Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:23 schreef miss_sly het volgende:
In liefde verwekt klinkt heel mooi, maar in veel gevallen zal het meer gaan om lust.
quote:Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef simmu het volgende:
[..]
denk je echt dat bv geelman zo heel geweldig een kind kan opvoeden? uiteraard gegeven wat hij hier spuit hoor, maar toch. denk je echt dat geelman, in al zijn lust om anderen op te leggen hoe zij dienen te denken, goed een kind tot evenwichtig volwassene kan begeleiden?
quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef Leandra het volgende:
Over naïef en dom en ongewenst zwanger gesproken: als dat iemand zwakbegaafd maakt dan geldt dat dus om te beginnen iig voor Nouvelles...
Ja, dat hoop ik ook. Maar als je reëel bent, is er in die prille relaties van jonge mensen (tieners, studenten, begin twintig) heel vaak (nog) geen sprake van liefde, hooguit van verliefdheid.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
De reden voor abortus is dan dat de mensen in kwestie gewoon geen kind willen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
Nee, dat timmert ze niet aangezien ze simpelweg iets aanneemt wat daar absoluut niet zo staat. Ik noem meiden zwakbegaafd die ook daadwerkelijk zwakbegaafd zijn en die daar een diagnose voor hebben. Ik noem niet zomaar een jong persoon zwakbegaafd (quote:Op woensdag 28 december 2011 21:28 schreef Cooki het volgende:
[..]en mag deze ook nog ff, want Leandra timmert de spijker weer ns goed op de kop
Ik denk van niet, zoals daar al stond, ik beredeneer zoals hij dat doet. Onredelijk dus.quote:
Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoorquote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:32 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoor![]()
Ik maak net een start in het vorige topic dus ben nog niet op de hoogte van de discussie maar mijn 4e kind is wel verwekt in lust. En dat terwijl ik me na nog geen 10 seconden bedacht dat we verstandig moesten zijn en een condoom moesten gebruiken, wat we vervolgens ook deden.
Maar ja, het was al geschied.
Wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik vind het nogal wat als anderen kunnen bepalen of argumenten valide zijn of niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik heb het vorige deel ook niet gelezen, maar ik sluit me hierbij aan.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:30 schreef Cantare het volgende:
Ik snap niet helemaal op grond waarvan mensen nu eigenlijk vinden dat je geen abortus "zou moeten/mogen plegen" als je situatie niet ernstig genoeg is. Welke morele argumenten zitten daarachter?
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maarquote:
De gevoelskwestie begrijp ik helemaal. Alleen ben ik benieuwd welke moraal daarachter zit. Met welke argumenten zou je verdedigen dat iemand geen abortus zou moeten doen/dat iets geen reden is voor abortus?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...quote:Op woensdag 28 december 2011 21:39 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.
Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maar
ik mag daar best een mening over hebben. Net als het jou vrij staat daar een andere mening over te hebben.
Ik deel je "quote:Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...
Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden...
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...
Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |