieert. Daarnaast vind ik het verwerpelijk dat hij met zijn niet werkende keuzes niet de "daders" opzadeld met extra kosten maar juist de andere "slachtoffers" (in zijn visie).quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
Niet per se. Tussen jou en die man heerst een verschil in ideologie. Probeer dat eerst in te zien voordat je claimt dat zijn keuzes geen waarde hebben.
Ga er wat aan doen dan ipv er op fok over te klagen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:07 schreef dadgad het volgende:
[..]
Zeker. En dat noem ik nou het onzichtbare kwaad. Kapitalisme bied een kleine minderheid van de wereld (want kapitalisme is een globaal werkend mechanisme) een relatief gezien luxe leven. Logischerwijze geven zij dat liever niet op voor het onbekende of onduidelijke.
Dat is niet per se zijn schuld, eerder die van het systeem waarin hij zich bevindt. Het is te makkelijk om hem als kwaaddoener aan te wijzen. Hij maakt een keuze voor zichzelf en dat heeft indirect nadelige gevolgen voor anderen, niet omdat hij dat wil, maar omdat de structuur van het systeem dat garandeert.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik claim niet dat zijn keuzes geen waarde heben ik claim dat ze niet tot de resultaten leiden die hij ambieert. Daarnaast vind ik het verwerpelijk dat hij met zijn niet werkende keuzes niet de "daders" opzadeld met extra kosten maar juist de andere "slachtoffers" (in zijn visie).
[..]
Jammer zulke opmerkingen. Luister eens dame. Ik mag zeggen wat ik wil, waar en wanneer ik wil. Probeer me niet de mond te snoeren met dit soort ranzigheden.quote:Ga er wat aan doen dan ipv er op fok over te klagen.
Dat is niet waar. Er zijn andere keuzes die de man kan maken die zowel functioneler zijn en minder kosten voor anderen. De man maakt niet alleen een keuze voor zichzelf maar ook voor anderen, dat is waar ik een probleem mee heb.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is niet per se zijn schuld, eerder die van het systeem waarin hij zich bevindt. Het is te makkelijk om hem als kwaaddoener aan te wijzen. Hij maakt een keuze voor zichzelf en dat heeft indirect nadelige gevolgen voor anderen, niet omdat hij dat wil, maar omdat de structuur van het systeem dat garandeert.
[..]
Jammer zulke opmerkingen. Luister eens dame. Ik mag zeggen wat ik wil, waar en wanneer ik wil. Probeer me niet de mond te snoeren met dit soort ranzigheden.
Ideologie wederom.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn andere keuzes die de man kan maken die zowel functioneler zijn en minder kosten voor anderen. De man maakt niet alleen een keuze voor zichzelf maar ook voor anderen, dat is waar ik een probleem mee heb.
mwah.quote:En natuurlijk mag je zeggen wat je wilt. Maar als je echt problemen hebt met hoe het gaat en een oprechte intentie hebt het te veranderen zijn er manieren om dat te doen. Het is erg gemakkelijk om jezelf alleen als slachtoffer te zien, dat is hoe er dingen daadwerkelijk veranderen. Learned helplesness heeft nog geen enkele maatschappij verbetert, het zijn de mensen die actie ondernemen die uiteindelijk voor verandering zorgen.
vind ik ook..mister johan is in ieder geval goed bezig..altijd goed als men tegen het systeem ingaat wat mij betreft..quote:
Juist! We gaan het gebouw van de CZ occupien!quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:43 schreef oompaloompa het volgende:
En natuurlijk mag je zeggen wat je wilt. Maar als je echt problemen hebt met hoe het gaat en een oprechte intentie hebt het te veranderen zijn er manieren om dat te doen. Het is erg gemakkelijk om jezelf alleen als slachtoffer te zien, dat is hoe er dingen daadwerkelijk veranderen. Learned helplesness heeft nog geen enkele maatschappij verbetert, het zijn de mensen die actie ondernemen die uiteindelijk voor verandering zorgen.
Dan dalen de premies vast en zeker !!quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Juist! We gaan het gebouw van de CZ occupien!
Het gaat de verkeerde kant op. Straks hebben we dus ook al geen controle meer over het eigen lichaam.quote:A few years from now, when your doctor prescribes a prescription for you, you might not get a bottle of pills. Instead, your drugs might be delivered under your skin, from a small microchip. At least, that’s the promise of a new invention by MIT researchers Robert Langer and Michael Cima, who worked with MicroCHIPS, Inc. to develop a microchip capable of delivering prescription drugs to patients. The chip, which has been in development for over a decade, just completed its first human test, which it passed with flying colors.
Ah, het achterliggende grote probleem van mensen die medicatie verkeerd/teveel/te weinig innemen, ondanks pillendoosjes met vakjes per dag/deel, ingebouwde timers, smsjes, emails en zo verder hoeft volgens jou niet aangepakt te worden?quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:58 schreef Lambiekje het volgende:
Zo geen pilletjes meer maar een chip.
[..]
Het gaat de verkeerde kant op. Straks hebben we dus ook al geen controle meer over het eigen lichaam.
Das eigenlijk wel een heel sombere gedachte.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Luister. Ik 100% anti kapitalistisch. Niets liever zou ik zien dan dat het allemaal in elkaar stort. Alhoewel dat gebeurt uiteindelijk vanzelf wel. Kapitalisme is namelijk in het geheel niet houdbaar. Het zal zichzelf langzaam aan vernietigen, waarschijnlijk met de rest van de wereld erbij.
Zeker als je kijkt naar de andere kant van die medaille, de staat van landen die de communistische/sociale weg gekozen hebben ~50 jaar geleden. Die is ook niet echt florissant, dus een ruk die kant op lijkt ook niet de oplossing te zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:23 schreef Loppe het volgende:
[..]
Das eigenlijk wel een heel sombere gedachte.
Ook dat, het is efficiënt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:23 schreef ATuin-hek het volgende:
En de totale dosis gaat met die dingen nog omlaag ook.
Kapitalisme is een mechanisme, zoals evolutie. Je kan er tegen zijn, maar daar trekt het mechanisme zich niets van aan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Hm.. kun je daar dieper op in gaan? Waarom link je kapitalisme aan evolutie? En waarom is het volgens jou geen politieke ideologie en waarom zijn er wel alternatieven?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kapitalisme is een mechanisme, zoals evolutie. Je kan er tegen zijn, maar daar trekt het mechanisme zich niets van aan.
Het probleem is dat er geroepen word dat kapitalisme een politieke ideologie is en dat er geen alternatieven zijn. Dat is de leugen.
Het gaat nog verder dan dat. Kapitalisme is een fase binnen het mechanisme van de evolutie.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kapitalisme is een mechanisme, zoals evolutie. Je kan er tegen zijn, maar daar trekt het mechanisme zich niets van aan.
Het is dus inderdaad geen politieke ideologie (al wordt het door sommige aanhangers wel als dusdanig verkocht), maar het is een fase van voorbijgaande aard. Het wordt vanzelf opgevolgd door iets anders. Of ja, niet vanzelf natuurlijk, daar zal wel weer wat geslagen en gestoten voor moeten worden. Soms gaan dat soort faseringen rustig, maar in dit geval zijn de belangen wel erg groot.quote:Het probleem is dat er geroepen word dat kapitalisme een politieke ideologie is en dat er geen alternatieven zijn. Dat is de leugen.
Kun je mij misschien verlichten met bronnen, citaten of iets - wat dan ook - waar je dit soort ideeën vandaan haalt en als "universeel" representeert? Je zou me een groot genoegen doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het gaat nog verder dan dat. Kapitalisme is een fase binnen het mechanisme van de evolutie.
[..]
Het is dus inderdaad geen politieke ideologie (al wordt het door sommige aanhangers wel als dusdanig verkocht), maar het is een fase van voorbijgaande aard. Het wordt vanzelf opgevolgd door iets anders. Of ja, niet vanzelf natuurlijk, daar zal wel weer wat geslagen en gestoten voor moeten worden. Soms gaan dat soort faseringen rustig, maar in dit geval zijn de belangen wel erg groot.
Ik heb geen bron over dit punt. Ik denk gewoon logisch na.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:59 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kun je mij misschien verlichten met bronnen, citaten of iets - wat dan ook - waar je dit soort ideeën vandaan haalt en als "universeel" representeert? Je zou me een groot genoegen doen.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het gaat nog verder dan dat. Kapitalisme is, naar mijn mening, een fase binnen het mechanisme van de evolutie.
[..]
Het is dus, naar mijn mening, inderdaad geen politieke ideologie (al wordt het door sommige aanhangers wel als dusdanig verkocht), maar het is een fase van voorbijgaande aard. Het wordt, naar mijn mening, vanzelf opgevolgd door iets anders. Of ja, niet vanzelf natuurlijk, daar zal wel weer wat geslagen en gestoten voor moeten worden. Soms gaan dat soort faseringen rustig, maar in dit geval zijn de belangen wel erg groot. Naar mijn mening dan.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik heb geen bron over dit punt. Ik denk gewoon logisch na.
Misschien moet ik het anders formuleren. Wacht:
[..]
Appels en peren. Ik ga nu voetbal kijken, kom er wel weer op terug.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:25 schreef dadgad het volgende:
[..]![]()
Moet ik je echt gaan verwijzen naar jouw comment aan mij in SC circa 30 min terug?
Niks appels en peren. Exact hetzelfde.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Appels en peren. Ik ga nu voetbal kijken, kom er wel weer op terug.
Rare vergelijking. Kapitalisme zoals het wordt bedreven is hoogstens vergelijkbaar met een constrained vorm van evolutie. Het is gebasseerd op mens-gemaakte regels en wetten. Deze wetten zijn niet gebasseerd op empirische verschijnselen maar op theoretische voorspelling. Waarom is dat dan geen ideologie?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geroepen word dat kapitalisme een politieke ideologie is en dat er geen alternatieven zijn. Dat is de leugen.
Het is indoctrinatie,quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:58 schreef dadgad het volgende:
Het is net zo iets als met fluoride. (daar heb ik me wel redelijk in verdiept). Het valt me op dat vrij veel mensen (hier) fluoride nog steeds proberen te verdedigen, terwijl er geen enkel bewijs is dat het ergens goed voor is, integendeel zelfs.
Het zal gerust werken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, het achterliggende grote probleem van mensen die medicatie verkeerd/teveel/te weinig innemen, ondanks pillendoosjes met vakjes per dag/deel, ingebouwde timers, smsjes, emails en zo verder hoeft volgens jou niet aangepakt te worden?
Dingen inbouwen doen we trouwens al jaren in de vorm van pacemakers etc etc, dit is enkel een stapje op een ~20 jaar geleden al ingeslagen weg hoor.
Dat was gister wel weer duidelijk in de Rekenkamer dat er bloedhonden werken bij Sanquin bloedbank. De schoften durven zonder blikken of blozen het dubbele tarief te vragen voor een zak bloed. Plus dat de donor alleen glacé-koek krijgt. Stichting met woekersalarissen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:18 schreef new_moon het volgende:
Ondanks dat er steeds meer besef komt van de kwaadaardigheid vd pharma industrie en de weloverwogen keuze van verzekeraars winst boven mensenlevens, verandert er niks. What will give? what will it take? het lijkt onmogelijk om binnen het huidige systeem iets te ' veranderen' omdat alles met elkaar samenwerkt. Het enige wat zou kunnen is alles vervangen. Er zijn veel mensen die al dat zorggeld in hun zak steken. allemaal eigenbelang en winstbejag. Maarrrrr ja aan hebzucht gaat deze wereld ten onder
Nee. Jij redeneert louter vanuit een ideologische basis (je anti-kapitalistische houding). Ik extrapoleer (en ik geef toe dat daar veel eigen inbreng inzit) vanuit een wetenschappelijke basis (de evolutie).quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:06 schreef dadgad het volgende:
[..]
Niks appels en peren. Exact hetzelfde.
Nonsens. Jij redeneert evenzo vanuit een ideologische basis.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Jij redeneert louter vanuit een ideologische basis (je anti-kapitalistische houding). Ik extrapoleer (en ik geef toe dat daar veel eigen inbreng inzit) vanuit een wetenschappelijke basis (de evolutie).
Voor mij zijn dat twee verschillende dingen, voor jou mogelijk niet. Boeiend.
Wat is er ideologisch aan filosoferen vanuit de kennis die we hebben over evolutie?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:58 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nonsens. Jij redeneert evenzo vanuit een ideologische basis.
Darwinisme was en is populair onder Kapitalisten, dat is waar. Ze zagen er een excuus in (mijn mening). Het natuurlijke verschijnsel van overleving van de sterkeren, zoals waargenomen in de dieren en planten wereld, werd een model om ongereguleerde laissez faire kapitalisme te rechtvaardigen. Volgens hen zorgde concurrentie ervoor dat de meest geschikten zouden overleven. Darwinisme werd gebruikt als een ogenschijnlijk wetenschappelijk ondersteund principe om totale uitbuiterij goed te praten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:02 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat is er ideologisch aan filosoferen vanuit de kennis die we hebben over evolutie?
Hoe dan ook, heb je 'Darwin voor Links' gelezen? Best een fout boek hier en daar, maar ook erg interessant.
Het is niets meer dan theorie. Gebaseerd op theorie en niet - zoals oompa al aangaf - op empirische bevindingen.quote:Darwin's ideas played a critically important role in the development and growth, not only of Nazism and communism, but also of the ruthless form of capitalism as best illustrated by the robber barons. While it is difficult to conclude confidently that ruthless capitalism would not have blossomed as it did if Darwin had not developed his evolution theory, it is clear that if Carnegie, Rockefeller, and others had continued to embrace the unadulterated JudeoChristian worldview of their youth and had not become Darwinists, capitalism would not have become as ruthless as it did in the late 1800s and early 1900s. Morris and Morris (p. 84) have suggested that other motivations (including greed, ambition, even a type of a missionary zeal) stimulated the fierce, unprincipled robber baron business practices long before Darwin. Darwinism, however, gave capitalism an apparent scientific rationale that allowed it to be taken to the extremes that were so evident in the early parts of last century.
http://www.icr.org/articl(...)sez-faire-capitalis/
De evolutie is een feit. Dat feiten worden misbruikt voor ideologie is iets anders. Overigens is het boek wat ik noemde daar ook een vorm van. Reuze interessant, al doet de auteur (Peter Singer) wat lelijk tegen gehandicapten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:15 schreef dadgad het volgende:
[..]
Darwinisme was populair onder Kapitalisten, dat is waar. Ze zagen er een excuus in (mijn mening). Het natuurlijke verschijnsel van overleving van de sterkeren, zoals waargenomen in de dieren en planten wereld, werd een model om ongereguleerde laissez faire kapitalisme te rechtvaardigen. Volgens hen zorgde concurrentie ervoor dat de meest geschikten zouden overleven. Darwinisme werd gebruikt als een ogenschijnlijk wetenschappelijk ondersteund principe om totale uitbuiterij goed te praten.
[..]
Het is niets meer dan theorie. Gebaseerd op theorie en niet - zoals oompa al aangaf - op empirische bevindingen.
Dus wat is er ideologisch aan? Alles. Het is een extrapolatie.
oh dus toch ideologie?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De evolutie is een feit. Dat feiten worden misbruikt voor ideologie is iets anders.
