Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:23 schreef miss_sly het volgende:
In liefde verwekt klinkt heel mooi, maar in veel gevallen zal het meer gaan om lust.
quote:Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef simmu het volgende:
[..]
denk je echt dat bv geelman zo heel geweldig een kind kan opvoeden? uiteraard gegeven wat hij hier spuit hoor, maar toch. denk je echt dat geelman, in al zijn lust om anderen op te leggen hoe zij dienen te denken, goed een kind tot evenwichtig volwassene kan begeleiden?
quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef Leandra het volgende:
Over naïef en dom en ongewenst zwanger gesproken: als dat iemand zwakbegaafd maakt dan geldt dat dus om te beginnen iig voor Nouvelles...
Ja, dat hoop ik ook. Maar als je reëel bent, is er in die prille relaties van jonge mensen (tieners, studenten, begin twintig) heel vaak (nog) geen sprake van liefde, hooguit van verliefdheid.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
De reden voor abortus is dan dat de mensen in kwestie gewoon geen kind willen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
Nee, dat timmert ze niet aangezien ze simpelweg iets aanneemt wat daar absoluut niet zo staat. Ik noem meiden zwakbegaafd die ook daadwerkelijk zwakbegaafd zijn en die daar een diagnose voor hebben. Ik noem niet zomaar een jong persoon zwakbegaafd (quote:Op woensdag 28 december 2011 21:28 schreef Cooki het volgende:
[..]en mag deze ook nog ff, want Leandra timmert de spijker weer ns goed op de kop
Ik denk van niet, zoals daar al stond, ik beredeneer zoals hij dat doet. Onredelijk dus.quote:
Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoorquote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:32 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoor![]()
Ik maak net een start in het vorige topic dus ben nog niet op de hoogte van de discussie maar mijn 4e kind is wel verwekt in lust. En dat terwijl ik me na nog geen 10 seconden bedacht dat we verstandig moesten zijn en een condoom moesten gebruiken, wat we vervolgens ook deden.
Maar ja, het was al geschied.
Wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik vind het nogal wat als anderen kunnen bepalen of argumenten valide zijn of niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik heb het vorige deel ook niet gelezen, maar ik sluit me hierbij aan.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:30 schreef Cantare het volgende:
Ik snap niet helemaal op grond waarvan mensen nu eigenlijk vinden dat je geen abortus "zou moeten/mogen plegen" als je situatie niet ernstig genoeg is. Welke morele argumenten zitten daarachter?
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maarquote:
De gevoelskwestie begrijp ik helemaal. Alleen ben ik benieuwd welke moraal daarachter zit. Met welke argumenten zou je verdedigen dat iemand geen abortus zou moeten doen/dat iets geen reden is voor abortus?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...quote:Op woensdag 28 december 2011 21:39 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.
Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maar
ik mag daar best een mening over hebben. Net als het jou vrij staat daar een andere mening over te hebben.
Ik deel je "quote:Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...
Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden...
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...
Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden...
Als je mee een beetje zou kennen zou je weten dat ik meestal de nuance zoek. Nogmaals, ik veroordeel niemand, maar vind dus wel dat er te snel voor abortus gekozen wordt. Mening dus. Geen feit.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie.
Als je echt geen kind wil moet je er een knoop inleggen en overige maatregelen nemen... Zeker als het zoals in jouw geval al vaker is misgegaan. Zoals ik eerder al aangaf vind ik het een discussie die bijna niet te voeren is omdat hoe dan ook het kind de dupe wordt. Maar ik vind het een vrij trieste omstandigheid als je niet verder komt dan "omdat" als je al wel zo volwassen bent geweest om met iemand van bil te gaan....quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.
Tja, triest wel.
Wij zijn uiteraard ook blij met ons viertal maar het is ook zwaar.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.
En andersom geldt dat als je mij zou kennen dat ik ieders mening verder interessant vind, maar zoals je zelf zegt: je hoeft het er niet mee eens te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je mee een beetje zou kennen zou je weten dat ik meestal de nuance zoek. Nogmaals, ik veroordeel niemand, maar vind dus wel dat er te snel voor abortus gekozen wordt. Mening dus. Geen feit.
Ik snap dat 'simpelweg niet wil' niet zo goed.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.
Tja, triest wel.
jij vindt van wel? dan ms nog ff simpeler:quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan?
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
Dat snap ik. En je niet schuldig voelen. Het is ook zwaar. Ondanks dat je veel van ze houdt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Wij zijn uiteraard ook blij met ons viertal maar het is ook zwaar.
Ze hebben allemaal een zekere problematiek waardoor we al een tijdje proffessionele ondersteuning in ons gezin krijgen. Het is een pittig viertal, er is niet een kind gematigd. Als het vakantie is, ben ik meer gestresst dan dat ik van ze kan genieten. Waar ik me dan weer schuldig over voel. Ze zijn mijn alles maar het is zeker geen rozengeur en maneschijn.
Wat valt daar niet aan te snappen? Je hebt mensen die fouten maken en/of ongeluk hebben maar geen kinderen willen. Dar is geen andere reden voor, die willen dat gewoon niet. Punt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik snap dat 'simpelweg niet wil' niet zo goed.
Ik vind een morning after pill nog niet eens dat er echt iets misgaat trouwens. Ja, natuurlijk wel, maar dat heeft niet echt een zware impact. Maar, inderdaad, de discussie is niet echt te voeren.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als je echt geen kind wil moet je er een knoop inleggen en overige maatregelen nemen... Zeker als het zoals in jouw geval al vaker is misgegaan. Zoals ik eerder al aangaf vind ik het een discussie die bijna niet te voeren is omdat hoe dan ook het kind de dupe wordt. Maar ik vind het een vrij trieste omstandigheid als je niet verder komt dan "omdat" als je al wel zo volwassen bent geweest om met iemand van bil te gaan....
Ja, ik vind dat zeker wel. Het is jouw leven en jouw keuze; wat de reden ook is.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Cooki het volgende:
[..]
jij vindt van wel? dan ms nog ff simpeler:
en hoe simpel is t dan voor t door jou genoemd persoon om doubledutch en evt map te gebruiken?
edit: of "gewoon simpel sterilisatie"![]()
jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Tja, triest wel.
Ik heb zo het idee dat z'n vriendin de kleine echt gaat houden... Hij heeft nog een maandje of 7/8 om volwassen te worden dus..quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
[..]
jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.
ik hoop dat je je vriendin niet onder druk zet. ik hoop dat je haar beschermt en vrij haar eigen keuze laat maken. natuurlijk heb jij daarin het recht om je mening te geven. maar het blijft haar lijf tot die kleine eruit is.
enne; het is gewoon echt niet het einde van je leven wanneer je een kind krijgt hoor
Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
[..]
jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.
ik hoop dat je je vriendin niet onder druk zet. ik hoop dat je haar beschermt en vrij haar eigen keuze laat maken. natuurlijk heb jij daarin het recht om je mening te geven. maar het blijft haar lijf tot die kleine eruit is.
enne; het is gewoon echt niet het einde van je leven wanneer je een kind krijgt hoor
Herkenbaar.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.
Hoe is de status bij jullie nu? Hoe lang is ze al zwanger? Praten jullie nog?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.
Ik ook. Ik heb een aantal voor mij zeer goede argumenten waarom hier een ongeplande zwangerschap afgebroken zou worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.
Overigens vind ik dan wel dat je het niet als na de conceptie anticonceptie moet gebruiken, maar al voor die tijd fatsoenlijk je maatregelen moet nemen.
De discussie is moeilijk te voeren als er geen argumenten worden aangedragen. De meeste reacties komen neer op 'ik snap gewoon niet dat...' of 'het moet niet kunnen dat...' Daardoor blijft de discussie op gevoelsniveau hangen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef -Nouvelles het volgende:
Maar, inderdaad, de discussie is niet echt te voeren.
Net zo goed niet wat mij betreft... De vader heeft echter wel een verantwoordelijkheid. Dat is de pech van man zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Op zich is het ook wel interessant dat er om het hardst wordt geroepen dat niemand de vrouw mag dwingen het kind (al dan niet) te krijgen, maar mag de moeder de vader dat dan wel?
+1quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
ga dit quotum vanaf nu iig ns opvoeren naar "100% actieve protectie" door jouquote:Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef -Nouvelles het volgende:
Dat is vrij simpel voor mij. Ik heb het dan ook in de meeste gevallen veilig gedaan.
Nee, vind ik niet. Lastigste situatie is het echter als de vader het kind wel wil en de moeder niet. Wat dan? Abortus zou dan m.i. geen optie zijn, maar iemand ongewenst de zwangerschap laten uitdragen en bevallen ook niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Op zich is het ook wel interessant dat er om het hardst wordt geroepen dat niemand de vrouw mag dwingen het kind (al dan niet) te krijgen, maar mag de moeder de vader dat dan wel?
Ik vind het wel een begrijpelijke, maar geen juiste keuze dat mensen in dat geval voor abortus kiezen. Wat vind je daar vreemd aan?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef -Nouvelles het volgende:
Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.
je kan niemand dwingen om een (al dan niet goede) ouder te zijn. wanneer de een wel en de ander geen abortus wil, dan zal er altijd iemand aan het kortste eind trekken.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
als de vader abortus wil laten plegen en moeder wil kindje houden, dan kan ze vader toch ontdoen van zn plichten/rechten? daarmee dwingt ze vader nergens toe...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik help je wel N zover te krijgen...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |