abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105924289
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.

Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.

Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..

Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
pi_105924529
Weten jullie al zeker dat jullie het willen houden?

Mochten jullie het wel willen houden, dan komt er altijd wel een oplossing. Zeker voor het praktische gedeelte. Wat vinden jullie ouders? Heb je steun verder in je omgeving? Hoe ziet jullie leven er verder uit (school, werk?).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 22 december 2011 @ 17:58:10 #3
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_105924600
Gefeliciteerd! geen ervaring mee verder, maar kwa oppas heb je dan opa & oma mooi dichtbij???? Verder denk ik dat het wel goedkomt, ook met een woning.
pi_105924694
De beslissing dat het kindje er komt is al genomen begrijp ik? Gefeliciteerd in dat geval.
Prrrrr
pi_105926362
Waarom ga je er van uit dat het een kleine versie van jezelf is? Het is een nieuw persoontje, met een eigen karaktertje, geef dat de kans om te ontplooien. Begin niet met verwachtingen.
Ik hoop voor jou dat het gezond is, dat vergemakkelijkt de zaak.
Ik kan niet in jouw situatie komen, ik ben homo, dus het is een beetje ver van mijn bed, maar 23 lijkt mij een mooie leeftijd om vader te worden, niks mis mee.
Ik weet van vrienden dat in de praktijk vooral de oma's en tantes inspringen, ook ongevraagd.
Maak je niet teveel zorgen om problemen die er nog niet zijn, neem zoals het komt.
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_105926686
Ja, de beslissing is genomen! Ik ben blij, maar met gemengde gevoelens. Het was een moeilijke beslissing, dat zeker.

Het komt ook allemaal wel goed. In het ergste geval blijven we bij onze ouders wonen totdat we een huis hebben. Maar neem toch wel aan dat we binnen een half jaar een leuk stekkie hebben.

Onze ouders steunen ons voor 100%, dus dat is hartstikke fijn. Mijn vrienden heb ik het nog niet verteld.. ook nog niet gezien trouwens.

We wonen alleen 80 km bij elkaar vandaan, dus het wordt nog een dilemma waar we gaan wonen.

Ik ben na mijn havo begonnen met werken en ben operationeel teamleider in de logistiek. In juni zal ik een vast contract krijgen. Hier maak ik me geen zorgen over. Mijn vriendin werkt in de kinderopvang en is in juni klaar met haar studie. Als ze hoogzwanger is dus. Hopen dat ze het redt.

Samen verdienen wij 3000 euro netto. Opzich niet verkeerd dus. Dit zal het komende half jaar nog wel wat stijgen ivm krijgen van vast contract en afronden van opleiding.
pi_105927173
Gefeliciteerd dan. :)

Welke beslissingen in je OP denk je aan?

Zelf ben ik nu hoogzwanger (38 weken) en moet m'n studie ook nog afronden (nog een tentamen eind januari, herkansing is in mei). Maak me er niet zo druk om, eerst maar eens kijken wanneer de baby komt. Denk dat het met je vriendin haar studie echt wel goed komt. Eventueel bespreken met de studieadviseur of ze eerder of later het een en ander af kan ronden?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105927622
Als ik jullie was zou ik nog ff bij 1 vd ouders blijven wonen , is toch heel fijn om als nieuwbakken ouders in een vertrouwde omgeving te zijn ,tevens kunnen jullie dan flink sparen en dan evt een leuk huis kopen.

Met dat inkomen moet dat zeker lukken!

Gefeliciteerd en succes!
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_105927916
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:07 schreef TripleS het volgende:
Als ik jullie was zou ik nog ff bij 1 vd ouders blijven wonen , is toch heel fijn om als nieuwbakken ouders in een vertrouwde omgeving te zijn ,tevens kunnen jullie dan flink sparen en dan evt een leuk huis kopen.

Met dat inkomen moet dat zeker lukken!

Gefeliciteerd en succes!
Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 22 december 2011 @ 19:28:37 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105928547
Gefeliciteerd!! Komt een spannende tijd aan voor jullie...

Ik zou gaan voor jouw woonplaats eerlijk gezegd, als jij een vast contract kunt krijgen is dat altijd fijn en werken in de kinderopvang kan in principe overal. Hoe zit het met de wachttijden bij de sociale huur in jouw omgeving? Gezien jullie gezamelijke salaris lijkt mij trouwens dat particuliere huur eventueel ook wel zal kunnen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105929970
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
Ja natuurlijk maar het geeft ze wel de tijd om rustig te wennen aan het ouderschap aangezien er dan een opa en oma aanwezig zijn die ook wat taken kunnen overnemen en ze kunnen dan echt een leuk eigen plekje zoeken en inrichten.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_105931486
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef TripleS het volgende:

[..]

Ja natuurlijk maar het geeft ze wel de tijd om rustig te wennen aan het ouderschap aangezien er dan een opa en oma aanwezig zijn die ook wat taken kunnen overnemen en ze kunnen dan echt een leuk eigen plekje zoeken en inrichten.
Het is natuurlijk ook geen verkeerde optie, maar persoonlijk zou ik als het even kan toch voor een eigen huisje kiezen.Maar dat moet wel allemaal mogelijk zijn natuurlijk.
Bovendien....zou ik de vrouw in dit verhaal zijn, dan zou ik geloof ik niet zo blij zijn als ik bij mijn schoonouders in moest trekken, hoogzwanger of net bevallen.
Maar goed, we weten natuurlijk niet hoe TS woont. Misschien heeft hij wel een gigantische zolderwoning, waar ze min of meer ongestoord aan hun nieuwe bestaan kunnen wennen.

Oh..en voor TS: gefeliciteerd!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 22 december 2011 @ 23:07:36 #13
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105941871
Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken.
Daar zou ik niet te vast op rekenen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105951689
Gefeliciteerd!

Als je samen 3000 euro netto verdient heb je met woningbouw wachtlijsten niets meer te maken. Dan zit je boven de grens en moet je gaan kopen of particulier huren. Via Vesteda of andere verhuurbedrijven is een huis vinden dan een stuk sneller en eenvoudiger.
Reken wel even mee of jij of je vriendin misschien minder gaat werken straks.
pi_105953089
Bedankt voor de felicitaties! Toch best raar om ergens gefeliciteerd mee te worden waar je niet op zat te wachten.

Bij mijn ouders de eerste maanden wonen lijkt me helemaal niks eerlijk gezegd.

Mijn vriendin woont in regio Utrecht en staat 2,5 jaar ingeschreven op woningnet. We kunnen huizen krijgen via die site al zal het niet zo best zijn. Maar we moeten ergens beginnen zal ik maar zeggen. Huren in de vrije sector heb ik liever niet. Prijzen beginnen dan vanaf 800 euro ongeveer en dat is gewoon erg veel vind ik.

We zijn druk aan het kijken naar alle opties. De dokter zei dat ze maximaal zeven weken zwanger was, maar dr buik is al flink gegroeid. Een collega vroeg zelfs of ze zwanger was! Op internet las ik dat dit na 12 weken pas was. Erg raar dus. Vandaag even de dokter bellen of we een echo kunnen laten maken om vast te stellen hoe lang ze al in verwachting is.

Ik ben er al volop mee bezig en ik denk aan niks anders meer.. toch als ik in mezelf zeg: "Ik word vader", dan klinkt dat toch zo raar!
pi_105953899
Gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap!

Het meest fijne lijkt mij toch een plek voor jezelf. Lekker een eigen huisje en je eigen spullen.

Succes en geniet er van! O+ Het is zo mooi!
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:00:23 #17
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105957367
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:33 schreef Robbberttt het volgende:
Ik ben er al volop mee bezig en ik denk aan niks anders meer.. toch als ik in mezelf zeg: "Ik word vader", dan klinkt dat toch zo raar!
Volgens mij is dat voor de meeste aanstaande vaders zo, ook als het wel gepland was :).
pi_105995192
Voor mij een interessant topic, aangezien ik hetzelfde heb meegemaakt op dezelfde leeftijd.

Ik werd vader op mn 23e. Mn vriendin was 20 en we woonden allebei thusi en we zaten allebei aan de studie. Tsja, toen kwam het nieuws.. Ik zag mezelf zeker niet gelijk als vader, maar dat groeit. Meegaan naar echo's, samen kleertjes kopen en er naar toe leven. Daardoor heb ik het gevoel gekregen dat het goed was.

Ik moet wel zeggen dat ik gelijk zoiets had van: Als het komt dan komt het! Uiteindelijk heb ik mn studie afgemaakt en een week daarna is mn dochtertje geboren.

Maar goed, nu begint alles daarvoor al, want je wilt jouw kindje een thuis geven. Thuis bij mn ouders blijven wonen was het niet. Ik wilde samenwonen om een vaste basis te hebben. Dan begint de zoektocht pas. Klein tijdsbestek, dus daarin een gepaste woning vinden was een klein aandachtspuntje. Wij kregen de sleutel eind mei 2008 en in juli werd mn kleine meid geboren. In de tussentijd afgestudeerd, het huis verbouwd en dan begint het feest.

Nu zijn we drie en een half jaar verder en ik moet zeggen: Eind goed, al goed. Helemaal happy met mn thuissituatie, een lieve vriendin (wat nog afwachten is als je nooit met haar hebt samengewoond), een goede baan en een topper van een dochter! Geweldig..

Hoe is het nu met je afgelopen? Is hij/zij er al?
Nil Satis Nisi Optimum
pi_105998663
Interessant topic voor mij. :)

Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.

Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden :)). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.

Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
pi_106000533
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:41:08 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106000846
Abortus is niet zo traumatisch als het lijkt op het moment dat je zwanger bent. Hm dat is een gekke zin. Ik bedoel te zeggen dat als je hormonen door je lijf gieren je niet anders kan denken dan dat je moeder wil worden en je die baby vast wil houden, en dat achteraf, als die oxitocyne-overflow is bedaard, meestal (let op de meestal, ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen die wél last houden van hun abortus) de vrouw in kwestie blij is met de gemaakte keuze. Tenminste, als die keuze haar eigen keuze was en niet die van de omgeving. Sterkte Nouvelle en vriendin.
Prrrrr
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:25:06 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106002315
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:

Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.

Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden :)). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
(..)
Laat je broek dan ook dicht! Als je niet klaar bent voor die verantwoordelijkheden, zorg dan dat je geen risico's loopt. En niet vrijen is nog altijd de beste preventie.
pi_106006155
quote:
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven.
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".

quote:
En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Helaas voor jou of helaas voor het kind dat er ook niet om gevraagd heeft om verwekt te worden?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106006704
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:09 schreef Argento het volgende:

[..]

Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".

Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?
pi_106012947
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Abortus is niet zo traumatisch als het lijkt op het moment dat je zwanger bent. Hm dat is een gekke zin. Ik bedoel te zeggen dat als je hormonen door je lijf gieren je niet anders kan denken dan dat je moeder wil worden en je die baby vast wil houden, en dat achteraf, als die oxitocyne-overflow is bedaard, meestal (let op de meestal, ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen die wél last houden van hun abortus) de vrouw in kwestie blij is met de gemaakte keuze. Tenminste, als die keuze haar eigen keuze was en niet die van de omgeving. Sterkte Nouvelle en vriendin.
Daar zit een kern van waarheid in, denk ik. Of hoop ik. Bedankt in ieder geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 15:25 schreef Grijs het volgende:

[..]

Laat je broek dan ook dicht! Als je niet klaar bent voor die verantwoordelijkheden, zorg dan dat je geen risico's loopt. En niet vrijen is nog altijd de beste preventie.
Dit is al vaak genoeg gezegd, weten we zelf ook wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:09 schreef Argento het volgende:

[..]

[..]

Helaas voor jou of helaas voor het kind dat er ook niet om gevraagd heeft om verwekt te worden?
Begrijp ik ook, een abortus is niet niks maar een kind opvoeden ook niet. Het verstandigste op dit moment is simpelweg een abortus.

Helaas voor het kind omdat wij het kind (denk ik) niet kunnen geven wat het kind nodig heeft. En inderdaad, ook helaas voor ons aangezien we allebei veel plannen hebben voor de toekomst en nu ook altijd bezig zijn met van alles. Dat zullen we dan moeten opgeven en dat vind ik zonde.

Financieel is het geen probleem maar qua tijd/liefde voor het kind wel, er gaat veel tijd in zitten. Ik zie mezelf op dit moment niet als vader, ik ben veel te losbandig en simpelweg niet geschikt.

Ik herken mezelf trouwens wel in de andere verhalen. Ik ben er heel erg mee bezig en denk ook aan hoe het kind misschien gaat zijn straks. Hoe hij/zij eruit komt te zien enzovoort, maar toch zal ik blij (beter gezegd opgelucht) zijn als mijn vriendin echt een abortus ondergaat. Hoe hard het ook klinkt en hoe moeilijk dat voor de meeste mensen ook te begrijpen is.
pi_106027010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.

Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.
  zondag 25 december 2011 @ 11:04:09 #27
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106027151
quote:
17s.gif Op zondag 25 december 2011 10:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Prrrrr
pi_106027219
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem :?
  zondag 25 december 2011 @ 11:10:56 #29
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106027255
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem :?
Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.
Prrrrr
pi_106027733
quote:

[..]

Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.
pi_106028247
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:10 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.
Dus als een kind bij de geboorte niet zelfstandig kan ademen door problemen en het dus beademt moet worden, is het nog geen kind :?
pi_106028564
Laten we het bij het verhaal van TO houden..

Komt helemaal goed TO. Gefeliciteerd en succes in de toekomst!
pi_106028873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?
Uit het verhaal van TS en de daarop volgende reacties blijkt genoegzaam dat er helemaal niets is misgegaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106028970
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:
Helaas voor het kind omdat wij het kind (denk ik) niet kunnen geven wat het kind nodig heeft.
Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.

quote:
Financieel is het geen probleem maar qua tijd/liefde voor het kind wel, er gaat veel tijd in zitten.
Dat bedoel ik dus.
pi_106029010
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Uhm.... je weet dat bij adoptie het kind wordt weggegeven nádat het geboren is?
  zondag 25 december 2011 @ 12:49:48 #36
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106029125
Terug on topic maar?
Prrrrr
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 12:52:57 #37
230491 Zith
pls tip
pi_106029189
Al die sterke gevoelens zeg, ik zou ook gewoon blijven aandringen Argento, jij weet hoe het moet!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 25 december 2011 @ 13:00:39 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106029322
quote:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
Dat kun je dus vergeten, zwangerschap of het hebben van een kind is geen reden voor urgentie, en gezien het gezamenlijk inkomen komen ze waarschijnlijk niet eens in aanmerking voor sociale huur.

TS, gefeliciteerd!
Het is spannend, dat is het altijd, maar waarschijnlijk komen dingen vanzelf wel op hun pootjes terecht, het kan even duren maar dat geeft niet. Bij een van jullie ouders is waarschijnlijk een prima tussenoplossing, mits daar ruimte is.

Zoals Flugel al zegt: in principe is jouw woonplaats het handigst want jij hebt bijna een vast contract te pakken, maar als het in haar woonplaats veel eenvoudiger is om woonruimte te krijgen en de verbinding qua woon-werkverkeer is goed te doen, dan zou dat natuurlijk ook een optie kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 december 2011 @ 13:05:07 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106029416
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat dat nog zwaarder is dan een abortus.... zodra de baby geboren is wil je het kindje absoluut niet weggeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 december 2011 @ 13:07:04 #40
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106029449
Gefeliciteerd met je kleine!
'Cos boys don't cry.
  zondag 25 december 2011 @ 14:24:56 #41
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106031155
Oke, er is jullie een cadeautje in de schoot geworpen. Letterlijk. Ik heb ook zo'n prachtcadeau gehad en erg makkelijk is dat niet altijd. Maar wel een van de mooiste dingen die je letterlijk kan overkomen. Probeer het idee positief te benaderen. Probeer lief voor elkaar te blijven. Uiteindelijk is het 'iets' wat elke dag groeit, net zoals het vaderschap/moederschap.
Ook al is 'vader' een titel die je niet eens hoeft te verdienen, maak er wat van! Het zijn de magische jaren die aanbreken en ze vliegen voorbij. Je hoeft niet perfect te zijn.
Iedereen kan een vader of moeder zijn, of het kindje nou jouw bloed heeft of niet. Een kind groeit van wat eten en drinken maar nog meer van knuffels en liefde. En een eigen kamertje is dan nog niet eens nodig zo lang het in een warm nestje geboren wordt.

Veel succes en van harte gefeliciteerd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106034462
quote:

[..]

Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.
Ik heb allang de voors en tegens op papier gezet. Voors zijn er niet eens voor mijn vriendin, het kind en mij. Ikzelf heb er goed over nagedacht. Ik praat er ook veel over met mijn ouders en haar ouders en voor ons staat het allemaal vast. Behalve voor m'n vriendin.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.
Ik wil inderdaad niet, goed opgemerkt. Máár, als het niet anders kan, MOET en DOE ik het ook wel.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van TS. :)
  maandag 26 december 2011 @ 01:01:50 #43
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106046592
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 17:31 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.

Just checkin', in een van je eerdere posts heb je het continu over 'het kind'...
Da's een beetje raar dan, toch?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106046873
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat je als ouders denkt: vind een eigen plek!
pi_106047108
quote:

Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!

Waarom zou je het weghalen? Het is levensvatbaar en iemand gaat jou straks zoveel liefde geven (wat je nu niet voor mogelijk houdt).. Jij bent dan eindelijk iemand.. Iemand die verantwoordelijkheid kent (kende ik ook niet), iemand die trots is en iemand die zichzelf nooit hoeft te verwijten dat je een kind een leven hebt ontnomen!

Ik was 22 toen mn vriendin zwanger werd en mijn vriendin was 19. Wij hebben ook voor het dilemma gestaan, abortus of niet.. Voor mij was een ding duidelijk: Ik ging het hoe dan ook opvoeden en dragen.. Laat ik duidelijk zijn, ik stond echt niet te springen toen duidelijk werd dat ze zwanger was.. Ik kon me niet inbeelden dat ik vader werd.. Ik was verbaasd, bezorgd en het voelde zo raar.. Ik en vader worden? Iedereen rondom mij had het niet verwacht, maar ze stonden er voor me.. Alle vrienden waren erg verbaasd, maar gaven mij steun.. Ik ging drie keer stappen in de week, voetbalde vier keer in de week, ik deed wat ik leuk vond en was met alles bezig behalve met vader worden!

Mn dochter wordt in juli 4. Als ik chagarijnig thuis kom dan is er altijd wel iemand blij dat ik thuis ben en ben ik mijn chagarijnigheid spontaan vergeten! Wat een liefde krijg je van zo'n kleintje!

Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat je geen enkel pluspunt kan bedenken! Liefde, verantwoordelijkheid, trots gevoel, vader van jouw eigen kind, toekomst opbouwen met iemand die jou altijd steunt en (zo te zien ben je gelukkig met je vriendin) een toekomst met zn drieen..

Heb jij altijd gedacht dat je een vent was? Pak dan je verantwoordelijkheid en wees straks gelukkig.. Dat is misschien nu niet voor te stellen, maar man, je krijgt zoveel terug! Loop er niet voor weg..

Als je straks wilt stappen kan dat ook nog.. Als je wilt reizen kan dat altijd.. Als je weet ik veel wat wilt doen kan dat ook.. Ik neem aan dat jouw ouders achter je staan, no matter what..

Gast geloof me, je wilt later nooit het gevoel krijgen dat je een leven van jouw eigen kind hebt weggenomen.. Dat besef krijg je later als jij op latere leeftijd een kind krijgt waar je dolgelukkig mee bent, als anderen rondom jou kinderen krijgen of zelfs geen kinderen kunnen krijgen! Dat verwijt wilde ik niet op me hebben..

Een dag in de week zijn we samen met zn tweeen als mijn vriendin werken is en ik vrij ben.. Man, ben zo trots als een paauw! Samen dingen doen.. Geweldig! Ze noemt je papa, ze is afhankelijk van jou en jij geeft alles voor haar.. Alleen dat besef heb je zelf nog niet..
Nil Satis Nisi Optimum
  dinsdag 27 december 2011 @ 09:56:01 #46
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106079225
Nouvelles, ik vind het op zich wel knap dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten hier... Ik ben ook helemaal niet pro-abortus, maar als jullie er beiden echt geen heil in zien hoef je ook niet koste wat kost vol te houden wat mij betreft... Het ligt er dan ook een beetje aan wat de termijn van zwangerschap is, 5 weken is een ander verhaal dan 11 weken...

Ook verfrissend om te zien dat je 't niet alleen op financien of andere onmogelijkheden houdt, maar ook kijkt naar de emotionele behoeften die een kind heeft. Die zijn wat mij betreft het allerbelangrijkste en als je er van overtuigd bent dat je die behoeften niet zult kunnen bevredigen is je twijfel helemaal terecht... Overigens moet ik daarbij wel de kanttekening plaatsen dat het eigenlijk helemaal niet moeilijk is om van je kindje te gaan houden... Moeilijke keuzes hoor... Sterkte ermee!

Overigens MsPoez, voor mij is een kindje een kindje zodra ik zwanger ben zo'n beetje ;) Wellicht ook niet altijd helemaal correct, maar het gaat in dat soort gevallen denk ik met name om gevoel. Voor sommigen voelt een 'vrucht' direct als een kindje terwijl voor anderen die grens wellicht pas bij de geboorte ligt... Ik kan mezelf ook voorstellen dat het bij een ongeplande zwangerschap helemaal lang kan duren voor je de omslag van vrucht naar kind maakt, vooral als ongepland ook nog eens ongewenst is...
pi_106080189
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef flugeltje het volgende:
Nouvelles, ik vind het op zich wel knap dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten hier... Ik ben ook helemaal niet pro-abortus, maar als jullie er beiden echt geen heil in zien hoef je ook niet koste wat kost vol te houden wat mij betreft... Het ligt er dan ook een beetje aan wat de termijn van zwangerschap is, 5 weken is een ander verhaal dan 11 weken...

Ook verfrissend om te zien dat je 't niet alleen op financien of andere onmogelijkheden houdt, maar ook kijkt naar de emotionele behoeften die een kind heeft.
Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.

Ik zie twee mensen die beiden bij hun volle verstand en met wederzijdse instemming het biologisch proces in werking hebben gesteld waarbij een zaadje een eicel bevrucht. Dat leidt, behoudens medische complicaties, tot een kind. En als dat kind in medisch opzicht een -in ieder geval- een normale kwaliteit van leven in het vooruitzicht heeft, is abortus in de gegeven omstandigheden nooit in het belang van het kind maar altijd in het belang van de aanstaande ouders voor wie dat aanstaande ouderschap achteraf gezien kennelijk toch niet zo goed uitkomt.

Als werkelijk in het belang van het kind wordt gedacht, is niet abortus de aangewezen oplossing, maar adoptie. Want, inderdaad, je moet het een kind niet aandoen om overgeleverd te zijn aan de gratie van ouders die dat kind sowieso al niet wilde hebben.

Dus knap en verfrissend? Neuh. Moreel laakbaar? Ja. Strafbaar? Nou, misschien. De Wet Afbreking Zwangerschap bepaalt dat voortzetting van de zwangerschap niet van de vrouw gevergd kan worden indien dat tot een noodsituatie leidt. Wat de Wet precies onder een noodsituatie verstaat weet ik niet, maar dat de zorg voor een kind het de aanstaande vader zou beletten om zijn losbandige leven voort te zetten, zal de wetgever wel niet voldoende vinden.
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:50:37 #48
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106080212
Da's precies waarom ik benadrukte dat mijn mening niet meer is dan een mening, Flugeltje.
Prrrrr
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:00:49 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106080410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:49 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.

Ik zie twee mensen die beiden bij hun volle verstand en met wederzijdse instemming het biologisch proces in werking hebben gesteld waarbij een zaadje een eicel bevrucht. Dat leidt, behoudens medische complicaties, tot een kind. En als dat kind in medisch opzicht een -in ieder geval- een normale kwaliteit van leven in het vooruitzicht heeft, is abortus in de gegeven omstandigheden nooit in het belang van het kind maar altijd in het belang van de aanstaande ouders voor wie dat aanstaande ouderschap achteraf gezien kennelijk toch niet zo goed uitkomt.

Als werkelijk in het belang van het kind wordt gedacht, is niet abortus de aangewezen oplossing, maar adoptie. Want, inderdaad, je moet het een kind niet aandoen om overgeleverd te zijn aan de gratie van ouders die dat kind sowieso al niet wilde hebben.

Dus knap en verfrissend? Neuh. Moreel laakbaar? Ja. Strafbaar? Nou, misschien. De Wet Afbreking Zwangerschap bepaalt dat voortzetting van de zwangerschap niet van de vrouw gevergd kan worden indien dat tot een noodsituatie leidt. Wat de Wet precies onder een noodsituatie verstaat weet ik niet, maar dat de zorg voor een kind het de aanstaande vader zou beletten om zijn losbandige leven voort te zetten, zal de wetgever wel niet voldoende vinden.
Ik kijk er andes tegenaan :) Adoptie is ook niet altijd zaligmakend, daar zijn ook al topics over volgeschreven hier in OUD.

En ja, ik blijf het verdomd knap vinden als je tegen de gangbare denkwijzen in durft te zeggen dat je het gewoon heel moeilijk vind. Hij geeft aan haar niet in de steek te zullen laten, welke keus er ook volgt, maar zegt ook dat hij er niet op zit te wachten en nog niet aan toe is. Daar heb ik respect voor ja, hij denkt er tenminste over na.... een kind is niet alleen maar haleluja, maar verdomd hard werken, heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik het er op m'n 20e net zo goed vanaf gebracht zou hebben als nu...

En, behoudens de uitzonderingen in het tweede streepjestopic, is niet elke neukpartij erop gericht om een kind te maken. Ik ga er dan ook even vanuit dat alle partijen in bovenstaande 2 voorbeelden er dan ook alles aan gedaan hebben om zwangerschap te voorkomen :) Dan is het zwaar kut als dat toch gebeurd en ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zomaar 'accepteren' is dan...
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:01:49 #50
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106080424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Da's precies waarom ik benadrukte dat mijn mening niet meer is dan een mening, Flugeltje.
Weet ik, daarom dat ik mijn mening er ook nog overheen gooide ;)
pi_106081110
quote:

Tering hee, wat ben jij een triest figuur. Maak dan geen wijf zwanger, idioot.
PWBF
pi_106081200
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Robbberttt het volgende:
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.

Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.

Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..

Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
Gewoon alles wat je nog moet regelen op een lijstje zetten, je hoofd koel houden, werken aan wat je moet doen en genieten als het moment eenmaal daar is. Miljarden mensen hebben al kinderen gekregen en opgevoed en in bijna alle gevallen gaat dat prima. Er zijn slechts een paar mongolen die het echt niet kunnen maar ik verwacht niet dat jij daar bij zult zitten. Succes en vooral heel veel plezier!
PWBF
pi_106083000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tering hee, wat ben jij een triest figuur. Maak dan geen wijf zwanger, idioot.
Doe niet zo kortzichtig :{
En nee ik ben ook niet voor abortus maar een beetje respect tonen kan geen kwaad.
pi_106083298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef Oognip het volgende:

[..]

En nee ik ben ook niet voor abortus maar een beetje respect tonen kan geen kwaad.
Ik denk dat hij niet kortzichtig is, maar puur zwart-wit bekijkt dat iemand die zn leutel in iets douwt, dat je dan later met de gebakken peren kan zitten en daarvoor niet moet weglopen. Iets wat ik zeker met hem eens ben!
Nil Satis Nisi Optimum
pi_106089326
Iets zwart-wit bekijken IS kortzichtig ;)
En ik vind ook dat je de verantwoordelijkheid moet nemen, maar als het kind toch komt maar geen liefde van de ouders krijgt omdat het niet gewenst was, zou het ook heel jammer zijn.
pi_106090389
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid? Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
pi_106090805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:00 schreef flugeltje het volgende:
En ja, ik blijf het verdomd knap vinden als je tegen de gangbare denkwijzen in durft te zeggen dat je het gewoon heel moeilijk vind. Hij geeft aan haar niet in de steek te zullen laten, welke keus er ook volgt, maar zegt ook dat hij er niet op zit te wachten en nog niet aan toe is. Daar heb ik respect voor ja, hij denkt er tenminste over na.... een kind is niet alleen maar haleluja, maar verdomd hard werken, heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik het er op m'n 20e net zo goed vanaf gebracht zou hebben als nu...

Het is internet hoor. Daar hoef je niet zo bang te zijn voor ´gangbare denkwijzen´ (wat je daar ook onder zou willen verstaan).

[quote]En, behoudens de uitzonderingen in het tweede streepjestopic, is niet elke neukpartij erop gericht om een kind te maken.
Ik denk dat 99,9% van de neukpartijen er niet op gericht zijn om een kind te maken. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor het feit (!) dat dat gevolg kan intreden, ook als het niet het vooropgezette doel was.

quote:
Ik ga er dan ook even vanuit dat alle partijen in bovenstaande 2 voorbeelden er dan ook alles aan gedaan hebben om zwangerschap te voorkomen :)
Dat zou nogal een gamechanger zijn, niet? De betrokkene heeft het daar zelf in ieder geval niet over gehad, terwijl dat toch een vrij fundamenteel onderdeel van het verhaal zou zijn.

quote:
Dan is het zwaar kut als dat toch gebeurd en ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zomaar 'accepteren' is dan...
Nee, maar dan nog loop je altijd een risico. Hoe statistisch verwaarloosbaar ook. Stel dan de anticonceptiefabrikant aansprakelijk voor de kosten van levensonderhoud van het kind tot aan zn 21ste levensjaar ofzo. Waarom moet alles meteen dood? En ja, het doen ontstaan van de potentie van leven middels het bewerkstelligen van een bevruchting om vervolgens die bevruchting op onnatuurlijke wijze ongedaan te maken, raakt natuurlijk wel aan doden. Ongeacht in welk stadium de vrucht zich bevindt.
pi_106091115
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:28 schreef Bleie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid?
Niet per definitie. Maar in dit geval wel. Als je bij je volle verstand (onbeschermde) sex hebt met elkaar, dan moet je niet na de bevruchting verzinnen dat je eigenlijk geen zin hebt in een kind. Als je dan echt je verantwoordelijkheid neemt, dan berust je in de fout die je hebt gemaakt en dan accepteer je de consequenties. En vervolgens ga je je stinkende best doen om die kleine een fijn leven te bezorgen. Alles wat je daarin te kort schiet staat gelijk aan het niet nemen van je verantwoordelijkheid.

quote:
Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn. Abortus kan dan immers alleen meer in het belang van de ouders plaatsvinden die het gebruiken als ´anti-conceptie´ achteraf. Ouders die geen zin hebben in een kind, maar op jacht naar een korte termijn pleziertje dat risico toch hebben genomen. Als het risico dan intreedt dan heb je de consequenties maar te nemen zoals ze zijn. Waar is hier de noodsituatie als bedoeld in de Wet afbreking zwangerschap?

Maar goed, vertel me ns. Waarom zou het voor het kind beter zijn om maar helemaal niet ter wereld te komen, in plaats van ter wereld te komen en te worden afgestaan aan een gezin waar het wél gewenst is en waar het wel de kans krijgt om het leven te leiden waar het zelf notabene ook niet om gevraagd heeft?
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:46:39 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106091178
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:28 schreef Bleie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid? Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
Ware het niet dat de man die hier voor abortus zou willen kiezen niets te kiezen heeft, dat is aan zijn vriendin, en als die niet voor abortus kiest dan zal het gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

Haar keuze is immers (terecht) doorsslaggevend.

Overigens kan het ondergaan van een abortus imho ook het nemen van verantwoordelijkheid zijn, maar daar ben je dan wel een beetje laat mee, en het is dan altijd de vrouw die de verantwoordelijkheid voor allebei neemt, en dat zou je beter voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106091352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:05 schreef Oognip het volgende:
Iets zwart-wit bekijken IS kortzichtig ;)
En ik vind ook dat je de verantwoordelijkheid moet nemen, maar als het kind toch komt maar geen liefde van de ouders krijgt omdat het niet gewenst was, zou het ook heel jammer zijn.
Betekent het feit dat de zwangerschap niet gepland en gewenst is dat het kind dat daaruit ontstaat geen liefde zal krijgen? Ik vind dat een te simpele gevolgtrekking. In dit topic hebben al meerdere mensen het tegendeel laten zien. Blijkbaar kun je heel goed van een kind houden waar je in eerste instantie niet voor gekozen had.
pi_106091356
@argento, denk je echt dat het voor een kind leuk is om afgestaan te worden? Dat kind weet donders goed dat het niet gewenst was door zijn biologische ouders, dat het wel gewenst is bij het adoptiegezin is leuk maar vaak houdt een kind er 1000 vragen op na en nare gevoelens.
pi_106091520
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:50 schreef Oognip het volgende:
@argento, denk je echt dat het voor een kind leuk is om afgestaan te worden?
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.

quote:
Dat kind weet donders goed dat het niet gewenst was door zijn biologische ouders, dat het wel gewenst is bij het adoptiegezin is leuk maar vaak houdt een kind er 1000 vragen op na en nare gevoelens.
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:57:58 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106091614
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:50 schreef Cantare het volgende:

[..]

Betekent het feit dat de zwangerschap niet gepland en gewenst is dat het kind dat daaruit ontstaat geen liefde zal krijgen? Ik vind dat een te simpele gevolgtrekking. In dit topic hebben al meerdere mensen het tegendeel laten zien. Blijkbaar kun je heel goed van een kind houden waar je in eerste instantie niet voor gekozen had.
Absoluut, RockbeIIa omschreef het als een cadeautje en dat vond ik een hele mooie omschrijving O+

Het kan ook prima, ik kreeg 20 jaar geleden ook zo'n "cadeautje" en omdat de vader volstrekt ongeschikt was voor de rol van vader heb ik dat cadeautje alleen opgevoed, en ondanks het feit dat het niet altijd even makkelijk was, zou ik, wetende wat ik nu weet, onder dezelfde omstandigheden weer dezelfde keuze maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106091681
Het grote verschil zit hem er natuurlijk wel in dat bij abortus het kind geen bewustzijn heeft en nooit zal weten wat het mist (kan niets missen, want heeft niet bestaan) en een kind dat wel is geboren wel kan beseffen en voelen hoe het is om afgestaan te worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet autmoatisch pro abortus, maar ik vind dat de betreffende poster heel netjes zijn mening geeft over de situatie waarin hij en zijn vriendin zitten en ik vind ook dat hij die mening heel zeker wel mag hebben. het alleberlangrijkste vind ik dat hij al heeft aangegeven dat als zijn vriendin wel besluit het kind te houden, hij ook dan zijn verantwoordelijkheid zal nemen.

Ik vind een zo vroege zwangerschap verplicht uit moeten dragen om een kind op de wereld te zetten om af te staan, als je dat niet ziet zitten, ook nogal wat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106091706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:

[..]

Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.

[..]

Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.
Whut :? Waarom nou weer geneuzel? Dat zijn toch gewoon feiten.
pi_106091816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Argento het volgende:
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn.
Wat maakt jou de aangewezen persoon om dat voor een ander te bepalen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106092032
quote:

[..]

[..]

En ik zeg niet dat die kinderen beter geaborteerd hadden kunnen worden, ik bedoel alleen maar dat je adoptie niet moet verheerlijken want dat deed je een beetje in mijn ogen :)
pi_106092037
quote:

[..]

Het verschil is alleen dat het geaborteerde kind zich daar nooit bewust van zal zijn.

In de kern van de zaak is dit een morele kwestie die draait de vraag of abortus überhaupt een optie voor je is. Zo nee, dan zijn praktische en emotionele argumenten nooit steekhoudend. Zo ja, dan heb je een heel andere discussie.

Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang is, is dat twee volwassen mensen met een redelijk inkomen geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen keuze zouden hebben. Die hebben ze namelijk wel degelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 27-12-2011 17:20:26 ]
pi_106092091
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef Oognip het volgende:

[..]

Whut :? Waarom nou weer geneuzel? Dat zijn toch gewoon feiten.
Ik zie geen feiten, ik zie een standpunt. Een standpunt dat in mijn ogen de kwalificatie ´geneuzel´ verdient. Jij zult daar anders over denken, en dat is prima, maar verkoop het niet als feit. Althans, niet aan mij.
pi_106092173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat maakt jou de aangewezen persoon om dat voor een ander te bepalen?
Ik bepaal helemaal niks. Ik geef weer hoe ik erover denk. En ook de wetgever blijkt enige rechtvaardiging voor een abortus te vereisen, zodat een abortus ´omdat het ouderschap mij vanwege mn losbandige levensstijl niet zo goed uitkomt´ nog wel eens in strijd met de wet zou kunnen worden uitgevoerd. Ik hoop dat de betreffende arts zich dat tijdig realiseert.
pi_106092198
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:11 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik zie geen feiten, ik zie een standpunt. Een standpunt dat in mijn ogen de kwalificatie ´geneuzel´ verdient. Jij zult daar anders over denken, en dat is prima, maar verkoop het niet als feit. Althans, niet aan mij.
Ahem... Het is een feit dat geadopteerde kinderen er last van KUNNEN krijgen dat ze afgestaan zijn. Je kan zeggen wat je wil maar dat is gewoon zo.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:16:51 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106092272
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:10 schreef Cantare het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat het geaborteerde kind zich daar nooit bewust van zal zijn.

In de kern van de zaak is dit een morele kwestie die draait de vraag of abortus überhaupt een optie voor je is. Zo nee, dan zijn de argumenten van de TS nooit steekhoudend. Zo ja, dan heb je een heel andere discussie.

Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang vind, is dat de TS en zijn vriendin geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen [b]keuze[\b] zouden hebben. Die heb je namelijk wel degelijk.
Even voor de duidelijkheid: TS en zijn vriendin zijn niet degenen die abortus overwegen, dat is de vraag waar een andere user voor staat.
Het topic van TS wordt met de wel/geen abortusdiscussie die betrekking heeft op die ander user dus vakkundig om zeep geholpen (gelijk een abortus zeg maar).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106092373
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:14 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ahem... Het is een feit dat geadopteerde kinderen er last van KUNNEN krijgen dat ze afgestaan zijn. Je kan zeggen wat je wil maar dat is gewoon zo.
Ja, en ik vind het geneuzel dat dat als argument wordt aangedragen voor de stelling dat abortus boven adoptie te prefereren zou zijn. Volgens mij heb ik dat ook gewoon zo omschreven.
pi_106092471
quote:

Absoluut niet waar. In ieder geval niet in mijn gemeente. In mijn geval was het zelfs zo erg dat ik pas bij mijn ouders weg kon als mijn dochter een jaar of 6 zou zijn. Toen dus maar voor particuliere huur gekozen, al heeft dat ook wel een paar jaar geduurd.
pi_106092548
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: TS en zijn vriendin zijn niet degenen die abortus overwegen, dat is de vraag waar een andere user voor staat.
Het topic van TS wordt met de wel/geen abortusdiscussie die betrekking heeft op die ander user dus vakkundig om zeep geholpen (gelijk een abortus zeg maar).
Ik zag het na mijn post, heb ' m intussen gewijzigd.
pi_106092555
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:10 schreef Cantare het volgende:
Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang vind, is dat twee volwassen mensen met een redelijk inkomen geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen keuze zouden hebben. Die hebben ze namelijk wel degelijk.
Voor mij geldt dat abortus als ´ultimum remedium´ moet worden beschouwd. Volgensm ij heeft de wetgever dat ook zo bedoeld door een ´noodsituatie´ te vereisen die abortus in het gegeven geval rechtvaardigt.

Ik heb dus in het geheel geen sympathie voor mensen die bij hun volle verstand sex met elkaar hebben, daarbij een kind verwekken en enkel alleen omdat het ouderschap niet zo past in het leven dat ze leiden en willen blijven leiden tot abortus willen overgaan.

Natuurlijk heeft een kind er ook niets aan om ter wereld te komen bij ouders die het als ongewenst beschouwen, maar dan is adoptie de aangewezen weg. Dan heeft de mens, dus ook geen arts, niets te zoeken in het biologisch proces dat door twee mensen in gang is gezet. Als je dat niet hebt gewild, had je dat eerder moeten bedenken. Juist als het je niet zo goed uitkomt, neem je je verantwoordelijkheid, Ofwel door het kind naar behoren te verzorgen en op te voeden, ofwel door ervoor te zorgen dat het kind die verzorging en opvoeding van iemand anders krijgt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:24:19 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106092585
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:21 schreef mirannie het volgende:

[..]

Absoluut niet waar. In ieder geval niet in mijn gemeente. In mijn geval was het zelfs zo erg dat ik pas bij mijn ouders weg kon als mijn dochter een jaar of 6 zou zijn. Toen dus maar voor particuliere huur gekozen, al heeft dat ook wel een paar jaar geduurd.
In vrijwel geen enkele gemeente en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was 20 jaar geleden ook al zo; toen zeiden ze simpelweg: "Zwanger? Dat kan nog wel misgaan".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106093448
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

In vrijwel geen enkele gemeente en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was 20 jaar geleden ook al zo; toen zeiden ze simpelweg: "Zwanger? Dat kan nog wel misgaan".
Oh nee hoor, dat was niet eens wat ze zeiden. Bij mij was het meer van: "U en uw dochter hebben toch een dak boven uw hoofd? Pas als u op straat staat kunt u urgentie aanvragen."

Het systeem was zelfs zo krom dat ik niet in aanmerking kwam voor een starterswoning omdat we met zn tweeen waren (ik en mijn baby). Ik kwam niet in aanmerking voor een doorstromer omdat ik geen huis achterliet. En zo kon ik nog wel even doorgaan in allerlei categorien. Al met al zat ik gewoon klem. Uiteindelijk dus toen particulier gaan huren en later een huis gekocht.

Om even inhoudelijk in te gaan op TS. Zo jong zijn jullie nou ook weer niet en jullie zijn met z´n tweeen. Dat komt echt wel goed hoor. Praktisch gezien heb je gewoon goede opvang nodig als jullie moeten werken en je kind liefde en aandacht geven gaat nagenoeg vanzelf. Tenminste, dat is mijn eigen ervaring.
pi_106093811
Dat wordt dus een kind van gescheiden ouders.
pi_106093896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef Oognip het volgende:

[..]

Waarom zou ik begrip tonen voor zo'n nietsnut? Beetje jengelen dat een kind niet past omdat hij nog graag 3 keer per week naar de kroeg gaat en zijn vriendin helaas nog niet 100% voor abortus heeft gekozen. Serieus, hoe fucking triest kun je zijn?
PWBF
pi_106093928
Met TS komt het wel goed. Jong zijn ze niet en inkomen is er genoeg. Gewoon ergens een leuk huisje kopen.
PWBF
pi_106094932
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 01:18 schreef HaZet het volgende:

[..]

Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!

Waarom zou je het weghalen? Het is levensvatbaar en iemand gaat jou straks zoveel liefde geven (wat je nu niet voor mogelijk houdt).. Jij bent dan eindelijk iemand.. Iemand die verantwoordelijkheid kent (kende ik ook niet), iemand die trots is en iemand die zichzelf nooit hoeft te verwijten dat je een kind een leven hebt ontnomen!

Ik was 22 toen mn vriendin zwanger werd en mijn vriendin was 19. Wij hebben ook voor het dilemma gestaan, abortus of niet.. Voor mij was een ding duidelijk: Ik ging het hoe dan ook opvoeden en dragen.. Laat ik duidelijk zijn, ik stond echt niet te springen toen duidelijk werd dat ze zwanger was.. Ik kon me niet inbeelden dat ik vader werd.. Ik was verbaasd, bezorgd en het voelde zo raar.. Ik en vader worden? Iedereen rondom mij had het niet verwacht, maar ze stonden er voor me.. Alle vrienden waren erg verbaasd, maar gaven mij steun.. Ik ging drie keer stappen in de week, voetbalde vier keer in de week, ik deed wat ik leuk vond en was met alles bezig behalve met vader worden!

Mn dochter wordt in juli 4. Als ik chagarijnig thuis kom dan is er altijd wel iemand blij dat ik thuis ben en ben ik mijn chagarijnigheid spontaan vergeten! Wat een liefde krijg je van zo'n kleintje!

Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat je geen enkel pluspunt kan bedenken! Liefde, verantwoordelijkheid, trots gevoel, vader van jouw eigen kind, toekomst opbouwen met iemand die jou altijd steunt en (zo te zien ben je gelukkig met je vriendin) een toekomst met zn drieen..

Heb jij altijd gedacht dat je een vent was? Pak dan je verantwoordelijkheid en wees straks gelukkig.. Dat is misschien nu niet voor te stellen, maar man, je krijgt zoveel terug! Loop er niet voor weg..

Als je straks wilt stappen kan dat ook nog.. Als je wilt reizen kan dat altijd.. Als je weet ik veel wat wilt doen kan dat ook.. Ik neem aan dat jouw ouders achter je staan, no matter what..

Gast geloof me, je wilt later nooit het gevoel krijgen dat je een leven van jouw eigen kind hebt weggenomen.. Dat besef krijg je later als jij op latere leeftijd een kind krijgt waar je dolgelukkig mee bent, als anderen rondom jou kinderen krijgen of zelfs geen kinderen kunnen krijgen! Dat verwijt wilde ik niet op me hebben..

Een dag in de week zijn we samen met zn tweeen als mijn vriendin werken is en ik vrij ben.. Man, ben zo trots als een paauw! Samen dingen doen.. Geweldig! Ze noemt je papa, ze is afhankelijk van jou en jij geeft alles voor haar.. Alleen dat besef heb je zelf nog niet..
Mooi bericht en ook mooi om te zien dat jij het op die manier hebt ervaren en ervaart. Ik heb daar niet zoveel tegen in te brengen want ik geloof je. En ja, ik heb het ook wel eens in mijn omgeving gezien, jonge meiden die zwanger raken, veel van het kind houden en een mooi leven hebben. Ik wil alleen niet zo'n leven op dit moment en dat is voor jou (en de meeste mensen) waarschijnlijk moeilijk te begrijpen. Komt er ook bij dat jij waarschijnlijk een hele stabiele relatie hebt met jouw vriendin. Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie. Dat soort dingen spelen ook mee voor mij. Als ik een kind krijg, wil ik ook dat mijn kind in een 'normaal' en fijn gezin opgroeit. :)
pi_106095385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Argento het volgende:

[..]

Niet per definitie. Maar in dit geval wel. Als je bij je volle verstand (onbeschermde) sex hebt met elkaar, dan moet je niet na de bevruchting verzinnen dat je eigenlijk geen zin hebt in een kind. Als je dan echt je verantwoordelijkheid neemt, dan berust je in de fout die je hebt gemaakt en dan accepteer je de consequenties. En vervolgens ga je je stinkende best doen om die kleine een fijn leven te bezorgen. Alles wat je daarin te kort schiet staat gelijk aan het niet nemen van je verantwoordelijkheid.

[..]

Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn. Abortus kan dan immers alleen meer in het belang van de ouders plaatsvinden die het gebruiken als ´anti-conceptie´ achteraf. Ouders die geen zin hebben in een kind, maar op jacht naar een korte termijn pleziertje dat risico toch hebben genomen. Als het risico dan intreedt dan heb je de consequenties maar te nemen zoals ze zijn. Waar is hier de noodsituatie als bedoeld in de Wet afbreking zwangerschap?

Maar goed, vertel me ns. Waarom zou het voor het kind beter zijn om maar helemaal niet ter wereld te komen, in plaats van ter wereld te komen en te worden afgestaan aan een gezin waar het wél gewenst is en waar het wel de kans krijgt om het leven te leiden waar het zelf notabene ook niet om gevraagd heeft?
Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:57:37 #84
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106095875
Maar uhm, Nouvelles... Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te raken... Wat hebben jullie gedaan om zwangerschap te voorkomen? Het vakkundig ontwijken van die betreffende opmerking doet me vermoeden dat jullie onbeschermd aan het flierenfluiten zijn geweest. In welk geval ik overigens heel wat minder begrip heb voor je standpunten... Ik vind het dan namelijk ook geen ongelukje meer, maar een bewust genomen risico...
pi_106096061
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Maar uhm, Nouvelles... Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te raken... Wat hebben jullie gedaan om zwangerschap te voorkomen? Het vakkundig ontwijken van die betreffende opmerking doet me vermoeden dat jullie onbeschermd aan het flierenfluiten zijn geweest. In welk geval ik overigens heel wat minder begrip heb voor je standpunten... Ik vind het dan namelijk ook geen ongelukje meer, maar een bewust genomen risico...
het is inderdaad een domme slappe zak patat, zo'n vieze lauwe klamme tosti. zo'n nietsnut wil je toch ook eigenlijk niet als vader hebben...
PWBF
pi_106096107
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:45 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.
voor jou hoop ik dat ze het gaat houden, maar dat kind gun je echt niet zo'n idiote nietsnut als jij... lastig lastig...
PWBF
pi_106096272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Het was inderdaad onbeschermd aangezien we dat altijd zo deden en zij gewoon de pil slikt. Het is zeker geen bewust genomen risico. De kans is zo ontzettend klein dat je zwanger raakt als je de pil inneemt. Het is veiliger dan een condoom.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:09:15 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106096356
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:07 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Het was inderdaad onbeschermd aangezien we dat altijd zo deden en zij gewoon de pil slikt. Het is zeker geen bewust genomen risico. De kans is zo ontzettend klein dat je zwanger wordt als je de pil inneemt. Het is veiliger dan een condoom.
De pil is voor mij overigens ook bescherming hoor :)

Gevalletje slecht pilbeheer of gewoon bad karma?
pi_106096573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

De pil is voor mij overigens ook bescherming hoor :)

Gevalletje slecht pilbeheer of gewoon bad karma?
Voor mij ook maar je hebt altijd weer mensen die menen van niet. Slecht pilbeheer, goed geformuleerd.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:20:58 #90
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106096877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:14 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Voor mij ook maar je hebt altijd weer mensen die menen van niet. Slecht pilbeheer, goed geformuleerd.
Tja dat is een lastige, dan is het eigenlijk niet echt een ongelukje naar mijn mening. Om dit soort dingen ook voor jezelf uit te sluiten is double Dutch de enige optie... Dan is het wat mij betreft ook echt op de blaren zitten, veel wijsheid gewenst...
pi_106097380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Jaja, ik weet hoe je erover denkt, maar het wordt voor ons ook boring om jou op jouw manier te zien posten... Je kent de uitdrukking: "C'est le ton qui fait la musique"?

Is zo zonde van goede constructieve discussies, leidt af...
het topic is sowieso niet meer on-topic... zou toch iets beter gemodereerd moeten worden. was het eerst: Help! Ik word vader! is het nu vooral Help! Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen en nu hoop ik dat ze een abortus pleegt!
PWBF
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:34:20 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106097451
Een beetje zelfmoderatie zou niet misstaan, ongeacht of het om de topicwending of het nutteloze gescheld gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106097505
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

het topic is sowieso niet meer on-topic... zou toch iets beter gemodereerd moeten worden. was het eerst: Help! Ik word vader! is het nu vooral Help! Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen en nu hoop ik dat ze een abortus pleegt!
'Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen'... Echt :r
pi_106097516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Een beetje zelfmoderatie zou niet misstaan, ongeacht of het om de topicwending of het nutteloze gescheld gaat.
eh nee, daar hebben we mods voor :{w

en jij vindt het nutteloos, ik denk dat het niet zoveel kwaad kan als meneer weet hoe sommigen over hem denken. over die abortus is hij toch niet meer op andere gedachten te brengen dus waarom meneer het allemaal hier kwijt moet is me helemaal een raadsel...
PWBF
pi_106098495
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Was je vergeten dat je al gereageerd had? :D
:*

ik was het vergeten om het in m'n eerste post te zetten... :D
PWBF
pi_106098546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

:*

ik was het vergeten om het in m'n eerste post te zetten... :D
En waarom heeft het toegevoegde waarde om alsnog te posten? Het heeft echt niets met het onderwerp te maken :N
pi_106098585
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:56 schreef Oognip het volgende:

[..]

Jeees :') je wordt echt steeds kanslozer. Mijn katten worden prima verzorgd, maak je maar niet druk.

[..]

Daar ben ik het mee eens hoor, maar het vergeten van de pil heeft mijn inziens niks met slimheid te maken. Ieder mens vergeet weleens iets dus ook de pil.
tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"
PWBF
pi_106098641
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:57 schreef Oognip het volgende:

[..]

En waarom heeft het toegevoegde waarde om alsnog te posten? Het heeft echt niets met het onderwerp te maken :N
en deze post van jou wel?
PWBF
pi_106098700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"
Dat is waar, althans ik wel :) maar dan nog, om iemand dan meteen dom te noemen :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en deze post van jou wel?
:W
pi_106098751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:00 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat is waar, althans ik wel :) maar dan nog, om iemand dan meteen dom te noemen :N

[..]

:W
ja uh, hoe lang ga je nou nog zaniken over het feit dat ik iemand dom heb genoemd?
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')