In jouw voorbeeld wel ja. En ach, misschien in dat van mij ook wel. Ik beschouw het niet als ideologie, maar als een filosofie die vanuit een bepaalde basis start. Als dat hetzelfde is als ideologie dan ben ik guilty as charged. Voor mij is het iets anders.quote:
Maar jouw vertrekpunt is dus ook ideologisch van aard. Dus valt er wel te ontsnappen aan ideologie? Dat is een beetje de vraag.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld wel ja. En ach, misschien in dat van mij ook wel. Ik beschouw het niet als ideologie, maar als een filosofie die vanuit een bepaalde basis start. Als dat hetzelfde is als ideologie dan ben ik guilty as charged. Voor mij is het iets anders.
Nogmaals, het verschil is dat in het eerdere voorbeeld de ideologie jouw vertrekpunt was. Maar goed, ik weet niet hoe on-topic we inmiddels nog zijn.
Het is niet extreem om te veronderstellen, maar het uitgangspunt dat moraliteit altijd op de tweede plaats komt vind ik niet zo overduidelijk overal terugkomen, zeker niet in de medische wereld. Ik vind het dus een ongefundeerd standpunt wat op zich niet zo erg is, zolang je maar wel ook op feiten blijft onderzoeken en niet alle argumenten van je tegenstanders afdoet met 'kijk eens om je heen hoe verwerpelijk het gesteld is met de moraliteit'. Daarmee degradeer je jezelf tot een Lambiekje en daar ben jij te intelligent en stabiel voor (no offense Lambiekje, of eigenlijk....).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:53 schreef dadgad het volgende:
[..]
Maar jouw vertrekpunt is dus ook ideologisch van aard. Dus valt er wel te ontsnappen aan ideologie? Dat is een beetje de vraag.
Anderzijds. Mijn vertrekpunt is - in mijn optiek - niet per se op fantasie gebaseerd, en heeft daar in tegen juist een wetenschappelijke ondergrond, en die vormt zich vanuit mijn perceptie op de mechanismen van kapitalisme. Namelijk het feit dat kapitalisme enkel een winst gemotiveerde verschijnsel is waarin moraliteit altijd een tweede rol speelt. Ik bedoel, dit wordt zo extreem gereflecteerd in deze wereld. Is het echt zo extreem om te veronderstellen dat "men" (de kapitalisten) methodes hanteren om het verschijnsel van kanker te garanderen, om het vervolgens weer te kunnen genezen?
Zeker, je hebt een goed punt. Er moet een balans blijven tussen theoretische perceptie en empirische bevinden. Zeker, dat is noodzakelijk. Daarom omschreef ik mijn mening ook als persoonlijk en relatief gezien ongefundeerd. Maar dat moet kunnen wat mij betreft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het is niet extreem om te veronderstellen, maar het uitgangspunt dat moraliteit altijd op de tweede plaats komt vind ik niet zo overduidelijk overal terugkomen, zeker niet in de medische wereld. Ik vind het dus een ongefundeerd standpunt wat op zich niet zo erg is, zolang je maar wel ook op feiten blijft onderzoeken en niet alle argumenten van je tegenstanders afdoet met 'kijk eens om je heen hoe verwerpelijk het gesteld is met de moraliteit'. Daarmee degradeer je jezelf tot een Lambiekje en daar ben jij te intelligent en stabiel voor (no offense Lambiekje, of eigenlijk....).
Ja, de evolutie theorie is waarschijnlijk correct. Ik heb hier en daar mijn twijfels, maar los daarvan. Wat kapitalisten doen is die theorie gebruiken, of misbruiken, en dat is wat anders.quote:Ik vind de evolutie als uitgangspunt voor waar wij nu staan daarentegen een veel beter beginpunt, maar dat zal dan wel iets van mij zijn. Darwinisme kun je dan misschien tot op zekere hoogte als ideologie hanteren (anders gezegd, er zijn mensen die een ideologie aanhangen en Darwins naam daar voor misbruiken) maar dat betekent niet dat de evolutietheorie een ideologie is. Nou ja, niet voor diegene die er vanuit gaan (zoals ik) dat de evolutie in grote lijnen zo is gegaan zoals de wetenschap dat heden ten dagen predikt.
Als die theorie correct is dan zou kapitalisme ook correct moeten zijn, of niet?quote:Ja, de evolutie theorie is waarschijnlijk correct. Ik heb hier en daar mijn twijfels, maar los daarvan. Wat kapitalisten doen is die theorie gebruiken, of misbruiken, en dat is wat anders.
Inderdaad. Goede conclusie Loppe .quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:42 schreef Loppe het volgende:
[..]
Als die theorie correct is dan zou kapitalisme ook correct moeten zijn, of niet?
Nee. Evolutie theorie is een, kapitalisme de ander. Kapitalisten gebruiken bepaalde aspecten uit de evolutie theorie om hun visie te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:42 schreef Loppe het volgende:
[..]
Als die theorie correct is dan zou kapitalisme ook correct moeten zijn, of niet?
YES!. Vaccins de schuldige!quote:Mysterieuze slaapziekte treft 50.000 Duitsers!
Afgelopen maand deed de Duitse krant ‘Die Welt’ melding van een bizarre nieuwe ziekte met gevaarlijke gevolgen; mensen met narcolepsie vallen onvrijwillig in slaap, in welke situatie ze zich ook bevinden. (1) Hoewel monotone situaties een slaapaanval kunnen uitlokken gaat het in dit geval niet om de vermoeidheid die op kan treden na een avondje uit of lagere tijd hard werken. Onbedwingbare slaperigheid (Narcolepsie) kan 2 tot 6 keer per dag optreden en zich zelfs voordoen tijdens fysieke activiteiten die eenzelfde beweging herhaald uitvoeren, zoals wandelen of fietsen. Op dit moment lijden een onthutsende 50.000 Duitsers aan deze ziekte, en er bestaat nog geen doeltreffende behandeling tegen ‘slaapaanvallen’.
Wat weten we over de oorzaak?
In een Fins onderzoek, gepubliceerd op 31 januari 2011 is het verband tussen Pandemrix en narcolepsie vastgelegd. In de winter van 2009-2010 is Pandemrix gebruikt ter voorkoming van de Mexicaanse griep. In 2010 is er in Finland een plotselinge toename waargenomen van narcolepsie onder kinderen en pubers die dit vaccin toegediend gekregen hebben. (2)
bron
quote:
Vind je? Ik ben echt heel blij voor die mensen dat ze ziek zijn geworden vanwege een vaccin. Fantastisch toch? Ik begrijp ook dat Lambiekje echt een fantastische dag heeft. Nou heeft hij eindelijk een goede reden om zijn psychiater te laten weten dat ie die anti-psychotica in zijn reet kan steken.quote:
Goedzo jongen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vind je? Ik ben echt heel blij voor die mensen dat ze ziek zijn geworden vanwege een vaccin. Fantastisch toch? Ik begrijp ook dat Lambiekje echt een fantastische dag heeft. Nou heeft hij eindelijk een goede reden om zijn psychiater te laten weten dat ie die anti-psychotica in zijn reet kan steken.
Maar goed, on-topic nu. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat dit soort zaken fout gaan met medicatie. Het is ook niet de eerste keer en ik hoop dat een onafhankelijk instituut heel goed onderzoekt hoe het kan dat dit is gebeurt. Punt.
Overigens is de relatie tussen de medicatie en de slaapziekte buiten scandinavië nergens aangetoond. Dus de vraag is of er niet iets anders is wat meespeelt.
Jaja. Ik ben hier met 10 dingen tegelijk bezig. Dan lukt de nuance niet altijd even goed.quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jaja. Ik ben hier met 10 dingen tegelijk bezig. Dan lukt de nuance niet altijd even goed.
Ook fantastisch dat de hele link tussen die medicatie en die narcolepsie volledig door die site uit de duim is gezogen.quote:
De bron verwijst naar een press release. Heb je ook de link naar het daadwerkelijke onderzoek? Zoals het er nu staat ben ik er erg skeptisch over... Een paar gevallen op de 100.000, en dan alleen in een specifieke age range, en binnen een populatie met een sterk verhoogt risico op narcolepsie. In sommige landen wel gevonden, andere niet. Ik vraag me bijvoorbeeld af of ze bij de statistiek hiervan rekening hebben gehouden met correction for multiple comparisons...quote:
Lambiekje leest zo goed zijn bronnen dat hij vergeet dit al eerder gepost te hebben.quote:
Mhoa, onafhankelijk... Ze baseren zich zo te zien op een rapport van de National Narcolepsy Task Force. Lijkt me dat die ook zo zijn belangen heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Vind je? Ik ben echt heel blij voor die mensen dat ze ziek zijn geworden vanwege een vaccin. Fantastisch toch? Ik begrijp ook dat Lambiekje echt een fantastische dag heeft. Nou heeft hij eindelijk een goede reden om zijn psychiater te laten weten dat ie die anti-psychotica in zijn reet kan steken.
Maar goed, on-topic nu. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat dit soort zaken fout gaan met medicatie. Het is ook niet de eerste keer en ik hoop dat een onafhankelijk instituut heel goed onderzoekt hoe het kan dat dit is gebeurt. Punt.
Overigens is de relatie tussen de medicatie en de slaapziekte buiten scandinavië nergens aangetoond. Dus de vraag is of er niet iets anders is wat meespeelt.
Vandaar ook mijn kanttekeningen. Ik bedoel te zeggen dat ALS blijkt dat er een relatie is, dat er dan een onafhankelijk onderzoek moet komen. Maar dat zal dan ook wel, lijkt me zo.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mhoa, onafhankelijk... Ze baseren zich zo te zien op een rapport van de National Narcolepsy Task Force. Lijkt me dat die ook zo zijn belangen heeft.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mhoa, onafhankelijk... Ze baseren zich zo te zien op een rapport van de National Narcolepsy Task Force. Lijkt me dat die ook zo zijn belangen heeft.
Als je niets toe te voegen hebt, post dan niet.quote:
Dadgad gelooft niet dat mensen zich laten leiden door belangen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je niets toe te voegen hebt, post dan niet.
Laat me met rust.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je niets toe te voegen hebt, post dan niet.
haha!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dadgad gelooft niet dat mensen zich laten leiden door belangen.![]()
In de dierenwereld ontwikkelen dieren instinctief een evenwicht met hun omgeving. Kapitalisme doet dat niet. Kapitalisme plundert haar omgeving ongeacht de consequenties, hoe desastreus dan ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nee. Evolutie theorie is een, kapitalisme de ander. Kapitalisten gebruiken bepaalde aspecten uit de evolutie theorie om hun visie te rechtvaardigen.
Dat 'evenwicht' wordt bepaald door hoeveel bronnen er zijn. Minder bronnen = minder dierenwereld. Dat dit een vorm van balans is klopt - maar diezelfde bronnen bepalen ook de waarde er van in onze 'kapitalistische wereld'.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:34 schreef dadgad het volgende:
[..]
In de dierenwereld ontwikkelen dieren instinctief een evenwicht met hun omgeving. Kapitalisme doet dat niet. Kapitalisme plundert haar omgeving ongeacht de consequenties, hoe desastreus dan ook.
Je bedoelt dat het aan de top van de voedselketen komen geen individueel gewin is? Territorium drift valt onder socialisme? En een parasiet is eigenlijk gewoon een inbreker die wel met open armen ontvangen wordt? Je metafoor slaat nergens op. Als er ergens geen socialisme is - dan is het in de dierenwereld. Hoezo zwakkeren helpen? Opvreten!quote:Dieren buiten elkaar niet uit voor individueel gewin. Kapitalisme doet dat wel. De dierenwereld is in essentie (imo) juist eerder socialistisch te noemen. Men deelt namelijk de natuurlijke bronnen. Er is geen baas die zijn medediertjes gebruikt om zelf stinkend rijk te worden. Diersoorten werken samen als groep, als commune. Daar is binnen kapitalisme geen sprake van.
Elke vorm van hoe mensen met elkaar omgaan gaat tegen 'de natuur' in. Het feit dat we denken dingen te kunnen begrijpen maakt ons niet in ene 'beter'. Dat is dus ook 'de natuur'. Als een leeuw een lekker vers reebokje opvreet dan is dat niet kapitalistisch of socialistisch - dat is gewoon een leeuw die een vers reebokje opvreet. Zo kun je uit de natuur ook nog wel een miljoenmiljard voorbeelden vinden waarom de natuur een ding op zich is en zich niet gedraagt als een model van een sociaal-economisch stelsel - daar is in de natuur totaal geen behoefte aanquote:Er zijn tal van voorbeelden te noemen die de kapitalisme = evolutie theorie tegenspreken. Het hele idee is zo vergezocht en banaal.
In wezen is de mens natuurlijk ook banaal.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:34 schreef dadgad het volgende:
[..]
In de dierenwereld ontwikkelen dieren instinctief een evenwicht met hun omgeving. Kapitalisme doet dat niet. Kapitalisme plundert haar omgeving ongeacht de consequenties, hoe desastreus dan ook.
Dieren buiten elkaar niet uit voor individueel gewin. Kapitalisme doet dat wel. De dierenwereld is in essentie (imo) juist eerder socialistisch te noemen. Men deelt namelijk de natuurlijke bronnen. Er is geen baas die zijn medediertjes gebruikt om zelf stinkend rijk te worden. Diersoorten werken samen als groep, als commune. Daar is binnen kapitalisme geen sprake van.
Er zijn tal van voorbeelden te noemen die de kapitalisme = evolutie theorie tegenspreken. Het hele idee is zo vergezocht en banaal.
Correct. Maar hoe ziet dat er dan uit als we dat projecteren op de wereld om ons heen? Op het moment dat de olie dan toch echt bijna op blijkt te zijn, gaan de 2 grootmachten elkaar bestoken met nucleaire wapens met het doel dat laatste beetje olie te krijgen...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat 'evenwicht' wordt bepaald door hoeveel bronnen er zijn. Minder bronnen = minder dierenwereld. Dat dit een vorm van balans is klopt - maar diezelfde bronnen bepalen ook de waarde er van in onze 'kapitalistische wereld'.
[..]
Er zijn genoeg diersoorten die elkaar helpen. De parasieten zijn niet de inbrekers maar de banken natuurlijk. Type "vampire squid" in op Google en op eerste pagina vind je goldman sachs.quote:Je bedoelt dat het aan de top van de voedselketen komen geen individueel gewin is? Territorium drift valt onder socialisme? En een parasiet is eigenlijk gewoon een inbreker die wel met open armen ontvangen wordt? Je metafoor slaat nergens op. Als er ergens geen socialisme is - dan is het in de dierenwereld. Hoezo zwakkeren helpen? Opvreten!
En dat is natuurlijk gewoon waar.quote:Elke vorm van hoe mensen met elkaar omgaan gaat tegen 'de natuur' in. Het feit dat we denken dingen te kunnen begrijpen maakt ons niet in ene 'beter'. Dat is dus ook 'de natuur'. Als een leeuw een lekker vers reebokje opvreet dan is dat niet kapitalistisch of socialistisch - dat is gewoon een leeuw die een vers reebokje opvreet. Zo kun je uit de natuur ook nog wel een miljoenmiljard voorbeelden vinden waarom de natuur een ding op zich is en zich niet gedraagt als een model van een sociaal-economisch stelsel - daar is in de natuur totaal geen behoefte aan
En jij verwacht dat de GPS coördinaten deze relatie beïnvloeden of....? Ik heb de neiging te vermoeden dat de de werking niet wezenlijk zal verschillen wanneer je over een fictieve lijn stapt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_comparisonsquote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:38 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
En jij verwacht dat de GPS coördinaten deze relatie beïnvloeden of....? Ik heb de neiging te vermoeden dat de de werking niet wezenlijk zal verschillen wanneer je over een fictieve lijn stapt.
Neu, maar ligt dat aan de mensheid of 1 idioot met een grote rode knop?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:31 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Correct. Maar hoe ziet dat er dan uit als we dat projecteren op de wereld om ons heen? Op het moment dat de olie dan toch echt bijna op blijkt te zijn, gaan de 2 grootmachten elkaar bestoken met nucleaire wapens met het doel dat laatste beetje olie te krijgen...
niet echt een wenselijke situatie lijkt me.
Wat hebben de banken dan misdaan? Inspelen op gretigheid van de klanten? Als de beurskoersen nu > 500 punten was geweest dan had niemand geklaagd. Als je 1 ding de mensheid kan kwalijk nemen is het een falend historisch besef en een ontzettende grote plaat voor de kop. We kregen waar we om vroegen - en weer is het niet goedquote:Er zijn genoeg diersoorten die elkaar helpen. De parasieten zijn niet de inbrekers maar de banken natuurlijk. Type "vampire squid" in op Google en op eerste pagina vind je goldman sachs.
Oh jawelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:45 schreef Loppe het volgende:
Dieren hebben dan ook geen tv of pc of eender welk materiële behoefte.
Even voor de duidelijkheid...ik geloof niet dat de individuele bankiers of de farmaceuten de intentie hebben om kwaad te doen. Het probleem is dat ze (net als de meerderheid van de bevolking) het grotere plaatje totaal uit het oog verliezen en doen wat ze daar zijn om te doen. Als een bankier een bonus krijgt wanneer hij veel geld binnenbrengt is het niet onlogisch dat hij zich daarvoor in zal zetten. Wat de uiteindelijke gevolgen zullen zijn van bepaalde acties is niet iets waar hij zich mee bezig houdt. Zou dat wel het geval zijn dan zou het een slechte bankier zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:17 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Neu, maar ligt dat aan de mensheid of 1 idioot met een grote rode knop?
[..]
Wat hebben de banken dan misdaan? Inspelen op gretigheid van de klanten? Als de beurskoersen nu > 500 punten was geweest dan had niemand geklaagd. Als je 1 ding de mensheid kan kwalijk nemen is het een falend historisch besef en een ontzettende grote plaat voor de kop. We kregen waar we om vroegen - en weer is het niet goed![]()
Dat de mening van de gemiddelde Henk en Ingrid zegt dat banken de boosdoeners zijn (en anders natuurlijk BigPharma), maakt het nog niet meteen waar.
En een zustervisje die bij de grote vis de nare beestjes weg haalt maakt de natuur niet in ene socialistisch - hooguit opportunistisch. Net als die banken
Kapitalisme heeft 2 facetten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:42 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ben het hier deels mee eens. Denk dat op een abstract hoger niveau het zeker gebeurt maar denk dat er in beide werelden (maar logischerwijs veel meer binnen geneeskunde) ook echt mensen zitten die vooral gewoon goed willen doen of gave dingen uit willen vinden / ziektes uit willen roeien. Haalt niet weg dat er veel te veel perverse prikkels zijn die zeker onderdelen van het systeem zullen corrumperen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:21 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid...ik geloof niet dat de individuele bankiers of de farmaceuten de intentie hebben om kwaad te doen. Het probleem is dat ze (net als de meerderheid van de bevolking) het grotere plaatje totaal uit het oog verliezen en doen wat ze daar zijn om te doen. Als een bankier een bonus krijgt wanneer hij veel geld binnenbrengt is het niet onlogisch dat hij zich daarvoor in zal zetten. Wat de uiteindelijke gevolgen zullen zijn van bepaalde acties is niet iets waar hij zich mee bezig houdt. Zou dat wel het geval zijn dan zou het een slechte bankier zijn.
Als je nagaat wat een bank nou daadwerkelijk voor toegevoegde waarde heeft is die extreem klein. Er is iets serieus mis als de beroepsgroep die het minst bijdraagt aan onze welvaart daar het meest aan verdiend. In vroegere tijden werd het leven van en verdienen op andermans geld gezien als profiteren. Het hedendaagse bankieren lijkt meer op gokken...maar dan met andermans geld.
De farmaceutische industrie is ook simpelweg gericht op het maken van winst. Wat is de doelgroep van big pharma? Mensen die ziek zijn of denken ziek te zijn. Ze hebben dus geen baat bij het genezen van mensen want daarmee jagen ze hun eigen klanten weg. Wat gebeurd er dus? Er worden medicijnen verkocht die symtomen onderdrukken zolang ze gebruikt worden. Het stoppen met dergelijke medicatie levert vaak ontwenningsverschijnselen op Goed voor de klantenbinding dus maar datzelfde geld voor een crackdealer.
Het eerste is alleen niet zo straigthforward als het klinkt. Vraag en aanbod klinkt heel logisch, net zoals de rationele economische mens en al zijn facetten. Helaas blijkt keer op keer dat een mechanische rationele omschrijving van menselijk gedrag niet realistisch is. Hierdoor kloppen veel economische voorspellingen en verwachtingen niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kapitalisme heeft 2 facetten.
1. Het mechanisme; ik heb iets, jij wilt iets, en dan gaan we onderhandelen.
Dat mechanisme is vergelijkbaar met evolutie of drugs. Je kan het er niet mee eens zijn maar het is er en verbieden levert rampen op.
2. Kapitalisme als (politieke) ideologie, als manier om de maatschappij in te richten.
Dat laatste is een keuze, en je kan gewoon andere keuzes maken.
Klopt. Wat een chimpansee allemaal met zich laat doen voor een paar pinda's.... Ongelooflijk.quote:
tuurlijk hebben ze niet de opzet om kwaad te doen. ze hebben de opzet tot winstmaximalisering. als daar zo nu en dan een soort van kwaaddoen bij hoort, dan weet ik zeker dat dat in sommige gevallen gewoon gebeurt. het zijn commerciële bedrijven, geen organisaties die het beste met de mensheid voorhebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:21 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid...ik geloof niet dat de individuele bankiers of de farmaceuten de intentie hebben om kwaad te doen. Het probleem is dat ze (net als de meerderheid van de bevolking) het grotere plaatje totaal uit het oog verliezen en doen wat ze daar zijn om te doen. Als een bankier een bonus krijgt wanneer hij veel geld binnenbrengt is het niet onlogisch dat hij zich daarvoor in zal zetten. Wat de uiteindelijke gevolgen zullen zijn van bepaalde acties is niet iets waar hij zich mee bezig houdt. Zou dat wel het geval zijn dan zou het een slechte bankier zijn.
Als je nagaat wat een bank nou daadwerkelijk voor toegevoegde waarde heeft is die extreem klein. Er is iets serieus mis als de beroepsgroep die het minst bijdraagt aan onze welvaart daar het meest aan verdiend. In vroegere tijden werd het leven van en verdienen op andermans geld gezien als profiteren. Het hedendaagse bankieren lijkt meer op gokken...maar dan met andermans geld.
De farmaceutische industrie is ook simpelweg gericht op het maken van winst. Wat is de doelgroep van big pharma? Mensen die ziek zijn of denken ziek te zijn. Ze hebben dus geen baat bij het genezen van mensen want daarmee jagen ze hun eigen klanten weg. Wat gebeurd er dus? Er worden medicijnen verkocht die symtomen onderdrukken zolang ze gebruikt worden. Het stoppen met dergelijke medicatie levert vaak ontwenningsverschijnselen op Goed voor de klantenbinding dus maar datzelfde geld voor een crackdealer.
Je vergeet programmering.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:21 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Het gaat om control.quote:Als je nagaat wat een bank nou daadwerkelijk voor toegevoegde waarde heeft is die extreem klein. Er is iets serieus mis als de beroepsgroep die het minst bijdraagt aan onze welvaart daar het meest aan verdiend. In vroegere tijden werd het leven van en verdienen op andermans geld gezien als profiteren. Het hedendaagse bankieren lijkt meer op gokken...maar dan met andermans geld.
De farmaceutische industrie is heel belangrijk voor de Illuminati.quote:De farmaceutische industrie is ook simpelweg gericht op het maken van winst. Wat is de doelgroep van big pharma? Mensen die ziek zijn of denken ziek te zijn. Ze hebben dus geen baat bij het genezen van mensen want daarmee jagen ze hun eigen klanten weg. Wat gebeurd er dus? Er worden medicijnen verkocht die symtomen onderdrukken zolang ze gebruikt worden. Het stoppen met dergelijke medicatie levert vaak ontwenningsverschijnselen op Goed voor de klantenbinding dus maar datzelfde geld voor een crackdealer.
goed zo bankfurt..bronnen hoef je van mij niet te geven..nou ja, soms welquote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:53 schreef Bankfurt het volgende:
BTW:
Deze posting is voor de geinteresseerden; voor degenen die daadwerkeijk moeite willen doen in het onderzoeken hoe de wereld in elkaar zit w.b.t. Big Pharma. Laat dit een hulp van terminologie zijn voor hun eigen onderzoek.
Aan anderen: kom niet met het domme zinnetje "geef eens een bron"; want daarvoor is het al te laat.![]()
Ik heb al genoeg gewaarschuwd en gerefereerd op dit forum.
Wilde niet reageren, maar de nieuwsgierigheid neemt de overhandquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Klopt. Wat een chimpansee allemaal met zich laat doen voor een paar pinda's.... Ongelooflijk.
ga naar artis en ontdek het!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilde niet reageren, maar de nieuwsgierigheid neemt de overhandwát doen ze dan allemaal
er schijnen ook dolfijnen te wonen in de holle aarde...ik ken iemand die met ze communiceert. zegt ie..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:12 schreef Loppe het volgende:
We kennen jouw reptielenscheten van bronnen onderhand wel hoor, Bankfurt.
Thanks voor de tipquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ga naar artis en ontdek het!
Nu haal je een paar topics door elkaarquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:41 schreef badabingie het volgende:
[..]
er schijnen ook dolfijnen te wonen in de holle aarde...ik ken iemand die met ze communiceert. zegt ie..
tis toch wat he..
oh, waar kan ik dat topic vinden over communicerende dolfijnen?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu haal je een paar topics door elkaar
Ga je nou beweren dat alle peer review nep is?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:32 schreef badabingie het volgende:
[..]
goed zo bankfurt..bronnen hoef je van mij niet te geven..nou ja, soms welals men om een bron vraagt en je geeft hem wordt het toch niet serieus genomen heb ik al gemerkt..alternatieve bronnen slikken ze hier niet, bepaalde types dan..men gelooft liever officiële wetenschapsbronnen welke gecontroleerd zijn (leugens) voor ze vrijgegeven worden…oftewel, je wordt er niks wijzer van als je serieus onderzoek wilt..pappen en nathouden is het motto., vertel mij wat.
Bedankt voor je begrip.quote:
idd, ik zou best bronnen willen geven aan serieuze mensen als het de tijd nog waard is, maar dat heeft alleen zin bij mensen die niet bevooroordeeld zijn en die bereid zijn anders naar de zaken te kijken dan wat het NOS journaal hen voorschotelt.quote:bronnen hoef je van mij niet te geven..nou ja, soms welals men om een bron vraagt en je geeft hem wordt het toch niet serieus genomen heb ik al gemerkt..
idd, zoiets heet legitieme brainwashing.quote:alternatieve bronnen slikken ze hier niet, bepaalde types dan..men gelooft liever officiële wetenschapsbronnen welke gecontroleerd zijn (leugens) voor ze vrijgegeven worden…oftewel, je wordt er niks wijzer van als je serieus onderzoek wilt..pappen en nathouden is het motto., vertel mij wat.
Als je je geest te open houd kan van alles er in vallenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Bedankt voor je begrip.
[..]
idd, ik zou best bronnen willen geven aan serieuze mensen als het de tijd nog waard is, maar dat heeft alleen zin bij mensen die niet bevooroordeeld zijn en die bereid zijn anders naar de zaken te kijken dan wat het NOS journaal hen voorschotelt.
Op BNW komen we naar mijn mening vaak verder door te kiezen voor de snelheid met behulp van een redelijke kleine uitleg ipv "bronnen".
een redenatie, een geloofwaardige uitleg werkt sneller dan "politiek correcte bronnen"
[..]
idd, zoiets heet legitieme brainwashing.
Het meest trieste is dat er hier op BNW mensen zitten met een academische opleiding, en vooral zij met een exacte opleiding op BNW komen; die niet bereid zijn hun voorgeprogrammeerde "wetenschapsbeeld" te bekritiseren.
Zoiets heet geestelijke armoede en een vrijwillige inperking van bewuste keuzes.
Daar had ik wel antwoord op, maar je accepteerde mijn input, redenen en bewijzen niet, omdat:quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je je geest te open houd kan van alles er in vallenDat is mijns inziens een flink probleem hier. Van alles en nog wat wordt voor waar aangenomen, vaak met niet veel meer apparent reason dan 'het is geschreven dus het is waar'. Ik heb jou ook wel eens uitgedaagd over de MRI en programmering. Daar had je toen niet echt een antwoord op, weet je nog? Zodra je gelooft in dingen die niet te zien, en niet te meten zijn verlies je elke mogelijkheid om kritisch te zijn over je eigen denkbeelden.
wel echt resultaat,quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:19 schreef Re het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer die illuminatie eens toeslaan, die voorbereiding duurt nu al een paar eeuwen en echt resultaat heb ik nog niet gezien
En nog steeds heb je geen weerwoord over de zelfkritiek?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Daar had ik wel antwoord op, maar je accepteerde mijn input, redenen en bewijzen niet, omdat:
1) je geen kennis van zaken hebt over de materie waarmee ik aankwam.
2) je vast blijft houden aan je begrippenwereld die enkelzijdig wordt ingevuld door officiele wetenschap en industrie.
3) je zelf niet weet hoe je in de algemene bewijsvoering tot een 100% zekere uitsluitende uitspraak kunt komen.
4) je niet beseft dat je zelf gebonden bent aan een geloof: het geloof in de tot waarheid verheven opgedrongen formele wetenschap en de diploma's die dat "weten" zouden moeten bekrachtigen.
Ik beschuldig jou niet dat je een trol bent; het punt met jou is dat je de weg volledig kwijt bent, ook al heb je goede bedoelingen in discussies.
Misschien is er dan toch nog hoop voor jou.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En nog steeds heb je geen weerwoord over de zelfkritiek?Het is echt zo jammer dat zulke basale vaardigheden als zelfkritiek zo lastig zijn. Dat is een positief punt van de (meeste, granted) wetenschappen. Als je een idee hebt hoe iets werkt, kan je dat testen. Dat kan bijvoorbeeld door een experiment te doen. Als je idee berust op iets wat niet te meten is, buiten onze waarnemingen valt, op een andere astrale frequentie zit, whatever, dan kan je het niet ontkrachten en ben je ipc net zo bezig als de diverse religies in deze wereld. God heeft het gedaan is dan een vergelijkbare verklaring met 'het zit op een andere astrale frequentie'. Dat maakt wetenschap geen boven alles verheven iets. Ik had pas nog een hele discussie met mijn prof over al de belabberde wetenschap die nog steeds gepubliceerd wordt. Onderzoekers die hedendaagse problemen bijvoorbeeld met statistiek uit de jaren 50-60 aan proberen te pakken. Natuurlijk zijn er problemen. Dit is maar een voorbeeld ervan. Een andere is imo bijvoorbeeld hoe de wetenschappelijke wereld naar non-wetenschappers communiceert, of eigen het gebrek daaraan. Jouw punt 3 geeft gelijk een mooi voorbeeld van dat probleem. Goede wetenschap doet niet aan 100% zekere antwoorden.
Oh en over punt 4. Met mijn promotie werk probeer ik juist iets aan te tonen (resultaten zijn zo'n beetje binnen, en we gaan er binnenkort eens voor zitten om alles op te gaan schrijven) wat tegen de huidige consensus in gaat. Dat is wel even iets anders dan alles aanzien voor iets wat boven de waarheid verheven is he
Maar natuurlijkquote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Misschien is er dan toch nog hoop voor jou.
dat klopt, valt me al jaren op. niet alleen hier in bnw..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:33 schreef Bankfurt het volgende:
Het meest trieste is dat er hier op BNW mensen zitten met een academische opleiding, en vooral zij met een exacte opleiding op BNW komen; die niet bereid zijn hun voorgeprogrammeerde "wetenschapsbeeld" te bekritiseren.
Zoiets heet geestelijke armoede en een vrijwillige inperking van bewuste keuzes.
Hah je moest eens wetenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:33 schreef Bankfurt het volgende:
Nee, alleen als het door iemand zonder kunde of kennis gezegd wordt. Mensen met kunde en kennis zijn namelijk gemanipuleerd.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Andersom is de wereld nog voller met mensen die zelf dokterend hypochonderend op een jongerenforum op internet de waarheid vinden - die hun het beste uit komt. Er is genoeg voor verbetering vatbaar - maar zoals er ongetwijfeld wereldvreemde hoogopgeleiden zijn, is de groep mensen die ongehinderd door enige kennis de meest bijzondere conclusies weet te formulieren en dit als waarheid over de bühne brengt fenomenaalImmers; wat op internet staat ... is waar?
Goeie postquote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Andersom is de wereld nog voller met mensen die zelf dokterend hypochonderend op een jongerenforum op internet de waarheid vinden - die hun het beste uit komt. Er is genoeg voor verbetering vatbaar - maar zoals er ongetwijfeld wereldvreemde hoogopgeleiden zijn, is de groep mensen die ongehinderd door enige kennis de meest bijzondere conclusies weet te formulieren en dit als waarheid over de bühne brengt fenomenaalImmers; wat op internet staat ... is waar?
Er zijn dus twee soorten mensen:quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee, alleen als het door iemand zonder kunde of kennis gezegd wordt. Mensen met kunde en kennis zijn namelijk gemanipuleerd.
Ja, maar jij bent niet kritisch genoeg!quote:Op zondag 26 februari 2012 08:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Er zijn dus twee soorten mensen:
1. Mensen die het snappen; maar eigenlijk snappen die het niet want ze zijn gemanipuleerd.
2. Mensen die het niet snappen; maar die snapten het sowieso al niet.
En jij, want jij behoort niet bij 1. en blijkbaar ook niet bij.. 2.?
Ik denk dat groep 1. je graag onder groep 2. schaart. En eigenlijk snap ik dat wel
Ik zit nu in een paar van die topics waarin een aantal mensen alles probeert recht te breien met een soort ja-maar-jullie-zijn-niet-kritisch-genoeg-retoriek. Uiteraard gebezigd door mensen die nog net geen alu hoedjes opzetten als er een chemtrail trekkend vliegtuig over komt uiteraard, maar wel verkondigend dat de wereld volledig corrupt en verziekt is.
Graag wil je jullie dit meegeven: Je definitie klopt niet. Het is nog veel erger. Zoveel erger dat wat je omschrijft als corrupt en verziekt 'gewoon' is. Kun je het niet mee eens zijn, maar het is zo. In plaats van jezelf op een soort intellectueel niveau proberen te positioneren als verlosser kun je natuurlijk ook de extremen bevechten - daar maak je een stuk betere kans om je gelijk te krijgen!
Terug naar de farmaceutische industrie merk ik dat dit topic tot nu toe meer een jaren 80 retoriek heeft. Zeker voor west europese begrippen, laat staan in Nederland, gaat het gewoon niet meer zoals hier nog beweerd wordt. Een handvol halfgare voorbeelden ten spijt - het komt niet over. Als de discussie dan moet zijn waarom het genezen van ons allen in de handen van een bedrijf met winstoogmerk ligt, voer 'm dan daar over - in plaats van dat bedrijf kwalijk te nemen dat deze binnen de grenzen van de zo duidelijke wetten en richtlijnen doet wat het moet doen - geld verdienen.
Het is een onderwerp dat ik al vaker aan de kaak heb gesteld, maar helaas verviel de discussie snel.quote:Als de discussie dan moet zijn waarom het genezen van ons allen in de handen van een bedrijf met winstoogmerk ligt, voer 'm dan daar over - in plaats van dat bedrijf kwalijk te nemen dat deze binnen de grenzen van de zo duidelijke wetten en richtlijnen doet wat het moet doen - geld verdienen.
interessant, verklaar of leg uitquote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:22 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
wel echt resultaat,
jij zelf, jijzelf bent er een persoonlijk bewijs van, dat is iets wat ik al heel lang geleden heb gezien.
Je weet best dat het een farce is. Wij van WC Eend.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ga je nou beweren dat alle peer review nep is?
je hebt meer keuzes.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
1. Mensen die het snappen; maar eigenlijk snappen die het niet want ze zijn gemanipuleerd.
De wetten zijn alles behalve duidelijk.quote:En jij, want jij behoort niet bij 1. en blijkbaar ook niet bij.. 2.?
Ik denk dat groep 1. je graag onder groep 2. schaart. En eigenlijk snap ik dat wel
Ik zit nu in een paar van die topics waarin een aantal mensen alles probeert recht te breien met een soort ja-maar-jullie-zijn-niet-kritisch-genoeg-retoriek. Uiteraard gebezigd door mensen die nog net geen alu hoedjes opzetten als er een chemtrail trekkend vliegtuig over komt uiteraard, maar wel verkondigend dat de wereld volledig corrupt en verziekt is.
Graag wil je jullie dit meegeven: Je definitie klopt niet. Het is nog veel erger. Zoveel erger dat wat je omschrijft als corrupt en verziekt 'gewoon' is. Kun je het niet mee eens zijn, maar het is zo. In plaats van jezelf op een soort intellectueel niveau proberen te positioneren als verlosser kun je natuurlijk ook de extremen bevechten - daar maak je een stuk betere kans om je gelijk te krijgen!
Terug naar de farmaceutische industrie merk ik dat dit topic tot nu toe meer een jaren 80 retoriek heeft. Zeker voor west europese begrippen, laat staan in Nederland, gaat het gewoon niet meer zoals hier nog beweerd wordt. Een handvol halfgare voorbeelden ten spijt - het komt niet over. Als de discussie dan moet zijn waarom het genezen van ons allen in de handen van een bedrijf met winstoogmerk ligt, voer 'm dan daar over - in plaats van dat bedrijf kwalijk te nemen dat deze binnen de grenzen van de zo duidelijke wetten en richtlijnen doet wat het moet doen - geld verdienen.
Voor de meesten zal de voornaamste reden zijn dat zij hun merk WC-eend (hun vakgebied) kwalitatief hoog willen houden door slecht geschreven artikelen door het toilet te spoelen (reviewen en indien nodig afwijzen).quote:Op zondag 26 februari 2012 11:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet best dat het een farce is. Wij van WC Eend.
Ik weet dat jij dat denkt ja. Ik weet ook dat ik genoeg mensen (m'n huidige en oudeprof bijv.) die redelijk druk zijn met papers reviewen. Denk aan 1.5 papers per dag. Ik weet ook dat ik genoeg mensen ken die papers in hebben gestuurd, die eerst af zijn gewezen. Soms definitief, soms ook met opbouwende kritiek als 'doe dit en dit en deze analyse en we zullen het nog een keer overwegen'. Ga jij beweren dat dit allemaal nep is?quote:Op zondag 26 februari 2012 11:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Allemaal nep ja want ik gooi er gewoon nog een drogredenatie tegenaan gevolgd door een cirkelredenatie en heb daarmee onomstotelijk aangetoond dat iedereen in de wetenschap corrupte nazi's zijn die maar een ding verdienen, een kogelquote:Op zondag 26 februari 2012 12:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dat denkt ja. Ik weet ook dat ik genoeg mensen (m'n huidige en oudeprof bijv.) die redelijk druk zijn met papers reviewen. Denk aan 1.5 papers per dag. Ik weet ook dat ik genoeg mensen ken die papers in hebben gestuurd, die eerst af zijn gewezen. Soms definitief, soms ook met opbouwende kritiek als 'doe dit en dit en deze analyse en we zullen het nog een keer overwegen'. Ga jij beweren dat dit allemaal nep is?
Alsof jullie te beklagen zijn...quote:Op zondag 26 februari 2012 12:57 schreef Re het volgende:
[..]
Allemaal nep ja want ik gooi er gewoon nog een drogredenatie tegenaan gevolgd door een cirkelredenatie en heb daarmee onomstotelijk aangetoond dat iedereen in de wetenschap corrupte nazi's zijn die maar een ding verdienen, een kogel
Lambiekje ziet me liever dood ja, niet dat ik me iets van deze patiënt aantrek maar toch.quote:
Ik denk dat je me een beetje verkeerd inschat =]quote:Op zondag 26 februari 2012 08:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En jij, want jij behoort niet bij 1. en blijkbaar ook niet bij.. 2.?
Nee man eerder het tegenovergestelde. Alles wat jij publiceert kan ik niet publiceren.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 februari 2012 12:57 schreef Re het volgende:
[..]
Allemaal nep ja want ik gooi er gewoon nog een drogredenatie tegenaan gevolgd door een cirkelredenatie en heb daarmee onomstotelijk aangetoond dat iedereen in de wetenschap corrupte nazi's zijn die maar een ding verdienen, een kogel
Ja, daar komt het wel op neer. Weg met wetenschap , medicijnen en artsen. In willekeurige volgordequote:Op zondag 26 februari 2012 12:57 schreef Re het volgende:
[..]
Is dit een jongerenforum dan ? ik geniet al 15 jaar van mijn AOW.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
Andersom is de wereld nog voller met mensen die zelf dokterend hypochonderend op een jongerenforum op internet de waarheid vinden - die hun het beste uit komt.
Je vergeet de mensen met veel kennis, die hoog zijn opgeleid, die zelfkritisch zijn t.o.v. hun eigen opleiding, die zelf in de geheime genootschappen hebben meegekeken, en die bovendien zelf conclusies formuleren.quote:Er is genoeg voor verbetering vatbaar - maar zoals er ongetwijfeld wereldvreemde hoogopgeleiden zijn, is de groep mensen die ongehinderd door enige kennis de meest bijzondere conclusies weet te formulieren en dit als waarheid over de bühne brengt fenomenaalImmers; wat op internet staat ... is waar?
quote:Op zondag 26 februari 2012 10:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent niet kritisch genoeg!
Precies; ik kan niet vaak genoeg herhalen dat de situatie zoals die nu is precies is waar we (wellicht ongewild) om hebben gevraagd. De privatisering bijvoorbeeld is een goedbedoelde poging om alles via marktwerking goedkoper en beter te maken - helaas blijkt dit niet te werken in geen enkele sector, maar gaan we er wel gewoon mee door. Ik vind het schrijnend dat aan de andere kant van het spectrum - bij de farmaceuten - er hele bijzondere en bewezen werkzame medicatie op de plank ligt, maar dat deze niet op de markt zijn omdat dit van verzekeraars 'niet mag'. Er wordt zo nu en dan zelfs medicatie gratis verstrekt (ja, ook in NL) door farmaceuten, omdat verzekeraars liever hebben dat hun verzekerden het minder goede bestaande (maar goedkope) middel blijven gebruiken. Beetje de wereld op de kop!quote:Het is een onderwerp dat ik al vaker aan de kaak heb gesteld, maar helaas verviel de discussie snel.
Zelf zou ik wel willen kijken of we via het discussiëren van bovengenoemde stelling tot een systeem kunnen komen waarbij farmaceuten genationaliseerd zijn, maar toch genoeg geld kunnen opbrengen voor de ontwikkeling van therapieën. De mogelijkheden van deze casus verkennen middels een goede discussie.
Owquote:Op zondag 26 februari 2012 14:40 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat je me een beetje verkeerd inschat =]
(Of een persoon bent die mijn cynische grap niet snapte)
Ah juistem - maar als de feiten al onbetrouwbaar zijn, dan blijven er alleen.. aluhoedjes over? Best vervelende wereld om in te leven danquote:Ik wordt namelijk niet serieus genoemen omdat ik claims liever op basis van statistiek en feiten maak, ik ben volgens de BNW mensen al gemanipuleerd of onderdeel van het complot of een ander excuus om niet na te hoeven denken.
Men, moet er nu voor jou een 70+ forum geopend worden?quote:Op zondag 26 februari 2012 15:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Is dit een jongerenforum dan ? ik geniet al 15 jaar van mijn AOW.
[..]
Je vergeet de mensen met veel kennis, die hoog zijn opgeleid, die zelfkritisch zijn t.o.v. hun eigen opleiding, die zelf in de geheime genootschappen hebben meegekeken, en die bovendien zelf conclusies formuleren.
en wat op internet staat kan waar zijn.
Goed bedoeld zal gerust. Het is regelrecht achterlijk en misdadig te gelijk. Je kunt het op je vingers natellen dat het funest is voor de betalende belastingbetaler. Je WEET dat het verkeerd gaat en dat het een moloch wordt. Ik kan en wil niet begrijpen dat alles maar geprivatiseerd moeten worden.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]jup, ik ben meestal pas kritisch nadat ik weet hoe het in elkaar zit
[..]
Precies; ik kan niet vaak genoeg herhalen dat de situatie zoals die nu is precies is waar we (wellicht ongewild) om hebben gevraagd. De privatisering bijvoorbeeld is een goedbedoelde poging om alles via marktwerking goedkoper en beter te maken - helaas blijkt dit niet te werken in geen enkele sector, maar gaan we er wel gewoon mee door.
Nee dat IS de agenda.quote:Ik vind het schrijnend dat aan de andere kant van het spectrum - bij de farmaceuten - er hele bijzondere en bewezen werkzame medicatie op de plank ligt, maar dat deze niet op de markt zijn omdat dit van verzekeraars 'niet mag'. Er wordt zo nu en dan zelfs medicatie gratis verstrekt (ja, ook in NL) door farmaceuten, omdat verzekeraars liever hebben dat hun verzekerden het minder goede bestaande (maar goedkope) middel blijven gebruiken. Beetje de wereld op de kop!
Er is wel degelijk iets fout. De gehele basis van onze huidige gezondheidszorg berust op quatsch.quote:[..]
Owsowry
[..]
Ah juistem - maar als de feiten al onbetrouwbaar zijn, dan blijven er alleen.. aluhoedjes over? Best vervelende wereld om in te leven danIk ken inmiddels alle kanten van het verhaal, patienten, medici, farmaceuten, verzekeraars, overheid en academici - en er is geen goed of fout - ook dit is een ecosysteem waarin iedereen de toebedeelde rol pakt. Op dit moment zijn verzekeraars de baas in zorgland - niet de specialisten, niet de farmacie - volgens mij werkt dat ook de kostenverlaging als verbetering van de zorg niet in de hand
In die zin geheim dat dat het wel met belastinggeld gefinancierd wordt maar totaal geen feedback over wat er besproken wordt.quote:[..]
Men, moet er nu voor jou een 70+ forum geopend worden?
Ik moet altijd lachen om de geheime genootschappen. Die zijn niet geheim, maar worden door publieke opinie uit het zichtveld gejaagd. Wellicht mede omdat wat in dit topic gebeurd - men weet allang hoe het allemaal zit en wil eigenlijk zichzelf alleen maar horen echoën. Het internet is vol met deze echoërs...
Is dat zo gek?quote:Op maandag 27 februari 2012 12:47 schreef ATuin-hek het volgende:
"De gehele bacterie theorie berust op doelbewust bullshit."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |