Ain't that the truth.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Goh, is dit bewezen veroorzaakt door een geallieerde kogel, of een restant van het mislukte nucleaire programma van Saddam? Zo'n mismaakt kind kan trouwens op vele manieren ontstaan, lekkende gifgasgranaten, andere verontreinigingen, etc etc. Maw zo'n foto zegt wat weinig natuurlijk.
En je doet het nu voorkomen alsof ik aan dit soort dingen maar blind voor bij ga om mijn lage premie te behouden, wat wel wat erg kort door de bocht is.
Wat ik bedoelde te illustreren, en waar jij voor het gemak maar aan voorbij gaat (wie steekt van ons beiden nou zijn kop in het zand) , is het feit dat onder water veel dingen met elkaar verbonden zijn, op manieren die mensen die bijvoorbeeld klagen over de zorgkosten, niet willen/kunnen zien.
Ik (h)erken dat, ik keur de misstanden daarmee niet goed.Ik zou huilen van geluk als mijn pensioen opgebouwd kon worden uit een ecologisch verantwoorde vlinderfokkerij oid, maar het simpele feit is dat dit niet zo is, en ook niet met een druk op de knop veranderd kan worden, ondanks wat die occupy-josti's claimen.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb het van mijn eigen pensioen es uitgezocht, is nl openbare info. Sindsdien ben ik een groot voorstander van het redden van de Euro/Griekenland, staatsgelden voor banken, woekerpolissen bij iedereen behalve mijn eigen vrienden en familie, de wapenindustrie, en bigPharma waar we het hier over hebben.
Hoe meer blauwe pilletjes Pfizer slijt aan die niet meer presterende grijze kerels met subjectieve marketing, hoe lager mijn pensioenpremie kan blijven.
Niks slachtoffer, gewoon realisme. Kan ik je aanradenquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef dadgad het volgende:
[..]
Altijd die slachtoffer rol.
We kunnen er niets aan doen!![]()
Nope. Jouw realiteitsbeeld wordt gevormd door kapitalistische propaganda. Dat is wat anders.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks slachtoffer, gewoon realisme. Kan ik je aanraden
Oh ja, dat is ook zoquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:21 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nope. Jouw realiteitsbeeld wordt gevormd door kapitalistische propaganda. Dat is wat anders.
Idd, hoe ziet de toekomst eruit volgens fruityloop?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook namens de kinderen.
Als ik nou es kijk, de Triodos bank biedt me ~2,75% rente op een 5 jaar deposito, en de garantie dat het allemaal groen/verantwoord is, en de Frieslandbank biedt me een rente van 5,2% voor een 5 jaar deposito, zónder groene gewetensbonus. 3x raden waar de meeste mensen voor kiezen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat doen wij voor hem, uiteindelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:25 schreef Copycat het volgende:
Dadgad bouwt niet aan zijn pensioen?
En dat salonprincipiële karakter wordt niet begrepen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
Dat doen wij voor hem, uiteindelijk.
Zodat Dadgad zijn principes kan blijven koesteren.
Luister. Ik 100% anti kapitalistisch. Niets liever zou ik zien dan dat het allemaal in elkaar stort. Alhoewel dat gebeurt uiteindelijk vanzelf wel. Kapitalisme is namelijk in het geheel niet houdbaar. Het zal zichzelf langzaam aan vernietigen, waarschijnlijk met de rest van de wereld erbij.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als ik nou es kijk, de Triodos bank biedt me ~2,75% rente op een 5 jaar deposito, en de garantie dat het allemaal groen/verantwoord is, en de Frieslandbank biedt me een rente van 5,2% voor een 5 jaar deposito, zónder groene gewetensbonus. 3x raden waar de meeste mensen voor kiezen?
Idem voor de woekerwinsten van die bigPharma bedrijven, die vloeien terug naar de aandeelhouders, oa de pensioenfondsen van dezelfde mensen die klagen als de zorgpremie een paar procent omhoog gaat. Dat zit gewoon knel.
Griekenland is hetzelfde, als we die aan hun lot overlaten, zoals veel mensen willen, verdampt er per direct ~80 miljard aan pensioentegoeden (dat is 10% van de totale pensioenpot), en donderen ING en ABN om. Die hebben een balanstotaal van ~2000 miljard, en zijn daardoor zelfs door de Nederlandse overheid met hun triple-A rating niet overeind te houden. Mensen willen, of kunnen dat gewoon niet snappen.
Net als die grapjurk eerder in het topic die zijn zorgpremie niet betaald uit protest.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:25 schreef Copycat het volgende:
Dadgad bouwt niet aan zijn pensioen?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee. Ik betaal netjes al mijn rekeningen, evenals zorg premie.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat salonprincipiële karakter wordt niet begrepen.
God? Bent u dat? Zou u met uw onmetelijke wijsheid ons simpele zielen aub willen redden?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Luister. Ik 100% anti kapitalistisch. Niets liever zou ik zien dan dat het allemaal in elkaar stort. Alhoewel dat gebeurt uiteindelijk vanzelf wel. Kapitalisme is namelijk in het geheel niet houdbaar. Het zal zichzelf langzaam aan vernietigen, waarschijnlijk met de rest van de wereld erbij.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
God? Bent u dat? Zou u met uw onmetelijke wijsheid ons simpele zielen aub willen redden?Of ons gewoon uit ons lijden verlossen, dat mag ook.
Ohhh, zeg dat dan, dat je gewoon een beetje zit te rellen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
[..]
[..]
Geen idee. Ik betaal netjes al mijn rekeningen, evenals zorg premie.
DadGod is hetquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
God? Bent u dat? Zou u met uw onmetelijke wijsheid ons simpele zielen aub willen redden?Of ons gewoon uit ons lijden verlossen, dat mag ook.
God heeft geen tijd voor jou, god wil poen pakken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Och valt wel mee hoor. Ik meen het wel.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ohhh, zeg dat dan, dat je gewoon een beetje zit te rellen.
Goh, jij veranderd snel van mening.quote:
Je meent het wel, maar je betaalt plichtsgetrouw je rekeningen en zorgpremie. Wat maakt jou dan anders dan de mensen-kapitalisten in jouw ogen- die je zo verfoeit?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:38 schreef dadgad het volgende:
[..]
Och valt wel mee hoor. Ik meen het wel.
[..]
Goh, jij veranderd snel van mening.
Ik verfoei niemand. Ik verfoei het systeem (kapitalisme) dat de wereld de ondergang in duwt. Tegelijkertijd om plezant te kunnen leven, hou ik me netjes aan de wet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je meent het wel, maar je betaalt plichtsgetrouw je rekeningen en zorgpremie. Wat maakt jou dan anders dan de mensen-kapitalisten in jouw ogen- die je zo verfoeit?
En met jou de meeste mensen. We zijn er uit!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:44 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik verfoei niemand. Ik verfoei het systeem (kapitalisme) dat de wereld de ondergang in duwt. Tegelijkertijd om plezant te kunnen leven, hou ik me netjes aan de wet.
Ik kan wel gaan proberen om een vrije man van het land te worden, maar daar zitten zoveel nadelen aan, en voor je het weet stoppen ze je in de nor.
Je kan er heel erg veel aan doen maar de manier waarop die man er iets aan probeert te doen werkt ten eerste niet, is ten tweede superonduilijk en kost ten derde alleen de mensen die al "slachtoffer" zijn van het systeem geld.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:17 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik vrees dat er niks meer aan te doen is eigenlijk, buiten wat aan jezelf werken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kan er heel erg veel aan doen maar de manier waarop die man er iets aan probeert te doen werkt ten eerste niet, is ten tweede superonduilijk en kost ten derde alleen de mensen die al "slachtoffer" zijn van het systeem geld.
Als je er iets aan wilt doen, wordt lid van een politieke partij, schrijf een betoog of zorg op een andere manier voor verandering. Ik weet dat dat is wat ik doe en ook al draag ik slechts 0.001% bij, dat is meer dan de man die een verzekering weigert en ook meer dan de mensen die hier alleen maar kunnen klagen vanaf de bank met een zak doritos.
Er zit toch een fundamenteel verschil. Namelijk dat ik het er niet mee eens ben en ook niet probeer excuses te verzinnen om kapitalisme goed te praten. Ik accepteer zodanig haar bestaan, daarin heb ik weinig keuze.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En met jou de meeste mensen. We zijn er uit!
Occupy in Nederland , het blijft bij wat gepruttel in tentjes en wrakkige bouwsels en dan weer lekker naar huis aan de boerenkool en benen op de bank. Logisch ook, want we hebben het niet slecht, en nog steeds een goed vangnet voor de zwakkeren in de samenleving.
Oh chips, zit op het verkeerde topic . Komt door Dadgad![]()
Tuurlijk wel. De mensen die verandering veroorzaken poepen ook. Kost alleen wat moeite, moeite die weinig mensen er in willen stoppen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:57 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik vrees dat er niks meer aan te doen is eigenlijk, buiten wat aan jezelf werken.
En dan heb je ook nog de mensen die eigenlijk best tevreden zijn. En niet zo'n behoefte hebben aan ingrijpende veranderingen. Volgens mij ook een grote groep.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De mensen die verandering veroorzaken poepen ook. Kost alleen wat moeite, moeite die weinig mensen er in willen stoppen.
Niet per se. Tussen jou en die man heerst een verschil in ideologie. Probeer dat eerst in te zien voordat je claimt dat zijn keuzes geen waarde hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kan er heel erg veel aan doen maar de manier waarop die man er iets aan probeert te doen werkt ten eerste niet, is ten tweede superonduilijk en kost ten derde alleen de mensen die al "slachtoffer" zijn van het systeem geld.
Als je er iets aan wilt doen, wordt lid van een politieke partij, schrijf een betoog of zorg op een andere manier voor verandering. Ik weet dat dat is wat ik doe en ook al draag ik slechts 0.001% bij, dat is meer dan de man die een verzekering weigert en ook meer dan de mensen die hier alleen maar kunnen klagen vanaf de bank met een zak doritos.
Zeker. En dat noem ik nou het onzichtbare kwaad. Kapitalisme bied een kleine minderheid van de wereld (want kapitalisme is een globaal werkend mechanisme) een relatief gezien luxe leven. Logischerwijze geven zij dat liever niet op voor het onbekende of onduidelijke.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog de mensen die eigenlijk best tevreden zijn. En niet zo'n behoefte hebben aan ingrijpende veranderingen. Volgens mij ook een grote groep.
Ik claim niet dat zijn keuzes geen waarde heben ik claim dat ze niet tot de resultaten leiden die hij ambieert. Daarnaast vind ik het verwerpelijk dat hij met zijn niet werkende keuzes niet de "daders" opzadeld met extra kosten maar juist de andere "slachtoffers" (in zijn visie).quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
Niet per se. Tussen jou en die man heerst een verschil in ideologie. Probeer dat eerst in te zien voordat je claimt dat zijn keuzes geen waarde hebben.
Ga er wat aan doen dan ipv er op fok over te klagen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:07 schreef dadgad het volgende:
[..]
Zeker. En dat noem ik nou het onzichtbare kwaad. Kapitalisme bied een kleine minderheid van de wereld (want kapitalisme is een globaal werkend mechanisme) een relatief gezien luxe leven. Logischerwijze geven zij dat liever niet op voor het onbekende of onduidelijke.
Dat is niet per se zijn schuld, eerder die van het systeem waarin hij zich bevindt. Het is te makkelijk om hem als kwaaddoener aan te wijzen. Hij maakt een keuze voor zichzelf en dat heeft indirect nadelige gevolgen voor anderen, niet omdat hij dat wil, maar omdat de structuur van het systeem dat garandeert.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik claim niet dat zijn keuzes geen waarde heben ik claim dat ze niet tot de resultaten leiden die hij ambieert. Daarnaast vind ik het verwerpelijk dat hij met zijn niet werkende keuzes niet de "daders" opzadeld met extra kosten maar juist de andere "slachtoffers" (in zijn visie).
[..]
Jammer zulke opmerkingen. Luister eens dame. Ik mag zeggen wat ik wil, waar en wanneer ik wil. Probeer me niet de mond te snoeren met dit soort ranzigheden.quote:Ga er wat aan doen dan ipv er op fok over te klagen.
Dat is niet waar. Er zijn andere keuzes die de man kan maken die zowel functioneler zijn en minder kosten voor anderen. De man maakt niet alleen een keuze voor zichzelf maar ook voor anderen, dat is waar ik een probleem mee heb.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:35 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is niet per se zijn schuld, eerder die van het systeem waarin hij zich bevindt. Het is te makkelijk om hem als kwaaddoener aan te wijzen. Hij maakt een keuze voor zichzelf en dat heeft indirect nadelige gevolgen voor anderen, niet omdat hij dat wil, maar omdat de structuur van het systeem dat garandeert.
[..]
Jammer zulke opmerkingen. Luister eens dame. Ik mag zeggen wat ik wil, waar en wanneer ik wil. Probeer me niet de mond te snoeren met dit soort ranzigheden.
Ideologie wederom.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn andere keuzes die de man kan maken die zowel functioneler zijn en minder kosten voor anderen. De man maakt niet alleen een keuze voor zichzelf maar ook voor anderen, dat is waar ik een probleem mee heb.
mwah.quote:En natuurlijk mag je zeggen wat je wilt. Maar als je echt problemen hebt met hoe het gaat en een oprechte intentie hebt het te veranderen zijn er manieren om dat te doen. Het is erg gemakkelijk om jezelf alleen als slachtoffer te zien, dat is hoe er dingen daadwerkelijk veranderen. Learned helplesness heeft nog geen enkele maatschappij verbetert, het zijn de mensen die actie ondernemen die uiteindelijk voor verandering zorgen.
vind ik ook..mister johan is in ieder geval goed bezig..altijd goed als men tegen het systeem ingaat wat mij betreft..quote:
Juist! We gaan het gebouw van de CZ occupien!quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:43 schreef oompaloompa het volgende:
En natuurlijk mag je zeggen wat je wilt. Maar als je echt problemen hebt met hoe het gaat en een oprechte intentie hebt het te veranderen zijn er manieren om dat te doen. Het is erg gemakkelijk om jezelf alleen als slachtoffer te zien, dat is hoe er dingen daadwerkelijk veranderen. Learned helplesness heeft nog geen enkele maatschappij verbetert, het zijn de mensen die actie ondernemen die uiteindelijk voor verandering zorgen.
Dan dalen de premies vast en zeker !!quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Juist! We gaan het gebouw van de CZ occupien!
Het gaat de verkeerde kant op. Straks hebben we dus ook al geen controle meer over het eigen lichaam.quote:A few years from now, when your doctor prescribes a prescription for you, you might not get a bottle of pills. Instead, your drugs might be delivered under your skin, from a small microchip. At least, that’s the promise of a new invention by MIT researchers Robert Langer and Michael Cima, who worked with MicroCHIPS, Inc. to develop a microchip capable of delivering prescription drugs to patients. The chip, which has been in development for over a decade, just completed its first human test, which it passed with flying colors.
Ah, het achterliggende grote probleem van mensen die medicatie verkeerd/teveel/te weinig innemen, ondanks pillendoosjes met vakjes per dag/deel, ingebouwde timers, smsjes, emails en zo verder hoeft volgens jou niet aangepakt te worden?quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:58 schreef Lambiekje het volgende:
Zo geen pilletjes meer maar een chip.
[..]
Het gaat de verkeerde kant op. Straks hebben we dus ook al geen controle meer over het eigen lichaam.
Das eigenlijk wel een heel sombere gedachte.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Luister. Ik 100% anti kapitalistisch. Niets liever zou ik zien dan dat het allemaal in elkaar stort. Alhoewel dat gebeurt uiteindelijk vanzelf wel. Kapitalisme is namelijk in het geheel niet houdbaar. Het zal zichzelf langzaam aan vernietigen, waarschijnlijk met de rest van de wereld erbij.
Zeker als je kijkt naar de andere kant van die medaille, de staat van landen die de communistische/sociale weg gekozen hebben ~50 jaar geleden. Die is ook niet echt florissant, dus een ruk die kant op lijkt ook niet de oplossing te zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:23 schreef Loppe het volgende:
[..]
Das eigenlijk wel een heel sombere gedachte.
Ook dat, het is efficiënt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:23 schreef ATuin-hek het volgende:
En de totale dosis gaat met die dingen nog omlaag ook.
Kapitalisme is een mechanisme, zoals evolutie. Je kan er tegen zijn, maar daar trekt het mechanisme zich niets van aan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Hm.. kun je daar dieper op in gaan? Waarom link je kapitalisme aan evolutie? En waarom is het volgens jou geen politieke ideologie en waarom zijn er wel alternatieven?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kapitalisme is een mechanisme, zoals evolutie. Je kan er tegen zijn, maar daar trekt het mechanisme zich niets van aan.
Het probleem is dat er geroepen word dat kapitalisme een politieke ideologie is en dat er geen alternatieven zijn. Dat is de leugen.
Het gaat nog verder dan dat. Kapitalisme is een fase binnen het mechanisme van de evolutie.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kapitalisme is een mechanisme, zoals evolutie. Je kan er tegen zijn, maar daar trekt het mechanisme zich niets van aan.
Het is dus inderdaad geen politieke ideologie (al wordt het door sommige aanhangers wel als dusdanig verkocht), maar het is een fase van voorbijgaande aard. Het wordt vanzelf opgevolgd door iets anders. Of ja, niet vanzelf natuurlijk, daar zal wel weer wat geslagen en gestoten voor moeten worden. Soms gaan dat soort faseringen rustig, maar in dit geval zijn de belangen wel erg groot.quote:Het probleem is dat er geroepen word dat kapitalisme een politieke ideologie is en dat er geen alternatieven zijn. Dat is de leugen.
Kun je mij misschien verlichten met bronnen, citaten of iets - wat dan ook - waar je dit soort ideeën vandaan haalt en als "universeel" representeert? Je zou me een groot genoegen doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het gaat nog verder dan dat. Kapitalisme is een fase binnen het mechanisme van de evolutie.
[..]
Het is dus inderdaad geen politieke ideologie (al wordt het door sommige aanhangers wel als dusdanig verkocht), maar het is een fase van voorbijgaande aard. Het wordt vanzelf opgevolgd door iets anders. Of ja, niet vanzelf natuurlijk, daar zal wel weer wat geslagen en gestoten voor moeten worden. Soms gaan dat soort faseringen rustig, maar in dit geval zijn de belangen wel erg groot.
Ik heb geen bron over dit punt. Ik denk gewoon logisch na.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:59 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kun je mij misschien verlichten met bronnen, citaten of iets - wat dan ook - waar je dit soort ideeën vandaan haalt en als "universeel" representeert? Je zou me een groot genoegen doen.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het gaat nog verder dan dat. Kapitalisme is, naar mijn mening, een fase binnen het mechanisme van de evolutie.
[..]
Het is dus, naar mijn mening, inderdaad geen politieke ideologie (al wordt het door sommige aanhangers wel als dusdanig verkocht), maar het is een fase van voorbijgaande aard. Het wordt, naar mijn mening, vanzelf opgevolgd door iets anders. Of ja, niet vanzelf natuurlijk, daar zal wel weer wat geslagen en gestoten voor moeten worden. Soms gaan dat soort faseringen rustig, maar in dit geval zijn de belangen wel erg groot. Naar mijn mening dan.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik heb geen bron over dit punt. Ik denk gewoon logisch na.
Misschien moet ik het anders formuleren. Wacht:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |