Daar heb je het al, gelijk grijpen grijpen naar de meds, anders worden we niet beter!!!z!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
Veel ziektes zijn chronisch en niet te genezen vooralsnog. En het is niet altijd aan de farma om onderzoek te doen naar permanente genezing ( bijv eiland van langerhans cel transplantatie in diabetes). Verder...
Een ontsteking/griepje is prima te genezen met een antibioticum of vaccin.
Kanker is prima te genezen met chemo en bestraling.
Dus niet zo dom lullen
hoe wilde je dan bijv. diabetes bestrijden?, kanker geneest ook vanzelf toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 10:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Daar heb je het al, gelijk grijpen grijpen naar de meds, anders worden we niet beter!!!z!
ja leuk maar de mens luistert niet, dus diabetes zal altijd blijven bestaan of is gewoon genetisch bepaald (type I) dus dan alsnog de vraag, eenmaal diabetes moet je gewoon dood of mag je medicatie nemen?quote:Op zondag 19 februari 2012 10:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Diabetes als de welvaartsziekte onder ons is te danken aan het oh zo gezonde voedingspatroon van de westerse mens. Derhalve is dit niet te genezen via medicatie, maar moet de oorzaak gevonden worden in een tekort of overschot aan bepaalde voedingsstoffen die de persoon met diabetes tot zich neemt.
Kanker genees je verder niet met chemokuur. Chemo (cytostatica) is niks anders dan je structureel je eigen cellen doden, in de hoop dat je daarmee ook de tumorcellen uitschakelt. Als je dan vervolgens een paar weken vrijwel levenloos aan de cytostatica in een ziekenhuisbed hebt gelegen, dat je dan nog durft te zeggen dat je bent genezen.. Je bent pas genezen als je voorkomen kunt dat je in remissie raakt, dus door je levensgewoonte aan te passen en je gezondheid de aandacht te geven.
Mag je lekker zelf beslissen.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:42 schreef Re het volgende:
[..]
ja leuk maar de mens luistert niet, dus diabetes zal altijd blijven bestaan of is gewoon genetisch bepaald (type I) dus dan alsnog de vraag, eenmaal diabetes moet je gewoon dood of mag je medicatie nemen?
quote:Op zondag 19 februari 2012 11:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het menselijk lichaam is in eerste instantie prima in staat kankercellen zelf op te ruimen. Als je echter extra stressfactoren gaat toevoegen zoals vervuilde lucht, vervuilde bodem, ongezond / vervuild voedsel en gewoon een algemene ongezonde levensstijl dan is het lichaam niet meer in staat al die stressfactoren op te vangen en vergroot de kans op kanker.
Kanker is ook gewoon een product van de consumeringsmaatschappij .
Ja vrij ver gezocht he.quote:
Verwacht maar geen antwoorden.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Wauw, we zijn weer terug gekomen op mijn vraag van een paar topics geleden. Wat is er nou precies mis met symptoombestrijding, en wat nou als dat het enige is wat je kan doen?
Waarom werken de verzekeringsmaatschappijen hier eigenlijk aan mee?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:11 schreef Bankfurt het volgende:
Goedebetaalde medici, ziekenhuizen, apothekers en farmaceutische fabrikanten hebben er belang bij dat zoveel mogelijk mensen ziek worden en ziek blijven. Zo is hun omzet verzekerd.![]()
Het wordt anders als de mensen wakker worden en inzien dat ze zichzelf gezonder kunnen maken met geest en lichaam, biologische kennis dat nu geheim wordt gehouden en een gezonde levenswijze.![]()
Dan zijn die corrupte medici en big farma out of business,![]()
FOR EVER !
zolang ze de premie hoger kunnen krijgen is het niet zo'n probleem. voorbeeld uit de autowereld; http://www.trosradar.nl/a(...)r-wil-hoge-rekening/quote:Op zondag 19 februari 2012 14:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom werken de verzekeringsmaatschappijen hier eigenlijk aan mee?
Ze kunnen dan idd meer premie vragen, maar moeten ook meer daarvan weer aan oa de farmaceuten betalen. Daarom vraag ik het.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zolang ze de premie hoger kunnen krijgen is het niet zo'n probleem. voorbeeld uit de autowereld; http://www.trosradar.nl/a(...)r-wil-hoge-rekening/
de innige samenwerking tussen verzekeringsmaatschappijen en aanbieders van zorg is dan ook zeer onwenselijk. het levert niet een goedkopere - maar juist een duurder totaal plaatje op voor de consument. plus een monopolie positie voor de vraagkant van de markt - dat is niet meer zozeer de consument / patiënt maar veel meer een 5 tal grote verzekeringsmaatschappijen.
ik geloof niet zo in de theorie dat je alle ziekten kan uitroeien door gezond te leven. maar preventie helpt natuurlijk prima.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ze kunnen dan idd meer premie vragen, maar moeten ook meer daarvan weer aan oa de farmaceuten betalen. Daarom vraag ik het.
Preventie is idd stap 1.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik geloof niet zo in de theorie dat je alle ziekten kan uitroeien door gezond te leven. maar preventie helpt natuurlijk prima.
Bij autoverzekeringen gaat het om een beter systeem: bonus/malus; hierbij worden verzekerden gestimuleerd hun eigen schade en claims te beperken. Het gaat om een positief ingebouwd stuurmechanisme dat leidt tot gezond en effectief positief gedrag.quote:om in te gaan op jouw bedachte situatie; geen zieken = geen reden om te verzekeren, en organisaties hebben de neiging zichzelf in stand te willen houden.
Als persoon die een erg nabij iemand (die niet rookte, niet dronk, veel sportte en gezond at) heeft verloren aan kanker, hoop ik dat je van een viaduct af valt en je nek breekt.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:De ziekte had in eerste instantie voorkomen kunnen worden door dit al te doen.
Kijk. Dat heet nou iemand de goede wensen doen.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als persoon die een erg nabij iemand (die niet rookte, niet dronk, veel sportte en gezond at) heeft verloren aan kanker, hoop ik dat je van een viaduct af valt en je nek breekt.
groetjes&kusjes
oompaloompa
Ik begrijp haar wel . Al is het een tikje onparlementair.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kijk. Dat heet nou iemand de goede wensen doen.
Tjah. Ik heb ook mensen aan kanker verloren. (oma recent, opa lang terug etc.) Desondanks kan ik me om zulke uitspraken niet zo druk maken eigenlijk, maar anderzijds begrijp ik Oompa wel, verlies kan moeilijk zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp haar wel . Al is het een tikje onparlementair.
Dat rücksichtlos medicijnen en artsen afkammen en beweren dat elke ziekte te voorkomen is, is hemeltergend.
Tja, die doen niet aan wortelkanaalbehandelingen.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:39 schreef dadgad het volgende:
[..]
Tjah. Ik heb ook mensen aan kanker verloren. (oma recent, opa lang terug etc.) Desondanks kan ik me om zulke uitspraken niet zo druk maken eigenlijk, maar anderzijds begrijp ik Oompa wel, verlies kan moeilijk zijn.
Ik vind het verder trouwens maar frappant hoe ongelooflijk veel kankergevallen de mens als soort meemaakt, zeker in vergelijking tot andere species. Toch, een bijzonder verschil?
Het grote verschil is imo vnl dat WIJ er in de hoofdzaak verantwoordelijk voor zijn.quote:Cancer accounts for about 10 percent of all human deaths. If you think that sets us apart, scientists have news for you: Wild animals die of cancer at about the same rate, and it threatens some species with extinction.
http://www.livescience.com/9680-cancer-kills-wild-animals.html
Dieren gaan vordat ze kanker krijgen al dood aan andere dingen. Aangezien kanker niets meer is dan een verkeerde deling van een cel, een kans die groter wordt naarmate je ouder wordt, leidt het beter op kunnen lossen van ziekte A, B & C tot een hogere kans op kanker. De meeste dieren worden niet genezen van ziekte A, B of C en sterven dus voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld. Hmm nou is het natuurlijk ook zo dat sommige ziekted de kans op kanker verhogen en dat wij er daadwerkelijk tegen behandeld waorden en dieren vaak niet. Dat verklaat misschien waardoor het uiteindelijk op dezelfde proportie terecht komt...quote:Op zondag 19 februari 2012 23:39 schreef dadgad het volgende:
[..]
Tjah. Ik heb ook mensen aan kanker verloren. (oma recent, opa lang terug etc.) Desondanks kan ik me om zulke uitspraken niet zo druk maken eigenlijk, maar anderzijds begrijp ik Oompa wel, verlies kan moeilijk zijn.
Ik vind het verder trouwens maar frappant hoe ongelooflijk veel kankergevallen de mens als soort meemaakt, zeker in vergelijking tot andere species. Toch, een bijzonder verschil?
De reclames maak de mens helemaal hoorndolquote:
Nog leuker wordt het als je over gaat op aspartaam. Dat is juist een van de veroorzakers van suikerziekte. En dat wordt dan aangeraden in het dieet. Hoe dom zijn artsen.quote:dus diabetes zal altijd blijven bestaan of is gewoon genetisch bepaald (type I) dus dan alsnog de vraag, eenmaal diabetes moet je gewoon dood of mag je medicatie nemen?
dat is het WEL.quote:en chemo is niet het doden van je eigen cellen,
Nee borstkanker krijg je van een mammografie. En ja je ouders zullen ook wel kutrommel van bigpharma geslikt hebben tijdens de zwangerschap.quote:het is meer het prepareren van cellen die reproduceren, door het DNA van die cellen te beschadigen kunnen deze niet meer delen, bestraling of andere medicatie kan dan deze cellen opruimen. En ook kanker is een genetische ziekte, dus vette pech als je borstkanker krijgt... had je moeder het ook maar niet moeten krijgen?
Wat er mis aan is. De arts/bigpharma wil onder geen enkel beding dat je beter wordt na een (of een paar) consults.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Wauw, we zijn weer terug gekomen op mijn vraag van een paar topics geleden. Wat is er nou precies mis met symptoombestrijding, en wat nou als dat het enige is wat je kan doen?
Piekeren, stress, of jeugd trauma kan ook kanker veroorzaken.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als persoon die een erg nabij iemand (die niet rookte, niet dronk, veel sportte en gezond at) heeft verloren aan kanker, hoop ik dat je van een viaduct af valt en je nek breekt.
groetjes&kusjes
oompaloompa
Je wilt niet weten wat Bankfurt en Lambiekje beweerden wat mijn vader moest doen, toen ik hen hier open en eerlijk vroeg om een alternatief te geven voor de gang naar de door hen zo verguisde big-pharma/medici kliek, toen bij hem prostaatkanker geconstateerd was. De ene stelde voor om geen eten in de magnetron op te warmen en z'n gsm de deur uit te gooien, en de ander stelde voor om "zich in te lezen in de materie waarom de hele medische wereld zo verrot is" oid.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp haar wel . Al is het een tikje onparlementair.
Dat rücksichtlos medicijnen en artsen afkammen en beweren dat elke ziekte te voorkomen is, is hemeltergend.
Ja, maar dat klinkt niet welgevallig in de oren, het moeten alleen maar horrorstories zijn. Ik erger me er ook kapot aan, en ik vind het ook lomp en beledigend tegenover mensen die kanker of andere ziektes hebben.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat Bankfurt en Lambiekje beweerden wat mijn vader moest doen, toen ik hen hier open en eerlijk vroeg om een alternatief te geven voor de gang naar de door hen zo verguisde big-pharma/medici kliek, toen bij hem prostaatkanker geconstateerd was. De ene stelde voor om geen eten in de magnetron op te warmen en z'n gsm de deur uit te gooien, en de ander stelde voor om "zich in te lezen in de materie waarom de hele medische wereld zo verrot is" oid.
Ik ben sceptisch richting hun ideeën, dat is algemeen bekend, maar toen ik ze eerlijk en open vroeg om mijn vader te redden uit de klauwen van de medische gieren, was bovenstaande het beste wat ze aan konden dragen.
De artsen daarentegen konden met het nemen van een paar bloedtesten, en biopten in de aanloop, vervolgens een kleine high-tech robot ingreep, en 2 na-controles mijn vader kankervrij verklaren.
Stel iemand heeft reuma en is in constante pijn. Wat dan? Volgens jouw redenatie is het in alle gevallen achterlijk om iets tegen die pijn te doen...quote:Op maandag 20 februari 2012 08:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat er mis aan is. De arts/bigpharma wil onder geen enkel beding dat je beter wordt na een (of een paar) consults.
Tevens is het zo dat de patiënt eist dat hij binnen een dag of weer up en running is. Maar weigert zijn gedrag, levenswijze en dieet aan te passen.
Als je ziekt wordt is het een signaal van je lichaam.
Symptoom bestrijding is met de kraan open dweilen. En in alle opzichten een achterlijke set. Behalve als er acuut levensgevaar is.
Dit klinkt mij echt als nonsens in de oren.quote:Op maandag 20 februari 2012 04:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dieren gaan vordat ze kanker krijgen al dood aan andere dingen. Aangezien kanker niets meer is dan een verkeerde deling van een cel, een kans die groter wordt naarmate je ouder wordt, leidt het beter op kunnen lossen van ziekte A, B & C tot een hogere kans op kanker. De meeste dieren worden niet genezen van ziekte A, B of C en sterven dus voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld. Hmm nou is het natuurlijk ook zo dat sommige ziekted de kans op kanker verhogen en dat wij er daadwerkelijk tegen behandeld waorden en dieren vaak niet. Dat verklaat misschien waardoor het uiteindelijk op dezelfde proportie terecht komt...
Is het niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:56 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dit klinkt mij echt als nonsens in de oren.
ohhh dan schaffen we alle vormen van communicatie toch af, geen media meer, geen ziektes...quote:Op maandag 20 februari 2012 08:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De reclames maak de mens helemaal hoorndol
jaja type I diabetes wordt veroorzaakt door aspartaam....quote:Nog leuker wordt het als je over gaat op aspartaam. Dat is juist een van de veroorzakers van suikerziekte. En dat wordt dan aangeraden in het dieet. Hoe dom zijn artsen.
voornaamste doel is niet het doden van de cel maar het stoppen van de reproductie van die cel... uiteindelijk gaat die cel dan ook dood ja maar dat is niet de primaire actie van chemoquote:dat is het WEL.
zo zo, wat is er over van je argumentatie dat mensen rommel eten en drinken... dus als ik het goed begrijp veroorzaakt alles kanker want als ik een beetje door redeneer naar hoe jij er over denkt zullen stofjes in je gezonde eten en drinken uiteindelijk ook kanker gaan veroorzakenquote:Nee borstkanker krijg je van een mammografie. En ja je ouders zullen ook wel kutrommel van bigpharma geslikt hebben tijdens de zwangerschap.
nee hoor, de mens werd alleen niet oud genoeg om kanker te krijgenquote:De pre bigpharma/petrochemie tijd was kanker een zeer zeldzame aandoening.
nou ja, we weten al aardig wat over kanker en er zijn al een aantal kankers die volledig te genezen zijn alleen sommige kankers niet helaasquote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
We weten nog te weinig over kanker, denk ik.
Het vroegtijdig herkennen dmw onderzoeken en screenings, en risico's naar aanleiding van DNA onderzoeken in kaart brengen gaat ons steeds beter af. Helaas zijn er nog steeds veel te veel varianten moeilijk tot niét te genezen.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
De oorzaken mogen en willen de meeste van ons niet weten.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
't Zijn niet alleen omgevingsfactoren die meespelen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De oorzaken mogen en willen de meeste van ons niet weten.
Wat? Daar had ik overheen gelezen. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 20 februari 2012 08:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De reclames maak de mens helemaal hoorndol
[..]
Nog leuker wordt het als je over gaat op aspartaam. Dat is juist een van de veroorzakers van suikerziekte. En dat wordt dan aangeraden in het dieet. Hoe dom zijn artsen.
[..]
dat is het WEL.
[..]
Nee borstkanker krijg je van een mammografie. En ja je ouders zullen ook wel kutrommel van bigpharma geslikt hebben tijdens de zwangerschap.
De pre bigpharma/petrochemie tijd was kanker een zeer zeldzame aandoening.
Dat aspartaam een veroorzaker van suikerziekte zou zijn had ik ook nog niet eerder langs zien komen...quote:Op maandag 20 februari 2012 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat? Daar had ik overheen gelezen. Hoe kom je daarbij?
Dat smerige gemuteerde gras ookquote:Op maandag 20 februari 2012 12:53 schreef Re het volgende:
Een voetbalknie wordt trouwens veroorzaakt door te veel slidingen op gemuteerd gras
En een muisarm?quote:Op maandag 20 februari 2012 12:49 schreef Re het volgende:
Een tennisarm wordt trouwens veroorzaakt door het kwik in het frame van het racket
't is maar dat je het weet
Typisch.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat Bankfurt en Lambiekje beweerden wat mijn vader moest doen, toen ik hen hier open en eerlijk vroeg om een alternatief te geven voor de gang naar de door hen zo verguisde big-pharma/medici kliek, toen bij hem prostaatkanker geconstateerd was. De ene stelde voor om geen eten in de magnetron op te warmen en z'n gsm de deur uit te gooien, en de ander stelde voor om "zich in te lezen in de materie waarom de hele medische wereld zo verrot is" oid.
Ik ben sceptisch richting hun ideeën, dat is algemeen bekend, maar toen ik ze eerlijk en open vroeg om mijn vader te redden uit de klauwen van de medische gieren, was bovenstaande het beste wat ze aan konden dragen.
Gefeliciteerd dat het nu beter gaat.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De artsen daarentegen konden met het nemen van een paar bloedtesten, en biopten in de aanloop, vervolgens een kleine high-tech robot ingreep, en 2 na-controles mijn vader kankervrij verklaren.
want?quote:Op maandag 20 februari 2012 09:56 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dit klinkt mij echt als nonsens in de oren.
quote:Op maandag 20 februari 2012 10:38 schreef Re het volgende:
nee hoor, de mens werd alleen niet oud genoeg om kanker te krijgen
Goed om te horen dat ze er op tijd bij waren en dat het nu beter gaatquote:Op maandag 20 februari 2012 11:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het vroegtijdig herkennen dmw onderzoeken en screenings, en risico's naar aanleiding van DNA onderzoeken in kaart brengen gaat ons steeds beter af. Helaas zijn er nog steeds veel te veel varianten moeilijk tot niét te genezen.
Maar het blijft lastig, als ik kijk naar mijn vader, was het de huisarts die ietwat ongerust werd door zijn langzaamaan gestegen PSA waarde de laatste 2 jaar, van ~5 naar ~6,9 oid. Normaliter schijnt 10 goed voor een directe verwijzing naar een uroloog te zijn, maar omdat prostaatkanker in de familie zit, verwees hij hem toch door. De uroloog vertrouwde het ook niet, en een biopsie liet in een van de drie monsters wat kankercellen zien.
Als de huisarts of uroloog hadden gezegd, kom volgend jaar maar terug, was het een stuk erger geweest. Bij de buurman op de ziekenzaal waar mijn vader lag, die ook geopereerd was aan prostaatkanker, maar in een later stadium, had men een veel grotere tumor in de prostaat aangetroffen, en die moest ook na-bestraald worden voor de zekerheid. Ook had die veel meer last na de operatie, omdat ze de prostaat wat ruimer verwijderd hadden oid, en dat betekend ook meer gevolgen voor oa het omliggende weefsel en de urineleider, met alle vervelende gevolgen van dien.
te veel fappenquote:
Want klinkt gewoon als onzin in mijn oren.quote:
Maar die zijn wel imo wel zeer belangrijk. Aan welke factoren moet in nog meer denken ?quote:Op maandag 20 februari 2012 11:43 schreef Loppe het volgende:
[..]
't Zijn niet alleen omgevingsfactoren die meespelen.
quote:Diabetes (suikerziekte) is een wereldwijde epidemie geworden, zeggen wetenschappers in Groot-Brittannie en Amerika. Het aantal diabetes-patiënten wereldwijd is in dertig jaar tijd verdubbeld. Ook in Nederland wordt binnen 8 jaar een verdubbeling verwacht.
http://www.bnr.nl/program(...)egroeid-tot-epidemie
quote:Chemicaliën in plastic belangrijke oorzaak van diabetes epidemie
http://www.hetkanwel.net/(...)n-diabetes-epidemie/
Tja, 1 en 1 is niet altijd 2, soms veel meer.quote:Nowadays in the succeeding generation we observe increased numbers of blood deseases. As we say: CHERNOBYL RAGES IN THE GENES. And that will continue for the next 300 years or so, because Strontium and Caesium has a half-life of 30 years, and as a general rule, after 10 half-life periods, no significant amount of these isotopes remain. That equals seven to eight generations. Plus the plutonium, which has a half-life of 24.000 years. Another problem is radiation induced diabetes for children and adults, especially in infants. A phenomenon that was unknown in the past.
http://ex-skf.blogspot.co(...)on-part-2-dorte.html
Maar welk onderdeel klinkt dan als onzin? Het slaat namelijk wel echt ergens op ^_^quote:Op maandag 20 februari 2012 14:03 schreef dadgad het volgende:
[..]
Want klinkt gewoon als onzin in mijn oren.
Van tennis ook, het gaat om het steeds dezelfde beweging uitvoerenquote:Van fappen krijg je trouwens juist armspieren, maar dat kun jij niet weten ofwel soms?
Gewoon alles.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar welk onderdeel klinkt dan als onzin? Het slaat namelijk wel echt ergens op ^_^
Oh dus vrouwen kunnen daar ook last van krijgen?quote:Van tennis ook, het gaat om het steeds dezelfde beweging uitvoeren
No offence, maar in het geval van mijn vader, loop je toch een vol punt achter.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat het nu beter gaat.
Nog steeds handhaaf ik mijn mening:
Weg met die magnetron, weg met die GSM, weg met die vaccinaties van Big Pharma.
http://www.aspartaam.nl/artikelen/diabetes.htmlquote:Op maandag 20 februari 2012 12:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat aspartaam een veroorzaker van suikerziekte zou zijn had ik ook nog niet eerder langs zien komen...
We weten genoeg over kanker. TPB onderdrukken het willens en wetens.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:47 schreef Loppe het volgende:
TPB? Wie is/zijn dat?quote:Op maandag 20 februari 2012 18:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
We weten genoeg over kanker. TPB onderdrukken het willens en wetens.
Afschaffen reclame voor een aandoening. Reclame voor een middel is 'niet' toegestaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
ohhh dan schaffen we alle vormen van communicatie toch af, geen media meer, geen ziektes...
Die onwetendheid. Stuitend. Als je daadwerkelijk gestudeerd hebt in die richting is het bespottelijk, schandalig te noemen. Of je bent gewoon blind voor de feiten.quote:[..]
jaja type I diabetes wordt veroorzaakt door aspartaam....
Nee supermarkt (voorverpakt) voedsel met E-dit en E-dat. Margarines en andere verkeerde vetten.quote:[..]
voornaamste doel is niet het doden van de cel maar het stoppen van de reproductie van die cel... uiteindelijk gaat die cel dan ook dood ja maar dat is niet de primaire actie van chemo
[..]
zo zo, wat is er over van je argumentatie dat mensen rommel eten en drinken... dus als ik het goed begrijp veroorzaakt alles kanker want als ik een beetje door redeneer naar hoe jij er over denkt zullen stofjes in je gezonde eten en drinken uiteindelijk ook kanker gaan veroorzaken
quatsch. En dat weet je best.quote:[..]
nee hoor, de mens werd alleen niet oud genoeg om kanker te krijgen
"In de eerste maanden nadat "NutraSweet" volledig was toegestaan in frisdrank, ging het aantal nieuwe diabetes gevallen met 30% omhoog."quote:Op maandag 20 februari 2012 17:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.aspartaam.nl/artikelen/diabetes.html
Jij bent een gevaar voor deze maatschappijquote:Op maandag 20 februari 2012 18:05 schreef Lambiekje het volgende:
Die onwetendheid. Stuitend. Als je daadwerkelijk gestudeerd hebt in die richting is het bespottelijk, schandalig te noemen. Of je bent gewoon blind voor de feiten.
Ja zo kan ik het moeilijk verder uitleggen...quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef Re het volgende:
[..]
Jij bent een gevaar voor deze maatschappij
Angsthaasquote:Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef Re het volgende:
[..]
hm...quote:Op maandag 20 februari 2012 21:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het moeilijk verder uitleggen...
Vriend, ik wil alleen maar aangeven dat voedsel bereid in een magnetron een ongezonde keuze is niet de beste keuze voor je vader is die al zo'n lage weerstand heeft;quote:Op maandag 20 februari 2012 15:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
No offence, maar in het geval van mijn vader, loop je toch een vol punt achter.In dat geval konden Big Pharma etc, helder en doeltreffend communiceren, diagnosticeren en handelen, terwijl jij en dhr. Lambiekje niet verder kwamen dan bovenstaande.
Of zijn jullie beiden toentertijd vergeten een voorbeeld te noemen van iemand die door de gsm en magnetron weg te doen, genezen is van kanker?
De enige die geneest is de patient zelf;quote:Het lijkt me toch, dat als het zo simpel zou zijn om van prostaatkanker te genezen, iets of iemand dit toch breeduit op internet etc had gepubliceerd? De onderzoeken en operatie houden nl in dat ze een soort van R2D2 robotarm via je reet naar binnen loodsen, wat rondwroeten en snijden, en je vervolgens laten wakker worden met een luier aan. Niet echt dingen die je opzoekt als er een valide alternatief voor is, en al helemaal niet als dat volgens jou slechts een ritje grofvuil is.
Nee dat zijn de multinationals. lees het boek NoLogo.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef Re het volgende:
[..]
AID$ is geen ziekte. AID$ is een verzamelnaam voor allerlei ziektes die al (duizenden) jaren opgelost kunnen worden. AID$ kan alleen maar door een doortrapte arts aangesmeerd worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:55 schreef oompaloompa het volgende:
geldt hetzelfde volgens jou voor aids?
ah ik zie het al ... ik heb een slordige typo gemaakt. TPTB moet het zijn.quote:
http://www.karelencarolin(...)stkanker_special.pdfquote:Op maandag 20 februari 2012 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat? Daar had ik overheen gelezen. Hoe kom je daarbij?
misschien maar jij bent gewoon zeker een gevaarquote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat zijn de multinationals. lees het boek NoLogo.
Na al die jaren snap je het nog steeds niet. Jammer...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
AID$ is geen ziekte. AID$ is een verzamelnaam voor allerlei ziektes die al (duizenden) jaren opgelost kunnen worden. AID$ kan alleen maar door een doortrapte arts aangesmeerd worden.
Als je doelt op het zelfhelende vermogen, mag je me het volgende even uitleggen. Mijn opa had grofweg identieke PSA waarden als mijn vader, en dezelfde erfelijke afwijking, maar liet zich niét aan zijn prostaatkanker behandelen. Fyi, mijn opa en oma leefden van zelfgeteelde groenten, hadden geen GSM en/of magnetron, en woonden op het Friese platteland ver van electro-smoq, hoogspanningsleidingen en wat al niet meer. Hij had de weerstand van een Fries paard, hij is mijn beleving nooit ook maar verkouden geweest oid. Gevolg van het niet ingrijpen, in ~1 jaar stierf opa een vrij vervelende dood.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Vriend, ik wil alleen maar aangeven dat voedsel bereid in een magnetron een ongezonde keuze is niet de beste keuze voor je vader is die al zo'n lage weerstand heeft;
[..]
De enige die geneest is de patient zelf;
de essentie van genezen is dat de behandelende arts het vermogen heeft om de wil van de patient zowel onbewust als bewust te richten op gezondheid.
een operatie, een gebed, een pilletje, een regendansje maakt niet uit; het kan helpen.
Gooi geen dingen door elkaar. Er zijn wel honderden factoren die mee kunnen spelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je doelt op het zelfhelende vermogen, mag je me het volgende even uitleggen. Mijn opa had grofweg identieke PSA waarden als mijn vader, en dezelfde erfelijke afwijking, maar liet zich niét aan zijn prostaatkanker behandelen. Fyi, mijn opa en oma leefden van zelfgeteelde groenten, hadden geen GSM en/of magnetron, en woonden op het Friese platteland ver van electro-smoq, hoogspanningsleidingen en wat al niet meer. Hij had de weerstand van een Fries paard, hij is mijn beleving nooit ook maar verkouden geweest oid. Gevolg van het niet ingrijpen, in ~1 jaar stierf opa een vrij vervelende dood.
Ik heb dus 2 voorbeelden, 1 persoon die volgens jou en Lambiekje "gezond" leefde, buiten alle door jullie aangehaalde slechte invloeden, maar die desondanks stierf, en 1 persoon die midden in de moderne maatschappij stond, inclusief gsm en magnetron etc, met een identieke aandoening, maar die bleef leven dankzij ingrijpen van de medische wetenschap.
Wie denk je dat ik geloof als het zoals in dit geval over letterlijk leven en dood gaat?
Vraag me af wat Naomi Klein er van vindt dat haar daadwerkelijk gefundeerde journalistiek zo overgenomen wordt door een stel maloten. Hoop dat ze ooit een Ben Goldacre-tje doet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat zijn de multinationals. lees het boek NoLogo.
Omdat ?!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:06 schreef Re het volgende:
[..]
misschien maar jij bent gewoon zeker een gevaar
Zie grafiek vorige paginaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omdat ?!
Dat mensen eventueel wel gaan nadenken?!
Omdat door mensen zoals jij meer mensen ziek worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omdat ?!
Dat mensen eventueel wel gaan nadenken?!
och die doublespeak ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat door mensen zoals jij meer mensen ziek worden.
Welnee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat door mensen zoals jij meer mensen ziek worden.
Doublespeak?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
och die doublespeak ook.
Gister toevallig Tros Radar gezien. Zal wel niet.
Welja. Op basis van dezelfde propaganda als Lambiekje hier verkondigt, zijn in Zuid-Afrika hele campaigns gebasseerd. Een lage schatting is miljoenen doden als direct gevolg.quote:
Totaal ongerelateerd Orwell quoten maakt je punt niet opeens wel valide en onderbouwd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
och die doublespeak ook.
Gister toevallig Tros Radar gezien. Zal wel niet.
lol.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Welja. Op basis van dezelfde propaganda als Lambiekje hier verkondigt, zijn in Zuid-Afrika hele campaigns gebasseerd. Een lage schatting is miljoenen doden als direct gevolg.
Een minder groot getal maar nog steeds enorm zijn de honderden zieken en tientalle gestorven kinderen in Groot Britannie, weer als gevolg van de gemanipuleerde en frauduleuze informatie van dr Wakefield. Al honderden keren aangetoond als onjuist, de man zit ondertussen in de gevangenis maar toch blijft Lambiekje hem hier lekker echo-en.
Lees je eens in over dit soort zaken. Je bent niet dom, praat dus ook niet zo dom mensen na maar doe daadwerkelijk je eigen onderzoek en treedt buiten de gebaande alu-hoedjes websites. Lees allebei de kanten van een verhaal, kijk naar het daadwerkelijke bewijs en vorm dan pas je mening. Als die mening hetzelfde is als Lambiekjes, fair enough maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht.
[..]
Totaal ongerelateerd Orwell quoten maakt je punt niet opeens wel valide en onderbouwd.
Lol dat er mensen doodgaan of lol dat ik het zonde vind dat je je verstand niet wat meer gebruikt?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lol dat er mensen doodgaan of lol dat ik het zonde vind dat je je verstand niet wat meer gebruikt?ach, ik geloof er gewoon geen snars van ok. Ik denk dat de groeiende toename in kanker wordt veroorzaakt door straling, vergif enzv.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn oma is onlangs aan kanker overleden, vanwege asbest, vergif dus.
Die twee dingen sluiten elkaar niet uit op een manier zoals Bankfurt het voor stelt. Bij kanker verorzaakt door asbest spelen beide zaken. Een stofje dat erg klein is en niet door je longen er uit gefiltert kan worden, nestelt zich in je weefsel, leidt tot een ontsteking wat uiteindelijk tot kanker kan leiden omdat de cellen ongecontroleerd zich gaan delen. Zou in dit geval het minder blootstellen aan het stofje de kans op longkanker verkleind hebben? Jazeker. Zou bestraling in een tijdig stadium de kanker kunnen genezen? Ook (alhoewel longkanker een van de moeilijkste vormen is om te behandelen).quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
ach, ik geloof er gewoon geen snars van ok. Ik denk dat de groeiende toename in kanker wordt veroorzaakt door straling, vergif enzv.
Tis maar net hoe je het bekijkt. Vroeger gingen mensen dood omdat ze struikelden over een stoeprand. Dan krijg je ook niet echt de kans om aan kanker te overlijden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
ach, ik geloof er gewoon geen snars van ok. Ik denk dat de groeiende toename in kanker wordt veroorzaakt door straling, vergif enzv.
Voor het geval het je nog niet opgevallen was. Ik weet er echt geen zak van. Echt helemaal niets. Ik heb nog nooit een boek opengeslagen over kanker. Dus zit ik te trollen? Enigszins. Anderzijds heb ik een aangeboren wantrouw naar alles waar een dollar teken opstaat. In mijn wereld gaat het als volgt: Meer kanker = meer winst. Meer winst is prioriteit nummer 1. Ik ga er gewoon vanuit dat de "men" samenspant om de wereld van meer kanker te voorzien. De een zorgt voor de kanker, de ander geneest het, iedereen blij.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die twee dingen sluiten elkaar niet uit op een manier zoals Bankfurt het voor stelt. Bij kanker verorzaakt door asbest spelen beide zaken. Een stofje dat erg klein is en niet door je longen er uit gefiltert kan worden, nestelt zich in je weefsel, leidt tot een ontsteking wat uiteindelijk tot kanker kan leiden omdat de cellen ongecontroleerd zich gaan delen. Zou in dit geval het minder blootstellen aan het stofje de kans op longkanker verkleind hebben? Jazeker. Zou bestraling in een tijdig stadium de kanker kunnen genezen? Ook (alhoewel longkanker een van de moeilijkste vormen is om te behandelen).
Het is heel gemakkelijk als alles zwart-wit zou zijn maar in complexe situaties (en een lichaam is complex) is het gewoon niet zo.
Door je slechts op 1 onderdeel te richten (of dat nu medicijnen is of omgevingseffecten) beperk je enorm je begrip van de ziekte en ook de mogelijke oplossingen.
Neem b.v. de claim dat vitamines kanker voorkomen. Klinkt logisch, is iets dat Lambiekje roept. Maar als je goed gaat kijken is het effect niet zo eenduidig, vitaminen bevatten anti-oxidanten die vrije radicalen opnemen. Vrije radicalen kunnen kanker veroorzaken dus 1+1=2 --> meer vitamine is minder kanker.
Helaas zitten die anti-oxidanten ook in de weg bij het tegengaan van kanker in je lichaam. Je lichaam ruimt beschadigde cellen op, die beschadigde cellen zijn cellen die uiteindelijk tot kanker kunnen leiden. Anti-Oxidanten zitten ook je lichaam dwars bij het opruimen van die cellen met het perverse gevolg dat als je een hoger risico op kanker hebt en je neemt extra vitamines, je uiteindelijk een grotere kans op kanker hebt.
Vroeger? Je bedoeld tijdens de Romeinen ofzo?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis maar net hoe je het bekijkt. Vroeger gingen mensen dood omdat ze struikelden over een stoeprand. Dan krijg je ook niet echt de kans om aan kanker te overlijden.
Complotdenken vanwege gebrek aan kennis en het uitgangspunt dat de mens slecht is. Waar heb ik dat eerder gelezen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Voor het geval het je nog niet opgevallen was. Ik weet er echt geen zak van. Echt helemaal niets. Ik heb nog nooit een boek opengeslagen over kanker. Dus zit ik te trollen? Enigszins. Anderzijds heb ik een aangeboren wantrouw naar alles waar een dollar teken opstaat. In mijn wereld gaat het als volgt: Meer kanker = meer winst. Meer winst is prioriteit nummer 1. Ik ga er gewoon vanuit dat de "men" samenspant om de wereld van meer kanker te voorzien. De een zorgt voor de kanker, de ander geneest het, iedereen blij.
Nee nee, de mens is niet slecht (wat is slecht uberhaupt?). Maar kapitalisme drijft op crisis. Het duwt mensen richting immoreel gedrag. Onderhand weten we dat allemaal. Kapitalisme is niet geïnteresseerd in welzijn, zelfs geen klein beetje. Het zoekt enkel winst op, waar het ook te vinden valt, en dat zijn vaak vrij zeer duistere plekjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Complotdenken vanwege gebrek aan kennis en het uitgangspunt dat de mens slecht is. Waar heb ik dat eerder gelezen.
'slecht' is zo een relatief begrip. een mens gaat zijn belangen achterna. dat is een feit.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Complotdenken vanwege gebrek aan kennis en het uitgangspunt dat de mens slecht is. Waar heb ik dat eerder gelezen.
Ok dus ondanks dat je weet dat je eigenlijk er helemaal niks over weet, blijf je liever onwetend dan dat je daadwerkelijk iets ergens over zou leren.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Voor het geval het je nog niet opgevallen was. Ik weet er echt geen zak van. Echt helemaal niets. Ik heb nog nooit een boek opengeslagen over kanker. Dus zit ik te trollen? Enigszins. Anderzijds heb ik een aangeboren wantrouw naar alles waar een dollar teken opstaat. In mijn wereld gaat het als volgt: Meer kanker = meer winst. Meer winst is prioriteit nummer 1. Ik ga er gewoon vanuit dat de "men" samenspant om de wereld van meer kanker te voorzien. De een zorgt voor de kanker, de ander geneest het, iedereen blij.
In de eerste helft van de vorige eeuw ook nog wel hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:36 schreef dadgad het volgende:
[..]
Vroeger? Je bedoeld tijdens de Romeinen ofzo?
Nee maar mijn processor is momenteel overbelast. Geen ruimte om kanker te onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ok dus ondanks dat je weet dat je eigenlijk er helemaal niks over weet, blijf je liever onwetend dan dat je daadwerkelijk iets ergens over zou leren.
Ik kan me dat altijd vrij moeilijk voorstellen maar blijkbaar is het zo. Ikzelf raak altijd juist gemotiveerd ergens achter te komen als ik door heb dat ik ergens weinig kennis over heb. Zeker als het iets is dat relevant is voor dingen waar ik regelmatig iets mee te maken heb.
In ieder geval fijn dat je er eerlijk over bent en niet zoals sommige anderen roept dat je "al tien jaar onderzoek doet naar"
En dat was een soort epidemie, mensen die overleden omdat ze van de stoep vielen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In de eerste helft van de vorige eeuw ook nog wel hoor.
Het was maar een voorbeeld...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
En dat was een soort epidemie, mensen die overleden omdat ze van de stoep vielen?
Je claimt dat het de grotste onzin is die je ooit hebt gehoord, roept tegelijkertijd dat je er eigenlijk niks van af weet en roept daar ook nog bij dat je er eigenlijk niks vanaf wilt weten. Waarom zou ik de moeite doen het uit te leggen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:44 schreef dadgad het volgende:
Ik bedoel, ik vraag me echt af of ik ooit zulke onzin heb gehoord. Volgens jou stierven mensen halverwege de vorige eeuw omdat ze van de stoep af vielen, waardoor ze dus niet kans kregen om kanker te ontwikkelen (want eenmaal dood geen kanker).
Ik bedoel eh.. Oompa ga jij hier ook in mee soms?
Ik vind mijn theorie een stuk gezonder eerlijk gezegd.
Ja van jou wil ik altijd aandacht.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je claimt dat het de grotste onzin is die je ooit hebt gehoord, roept tegelijkertijd dat je er eigenlijk niks van af weet en roept daar ook nog bij dat je er eigenlijk niks vanaf wilt weten. Waarom zou ik de moeite doen het uit te leggen?
Iets dat ik trouwens al heb geprobeerd, waarna jij reageerde dat je het niet kon begrijpen maar ook weigerde uit te leggen wat je er niet aan begreep zelfs nadat ik je aanbood het beter uit te leggen.
Dus wat wil je eigenlijk?
(naast aandacht dan)
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat mensen vroeger eerder storven (bv na het van een stoep af vallen, w /e) en dat kanker een ziekte is waarvan de kans op het krijgen ervan toeneemt met de ouderdom van je cellen. Aangezien de levensverwachting vroeger lager was, gingen mensen vaak al dood aan allerlei andere zaken (infecties, virussen etc) voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:50 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja van jou wil ik altijd aandacht.![]()
Toevallig omdat ik niet hele kanker-studies hebben gedaan wil niet zeggen dat ik niet redelijk normaal kan nadenken. Hoor dan wat hij zegt. Halverwege vorige eeuw stierven mensen omdat ze van de stoep vielen en kregen dus geen kanker. WTF!
Dat zei hij niet. Dat zeg jij. Misschien (waarschijnlijk) bedoelde hij dat.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat mensen vroeger eerder storven (bv na het van een stoep af vallen, w /e) en dat kanker een ziekte is waarvan de kans op het krijgen ervan toeneemt met de ouderdom van je cellen. Aangezien de levensverwachting vroeger lager was, gingen mensen vaak al dood aan allerlei andere zaken (infecties, virussen en van de stoep vallen dus etc) voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld.
Voor nu klinkt het wellicht absurd ja. Vroeger was een 'simpele' infectie veel gevaarlijker dan hij nu is. Toen kon je inderdaad van zoiets lulligs als over een stoeprand struikelen en je knie openhalen dood gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:50 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja van jou wil ik altijd aandacht.![]()
Toevallig omdat ik niet hele kanker-studies hebben gedaan wil niet zeggen dat ik niet redelijk normaal kan nadenken. Hoor dan wat hij zegt. Halverwege vorige eeuw stierven mensen omdat ze van de stoep vielen en kregen dus geen kanker. WTF!
Ja vertel dat aan de spartanen!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Voor nu klinkt het wellicht absurd ja. Vroeger was een 'simpele' infectie veel gevaarlijker dan hij nu is. Toen kon je inderdaad van zoiets lulligs als over een stoeprand struikelen en je knie openhalen dood gaan.
Dat waren toch van die beren die elkaar met zwaarden te lijf gingen. Die gingen echt niet dood van een stoep-struikel-partijtje.quote:
Probeer je nou serieus te zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:12 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat waren toch van die beren die elkaar met zwaarden te lijf gingen. Die gingen echt niet dood van een stoep-struikel-partijtje.
Ja man. Waarom zouden Spartanen sterven bij een stoep struikel partij? Dat is toch niet te rijmen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Probeer je nou serieus te zijn?
Mooi stukje tekst !quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:50 schreef badabingie het volgende:
maar goed, voor de oprecht geïnteresseerden.
kort uitgelegd; deze meneer johan oldenkamp (aparte gozer, regelmatig overenthousiast, tja dan krijg je wel eens gelul of situaties he..is goed bezig, - zie links onderaan)
heeft een zorgverzekering geweigerd af te sluiten, als een daad van verzet.
stukje van tekst
Het verzorgingsstelsel is gebaseerd op fraude--->Big big business
Fraude begon met het infiltreren (vanaf ongeveer de jaren dertig van de vorige eeuw) van de geneeskundige faculteiten door de farmacie. Daarom zeggen de studenten ook dat ze medicijnen studeren, want met de bestudering van genezing door de gezonde werking van het zelfgenezend vermogen hebben deze opleidingen sindsdien helemaal niets meer te maken.
De studenten leren uiteindelijk vooral medicijnen voor te schrijven waarmee de aangegeven ziektesymptomen naar verwachting onderdrukt zullen gaan worden. Daarmee dienen ze het belang van de medicijnenproducenten, terwijl ze wellicht gingen studeren om mensen te helpen beter te worden.
Vervolgens heeft de farmacie haar megawinsten benut om steeds meer grip te krijgen op het verzorgingsstelsel.Dat gebeurt ook door wetenschappelijke fraude op ongekend grote schaal bij het aantonen van de werkzaamheid van nieuwe medicijnen. Zowel openlijk als heimelijk worden artsen en ambtenaren getrakteerd op smeergeld, in natura in de vorm van bijvoorbeeld luxueuze congresbezoeken of als financiële bonussen.
Deze multimiljarden business wordt draaiende gehouden doordat de bevolking steeds meer moet betalen, voor steeds minder verzorging. In 2012 ligt de maandelijkse premie voor een basiszorgverzekering al bijna drie maal zo hoog als die in 2004, terwijl er minder producten en diensten worden vergoed.
lees verder,
http://www.pateo.nl/verzetsdaad.htm
heeft vervolgens een hoop gedoe gehad en op vrijdagmiddag 16 maart 2012 om 14:00 uur zal een executieverkoop worden gehouden van zijn roerende bezittingen.
lees verder,
http://www.pateo.nl/executieverkoop.htm
Toch gek dat meneer Bill Microsoft Gates middels vaccinaties Afrikanen wil ruimen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Welja. Op basis van dezelfde propaganda als Lambiekje hier verkondigt, zijn in Zuid-Afrika hele campaigns gebasseerd. Een lage schatting is miljoenen doden als direct gevolg.
Een minder groot getal maar nog steeds enorm zijn de honderden zieken en tientalle gestorven kinderen in Groot Britannie, weer als gevolg van de gemanipuleerde en frauduleuze informatie van dr Wakefield. Al honderden keren aangetoond als onjuist, de man zit ondertussen in de gevangenis maar toch blijft Lambiekje hem hier lekker echo-en.
Dat bigpharma goed zou doen is al gepasseerd station. Kijk jij nog maar eens wat beter na de werkwijze.quote:Lees je eens in over dit soort zaken. Je bent niet dom, praat dus ook niet zo dom mensen na maar doe daadwerkelijk je eigen onderzoek en treedt buiten de gebaande alu-hoedjes websites. Lees allebei de kanten van een verhaal, kijk naar het daadwerkelijke bewijs en vorm dan pas je mening. Als die mening hetzelfde is als Lambiekjes, fair enough maar dan heb je er in ieder geval over nagedacht.
Het is niet ongerelateerd.quote:[..]
Totaal ongerelateerd Orwell quoten maakt je punt niet opeens wel valide en onderbouwd.
Die stelling is dus volstrekt onwaar aangezien kanker tegenwoordig ook aan het woekeren is bij (jonge) kinderen. How come?! Aspartaam, Chemtrails, UMTS, algeheel slecht en geknutseld voedsel en de grote klapper vaccinaties.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat mensen vroeger eerder storven (bv na het van een stoep af vallen, w /e) en dat kanker een ziekte is waarvan de kans op het krijgen ervan toeneemt met de ouderdom van je cellen. Aangezien de levensverwachting vroeger lager was, gingen mensen vaak al dood aan allerlei andere zaken (infecties, virussen etc) voordat ze kanker zouden hebben ontwikkeld.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:54 schreef oompaloompa het volgende:
dan verhuist hij toch lekker een end. Zodra hij behandeling nodig heeft draaien wij er voor op omdat meneer principes heeft. Als hij echt principes zou hebben zou hij deze uiten op manier die niet ten koste gaat van anderen.
Die premie 3x zo hoog als 2004? Dan rekent hij voor het gemak zeker alleen het stukje ziekenfondspremie wat hij toen zelf direct betaalde, en niet de rest wat via de werkgever en de overheid uit de algemene middelen erbij werd gedaan..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:50 schreef badabingie het volgende:
maar goed, voor de oprecht geïnteresseerden.
kort uitgelegd; deze meneer johan oldenkamp (aparte gozer, regelmatig overenthousiast, tja dan krijg je wel eens gelul of situaties he..is goed bezig, - zie links onderaan)
heeft een zorgverzekering geweigerd af te sluiten, als een daad van verzet.
stukje van tekst
Het verzorgingsstelsel is gebaseerd op fraude--->Big big business
Fraude begon met het infiltreren (vanaf ongeveer de jaren dertig van de vorige eeuw) van de geneeskundige faculteiten door de farmacie. Daarom zeggen de studenten ook dat ze medicijnen studeren, want met de bestudering van genezing door de gezonde werking van het zelfgenezend vermogen hebben deze opleidingen sindsdien helemaal niets meer te maken.
De studenten leren uiteindelijk vooral medicijnen voor te schrijven waarmee de aangegeven ziektesymptomen naar verwachting onderdrukt zullen gaan worden. Daarmee dienen ze het belang van de medicijnenproducenten, terwijl ze wellicht gingen studeren om mensen te helpen beter te worden.
Vervolgens heeft de farmacie haar megawinsten benut om steeds meer grip te krijgen op het verzorgingsstelsel.Dat gebeurt ook door wetenschappelijke fraude op ongekend grote schaal bij het aantonen van de werkzaamheid van nieuwe medicijnen. Zowel openlijk als heimelijk worden artsen en ambtenaren getrakteerd op smeergeld, in natura in de vorm van bijvoorbeeld luxueuze congresbezoeken of als financiële bonussen.
Deze multimiljarden business wordt draaiende gehouden doordat de bevolking steeds meer moet betalen, voor steeds minder verzorging. In 2012 ligt de maandelijkse premie voor een basiszorgverzekering al bijna drie maal zo hoog als die in 2004, terwijl er minder producten en diensten worden vergoed.
lees verder,
http://www.pateo.nl/verzetsdaad.htm
heeft vervolgens een hoop gedoe gehad en op vrijdagmiddag 16 maart 2012 om 14:00 uur zal een executieverkoop worden gehouden van zijn roerende bezittingen.
lees verder,
http://www.pateo.nl/executieverkoop.htm
Dat werpt tevens de vraag op of de mensen die de hele medische wereld verwerpen zelf wél een ziektekostenverzekering hebben of het er op aan laten komen en uiteindelijk als ze zelf ziek zijn ten koste van de samenleving komen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:54 schreef oompaloompa het volgende:
dan verhuist hij toch lekker een end. Zodra hij behandeling nodig heeft draaien wij er voor op omdat meneer principes heeft. Als hij echt principes zou hebben zou hij deze uiten op manier die niet ten koste gaat van anderen.
mwah, als ik voorbeelden moet gaan geven van mensen die ten koste van anderen leven, dan ben ik de rest van de dag bezig. Wij worden zo geconditioneerd om elkaar in de haren te vliegen, in plaats van naar de spin in het web te kijken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ze heeft wel een punt he? Kun je nog zo diep slapen.
Dat is te makkelijk en te breed. We hebben het nu over specifiek deze man-mensen-die geen ziektekostenverzekering nemen uit principe, dus uiteindelijk ten laste van de wél betalende mensen komen. Hoe vind je dat?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:22 schreef dadgad het volgende:
[..]
mwah, als ik voorbeelden moet gaan geven van mensen die ten koste van anderen leven, dan ben ik de rest van de dag bezig. Wij worden zo geconditioneerd om elkaar in de haren te vliegen, in plaats van naar de spin in het web te kijken.
Ik vind het prima. We hebben relatief gezien een uitstekend zorgstelsel, maar het steekt wel zo in elkaar dat zorgverzekeraars nu gegarandeerd rijk worden, omdat het nu verplicht is. Een beetje een klassiek voorbeeld van de frappante relatie tussen de staat en zakenwereld. Ik vind het begrijpelijk dat sommige mensen daar een bezwaar tegen hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk en te breed. We hebben het nu over specifiek deze man-mensen-die geen ziektekostenverzekering nemen uit principe, dus uiteindelijk ten laste van de wél betalende mensen komen. Hoe vind je dat?
Nou, ik vind het niet prima kun je meer premie betalen voor andermans principesquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:33 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind het prima. We hebben relatief gezien een uitstekend zorgstelsel, maar het steekt wel zo in elkaar dat zorgverzekeraars nu gegarandeerd rijk worden, omdat het nu verplicht is. Een beetje een klassiek voorbeeld van de frappante relatie tussen de staat en zakenwereld. Ik vind het begrijpelijk dat sommige mensen daar een bezwaar tegen hebben.
Ach liever dat dan, dan alle andere waanzin waaraan "ons" geld aan wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik vind het niet prima kun je meer premie betalen voor andermans principes![]()
Ik vind het vreselijk irrelevant allemaal.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:46 schreef Copycat het volgende:
Het zou deze zgn principiëlen sieren als ze zorg volledig zouden weigeren, mocht de nood aan de man komen.
Dit is niet meer dan salonprincipe. Leeg en betekeningsloos. Op andermans kosten.
Maar dat zullen ze ook doen. Toch?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:46 schreef Copycat het volgende:
Het zou deze zgn principiëlen sieren als ze zorg volledig zouden weigeren, mocht de nood aan de man komen.
Dit is niet meer dan salonprincipe. Leeg en betekeningsloos. Op andermans kosten.
Irrelevant? Leg eens uit als je wiltquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:55 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk irrelevant allemaal.
Ik vind dat juist erg relevant. Als puntje bij paaltje komt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:55 schreef dadgad het volgende:
Ik vind het vreselijk irrelevant allemaal.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Irrelevant? Leg eens uit als je wilt
Ik heb ook mijn bezwaren tegen dit type staats kapitalisme. In heldere taal, je wordt nu verplicht om je geld aan een bedrijf uit te geven. Deze bedrijven worden nu volledig beschermd door de staat, zijn als het ware onderdeel van de staat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind dat juist erg relevant. Als puntje bij paaltje komt.
hm..?quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:08 schreef Copycat het volgende:
Dat is nogal bezijden het profiterende punt.
Nou én? Wij hebben hier wel programmeurs aan de gang voor ~250 euro per uur, het dubbele van wat die vriend van je kost. Die bedragen zeggen niks op zichzelf.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:05 schreef Loppe het volgende:
Een vriend van me schrijft via een consultancybureau software voor een bigpharma bedrijf om gratis aan hun dokters te geven (ipv snoepreisjes, welke verboden zijn nu). Het consultancybureau ontvangt ¤1000 per dag per programmeur die er aan bezig is van bigpharma.
Vraag es of je ouders willen kijken waar hun pensioen in belegd namens hun, of kijk eens bij je eigen pensioen als je dat al aan het opbouwen bent, en vraag je dan nog es af wie er "gegarandeerd rijk" aan het worden zijn..quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:33 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vind het prima. We hebben relatief gezien een uitstekend zorgstelsel, maar het steekt wel zo in elkaar dat zorgverzekeraars nu gegarandeerd rijk worden, omdat het nu verplicht is. Een beetje een klassiek voorbeeld van de frappante relatie tussen de staat en zakenwereld. Ik vind het begrijpelijk dat sommige mensen daar een bezwaar tegen hebben.
Nee daar hou ik me niet mee bezig haha!quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Vraag es of je ouders willen kijken waar hun pensioen in belegd namens hun, of kijk eens bij je eigen pensioen als je dat al aan het opbouwen bent, en vraag je dan nog es af wie er "gegarandeerd rijk" aan het worden zijn..Dikke kans dat het pensioenfonds in kwestie (groot)aandeelhouder is van enkele zorgverzekeraars.. Het grijpt allemaal in elkaar om.
Ik heb het van mijn eigen pensioen es uitgezocht, is nl openbare info. Sindsdien ben ik een groot voorstander van het redden van de Euro/Griekenland, staatsgelden voor banken, woekerpolissen bij iedereen behalve mijn eigen vrienden en familie, de wapenindustrie, en bigPharma waar we het hier over hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:14 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nee daar hou ik me niet mee bezig haha!
Maar zou goed kunnen ja.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb het van mijn eigen pensioen es uitgezocht, is nl openbare info. Sindsdien ben ik een groot voorstander van het redden van de Euro/Griekenland, staatsgelden voor banken, woekerpolissen bij iedereen behalve mijn eigen vrienden en familie, de wapenindustrie, en bigPharma waar we het hier over hebben.
Hoe meer blauwe pilletjes Pfizer slijt aan die niet meer presterende grijze kerels met subjectieve marketing, hoe lager mijn pensioenpremie kan blijven.
lol.quote:
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:13 schreef fruityloop het volgende:
Het grijpt allemaal in elkaar om.
Goh, is dit bewezen veroorzaakt door een geallieerde kogel, of een restant van het mislukte nucleaire programma van Saddam? Zo'n mismaakt kind kan trouwens op vele manieren ontstaan, lekkende gifgasgranaten, andere verontreinigingen, etc etc. Maw zo'n foto zegt wat weinig natuurlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:39 schreef dadgad het volgende:
[..]
lol.
De wapenindustrie. Iraq, gevolg van munitie verrijkt met verarmd uranium.
[ afbeelding ]
Maar Fruityloop heeft gelukkig een lage pensioenpremieTop! Keep going.
En of het bewezen is. Sinds Amerika's invasie zijn dit soort gevallen extreem toegenomen. Geld ook voor Afghanistan trouwens. En al zou het door Saddam komen, die wapens kreeg hij van de VS om Iran aan te vallen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Goh, is dit bewezen veroorzaakt door een geallieerde kogel, of een restant van het mislukte nucleaire programma van Saddam? Zo'n mismaakt kind kan trouwens op vele manieren ontstaan, lekkende gifgasgranaten, andere verontreinigingen, etc etc. Maw zo'n foto zegt wat weinig natuurlijk.
En je doet het nu voorkomen alsof ik aan dit soort dingen maar blind voor bij ga om mijn lage premie te behouden, wat wel wat erg kort door de bocht is.
Ik (h)erken dat, ik keur de misstanden daarmee niet goed.Ik zou huilen van geluk als mijn pensioen opgebouwd kon worden uit een ecologisch verantwoorde vlinderfokkerij oid, maar het simpele feit is dat dit niet zo is, en ook niet met een druk op de knop veranderd kan worden, ondanks wat die occupy-josti's claimen.
oh jawel hoor, daarom heb ik ook zo'n hekel aan kapitalisme.quote:Wat ik bedoelde te illustreren, en waar jij voor het gemak maar aan voorbij gaat (wie steekt van ons beiden nou zijn kop in het zand) , is het feit dat onder water veel dingen met elkaar verbonden zijn, op manieren die mensen die bijvoorbeeld klagen over de zorgkosten, niet willen/kunnen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |