Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:07 schreef TripleS het volgende:
Als ik jullie was zou ik nog ff bij 1 vd ouders blijven wonen , is toch heel fijn om als nieuwbakken ouders in een vertrouwde omgeving te zijn ,tevens kunnen jullie dan flink sparen en dan evt een leuk huis kopen.
Met dat inkomen moet dat zeker lukken!
Gefeliciteerd en succes!
Ja natuurlijk maar het geeft ze wel de tijd om rustig te wennen aan het ouderschap aangezien er dan een opa en oma aanwezig zijn die ook wat taken kunnen overnemen en ze kunnen dan echt een leuk eigen plekje zoeken en inrichten.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
Het is natuurlijk ook geen verkeerde optie, maar persoonlijk zou ik als het even kan toch voor een eigen huisje kiezen.Maar dat moet wel allemaal mogelijk zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:56 schreef TripleS het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar het geeft ze wel de tijd om rustig te wennen aan het ouderschap aangezien er dan een opa en oma aanwezig zijn die ook wat taken kunnen overnemen en ze kunnen dan echt een leuk eigen plekje zoeken en inrichten.
Daar zou ik niet te vast op rekenen...quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken.
Volgens mij is dat voor de meeste aanstaande vaders zo, ook als het wel gepland wasquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:33 schreef Robbberttt het volgende:
Ik ben er al volop mee bezig en ik denk aan niks anders meer.. toch als ik in mezelf zeg: "Ik word vader", dan klinkt dat toch zo raar!
Laat je broek dan ook dicht! Als je niet klaar bent voor die verantwoordelijkheden, zorg dan dat je geen risico's loopt. En niet vrijen is nog altijd de beste preventie.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij.
Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
(..)
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven.
Helaas voor jou of helaas voor het kind dat er ook niet om gevraagd heeft om verwekt te worden?quote:En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".
Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
Daar zit een kern van waarheid in, denk ik. Of hoop ik. Bedankt in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Abortus is niet zo traumatisch als het lijkt op het moment dat je zwanger bent. Hm dat is een gekke zin. Ik bedoel te zeggen dat als je hormonen door je lijf gieren je niet anders kan denken dan dat je moeder wil worden en je die baby vast wil houden, en dat achteraf, als die oxitocyne-overflow is bedaard, meestal (let op de meestal, ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen die wél last houden van hun abortus) de vrouw in kwestie blij is met de gemaakte keuze. Tenminste, als die keuze haar eigen keuze was en niet die van de omgeving. Sterkte Nouvelle en vriendin.
Dit is al vaak genoeg gezegd, weten we zelf ook wel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Laat je broek dan ook dicht! Als je niet klaar bent voor die verantwoordelijkheden, zorg dan dat je geen risico's loopt. En niet vrijen is nog altijd de beste preventie.
Begrijp ik ook, een abortus is niet niks maar een kind opvoeden ook niet. Het verstandigste op dit moment is simpelweg een abortus.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Had dat even eerder bedacht flinkerd. Abortus is niet zoiets als "anticonceptie after the fact".
[..]
Helaas voor jou of helaas voor het kind dat er ook niet om gevraagd heeft om verwekt te worden?
Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.quote:Op zondag 25 december 2011 10:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleemquote:Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.quote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem
Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.quote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem
Dus als een kind bij de geboorte niet zelfstandig kan ademen door problemen en het dus beademt moet worden, is het nog geen kindquote:Op zondag 25 december 2011 11:10 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.
Uit het verhaal van TS en de daarop volgende reacties blijkt genoegzaam dat er helemaal niets is misgegaan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?
Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:
Helaas voor het kind omdat wij het kind (denk ik) niet kunnen geven wat het kind nodig heeft.
Dat bedoel ik dus.quote:Financieel is het geen probleem maar qua tijd/liefde voor het kind wel, er gaat veel tijd in zitten.
Uhm.... je weet dat bij adoptie het kind wordt weggegeven nádat het geboren is?quote:Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Dat kun je dus vergeten, zwangerschap of het hebben van een kind is geen reden voor urgentie, en gezien het gezamenlijk inkomen komen ze waarschijnlijk niet eens in aanmerking voor sociale huur.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
Ik denk dat dat nog zwaarder is dan een abortus.... zodra de baby geboren is wil je het kindje absoluut niet weggeven.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.quote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ik heb allang de voors en tegens op papier gezet. Voors zijn er niet eens voor mijn vriendin, het kind en mij. Ikzelf heb er goed over nagedacht. Ik praat er ook veel over met mijn ouders en haar ouders en voor ons staat het allemaal vast. Behalve voor m'n vriendin.quote:Op zondag 25 december 2011 11:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.
Ik wil inderdaad niet, goed opgemerkt. Máár, als het niet anders kan, MOET en DOE ik het ook wel.quote:Op zondag 25 december 2011 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.
Just checkin', in een van je eerdere posts heb je het continu over 'het kind'...quote:Op zondag 25 december 2011 17:31 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.
Ik kan me ook voorstellen dat je als ouders denkt: vind een eigen plek!quote:Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef flugeltje het volgende:
Nouvelles, ik vind het op zich wel knap dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten hier... Ik ben ook helemaal niet pro-abortus, maar als jullie er beiden echt geen heil in zien hoef je ook niet koste wat kost vol te houden wat mij betreft... Het ligt er dan ook een beetje aan wat de termijn van zwangerschap is, 5 weken is een ander verhaal dan 11 weken...
Ook verfrissend om te zien dat je 't niet alleen op financien of andere onmogelijkheden houdt, maar ook kijkt naar de emotionele behoeften die een kind heeft.
Ik kijk er andes tegenaanquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.
Ik zie twee mensen die beiden bij hun volle verstand en met wederzijdse instemming het biologisch proces in werking hebben gesteld waarbij een zaadje een eicel bevrucht. Dat leidt, behoudens medische complicaties, tot een kind. En als dat kind in medisch opzicht een -in ieder geval- een normale kwaliteit van leven in het vooruitzicht heeft, is abortus in de gegeven omstandigheden nooit in het belang van het kind maar altijd in het belang van de aanstaande ouders voor wie dat aanstaande ouderschap achteraf gezien kennelijk toch niet zo goed uitkomt.
Als werkelijk in het belang van het kind wordt gedacht, is niet abortus de aangewezen oplossing, maar adoptie. Want, inderdaad, je moet het een kind niet aandoen om overgeleverd te zijn aan de gratie van ouders die dat kind sowieso al niet wilde hebben.
Dus knap en verfrissend? Neuh. Moreel laakbaar? Ja. Strafbaar? Nou, misschien. De Wet Afbreking Zwangerschap bepaalt dat voortzetting van de zwangerschap niet van de vrouw gevergd kan worden indien dat tot een noodsituatie leidt. Wat de Wet precies onder een noodsituatie verstaat weet ik niet, maar dat de zorg voor een kind het de aanstaande vader zou beletten om zijn losbandige leven voort te zetten, zal de wetgever wel niet voldoende vinden.
Weet ik, daarom dat ik mijn mening er ook nog overheen gooidequote:Op dinsdag 27 december 2011 10:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Da's precies waarom ik benadrukte dat mijn mening niet meer is dan een mening, Flugeltje.
Tering hee, wat ben jij een triest figuur. Maak dan geen wijf zwanger, idioot.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Gewoon alles wat je nog moet regelen op een lijstje zetten, je hoofd koel houden, werken aan wat je moet doen en genieten als het moment eenmaal daar is. Miljarden mensen hebben al kinderen gekregen en opgevoed en in bijna alle gevallen gaat dat prima. Er zijn slechts een paar mongolen die het echt niet kunnen maar ik verwacht niet dat jij daar bij zult zitten. Succes en vooral heel veel plezier!quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Robbberttt het volgende:
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.
Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.
Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..
Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
Doe niet zo kortzichtigquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tering hee, wat ben jij een triest figuur. Maak dan geen wijf zwanger, idioot.
Ik denk dat hij niet kortzichtig is, maar puur zwart-wit bekijkt dat iemand die zn leutel in iets douwt, dat je dan later met de gebakken peren kan zitten en daarvoor niet moet weglopen. Iets wat ik zeker met hem eens ben!quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig
En nee ik ben ook niet voor abortus maar een beetje respect tonen kan geen kwaad.
Ik denk dat 99,9% van de neukpartijen er niet op gericht zijn om een kind te maken. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor het feit (!) dat dat gevolg kan intreden, ook als het niet het vooropgezette doel was.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:00 schreef flugeltje het volgende:
En ja, ik blijf het verdomd knap vinden als je tegen de gangbare denkwijzen in durft te zeggen dat je het gewoon heel moeilijk vind. Hij geeft aan haar niet in de steek te zullen laten, welke keus er ook volgt, maar zegt ook dat hij er niet op zit te wachten en nog niet aan toe is. Daar heb ik respect voor ja, hij denkt er tenminste over na.... een kind is niet alleen maar haleluja, maar verdomd hard werken, heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik het er op m'n 20e net zo goed vanaf gebracht zou hebben als nu...
Het is internet hoor. Daar hoef je niet zo bang te zijn voor ´gangbare denkwijzen´ (wat je daar ook onder zou willen verstaan).
[quote]En, behoudens de uitzonderingen in het tweede streepjestopic, is niet elke neukpartij erop gericht om een kind te maken.
Dat zou nogal een gamechanger zijn, niet? De betrokkene heeft het daar zelf in ieder geval niet over gehad, terwijl dat toch een vrij fundamenteel onderdeel van het verhaal zou zijn.quote:Ik ga er dan ook even vanuit dat alle partijen in bovenstaande 2 voorbeelden er dan ook alles aan gedaan hebben om zwangerschap te voorkomen
Nee, maar dan nog loop je altijd een risico. Hoe statistisch verwaarloosbaar ook. Stel dan de anticonceptiefabrikant aansprakelijk voor de kosten van levensonderhoud van het kind tot aan zn 21ste levensjaar ofzo. Waarom moet alles meteen dood? En ja, het doen ontstaan van de potentie van leven middels het bewerkstelligen van een bevruchting om vervolgens die bevruchting op onnatuurlijke wijze ongedaan te maken, raakt natuurlijk wel aan doden. Ongeacht in welk stadium de vrucht zich bevindt.quote:Dan is het zwaar kut als dat toch gebeurd en ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zomaar 'accepteren' is dan...
Niet per definitie. Maar in dit geval wel. Als je bij je volle verstand (onbeschermde) sex hebt met elkaar, dan moet je niet na de bevruchting verzinnen dat je eigenlijk geen zin hebt in een kind. Als je dan echt je verantwoordelijkheid neemt, dan berust je in de fout die je hebt gemaakt en dan accepteer je de consequenties. En vervolgens ga je je stinkende best doen om die kleine een fijn leven te bezorgen. Alles wat je daarin te kort schiet staat gelijk aan het niet nemen van je verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:28 schreef Bleie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid?
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn. Abortus kan dan immers alleen meer in het belang van de ouders plaatsvinden die het gebruiken als ´anti-conceptie´ achteraf. Ouders die geen zin hebben in een kind, maar op jacht naar een korte termijn pleziertje dat risico toch hebben genomen. Als het risico dan intreedt dan heb je de consequenties maar te nemen zoals ze zijn. Waar is hier de noodsituatie als bedoeld in de Wet afbreking zwangerschap?quote:Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
Ware het niet dat de man die hier voor abortus zou willen kiezen niets te kiezen heeft, dat is aan zijn vriendin, en als die niet voor abortus kiest dan zal het gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:28 schreef Bleie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid? Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
Betekent het feit dat de zwangerschap niet gepland en gewenst is dat het kind dat daaruit ontstaat geen liefde zal krijgen? Ik vind dat een te simpele gevolgtrekking. In dit topic hebben al meerdere mensen het tegendeel laten zien. Blijkbaar kun je heel goed van een kind houden waar je in eerste instantie niet voor gekozen had.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:05 schreef Oognip het volgende:
Iets zwart-wit bekijken IS kortzichtig
En ik vind ook dat je de verantwoordelijkheid moet nemen, maar als het kind toch komt maar geen liefde van de ouders krijgt omdat het niet gewenst was, zou het ook heel jammer zijn.
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:50 schreef Oognip het volgende:
@argento, denk je echt dat het voor een kind leuk is om afgestaan te worden?
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.quote:Dat kind weet donders goed dat het niet gewenst was door zijn biologische ouders, dat het wel gewenst is bij het adoptiegezin is leuk maar vaak houdt een kind er 1000 vragen op na en nare gevoelens.
Absoluut, RockbeIIa omschreef het als een cadeautje en dat vond ik een hele mooie omschrijvingquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:50 schreef Cantare het volgende:
[..]
Betekent het feit dat de zwangerschap niet gepland en gewenst is dat het kind dat daaruit ontstaat geen liefde zal krijgen? Ik vind dat een te simpele gevolgtrekking. In dit topic hebben al meerdere mensen het tegendeel laten zien. Blijkbaar kun je heel goed van een kind houden waar je in eerste instantie niet voor gekozen had.
Whutquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.
[..]
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.
Wat maakt jou de aangewezen persoon om dat voor een ander te bepalen?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Argento het volgende:
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn.
En ik zeg niet dat die kinderen beter geaborteerd hadden kunnen worden, ik bedoel alleen maar dat je adoptie niet moet verheerlijken want dat deed je een beetje in mijn ogenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.
[..]
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.
