Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:07 schreef TripleS het volgende:
Als ik jullie was zou ik nog ff bij 1 vd ouders blijven wonen , is toch heel fijn om als nieuwbakken ouders in een vertrouwde omgeving te zijn ,tevens kunnen jullie dan flink sparen en dan evt een leuk huis kopen.
Met dat inkomen moet dat zeker lukken!
Gefeliciteerd en succes!
Ja natuurlijk maar het geeft ze wel de tijd om rustig te wennen aan het ouderschap aangezien er dan een opa en oma aanwezig zijn die ook wat taken kunnen overnemen en ze kunnen dan echt een leuk eigen plekje zoeken en inrichten.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
Het is natuurlijk ook geen verkeerde optie, maar persoonlijk zou ik als het even kan toch voor een eigen huisje kiezen.Maar dat moet wel allemaal mogelijk zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef TripleS het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar het geeft ze wel de tijd om rustig te wennen aan het ouderschap aangezien er dan een opa en oma aanwezig zijn die ook wat taken kunnen overnemen en ze kunnen dan echt een leuk eigen plekje zoeken en inrichten.
Daar zou ik niet te vast op rekenen...quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken.
Volgens mij is dat voor de meeste aanstaande vaders zo, ook als het wel gepland wasquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:33 schreef Robbberttt het volgende:
Ik ben er al volop mee bezig en ik denk aan niks anders meer.. toch als ik in mezelf zeg: "Ik word vader", dan klinkt dat toch zo raar!
Laat je broek dan ook dicht! Als je niet klaar bent voor die verantwoordelijkheden, zorg dan dat je geen risico's loopt. En niet vrijen is nog altijd de beste preventie.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij.
Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
(..)
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven.
Helaas voor jou of helaas voor het kind dat er ook niet om gevraagd heeft om verwekt te worden?quote:En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".
Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
Daar zit een kern van waarheid in, denk ik. Of hoop ik. Bedankt in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Abortus is niet zo traumatisch als het lijkt op het moment dat je zwanger bent. Hm dat is een gekke zin. Ik bedoel te zeggen dat als je hormonen door je lijf gieren je niet anders kan denken dan dat je moeder wil worden en je die baby vast wil houden, en dat achteraf, als die oxitocyne-overflow is bedaard, meestal (let op de meestal, ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen die wél last houden van hun abortus) de vrouw in kwestie blij is met de gemaakte keuze. Tenminste, als die keuze haar eigen keuze was en niet die van de omgeving. Sterkte Nouvelle en vriendin.
Dit is al vaak genoeg gezegd, weten we zelf ook wel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Laat je broek dan ook dicht! Als je niet klaar bent voor die verantwoordelijkheden, zorg dan dat je geen risico's loopt. En niet vrijen is nog altijd de beste preventie.
Begrijp ik ook, een abortus is niet niks maar een kind opvoeden ook niet. Het verstandigste op dit moment is simpelweg een abortus.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".
[..]
Helaas voor jou of helaas voor het kind dat er ook niet om gevraagd heeft om verwekt te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |