abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2011 @ 21:11:20 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106140116
De discussie in het vorige topic was best boeiend. Hier verder?

Vervolg van: Help! Ik word vader! dus.

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 28-12-2011 21:34:01 ]
pi_106140498
ik had nog wat vragen als laatste posts :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 28 december 2011 @ 21:20:47 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106140505
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106140650
In liefde verwekt klinkt heel mooi, maar in veel gevallen zal het meer gaan om lust.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 december 2011 @ 21:25:37 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106140734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:23 schreef miss_sly het volgende:
In liefde verwekt klinkt heel mooi, maar in veel gevallen zal het meer gaan om lust.
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
pi_106140735
hier nog de lapo uit de vorige:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef simmu het volgende:

[..]

denk je echt dat bv geelman zo heel geweldig een kind kan opvoeden? uiteraard gegeven wat hij hier spuit hoor, maar toch. denk je echt dat geelman, in al zijn lust om anderen op te leggen hoe zij dienen te denken, goed een kind tot evenwichtig volwassene kan begeleiden?
pi_106140851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef Leandra het volgende:
Over naïef en dom en ongewenst zwanger gesproken: als dat iemand zwakbegaafd maakt dan geldt dat dus om te beginnen iig voor Nouvelles...
:D en mag deze ook nog ff, want Leandra timmert de spijker weer ns goed op de kop ^O^
pi_106140932
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
Ja, dat hoop ik ook. Maar als je reëel bent, is er in die prille relaties van jonge mensen (tieners, studenten, begin twintig) heel vaak (nog) geen sprake van liefde, hooguit van verliefdheid.
pi_106140947
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
De reden voor abortus is dan dat de mensen in kwestie gewoon geen kind willen.

Ik snap niet helemaal op grond waarvan mensen nu eigenlijk vinden dat je geen abortus "zou moeten/mogen plegen" als je situatie niet ernstig genoeg is. Welke morele argumenten zitten daarachter?
pi_106141026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:28 schreef Cooki het volgende:

[..]

:D en mag deze ook nog ff, want Leandra timmert de spijker weer ns goed op de kop ^O^
Nee, dat timmert ze niet aangezien ze simpelweg iets aanneemt wat daar absoluut niet zo staat. Ik noem meiden zwakbegaafd die ook daadwerkelijk zwakbegaafd zijn en die daar een diagnose voor hebben. Ik noem niet zomaar een jong persoon zwakbegaafd ( :')) omdat die persoon ongewenst zwanger is geraakt, dat maakt zij d'r toch echt zelf van.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef simmu het volgende:
hier nog de lapo uit de vorige:

[..]

Ik denk van niet, zoals daar al stond, ik beredeneer zoals hij dat doet. Onredelijk dus.
pi_106141037
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoor :@
Ik maak net een start in het vorige topic dus ben nog niet op de hoogte van de discussie maar mijn 4e kind is wel verwekt in lust. En dat terwijl ik me na nog geen 10 seconden bedacht dat we verstandig moesten zijn en een condoom moesten gebruiken, wat we vervolgens ook deden.
Maar ja, het was al geschied.

Ongepland en ongewenst zwanger dus. Vooral door mijn man ongewenst omdat hij drie kinderen echt genoeg vond maar toen ik aangaf dat ik eigenlijk vond dat we de consequenties maar moesten dragen ging hij akkoord en heeft nooit meer getwijfeld. Zwangerschap was heftig door een prenatale depressie (die ik in eerdere zwangerschappen ook had) en het duurde lang voordat ik echt blij kon zijn. Maar goed, ze is er, achteraf heeft ze het gezin echt compleet gemaakt dat gevoel had ik nog niet eerder, volgende maand wordt ze 4 O+
Don't you love her madly?
  woensdag 28 december 2011 @ 21:36:12 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106141196
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het kind niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:38:19 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106141278
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:32 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoor :@
Ik maak net een start in het vorige topic dus ben nog niet op de hoogte van de discussie maar mijn 4e kind is wel verwekt in lust. En dat terwijl ik me na nog geen 10 seconden bedacht dat we verstandig moesten zijn en een condoom moesten gebruiken, wat we vervolgens ook deden.
Maar ja, het was al geschied.

Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.
pi_106141281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Wie ben jij om dat te bepalen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106141305
quote:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik vind het nogal wat als anderen kunnen bepalen of argumenten valide zijn of niet.

Het kan dat het in jouw ogen een non-argument is, maar dat maakt het voor de personen die voor die beslissing staan niet vanzelfsprekend ook.
pi_106141320
Een vriend van mij wil gewoon geen kinderen, punt. Daar hoeft hij niet eens argumenten voor aan te dragen, vind ik.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106141342
quote:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.
pi_106141364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:30 schreef Cantare het volgende:

Ik snap niet helemaal op grond waarvan mensen nu eigenlijk vinden dat je geen abortus "zou moeten/mogen plegen" als je situatie niet ernstig genoeg is. Welke morele argumenten zitten daarachter?
Ik heb het vorige deel ook niet gelezen, maar ik sluit me hierbij aan.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:42:56 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106141523
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:38 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wie ben jij om dat te bepalen?
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maar
ik mag daar best een mening over hebben. Net als het jou vrij staat daar een andere mening over te hebben.
pi_106141552
quote:
De gevoelskwestie begrijp ik helemaal. Alleen ben ik benieuwd welke moraal daarachter zit. Met welke argumenten zou je verdedigen dat iemand geen abortus zou moeten doen/dat iets geen reden is voor abortus?
  woensdag 28 december 2011 @ 21:45:15 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106141642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:39 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...

Abortus binnen een stabiele relatie heb ik ook wel moeite mee eerlijk gezegd... Wat dat betreft kan ik mezelf wel in de denkwijze van Tinkepink vinden...

Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden... :X
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 28 december 2011 @ 21:45:36 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106141665
Geen moraal. Alleen mijn eigen gevoel. En een gevoel kan en mag je aan een ander niet opleggen. Maar het zou mijn keuze niet zijn.
pi_106141777
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maar
ik mag daar best een mening over hebben. Net als het jou vrij staat daar een andere mening over te hebben.
Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie. :)
pi_106141821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...

Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden... :X
Ik deel je " :X "... Alleen hier ook weer mijn vraag: waar ligt de grens? Wanneer is het als uiterst middel gerechtvaardigd? En waaróm eigenlijk alleen dan?

Gewoon interesse, hoor. :)
pi_106141827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.

Tja, triest wel. :P
  woensdag 28 december 2011 @ 21:50:19 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106141924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie. :)
Als je mee een beetje zou kennen zou je weten dat ik meestal de nuance zoek. Nogmaals, ik veroordeel niemand, maar vind dus wel dat er te snel voor abortus gekozen wordt. Mening dus. Geen feit.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:51:18 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106141974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.

Als je echt geen kind wil moet je er een knoop inleggen en overige maatregelen nemen... Zeker als het zoals in jouw geval al vaker is misgegaan. Zoals ik eerder al aangaf vind ik het een discussie die bijna niet te voeren is omdat hoe dan ook het kind de dupe wordt. Maar ik vind het een vrij trieste omstandigheid als je niet verder komt dan "omdat" als je al wel zo volwassen bent geweest om met iemand van bil te gaan.... ;)
pi_106142013
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.
Wij zijn uiteraard ook blij met ons viertal maar het is ook zwaar.
Ze hebben allemaal een zekere problematiek waardoor we al een tijdje proffessionele ondersteuning in ons gezin krijgen. Het is een pittig viertal, er is niet een kind gematigd. Als het vakantie is, ben ik meer gestresst dan dat ik van ze kan genieten. Waar ik me dan weer schuldig over voel. Ze zijn mijn alles maar het is zeker geen rozengeur en maneschijn.
pi_106142014
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je mee een beetje zou kennen zou je weten dat ik meestal de nuance zoek. Nogmaals, ik veroordeel niemand, maar vind dus wel dat er te snel voor abortus gekozen wordt. Mening dus. Geen feit.
En andersom geldt dat als je mij zou kennen dat ik ieders mening verder interessant vind, maar zoals je zelf zegt: je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Aangenaam. :+
  woensdag 28 december 2011 @ 21:52:42 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106142054
quote:

[..]

Ik snap dat 'simpelweg niet wil' niet zo goed.
pi_106142086
quote:
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan?
jij vindt van wel? dan ms nog ff simpeler:
en hoe simpel is t dan voor t door jou genoemd persoon om doubledutch en evt map te gebruiken?
edit: of "gewoon simpel sterilisatie" ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 december 2011 @ 21:53:43 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106142109
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.

Overigens vind ik dan wel dat je het niet als na de conceptie anticonceptie moet gebruiken, maar al voor die tijd fatsoenlijk je maatregelen moet nemen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 28 december 2011 @ 21:56:57 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106142248
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:51 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Wij zijn uiteraard ook blij met ons viertal maar het is ook zwaar.
Ze hebben allemaal een zekere problematiek waardoor we al een tijdje proffessionele ondersteuning in ons gezin krijgen. Het is een pittig viertal, er is niet een kind gematigd. Als het vakantie is, ben ik meer gestresst dan dat ik van ze kan genieten. Waar ik me dan weer schuldig over voel. Ze zijn mijn alles maar het is zeker geen rozengeur en maneschijn.
Dat snap ik. En je niet schuldig voelen. Het is ook zwaar. Ondanks dat je veel van ze houdt.
pi_106142382
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik snap dat 'simpelweg niet wil' niet zo goed.
Wat valt daar niet aan te snappen? Je hebt mensen die fouten maken en/of ongeluk hebben maar geen kinderen willen. Dar is geen andere reden voor, die willen dat gewoon niet. Punt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:51 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Als je echt geen kind wil moet je er een knoop inleggen en overige maatregelen nemen... Zeker als het zoals in jouw geval al vaker is misgegaan. Zoals ik eerder al aangaf vind ik het een discussie die bijna niet te voeren is omdat hoe dan ook het kind de dupe wordt. Maar ik vind het een vrij trieste omstandigheid als je niet verder komt dan "omdat" als je al wel zo volwassen bent geweest om met iemand van bil te gaan.... ;)
Ik vind een morning after pill nog niet eens dat er echt iets misgaat trouwens. Ja, natuurlijk wel, maar dat heeft niet echt een zware impact. Maar, inderdaad, de discussie is niet echt te voeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Cooki het volgende:

[..]

jij vindt van wel? dan ms nog ff simpeler:
en hoe simpel is t dan voor t door jou genoemd persoon om doubledutch en evt map te gebruiken?
edit: of "gewoon simpel sterilisatie" ;)
Ja, ik vind dat zeker wel. Het is jouw leven en jouw keuze; wat de reden ook is.

Dat is vrij simpel voor mij. Ik heb het dan ook in de meeste gevallen veilig gedaan. Sterilisatie begin ik niet aan, is niet eens een optie aangezien ik ooit over een aantal jaren wel kinderen wil.
pi_106142558
quote:

[..]

jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.

ik hoop dat je je vriendin niet onder druk zet. ik hoop dat je haar beschermt en vrij haar eigen keuze laat maken. natuurlijk heb jij daarin het recht om je mening te geven. maar het blijft haar lijf tot die kleine eruit is.

enne; het is gewoon echt niet het einde van je leven wanneer je een kind krijgt hoor :*
  woensdag 28 december 2011 @ 22:06:40 #36
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106142669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:

[..]

jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.

ik hoop dat je je vriendin niet onder druk zet. ik hoop dat je haar beschermt en vrij haar eigen keuze laat maken. natuurlijk heb jij daarin het recht om je mening te geven. maar het blijft haar lijf tot die kleine eruit is.

enne; het is gewoon echt niet het einde van je leven wanneer je een kind krijgt hoor :*
Ik heb zo het idee dat z'n vriendin de kleine echt gaat houden... Hij heeft nog een maandje of 7/8 om volwassen te worden dus..
pi_106142720
quote:

[..]

Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.
pi_106142749
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.

Herkenbaar. :)

Ze kunnen me echt opnemen als ik bij een zwangerschap geen abortus zou kunnen plegen. :')

En voor de verhalen komen: onze dochter was zowel gepland als gewenst. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 28 december 2011 @ 22:09:20 #39
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106142787
Op zich is het ook wel interessant dat er om het hardst wordt geroepen dat niemand de vrouw mag dwingen het kind (al dan niet) te krijgen, maar mag de moeder de vader dat dan wel?
Prrrrr
  woensdag 28 december 2011 @ 22:09:38 #40
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106142799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.
Hoe is de status bij jullie nu? Hoe lang is ze al zwanger? Praten jullie nog?
pi_106142847
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Overigens vind ik dan wel dat je het niet als na de conceptie anticonceptie moet gebruiken, maar al voor die tijd fatsoenlijk je maatregelen moet nemen.
Ik ook. Ik heb een aantal voor mij zeer goede argumenten waarom hier een ongeplande zwangerschap afgebroken zou worden.
pi_106142879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef -Nouvelles het volgende:
Maar, inderdaad, de discussie is niet echt te voeren.
De discussie is moeilijk te voeren als er geen argumenten worden aangedragen. De meeste reacties komen neer op 'ik snap gewoon niet dat...' of 'het moet niet kunnen dat...' Daardoor blijft de discussie op gevoelsniveau hangen.

Nouvelles heeft best een consequent verhaal: als ik het goed lees dan heeft hij geen principiëel bezwaar tegen abortus, dus is het "logisch" dat hij ook in dit geval geen bezwaar heeft tegen abortus.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:11:35 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106142891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Op zich is het ook wel interessant dat er om het hardst wordt geroepen dat niemand de vrouw mag dwingen het kind (al dan niet) te krijgen, maar mag de moeder de vader dat dan wel?
Net zo goed niet wat mij betreft... De vader heeft echter wel een verantwoordelijkheid. Dat is de pech van man zijn.

Nouvelles had echter al aangegeven de opvoeding op zich te nemen als z'n vriendin het kind wil houden...
pi_106142933
quote:
+1
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef -Nouvelles het volgende:
Dat is vrij simpel voor mij. Ik heb het dan ook in de meeste gevallen veilig gedaan.
ga dit quotum vanaf nu iig ns opvoeren naar "100% actieve protectie" door jou :Y
  woensdag 28 december 2011 @ 22:14:01 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106143021
quote:
Nee, vind ik niet. Lastigste situatie is het echter als de vader het kind wel wil en de moeder niet. Wat dan? Abortus zou dan m.i. geen optie zijn, maar iemand ongewenst de zwangerschap laten uitdragen en bevallen ook niet.
pi_106143024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik vind het wel een begrijpelijke, maar geen juiste keuze dat mensen in dat geval voor abortus kiezen. Wat vind je daar vreemd aan?
pi_106143102
quote:
je kan niemand dwingen om een (al dan niet goede) ouder te zijn. wanneer de een wel en de ander geen abortus wil, dan zal er altijd iemand aan het kortste eind trekken.
pi_106143194
quote:
als de vader abortus wil laten plegen en moeder wil kindje houden, dan kan ze vader toch ontdoen van zn plichten/rechten? daarmee dwingt ze vader nergens toe...
ok, verre van ideaal, maar ms toch n optimale oplossing ;(
  woensdag 28 december 2011 @ 22:19:41 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106143301
quote:
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 december 2011 @ 22:21:12 #50
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106143386
offtopic

quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.
Ik help je wel N zover te krijgen... O+

/offtopic
pi_106143586
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
:D
offtopicer:
als je de manier gevonden heb, hoor ik m graag :X
is jouw partner zoveel jonger joh, of maakt dat voor zwangere mannen niet uit, worden de specs dan aangepast :P
/offtopicert
  woensdag 28 december 2011 @ 22:28:32 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106143781
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:21 schreef flugeltje het volgende:
offtopic

[..]

Ik help je wel N zover te krijgen... O+

/offtopic
Alleen de beetje jammer dat hij net zo oud is als ik, dus qua risico's zal het niet veel beter zijn.

Over risico's gesproken: stel dat ik nu zwanger zou raken dan weet ik niet hoe we daar mee om zouden gaan; een zwangerschap is nu vanwege die risico's toch echt niet meer gewenst, om het over het effect van nog een keer 2 jaar hormonster op onze relatie maar niet te hebben :X

In dat geval zou de overweging dus wel serieus langskomen...
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 22:29:50 #53
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106143840
Maar goed, het is wel zo dat als de moeder kiest dat ze het niet wil waar de vader het wel wil dat dus helaas sinterklaas voor de vader is. En als hij het niet wil en zij wel dan zal ie ook moeten opdraaien voor de gevolgen. Is ook een kromme situatie eigenlijk he?
Prrrrr
pi_106143867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef Cooki het volgende:

[..]

+1

[..]

ga dit quotum vanaf nu iig ns opvoeren naar "100% actieve protectie" door jou :Y
Dus geen seks meer bedoel je? Want dat is natuurlijk de enige die 100% zekerheid geeft.
Beter omspringen met de anticonceptie zou zeker gewenst zijn maar ac sluit niks uit. Ben zelf ook zwanger geworden mét ac (niet die vierde keer dus :+ ).
  woensdag 28 december 2011 @ 22:31:49 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106143928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Maar goed, het is wel zo dat als de moeder kiest dat ze het niet wil waar de vader het wel wil dat dus helaas sinterklaas voor de vader is. En als hij het niet wil en zij wel dan zal ie ook moeten opdraaien voor de gevolgen. Is ook een kromme situatie eigenlijk he?
Dat had hij maar moeten bedenken voor hij haar bezwangerde, een Boris Beckertje daargelaten stoppen de meesten hem er toch echt zelf onbeschermd in.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 22:32:34 #56
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106143958
Klopt. Maar dat geldt voor haar net zo goed, toch?
Prrrrr
pi_106143977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hoe is de status bij jullie nu? Hoe lang is ze al zwanger? Praten jullie nog?
Dit is de 7e week. Natuurlijk, we hebben het er heel erg veel over, we zien elkaar sowieso iedere dag en als het overdag niet kan, 's nachts.

Ik heb zelf het gevoel dat ze al heeft besloten, al zegt ze nu anders. Ik (en mijn en haar ouders) pushen mijn vriendin totaal niet, ze weet hoe ik erover denk en dat geef ik alleen maar aan.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:33:03 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106143990
quote:
Is het eigenlijk ook, net zoals het krom is dat een moeder geen rechten heeft als de vader er gewoon vantussen gaat en haar laat zitten met de zwangerschap. het blijft gewoon heel erg lastig allemaal...
  woensdag 28 december 2011 @ 22:33:30 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106144014
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:32 schreef mrspoeZ het volgende:
Klopt. Maar dat geldt voor haar net zo goed, toch?
Zij is dan toch bereid de gevolgen te dragen?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106144042
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik niet dan?
pi_106144066
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:30 schreef Lovechild het volgende:
Dus geen seks meer bedoel je? Want dat is natuurlijk de enige die 100% zekerheid geeft.
Beter omspringen met de anticonceptie zou zeker gewenst zijn maar ac sluit niks uit. Ben zelf ook zwanger geworden mét ac (niet die vierde keer dus :+ ).
ah ok, mee eens, 100% zekerheid is niet haalbaar...
ik bedoel pil+condoom en evt map indien nodig.. en das dan 100% aan wat je r actief aan kunt doen...
das al heel wat meer dan t huidige gameplan van Nouvelle

en Lovechild voor jou: succes met je viertal, ik las dat t niet gemakkelijk is, maar wel liefdevol *;
  woensdag 28 december 2011 @ 22:34:45 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106144081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:32 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dit is de 7e week. Natuurlijk, we hebben het er heel erg veel over, we zien elkaar sowieso iedere dag en als het overdag niet kan, 's nachts.

Ik heb zelf het gevoel dat ze al heeft besloten, al zegt ze nu anders. Ik (en mijn en haar ouders) pushen mijn vriendin totaal niet, ze weet hoe ik erover denk en dat geef ik alleen maar aan.
Als je het idee hebt dat ze al gekozen heeft is het nu wellicht de tijd om haar te gaan steunen in haar keuzes. Dat is tenminste wat je aangegeven hebt wat je zou gaan doen.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:34:59 #63
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106144096
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet als zij besluit het kindje niet te krijgen, he?
Prrrrr
  woensdag 28 december 2011 @ 22:36:14 #64
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106144169
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik had altijd het idee dat een abortus ook niet niks is, maar je hebt in het vorige topic daarin al een ander beeld geschetst voor mij...
  woensdag 28 december 2011 @ 22:38:14 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106144283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is het eigenlijk ook, net zoals het krom is dat een moeder geen rechten heeft als de vader er gewoon vantussen gaat en haar laat zitten met de zwangerschap. het blijft gewoon heel erg lastig allemaal...
Uiteindelijk draait het allemaal om vrouwenrechten, is het net wettelijk mogelijk dat een vrouw alleen het gezag heeft over het kind dat uit haar geboren is (ik moest in 1991 nog een toeziend voogd aanwijzen), zouden sommige mensen die rechten ook gelijk tot plichten willen maken en daarmee de man weer vrijpleiten van zijn plichten.

Dat vrouwen er een recht bijkrijgen wil niet zeggen dat mannen daarmee een plicht kunnen laten vervallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 22:38:36 #66
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106144313
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik had altijd het idee dat een abortus ook niet niks is, maar je hebt in het vorige topic daarin al een ander beeld geschetst voor mij...
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!
Prrrrr
  woensdag 28 december 2011 @ 22:39:27 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106144360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Als zij besluit het kind niet te krijgen zit de man er toch ook niet aan vast?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 22:41:13 #68
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106144458
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als zij besluit het kind niet te krijgen zit de man er toch ook niet aan vast?
Klopt. Maar wat als hij het wél wil?
Prrrrr
  woensdag 28 december 2011 @ 22:41:29 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106144473
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!
Ik vergelijk het met het gevoel dat ik zelf zou denken te hebben en voor mij zou het heel erg moeilijk zijn... Ik vergeet daarbij dat mijn gevoel natuurlijk niet voor iedereen de waarheid is... ;)

Je hebt me wat dat betreft wel even een eye-opener gegeven...
pi_106144536
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Goed om te lezen, vind ik.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait het allemaal om vrouwenrechten, is het net wettelijk mogelijk dat een vrouw alleen het gezag heeft over het kind dat uit haar geboren is (ik moest in 1991 nog een toeziend voogd aanwijzen), zouden sommige mensen die rechten ook gelijk tot plichten willen maken en daarmee de man weer vrijpleiten van zijn plichten.

Dat vrouwen er een recht bijkrijgen wil niet zeggen dat mannen daarmee een plicht kunnen laten vervallen.
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:44:39 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106144673
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

[..]

Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.
Consequentie vind ik wel dat de man dan gedwongen mag worden te delen in de kosten van opvoeding :) Zeker als beide partijen het risico bewust genomen hebben...
pi_106144711
quote:
maar ms heb je wel wettelijke plichten...
hoewel, als je t kind niet erkend, verplichting tot vaderschapstest ? geen idee hoor, er zijn hier vast dames die er meer van weten, ik lees mee
  woensdag 28 december 2011 @ 22:46:00 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106144755
Nouvelles, ik hoop dat je je heel goed beseft dat de last die een vrouw van een abortus heeft vooral afhangt van haar wens voor een abortus, en niet van de fysieke situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 22:46:41 #74
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106144798
Je bent als vader ook als je het kind niet erkend wel verplicht bij te dragen, ja. En ergens vind ik dat ook niet helemaal terecht, maar goed, dat is weer een volkomen andere discussie.
Prrrrr
  woensdag 28 december 2011 @ 22:46:51 #75
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106144809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:
Nouvelles, ik hoop dat je je heel goed beseft dat de last die een vrouw van een abortus heeft vooral afhangt van haar wens voor een abortus, en niet van de fysieke situatie.
+1
Prrrrr
  woensdag 28 december 2011 @ 22:47:12 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106144828
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:41 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Klopt. Maar wat als hij het wél wil?
Dan heeft hij pech, het is haar lichaam, haar keuze.
En dat weet je als man.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2011 @ 22:47:42 #77
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106144857
quote:
+1 ja...
pi_106144969
quote:
en dan zijn er nog vrouwen die (grote) wens hebben voor een abortus en dan later veel verdriet hebben, ;( fysiek is dan ondergeschikt..
(kort geleden nog hier op fok gelezen)
  woensdag 28 december 2011 @ 22:50:12 #79
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106144991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Je bent als vader ook als je het kind niet erkend wel verplicht bij te dragen, ja. En ergens vind ik dat ook niet helemaal terecht, maar goed, dat is weer een volkomen andere discussie.
Als je willens en wetens je piemel onbeschermd in een doosje stopt loop je nu eenmaal risico... Natuurlijk denk je daar niet aan op het moment supreme, maar het is wel degelijk iets om rekening mee te houden. Net zoals je als vrouw ook niet zomaar op blauwe ogen moet vertrouwen als hij aangeeft dat hij echt geen ziektes onder de leden heeft en het dus best zonder condoom kan ;)
pi_106145066
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heeft hij pech, het is haar lichaam, haar keuze.
En dat weet je als man.
En als die man die verplichtingen niet wil dragen is het ook haar keuze en heeft zij pech.
pi_106145128
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef Cooki het volgende:

[..]

ah ok, mee eens, 100% zekerheid is niet haalbaar...
ik bedoel pil+condoom en evt map indien nodig.. en das dan 100% aan wat je r actief aan kunt doen...
das al heel wat meer dan t huidige gameplan van Nouvelle

Ja, dan ziet de bescherming er een stuk beter uit. Eens! :Y
En denken dat de kans maar klein is, is ook niet handig want hoe vaker het risico genomen wordt, hoe groter de kans wordt natuurlijk.

quote:
en Lovechild voor jou: succes met je viertal, ik las dat t niet gemakkelijk is, maar wel liefdevol *;
Aah, wat lief, dank je O+
Ja, het is liefdevol (al zou je dat misschien niet altijd zeggen :{ ) dat horen we ook steeds van de profs. Ik praat er wel over met m'n oudste zoon en oudste dochter, ze zijn 10 en 8, dat papa en mama het moeilijk vinden maar dat ze moeten weten dat we toch vooral van ze houden, dat dát het belangrijkste is.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:52:49 #82
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106145143
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:51 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

En als die man die verplichtingen niet wil dragen is het ook haar keuze en heeft zij pech.
Nee dan mag je gewoon betalen, het is namelijk ook jouw keuze geweest om alleen op haar anticonceptiebeheer te vertrouwen :)
  woensdag 28 december 2011 @ 22:52:53 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106145149
quote:

[..]

[..]

Dan had hij moeten bedenken voor hij haar zwanger maakte, als ze zwanger is dan is het te laat om jouw zin nog door te drijven en heb je met haar keuze van doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106145322
Interessante discussie..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_106145581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:52 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nee dan mag je gewoon betalen, het is namelijk ook jouw keuze geweest om alleen op haar anticonceptiebeheer te vertrouwen :)
Betalen is niks in mijn ogen. Opvoeden, verzorgen en liefde geven wel, daar gaat heel veel tijd en energie in zitten en je zal je hele leven moeten veranderen voor een kind waar je niet om staat te springen, dan is verder gaan met je mooie leven en maandelijks betalen een best makkelijke afloop. Ik denk dat sommige mannen zo denken.
  woensdag 28 december 2011 @ 23:00:45 #86
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106145625
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:55 schreef Vicky het volgende:
Interessante discussie..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
  woensdag 28 december 2011 @ 23:03:39 #87
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106145802
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:59 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Betalen is niks in mijn ogen. Opvoeden, verzorgen en liefde geven wel, daar gaat heel veel tijd en energie in zitten en je zal je hele leven moeten veranderen voor een kind waar je niet om staat te springen, dan is verder gaan met je mooie leven en maandelijks betalen een best makkelijke afloop. Ik denk dat sommige mannen zo denken.
Ik denk dat je onvoorwaardelijke liefde onderschat...
Niet vervelend bedoeld, maar soms vind ik je posts heel naïef.
(En ik snap je dilemma... ik zou zelf die keus alleen nooit maken)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106145904
Vicky :*
Wat een moeilijke tijd moet dat geweest zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:03 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik denk dat je onvoorwaardelijke liefde onderschat...
Niet vervelend bedoeld, maar soms vind ik je posts heel naïef.
(En ik snap je dilemma... ik zou zelf die keus alleen nooit maken)
Ik denk dat je die onvoorwaardelijke liefde altijd onderschat, tot je die hebt ervaren.
pi_106145985
Miss dat was idd niet makkelijk. Een tweede kindje was echt wel gewenst maar niet op dat moment.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 28 december 2011 @ 23:08:34 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106146111
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:06 schreef Vicky het volgende:
Miss dat was idd niet makkelijk. Een tweede kindje was echt wel gewenst maar niet op dat moment.
Kan me voorstellen dat dat een hele moeilijke keuze moet zijn geweest :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106146245
Dat lijkt me echt vreselijk moeilijk. Ik wil nu echt, echt iet zwanger worden, want ik denk dat hier dezelfde beslissing gemaakt zou worden en dat lijkt me hoewel voor ons de juiste, wel loodzwaar.
pi_106146327
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:06 schreef Vicky het volgende:
Vicky, wat moeilijk! ook al is t de goede keuze voor jullie op dat moment, t blijft zwaar, lijkt me :*
edit: maakt de komst van je tweede dan dat t verdriet slijt? :@
offtopic: ik vraag t omdat ik dat deel zou herkennen: ik heb met de komst van onze tweede een deel van t verdriet om t gemis kunnen "afhandelen"

[ Bericht 19% gewijzigd door -Caroline- op 28-12-2011 23:18:37 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 23:36:50 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106147928
Wat een lastig dilemma. ik ben niet voor een abortus voor mijzelf. Het is een van de gevolgen die kunnen komen van het hebben van sex. En ik vind dat je dus in de eerste plaats moet proberen te voorkomen dat er uberhaupt een zwangerschap ontstaat als je het échtechtecht niet wilt.

Dus ook voor mannen, als je géén kinderen wilt vrij je altijd met condoom, ook al zegt de vrouw dat ze anticonceptie gebruikt. Want nadat het vruchtje is ontstaan zit het in het lichaam van de vrouw, die daar vrij over mag beschikken. Hoe moeilijk ook. Wel vind ik dat je als man tegen bent, je dan weg mag gaan. Je hoeft niet meegetrokken te worden in een toekomst die je zelf echt niet wilt en anders voor je zag. Een kind is geen pressiemiddel.

Maar ik ben niet tegen een abortus op het moment dat iemand (een vrouw dus )zich op geen manier in staat voelt goed voor een kind te zorgen. Wat de reden ook mag zijn. Dat is niet aan mij om daar over te oordelen. Het lijkt me toch dat niemand die beslissing lichtzinnig neemt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106150146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Dus ook voor mannen, als je géén kinderen wilt vrij je altijd met condoom, ook al zegt de vrouw dat ze anticonceptie gebruikt. Want nadat het vruchtje is ontstaan zit het in het lichaam van de vrouw, die daar vrij over mag beschikken. Hoe moeilijk ook. Wel vind ik dat je als man tegen bent, je dan weg mag gaan. Je hoeft niet meegetrokken te worden in een toekomst die je zelf echt niet wilt en anders voor je zag. Een kind is geen pressiemiddel.
Maar wat bedoel je met 'weggaan'? De relatie met de moeder beeindigen is natuurlijk geen punt. Dat gebeurt voortdurend. Ouders gaan ook wel ns scheiden bijvoorbeeld. Maar de relatie met het kind is een gegeven en bovendien ben je als verwekker/vader verplicht om in de kosten van de opvoeding bij te dragen én heeft het kind een omgangsrecht (en vice versa).

Dus die toekomst zal sowieso beinvloed worden door de geboorte van het kind.

quote:
Maar ik ben niet tegen een abortus op het moment dat iemand (een vrouw dus )zich op geen manier in staat voelt goed voor een kind te zorgen.
Tja, dan moeten die vrouwen zich dat van te voren realiseren en dan maar geen sex hebben. De absolute garantie dat geslachtsgemeenschap niet tot een zwangerschap zal leiden bestaat eigenlijk niet (tenzij dat medisch gewoon niet mogelijk is). Dus áls je sex hebt, dan heb je daarmee in principe per definitie de kans aanvaard dat het tot een zwangerschap zal leiden. Dan moet je niet gaan roepen dat je niet voor het kind wil zorgen omdat het moederschap je even niet zo goed uitkomt. Dat lijkt me toch wel het tekstboekvoorbeeld van een verzoek om abortus dat níet voldoet aan de eis van een noodsituatie. Als je het kind niet kan of wil verzorgen, dan is adoptie de aangewezen weg. Abortus is wat overblijft als er echt geen andere oplossing is.

quote:
Wat de reden ook mag zijn. Dat is niet aan mij om daar over te oordelen. Het lijkt me toch dat niemand die beslissing lichtzinnig neemt.
'Ik heb toch nog even geen zin om moeder te worden' is misschien geen lichtzinnige beslissing maar dat maakt het nog geen rechtvaardiging voor abortus.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 29 december 2011 @ 00:23:53 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106150482
oh, vind ik wel. Liever een abortus, waar de persoon in kwestie zelf mee in het reine moet raken dan een ongewenst kind. Adoptie is ook voor een kind nogal wat. Dat je ouders je niet willen. Dan maar liever in een celstadium dit beeindigen.

oh, en trouwens, als mannen dat niet willen moeten ze dus ook maar geen sex meer hebben. en ik vind dat je als man gewoon zou moeten kunnen zeggen dat je dat niet wilt, en ook geen financiele bijdrage wilt leveren. Maar op het moment dat je zo in een relatie staat is de geen sex optie misschien ook wel van toepassing.

En dus goed oppassen. Condoom gebruiken. altijd.

[ Bericht 44% gewijzigd door debuurvrouw op 29-12-2011 00:29:55 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106150672
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Adoptie is ook voor een kind nogal wat.
Want? Een kind dat kort na de geboorte met zn adoptieouders meegaat en daar de juiste verzorging en opvoeding krijgt, zal daar toch weinig last van hebben dunkt me. In ieder geval beter dan in een huis waar ie niet gewenst is (verwek hem dan ook niet!!, maar goed...) Dat ie later op zoek wil naar zn 'roots' prima.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106150832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, en trouwens, als mannen dat niet willen moeten ze dus ook maar geen sex meer hebben
Dat geldt voor vrouwen ook he.

quote:
en ik vind dat je als man gewoon zou moeten kunnen zeggen dat je dat niet wilt, en ook geen financiele bijdrage wilt leveren.
Ja, maar als het kind er eenmaal is, hebben ze niks te willen als het gaat om kosten van levensonderhoud en omgang.
  donderdag 29 december 2011 @ 00:33:33 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106150879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:28 schreef Argento het volgende:

[..]

Want? Een kind dat kort na de geboorte met zn adoptieouders meegaat en daar de juiste verzorging en opvoeding krijgt, zal daar toch weinig last van hebben dunkt me. In ieder geval beter dan in een huis waar ie niet gewenst is (verwek hem dan ook niet!!, maar goed...) Dat ie later op zoek wil naar zn 'roots' prima.
daar hebben heel veel kinderen wél last van. het is niet niks te weten dat je échte ouders je niet wilden in het leven. dat zie je toch ook vaak bij uit het buitenland geadopteerde kinderen.

ik vind een klompje cellen geen kind. en dat kan zonder problemen weggehaald worden. Voor mij beter dan ongewenst geboren worden.
  donderdag 29 december 2011 @ 00:36:45 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106151007
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat geldt voor vrouwen ook he.

[..]

Ja, maar als het kind er eenmaal is, hebben ze niks te willen als het gaat om kosten van levensonderhoud en omgang.
die vrouwen gaf je eerder ook al aan, en ik vond dat je voorbij ging aan dat sex hebben nog altijd met z'n tweeen geschiedt. De man zal de eerste niet zijn die door een "oeps" in een kinderval wordt gelokt. jaja, ik slik de pil (maar niet elke dag) als je zeker wilt weten dat je er alles aan hebt gedaan neem je je eigen condoom mee en gebruikt die ook.

volgens mij hoef je niet in te stemmen met een bezoekregeling? en betalen gebeurt zo vaak niet, ook na een scheiding, da's niet zo'n probleem. iedereen zit je wel als lompe hork, maar goed, dat is de keuze die je gemaakt hebt door onvoorzichtig te sexen.
pi_106151292
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:33 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

daar hebben heel veel kinderen wél last van. het is niet niks te weten dat je échte ouders je niet wilden in het leven. dat zie je toch ook vaak bij uit het buitenland geadopteerde kinderen.
Ja, dat mag je aantonen hoor. Ik vraag me af hoeveel van die kinderen oprecht van mening zijn dat ze in de gegeven omstandigheden liever niet geboren zouden worden. Die kinderen hebben doorgaans ook gewoon vriendjes en vriendinnetjes, maken plezier etc. etc. Dat ze ongewenst zijn is maar 'een' aspect van hun persoonlijkheid. Misschien niet leuk, maar de liefde van het adoptiegezin (en waarom zouden ze hen niet als hun ouders beschouwen) zal toch een hoop verzachten niet?

quote:
ik vind een klompje cellen geen kind. en dat kan zonder problemen weggehaald worden. Voor mij beter dan ongewenst geboren worden.
Je zegt een klompje cellen, maar de wet staat abortus in principe toe tot de 24ste week. Iedereen die weleens een 20 weken echo heeft gezien weet dat de vrucht dan al direct herkenbaar is als 'mensje' met alles erop en eraan.

Los daarvan vind ik dat zodra de betrokken man en vrouw de vereisten voor het ontstaan van een vrucht hebben vervuld, het uitgangspunt moet zijn dat die vrucht zich ontwikkelt volgens hetgeen biologisch normaal is. Ik zie ook niet in waarom je dat zou willen afdoen als 'een klompje cellen'. Daarmee stel je de vrucht gelijk aan een willekeurige tumor maar ik hoop dat jij ook wel inziet dat er tussen die twee een wezenlijk verschil bestaat.
pi_106151395
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:36 schreef debuurvrouw het volgende:
volgens mij hoef je niet in te stemmen met een bezoekregeling?
Het kind heeft een recht op omgang.

quote:
en betalen gebeurt zo vaak niet, ook na een scheiding, da's niet zo'n probleem.
Als de moeder het erbij laat zitten niet nee, maar de rechter wijst voortdurend betalingsverplichtingen toe en die heb je dan maar na te komen.

De verwekker heeft gewoon, of hij nou wil of niet, een familierechtelijke relatie met het kind en die relatie brengt plichten met zich mee.
  donderdag 29 december 2011 @ 00:54:30 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106151673
Ja, abortus is toegestaan tot 24 weken, maar vrijwel iedere abortus die plaatsvindt na de 20-weken-echo vindt plaats vanwege datgene dat bij de 20-weken-echo ontdekt is.
Laten we nou niet doen alsof dat de termijn is waarop het gros van de abortussen plaatsvindt.

Het gros van de abortussen wordt in het eerste trimester gedaan, en als het voor de 9 weken is dan is het zelfs nog een embryo, geen foetus en dus geen ienieminimensje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106151796
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:54 schreef Leandra het volgende:
Ja, abortus is toegestaan tot 24 weken, maar vrijwel iedere abortus die plaatsvindt na de 20-weken-echo vindt plaats vanwege datgene dat bij de 20-weken-echo ontdekt is.
Laten we nou niet doen alsof dat de termijn is waarop het gros van de abortussen plaatsvindt.
Dat doe ik ook niet, maar het nogal kort door de bocht om te suggereren dat abortus niets meer is dan het weghalen van een klompje cellen.
  donderdag 29 december 2011 @ 00:59:56 #104
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_106151835
Als de vader niet getrouwd is, en het kind niet erkend, dan vervallen toch ook de financiële verplichtingen?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 29 december 2011 @ 01:04:31 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106151956
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet, maar het nogal kort door de bocht om te suggereren dat abortus niets meer is dan het weghalen van een klompje cellen.
Als het om een abortus in het eerste trimester gaat dan is het ook geen "af" kindje dat wordt weggehaald.

Het voorbeeld van een abortus na 20 weken was dus een beetje flauw, daarbij is zo'n abortus ook geen abortus meer in de zin van een curettage of wegzuigen, bij 20 weken wordt het een ingeleide bevalling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 01:05:33 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106151981
quote:
5s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:59 schreef k_i_m het volgende:
Als de vader niet getrouwd is, en het kind niet erkend, dan vervallen toch ook de financiële verplichtingen?
De moeder kan de rechter verzoeken het vaderschap vast te laten stellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106155194
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 01:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

De moeder kan de rechter verzoeken het vaderschap vast te laten stellen.
Andersom is dat een stuk moeilijker, toch? Een vader die zijn kind wil zien of ervoor wil zorgen krijgt dat niet zomaar voor elkaar als de moeder niet wil.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106155372
Argento, ik heb de wet doorgenomen en nergens staat aangegeven wat de noodsituatie dan in moet houden. Wat er wel staat is dit:

Artikel 5

1.Bij algemene maatregel van bestuur worden eisen gesteld met betrekking tot hulpverlening en besluitvorming, welke erop zijn gericht te verzekeren dat iedere beslissing tot het afbreken van zwangerschap met zorgvuldigheid wordt genomen en alleen dan uitgevoerd, indien de noodsituatie van de vrouw deze onontkoombaar maakt.

2.Deze eisen strekken er met name toe te verzekeren:

a. dat de vrouw die het voornemen heeft tot afbreking van zwangerschap en zich met een daartoe strekkend verzoek tot de arts heeft gewend, wordt bijgestaan, in het bijzonder door het verstrekken van verantwoorde voorlichting over andere oplossingen van haar noodsituatie dan het afbreken van de zwangerschap;

b. dat de arts, indien de vrouw van oordeel is dat haar noodsituatie niet op andere wijze kan worden beëindigd, zich ervan vergewist dat de vrouw haar verzoek heeft gedaan en gehandhaafd in vrijwilligheid, na zorgvuldige overweging en in het besef van haar verantwoordelijkheid voor ongeboren leven en van de gevolgen voor haarzelf en de haren;

c. dat, onverminderd het bepaalde in artikel 20, de arts de behandeling slechts verricht indien deze op grond van zijn bevindingen verantwoord is te achten;

d. dat na afbreking van de zwangerschap een genoegzame nazorg voor de vrouw en de haren beschikbaar is, mede in de vorm van voorlichting over methoden ter voorkoming van ongewenste zwangerschap.

Artikel 20 geeft aan:

Artikel 20

1.Niemand is verplicht een vrouw een behandeling, gericht op het afbreken van zwangerschap, te geven, dan wel daaraan medewerking te verlenen.

En op de site van de rijksoverheid staat zelfs aangegeven:

In de Waz staat niet dat zwangerschapsafbreking alleen om een bepaalde reden mag gebeuren. Om ervoor te zorgen dat de gang van zaken rond zwangerschapsafbreking zorgvuldig is, heeft u bij abortus een verplichte bedenktijd van 5 dagen.

Wat ik lees is dat de vrouw (het stel) zelf beslist en beargumenteert of er sprake is van een noodsituatie en of er voor haar geen andere mogelijkheid is. Iets waar ik het helemaal mee eens ben. In dat geval kan het heel goed zo zijn dat het voor haar geen optie is om te kiezen voor adoptie. Jij bekijkt het vanuit het kind, maar er is nog helemaal geen kind. Ik bekijk het vanuit de vrouw/ het stel en voorzover ik kan beoordelen kun je de wet ook zo interpreteren. Voor de vrouw kan de mogelijkheid voor adoptie uitgesloten zijn, bijvoorbeeld omdat ze dat geestelijk niet aan zal kunnen.

Daarnaast kan de arts natuurlijk weigeren (zie b). Ik denk dat het in de praktijk alleen niet vaak gebeurt als er wordt voldaan aan de bedenktijd, de vrouw zelf de beslissing neemt en alle informatie over andere mogelijkheden is doorgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 29-12-2011 07:56:09 ]
pi_106155436
En natuurlijk kunnen we de wet ook gewoon buiten de discussie laten, want wetten kunnen ook weer veranderen. Een stapje hoger op de ladder van Kohlberg, zoals Cantare ook al aangeeft/ probeert. :+
pi_106155628
Argento, ik vraag me het volgende af, aangezien jij aangeeft een embryo niet af te willen doen als een klompje cellen. Wanneer een stel bezig is met IVF, en er zijn cryo-embryo's en de eerste poging slaagt... ze willen maar één kind, maar er zijn nog 3 embryo's over... is het dan ook moreel verwerpelijk om die embryo's niet te gebruiken en te laten vernietigen?

Mijn vraag lijkt misschien off topic, maar in wezen gaat het om hetzelfde; het al dan niet een kans op leven krijgen van zo'n embryo.
  donderdag 29 december 2011 @ 08:41:36 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106155699
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 06:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Andersom is dat een stuk moeilijker, toch? Een vader die zijn kind wil zien of ervoor wil zorgen krijgt dat niet zomaar voor elkaar als de moeder niet wil.
Geen idee hoe dat gaat, maar het zou me niets verbazen als een man een rechter ook kan verzoeken zijn vaderschap vast te stellen.

Aan de andere kant moet je daarvoor wel de privacy van het kind aantasten dus ik neem aan dat iemand in zo'n geval zijn vaderschap wel aannemelijk moet maken voor men er iets mee doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106155871
Die privacy wordt dan toch net zo aangetast als de moeder om zo'n test vraagt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106155892
quote:
net zo krom dat wanneer 2 mensen een kind willen, er slechts eentje 9 maanden lang ermee rondloopt, dan het stukje 'bevallen' dient te ondergaan, afgewerkt met een hormonenbom die jaren blijft.
is toch eigenlijk ook wel een kromme situatie dan he?
  donderdag 29 december 2011 @ 09:02:43 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106155932
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 08:57 schreef Vanyel het volgende:Die privacy wordt dan toch net zo aangetast als de moeder om zo'n test vraagt?
De privacy van een minderjarige die nergens om gevraagd heeft wordt denk ik wat hoger ingeschat dan die van een volwassen man die zijn vaderschap ontkent.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een willekeurige man een vaderschapstest kan aanvragen voor het kind van Truus, de alleenstaande moeder van het dorp.
Als men daar licht mee om zou gaan dan zou de privacy van moeder en kind wel heel makkelijk aangetast kunnen worden.
Het zou immers betekenen dat een verklaring van Truus dat Willem de vader niet is vrij makkelijk genegeerd zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106155943
Dat is natuurlijk niet te vergelijken. Het een is een biologisch gegeven, het ander een afspraak die we in Nederland gemaakt hebben.

Bovendien vinden de meeste vrouwen het biologische naar mijn idee de ideale taakverdeling.
pi_106155981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:02 schreef Leandra het volgende:
De privacy van een minderjarige die nergens om gevraagd heeft wordt denk ik wat hoger ingeschat dan die van een volwassen man die zijn vaderschap ontkent.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een willekeurige man een vaderschapstest kan aanvragen voor het kind van Truus, de alleenstaande moeder van het dorp.
Als men daar licht mee om zou gaan dan zou de privacy van moeder en kind wel heel makkelijk aangetast kunnen worden.
Het zou immers betekenen dat een verklaring van Truus dat Willem de vader niet is vrij makkelijk genegeerd zou worden.
Is dat laatste vreemder dan het negeren van de verklaring van Willem dat hij de vader wel is?

Ik bedoelde een situatie waarin het geen random dorpsgenoot is.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:09:07 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156008
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is dat laatste vreemder dan het negeren van de verklaring van Willem dat hij de vader wel is?

Ik bedoelde een situatie waarin het geen random dorpsgenoot is.
Ja, want de kans is groter dat Truus zeker weet dat Willem de vader niet is, dan dat Willem weet dat hij de vader wel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106156067
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 07:42 schreef Soempie het volgende:
Argento, ik heb de wet doorgenomen en nergens staat aangegeven wat de noodsituatie dan in moet houden.
Je hebt helemaal gelijk Soempie. Ik kwam tot dezelfde conclusie en heb gisteren het ministerie om een toelichting gevraagd.

Met name de opmerking dat een verzoek om abortus niet met redenen omkleed hoeft te zijn, verhoudt zich slecht tot het feit dat de wetgever uitdrukkelijk een noodsituatie vereist die zodanig is dat abortus onontkoombaar is (ultimum remedium). Is in ieder geval te kort door de bocht.

Dat de eis van de wetgever in artikel 5 Wet afbreking zwangerschap (Waz) strikt genomen inhoudt dat bij lagere regelgeving (AMvB) dit vereiste nader wordt uitgewerkt, dat die AMvB bestaat in de vorm van het Besluit afbreking zwangerschap (Baz) en dat in het Besluit hooguit in artikel 3 eerste lid een zeer marginale uitwerking is terug te vinden, doet daar niets aan af.

Ik wacht nog op antwoord.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:15:32 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156075
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:06 schreef Vanyel het volgende:[..]Is dat laatste vreemder dan het negeren van de verklaring van Willem dat hij de vader wel is?Ik bedoelde een situatie waarin het geen random dorpsgenoot is.
Hoewel ik in die situatie waarschijnlijk zelfs onder ede zou hebben gelogen, omdat het voor de gezondheid en veiligheid van mijn (oudste) kind niet beter zou zijn geweest als er wel contact met de vader was.
En eerlijk gezegd is dat ook het enige wat ik wel aan hem waardeer, dat hij mijn keuze wat dat betreft gerespecteerd heeft.

Toen ik hem toen de oudste 16 was vertelde dat het (wel) zijn zoon was zei hij zelf ook dat hij geen goede vader zou zijn geweest als er wel contact zou zijn geweest.
Mijn oudste was na een ontmoeting overigens ook wel klaar met hem en heeft mij ook niet kwalijk genomen dat ik de keuze voor hem gemaakt had dat hij zonder zijn vader zou opgroeien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106156135
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk Soempie. Ik kwam tot dezelfde conclusie en heb gisteren het ministerie om een toelichting gevraagd.

Met name de opmerking dat een verzoek om abortus niet met redenen omkleed hoeft te zijn, verhoudt zich slecht tot het feit dat de wetgever uitdrukkelijk een noodsituatie vereist die zodanig is dat abortus onontkoombaar is (ultimum remedium). Is in ieder geval te kort door de bocht.

Dat de eis van de wetgever in artikel 5 Wet afbreking zwangerschap (Waz) strikt genomen inhoudt dat bij lagere regelgeving (AMvB) dit vereiste nader wordt uitgewerkt, dat die AMvB bestaat in de vorm van het Besluit afbreking zwangerschap (Baz) en dat in het Besluit hooguit in artikel 3 eerste lid een zeer marginale uitwerking is terug te vinden, doet daar niets aan af.

Ik wacht nog op antwoord.
Je kunt nu wel zo kleinerend en sarcastisch doen, maar ik heb nergens gezegd dat er geen redenen gegeven moeten worden en dat er geen noodsituatie vereist is. De vraag van mij is alleen: wat houdt dat dan concreet in en wie bepaalt dat? Zoals ik het lees: de moeder bepaalt of het gaat om een noodsituatie in haar geval en de arts kan daar dan in meegaan of weigeren.

dat de arts, indien de vrouw van oordeel is dat haar noodsituatie niet op andere wijze kan worden beëindigd, zich ervan vergewist dat de vrouw haar verzoek heeft gedaan en gehandhaafd in vrijwilligheid, na zorgvuldige overweging en in het besef van haar verantwoordelijkheid voor ongeboren leven en van de gevolgen voor haarzelf en de haren

En verder bedankt voor de links naar de verdere info, kan ik dat ook nog doornemen.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:23:42 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106156178
http://rng.nl/productenen(...)sheet-LAR-2008_1.pdf

de meeste zwangerschappen worden voor de 12e week afgebroken. de paar die na die termijn worden afgebroken zijn vaak de zwangerschappen waar is komen vast te staan dat de foetus een (genetische) afwijking heeft die niet verenigbaar is met leven.

Schrijnend vind ik dat er bevolkingsgroepen zijn waar abortus meer gebruikelijk is en er soms ook meerdere plaatsvinden.

Verder denk ik toch dat als je als vader duidelijk aangeeft dit kind niet te willen en je handen er vanaf te trekken 9 van de 10 vrouwen dat ook zo zou laten. die ene, die er eigenlijk op uit was een man aan zich te binden zal door die hele molen gaan, schat ik.

Niemand in zijn volle verstand zal toch kiezen voor het kind tegen de wil van die ander? Ik vind dat in deze een nee zwaarder telt dan een ja, en lichamelijke integriteit daar net boven staat.
pi_106156192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:20 schreef Soempie het volgende:

[..]

Je kunt nu wel zo kleinerend en sarcastisch doen,
oh sorry, dat was niet mijn bedoeling.

quote:
maar ik heb nergens gezegd dat er geen redenen gegeven moeten worden en dat er geen noodsituatie vereist is.
Jij niet, maar het ministerie in haar "vraag en antwoord"-rubriekje wel. Dat heb jij ook gezien, want je citeert het in je post. Daarom heb ik mijn vraag ook aan het ministerie gericht, omdat wat zij hierover zelf propageert naar mijn idee te kort door de bocht is.

quote:
De vraag van mij is alleen: wat houdt dat dan concreet in en wie bepaalt dat? Zoals ik het lees: de moeder bepaalt of het gaat om een noodsituatie in haar geval en de arts kan daar dan in meegaan of weigeren.
Ja, maar de vraag of sprake is van een noodsituatie staat niet ter vrije beschikking van moeder en arts. Natuurlijk zal primair de arts hierover een oordeel moeten vellen, maar als zijn oordeel ter discussie wordt gesteld, bijvoorbeeld middels een aangifte of bij de medische tuchtraad, dan zal vervolgens de rechter of het tuchtcollege moeten beoordelen of de feiten en omstandigheden zodanig zijn dat in objectieve zin (!) sprake is geweest van een noodsituatie. Mij is echter geen jurisprudentie bekend waarin deze kwestie aan de orde is gesteld, zodat ik ook geen idee heb hoe dit in de praktijk wordt beoordeeld.
pi_106156248
Dan had ik je verkeerd begrepen..

Ik denk dat de hele wet zo is opgesteld omdat het CDA ook in moest stemmen (volgens mij is de wet ook door onder andere het CDA ontworpen?). :+ En dat het in de praktijk het betekent dat de moeder beslist en dat de arts in de gaten houdt dat ze alle info heeft en de bedenktijd in acht neemt. Persoonlijk vind ik het niet aan de wetgever of de arts om te beslissen of het gaat om een noodsituatie. Dat de arts er voor kan kiezen om niet mee te gaan in de wens, dat vind ik wel terecht.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:31:04 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106156264
Hoe kan je in deze materie nu spreken van een objectieve zin? Die is áltijd subjectief. Het zou echt een devaluatie van ons systeem zijn als er regels aan kwamen te hangen als aan bijvoorbeeld euthanasie.

We hebben de laagste abortuscijfers van de wereld! Dat heeft vast ergens mee te maken? Ik denk door goede anticonceptie, een open sexuele moraal (als in: ouders spreken erover met hun kinderen) en dus niet een rigide beleid over wat nu eigenlijk een noodsituatie is.
pi_106156270
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Hoe kan je in deze materie nu spreken van een objectieve zin? Die is áltijd subjectief.
Precies.
pi_106156316
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Hoe kan je in deze materie nu spreken van een objectieve zin? Die is áltijd subjectief.
Noodsituatie is altijd een geobjectiveerd begrip. Een vrouw kan wel een abortus wíllen (en dus vinden dat er sprake is van een noodsituatie), maar daarmee is nog geen sprake van een noodsituatie die die wens ook rechtvaardigt.

Voor zelfverdediging geldt ook nog altijd dat eerst sprake is van een onmiddellijke wederrechtelijke aanranding (waartegen de verdediging is gericht). Dan kan de ´verdediger´ wel vinden dat sprake is van een onmiddelijke wederrechtelijke aanranding (en dat zijn handelen dus gerechtvaardigd is ogv noodweer) maar als daar discussie over bestaat zal uiteindelijk de rechter aan de hand van de feiten en omstandigheden moeten uitzoeken of inderdaad sprake was van een onmiddelijke wederrechtelijke aanranding. Dat is voor de noodsituatie als bedoeld in artikel 5 Waz natuurlijk niet anders.

Bovendien is met het bestaan van een noodsituatie nog niet gezegd dat abortus het enig overblijvende redmiddel is.
pi_106156324
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:25 schreef Argento het volgende:

Jij niet, maar het ministerie in haar "vraag en antwoord"-rubriekje wel. Dat heb jij ook gezien, want je citeert het in je post. Daarom heb ik mijn vraag ook aan het ministerie gericht, omdat wat zij hierover zelf propageert naar mijn idee te kort door de bocht is.
.
Als je kijkt naar punt b, dan ga ik er ook vanuit dat er voor de vrouw wel sprake moet zijn van een noodsituatie, maar dat dat haar beoordeling moet zijn. Een arts moet dan de overige mogelijkheden doornemen, zodat ze een weloverwogen keuze kan maken of het ook voor haar daadwerkelijk een noodsituatie betreft. De wet geeft zelf geen redenen aan en dat is ook wat de overheid schrijft op de site.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:38:23 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156366
Je moet er toch ook niet aan denken dat vast komt te liggen:
19 jaar, bedrogen en verlaten door jeugdliefde, abortus niet toegestaan.
25 jaar, bedrijf failliet, komt in bijstand, abortus wel toegestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106156376
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Noodsituatie is altijd een geobjectiveerd begrip. Een vrouw kan wel een abortus wíllen (en dus vinden dat er sprake is van een noodsituatie), maar daarmee is nog geen sprake van een noodsituatie die die wens ook rechtvaardigt.

Nogmaals, wie kan bepalen of er sprake is van een noodsituatie? Dat kunnen toch alleen de betrokkenen zelf? Als ik absoluut geen kinderwens zou hebben, dan is het voor mij al een noodsituatie. Als ik bedenk hoe moeilijk het zou zijn om een zwangerschap uit te zitten en dan het kindje weg te geven, dan kan ik me voorstellen dat me dat geestelijk een flinke opdonder zou geven. Dan zou ik zeggen: noodsituatie en ik zie geen andere mogelijkheid dan abortus.

Hoe die zwangerschap er gekomen is doet er volgens de wet verder dan ook helemaal niet toe (terwijl dat hier wel een van de argumenten in het topic is).
pi_106156423
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als je kijkt naar punt b, dan ga ik er ook vanuit dat er voor de vrouw wel sprake moet zijn van een noodsituatie, maar dat dat haar beoordeling moet zijn. Een arts moet dan de overige mogelijkheden doornemen, zodat ze een weloverwogen keuze kan maken of het ook voor haar daadwerkelijk een noodsituatie betreft. De wet geeft zelf geen redenen aan en dat is ook wat de overheid schrijft op de site.
en dan laat je dus de weg open voor de vrouw die heel goed overwogen voor abortus kiest maar daar verder niks anders aan ten grondslag kan leggen dat het moederschap haar niet zo aantrekkelijk lijkt.

Daarmee wordt natuurlijk nooit voldaan aan de noodsituatie die abortus onontkoombaar maakt, en toch stelt de Wet die eis.

Als betrokkenen zelf mogen gaan bepalen of en wanneer ze aan wettelijke eisen voldoen, dan kan je die eisen ook meteen weer uit de Wet schrappen.
pi_106156494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:41 schreef Argento het volgende:

[..]

en dan laat je dus de weg open voor de vrouw die heel goed overwogen voor abortus kiest maar daar verder niks anders aan ten grondslag kan leggen dat het moederschap haar niet zo aantrekkelijk lijkt.

Daarmee wordt natuurlijk nooit voldaan aan de noodsituatie die abortus onontkoombaar maakt, en toch stelt de Wet die eis.

Als betrokkenen zelf mogen gaan bepalen of en wanneer ze aan wettelijke eisen voldoen, dan kan je die eisen ook meteen weer uit de Wet schrappen.
Klopt. :+

Die eis 'noodsituatie' lijkt me een wassen neus. Misschien om partijen als het CDA tegemoet te komen.
pi_106156498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:38 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nogmaals, wie kan bepalen of er sprake is van een noodsituatie? Dat kunnen toch alleen de betrokkenen zelf?
Nee, waarom? Betrokkenen kunnen vinden dat sprake is van een noodsituatie, maar of in objectieve zin sprake is van een noodsituatie kan prima aan de hand van de feiten (!) en omstandigheden van het geval worden beoordeeld.

Net zoals het niet aan betrokkenen zelf is om te bepalen dat sprake is van noodweer omdat sprake is geweest van een onmiddellijke wederrechtelijke aanranding. Dat maakt, uiteindelijk, de rechter wel uit.

quote:
Als ik absoluut geen kinderwens zou hebben
Dan moet je geen sex hebben. Zodra je dat wel doet, dan aanvaard je de kans, hoe klein ook, dat je zwanger wordt.

quote:
Als ik bedenk hoe moeilijk het zou zijn om een zwangerschap uit te zitten en dan het kindje weg te geven
Als je het kindje niet wil weggeven, dan moet je het maar houden, niet? En als je het uberhaupt niet had willen verwekken dan komen we weer terug bij "dan moet je geen sex hebben".

quote:
Hoe die zwangerschap er gekomen is doet er volgens de wet verder dan ook helemaal niet toe (terwijl dat hier wel een van de argumenten in het topic is).
Dat weet je niet, omdat je niet weet hoe in het concrete geval de noodsituatie wordt beoordeeld. Ik kan me goed voorstellen dat daarvoor juist wel wordt gekeken naar de omstandigheden omtrent de daad van de verwekking. Bij verkrachting zal dan eerder worden voldaan aan de eis van een noodsituatie dan bij vrijwillige sex. Dat weet ik niet, maar jij ook niet.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:46:12 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106156503
Nou ja, Het zal je gebeuren, je gezin af, leuke relatie, geen kinderwens meer, je houdt je aan je huwelijkse plichten :7 en doet er alles aan om een zwangerschap te voorkomen. en onverhoopt is er dan toch die zwangerschap. Je bent al iets ouder, dus de kans op afwijkingen is ook toegenomen en de wetgever zegt: Tja, dit is geen noodgeval.

Voor mijzelf sprekend: ik zou een alleenstaande moeder zijn daarna hoor. met dus 4 (!!) kinderen. nog een keer het hele circus door met hapjes, slaapjes, zwemles en gedoe. En dan zonder partner om de "last" te delen. Adoptie is géén optie, na 9 maanden zwangerschap ga ik mijn kind niet afstaan. Zit je dan met je goeie gedrag.

ik word al wanhopig als ik er aan denk. ;(
pi_106156511
Ik ben dan ook heel benieuwd naar zaken hierover. Kan er zelf niks over vinden. Waarschijnlijk omdat de praktijk zo werkt als ik eerder al aangaf: de arts kan weigeren, maar doet dit niet zo snel als de vrouw stelt dat het gaat om een noodsituatie en daarbij de informatie over andere mogelijkheden heeft overwogen.
pi_106156553
En de wet weet het ook niet. :+ Het is totaal willekeurig en daarmee een wassen neus.

En wat maakt dat een rechter beter kan beoordelen dat het om een noodsituatie zou gaan? Er zijn geen concrete eisen aan gesteld, dus dan hangt het er ook maar net vanaf wie je treft. Ik vind het heel krom en zou het liefst zien dat die eis dus komt te vervallen.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:50:07 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156560
Ik vind die constante verwijzing naar een adoptie als "alternatief" op de grens van schofferend, trouwens.
Je moet wel haast een man of een kinderloze vrouw zijn om te zeggen dat dat een goed alternatief is.

Ik denk dat adoptie alleen een alternatief kan zijn voor vrouwen die sowieso al geen abortus overwegen omdat zij daar principieel tegen zijn.

Voor iemand die niet tegen abortus is vind ik niet dat je het als (verplicht) alternatief kunt aandragen, ik vind het misdadig een vrouw een ongewenste zwangerschap te laten voldragen en dan het kind af te nemen.

Als je dat een alternatief vindt wat opgelegd zou mogen worden dan veeg je de vloer aan met alle vrouwenrechten die de afgelopen 100 jaar opgebouwd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 09:53:04 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106156617
Nou abosoluut Lenadra, dat ben ik helemaal met je eens!! Dat is géén alternatief.

ik vraag me eigenlijk af hoeveel van die afgebroken zwangerschappen voortkomen uit een sterk religieuze achtergrond waar de man sex af mag dwingen en abortus verboden is, en sex geen onderwerp binnen de opvoeding.
pi_106156626
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:45 schreef Argento het volgende:

Dan moet je geen sex hebben. Zodra je dat wel doet, dan aanvaard je de kans, hoe klein ook, dat je zwanger wordt.

Als je het kindje niet wil weggeven, dan moet je het maar houden, niet? En als je het uberhaupt niet had willen verwekken dan komen we weer terug bij "dan moet je geen sex hebben".

Ik aanvaard die kans, omdat ik ook weet dat abortus een mogelijkheid is. :+

En desnoods zou ik me er doorheen liegen als een malle of een breinaald gebruiken. Kom zeg, beetje bepalen voor een ander wat kan worden gezien als noodsituatie. :')
pi_106156653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik aanvaard die kans, omdat ik ook weet dat abortus een mogelijkheid is. :+
en dus zie je abortus als een verlengstuk van de anticonceptiemiddelen. Maar ik zie dat dus anders.
pi_106156668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:54 schreef Argento het volgende:

[..]

en dus zie je abortus als een verlengstuk van de anticonceptiemiddelen. Maar ik zie dat dus anders.
Dat kan en als jij en je vriendin/ vrouw dus kiezen voor adoptie of om het kindje zelf te houden dan heb ik daar alle begrip voor.
pi_106156681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:50 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die constante verwijzing naar een adoptie als "alternatief" op de grens van schofferend, trouwens.
en ik vind het crimineel dat je de ongeboren vrucht het leven ontneemt voor het goed en wel begonnen is. Als adoptie geen alternatief is, waarom abortus dan wel? Dat slaat gewoon nergens op.
pi_106156715
Maar stel er wordt een vrouw/meisje verkracht? Ze blijkt zwanger van de verkrachter, moet ze dan de zwangerschap helemaal uitdragen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106156730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:56 schreef Argento het volgende:

[..]

en ik vind het crimineel dat je de ongeboren vrucht het leven ontneemt voor het goed en wel begonnen is. Als adoptie geen alternatief is, waarom abortus dan wel? Dat slaat gewoon nergens op.
Het gaat om de keuzevrijheid, dat maakt het een alternatief of niet. Voor jou is adoptie een alternatief, voor mij niet. Voor mij abortus wel en voor jou niet.

En ik zie het niet direct als verlenging voor anti-conceptie. Ik ben van mening dat je moet proberen te voorkomen zwanger te worden. Mocht dit dan toch mis gaan, dan is er de mogelijkheid abortus te overwegen.
  donderdag 29 december 2011 @ 09:59:46 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156763
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou abosoluut Lenadra, dat ben ik helemaal met je eens!! Dat is géén alternatief.

ik vraag me eigenlijk af hoeveel van die afgebroken zwangerschappen voortkomen uit een sterk religieuze achtergrond waar de man sex af mag dwingen en abortus verboden is, en sex geen onderwerp binnen de opvoeding.
Ik weet dat de huisarts bij mij in S'veen niet eens ervaring had met het plaatsen van koperspiraaltjes omdat het op die wijze voorkomen van een zwangerschap nogal ingaat tegen de regels in de regio... :')

Maar ik weet idd ook van zwangerschappen die waarschijnlijk afgedwongen zijn, dus ondanks het feit dat de huisarts al tegen een volgende zwangerschap geadviseerd had omdat het de gezondheid van moeder in gevaar zou brengen toch nog weer een kind... en dat is dan nummer 9.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106156765
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:55 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat kan en als jij en je vriendin/ vrouw dus kiezen voor adoptie of om het kindje zelf te houden dan heb ik daar alle begrip voor.
ja, dat zou er nog ns bij moeten komen zeg. Dat vrouwen die een abortus laten uitvoeren geen begrip zouden hebben voor mensen die hun kindje wel gewoon ter wereld laten komen.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:00:19 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106156774
quote:

[..]

En daarom "vielen"er vroeger veel vrouwen van de trap, gingen ze in zee met charlatans en hobbyisten.
Geen sex hebben is echt een beetje wereldvreemd vind ik. Dan zie je de daad ook echt alleen als voortplanting.

en trouwens, ik heb dus kinderen, en ik heb sowieso al voor ze besloten dat ze geboren zijn. Misschien hadden ze daar wel helemaal geen zin in? ze zijn ongevraagd er gekomen, ik heb ongevraagd voor ze beslist dat ze verder leven mét hun voorhuid, dat ze lange haren hadden en dat er voordat ze 6 maanden waren geen vaste voeding inkwam.

Ongevraagd.
pi_106156781
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:59 schreef Argento het volgende:

[..]

ja, dat zou er nog ns bij moeten komen zeg. Dat vrouwen die een abortus laten uitvoeren geen begrip zouden hebben voor mensen die hun kindje wel gewoon ter wereld laten komen.
:D

In sommige gevallen heb ik daar inderdaad weinig begrip voor.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:01:54 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156798
quote:

[..]

Voor het goed en wel begonnen is, daarom.
Meestal in een periode dat er nog helemaal geen zekerheid is dat het idd om een gezonde zwangerschap gaat die waarschijnlijk wel tot de geboorte van een gezond kind zal leiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106156824
Voorbeeld, mezelf: mijn moeder heeft met de pil gesjoemeld. Mijn vader wilde geen kinderen. Ik ben uit huis geplaatst en ik heb er geen begrip voor dat m'n moeder zo stom is geweest en dat er niet gekozen is voor abortus. Had een hoop ellende gescheeld. Ben ik blij dat ik er nu wel ben, ja tuurlijk ik weet niet anders. Maar als ze wel hadden gekozen voor abortus had ik ook niet anders geweten.
pi_106156849
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen sex hebben is echt een beetje wereldvreemd vind ik. Dan zie je de daad ook echt alleen als voortplanting.
Is het teveel gevraagd om van mensen te verlangen dat zij zich realiseren dat sex hebben ook ongewenste gevolgen kan hebben? En dat zij die gevolgen dus, in beginsel, hebben te dragen als zij dan toch sex hebben?

Juist als je sex uitsluitend ziet als daad van voortplanting, is de kans op een zwangerschap géén probleem. Dan is het immers het doel.
pi_106156891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:03 schreef Soempie het volgende:
Ben ik blij dat ik er nu wel ben,
en meer reden heb je niet nodig om -in beginsel- de ongeboren vrucht het leven te gunnen. Of dat nou bij zn biologische of bij zn adoptieouders is.
pi_106156892
En het dragen van de gevolgen kan dus ook betekenen dat je kiest voor abortus of adoptie. Hoeft helemaal niets te maken te hebben met het realiseren dat seks ongewenste gevolgen kan hebben. Ik denk dat dat besef er bij het grootste deel van de mensen wel is en dat ze daarom ook anti-conceptie gebruiken.
pi_106156902
Volgens mij ben jij een beetje wereldvreemd... Of ouderwets of zwaar gelovig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 december 2011 @ 10:08:13 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106156932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:04 schreef Argento het volgende:

[..]

Is het teveel gevraagd om van mensen te verlangen dat zij zich realiseren dat sex hebben ook ongewenste gevolgen kan hebben? En dat zij die gevolgen dus, in beginsel, hebben te dragen als zij dan toch sex hebben?

Juist als je sex uitsluitend ziet als daad van voortplanting, is de kans op een zwangerschap géén probleem. Dan is het immers het doel.
Als het doel uitsluitend voortplanting was dat had de natuur of God dat wel efficiënter geregeld, en zonder al die verwarrende genotsknopjes die het ook gewoon leuk maken voor tussendoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106156948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:06 schreef Argento het volgende:

[..]

en meer reden heb je niet nodig om -in beginsel- de ongeboren vrucht het leven te gunnen. Of dat nou bij zn biologische of bij zn adoptieouders is.
Ik vind het nogal wat om er maar vanuit te gaan dat er altijd sprake is van blijdschap (ik ken ook mensen die zelfmoord hebben gepleegd). Aangezien er nog geen kind is, ben ik van mening dat er beter gekeken kan worden naar de situatie en wens van de ouders.
pi_106156955
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:07 schreef Vicky het volgende:
Volgens mij ben jij een beetje wereldvreemd... Of ouderwets of zwaar gelovig...
Of alle drie.
pi_106156972
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:06 schreef Soempie het volgende:
En het dragen van de gevolgen kan dus ook betekenen dat je kiest voor abortus of adoptie. Hoeft helemaal niets te maken te hebben met het realiseren dat seks ongewenste gevolgen kan hebben. Ik denk dat dat besef er bij het grootste deel van de mensen wel is en dat ze daarom ook anti-conceptie gebruiken.
Ja, maar hier spreekt dus weer de gedachte: "potverdorie, toch zwanger geworden. Nou ja, maakt het uit, ik kan tot 24ste week nog aborteren".

Verlengde anticonceptie.

Dat is jouw standpunt en dat moet je zelf weten, maar mijn grens is daar al overschreden.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:12:06 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106157018
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar hier spreekt dus weer de gedachte: "potverdorie, toch zwanger geworden. Nou ja, maakt het uit, ik kan tot 24ste week nog aborteren".

Verlengde anticonceptie.

Dat is jouw standpunt en dat moet je zelf weten, maar mijn grens is daar al overschreden.
En weer die 24ste week...
Hou toch eens op, er is vrijwel niemand die zo'n beslissing zo lang laat wachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106157020
quote:

[..]

Verlengde anticonceptie.

De keus zou ik niet zo makkelijk maken als jij hier nu schetst, maar inderdaad voor mij persoonlijk geldt: ik heb er in het verleden heel veel aan gedaan om zwangerschap te voorkomen (behalve dan het stukje geen seks hebben) en was het dan toch mis gegaan, dan had ik een abortus wel overwogen.
pi_106157044
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat om er maar vanuit te gaan dat er altijd sprake is van blijdschap (ik ken ook mensen die zelfmoord hebben gepleegd).
Ja dag, mensen plegen om uiteenlopende redenen zelfmoord maar het heeft volgens mij zelden te maken met het enkele feit dat men bestaat.

quote:
Aangezien er nog geen kind is, ben ik van mening dat er beter gekeken kan worden naar de situatie en wens van de ouders.
Dat is armoedig. Artikel 1:2 BW bepaalt:

Het kind waarvan een vrouw zwanger is wordt als reeds geboren aangemerkt, zo dikwijls zijn belang dit vordert.

Wie zal zeggen dat de ongeboren vrucht er geen belang bij heeft om te ´mogen´ blijven leven? Wie komt op voor de ongeboren vrucht als zijn ouders van plan zijn zijn kans op leven te dwarsbomen?
pi_106157054
En daar gaan we dus nooit uitkomen. Precies de reden dat ik van mening ben dat ieder voor zichzelf die keuze moet maken.
pi_106157077
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hou toch eens op, er is vrijwel niemand die zo'n beslissing zo lang laat wachten.
Staat gewoon in de wet, kan ik ook niks aan doen. Die mogelijkheid is er dus. Dat in de praktijk niet zo lang gewacht wordt, doet daar niks aan af. 24 weken is de grens. Punt.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:15:30 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106157085
quote:

[..]

Verlengde anticonceptie.

Ben jij die meneer die plastic foetusjes opstuurt? :{

Er staat ergens hierboven een pdf die vertelt dat 86% van de abortussen (en dat zijn er per 1000 zwangerschappen echt heel weinig) vóór de 12 weken plaatsvindt. De resterende 14 %^is meerendeels het afbreken van een zwangerschap omdat de foetus een afwijking heeft die niet met het leven verenigbaar is. Dat heet op papier wel een abortus (provocatus) maar wordt door de ouders héél anders ervaren.

Een miskraam is trouwens voor de letter van de wet ook een abortus. Alleen een spontane.
pi_106157168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Een miskraam is trouwens voor de letter van de wet ook een abortus. Alleen een spontane.
Volgens de letter van welke wet? En hoe is dat hier relevant? We hebben het niet over miskramen.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:19:42 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106157173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Staat gewoon in de wet, kan ik ook niks aan doen. Die mogelijkheid is er dus. Dat in de praktijk niet zo lang gewacht wordt, doet daar niks aan af. 24 weken is de grens. Punt.
Je zegt zelf al dat er in de praktijk niet zolang gewacht wordt, waarom dan toch nog even iedere keer die 24 weken roepen en daarmee de suggestie wekken dat zelfs op die termijn nog argeloos abortussen worden uitgevoerd?

Ga eens uit van de praktijk, en dat is vaak een jongere die amper is staat is een kind een goede opvoeding te geven en daarom al heel vroeg in de zwangerschap voor een abortus kiest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106157182
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja dag, mensen plegen om uiteenlopende redenen zelfmoord maar het heeft volgens mij zelden te maken met het enkele feit dat men bestaat.

Dat denk ik ook niet. Maar jij zegt dat mijn blijdschap dat ik besta al reden genoeg is. Nota bene voor mij geldt dat niet. Dat ik besta heeft er onder andere voor gezorgd dat m'n moeder opgenomen is, het huwelijk tussen m'n ouders verpest is en m'n broer niks van me moet weten. Drie mensen ongelukkig, maar hoera, ik ben er, terwijl ik niks had gemist als ze me weg hadden laten halen.
pi_106157239
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zegt zelf al dat er in de praktijk niet zolang gewacht wordt, waarom dan toch nog even iedere keer die 24 weken roepen en daarmee de suggestie wekken dat zelfs op die termijn nog argeloos abortussen worden uitgevoerd?
omdat het kan.

quote:
Ga eens uit van de praktijk, en dat is vaak een jongere die amper is staat is een kind een goede opvoeding te geven
had ze zich eerder moeten bedenken. Als je meent dat je volwassen genoeg bent om te neuken moet je je ook even afvragen of je volwassen genoeg bent de eventuele gevolgen daarvan te dragen. Abortus valt niet onder gevolgen dragen, dat valt onder gevolgen wegmoffelen.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:23:03 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106157240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:13 schreef Argento het volgende:

[..]

[..]

Dat is armoedig. Artikel 1:2 BW bepaalt:

Het kind waarvan een vrouw zwanger is wordt als reeds geboren aangemerkt, zo dikwijls zijn belang dit vordert.

Wie zal zeggen dat de ongeboren vrucht er geen belang bij heeft om te mogen blijven leven? Wie komt op voor de ongeboren vrucht als zijn ouders van plan zijn zijn kans op leven te dwarsbomen?
Een kind dat echter voor diezelfde 24 weken grens geboren wordt, heeft echter volgens de wet nooit bestaan, want dan hoeft er geen aangifte van geboorte en overlijden gedaan te worden.
De wet op de lijkbezorging is daar ook niet op van toepassing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 10:25:09 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106157284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:22 schreef Argento het volgende:

[..]

omdat het kan.

[..]

had ze zich eerder moeten bedenken. Als je meent dat je volwassen genoeg bent om te neuken moet je je ook even afvragen of je volwassen genoeg bent de eventuele gevolgen daarvan te dragen. Abortus valt niet onder gevolgen dragen, dat valt onder gevolgen wegmoffelen.
Jeugdige onbezonnenheid kenmerkt zich juist door het verkeerd inschatten van wat men al wel of niet kan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106157295
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een kind dat echter voor diezelfde 24 weken grens geboren wordt, heeft echter volgens de wet nooit bestaan, want dan hoeft er geen aangifte van geboorte en overlijden gedaan te worden.
De wet op de lijkbezorging is daar ook niet op van toepassing.
een kind dat dood ter wereld komt wordt geacht nooit te hebben bestaan. Volgt uit dezelfde bepaling. Maar voorafgaand aan de abortus is de vrucht doorgaans nog gewoon ´levend´ (qua celdelingsproces zullen we maar zeggen).
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 december 2011 @ 10:27:42 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106157326
quote:

[..]

Ik heb een koperspiraaltje als anticonceptie, dat zou in jouw optiek eigenlijk ook crimineel zijn...
  donderdag 29 december 2011 @ 10:28:23 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106157344
Argento, ik vind dat je wel erg lichtzinnig denkt over de (emotionele) consequenties van een abortus. Er zullen er maar héél weinig zijn die fluitend uit de kliniek komen en doorgaan alsof er niets gebeurd is.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:29:25 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106157373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:25 schreef Argento het volgende:

[..]

een kind dat dood ter wereld komt wordt geacht nooit te hebben bestaan. Volgt uit dezelfde bepaling. Maar voorafgaand aan de abortus is de vrucht doorgaans nog gewoon levend (qua celdelingsproces zullen we maar zeggen).
Maar het geboren worden maakt dat het kind dood ter wereld komt, en dus niet heeft bestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 10:30:32 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106157394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Argento, ik vind dat je wel erg lichtzinnig denkt over de (emotionele) consequenties van een abortus. Er zullen er maar héél weinig zijn die fluitend uit de kliniek komen en doorgaan alsof er niets gebeurd is.
Dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106157477
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb een koperspiraaltje als anticonceptie, dat zou in jouw optiek eigenlijk ook crimineel zijn...
Voorkomen van een bevruchting is toch wat anders dan maatregelen nemen ná de bevruchting?

of snap ik niet hoe zon spiraaltje te werk gaat?
pi_106157481
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat.
:Y

En ook over de emotionele consequenties van adoptie wordt veel te makkelijk gedacht.

Sowieso over de consequenties van het krijgen van een kind, helemaal als het kind niet gewenst is. En dan bedoel ik de gevolgen voor de ouders, maar ook het kind. Maar, had je maar geen seks moeten hebben. :+
pi_106157485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:19 schreef Argento het volgende:

[..]

Volgens de letter van welke wet? En hoe is dat hier relevant? We hebben het niet over miskramen.
een miskraam die niet op gang komt, waarna een curretage volgt, heet ook abortus.
pi_106157511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Voorkomen van een bevruchting is toch wat anders dan maatregelen nemen ná de bevruchting?

En de MAP dan?

En als mensen een bevruchting wel hebben geprobeerd te voorkomen, maar de anti-conceptie heeft niet gewerkt? Is het dan niet misdadig om abortus te laten plegen?

En een eerdere vraag: wat vind je van die ingevroren cyro's (hoop dat ik het zo goed zeg) die niet gebruikt gaan worden?
  donderdag 29 december 2011 @ 10:36:59 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106157529
quote:

[..]

er kan technisch gesproken elke maand wel een bevruchting plaatsvinden, door het spiraal voorkom je innesteling. Of althans, maak je de kans op innestelling heel klein.
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 december 2011 @ 10:37:15 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106157532
quote:

[..]

je snapt niet hoe zo'n spiraaltje werkt. Ik zou je wel een link willen geven, maar dat lukt niet echt mobiel.
pi_106157538
Wat maakt het precies misdadig? Zie je het als 'moord'?
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 10:38:09 #182
43556 miss_dynastie
pi_106157551
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je snapt niet hoe zo'n spiraaltje werkt. Ik zou je wel een link willen geven, maar dat lukt niet echt mobiel.
Deze goed?
http://www.anticonceptiep(...)tie/koperspiraal.asp
  donderdag 29 december 2011 @ 10:38:36 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106157562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:34 schreef simmu het volgende:

[..]

een miskraam die niet op gang komt, waarna een curretage volgt, heet ook abortus.
zelfs als ie wel op gang komt heet het een abortus, alleen niet provocatus maar Abortus 'ietsanders' Een miskraam die niet op gang komt heet een missed abortion.
pi_106157626
ja, even voor de goede orde, het gaat mij niet om de term ´abortus´ als zodanig. Dus dat de term ook in andere varianten gebruikt wordt is voor deze discussie niet zo boeiend.
pi_106157670
Wat maakt het dan misdadig?

En waarom is het dan niet misdadig als er in jouw ogen sprake is van een noodsituatie (zoals verkrachting)?
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 december 2011 @ 10:43:34 #186
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106157699
  donderdag 29 december 2011 @ 10:44:32 #187
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106157721
Nou, het is wél relevant én wel boeiend. Want het afbreken van een zwangerschap omdat er vanalles mis is met het vruchtje heet óók abortus en wordt wel "gewoon" in die cijfers meegerekend.
Ouders voelen dat anders, heel gewenst kindje vaak... maar dat geeft een ander licht op die 14% die ná 12 weken nog geaborteerd wordt.

En aangezien jij steeds met die 24 weken blijft schermen vind ik het wel van belang. Het haalt de emotie een beetje uit de discussie.
pi_106157751
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:37 schreef Soempie het volgende:
Wat maakt het precies misdadig? Zie je het als 'moord'?
Niet ´misdadig´ in de zin van het overtreden van een wettelijke strafbepaling, maar misdadig in die zin dat iedereen loopt te roepen over die arme vrouw met haar emotionele problemen, maar niemand ook maar enige waarde hecht aan het belang van de ongeboren vrucht om het leven te gaan leiden dat vermoedelijk het gevolg zal zijn van de verwekking waaraan die vrouw haar medewerking heeft verleend. Zodra de bevruchting heeft plaatsgevonden is, voor wat betreft de ouders, alles gedaan om tot nieuw leven te komen. De rest is een biologisch proces dat, als het goed is, vanzelf gaat.

Dus bevruchting voorkomen is geen enkel probleem (natuurlijk niet), maar als de bevruchting eenmaal een feit is (en het dus verder aan de natuur is om er wat van te brouwen) dan moet de mens daar slechts onder zeer uitzonderlijke omstandigheden invloed op mogen kunnen uitoefenen. Dat is mijn mening en volgens mij, in fundamentele zin, ook de mening van de wetgever, zij het dat het in de daaruit voortvloeiende regelgeving nogal krakkemikkig is omschreven en de praktijk daar kennelijk ook niet lekker op aansluit.
pi_106158026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:45 schreef Argento het volgende:
... maar niemand ook maar enige waarde hecht aan het belang van de ongeboren vrucht om het leven te gaan leiden dat vermoedelijk het gevolg zal zijn van de verwekking waaraan die vrouw haar medewerking heeft verleend.
Dat heeft alles te maken met de manier waarop je tegen een embryo of foetus aankijkt. Is het een klompje cellen of is het een leven (in potentie)? Je kunt de wet erbij halen, en ik vind ook dat dat relevant is, maar uiteindelijk draait het om díe vraag. Ik denk in jouw reacties te lezen dat jij het embryo ziet als een leven (in potentie), en dat je daarom tegen abortus bent, klopt dat? Zo ja: helder.
quote:
Dus bevruchting voorkomen is geen enkel probleem (natuurlijk niet), maar als de bevruchting eenmaal een feit is (en het dus verder aan de natuur is om er wat van te brouwen) dan moet de mens daar slechts onder zeer uitzonderlijke omstandigheden invloed op mogen kunnen uitoefenen. Dat is mijn mening en volgens mij, in fundamentele zin, ook de mening van de wetgever, zij het dat het in de daaruit voortvloeiende regelgeving nogal krakkemikkig is omschreven en de praktijk daar kennelijk ook niet lekker op aansluit.
Ja. Sowieso is er een gat tussen principe en praktijk. Het is niet gemakkelijk om tegelijk principes te hanteren én respect op te brengen voor het feit dat andere mensen andere keuzes maken, omdat ze een andere moraal hebben. Dat geldt trouwens evenzeer voor mensen die als principe 'zelfbeschikking' hebben. Het lijkt me daarom goed om die principes explicitiet te maken. Die bepalen namelijk ook hoe je de wet leest, en of je in deze context vindt dat de wet wenselijk is en strenger nageleefd zou moeten worden, of dat juist de praktijk van alledag wenselijker is.

Vandaar trouwens ook wat van mijn vragen eerder in het topic, over waar mensen nu de grens leggen m.b.t. abortus, en waaróm dan. Dat is ook een vraag naar principes, moraal. Voel het niet overigens niet als een aanval, het is van mijn kant uit puur interesse. :)
pi_106158368
Cantare, dat heb je precies goed verwoord.

Ik ben dus ook nieuwsgierig naar de principes en hoe mensen redeneren (daarom verwees ik ook even naar Kohlberg). Daarnaast heb ik natuurlijk mijn eigen mening en dat loopt hier in het topic dan door elkaar (en dan gooi ik ook nog een eigen ervaring erdoor, wat ik helemaal niet wilde).

Maargoed dan is mijn vraag aan Argento, waarom dit voor hem zo is:

quote:

Dus bevruchting voorkomen is geen enkel probleem (natuurlijk niet), maar als de bevruchting eenmaal een feit is (en het dus verder aan de natuur is om er wat van te brouwen) dan moet de mens daar slechts onder zeer uitzonderlijke omstandigheden invloed op mogen kunnen uitoefenen.
Is het argument dan dat abortus onnatuurlijk is? Waarom is het aan de natuur en niet meer aan de mens? En welke uitzonderlijke omstandigheden en wie bepaalt wat die omstandigheden dan zijn?
  donderdag 29 december 2011 @ 11:13:27 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106158434
quote:

[..]

Niet misdadig in de zin van het overtreden van een wettelijke strafbepaling, maar misdadig in die zin dat iedereen loopt te roepen over die arme vrouw met haar emotionele problemen, maar niemand ook maar enige waarde hecht aan het belang van de ongeboren vrucht om het leven te gaan leiden dat vermoedelijk het gevolg zal zijn van de verwekking waaraan die vrouw haar medewerking heeft verleend. Zodra de bevruchting heeft plaatsgevonden is, voor wat betreft de ouders, alles gedaan om tot nieuw leven te komen. De rest is een biologisch proces dat, als het goed is, vanzelf gaat.

Dan vind je een koperspiraaltje dus ook niet mogen?
Want door het ontbreken van hormonen is er dus wel maandelijks een eispong, maar doordat het koperspiraaltje ingenesteld is in de baarmoederwand neemt deze een vorm aan waardoor niets zich meer kan innestelen, dus na de bevruchting wordt daarmee de innesteling onmogelijk gemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 11:16:37 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106158529
Wat me altijd een beetje stoort in de discussie is dat het hebben van respect voor beslissingen vaak maar één kant op werkt.

Ik vind het prima dat iemand zélf keuzes maakt. Als je dus niet kiest voor abortus, een zwangerschap ziet als gevolg van je daad waar je dus dan maar mee te leven hebt.
Andersom is die ruimte er vaak niet.
En dat een ander, vanwege een andere moraal, mij en anderen bepaalde gevolgen oplegt, daar heb ik érg moeite mee.

alsof je als (vaak) christen moreel superieur bent?
pi_106158543
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de grens van in het eerste trimester een abortus ondergaan niet gaat verschuiven wanneer er een rechter aan te pas moet komen om te beslissen of het een noodgeval betreft of niet. Of zou daar snelrecht voor toegepast gaan worden.

En over het feit dat geadopteerde kinderen vaak problemen hebben: ik denk dat de hechtingsproblematiek een van de grootsten is (of dat is waar ik vaker over hoorde). Ik ben zelf facilitair medewerker op een neonatologie-afdeling en er lag daar laatst ook een baby die ter adoptie werd afgestaan. Ik begreep toen dat er altijd een paar dagen overheen gaan voordat de adoptieouders kunnen komen. Daar lig je dan als pasgeborene. Alleen verpleegkundigen die je voeden en eventuele medische zorg verrichten, maar tijd voor oh zo belangrijke huid op huid contact of om uitgebreid vastgehouden te worden is er niet. In die eerste dagen ontstaat daar dan al de eerste problematiek; het niet gehecht zijn.
pi_106158556
Als je het hebt over het belang van de ongeboren vrucht (en dan bedoel ik echt de eerste weken), dan moet ik steeds denken aan 'menstruatie is moord!' van Fokke en Sukke. :@ :') Dat is dus ook omdat ik een vrucht nog niet zie als mensje.
pi_106158815
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan vind je een koperspiraaltje dus ook niet mogen?
Want door het ontbreken van hormonen is er dus wel maandelijks een eispong, maar doordat het koperspiraaltje ingenesteld is in de baarmoederwand neemt deze een vorm aan waardoor niets zich meer kan innestelen, dus na de bevruchting wordt daarmee de innesteling onmogelijk gemaakt.
Maar het koper heeft ook effect op het zaad. Het is niet meer zo dat het alleen innesteling tegengaat, de kans op bevruchting is ook al kleiner.

Ben zelf dus overigens zwanger geraakt met een koperspiraal
  donderdag 29 december 2011 @ 11:57:29 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106160020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:24 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Maar het koper heeft ook effect op het zaad. Het is niet meer zo dat het alleen innesteling tegengaat, de kans op bevruchting is ook al kleiner.

Ben zelf dus overigens zwanger geraakt met een koperspiraal
Ah, dat wist ik niet, dat het koper al effect heeft op het zaad.

Bij mij heeft het de afgelopen 20 jaar keurig voorkomen dat ik zwanger werd, en toen we besloten het toch nog te proberen had ik iig geen negatieve effecten van jarenlang hormoongebruik.
Nu weer een koperspiraaltje (wegens niet goed op hormonen reageren), maar eigenlijk had ik liever gezien dat manlief een sterilisatie zou ondergaan, maar ja.... dat kun je moeilijk afdwingen hè, zo'n ingreep in het lichaam van een ander :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106162633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:17 schreef Lovechild het volgende:

[..]
En over het feit dat geadopteerde kinderen vaak problemen hebben: ik denk dat de hechtingsproblematiek een van de grootsten is (of dat is waar ik vaker over hoorde). Ik ben zelf facilitair medewerker op een neonatologie-afdeling en er lag daar laatst ook een baby die ter adoptie werd afgestaan. Ik begreep toen dat er altijd een paar dagen overheen gaan voordat de adoptieouders kunnen komen. Daar lig je dan als pasgeborene. Alleen verpleegkundigen die je voeden en eventuele medische zorg verrichten, maar tijd voor oh zo belangrijke huid op huid contact of om uitgebreid vastgehouden te worden is er niet. In die eerste dagen ontstaat daar dan al de eerste problematiek; het niet gehecht zijn.
Ik wist niet dat dat al zoveel impact op een pasgeboren baby heeft.

Ikzelf ken één meisje van ongeveer mijn leeftijd (18) die ook is geadopteerd omdat ze is afgestaan door haar moeder. Zij ziet haar adoptieouders als haar echte ouders en af en toe heeft ze contact met haar 'moeder' maar ze woont nu nog steeds bij haar adoptieouders. Nooit geen problemen gehad, maar goed, dat is slechts één iemand.

Ik moet er trouwens niet aan denken als 'echte' ouder dat jouw kind jou niet ziet als vader maar simpelweg als verwekker.
  donderdag 29 december 2011 @ 13:29:03 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106162980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:20 schreef -Nouvelles het volgende:
Misschien moet je eens wat meer verdiepen in hoe dat nou met zo'n heel kleintje zit, want zelfs zo'n heel klein pasgeboren (en dan hebben we het over minder dan een uur oud) kindje gaat als het op de buik van de moeder ligt op zoek naar de borst.

Zelfs zo'n heel kleintje heeft die warmte en geborgenheid nodig, of misschien juist zo'n heel kleintje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106165336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:20 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Zeker heeft het dat!
Het is zoiets belangrijks, onderschat dat niet. En ook al wordt het daarna prima groot en ontstaan er verder geen problemen, dan nog heeft dit effect.

Om mezelf als voorbeeld te nemen: ik werd dmv een keizersnede geboren en in die tijd (1974) gebeurde dat onder volledige narcose. Ik was 24 uur oud toen mijn moeder mij voor het eerst zag. En hoewel de band met mijn moeder niet slecht is, voel ik dat dat heeft meegespeeld. Het is in principe niet heel dramatisch in mijn geval maar toch...
pi_106165843
Zowaar antwoord gekregen van de publieksvoorlichter van de rijksoverheid over mijn vragen over de Waz, de Baz en de noodsituatie:

quote:
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u aangeeft graag onze visie te ontvangten betreffende de Wet afbreking zwangerschap (Waz).

Wij geven alleen algemene informatie over wet- en regelgeving van de Rijksoverheid. Om die reden kunnen wij niet aan uw verzoek voldoen.
Helaas. Kennelijk ben ik aangewezen op een proefproces. Ik denk aan de toekomstige vader die de voorgenomen abortus wil verhinderen en daartoe een beroep doet op het ontbreken van de noodsituatie als bedoeld in artikel 5 Waz. Wie biedt?
  donderdag 29 december 2011 @ 14:52:00 #201
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106166050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:46 schreef Argento het volgende:
Zowaar antwoord gekregen van de publieksvoorlichter van de rijksoverheid over mijn vragen over de Waz, de Baz en de noodsituatie:

[..]

Helaas. Kennelijk ben ik aangewezen op een proefproces. Ik denk aan de toekomstige vader die de voorgenomen abortus wil verhinderen en daartoe een beroep doet op het ontbreken van de noodsituatie als bedoeld in artikel 5 Waz. Wie biedt?
Denk dat dat een erg interessante zaak kan worden Argento. De vraag is alleen, wie help je er mee?
Prrrrr
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 14:52:57 #202
43556 miss_dynastie
pi_106166087
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:52 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Denk dat dat een erg interessante zaak kan worden Argento. De vraag is alleen, wie help je er mee?
Niemand. De rechter zal afgaan op het oordeel van de medisch specialist in deze. En terecht natuurlijk, ieder zo zijn vakgebied.
  donderdag 29 december 2011 @ 14:56:08 #203
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106166216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Niemand. De rechter zal afgaan op het oordeel van de medisch specialist in deze. En terecht natuurlijk, ieder zo zijn vakgebied.
Ik bedoelde meer; wie wordt er beter van als een rechter straks een uitspraak doet waardoor meisjes en vrouwen die ongewenst zwanger zijn en het kindje niet willen krijgen niet meer zo 'eenvoudig' een abortus kunnen krijgen? De ongewenste kindjes? De moeders? De vaders?
Prrrrr
  donderdag 29 december 2011 @ 14:57:14 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106166255
En dan? De uitspraak? Verplicht zwanger worden van betreffende vader? Dat ene u ieke klompje cellen krijg je er niet mee terug. En volgens mij geldt voor een vrouw ook nog integriteit van lichaam en staat dat grondrechtelijk hoger dan het recht op een kind.
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 14:59:20 #205
43556 miss_dynastie
pi_106166333
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:56 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer; wie wordt er beter van als een rechter straks een uitspraak doet waardoor meisjes en vrouwen die ongewenst zwanger zijn en het kindje niet willen krijgen niet meer zo 'eenvoudig' een abortus kunnen krijgen? De ongewenste kindjes? De moeders? De vaders?
Ik verwacht dat het zover nooit zal komen. De rechter gaat af op het medisch oordeel, de medicus zal aanvoeren dat uit het feit dat de vrouw niet wil de noodtoestand voortvloeit. Cirkeltje rond, zaak klaar. Ik denk niet dat er rechters te vinden zijn die vrouwen veroordelen tot de breinaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:57 schreef debuurvrouw het volgende:
En dan? De uitspraak? Verplicht zwanger worden van betreffende vader? Dat ene u ieke klompje cellen krijg je er niet mee terug. En volgens mij geldt voor een vrouw ook nog integriteit van lichaam en staat dat grondrechtelijk hoger dan het recht op een kind.
Argento heeft het over een situatie voor de abortus. Een vader die een kort geding aan wil gaan om de abortus te voorkomen. Moet 'ie niet vergeten het paspoort van de moeder ook in te vorderen, trouwens... of nog beter, huisarrest tot de 24 weken voorbij zijn. Ik zie het nooit gebeuren, zo'n uitspraak.
pi_106167002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:52 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er specifiek iemand mee helpt (nou ja, de toekomstige vader misschien) maar de uitkomst van zon procedure zou wel duidelijkheid kunnen bieden. Enerzijds over de vraag hoe de rechter de noodsituatie in de zin van art 5 Waz beoordeelt (of de vraag of er uberhaupt sprake moet zijn van een noodsituatie). Anderzijds over de vraag of de toekomstig vader enige juridische aanspraak heeft wanneer hij het kind wil en de moeder niet en daartoe een abortus wil laten plegen.

Ik vind overigens dat de keus van de moeder in beginsel voorrang heeft (en dat heeft alles te maken met het fundamentele uitgangspunt van de lichamelijke integriteit) maar ik vind ook dat indien de vader van mening is dat de abortus in strijd met de wet zou plaatsvinden, hij daarbij de hulp van de rechter moet kunnen inroepen. De rechter dient vervolgens ten volle (dus niet slechts marginaal) te toetsen of de arts met het inwilligen van het verzoek binnen de grenzen van de wet blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Argento op 29-12-2011 15:24:08 ]
  donderdag 29 december 2011 @ 15:23:21 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106167354
Dan komen we weer terug in 1875 (of in Afghanistan 2011) waar een man een relatie met een vrouw kon afdwingen door haar te bezwangeren...

Jippie :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106167423
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:23 schreef Leandra het volgende:
Dan komen we weer terug in 1875 (of in Afghanistan 2011) waar een man een relatie met een vrouw kon afdwingen door haar te bezwangeren...

Jippie :{
een relatie via het kind bedoel je? Want zoals eerder opgemerkt hoeft een kind de vrouw er niet van te weerhouden niet met de man samen te leven als zij dat niet wil.
  donderdag 29 december 2011 @ 15:32:23 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106167774
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef Argento het volgende:

[..]

een relatie via het kind bedoel je? Want zoals eerder opgemerkt hoeft een kind de vrouw er niet van te weerhouden niet met de man samen te leven als zij dat niet wil.
Nee, maar als je samen een kind hebt dan heb je wel je hele leven met elkaar te maken.

Overigens, wie zegt dat een man die een abortus bij zijn vriendin wil voorkomen ook de verwekker van het kind is?
Of mag een willekeurige man van jou het verbod op de gewenste abortus afdwingen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 15:34:54 #210
43556 miss_dynastie
pi_106167889
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:16 schreef Argento het volgende:
De rechter dient vervolgens ten volle (dus niet slechts marginaal) te toetsen of de arts met het inwilligen van het verzoek binnen de grenzen van de wet blijft.
In de memorie van antwoord staat echter:
quote:
... de toetsing van deze norm door de rechter als marginale toetsing omschreven. Slechts dan immers wordt de arts die een abortus provocatus verricht met straf bedreigd als hij in redelijkheid niet tot zijn beslissing had kunnen komen.
pi_106168538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Precies, dat gaat nooit gebeuren puur omdat het niet haalbaar is. Het is onmenselijk om iemand te verplichten om negen maanden met een kind in haar buik te laten lopen terwijl zij het niet wil. En zoals Leandra al aangeeft, wie zegt dat de man die de abortus bij zijn vriendin/vrouw wil voorkomen ook daadwerkelijk de verwekker is?
pi_106168652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:34 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In de memorie van antwoord staat echter:

[..]

ah, ja, daar kan ik natuurlijk niks tegen inbrengen.
pi_106168736
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Precies, dat gaat nooit gebeuren puur omdat het niet haalbaar is. Het is onmenselijk om iemand te verplichten om negen maanden met een kind in haar buik te laten lopen terwijl zij het niet wil.
Tja en ik ben van mening dat de wet geen abortus toestaat die enkel is gestoeld op de omstandigheid dat de vrouw niet zwanger ´wil´ zijn. Ik zie ook niet in wat daar onmenselijk aan zou zijn? Er zijn zoveel mensen die moeten leren leven met een ongewenste consequentie van een bepaald handelen. Je beide handen verliezen met een suffe vuurwerkbom bijvoorbeeld. En die zijn niet na 9 maanden weer aangegroeid.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:24:26 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106169790
En als die vuurwerkbom nou in 9 maanden langzaamaan de handen zou doen verdwijnen, zou je dat proces dan ook niet mogen stoppen voor er blijvende schade ontstaat, omdat dat nou eenmaal de "straf" is die bij zoveel oennigheid hoort?

Je hebt immers niet ineens pats boem een kind, dat groeit van een rijstkorreltje tot een baby, en in het stadium rijstkorrel is het nog echt nog geen mensje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106170054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:24 schreef Leandra het volgende:
En als die vuurwerkbom nou in 9 maanden langzaamaan de handen zou doen verdwijnen, zou je dat proces dan ook niet mogen stoppen voor er blijvende schade ontstaat, omdat dat nou eenmaal de "straf" is die bij zoveel oennigheid hoort?
Tuurlijk mag dat. Een zwangerschap die blijvende schade veroorzaakt is een zwangerschap die zo snel mogelijk moet worden afgebroken. Dan heb ik het over blijvende lichamelijke schade voor de vrouw. Een kindje zou ik niet willen wegzetten als ´blijvende schade´.
pi_106170990
Elke zwangerschap doet blijvende lichamelijke schade. De ernst is alleen wisselend.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:54:05 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106171090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:30 schreef Argento het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat. Een zwangerschap die blijvende schade veroorzaakt is een zwangerschap die zo snel mogelijk moet worden afgebroken. Dan heb ik het over blijvende lichamelijke schade voor de vrouw. Een kindje zou ik niet willen wegzetten als blijvende schade.
Voor iemand die pertinent geen kind wil (op dat moment) zou het dat natuurlijk wel kunnen zijn.

Als ik kijk hoeveel klachten sommige zwangeren hebben (en soms jaren later nog last hebben van de gevolgen van de bevalling) dan is het wel heel simpel om niet te willen weten wat er lastig of schadelijk kan zijn aan een zwangerschap en bevalling die ongewenst zijn.

Een groot deel van de klachten tijdens een zwangerschap accepteer je omdat de zwangerschap gewenst is, je kunt de klachten ook niet even gaan onderdrukken met bijvoorbeeld een flinke dosis ibuprofen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 18:07:10 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106173875
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee, maar de ervaring leert dat als de vader deel uit wil maken (of moet) van het leven van het kind je daar als vrouw dus ook mee te maken hebt. Met halen/ brengen verjaardagen noem maar op. En niet voor even maar voor de rest van je leven. En dat pik je dan, voor je kind, want die wil je niet de dupe laten worden.
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 december 2011 @ 18:44:02 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106175229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:30 schreef Argento het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat. Een zwangerschap die blijvende schade veroorzaakt is een zwangerschap die zo snel mogelijk moet worden afgebroken. Dan heb ik het over blijvende lichamelijke schade voor de vrouw. Een kindje zou ik niet willen wegzetten als ´blijvende schade´.
Jij niet, ik zie dat op dit moment wel zo... Het heeft namelijk effect op de rest van je leven en dat effect kan heel negatief zijn.
  donderdag 29 december 2011 @ 18:48:12 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106175387
Ik ben trouwens benieuwd hoe zoiets in z'n werk zou moeten gaan als de vader een abortus zou kunnen voorkomen...
De moeder zit de zwangerschap uit, baart het kind en de vader neemt het over en voedt het in principe alleen op?

Dat gaat je als vrouw zo kwalijk genomen worden, dat je je kind verlaten hebt, wat dat betreft hebben mannen het een stuk makkelijker, als ze een kind aan hun lot overlaten dan zijn ze een hufter, maar behalve een paar bekenden van de moeder neemt vrijwel niemand ze dat kwalijk, als je als vrouw je kinderen verlaat dan kun je maar beter onderduiken en een nieuwe identiteit aannemen want dat is absoluut niet geaccepteerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106176235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Tja en ik ben van mening dat de wet geen abortus toestaat die enkel is gestoeld op de omstandigheid dat de vrouw niet zwanger ´wil´ zijn. Ik zie ook niet in wat daar onmenselijk aan zou zijn? Er zijn zoveel mensen die moeten leren leven met een ongewenste consequentie van een bepaald handelen. Je beide handen verliezen met een suffe vuurwerkbom bijvoorbeeld. En die zijn niet na 9 maanden weer aangegroeid.
In het laatste geval is de consequentie niet te voorkomen (nadat de bom is afgegaan), terwijl abortus gewoon mogelijk is. De vergelijking gaat in elk geval mank.

En ik vraag me nog steeds af waarom de rechter beter geschikt zou zijn te beoordelen of er sprake is van een noodsituatie, dan de betreffende personen zelf. Als iemand jou als rechter zou hebben komt daar iets heel anders uit, dan als iemand mij als rechter zou treffen. Ik snap niet dat je denkt voor een ander te kunnen bepalen wanneer er sprake is van nood. :? Die hele eis mogen ze wat mij betreft schrappen uit de wet. Als de vrouw zelf maar een weloverwogen beslissing neemt en dus op de alternatieve mogelijkheden is gewezen en de bedenktijd in acht heeft genomen.
pi_106176313
En mensen die geen kinderen of zwangerschap willen het ze toch opdringen, daar kunnen heel nare gevolgen aan zitten voor het kind en de omgeving. Kun je je daar echt geen voorstelling van maken?
  donderdag 29 december 2011 @ 19:16:51 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106176375
Ik denk juist dat die bedenktijd onder andere daarvoor is, bij een acute situatie (inbreker in huis, en jij hebt een hockeystick op je slaapkamer staan) beslis je dan en daar of jij het risico gaat nemen dat je die inbreker met je hockeystick neerslaat, en dat kan achteraf gezien door de rechter als noodweerexces bestempeld worden.

Bij een abortus beslis je wel voor die abortus, maar je moet er een week later nog steeds net zo zeker van zijn, je nood moet dus ook nog aanwezig zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 19:18:06 #224
43556 miss_dynastie
pi_106176422
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Soempie het volgende:

[..]

In het laatste geval is de consequentie niet te voorkomen (nadat de bom is afgegaan), terwijl abortus gewoon mogelijk is. De vergelijking gaat in elk geval mank.

En ik vraag me nog steeds af waarom de rechter beter geschikt zou zijn te beoordelen of er sprake is van een noodsituatie, dan de betreffende personen zelf. Als iemand jou als rechter zou hebben komt daar iets heel anders uit, dan als iemand mij als rechter zou treffen. Ik snap niet dat je denkt voor een ander te kunnen bepalen wanneer er sprake is van nood. :? Die hele eis mogen ze wat mij betreft schrappen uit de wet. Als de vrouw zelf maar een weloverwogen beslissing neemt en dus op de alternatieve mogelijkheden is gewezen en de bedenktijd in acht heeft genomen.
Welke eis doel je nou op? De eis van noodsituatie? Waarom zou die weg moeten, dan? Het gaat nu toch goed zoals het gaat? De vrouw beslist, zoekt een arts en wil deze haar niet helpen, dan gaat ze naar een ander. In de praktijk is dat goed opgelost door abortusklinieken, je hoeft daar niet bang te zijn om een arts met gewetensbezwaren tegen te komen. Dan zal een arts alleen weigeren indien er geen sprake is van een noodsituatie, en dat begrip is zo ruim en werkbaar dat dat geen probleem is. Ik heb althans nog niet gehoord van een vrouw die écht wilde, maar geweigerd werd omdat een arts haar argumenten te licht vond. In Nederland, dan.

De rechter toetst alleen of de arts in redelijkheid niet tot abortus had mogen overgaan. Daar zal echt niet zomaar sprake van zijn, sterker nog, ik kan me in het geval waarin een vrouw heel duidelijk verklaart dat ze een abortus wil en ze binnen de wettelijke vereisten valt, geen situatie bedenken.
  donderdag 29 december 2011 @ 19:22:03 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106176583
Het zou trouwens wel zo kunnen zijn dat die noodsituatie juist voorkomt dat vrouwen abortus laten plegen omdat het van een ander "moet".
Het moet hun (gemoeds)toestand zijn die het hen onmogelijk maakt de zwangerschap voort te zetten, niet die van de vader of van de ouders van de moeder.
Als je die noodzaak eruithaalt, kan een arts dan nog weigeren als iemand zegt; ik wil eigenlijk niet maar ik moet wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106176595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Het gaat nu toch goed zoals het gaat?
Blijkbaar vindt niet iedereen dat, daar gaat nu juist vrijwel het hele topic over... :D
pi_106176714
Hallo,

ook ik wordt ongepland vader, zijn erachter gekomen dat mijn vriendin zwanger is van mij. Ik zal even de situatie uitleggen, ik studeer en woon op kamers, zij is hier als au pair , en ik wilde ook voor dit nieuws haar visa verlengen zodat we samen kunnen gaan wonen. Nu is deze situatie dus onstaan (wel condooms gebruikt, toch zwanger dus verantwoordelijkheid nemen vind ik zelf) , alleen ik heb géén idee wat ik moet beginnen hiermee, omdat zij dus de buitenlandse nationaliteit heeft, en op dit moment de visum aanvraag nog niet is ingediend, weet ik ook niet welke rechten wij straks hebben.

Misschien kan iemand mij helpen hiermee (stel dat ze kan blijven, waar ik wel vanuit ga) wat voor ondersteuning kunnen wij krijgen, waar moeten we naar toe (ik heb het nog niemand verteld, heb ook geen idee hoe ik dit mijn ouders ga vertellen) kortom er zijn meer vragen dan ooit waar ik geen antwoord op weet...
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 19:25:47 #228
43556 miss_dynastie
pi_106176727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:22 schreef Cantare het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt niet iedereen dat, daar gaat nu juist vrijwel het hele topic over... :D
Nee, maar ik bedoel voor wat Soempie beoogt, even samengevat als: abortus in de eerste 12 weken van de zwangerschap (wanneer er geen medische noodzaak is) indien de vrouw dat wenst. De wet hoeft volgens mij niet minder streng, omdat een rechter niet volledig kan toetsen en op die manier zijn wil niet op kan dringen.
pi_106179952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:25 schreef Argento het volgende:

[..]

een kind dat dood ter wereld komt wordt geacht nooit te hebben bestaan. Volgt uit dezelfde bepaling. Maar voorafgaand aan de abortus is de vrucht doorgaans nog gewoon ´levend´ (qua celdelingsproces zullen we maar zeggen).
Een kind dat na een zwangerschap van 24 weken ter wereld komt, heeft wel bestaan, wordt ingeschreven in het bevolkingsregister en begraven of gecremeerd.
pi_106180048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:25 schreef gary1987 het volgende:
Hallo,

ook ik wordt ongepland vader, zijn erachter gekomen dat mijn vriendin zwanger is van mij. Ik zal even de situatie uitleggen, ik studeer en woon op kamers, zij is hier als au pair , en ik wilde ook voor dit nieuws haar visa verlengen zodat we samen kunnen gaan wonen. Nu is deze situatie dus onstaan (wel condooms gebruikt, toch zwanger dus verantwoordelijkheid nemen vind ik zelf) , alleen ik heb géén idee wat ik moet beginnen hiermee, omdat zij dus de buitenlandse nationaliteit heeft, en op dit moment de visum aanvraag nog niet is ingediend, weet ik ook niet welke rechten wij straks hebben.

Misschien kan iemand mij helpen hiermee (stel dat ze kan blijven, waar ik wel vanuit ga) wat voor ondersteuning kunnen wij krijgen, waar moeten we naar toe (ik heb het nog niemand verteld, heb ook geen idee hoe ik dit mijn ouders ga vertellen) kortom er zijn meer vragen dan ooit waar ik geen antwoord op weet...
Ik denk dat je met die vraag beter een eigen topic kunt openen in Werk, Geldzaken & Recht
  donderdag 29 december 2011 @ 21:23:17 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106181971
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:15 schreef Soempie het volgende:
En mensen die geen kinderen of zwangerschap willen het ze toch opdringen, daar kunnen heel nare gevolgen aan zitten voor het kind en de omgeving. Kun je je daar echt geen voorstelling van maken?
jawel, maar iemand die voor een 4e of 5e keer komt aanzetten bij een abortuskliniek mag wat mij betreft wel verplicht een soort van therapie volgen zodat ze hopelijk geen 6e keer komt aankakken.
pi_106182125
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

jawel, maar iemand die voor een 4e of 5e keer komt aanzetten bij een abortuskliniek mag wat mij betreft wel verplicht een soort van therapie volgen zodat ze hopelijk geen 6e keer komt aankakken.
Abortus als anticonceptie. Tja... Of dat de geplande vakantie anders afgezegd moet worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 29 december 2011 @ 21:44:20 #233
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106183034
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Abortus als anticonceptie. Tja... Of dat de geplande vakantie anders afgezegd moet worden.
Ken je zo'n geval ja? :o
  donderdag 29 december 2011 @ 21:46:55 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106183170
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:44 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ken je zo'n geval ja? :o
Als de zwangerschap de geplande vakantie in de weg zit dan heb je wel verdomd vroeg geboekt...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 21:47:24 #235
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106183185
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de zwangerschap de geplande vakantie in de weg zit dan heb je wel verdomd vroeg geboekt...
:')
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 21:50:44 #236
43556 miss_dynastie
pi_106183355
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een kind dat na een zwangerschap van 24 weken ter wereld komt, heeft wel bestaan, wordt ingeschreven in het bevolkingsregister en begraven of gecremeerd.
Hoewel ik er niet echt een juridische discussie van wil maken, is dat denk ik wel waar Argento op doelt. Het burgerlijk wetboek bepaalt in artikel 2 van boek 1:

quote:
Het kind waarvan een vrouw zwanger is wordt als reeds geboren aangemerkt, zo dikwijls zijn belang dit vordert. Komt het dood ter wereld, dan wordt het geacht nooit te hebben bestaan.
Hoe zich dat dan weer verhoudt tot de plicht tot inschrijven van een doodgeboren kindje vanaf 24 weken, is me dan weer niet duidelijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is vast niet de reden die aan de arts genoemd is :X
pi_106183368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:48 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe zoiets in z'n werk zou moeten gaan als de vader een abortus zou kunnen voorkomen...
De moeder zit de zwangerschap uit, baart het kind en de vader neemt het over en voedt het in principe alleen op?

Dat gaat je als vrouw zo kwalijk genomen worden, dat je je kind verlaten hebt, wat dat betreft hebben mannen het een stuk makkelijker, als ze een kind aan hun lot overlaten dan zijn ze een hufter, maar behalve een paar bekenden van de moeder neemt vrijwel niemand ze dat kwalijk, als je als vrouw je kinderen verlaat dan kun je maar beter onderduiken en een nieuwe identiteit aannemen want dat is absoluut niet geaccepteerd.
Dat weet ik nog niet hoor, althans ik maak het redelijk dichtbij mee nu, Vader voed het kind nu in zijn eentje op, en de moeder heeft nergens geen recht meer op, heeft zelf ook overal afstand van gedaan.
De moeder wilde absoluut geen zwangerschap, de vader wel die voelde zich verantwoordelijk, en heeft na vele gesprekken met de moeder besloten dat ze de zwangerschap uit zou gaan dragen, maar daarna overal afstand van zou nemen.
Zo gezegd zo gedaan.
En ik krijg niet het idee dat er nu anders naar haar gekeken word, in elk geval niet in de situaties als ik erbij ben.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_106183522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:22 schreef Leandra het volgende:
Het zou trouwens wel zo kunnen zijn dat die noodsituatie juist voorkomt dat vrouwen abortus laten plegen omdat het van een ander "moet".
Het moet hun (gemoeds)toestand zijn die het hen onmogelijk maakt de zwangerschap voort te zetten, niet die van de vader of van de ouders van de moeder.
Als je die noodzaak eruithaalt, kan een arts dan nog weigeren als iemand zegt; ik wil eigenlijk niet maar ik moet wel?
SPOILER
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 29 december 2011 @ 21:55:35 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106183565
Weet je wat het is, die types die om een vakantie een abortus zouden plegen zijn dan ook nog van die op-het-strand-hang-types, of die de laatste skimode moeten dragen tijdens hun dagenlange après ski, die de hele vakantie drie keer een groene afdaling pakken en dan weer sportief genoeg zijn.

Op een of andere manier zie ik iemand die een beklimming van de Mont Blanc of duiken bij het Barrier reef in de planning had daar veel minder toe in staat.
Maar dat kunnen gewoon vuige vooroordelen van mij zijn :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 21:58:58 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106183724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:54 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

SPOILER
:*

Ik bedoelde daarmee voornamelijk dat het verwijderen van die noodzakelijkheid uit de wet wel eens minder goed voor vrouwen zou kunnen zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 december 2011 @ 22:04:40 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106183975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet hoor, althans ik maak het redelijk dichtbij mee nu, Vader voed het kind nu in zijn eentje op, en de moeder heeft nergens geen recht meer op, heeft zelf ook overal afstand van gedaan.
De moeder wilde absoluut geen zwangerschap, de vader wel die voelde zich verantwoordelijk, en heeft na vele gesprekken met de moeder besloten dat ze de zwangerschap uit zou gaan dragen, maar daarna overal afstand van zou nemen.
Zo gezegd zo gedaan.
En ik krijg niet het idee dat er nu anders naar haar gekeken word, in elk geval niet in de situaties als ik erbij ben.
En toch denk ik dat het tegen haar gaat werken als ze ooit met een ander een kind wil, wellicht zelfs in de zin dat jeugdzorg zich er dan mee wil bemoeien, terwijl dat bij mannen nooit een probleem is.

Men ziet dat soort dingen over het algemeen nog niet als hetzelfde, net zoals een alleenstaande vader vaak bejubeld wordt om het feit dat hij z'n kinderen alleen opvoedt, en een alleenstaande moeder op maar had moeten zorgen dat ze niet alleen kwam te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106184152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoewel ik er niet echt een juridische discussie van wil maken, is dat denk ik wel waar Argento op doelt. Het burgerlijk wetboek bepaalt in artikel 2 van boek 1:

[..]

Hoe zich dat dan weer verhoudt tot de plicht tot inschrijven van een doodgeboren kindje vanaf 24 weken, is me dan weer niet helemaal duidelijk.
Ik vind het erg vaag dat een kind dat nooit bestaan heeft wel ingeschreven dient te worden.
pi_106184430
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het erg vaag dat een kind dat nooit bestaan heeft wel ingeschreven dient te worden.
Wat bedoel je met 'nooit bestaan heeft'? Dat het niet levend buiten de baarmoeder is geweest?
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 22:17:08 #244
43556 miss_dynastie
pi_106184541
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat echt niet. Ik snap de achterliggende gedachte van de bepaling (bijv. erfrecht; een ongeboren kind erft wel, maar je erft niet van een ongeboren kind), maar hoe er voor iemand die nooit heeft bestaan in de zin van het burgerlijk wetboek wél plichten kunnen bestaan op grond van de wet op de lijkbezorging, is me niet duidelijk en ik vind het verre van logisch.
pi_106184563
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:22 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of het daarvoor nodig is om het over een noodzakelijkheid te hebben. Je zou dan ook kunnen zeggen dat het de vrijwillige keuze van de moeder moet zijn. In feite staat dat er ook, denk ik.
pi_106188236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat echt niet. Ik snap de achterliggende gedachte van de bepaling (bijv. erfrecht; een ongeboren kind erft wel, maar je erft niet van een ongeboren kind), maar hoe er voor iemand die nooit heeft bestaan in de zin van het burgerlijk wetboek wél plichten kunnen bestaan op grond van de wet op de lijkbezorging, is me niet duidelijk en ik vind het verre van logisch.
ik vermoed dat dit zo gesteld wordt om zeer praktische redenen. zo mag je bv ook wettelijk niet je kat zelf in de achtertuin begraven. wederom vanwege praktische redenen mbt gezondheidskwesties
pi_106189710
-edit-
pi_106189739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe zich dat dan weer verhoudt tot de plicht tot inschrijven van een doodgeboren kindje vanaf 24 weken, is me dan weer niet duidelijk.
Inderdaad curieus. Het enige dat ik kan verzinnen is dat in artikel 1:2 BW met 'niet bestaan' wordt gedoeld op het 'niet bestaan als drager van rechten en plichten' (dus als rechtssubject) en dat de plicht om een kind dat na 24 weken zwangerschap dood ter wereld komt toch aan te geven (opdat het in het overlijdensregister kan worden opgenomen) uitsluitend een administratieve reden heeft.

Maar het blijft vreemd dat je welbeschouwd als wetgever de plicht stelt dat je iets in de administratie vastlegt over iemand die volgens diezelfde wetgever nooit heeft bestaan, Maar ik zal hierover maar geen vraag stellen aan de publieksvoorlichter want ik kan het antwoord wel raden.
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:26:27 #249
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_106199420
Ik heb hier wel eens met mensen over gehad, wat zij zouden doen in zo'n situatie en wat dan precies een noodsituatie is.

Als ik naar mijn huidige situatie kijk dan zou ik, mocht in onverhoopt zwanger raken (als dat gebeurd doet de pil zijn werk niet), waarschijnlijk kiezen voor een abortus. Ik heb weliswaar een stabiele relatie en wij wonen ook samen, maar wel in een klein 2-kamerappartement waar we elkaar al soms behoorlijk in de weg lopen ;). Laat staan dat daar een kind bij zou komen. Zou niet eens mogen van de (studenten)woningbouw denk ik, dan moeten we er waarschijnlijk uit, en in de vier grote steden is een nieuwe huurwoning vinden niet zo heel gemakkelijk. Komt nog bij dat dankzij de huidige economische situatie werk vinden erg lastig is. Ik en mijn vriend zullen nog wel een baan kunnen krijgen bij een callcenter of in de schoonmaak, maar we hebben een universitaire opleiding en we willen iets in ons vakgebied doen. Momenteel is dat moeilijk en dus lopen we stage/pakken freelance klussen aan zodat we hopelijk over een paar jaar wel iets vasters vinden. Dat levert alleen amper geld op, we komen rond en we kunnen een klein beetje sparen maar dat stelt niks voor, eigenlijk. Als we nu acuut meer geld moeten gaan verdienen omdat er een kind op komst is kunnen we onze carrièreplannen wel zo ongeveer overboord gooien, en daar heb ik (en hij) niet vier jaar voor gestudeerd. Mijn ouders en de zijne zouden ons financieel wel bij kunnen staan tot op zekere hoogte, maar ze wonen wel beide ver weg, dus oppassen zit er niet in, en als ik hoor wat die kinderdagverblijven kosten...

Kort gezegd is de situatie verre van ideaal en ik ben dan ook erg blij dat ik nu niet zwanger ben. Mijn vriend is heel lief <3, maar voorlopig wil ik geen kinderen met hem. Misschien over een jaar of vijf, zes, als we in wat rustiger vaarwater zitten en niet iedere keer van baan naar baan moeten omdat overal het geld op is. Ik wil een kind een goed dak boven zijn of haar hoofd kunnen bieden en een spaarrekening voor als hij of zij gaat studeren, want reken maar, dat kosten over achttien jaar nog veel meer dan het nu kost. En natuurlijk, het draait allemaal niet om geld en als het kind een knuffel minder heeft dan wordt het ook wel gelukkig groot, maar enige stabiliteit, ook op financieel gebied, lijkt me toch wel prettig.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:37:58 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106213443
Ik snap je wel betty, maar als je financiele situatie tijdens de zwangerschap goed is, wil dat niet zeggen dat het een aantal jaar later nog zo is.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:37:58 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106215860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap je wel betty, maar als je financiele situatie tijdens de zwangerschap goed is, wil dat niet zeggen dat het een aantal jaar later nog zo is.
En andersom.... ik vind een abortus omdat je financiële situatie (nog) niet is zoals je die graag zou zien ook een beetje triest eigenlijk.
Want over het algemeen hebben mensen het echt pas financieel riant voor elkaar als ze niet vruchtbaar meer zijn.

En als ik kijk hoe het op m'n 25ste als alleenstaande moeder met bijna niks was vs. nu; twee ouders die 45 zijn en het samen gewoon goed hebben, dan geloof ik eigenlijk niet dat ik m'n dreumes van nu veel meer kan bieden dan ik m'n dreumes van toen kon bieden.
Sterker nog: ik moet m'n jongste tig keer zo vaak ergens weghalen waar hij niet aan mag komen, gewoon omdat ik destijds als arme pauper niet veel had waar de oudste niet aan mocht komen :')

Want echt, die dreumes boeit het niet of hij in een nieuwe Mexx-outfit of een 2dehands Hemaatje loopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:45:06 #252
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106216174
Uit ervaring kan ik zeggen dat geld, een groot huis, een spaarrekening, een vaste baan etc. helemaal niet belangrijk zijn voor een kind. Liefde en een rustiger en regelmatig leven wel.

Ik heb veel vrienden die op een tweekamerappartement zijn begonnen en toch hun kinderen een stabiele opvoeding kunnen geven
pi_106293971
We hebben vandaag officieel besloten om een abortus te doen. Het klinkt hard maar het is een heel goed begin van 2012 voor mij. En ja, het is mijn vriendin haar eigen keuze en na heel veel nadenken en heel veel gepraat te hebben is het zeker.

Liefde, rust en regelmaat. Inderdaad belangrijk voor kinderen. We hebben de voors en tegens samen op papier gezet. Wij kunnen het financieel wel aan met steun van onze ouders maar juist de rust en de regelmaat zijn niet op te brengen. Wij zijn allebei te druk bezig voor een kind en wij willen onze toekomst niet omgooien. We studeren allebei aan een universiteit, werk, hobby's, sociale bezigheden, veel vrienden, vakanties en de andere 'leuke' dingen zoals uitgaan en daar komt bij dat we allebei nog super jong zijn, geen levenservaring hebben en gewoon geen stabiel leven kunnen bieden aan een kind, wat juist zo belangrijk is.

Ik wil het een kind niet aan doen om op te groeien met ouders die het te druk hebben en die een relatie met elkaar hebben die ook niet 'zeker' is. Ik ben een persoon die teveel van flirten houd, ik ben vreemdgegaan en ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik dat nooit weer ga doen. Ik wil mijn kinderen zoiets nooit aandoen maar ik heb mijn gevoelens niet in mijn eigen hand. En natuurlijk houd ik van mijn vriendin en ben ik gek op haar, maar een relatie voor altijd zit er niet in. Natuurlijk zouden wij alles op zij kunnen zetten om zo het kind een stabiel leven te bieden maar als dat niet is wat je wil op dit moment, kan je daar ook niet gelukkig van worden.

Het is een keuze die veel mensen niet begrijpen, waar veel mensen over oordelen maar het is wel definitief. Wie weet krijg ik ooit spijt later, het zij zo, ik accepteer de consequenties van deze beslissing. Voor nu, en dan ben ik heel eerlijk, is het voor mij totaal geen moeilijke keuze. Voor mijn vriendin wel maar zij ziet ook in dat het op dit moment het meest verstandigste is.
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2012 @ 23:27:52 #254
43556 miss_dynastie
pi_106294302
Indien het écht haar keuze is, is dat prima natuurlijk.

Heb je dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:34 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie. Dat soort dingen spelen ook mee voor mij. Als ik een kind krijg, wil ik ook dat mijn kind in een 'normaal' en fijn gezin opgroeit. :)
ook nog even met haar gedeeld?

En zo niet, koop je dan in elk geval een setje condooms om de volgende keer te voorkomen?
pi_106295104
Ik kan het me niet voorstellen dat je het doet, maar als het de keuze van je vriendin is prima.

Een relatie voor altijd zit er niet in, wanneer ga je haar verlaten? Ik hoop niet dat ze spijt van haar keuze krijgt als je haar hebt verlaten.
pi_106303280
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:48 schreef Oognip het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen dat je het doet, maar als het de keuze van je vriendin is prima.

Een relatie voor altijd zit er niet in, wanneer ga je haar verlaten? Ik hoop niet dat ze spijt van haar keuze krijgt als je haar hebt verlaten.
Nou daar moet ik ook aan denken inderdaad.
En of zij, wat miss_dynastie ook al vraagt, ervan op de hoogte is dat je ooit weer een ander wilt. Voor een abortus kiezen terwijl je er vanuit gaat dat jullie later nog samen kinderen zullen krijgen is weer heel anders dan ervoor kiezen wetend dat je partner je nog zal verlaten.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 10:19:47 #257
5428 crew  miss_sly
pi_106303327
Als je voleldig eerlijk bent geweest, Nouvelles, en het is inderdaad haar keuze, niet gemanipuleerd door bepaalde opmerkingen van jou, is het een keus die voor jullie kennelijk de juiste is. Als ze niet alle info heeft en als ze gemanipuleerd is, vind ik het heel verdrietig voor haar.
  maandag 2 januari 2012 @ 10:32:56 #258
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106303538
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:16 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nou daar moet ik ook aan denken inderdaad.
En of zij, wat miss_dynastie ook al vraagt, ervan op de hoogte is dat je ooit weer een ander wilt. Voor een abortus kiezen terwijl je er vanuit gaat dat jullie later nog samen kinderen zullen krijgen is weer heel anders dan ervoor kiezen wetend dat je partner je nog zal verlaten.
Kan je die uitleggen Lovechild? Bedoel je dat het 'makkelijker' is als je weet dat je samen later kinderen gaat maken of juist niet? Niet vervelend bedoeld, oprechte vraag.
Prrrrr
  Licht Ontvlambaar maandag 2 januari 2012 @ 10:34:04 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106303557
Heb je nog leuke hakkenschoenen gevonden -nouvelles?
pi_106303604
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Als je voleldig eerlijk bent geweest, Nouvelles, en het is inderdaad haar keuze, niet gemanipuleerd door bepaalde opmerkingen van jou, is het een keus die voor jullie kennelijk de juiste is. Als ze niet alle info heeft en als ze gemanipuleerd is, vind ik het heel verdrietig voor haar.
Natuurlijk weet ze ervan. Op het moment dat ik dat postte, zat ze naast me. Mijn vriendin is helemaal niet in de veronderstelling dat wij ooit kinderen gaan krijgen, we kunnen niet in de toekomst kijken en daar zijn we ook nog helemaal niet aan toe. Ze heeft ook deels de topics doorgelezen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:34 schreef Sjeen het volgende:
Heb je nog leuke hakkenschoenen gevonden -nouvelles?
Ik loop niet op hakken en zoek daar ook niet naar, vanwaar de vraag?
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 10:39:11 #261
5428 crew  miss_sly
pi_106303650
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:36 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ze ervan. Op het moment dat ik dat postte, zat ze naast me. Mijn vriendin is helemaal niet in de veronderstelling dat wij ooit kinderen gaan krijgen, we kunnen niet in de toekomst kijken en daar zijn we ook nog helemaal niet aan toe. Ze heeft ook deels de topics doorgelezen.

[..]

Ik loop niet op hakken en zoek daar ook niet naar, vanwaar de vraag?
Omdat je zo enthousiast was over Forever21 of zoiets?
pi_106303706
met zulke verhalen zal versieren idd niet makkelijk zijn nee :N :X
pi_106303708
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat je zo enthousiast was over Forever21 of zoiets?
Ik niet. :D _O- Maar als je dat wil geloven, is dat prima.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:42 schreef simmu het volgende:
met zulke verhalen zal versieren idd niet makkelijk zijn nee :N :X
Het gaat vrij prima. :P
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 10:44:39 #264
5428 crew  miss_sly
pi_106303749
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:42 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Heels Heels Heels #17 En we lopen door!

je kon niets leuks vinden qua hakken :')
pi_106303773
toch niet weer een he? :o
pi_106303797
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heels Heels Heels #17 En we lopen door!

je kon niets leuks vinden qua hakken :')
Dat begrijp ik maar dat heb ik niet gepost. En al had ik het wel gepost trouwens, wat zegt het?
  Licht Ontvlambaar maandag 2 januari 2012 @ 10:46:59 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106303806
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:42 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

[..]

Het gaat vrij prima. :P
je zou je eigen posthistory eens moeten lezen...
pi_106303811
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je zou je eigen posthistory eens moeten lezen...
Staat toch echt niks over niet kunnen versieren. :)
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 10:47:33 #269
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106303816
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:45 schreef Cooki het volgende:
toch niet weer een he? :o
het begint een gewoonte te worden, lijkt het wel :o
  Licht Ontvlambaar maandag 2 januari 2012 @ 10:49:44 #270
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106303848
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:47 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Staat toch echt niks over niet kunnen versieren. :)
daar had ik het dan ook niet over :*
pi_106303895
quote:
9s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar had ik het dan ook niet over :*
Er staan niet echt vreemde dingen in. Joh, mensen op fok kennen mij, sommige kennen mijn vriendin, hebben mij op de webcam gezien, ik ga naar een meet toe. Ik ben geen troll, zou ik dat wel zijn, zou ik heus niet zo'n berichtje plaatsen over hakken :') dat heeft mijn vriendin gedaan gisteren. En al zou ik het wel doen, er zijn vast mannen die het leuk vinden om op hakken te lopen. Maar als jullie anders denken te weten is dat ook prima.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 11:04:25 #272
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 11:06:24 #273
43556 miss_dynastie
pi_106304137
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:36 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dit suggereert dat ze dat al langer weet? En dan toch zo onzorgvuldig blijven met de pil? Ik vind dat moeilijk voor te stellen. Helemaal in combinatie met de periode van twijfel die ze gehad heeft m.b.t. een abortus.
  maandag 2 januari 2012 @ 11:08:36 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106304177
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:46 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar dat heb ik niet gepost. En al had ik het wel gepost trouwens, wat zegt het?
Wie heeft het dan wel gepost?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 januari 2012 @ 11:09:43 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106304201
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

zn vriendin
pi_106304249
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:04 schreef lady-wrb het volgende:
boeiend :O
Jawel. Ik houd er niet van als iets waar is en het als onwaar wordt bestempeld, ook nog eens zonde van het topic omdat vele users niet meer inhoudelijk gaan reageren over het onderwerp.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dit suggereert dat ze dat al langer weet? En dan toch zo onzorgvuldig blijven met de pil? Ik vind dat moeilijk voor te stellen. Helemaal in combinatie met de periode van twijfel die ze gehad heeft m.b.t. een abortus.
Nee, dat heb ik haar pas verteld. Het is realistisch, we kunnen niet in de toekomst kijken en ik heb mijn gevoelens niet in mijn handen.

quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doet er toch niet toe? Al zou mijn moeder het gepost hebben.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 11:16:19 #277
5428 crew  miss_sly
pi_106304376
Maar wat ik me dan nog afvraag: ga je ook condooms gebruiken in de toekomst? Om dit soort situaties met grotere zekerheid te voorkomen?
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 11:17:38 #278
43556 miss_dynastie
pi_106304415
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:11 schreef -Nouvelles het volgende:

Nee, dat heb ik haar pas verteld. Het is realistisch, we kunnen niet in de toekomst kijken en ik heb mijn gevoelens niet in mijn handen.

Dat begrijp ik. Maar condooms wel, natuurlijk. Ga je je handen daar voortaan voor gebruiken en je 'vriendin' wijzen op correct pilgebruik of denk je 'laat maar waaien, er is altijd nog abortus'?
  Licht Ontvlambaar maandag 2 januari 2012 @ 11:27:29 #279
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106304676
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

zn vriendin
mooi, dan kan ze hier nog even verder lezen...

Echt, vandaag vertrouw ik geen enkele FOK!ker.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 12:07:20 #280
5428 crew  miss_sly
pi_106305931
Op de condoom vraag komt wijselijk geen antwoord.
pi_106307170
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:32 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Kan je die uitleggen Lovechild? Bedoel je dat het 'makkelijker' is als je weet dat je samen later kinderen gaat maken of juist niet? Niet vervelend bedoeld, oprechte vraag.
Nou dat zou ik me zo kunnen voorstellen ja.
Wel beredeneerd vanuit mijn eigen optiek hoor, ik zou het zelf, denk ik, makkelijker vinden wanneer ik zou weten dat we op een ander tijdstip wél samen kinderen zouden krijgen.
Maar wie weet praat ik poep :')
pi_106308418
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Maar wat ik me dan nog afvraag: ga je ook condooms gebruiken in de toekomst? Om dit soort situaties met grotere zekerheid te voorkomen?
Sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')