Het verschil is alleen dat het geaborteerde kind zich daar nooit bewust van zal zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie geen feiten, ik zie een standpunt. Een standpunt dat in mijn ogen de kwalificatie ´geneuzel´ verdient. Jij zult daar anders over denken, en dat is prima, maar verkoop het niet als feit. Althans, niet aan mij.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef Oognip het volgende:
[..]
WhutWaarom nou weer geneuzel? Dat zijn toch gewoon feiten.
Ik bepaal helemaal niks. Ik geef weer hoe ik erover denk. En ook de wetgever blijkt enige rechtvaardiging voor een abortus te vereisen, zodat een abortus ´omdat het ouderschap mij vanwege mn losbandige levensstijl niet zo goed uitkomt´ nog wel eens in strijd met de wet zou kunnen worden uitgevoerd. Ik hoop dat de betreffende arts zich dat tijdig realiseert.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat maakt jou de aangewezen persoon om dat voor een ander te bepalen?
Ahem... Het is een feit dat geadopteerde kinderen er last van KUNNEN krijgen dat ze afgestaan zijn. Je kan zeggen wat je wil maar dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie geen feiten, ik zie een standpunt. Een standpunt dat in mijn ogen de kwalificatie ´geneuzel´ verdient. Jij zult daar anders over denken, en dat is prima, maar verkoop het niet als feit. Althans, niet aan mij.
Even voor de duidelijkheid: TS en zijn vriendin zijn niet degenen die abortus overwegen, dat is de vraag waar een andere user voor staat.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:10 schreef Cantare het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat het geaborteerde kind zich daar nooit bewust van zal zijn.
In de kern van de zaak is dit een morele kwestie die draait de vraag of abortus überhaupt een optie voor je is. Zo nee, dan zijn de argumenten van de TS nooit steekhoudend. Zo ja, dan heb je een heel andere discussie.
Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang vind, is dat de TS en zijn vriendin geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen [b]keuze[\b] zouden hebben. Die heb je namelijk wel degelijk.
Ja, en ik vind het geneuzel dat dat als argument wordt aangedragen voor de stelling dat abortus boven adoptie te prefereren zou zijn. Volgens mij heb ik dat ook gewoon zo omschreven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ahem... Het is een feit dat geadopteerde kinderen er last van KUNNEN krijgen dat ze afgestaan zijn. Je kan zeggen wat je wil maar dat is gewoon zo.
Absoluut niet waar. In ieder geval niet in mijn gemeente. In mijn geval was het zelfs zo erg dat ik pas bij mijn ouders weg kon als mijn dochter een jaar of 6 zou zijn. Toen dus maar voor particuliere huur gekozen, al heeft dat ook wel een paar jaar geduurd.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
Ik zag het na mijn post, heb ' m intussen gewijzigd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: TS en zijn vriendin zijn niet degenen die abortus overwegen, dat is de vraag waar een andere user voor staat.
Het topic van TS wordt met de wel/geen abortusdiscussie die betrekking heeft op die ander user dus vakkundig om zeep geholpen (gelijk een abortus zeg maar).
Voor mij geldt dat abortus als ´ultimum remedium´ moet worden beschouwd. Volgensm ij heeft de wetgever dat ook zo bedoeld door een ´noodsituatie´ te vereisen die abortus in het gegeven geval rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:10 schreef Cantare het volgende:
Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang vind, is dat twee volwassen mensen met een redelijk inkomen geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen keuze zouden hebben. Die hebben ze namelijk wel degelijk.
In vrijwel geen enkele gemeente en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was 20 jaar geleden ook al zo; toen zeiden ze simpelweg: "Zwanger? Dat kan nog wel misgaan".quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:21 schreef mirannie het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. In ieder geval niet in mijn gemeente. In mijn geval was het zelfs zo erg dat ik pas bij mijn ouders weg kon als mijn dochter een jaar of 6 zou zijn. Toen dus maar voor particuliere huur gekozen, al heeft dat ook wel een paar jaar geduurd.
Oh nee hoor, dat was niet eens wat ze zeiden. Bij mij was het meer van: "U en uw dochter hebben toch een dak boven uw hoofd? Pas als u op straat staat kunt u urgentie aanvragen."quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
In vrijwel geen enkele gemeente en dat is niet iets van de laatste tijd, dat was 20 jaar geleden ook al zo; toen zeiden ze simpelweg: "Zwanger? Dat kan nog wel misgaan".
Waarom zou ik begrip tonen voor zo'n nietsnut? Beetje jengelen dat een kind niet past omdat hij nog graag 3 keer per week naar de kroeg gaat en zijn vriendin helaas nog niet 100% voor abortus heeft gekozen. Serieus, hoe fucking triest kun je zijn?quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig
En nee ik ben ook niet voor abortus maar een beetje respect tonen kan geen kwaad.
Mooi bericht en ook mooi om te zien dat jij het op die manier hebt ervaren en ervaart. Ik heb daar niet zoveel tegen in te brengen want ik geloof je. En ja, ik heb het ook wel eens in mijn omgeving gezien, jonge meiden die zwanger raken, veel van het kind houden en een mooi leven hebben. Ik wil alleen niet zo'n leven op dit moment en dat is voor jou (en de meeste mensen) waarschijnlijk moeilijk te begrijpen. Komt er ook bij dat jij waarschijnlijk een hele stabiele relatie hebt met jouw vriendin. Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie. Dat soort dingen spelen ook mee voor mij. Als ik een kind krijg, wil ik ook dat mijn kind in een 'normaal' en fijn gezin opgroeit.quote:Op maandag 26 december 2011 01:18 schreef HaZet het volgende:
[..]
Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!
Waarom zou je het weghalen? Het is levensvatbaar en iemand gaat jou straks zoveel liefde geven (wat je nu niet voor mogelijk houdt).. Jij bent dan eindelijk iemand.. Iemand die verantwoordelijkheid kent (kende ik ook niet), iemand die trots is en iemand die zichzelf nooit hoeft te verwijten dat je een kind een leven hebt ontnomen!
Ik was 22 toen mn vriendin zwanger werd en mijn vriendin was 19. Wij hebben ook voor het dilemma gestaan, abortus of niet.. Voor mij was een ding duidelijk: Ik ging het hoe dan ook opvoeden en dragen.. Laat ik duidelijk zijn, ik stond echt niet te springen toen duidelijk werd dat ze zwanger was.. Ik kon me niet inbeelden dat ik vader werd.. Ik was verbaasd, bezorgd en het voelde zo raar.. Ik en vader worden? Iedereen rondom mij had het niet verwacht, maar ze stonden er voor me.. Alle vrienden waren erg verbaasd, maar gaven mij steun.. Ik ging drie keer stappen in de week, voetbalde vier keer in de week, ik deed wat ik leuk vond en was met alles bezig behalve met vader worden!
Mn dochter wordt in juli 4. Als ik chagarijnig thuis kom dan is er altijd wel iemand blij dat ik thuis ben en ben ik mijn chagarijnigheid spontaan vergeten! Wat een liefde krijg je van zo'n kleintje!
Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat je geen enkel pluspunt kan bedenken! Liefde, verantwoordelijkheid, trots gevoel, vader van jouw eigen kind, toekomst opbouwen met iemand die jou altijd steunt en (zo te zien ben je gelukkig met je vriendin) een toekomst met zn drieen..
Heb jij altijd gedacht dat je een vent was? Pak dan je verantwoordelijkheid en wees straks gelukkig.. Dat is misschien nu niet voor te stellen, maar man, je krijgt zoveel terug! Loop er niet voor weg..
Als je straks wilt stappen kan dat ook nog.. Als je wilt reizen kan dat altijd.. Als je weet ik veel wat wilt doen kan dat ook.. Ik neem aan dat jouw ouders achter je staan, no matter what..
Gast geloof me, je wilt later nooit het gevoel krijgen dat je een leven van jouw eigen kind hebt weggenomen.. Dat besef krijg je later als jij op latere leeftijd een kind krijgt waar je dolgelukkig mee bent, als anderen rondom jou kinderen krijgen of zelfs geen kinderen kunnen krijgen! Dat verwijt wilde ik niet op me hebben..
Een dag in de week zijn we samen met zn tweeen als mijn vriendin werken is en ik vrij ben.. Man, ben zo trots als een paauw! Samen dingen doen.. Geweldig! Ze noemt je papa, ze is afhankelijk van jou en jij geeft alles voor haar.. Alleen dat besef heb je zelf nog niet..
Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar in dit geval wel. Als je bij je volle verstand (onbeschermde) sex hebt met elkaar, dan moet je niet na de bevruchting verzinnen dat je eigenlijk geen zin hebt in een kind. Als je dan echt je verantwoordelijkheid neemt, dan berust je in de fout die je hebt gemaakt en dan accepteer je de consequenties. En vervolgens ga je je stinkende best doen om die kleine een fijn leven te bezorgen. Alles wat je daarin te kort schiet staat gelijk aan het niet nemen van je verantwoordelijkheid.
[..]
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn. Abortus kan dan immers alleen meer in het belang van de ouders plaatsvinden die het gebruiken als ´anti-conceptie´ achteraf. Ouders die geen zin hebben in een kind, maar op jacht naar een korte termijn pleziertje dat risico toch hebben genomen. Als het risico dan intreedt dan heb je de consequenties maar te nemen zoals ze zijn. Waar is hier de noodsituatie als bedoeld in de Wet afbreking zwangerschap?
Maar goed, vertel me ns. Waarom zou het voor het kind beter zijn om maar helemaal niet ter wereld te komen, in plaats van ter wereld te komen en te worden afgestaan aan een gezin waar het wél gewenst is en waar het wel de kans krijgt om het leven te leiden waar het zelf notabene ook niet om gevraagd heeft?
het is inderdaad een domme slappe zak patat, zo'n vieze lauwe klamme tosti. zo'n nietsnut wil je toch ook eigenlijk niet als vader hebben...quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Maar uhm, Nouvelles... Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te raken... Wat hebben jullie gedaan om zwangerschap te voorkomen? Het vakkundig ontwijken van die betreffende opmerking doet me vermoeden dat jullie onbeschermd aan het flierenfluiten zijn geweest. In welk geval ik overigens heel wat minder begrip heb voor je standpunten... Ik vind het dan namelijk ook geen ongelukje meer, maar een bewust genomen risico...
voor jou hoop ik dat ze het gaat houden, maar dat kind gun je echt niet zo'n idiote nietsnut als jij... lastig lastig...quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:45 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.
Het was inderdaad onbeschermd aangezien we dat altijd zo deden en zij gewoon de pil slikt. Het is zeker geen bewust genomen risico. De kans is zo ontzettend klein dat je zwanger raakt als je de pil inneemt. Het is veiliger dan een condoom.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Maar uhm, Nouvelles... Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig te raken... Wat hebben jullie gedaan om zwangerschap te voorkomen? Het vakkundig ontwijken van die betreffende opmerking doet me vermoeden dat jullie onbeschermd aan het flierenfluiten zijn geweest. In welk geval ik overigens heel wat minder begrip heb voor je standpunten... Ik vind het dan namelijk ook geen ongelukje meer, maar een bewust genomen risico...
De pil is voor mij overigens ook bescherming hoorquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:07 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het was inderdaad onbeschermd aangezien we dat altijd zo deden en zij gewoon de pil slikt. Het is zeker geen bewust genomen risico. De kans is zo ontzettend klein dat je zwanger wordt als je de pil inneemt. Het is veiliger dan een condoom.
Voor mij ook maar je hebt altijd weer mensen die menen van niet. Slecht pilbeheer, goed geformuleerd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De pil is voor mij overigens ook bescherming hoor
Gevalletje slecht pilbeheer of gewoon bad karma?
Tja dat is een lastige, dan is het eigenlijk niet echt een ongelukje naar mijn mening. Om dit soort dingen ook voor jezelf uit te sluiten is double Dutch de enige optie... Dan is het wat mij betreft ook echt op de blaren zitten, veel wijsheid gewenst...quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:14 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Voor mij ook maar je hebt altijd weer mensen die menen van niet. Slecht pilbeheer, goed geformuleerd.
het topic is sowieso niet meer on-topic... zou toch iets beter gemodereerd moeten worden. was het eerst: Help! Ik word vader! is het nu vooral Help! Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen en nu hoop ik dat ze een abortus pleegt!quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jaja, ik weet hoe je erover denkt, maar het wordt voor ons ook boring om jou op jouw manier te zien posten... Je kent de uitdrukking: "C'est le ton qui fait la musique"?
Is zo zonde van goede constructieve discussies, leidt af...
'Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen'... Echtquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het topic is sowieso niet meer on-topic... zou toch iets beter gemodereerd moeten worden. was het eerst: Help! Ik word vader! is het nu vooral Help! Mijn vriendin is te dom om de pil gewoon in te nemen en nu hoop ik dat ze een abortus pleegt!
eh nee, daar hebben we mods voorquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Een beetje zelfmoderatie zou niet misstaan, ongeacht of het om de topicwending of het nutteloze gescheld gaat.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was je vergeten dat je al gereageerd had?
En waarom heeft het toegevoegde waarde om alsnog te posten? Het heeft echt niets met het onderwerp te makenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
ik was het vergeten om het in m'n eerste post te zetten...
tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:56 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jeeesje wordt echt steeds kanslozer. Mijn katten worden prima verzorgd, maak je maar niet druk.
[..]
Daar ben ik het mee eens hoor, maar het vergeten van de pil heeft mijn inziens niks met slimheid te maken. Ieder mens vergeet weleens iets dus ook de pil.
en deze post van jou wel?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
En waarom heeft het toegevoegde waarde om alsnog te posten? Het heeft echt niets met het onderwerp te maken
Dat is waar, althans ik welquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"
quote:
ja uh, hoe lang ga je nou nog zaniken over het feit dat ik iemand dom heb genoemd?quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:00 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is waar, althans ik welmaar dan nog, om iemand dan meteen dom te noemen
[..]
Deze post voegt ook niet erg veel toe anders, als mensen de troll Nielsch gewoon negeren is 't alweer redelijk on-topic. Overigens reageert de TS ook niet meer op vragen en tips?quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:48 schreef indaha het volgende:
Ik vind het jammer voor TS die met een serieuze vraag kwam dat dit hele topic zo vervuild wordt met allerlei niet relevante zaken
Heel goed. Maar als je werkelijk bereid bent de consequenties te aanvaarden (lees: het kind naar behoren verzorgen en opvoeden) snap ik niet waarom abortus niet alleen nog een optie is, maar zelfs de door jou gewenste optie is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:45 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik accepteer de consequenties, wat haar keuze ook is. Nergens staat overigens dat ik dat niet ga doen.
Omdat ik het niet wil, voor jou en de meeste mensen zo te zien moeilijk te begrijpen maar ik wil het liever niet en ik baal d'r ook gewoon ontzettend van. Ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen. Maar dat neemt niet weg dat ik er niet zal zijn en de consequenties niet accepteer. Ik zal wel moeten, mocht mijn vriendin alsnog die beslissing maken en dan ga ik er ook gewoon voor. Dat wel.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Heel goed. Maar als je werkelijk bereid bent de consequenties te aanvaarden (lees: het kind naar behoren verzorgen en opvoeden) snap ik niet waarom abortus niet alleen nog een optie is, maar zelfs de door jou gewenste optie is.
Dit gaat wel degelijk op! De meest belangrijke stelregel op FOK! is: doe normaal!quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Een beetje zelfmoderatie zou niet misstaan, ongeacht of het om de topicwending of het nutteloze gescheld gaat.
Het gaat Nouvelles er imho vooral om dat het een zwangerschap is met een vrouw waar hij helemaal zijn leven niet mee wil doorbrengen, als hij het idee had gehad dat dit wel de vrouw van zijn dromen was dan had hij er waarschijnlijk heel anders tegenover gestaan (ook al zal hij nu wellicht beweren dat dat niet zo is).quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:30 schreef mrspoeZ het volgende:
Persoonlijk vind ik de keuze om een kind niet te krijgen omdat dat je eigen leven in de weg staat zeker wel een opportune. Of je dat als noodsituatie kan benoemen is een tweede, maar het feit dat je andere plannen had dan dat je met een kind dient te maken is wel zeker een lastige. Moet je 128 cellen jouw toekomstplannen laten bepalen omdat de pil niet deed wat ie moest doen?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:34 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Mooi bericht en ook mooi om te zien dat jij het op die manier hebt ervaren en ervaart. Ik heb daar niet zoveel tegen in te brengen want ik geloof je. En ja, ik heb het ook wel eens in mijn omgeving gezien, jonge meiden die zwanger raken, veel van het kind houden en een mooi leven hebben. Ik wil alleen niet zo'n leven op dit moment en dat is voor jou (en de meeste mensen) waarschijnlijk moeilijk te begrijpen. Komt er ook bij dat jij waarschijnlijk een hele stabiele relatie hebt met jouw vriendin. Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie. Dat soort dingen spelen ook mee voor mij. Als ik een kind krijg, wil ik ook dat mijn kind in een 'normaal' en fijn gezin opgroeit.
Dat speelt sowieso mee maar al zou ik het gevoel hebben dat zij voor altijd m'n vriendin blijft, zou ik het alsnog niet willen want zoals ik al aangaf: ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen, dat is wat ik wil op dit moment. Een kind maakt mijn toekomst (en mijn leven nu) feitelijk kapot. Althans, zo zie ik het. Maar goed, uiteindelijk beslist mijn vriendin toch. Ik heb niets te zeggen, helaas.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat Nouvelles er imho vooral om dat het een zwangerschap is met een vrouw waar hij helemaal zijn leven niet mee wil doorbrengen, als hij het idee had gehad dat dit wel de vrouw van zijn dromen was dan had hij er waarschijnlijk heel anders tegenover gestaan (ook al zal hij nu wellicht beweren dat dat niet zo is).
Ik denk dat hij daarom een abortus wil; dit is niet de vrouw waarmee hij kinderen wil krijgen.
[..]
En zo is het voor mij. Dat laatste gaat nooit lukken want een vrouw heeft het in deze situaties toch altijd voor het zeggen. Ik kan wel 10000 keer aangeven (wat ik ook doe) dat ik het kind niet wil maar als mijn vriendin het kind perse wil houden, heb ik dat maar te accepteren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:43 schreef Soempie het volgende:
En daar gaan we nooit uitkomen ook. Mijn vooronderstellingen zijn bijvoorbeeld tegengesteld aan die van Argento. Ik zie het niet als 'doden' in de eerste weken, een noodsituatie kan bij mij ook betekenen dat het totaal niet past in het leven wat je graag wilt en onder verantwoordelijkheid nemen valt voor mij ook de mogelijke keuze voor abortus. Het is daarom voor mij van belang dat de mensen om wie het gaat samen een weloverwogen beslissing nemen.
Je hebt er terecht niets over te zeggen, een abortus is een ingreep in haar lichaam, je had wat te zeggen toen je het risico nam op haar pil(gebruik) te vertrouwen, toen had je immers voor een condoom kunnen kiezen, zeker als je al wist dat dit niet de gedroomde moeder van je kinderen is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat speelt sowieso mee maar al zou ik het gevoel hebben dat zij voor altijd m'n vriendin blijft, zou ik het alsnog niet willen want zoals ik al aangaf: ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen, dat is wat ik wil op dit moment. Een kind maakt mijn toekomst (en mijn leven nu) feitelijk kapot. Althans, zo zie ik het. Maar goed, uiteindelijk beslist mijn vriendin toch. Ik heb niets te zeggen, helaas.
Nouvelles is natuurlijk ook nog erg jong, TS is al iets ouder. Wellicht als Nouvelles al 4 jaar de wilde, losbandige adolescent had uitgehangen, dat hij er ook anders tegenaan zou kijken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt er terecht niets over te zeggen, een abortus is een ingreep in haar lichaam, je had wat te zeggen toen je het risico nam op haar pil(gebruik) te vertrouwen, toen had je immers voor een condoom kunnen kiezen, zeker als je al wist dat dit niet de gedroomde moeder van je kinderen is.
En ik zal de welles/nietes niet met je aangaan over hoe je er tegenover zou staan als dit de vrouw zou zijn die je als moeder van je kinderen zou zien, want meer dan een welles/nietes terwijl het nooit bewezen kan worden zou het niet zijn
Tegen abortus maar voor de morning after pill?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tuurlijk vergeet ieder mens wel eens de pil... maar als je daar achter komt en je hebt ook nog eens seks gehad dan bedenk je toch wel even zoiets van: "even de morning after pil halen"
Dat kan ik prima begrijpen, maar dat je dit niet wil had je moeten bedenken voordat je onbeschermde sex ging hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:45 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Omdat ik het niet wil, voor jou en de meeste mensen zo te zien moeilijk te begrijpen maar ik wil het liever niet en ik baal d'r ook gewoon ontzettend van.
Prima. Allemaal bedenken voordat je sex gaat hebben en als je er dan toch per se op moet, voorzorgsmaatregelen treffen. En je realiseren dat je nooit 100% de garantie hebt dat er geen bevruchting plaatsvindt. Risico is er altijd, hoe klein ook. Als je niet bereid bent dat risico te aanvaarden, dan kun je maar beter geen sex hebben,quote:Ik wil gewoon normaal kunnen leven zoals iedereen van mijn leeftijd doet. Uitgaan, studeren, niks doen, meiden, vrienden, vakanties, reizen, sporten, gewoon relaxen.
In dat geval zul je dat ook gewoon moeten. Zo simpel is het dan ook wel weer.quote:Maar dat neemt niet weg dat ik er niet zal zijn en de consequenties niet accepteer. Ik zal wel moeten, mocht mijn vriendin alsnog die beslissing maken en dan ga ik er ook gewoon voor. Dat wel.
Hoe kan dat nou een noodsituatie zijn? Een noodsituatie is een situatie waarin je komt te verkeren door omstandigheden die buiten je macht zijn gelegen en waarvan je in redelijkheid de gevolgen niet zou hoeven dragen. Dat een kindje niet past in het leven dat je zou willen leiden is een omstandigheid die je in overweging moet nemen vóórdat je sex gaat hebben. Als je onvoldoende maatregelen treft of sowieso het risico accepteert, dan moet je niet raar opkijken als er een bevruchting plaatsvindt, want daar heb je dan zelf hard genoeg aan meegewerkt. Nee, dat is natuurlijk geen noodsituatie. Bovendien, als de wetgever hier een noodsituatie in zou hebben gezien, dan valt uiteindelijk iedere situatie onder deze noemer. En dan heeft de nadere eis van een noodsituatie geen enkele zin.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:43 schreef Soempie het volgende:
En daar gaan we nooit uitkomen ook. Mijn vooronderstellingen zijn bijvoorbeeld tegengesteld aan die van Argento. Ik zie het niet als 'doden' in de eerste weken, een noodsituatie kan bij mij ook betekenen dat het totaal niet past in het leven wat je graag wilt
Dat heeft natuurlijk juist helemaal niets te maken met het nemen van enige verantwoordelijkheid. Onder deze omstandigheden abortus laten plegen betekent juist dat je je verantwoordelijkheid niet neemt, omdat je de gevolgen van je stommiteit medisch wegmoffelt. Je maakt die gevolgen immers ongedaan enkel en alleen omdat je er de voorkeur aan geeft die gevolgen niet te hoeven dragen. Het nemen van verantwoordelijkheid houdt toch op zijn minst in dat je de consequenties van je daden onder ogen ziet en accepteert.quote:en onder verantwoordelijkheid nemen valt voor mij ook de mogelijke keuze voor abortus. Het is daarom voor mij van belang dat de mensen om wie het gaat samen een weloverwogen beslissing nemen.
Je hebt er misschien overheen gelezen, maar in dit geval is de dame in kwestie wél zwanger geworden. Of met andere woorden: wat is je punt?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik ken meer mensen die er niet zwanger mee zijn geworden dan wel.
Ik lees erin dat het, gezien de zeer beperkte kans op zwangerschap bij goed gebruik van anticonceptie, onzinnig is om te stellen dat je geen seks moet hebben als je (nog) niet bereid bent voor een kind te zorgen.quote:Op woensdag 28 december 2011 00:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Je hebt er misschien overheen gelezen, maar in dit geval is de dame in kwestie wél zwanger geworden. Of met andere woorden: wat is je punt?
Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het blijft mij wel een raadsel waarom in dit soort gevallen niet op tijd aan de morning after pil wordt gedacht.
dan ben je gewoon lomp en dom. verder wat be zegt. dat kind kan er allemaal niks aan doen. jullie hebben de keuze gemaakt om zo laks dom te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
Bovendien vind ik het een verantwoordelijkheid van beiden, ook als de pil geslikt wordt. Als je al een paar keer hebt meegemaakt dat de pil vergeten wordt, vind ik dat de man ook mee moet opletten of het op tijd ingenomen wordt. Hij kan daar dan ook mee aan denken, als hijzeker geen risico wil lopen!quote:Op woensdag 28 december 2011 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Als het zo vaak nodig is vraag ik me serieus af of het allemaal wel zo 'per ongeluk' is voor jouw vriendin. Het verbaast me iig niets dat ze het wil houden.
En jou gun ik het eigenlijk ook wel om eens goed op de blaren te zitten. Jammer alleen dat er een klein onschuldig kind mee gemoeid is en dat ik die alleen 2 ouders die er 100% voor gaan gun...
De wetgever had dit dan concreter moeten verwoorden. Ik zie bijvoorbeeld niet onder noodsituatie vallen: dat mensen liever een meisje willen dan een jongen en daarom kiezen voor abortus.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou een noodsituatie zijn? Een noodsituatie is een situatie waarin je komt te verkeren door omstandigheden die buiten je macht zijn gelegen en waarvan je in redelijkheid de gevolgen niet zou hoeven dragen. Dat een kindje niet past in het leven dat je zou willen leiden is een omstandigheid die je in overweging moet nemen vóórdat je sex gaat hebben. Als je onvoldoende maatregelen treft of sowieso het risico accepteert, dan moet je niet raar opkijken als er een bevruchting plaatsvindt, want daar heb je dan zelf hard genoeg aan meegewerkt. Nee, dat is natuurlijk geen noodsituatie. Bovendien, als de wetgever hier een noodsituatie in zou hebben gezien, dan valt uiteindelijk iedere situatie onder deze noemer. En dan heeft de nadere eis van een noodsituatie geen enkele zin.
Dat een abortus überhaupt in je hoofd opkomt...quote:Op donderdag 22 december 2011 17:56 schreef Soempie het volgende:
Weten jullie al zeker dat jullie het willen houden?
Kindermoordenaar!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Kijk, dat je op het moment dat zoiets je voor de éérste keer overkomt, het volgende besef bij je opkomt:quote:Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
kan ik nog wel begrijpen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:34 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie.
Of het is gewoon iemand met een andere meningquote:Op woensdag 28 december 2011 10:39 schreef Geelman het volgende:
Of Nouvelles is een vette kudttroll, of hij komt zelf in aanmerking voor pre-natale abortus!
Tja, als dit dan vaker gebeurd is vind ik dat jij zelf je verantwoordelijkheid ook had moeten nemen hierin... Als je weet dat je vriendin niet zo goed met de pil omgaat is een rubbertje de enige oplossing... En als je vriendin na een aantal missers nog steeds niet goed op de pil let vraag ik mezelf ook af hoe hard ze e.e.a. wilde voorkomen...quote:Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Alle abortus moet verboden worden, alleen niet als de zwangerschap is ontstaan door een verkrachting of als het kind dood of ernstig ziek/misvormd ter wereld zal komen. Een beetje kinderen vermoorden omdat je te lamlendig bent om een condoompie over je leuter te schuiven...quote:Op woensdag 28 december 2011 10:42 schreef Bleie het volgende:
Ik schrik er echt van hoe sterk mensen hier tegen abortus zijn. En vooral: hoe sterk ze dat voor een ander willen bepalen. Dat het een keus is die je zelf niet zou maken, prima, maar wie ben jij om tegen een ander te zeggen dat zij geen abortus mag plegen (of in dit geval: dat Nouvelles niet mag willen dat zijn vriendin dat doet).
Ik ben niet anti-abortus, als je twee tieners hebt die tegen een ongelukje aanlopen liggen de zaken heel anders imho... Nu ik meer van het verhaal van Nouvelles hoor schuift mijn mening ook van "moet kunnen" naar "op de blaren zitten" Bovendien denk ik dat de vriendin in kwestie al lang een keus heeft gemaakt hier...quote:Op woensdag 28 december 2011 10:47 schreef Soempie het volgende:
Bleie, helemaal eens. Ik vraag me ook af of het komt doordat het topic in OUD staat of dat zoveel meer mensen er zo over denken. Denk dat het ook komt door hoe Nouvelles het verwoord heeft, dat dit de eerste reactie is. Dat hoop ik dan maar. Mijn man zei ook als eerst: 'ja, dat had je dan eerder moeten bedenken, flapdrol', terwijl hij helemaal niet tegen abortus is en er zo ongeveer hetzelfde over denkt als ik.
Neuken is veuls te lekker om het alleen als voortplanting te gebruiken manquote:Op woensdag 28 december 2011 10:55 schreef Geelman het volgende:
Tieners moeten gewoon geen seks hebben als ze er niet klaar voor zijn. Seks is bedoeld om voort te planten, dus niet zeuren als je een kind krijgt.
Daarom hebben katholieken ook veel kinderen.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:55 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neuken is veuls te lekker om het alleen als voortplanting te gebruiken man
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het gaat mij ook om de rest van de achtergrond. Hij geeft duidelijk aan dat het wél kan, maar hij 't niet in kan passen in z'n sociaal leven. Daar had je dan wat mij betreft eerder over na moeten denken. Abortus is geen vorm van anticonceptie achteraf... En zo zou het nu wel gebruikt worden doordat ze erg onzorgvuldig zijn geweest.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar 'op de blaren zitten', dat is best als het gaat om iemand die iets gekocht heeft dat te duur is, en daardoor schulden moet afbetalen of zo. Je hebt het hier over het leven van een kind. Dat kind is uiteindelijk degene die op de blaren zit, met een vader (en moeder?, daar ga ik niet over speculeren, er zijn vrouwen echt onopzettelijk slordig met de pil omgaan) die het niet wilde.
Abortus=moordquote:Op woensdag 28 december 2011 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zeker wel pro-abortus!
Ik ben nog meer pro-anti-conceptie, maar als er daar, om wat voor reden dan ook, iets niet goed mee gegaan is, of achterwege gelaten is, of wat dan ook, dan is wmb een ieder vrij er voor te kiezen de zwangerschap af te breken om (vrijwel) welke reden dan ook.
Zo heel vroeg in de zwangerschap heeft dat voor mij helemaal niets te maken met moord of wat dan ook. Een kind/baby/embryo/foeutus wordt volgens de wet pas als zodanig aangezien na 24 weken zwangerschap en dat is wmb een goeie grens.
Nee, daar ben ik het niet mee eens...quote:
Ik was het die die term gebruikte en het enige dat ik wilde zeggen is dat Nouvelles wmb wel eens op wat voor wijze dan ook eens echt zich moet realiseren waar ze mee 'spelen'.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar 'op de blaren zitten', dat is best als het gaat om iemand die iets gekocht heeft dat te duur is, en daardoor schulden moet afbetalen of zo. Je hebt het hier over het leven van een kind. Dat kind is uiteindelijk degene die op de blaren zit, met een vader (en moeder?, daar ga ik niet over speculeren, er zijn vrouwen echt onopzettelijk slordig met de pil omgaan) die het niet wilde.
Ja, dat. Als het om je eigen blaren gaat, soit, maar om een kind op andermans blaren te laten zitten wegens oh zo hoogdravende principes, nee.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Je wist niet dat je van Neuken kinderen kreeg?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Robbberttt het volgende:
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.
Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.
Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..
Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
't Gaat alleen wel om een kindje, die mogelijk niet gewenst is door de ouders (ik ben wel van mening dat de vrouw de uiteindelijke beslissing moet nemen). En nogmaals, Nouvelles is nu heel eerlijk over de redenen, hij had het ook heel anders kunnen brengen. En natuurlijk vind ik dat mensen hem daarop aan mogen spreken. Hoop dat het een goede les is voor de toekomst voor hem.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-abortus, maar als je twee tieners hebt die tegen een ongelukje aanlopen liggen de zaken imho anders... Nu ik meer van het verhaal van Nouvelles hoor schuift mijn mening ook van "moet kunnen" naar "op de blaren zitten" Bovendien denk ik dat de vriendin in kwestie al lang een keus heeft gemaakt hier...
Je vergeet nog een stukje daarachter: vind ik.quote:
Mij komen de tranen.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Haha, als ik aan de macht kom zullen de regels wel wat veranderen!quote:Op woensdag 28 december 2011 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je vergeet nog een stukje daarachter: vind ik.
En dat mag je best vinden...
Ik ben alleen heel blij dat de Nederlandse wet er anders over denkt.
Haha, anti-abortus to the max, als je het niet kan handelen lees je m'n posts maar niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Users als Geelman zijn het beste argument voor Abortus
Maar ze zijn ook evengoed het sop en het ontsporen van een boeiende discussie niet waard.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Users als Geelman zijn het beste argument voor Abortus
Ze kan ook een lekker bijstand moeke worden, iedere paar jaar een zatlap je een broodje in de oven laten schuiven en nooit hoeven te werken.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:03 schreef Jore het volgende:
Los van de abortusdiscussie heb ik wel medelijden met de vriendin in kwestie. Ze staat zo te lezen behoorlijk onder druk, ondergaat straks een abortus en over een paar maanden pakt vriendlief zijn biezen omdat hij zo van vrouwen en flirten houdt. Meiske blijft achter met een gebroken hart en een nogal heftige ervaring waar ze vervolgens zelf en alleen mee moet dealen. Ik wil best geloven dat een abortus niet per se traumatisch hoeft te zijn maar een lolletje is het ook niet bepaald, zowel fysiek als psychisch. Over verantwoordelijkheden gesproken...
Ja, dat vind ik ook heel rot aan de situatie die hier wordt beschreven. 'Baas in eigen buik' werkt twee kanten op imho.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:03 schreef Jore het volgende:
Los van de abortusdiscussie heb ik wel medelijden met de vriendin in kwestie. Ze staat zo te lezen behoorlijk onder druk, ondergaat straks een abortus en over een paar maanden pakt vriendlief zijn biezen omdat hij zo van vrouwen en flirten houdt. Meiske blijft achter met een gebroken hart en een nogal heftige ervaring waar ze vervolgens zelf en alleen mee moet dealen. Ik wil best geloven dat een abortus niet per se traumatisch hoeft te zijn maar een lolletje is het ook niet bepaald, zowel fysiek als psychisch. Over verantwoordelijkheden gesproken...
Ik omschreef het verkeerd... Ik ben niet anti-abortus!! Maar ik vind ook niet dat het als anti-conceptie gebruikt kan worden... In eerste instantie heb ik hem juist geroemd om z'n eerlijkheid hierover. Maar nu uit het verhaal blijkt dat ze blijkbaar al een hele poos met scherp spelen stel ik mijn mening wel enigzins bij...quote:Op woensdag 28 december 2011 11:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
't Gaat alleen wel om een kindje, die mogelijk niet gewenst is door de ouders (ik ben wel van mening dat de vrouw de uiteindelijke beslissing moet nemen). En nogmaals, Nouvelles is nu heel eerlijk over de redenen, hij had het ook heel anders kunnen brengen. En natuurlijk vind ik dat mensen hem daarop aan mogen spreken. Hoop dat het een goede les is voor de toekomst voor hem.
Als ik die vriendin was zou ik meteen bij die gast weggaan, hij geeft niks om haar, nog om haar kind.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook heel rot aan de situatie die hier wordt beschreven. 'Baas in eigen buik' werkt twee kanten op imho.
Die meid moet gewoon goed kiezen en dat kind houden, dan heeft ze later in ieder geval nog iets om van te houden.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:08 schreef Soempie het volgende:
Jore, dat maakt de situatie ook heel rot. Ook als ze besluit het kindje te houden en straks misschien toch alleen komt te staan. En voor nu is het heel rot dat de ouders en haar vriend zo duidelijk laten merken dat abortus de beste keuze zou zijn. Ik vind dat dat nog maar de vraag is in deze situatie, zeker omdat zij zo twijfelt.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik omschreef het verkeerd... Ik ben niet anti-abortus!! Maar ik vind ook niet dat het als anti-conceptie gebruikt kan worden... In eerste instantie heb ik hem juist geroemd om z'n eerlijkheid hierover. Maar nu uit het verhaal blijkt dat ze blijkbaar al een hele poos met scherp spelen stel ik mijn mening wel enigzins bij...
Ook mee eens.quote:En voor nu is het heel rot dat de ouders en haar vriend zo duidelijk laten merken dat abortus de beste keuze zou zijn. Ik vind dat dat nog maar de vraag is in deze situatie, zeker omdat zij zo twijfelt.
Het is toch een middel om een -verdere - zwangerschap te voorkomen. Wat de redenen dan zijn, dat laat ik liever aan de mensen om wie het gaat. Juist ook omdat ik persoonlijk niet zou weten waar ik de grens zou leggen (behalve dan bij een bepaald aantal wekenquote:Op woensdag 28 december 2011 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik omschreef het verkeerd... Ik ben niet anti-abortus!! Maar ik vind ook niet dat het als anti-conceptie gebruikt kan worden... In eerste instantie heb ik hem juist geroemd om z'n eerlijkheid hierover. Maar nu uit het verhaal blijkt dat ze blijkbaar al een hele poos met scherp spelen stel ik mijn mening wel enigzins bij...
Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Onverbiddelijkheid is goed, lakse mensen zijn domme mensen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het is toch een middel om een -verdere - zwangerschap te voorkomen. Wat de redenen dan zijn, dat laat ik liever aan de mensen om wie het gaat. Juist ook omdat ik persoonlijk niet zou weten waar ik de grens zou leggen (behalve dan bij een bepaald aantal weken).
Ik vind het ook heel dom, laks, etc. maar nog geen reden om abortus niet toe te staan. Dat vind ik persoonlijk wel heel onverbiddelijk.
Who cares. Ze zijn er blij mee, alles komt goed, klaar.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waarom is vriendin van TS zwanger? Is het een dommertje dat de pil vergeet, of wil ze vriendje aan zich binden door een kindje?
Omdat ze graag een kind wilt?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waarom is vriendin van TS zwanger? Is het een dommertje dat de pil vergeet, of wil ze vriendje aan zich binden door een kindje?
Volgens mij heeft de dame in kwestie haar keuze al gemaakt en wordt Nouvelle gewoon vader over een x aantal maanden.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Bleie het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?
met TS wel jaquote:Op woensdag 28 december 2011 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Who cares. Ze zijn er blij mee, alles komt goed, klaar.
Nouvelle gaat een dikke alimentatie betalen later!quote:Op woensdag 28 december 2011 11:18 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de dame in kwestie haar keuze al gemaakt en wordt Nouvelle gewoon vader over een x aantal maanden.
Ik ben het wel met je eens dat je niet zomaar op basis van stom gedrag een abortus mag verbieden hoor, maar darn wat druist het tegen m'n rechtvaardigheidsgevoel in... Abortus als anti-conceptie achteraf is natuurlijk een wel heel erg zwaar middel... Zeker als beide partijen hadden kunnen weten dat dit kan gebeuren als je met scherp schiet...
Een noodsituatie is een situatie waarbij iemand in nood is. Dat staat in wezen los van de vraag of de vrouw de pil heeft gebruikt of verkracht is. Iemand die gewenst zwanger is maar plotseling verlaten wordt door haar partner, kan in grotere nood verkeren dan iemand die ongewenst zwanger is geworden maat zich toch in staat voelt het kind te krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de vrouw in nood is als ze verkracht is, maar uiteindelijk gaat het om het individuele geval en de vraag: is díe vrouw in díe situatie in nood?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:19 schreef Soempie het volgende:
Hoe wil je die scheidslijn ook maken? Dan zegt degene toch gewoon dat ze braaf de pil heeft geslikt, maar dat ze net die ene pechvogel is? Ik zie dan ook niks in die eis 'noodsituatie'. MAP kan ook worden gehaald na verkrachting. Moet ik dat dan ook niet zien als noodsituatie?
Die hele late abortussen worden vrijwel alleen gepleegd als bij de 20-wekenecho blijkt dat het kind zeer zwaar gehandicapt is. En misschien nu en dan bij meiden die er pas laat achter komen dat ze zwanger zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Kyara het volgende:
Moet wel zeggen dat nu ik zelf zwanger ben, ik wel vind dat de 24 weken grens voor abortus vrij laat ligt. Als ik dan terugdenk aan de 20 weken echo en weet dat je dan je kindje ook al voelt bewegen..... Ik vind het nogal wat om dan nog een kindje weg te halen. Overigens vind ik het wat anders als dat om medische redenen gebeurd.
En dat maakt het ook meteen zo lastig. Het hele "op de blaren zitten" daar is wel een kind het dupe van. Misschien meer nog dan bij een abortus. Hoe zeer dat ook tegen je gevoel in gaat.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:18 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat je niet zomaar op basis van stom gedrag een abortus mag verbieden hoor, maar darn wat druist het tegen m'n rechtvaardigheidsgevoel in... Abortus als anti-conceptie achteraf is natuurlijk een wel heel erg zwaar middel... Zeker als beide partijen hadden kunnen weten dat dit kan gebeuren als je met scherp schiet...
Het kind was toch eerst gewenst? Als de man weggaat is het opeens ongewenst? Dat kan natuurlijk niet. Tevens zijn dit soort situaties van alle tijden.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Een noodsituatie is een situatie waarbij iemand in nood is. Dat staat in wezen los van de vraag of de vrouw de pil heeft gebruikt of verkracht is. Iemand die gewenst zwanger is maar plotseling verlaten wordt door haar partner, kan in grotere nood verkeren dan iemand die ongewenst zwanger is geworden maat zich toch in staat voelt het kind te krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de vrouw in nood is als ze verkracht is, maar uiteindelijk gaat het om het individuele geval en de vraag: is díe vrouw in díe situatie in nood?
Misschien wordt het kind later wel heel gelukkig. Dat geluk ontneem je het kind als je het kind vermoordt.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
En dat maakt het ook meteen zo lastig. Het hele "op de blaren zitten" daar is wel een kind het dupe van. Misschien meer nog dan bij een abortus. Hoe zeer dat ook tegen je gevoel in gaat.
Helemaal met je eens.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Een noodsituatie is een situatie waarbij iemand in nood is. Dat staat in wezen los van de vraag of de vrouw de pil heeft gebruikt of verkracht is. Iemand die gewenst zwanger is maar plotseling verlaten wordt door haar partner, kan in grotere nood verkeren dan iemand die ongewenst zwanger is geworden maat zich toch in staat voelt het kind te krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de vrouw in nood is als ze verkracht is, maar uiteindelijk gaat het om het individuele geval en de vraag: is díe vrouw in díe situatie in nood?
Wat is dan de "normale termijn" eigenlijk? Voor de 18 weken? Wat betreft de uitslag van de 20 weken echo, dat schaar ik onder "medische redenen".quote:Op woensdag 28 december 2011 11:20 schreef Bleie het volgende:
[..]
Die hele late abortussen worden vrijwel alleen gepleegd als bij de 20-wekenecho blijkt dat het kind zeer zwaar gehandicapt is. En misschien nu en dan bij meiden die er pas laat achter komen dat ze zwanger zijn.
Sommige mensen worden echt door de pil heen zwanger. Is mij ook overkomen en daar was geen enkele opzet bij in het spel. Toch hoor ik nog steeds nu en dan dat men daar aan twijfelt. Enig idee hoe erg dat is?quote:
Je ontneemt helemaal niets, want er is nog niets. Je kunt iets alleen wegnemen als het er is.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:21 schreef Geelman het volgende:
[..]
Misschien wordt het kind later wel heel gelukkig. Dat geluk ontneem je het kind als je het kind vermoordt.
Jij ziet het als het vermoorden van een kind, anderen niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:21 schreef Geelman het volgende:
[..]
Misschien wordt het kind later wel heel gelukkig. Dat geluk ontneem je het kind als je het kind vermoordt.
Ja, daar heb je wel gelijk in en dat zul je nooit weten. Meer genuanceerd: daar kan het kind het dupe van worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:21 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nou ja, dat is te bediscussiëren, want hoe verdedigbaar is het argument "noodsituatie" in dat geval nog?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Bleie het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?
Minder recht zou ik idd niet zeggen, maar Nouvelles is wat mij betreft wel heel dom en laks bezig geweest als hij het nog niet veilig doet met de de vrouw die:quote:Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Bleie het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een onmogelijke discussie... Hoe eerlijk is het idd om een kind de dupe te laten worden terwijl je eigenlijk alleen iemand een goeie les wilt leren... Denk je dat Nouvelle en vriendin bij een abortus nu ineens wel een goed anticonceptiebeheer gaan voeren?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
En dat maakt het ook meteen zo lastig. Het hele "op de blaren zitten" daar is wel een kind het dupe van. Misschien meer nog dan bij een abortus. Hoe zeer dat ook tegen je gevoel in gaat.
Maar seks is ook uitgevonden om kinderen te krijgen. De kans bestaat dus dat je ondanks voorzorgsmaatregelen zwanger kan worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Sommige mensen worden echt door de pil heen zwanger. Is mij ook overkomen en daar was geen enkele opzet bij in het spel. Toch hoor ik nog steeds nu en dan dat ik dat men daar aan twijfelt. Enig idee hoe erg dat is?
Ik irriteer me dus erg aan je post. Tuurlijk lopen er ook zulke vrouwen ons maar in dit geval is daar geen sprake van.
Het is onverantwoordelijk gedrag om niet verstandig met anticonceptie om te gaan, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het geen noodsituatie kan zijn nu er een zwangerschap is opgetreden.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef Cantare het volgende:
[..]
Nou ja, dat is te bediscussiëren, want hoe verdedigbaar is het argument "noodsituatie" in dat geval nog?
Precies!quote:Op woensdag 28 december 2011 11:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een onmogelijke discussie... Hoe eerlijk is het idd om een kind de dupe te laten worden terwijl je eigenlijk alleen iemand een goeie les wilt leren... Denk je dat Nouvelle en vriendin bij een abortus nu ineens wel een goed anticonceptiebeheer gaan voeren?
Ja, maar dan heb je het weer over algemene "voorwaarden", niet over het individuele geval.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.![]()
Maar je hebt dus helemaal niks aan dat begrip, omdat het door een ieder anders zal worden ingevuld. Voor Argento is het bijvoorbeeld iets wat buiten je macht moet liggen voor je het een noodsituatie kunt noemen, terwijl dat voor mij niet geldt.
Goede nuancering inderdaad.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Sommige mensen worden echt door de pil heen zwanger. Is mij ook overkomen en daar was geen enkele opzet bij in het spel. Toch hoor ik nog steeds nu en dan dat ik dat men daar aan twijfelt. Enig idee hoe erg dat is?
Ik irriteer me dus erg aan je post. Tuurlijk lopen er ook zulke vrouwen ons maar in dit geval is daar geen sprake van.
+1 dus...quote:Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minder recht zou ik idd niet zeggen, maar Nouvelles is wat mij betreft wel heel dom en laks bezig geweest als hij het nog niet veilig doet met de de vrouw die:
- bewezen niet goed met de pil omgaat.
- hij niet als de moeder van z'n kinderen ziet.
Als je dan toch gewoon laks doorneukt alsof het allemaal toch maar een verwaarloosbare kans op een zwangerschap geeft, en jij als man kennelijk niet eens even de moeite neemt in de gaten te houden wanneer ze ongesteld is, dus niet weet wanneer ze het vruchtbaarst is dan moet je vervolgens niet verongelijkt gaan zitten doen dat je nog niet klaar bent voor een kind en dat je als man "helaas" geen beslissingsbevoegdheid hebt over het wel of niet ondergaan van een abortus.
Hij heeft die verantwoordelijkheid volledig in haar handen gelegd terwijl hij wist dat ze daar niet mee om kon gaan.
Dit is geen geval "ongelukje" dit is gewoon moedwillig het risico nemen en dat had hij moeten bedenken voor hij ging zitten miepen dat hij er "helaas" niet over mocht beslissen.
Daar heeft dat begrip helemaal geen betrekking op, in mijn ogen. Zie ook wat miss_sly zegt.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef Cantare het volgende:
[..]
Nou ja, dat is te bediscussiëren, want hoe verdedigbaar is het argument "noodsituatie" in dat geval nog?
daarom, Double Dutchquote:Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Echter, ik kan me nog wel herinneren dat ik toen ik jong was ook bij veel meer dingen het gevoel had dat mij dat toch niet zou overkomen. ik wist wel van veel dingen dat het concrete risico's waren, maar het zou mij toch niet echt overkomen?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minder recht zou ik idd niet zeggen, maar Nouvelles is wat mij betreft wel heel dom en laks bezig geweest als hij het nog niet veilig doet met de de vrouw die:
- bewezen niet goed met de pil omgaat.
- hij niet als de moeder van z'n kinderen ziet.
Als je dan toch gewoon laks doorneukt alsof het allemaal toch maar een verwaarloosbare kans op een zwangerschap geeft, en jij als man kennelijk niet eens even de moeite neemt in de gaten te houden wanneer ze ongesteld is, dus niet weet wanneer ze het vruchtbaarst is dan moet je vervolgens niet verongelijkt gaan zitten doen dat je nog niet klaar bent voor een kind en dat je als man "helaas" geen beslissingsbevoegdheid hebt over het wel of niet ondergaan van een abortus.
Hij heeft die verantwoordelijkheid volledig in haar handen gelegd terwijl hij wist dat ze daar niet mee om kon gaan.
Dit is geen geval "ongelukje" dit is gewoon moedwillig het risico nemen en dat had hij moeten bedenken voor hij ging zitten miepen dat hij er "helaas" niet over mocht beslissen.
Wat wil je hiermee precies zeggen? Heb namelijk het idee dat we het gewoon eens zijn?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:26 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het weer over algemene "voorwaarden", niet over het individuele geval.
Onverantwoord gedrag wordt in dit geval beloond. Met een klein wonder.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is onverantwoordelijk gedrag om niet verstandig met anticonceptie om te gaan, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het geen noodsituatie kan zijn nu er een zwangerschap is opgetreden.
Als iemand vaak te hard rijdt en een ongeluk krijgt terwijl hij niet te hard reed en daarbij gewond raakt, verkeert hij ook in een noodsituatie. Zou hij dan niet geholpen mogen worden, omdat hij in het verleden te hard reed?
Het is alleen zo triest als dit kleine wonder niet wordt gezien als een klein wonder, maar als een enorme lastige levensverpester.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Onverantwoord gedrag wordt in dit geval beloond. Met een klein wonder.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Er is zo vaak geroepen: had je maar na moeten denken, had je maar dit, nu moet je niet piepen, ga maar opdraaien voor de consequenties.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een onmogelijke discussie... Hoe eerlijk is het idd om een kind de dupe te laten worden terwijl je eigenlijk alleen iemand een goeie les wilt leren...
Hier hetzelfde hoor... Maar na 2 keer morning after pil weet je toch inmiddels dat het je wél kan overkomen?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Echter, ik kan me nog wel herinneren dat ik toen ik jong was ook bij veel meer dingen het gevoel had dat mij dat toch niet zou overkomen. ik wist wel van veel dingen dat het concrete risico's waren, maar het zou mij toch niet echt overkomen?
Jij bent niet degene die dat bepaalt, klaar. Je mening over dat het 'niet nodig' zou zijn is dan ook irrelevant.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Voor mij geldt dat abortus als ´ultimum remedium´ moet worden beschouwd. Volgensm ij heeft de wetgever dat ook zo bedoeld door een ´noodsituatie´ te vereisen die abortus in het gegeven geval rechtvaardigt.
Ik heb dus in het geheel geen sympathie voor mensen die bij hun volle verstand sex met elkaar hebben, daarbij een kind verwekken en enkel alleen omdat het ouderschap niet zo past in het leven dat ze leiden en willen blijven leiden tot abortus willen overgaan.
Ja, dat zou jammer zijn. Gelukkig hebben we altijd nog de kinderbescherming!quote:Op woensdag 28 december 2011 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is alleen zo triest als dit kleine wonder niet wordt gezien als een klein wonder, maar als een enorme lastige levensverpester.
Ik geloof niet dat een kind dat als levensvreugdeverhogend zal ervaren.
Zeker. En daarom vind ik ook dat Nouvelles veel harder zijn best had moeten doen om het te voorkomen, door haar pilgebruik mee te monitoren of een condoom te gebruiken.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hier hetzelfde hoor... Maar na 2 keer morning after pil weet je toch inmiddels dat het je wél kan overkomen?
En dan zullen ze voortaan wat beter nadenken. Of ze moeten er nog een kindje bij willen!quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker. En daarom vind ik ook dat Nouvelles veel harder zijn best had moeten doen om het te voorkomen, door haar pilgebruik mee te monitoren of een condoom te gebruiken.
Maar als puntje bij paaltje komt, ben ik het volledig met Soempie eens: het is een harde, genadeloze les voor 3 individuen als abortus niet meer zou mogen, omdat ze niet voldoende hun best gedaan hebben om de zwangerschap te voorkomen en dom bezig zijn geweest.
Dat maakt het nu juist ook zo'n onmogelijke discussie. Je rechtvaardigheidsgevoel wil dat er een repressaille volgt, maar je wilt dat die niet het kind zal treffen. Die heeft nergens om gevraagd...quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker. En daarom vind ik ook dat Nouvelles veel harder zijn best had moeten doen om het te voorkomen, door haar pilgebruik mee te monitoren of een condoom te gebruiken.
Maar als puntje bij paaltje komt, ben ik het volledig met Soempie eens: het is een harde, genadeloze les voor 3 individuen als abortus niet meer zou mogen, omdat ze niet voldoende hun best gedaan hebben om de zwangerschap te voorkomen en dom bezig zijn geweest.
Precies.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat maakt het nu juist ook zo'n onmogelijke discussie. Je rechtvaardigheidsgevoel wil dat er een repressaille volgt, maar je wilt dat die niet het kind zal treffen. Die heeft nergens om gevraagd...
Is geen represaille, kinderen zijn leuk joh.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat maakt het nu juist ook zo'n onmogelijke discussie. Je rechtvaardigheidsgevoel wil dat er een repressaille volgt, maar je wilt dat die niet het kind zal treffen. Die heeft nergens om gevraagd...
Dat zeg ik niet. Bleie zegt dat iemand recht heeft op een abortus. Dat klopt wettelijk gezien niet helemaal, je moet daar namelijk aan toevoegen '... als er sprake is van een noodsituatie'. Natuurlijk kan er een noodsituatie optreden als de vrouw eenmaal zwanger is, maar ik vind het lastig om in dit verhaal te zien waar die nood hem precies in zit, behalve bij de vader.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is onverantwoordelijk gedrag om niet verstandig met anticonceptie om te gaan, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het geen noodsituatie kan zijn nu er een zwangerschap is opgetreden.
Daarom zal een arts ook niet meewerken aan abortus als het niet de wil van de vrouw zelf is... Daarom zijn er ook voorgesprekken en is er een wettelijke bedenktijd. Ik denk dat een arts wel in staat is boven tafel te krijgen dat dit niet is wat zij wil, op dit moment.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Bleie zegt dat iemand recht heeft op een abortus. Dat klopt wettelijk gezien niet helemaal, je moet daar namelijk aan toevoegen '... als er sprake is van een noodsituatie'. Natuurlijk kan er een noodsituatie optreden als de vrouw eenmaal zwanger is, maar ik vind het lastig om in dit verhaal te zien waar die nood hem precies in zit, behalve bij de vader.
Misschien komt die 'noodsituatie' nog naar voren bij de vriendin zelf. Dat ze zelf aangeeft dat ze het niet aan zal kunnen. Als het alleen de wil van de man is, dan gaat een arts daar niet mee akkoord natuurlijk. Als zij aangeeft het kindje wel te willen houden, dan heeft de vader daar verder niet meer iets over te zeggen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Bleie zegt dat iemand recht heeft op een abortus. Dat klopt wettelijk gezien niet helemaal, je moet daar namelijk aan toevoegen '... als er sprake is van een noodsituatie'. Natuurlijk kan er een noodsituatie optreden als de vrouw eenmaal zwanger is, maar ik vind het lastig om in dit verhaal te zien waar die nood hem precies in zit, behalve bij de vader.
Dat de voorwaarde "noodsituatie" in de praktijk betekenisloos is, omdat in individuele gevallen altijd de wens van de moeder ingewilligd wordt. Of dat "klopt", is een tweede, de voorwaarde staat namelijk wel in de wet. Dat maakt de algemenere, ethische discussie lastig, vind ik.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee precies zeggen? Heb namelijk het idee dat we het gewoon eens zijn?
Dat was m'n hele punt ook.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:04 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat de voorwaarde "noodsituatie" in de praktijk betekenisloos is,
Nou het zijn wel simpele gesprekjes in een abortuskliniek hoor, ben recent nog meegeweest met iemand. En voor ze een gesprekje hadden was er al een echo en een afspraak :/quote:Op woensdag 28 december 2011 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daarom zal een arts ook niet meewerken aan abortus als het niet de wil van de vrouw zelf is... Daarom zijn er ook voorgesprekken en is er een wettelijke bedenktijd. Ik denk dat een arts wel in staat is boven tafel te krijgen dat dit niet is wat zij wil, op dit moment.
Klopt, jeugdige onbezonnenheid drijft op de overtuiging dat dingen alleen een ander overkomen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Echter, ik kan me nog wel herinneren dat ik toen ik jong was ook bij veel meer dingen het gevoel had dat mij dat toch niet zou overkomen. ik wist wel van veel dingen dat het concrete risico's waren, maar het zou mij toch niet echt overkomen?
Ja, want daar wordt een kind wel beter van; als het bij jeugdzorg terechtkomt....quote:Op woensdag 28 december 2011 11:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dat zou jammer zijn. Gelukkig hebben we altijd nog de kinderbescherming!
Die echo heb ik vaker over gehoord, dat vind ik trouwens nogal wat; als je voor jezelf besloten hebt dat je een abortus wilt, dat je dan nog even die echo moet zien, waarop dat garnaaltje beweegt enzo.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:14 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Nou het zijn wel simpele gesprekjes in een abortuskliniek hoor, ben recent nog meegeweest met iemand. En voor ze een gesprekje hadden was er al een echo en een afspraak :/
Ik geloof dat het juist heel bewust gedaan wordt die echo... Omdat voor sommigen dan pas het abstractieniveau veranderd en men ineens beseft dat er iets groeit in hen... Op dat moment vallen er inderdaad vaak nog twijfelaars af...quote:Op woensdag 28 december 2011 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die echo heb ik vaker over gehoord, dat vind ik trouwens nogal wat; als je voor jezelf besloten hebt dat je een abortus wilt, dat je dan nog even die echo moet zien, waarop dat garnaaltje beweegt enzo.
Ik weet van iig een iemand die toen niet meer hoefde.
Mee eens ja, k hoop dat zn vriendin verstandiger om zal gaan met dit soort zaken, toch heb ik soort van te doen met zn vriendin, hoewel ze er natuurlijk gewoon zelf bij is geweestquote:Op woensdag 28 december 2011 13:09 schreef Leandra het volgende:
Hopelijk wordt zijn vriendin daardoor wel verstandiger,
en ms dat Nouvelles beter spelletjes roulette in t casino kan gaan spelen ipv met dit soort zaken ...quote:maar gezien zij toch niet "the one and only" is, zie ik Nouvelles over een paar jaar met een andere vriendin weer hetzelfde probleem hebben als zijn huidige vriendin nu abortus laat plegen.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren als zij geen abortus laat plegen.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:09 schreef Leandra het volgende:
-knip-
Hopelijk wordt zijn vriendin daardoor wel verstandiger, maar gezien zij toch niet "the one and only" is, zie ik Nouvelles over een paar jaar met een andere vriendin weer hetzelfde probleem hebben als zijn huidige vriendin nu abortus laat plegen.
och ja, die optie is er ook nog... puinhoop-scenarioquote:Op woensdag 28 december 2011 13:26 schreef Marrije het volgende:
Dat zie ik ook nog wel gebeuren als zij geen abortus laat plegen.
Omdat hij geen geld heeft voor condooms omdat de alimentatie voor kind 1 zo hoog is....quote:Op woensdag 28 december 2011 13:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat zie ik ook nog wel gebeuren als zij geen abortus laat plegen.
Nou deze persoon kreeg de echo niet te zien als ze dat niet wilde..quote:Op woensdag 28 december 2011 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die echo heb ik vaker over gehoord, dat vind ik trouwens nogal wat; als je voor jezelf besloten hebt dat je een abortus wilt, dat je dan nog even die echo moet zien, waarop dat garnaaltje beweegt enzo.
Ik weet van iig een iemand die toen niet meer hoefde.
Ik was echt in shock, dacht echt dat je hele lijst aan vragen kreeg.. en psychologisch onderzoek maar niet dusquote:Op woensdag 28 december 2011 14:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Zo ging het bij mij idd ook Pindasoepje. Er wordt niet echt geluisterd of en waarom je het kind niet wil.
Wat vind ik ´niet nodig´?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij bent niet degene die dat bepaalt, klaar. Je mening over dat het 'niet nodig' zou zijn is dan ook irrelevant.
Klopt, maar dat wat voor de een wel onder "noodzaak" valt, vindt een ander wellicht geen noodzaak.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat vind ik niet nodig?
Overigens wordt het een beetje lastig discussieren als een mening niet gegeven mag worden omdat dat irrelevant zou zijn. Kunnen we Fok wel opdoeken.
Daar hebben we rechters voor.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:29 schreef Leandra het volgende:
De wetgever mag dus wel een eis als "nood" hebben gebruikt bij het opstellen van de abortuswet, maar de een kan niet voor de ander bepalen wanneer de ander in geestelijke nood komt.
Hoe zie jij dat dan? Want je blijft daar maar op hameren. Denk je dat iedere arts voor hij/zij een abortus uitvoert naar de rechter stapt om een uitspraak te krijgen over het al dan niet zijn van een noodsituatie?quote:
Dat lijkt me nogal overdreven, voor iedere abortus een psychologisch onderzoek en een uitspraak van een rechter...quote:
Nee, natuurlijk niet, maar uiteindelijk is het de rechter die het laatste woord heeft over de vraag of in een concreet geval sprake is geweest van een noodsituatie in de zin van de Wet afbreking zwangerschap.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat dan? Want je blijft daar maar op hameren. Denk je dat iedere arts voor hij/zij een abortus uitvoert naar de rechter stapt om een uitspraak te krijgen over het al dan niet zijn van een noodsituatie?
Dat zal best, maar het is niet aan de vrouw om te toetsen of haar verzoek om abortus voldoet aan de eisen die de Waz daar aan stelt. Het is primair aan de arts om aan de hand van de redenen die de vrouw opgeeft te beoordelen of die redenen een noodsituatie opleveren. Zo niet, dan kan de arts (of beter gezegd: moet de arts) behandeling weigeren. Komt de arts ten onrechte tot de conclusie dat de Wet niet aan abortus in de weg staat, dan stelt hij zich bloot aan strafrechtelijke vervolging, mits iemand zo snugger is om aangifte te doen.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:14 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de meeste vrouwen uitstekend zelf kunnen beslissen of een abortus voor hen een betere keuze is dan de zwangerschap voortzetten.
Hoezo kan een rechter dat beoordelen? De rechter is geen arts of psycholoog of psychiater, ik denk dat je in een hoop gevallen het oordeel over de geestelijke nood moet overlaten aan iemand die dat ook werkelijk kan beoordelen, en daar heb je een vrij uitgebreid onderzoek voor nodig.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar uiteindelijk is het de rechter die het laatste woord heeft over de vraag of in een concreet geval sprake is geweest van een noodsituatie in de zin van de Wet afbreking zwangerschap.
De vraag zal overigens alleen beantwoord kunnen worden indien hij daadwerkelijk aan de rechter wordt voorgelegd en dat kan in principe alleen maar door aangifte tegen de behandelend arts te doen. Of en in hoeverre de ouders strafbaar zijn als in strijd met de Wvg een abortus wordt uitgevoerd, weet ik niet.
Ik denk dat je er veel te veel vanuitgaat dat mensen een ingreep als een abortus "zomaar even" ondergaan. Ik denk dat het voor een hoop vrouwen helemaal niet iets is dat ze "zomaar even" ondergaan, en dat ze er heel goed over nadenken wat de consequenties zijn of kunnen zijn, en ik zie er absoluut geen heil in dat dit recht van vrouwen keer op keer ter discussie gesteld wordt.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het is niet aan de vrouw om te toetsen of haar verzoek om abortus voldoet aan de eisen die de Waz daar aan stelt. Het is primair aan de arts om aan de hand van de redenen die de vrouw opgeeft te beoordelen of die redenen een noodsituatie opleveren. Zo niet, dan kan de arts (of beter gezegd: moet de arts) behandeling weigeren. Komt de arts ten onrechte tot de conclusie dat de Wet niet aan abortus in de weg staat, dan stelt hij zich bloot aan strafrechtelijke vervolging, mits iemand zo snugger is om aangifte te doen.
De rechter is belast met het interpreteren van de begrippen die de wet hanteert, zeker voorzover de wet zelf geen definitiebepaling bevat. Zo ook het begrip 'noodsituatie' in de zin van de Waz. De rechter zal aan de hand van de concrete feiten en omstandigheden een oordeel moeten vellen of aan het vereiste van een noodsituatie wordt voldaan. Geen eenvoudige taak, maar dat is nou eenmaal de taak van de rechter.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:11 schreef Leandra het volgende:
Hoezo kan een rechter dat beoordelen? De rechter is geen arts of psycholoog of psychiater, ik denk dat je in een hoop gevallen het oordeel over de geestelijke nood moet overlaten aan iemand die dat ook werkelijk kan beoordelen, en daar heb je een vrij uitgebreid onderzoek voor nodig.
Het gaat dan ook niet om de gedachtengang van de vrouw in kwestie maar om de feiten en omstandigheden van het geval. Dat de vrouw zelf van mening is dat sprake is van een noodsituatie doet in die toets niet terzake, want dan zou al aan dit wettelijk vereiste worden voldaan omdat de vrouw zegt dat aan dat vereiste wordt voldaan. Zo werkt dat niet.quote:Het kan niet zo zijn dat de rechter bij Marietje oordeelt dat het idd geestelijke nood geweest is, en bij Truus niet, omdat de rechter zich beter kan verplaatsen in de gedachtengang van Marietje dan in die van Truus.
En ik ken maar 1 iemand die een abortus heeft gehad.... en dat is ook al 22 jaar geleden, en dat was zeker niet "zomaar even".quote:Op woensdag 28 december 2011 19:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben van mening dat als je in staat bent een kind op te voeden je het ook moet doen.
En als je van mening bent dat niet te kunnen om een psychologisch, geestelijk of lichamelijke beperking, je dan bij een evt. volgende zwangerschap ook intensief begeleid dient te worden.
Nu is het allemaal zo vrijblijvend en ik denk dat veel meisjes een vrucht laten weghalen al dan niet onder dwang van de a.s. vader en/of ouders, alleen al om niet alleen achter te blijven.
(en ja ik ken dus echt 2 personen die wel 4-5 x een abortus hebben gehad. Heel verknipte mensen...)
Geestelijke nood is geestelijke nood, en de mening van de vrouw in kwestie doet zeker wel ter zake.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:17 schreef Argento het volgende:
[..]
De rechter is belast met het interpreteren van de begrippen die de wet hanteert, zeker voorzover de wet zelf geen definitiebepaling bevat. Zo ook het begrip 'noodsituatie' in de zin van de Waz. De rechter zal aan de hand van de concrete feiten en omstandigheden een oordeel moeten vellen of aan het vereiste van een noodsituatie wordt voldaan. Geen eenvoudige taak, maar dat is nou eenmaal de taak van de rechter.
Het staat de rechter overigens vrij om daartoe de hulp van een deskundige in te schakelen, maar dat zal uiteraard niet de arts zijn die de abortus heeft uitgevoerd. Die staat daar dan immers als verdachte.
[..]
Het gaat dan ook niet om de gedachtengang van de vrouw in kwestie maar om de feiten en omstandigheden van het geval. Dat de vrouw zelf van mening is dat sprake is van een noodsituatie doet in die toets niet terzake, want dan zou al aan dit wettelijk vereiste worden voldaan omdat de vrouw zegt dat aan dat vereiste wordt voldaan. Zo werkt dat niet.
De gewetensnood van de vrouw is geen toets.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:14 schreef Leandra het volgende:
en ik zie er absoluut geen heil in dat dit recht van vrouwen keer op keer ter discussie gesteld wordt.
We moeten niet te licht denken over de dikgedrukt zinsnede. Eigenlijk staat hier dat abortus alleen mag worden uitgevoerd indien (A) sprake is van een noodsituatie en (B) abortus de enige manier is om daarvoor een oplossing te bieden. Als adoptie een mogelijkheid is, is abortus al out of the question. Als je de wet goed toepast tenminste.quote:Bij algemene maatregel van bestuur worden eisen gesteld met betrekking tot hulpverlening en besluitvorming, welke erop zijn gericht te verzekeren dat iedere beslissing tot het afbreken van zwangerschap met zorgvuldigheid wordt genomen en alleen dan uitgevoerd, indien de noodsituatie van de vrouw deze onontkoombaar maakt.
Gewetensnood is ook nood.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:22 schreef Argento het volgende:
[..]
De gewetensnood van de vrouw is geen toets.
Ik zou ook zeker niet willen spreken van een recht. Er bestaat niet zoiets als een recht op abortus. Abortus is niet strafbaar binnen de grenzen die de Wet afbreking zwangerschap daar aan stelt, maar dat maakt het nog geen recht.
Artikel 5 eerste lid Waz verwoordt het aldus:
[..]
We moeten niet te licht denken over de dikgedrukt zinsnede. Eigenlijk staat hier dat abortus alleen mag worden uitgevoerd indien (A) sprake is van een noodsituatie en (B) abortus de enige manier is om daarvoor een oplossing te bieden. Als adoptie een mogelijkheid is, is abortus al out of the question. Als je de wet goed toepast tenminste.
Ik weet eerlijk gezegd niet of de wet regels stelt voor de behoorlijke verzorging van de ongeboren vrucht (en daarmee van het eigen zwangere lichaam). Roken tijdens de zwangerschap is nog steeds niet verboden.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:26 schreef Leandra het volgende:
Iemand die een kind echt niet wil en echt geen bal interesse heeft in het welzijn van het kind zal ook niet haar best doen om het gezond ter wereld te brengen....
Wat is het volgende? Na het afschaffen van het recht op abortus ook gelijk aanklagen als het kind niet gezond geboren wordt? Iedere mogelijke geboorteafwijking gebruiken om de moeder in het cachot te krijgen?
Ja dat kan. Ik vind het misdadig dat je de potentie tot leven de nek omdraait terwijl dat medisch gezien bepaald niet noodzakelijk is en je bovendien zelf verantwoordelijkheid hebt in het ontstaan van die potentie (lees: de bevruchting). Daarom zie ik dit bij verkrachtingslachtoffers ook anders.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewetensnood is ook nood.
Ik vind het misdadig om iemand een zwangerschap te laten uitdragen (verplicht) en het kind maar ter adoptie te moeten afstaan als ze denkt dat ze het zelf niet de opvoeding kan geven die het kind hoort te hebben.
tja, en toch vrees ik dat je er meer kent' dan je denkt...quote:Op woensdag 28 december 2011 19:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ik ken maar 1 iemand die een abortus heeft gehad.... en dat is ook al 22 jaar geleden, en dat was zeker niet "zomaar even".
Drinken tijdens de zwangerschap is nog niet eens verboden.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of de wet regels stelt voor de behoorlijke verzorging van de ongeboren vrucht (en daarmee van het eigen zwangere lichaam). Roken tijdens de zwangerschap is nog steeds niet verboden.
Wel is het natuurlijk dom om het jezelf alleen maar moeilijker te maken door een kind dat toch al ongewenst is, in zijn ontwikkeling te remmen nog voordat het uberhaupt maar geboren is. Een kind met een gemankeerde ontwikkeling maakt het er echt niet makkelijker op.
Los daarvan ontstaat er na de geboorte natuurlijk wel een hele concrete en zware zorgplicht. Eerder vandaag is nog een dame veroordeeld die haar kindje te weinig voeding gaf.
Het maakt mij heus wel uit wanneer zij abortus laat plegen, ik weet namelijk ook dat het niet zomaar iets is voor haar. Ik zal alleen maar opgelucht zijn. Ik ben eerlijk en ik zie haar inderdaad niet als mijn vriendin over tien jaar maar dat wil niet zeggen dat ik over een paar jaar hetzelfde probleem krijg met een andere meid. Sterker nog, ik kijk wel uit.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:09 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop ook dat ze daar sowieso beter over gaan nadenken, en wellicht dat een zwangerschap die niet afgebroken wordt dat ook wel veroorzaakt, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het voor Nouvelles niet zo heel veel uitmaakt als zijn vriendin nu abortus laat plegen, dat is immers zijn probleem niet zo.
Hopelijk wordt zijn vriendin daardoor wel verstandiger, maar gezien zij toch niet "the one and only" is, zie ik Nouvelles over een paar jaar met een andere vriendin weer hetzelfde probleem hebben als zijn huidige vriendin nu abortus laat plegen.
Neuh, ik weet dat echt vrij zeker.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:32 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
tja, en toch vrees ik dat je er meer kent' dan je denkt...
En bij verkrachting binnen een relatie?quote:Op woensdag 28 december 2011 19:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja dat kan. Ik vind het misdadig dat je de potentie tot leven de nek omdraait terwijl dat medisch gezien bepaald niet noodzakelijk is en je bovendien zelf verantwoordelijkheid hebt in het ontstaan van die potentie (lees: de bevruchting). Daarom zie ik dit bij verkrachtingslachtoffers ook anders.
Ik vind het zelf goed dat ook de wet tot uitdrukking brengt dat abortus niet de regel is en dat het slechts een laatste redmiddel is. De lat om uiteindelijk tot abortus over te gaan ligt, terecht, hoog. Juist omdat het nooit of te nimmer een lichtvaardige beslissing mag zijn. Niet van de arts, niet van de vrouw. De wet vereist ook dat deze optie eerst uitvoerig met de arts wordt besproken en dat na de abortus voldoende nazorg wordt geleverd.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:34 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat niemand er beter van wordt als de handhaving van de wet zo aangescherpt wordt dat men abortus eigenlijk niet meer als optie heeft, de ongeboren kinderen die daarmee wel geboren worden zeker niet.
Zelfde. Daar hoef je als vrouw niet de gevolgen van te aanvaarden. En die kerel draait een paar jaar de bak in.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En bij verkrachting binnen een relatie?
Zelfde. Die vrouw heeft niet willens en wetens bijgedragen aan de conceptie van het kind. Dat ze slaapt kan haar niet worden tegengeworpen.quote:Er zijn zoveel nuances in zulke situaties.... wat als een stel duidelijk afspreekt condooms te gebruiken (omdat zij niet goed op de pil reageert) en ze wordt halverwege de nacht wakker terwijl hij op en in haar ligt?
Nee, de kans is niet klein, de kans is enorm, zeker als je nog jong bent.... en sommige mensen zijn nou eenmaal zo vruchtbaar als een konijn, en niet alleen als ze jong zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:36 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het maakt mij heus wel uit wanneer zij abortus laat plegen, ik weet namelijk ook dat het niet zomaar iets is voor haar. Ik zal alleen maar opgelucht zijn. Ik ben eerlijk en ik zie haar inderdaad niet als mijn vriendin over tien jaar maar dat wil niet zeggen dat ik over een paar jaar hetzelfde probleem krijg met een andere meid. Sterker nog, ik kijk wel uit.
Jullie zetten het neer alsof ik de 'schuldige' ben en de boosdoener maar dat zijn we allebei. Ik heb haar vaak gezegd dat ze de pil in moet nemen, ik heb haar daar vaak aan herinnert omdat ik wist dat ze het af en toe vergat. Op die momenten in het buitenland wist ik niet eens dat ze de pil niet had ingenomen, achteraf pas en dan kan je alsnog kiezen voor de morning after pill, waar ik haar ook op heb gewezen en wat zij zelf ook wel weet. Daarna heb ik haar d'r ook nog een paar keer op gewezen maar zij heeft het druk, ik ook. De hele dag door colleges, werk, stage, je vergeet het omdat je er toch vanuit gaat dat het haast niet kan gebeuren omdat de kans zo klein is. En dát is dom.
Ik ben helemaal met je eens dat abortus geen achteraf anti-conceptie is of mag zijn, en ik geloof ook niet dat het bij de meeste vrouwen een lichtvaardige beslissing is (uitzonderingen daargelaten), maar ik vind niet dat je het om die paar uitzonderingen die er wel lichtvaardig mee omgaan vrouwen in het algemeen weer een stap naar achteren moet zetten door ze hun recht op deze beslissing (deels) te ontnemen.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:39 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik vind het zelf goed dat ook de wet tot uitdrukking brengt dat abortus niet de regel is en dat het slechts een laatste redmiddel is. De lat om uiteindelijk tot abortus over te gaan ligt, terecht, hoog. Juist omdat het nooit of te nimmer een lichtvaardige beslissing mag zijn. Niet van de arts, niet van de vrouw. De wet vereist ook dat deze optie eerst uitvoerig met de arts wordt besproken en dat na de abortus voldoende nazorg wordt geleverd.
De vraag of en wanneer de omstandigheden zo zijn dat abortus inderdaad als laatste redmiddel moet worden gezien, zal altijd wel een bron van discussie blijven. Ik zie abortus al niet als laatste redmiddel zodra adoptie een reele optie is, maar waarschijnlijk wordt dat in de praktijk sowieso anders gezien. Mij zijn geen rechterlijke uitspraken bekend waarin een arts strafrechtelijk is vervolgd voor het te lichtvaardig uitvoeren van de behandeling, dus hoe dit juridisch wordt beoordeeld is mij evenmin bekend.
Inderdaad, maar dit topic zit vol met dolle mina's die denken dat abortus tof is.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:51 schreef Jore het volgende:
Ik vind het zo mogelijk nog dommer dat je niet even een condoompje om je piemel knupt als je weet dat je vriendin de pil regelmatig vergeet. Je hebt passief wel je verantwoordelijkheid proberen te nemen, maar actief vind ik je wat minder sterk.
Ik vraag me af hoe het zou zijn als het vol zat met geelmansquote:Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dit topic zit vol met dolle mina's die denken dat abortus tof is.
Lijkt me wel lachen hoor!quote:Op woensdag 28 december 2011 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het zou zijn als het vol zat met geelmans
Soort Salem Vermoed ik.
Ik denk dat je eens goed moet gaan lezen, er is niemand die denkt dat een abortus "tof" is, en er zijn zelfs een aantal users die ondanks een ongeplande/ongewenste zwangerschap niet eens een abortus overwogen hebben, maar dat wil niet zeggen dat men vindt dat anderen het recht op zelfbeschikking ontnomen moet worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dit topic zit vol met dolle mina's die denken dat abortus tof is.
Als zij aangeeft dat ze de pil heeft ingenomen vertrouw ik daarop. Verder heb ik op dat moment ook niet echt gedacht aan de pil slikken en mogelijke consequenties, zij ook niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:51 schreef Jore het volgende:
Ik vind het zo mogelijk nog dommer dat je niet even een condoompje om je piemel knupt als je weet dat je vriendin de pil regelmatig vergeet, -Nouvelles. Je hebt passief wel je verantwoordelijkheid proberen te nemen, maar actief vind ik je wat minder sterk.
Ah, daar is onze papa in spe!quote:Op woensdag 28 december 2011 19:59 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Als zij aangeeft dat ze de pil heeft ingenomen vertrouw ik daarop. Verder heb ik op dat moment ook niet echt gedacht aan de pil slikken en mogelijke consequenties, zij ook niet.
Verder hebben deze opmerkingen geen zin en/of toegevoegde waarde. Het is al gebeurd en ik weet van mezelf dat het dom is geweest, hoeft niet constant herhaald te worden.
Als man is het dan ook een stuk makkelijker om "rechtlijnig" te zijn, het is immers altijd het probleem van de vrouw, en daar kun jij als man natuurlijk lekker rechtlijnig over oordelen.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:59 schreef Geelman het volgende:
Ik ben gewoon rechtlijnig, geen gezeur met abortussen gewoon beter nadenken voor je iets doet.
Ik ben voor seks na het huwelijk. Dan is het ook het 'probleem' van de man. Een kind is natuurlijk nooit een probleem.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als man is het dan ook een stuk makkelijker om "rechtlijnig" te zijn, het is immers altijd het probleem van de vrouw, en daar kun jij als man natuurlijk lekker rechtlijnig over oordelen.
quote:Op woensdag 28 december 2011 20:02 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik ben voor seks na het huwelijk. Dan is het ook het 'probleem' van de man. Een kind is natuurlijk nooit een probleem.
Ga jij nou maar kinderkleding kopen!quote:
Je kunt prima voor seks na het huwelijk zijn, maar dat hoef je niet voor andere mensen te beslissen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:02 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik ben voor seks na het huwelijk. Dan is het ook het 'probleem' van de man. Een kind is natuurlijk nooit een probleem.
Gewoon geen abortus bij 'ongelukjes'. Wat trisomie 13 en 18 is weet ik niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt prima voor seks na het huwelijk zijn, maar dat hoef je niet voor andere mensen te beslissen.
Als je er zulke ideeën op nahoudt dan vind je een abortus als een ongeboren kind een afwijking als trisomie 13 of 18 blijkt te hebben waarschijnlijk ook niet akkoord.
Bij verkrachting, als er kans is dat de moeder zal overlijden tijdens de geboorte en als het kind een ernstige afwijking heeft. Nu is dat laatste ook multi-interpetabel, dat moet ik nog verder uitzoeken.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wanneer mag abortus van jou wel?
andere vraag. waarom meen jij het recht te hebben anderen iets voor te schrijven? notabene over een onderwerp waar je zelf nooit mee te maken zal hebben, aangezien je een vent bent die niet neukt voor een huwelijk?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
Bij verkrachting, als er kans is dat de moeder zal overlijden tijdens de geboorte en als het kind een ernstige afwijking heeft. Nu is dat laatste ook multi-interpetabel, dat moet ik nog verder uitzoeken.
Wat fijn dat je dat allemaal voor anderen wilt beslissenquote:Op woensdag 28 december 2011 20:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
Bij verkrachting, als er kans is dat de moeder zal overlijden tijdens de geboorte en als het kind een ernstige afwijking heeft. Nu is dat laatste ook multi-interpetabel, dat moet ik nog verder uitzoeken.
Het wordt tijd dat jij je maar eens gaat inschrijven bij een adoptiebureau om andermans kinderen op te voeden voor sowieso achttien jaar lang, hetzelfde geldt voor Argento. Genoeg zwakbegaafde jonge meiden die bezwangerd worden door één of andere jongen die ze vervolgens nooit weer zien en die meiden zijn te dom om een kind te verzorgen en te onderhouden. Want ja, adoptie is zo onmenselijk natuurlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zit je nou vrouwen die bezwangerd worden door een vent die ze daarna verlaat al zwakbegaafd en ongeschikt voor het moederschap te noemen?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:20 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat jij je maar eens gaat inschrijven bij een adoptiebureau om andermans kinderen op te voeden voor sowieso achttien jaar lang, hetzelfde geldt voor Argento. Genoeg zwakbegaafde jonge meiden die bezwangerd worden door één of andere jongen die ze vervolgens nooit weer zien en die meiden zijn te dom om een kind te verzorgen en te onderhouden. Want ja, adoptie is zo onmenselijk natuurlijk.
Nee. Ik heb het werkelijk over die groep zwakbegaafde vrouwen die zwanger worden, die groep is niet zo klein.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je nou vrouwen die bezwangerd worden door een vent die ze daarna verlaat al zwakbegaafd en ongeschikt voor het moederschap te noemen?
Of heb je het werkelijk over de kleine groep zwakbegaafde vrouwen die zwanger worden?
Volgens mij is die groep ook niet groot, en zeker niet in combinatie met het feit dat ze verlaten worden door de vader.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:26 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het werkelijk over die groep zwakbegaafde vrouwen die zwanger worden, die groep is niet zo klein.
Ga nou maar de kinderkamer behangen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:20 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat jij je maar eens gaat inschrijven bij een adoptiebureau om andermans kinderen op te voeden voor sowieso achttien jaar lang, hetzelfde geldt voor Argento. Genoeg zwakbegaafde jonge meiden die bezwangerd worden door één of andere jongen die ze vervolgens nooit weer zien en die meiden zijn te dom om een kind te verzorgen en te onderhouden. Want ja, adoptie is zo onmenselijk natuurlijk.
Omdat ik dat soort dingen gewoon weet.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef simmu het volgende:
[..]
andere vraag. waarom meen jij het recht te hebben anderen iets voor te schrijven? notabene over een onderwerp waar je zelf nooit mee te maken zal hebben, aangezien je een vent bent die niet neukt voor een huwelijk?
Mijn tante werkt in een opvanghuis voor zwakbegaafde jonge moeders, ze komen en gaan. En kunnen vaak gewoon niet voor het kind zorgen omdat ze simpelweg te dom zijn en die vaders zijn vaak van die nietsnutten of net zo dom. Kunnen die meiden ook niet veel aan doen maar dan is het toch mooi dat er mensen zijn zoals Geelman en Argento die tegen abortus zijn en dus zulke kinderen van mijn part ook mogen opvoeden (nu beredeneer ik net zoals Geelman).quote:Op woensdag 28 december 2011 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is die groep ook niet groot, en zeker niet in combinatie met het feit dat ze verlaten worden door de vader.
Die groep is wel klein:quote:Op woensdag 28 december 2011 20:26 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het werkelijk over die groep zwakbegaafde vrouwen die zwanger worden, die groep is niet zo klein.
Dat zijn dus geen zwangeren per jaar, ook geen in de steek gelaten meiden, maar gezinnen.... waarvan sommigen al jaren een gezin zijn.quote:De onderzoekers schatten dat Nederland 1549 gezinnen telt waarvan de ouders verstandelijk
gehandicapt zijn.
Allemaal meiden met een IQ van onder de 85 dus?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:35 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Mijn tante werkt in een opvanghuis voor zwakbegaafde jonge moeders, ze komen en gaan. En kunnen vaak gewoon niet voor het kind zorgen omdat ze simpelweg te dom zijn en die vaders zijn vaak van die nietsnutten of net zo dom. Kunnen die meiden ook niet veel aan doen maar dan is het toch mooi dat er mensen zijn zoals Geelman en Argento die tegen abortus zijn en dus zulke kinderen van mijn part ook mogen opvoeden (nu beredeneer ik net zoals Geelman).
Slaat dit stukje nu op jezelf?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:35 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Mijn tante werkt in een opvanghuis voor zwakbegaafde jonge moeders, ze komen en gaan. En kunnen vaak gewoon niet voor het kind zorgen omdat ze simpelweg te dom zijn en die vaders zijn vaak van die nietsnutten of net zo dom.
Ja zeker wel, in Amsterdam.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allemaal meiden met een IQ van onder de 85 dus?
Ik kom zo'n gespecialiseerde opvang helemaal niet tegen als ik er op google...
Ik doelde op 'omdat ik wist dat ze het af en toe vergat'. Gedane zaken nemen geen keer uiteraard dus heeft zo'n opmerking inderdaad weinig zin, maar je lijkt zo je best te doen om je eigen lei zo snel mogelijk schoon te vegen. Het komt op mij behoorlijk egocentrisch over en ik denk dat dat geen leuke eigenschap is in zo'n hachelijke situatie. Voor je vriendin, dan. Want voor haar zal het waarschijnlijk, zeker als ze nu twijfelt, minder gemakkelijk zijn allemaal. Het lijkt (lees goed: líjkt!) alsof je je daar niet zo intensief mee bezig houdt.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:59 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Als zij aangeeft dat ze de pil heeft ingenomen vertrouw ik daarop. Verder heb ik op dat moment ook niet echt gedacht aan de pil slikken en mogelijke consequenties, zij ook niet.
Verder hebben deze opmerkingen geen zin en/of toegevoegde waarde. Het is al gebeurd en ik weet van mezelf dat het dom is geweest, hoeft niet constant herhaald te worden.
Gewoon even flink dokken voor die abortus!quote:Op woensdag 28 december 2011 20:43 schreef Jore het volgende:
[..]
Ik doelde op 'omdat ik wist dat ze het af en toe vergat'. Gedane zaken nemen geen keer uiteraard dus heeft zo'n opmerking inderdaad weinig zin, maar je lijkt zo je best te doen om je eigen lei zo snel mogelijk schoon te vegen. Het komt op mij behoorlijk egocentrisch over en ik denk dat dat geen leuke eigenschap is in zo'n hachelijke situatie. Voor je vriendin, dan. Want voor haar zal het waarschijnlijk, zeker als ze nu twijfelt, minder gemakkelijk zijn allemaal. Het lijkt (lees goed: líjkt!) alsof je je daar niet zo intensief mee bezig houdt.
Ik laat de metadiscussie even voor wat het is trouwens.
Zitten op meerdere plekken in NL, hier in de buurt zit er ook eentje. Niet echt voor zwakbegaafden, maar meer voor tienermoeders. Over het algemeen komt het echter wel neer op de zwakkere meisjes uit de samenleving, anderen worden namelijk al goed door familie e.d. opgevangen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allemaal meiden met een IQ van onder de 85 dus?
Ik kom zo'n gespecialiseerde opvang helemaal niet tegen als ik er op google...
Nouvelles had me de naam gegeven, en als ik er op google dan komt de brochure naar boven waarin expliciet staat niet voor licht verstandelijk gehandicapte vrouwen te zijn....quote:Op woensdag 28 december 2011 20:46 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zitten op meerdere plekken in NL, hier in de buurt zit er ook eentje. Niet echt voor zwakbegaafden, maar meer voor tienermoeders. Over het algemeen komt het echter wel neer op de zwakkere meisjes uit de samenleving, anderen worden namelijk al goed door familie e.d. opgevangen.
Precies wat ik bedoelde dus, niet bestemd voor verstandelijke handicaps. Maar vaak wel een verzamelplek van de sociaal zwakkeren...quote:Op woensdag 28 december 2011 20:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nouvelles had me de naam gegeven, en als ik er op google dan komt de brochure naar boven waarin expliciet staat niet voor licht verstandelijk gehandicapte vrouwen te zijn....
Ja, maar ik heb Nouvelles in mijn eerste reactie op zijn "zwakbegaafden" post gevraagd of hij met die term nou gewoon domme meiden aan het beledigen was, en hij stelde dat dat niet zo was maar dat het werkelijk om zwakbegaafden ging.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoelde dus, niet bestemd voor verstandelijke handicaps. Maar vaak wel een verzamelplek van de sociaal zwakkeren...
quote:Op woensdag 28 december 2011 20:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
Omdat ik dat soort dingen gewoon weet.
Ja klopt, heb je gelijk in.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb Nouvelles in mijn eerste reactie op zijn "zwakbegaafden" post gevraagd of hij met die term nou gewoon domme meiden aan het beledigen was, en hij stelde dat dat niet zo was maar dat het werkelijk om zwakbegaafden ging.
En in feite gaat het dus niet om zwakbegaafden, maar om sociaal zwakkeren... en dat is toch een wezenlijk verschil, want een sociaal zwakkere hoeft niet zwakbegaafd te zijn.
Het is gewoon grof en lomp als je meisjes om hun naïve domheid zwakbegaafd gaat noemen.
En dat is een touché voor Nouvelles wat mij betrefquote:Over naïef en dom en ongewenst zwanger gesproken: als dat iemand zwakbegaafd maakt dan geldt dat dus om te beginnen iig voor Nouvelles...
denk je echt dat bv geelman zo heel geweldig een kind kan opvoeden? uieraard gegeven wat hij hier spuit hoor, maar toch. denk je echt dat geelman, in al zijn lust om anderen op te leggen hoe zij dienen te denken, goed een kind tot evenwichtig volwassene kan begeleiden?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:35 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Mijn tante werkt in een opvanghuis voor zwakbegaafde jonge moeders, ze komen en gaan. En kunnen vaak gewoon niet voor het kind zorgen omdat ze simpelweg te dom zijn en die vaders zijn vaak van die nietsnutten of net zo dom. Kunnen die meiden ook niet veel aan doen maar dan is het toch mooi dat er mensen zijn zoals Geelman en Argento die tegen abortus zijn en dus zulke kinderen van mijn part ook mogen opvoeden (nu beredeneer ik net zoals Geelman).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |