Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:23 schreef miss_sly het volgende:
In liefde verwekt klinkt heel mooi, maar in veel gevallen zal het meer gaan om lust.
quote:Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef simmu het volgende:
[..]
denk je echt dat bv geelman zo heel geweldig een kind kan opvoeden? uiteraard gegeven wat hij hier spuit hoor, maar toch. denk je echt dat geelman, in al zijn lust om anderen op te leggen hoe zij dienen te denken, goed een kind tot evenwichtig volwassene kan begeleiden?
quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef Leandra het volgende:
Over naïef en dom en ongewenst zwanger gesproken: als dat iemand zwakbegaafd maakt dan geldt dat dus om te beginnen iig voor Nouvelles...
Ja, dat hoop ik ook. Maar als je reëel bent, is er in die prille relaties van jonge mensen (tieners, studenten, begin twintig) heel vaak (nog) geen sprake van liefde, hooguit van verliefdheid.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
De reden voor abortus is dan dat de mensen in kwestie gewoon geen kind willen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
Nee, dat timmert ze niet aangezien ze simpelweg iets aanneemt wat daar absoluut niet zo staat. Ik noem meiden zwakbegaafd die ook daadwerkelijk zwakbegaafd zijn en die daar een diagnose voor hebben. Ik noem niet zomaar een jong persoon zwakbegaafd (quote:Op woensdag 28 december 2011 21:28 schreef Cooki het volgende:
[..]en mag deze ook nog ff, want Leandra timmert de spijker weer ns goed op de kop
Ik denk van niet, zoals daar al stond, ik beredeneer zoals hij dat doet. Onredelijk dus.quote:
Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoorquote:Op woensdag 28 december 2011 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het over zwanger worden binnen een relatie. Mag toch hopen dat daar liefde bij komt.
Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:32 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ook dan kun je een kind verwekken uit lust hoor![]()
Ik maak net een start in het vorige topic dus ben nog niet op de hoogte van de discussie maar mijn 4e kind is wel verwekt in lust. En dat terwijl ik me na nog geen 10 seconden bedacht dat we verstandig moesten zijn en een condoom moesten gebruiken, wat we vervolgens ook deden.
Maar ja, het was al geschied.
Wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik vind het nogal wat als anderen kunnen bepalen of argumenten valide zijn of niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het andersom niet. En dat is een gevoelskwestie. Als je met je volle verstand seks hebt binnen een relatie, je bent beide gezond etc. Waarom zou je dan abortus plegen? Omdat je het niet wilt? Vind ik op zich geen reden. Belangrijker is waarom je het niet wilt. En dat blijkt vaak toch een non-argument.
Ik heb het vorige deel ook niet gelezen, maar ik sluit me hierbij aan.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:30 schreef Cantare het volgende:
Ik snap niet helemaal op grond waarvan mensen nu eigenlijk vinden dat je geen abortus "zou moeten/mogen plegen" als je situatie niet ernstig genoeg is. Welke morele argumenten zitten daarachter?
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maarquote:
De gevoelskwestie begrijp ik helemaal. Alleen ben ik benieuwd welke moraal daarachter zit. Met welke argumenten zou je verdedigen dat iemand geen abortus zou moeten doen/dat iets geen reden is voor abortus?quote:Op woensdag 28 december 2011 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...quote:Op woensdag 28 december 2011 21:39 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder argument voor een abortus goed is. Als jij niet wil, om welke reden dan ook, is het gewoon de juiste keuze in mijn ogen.
Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beslissen doet uiteindelijk iedereen zelf. Maar
ik mag daar best een mening over hebben. Net als het jou vrij staat daar een andere mening over te hebben.
Ik deel je "quote:Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...
Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden...
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee sorry, daar kan ik mezelf echt niet in vinden... Het moet ook weer niet beschouwd gaan worden als een manier van anti-conceptie, dat gaat me echt te ver.... Abortus is een uiterst middel imho...
Ik heb overigens ook ooit iemand gekend die alleen wilde weten of ze zwanger kón worden...
Als je mee een beetje zou kennen zou je weten dat ik meestal de nuance zoek. Nogmaals, ik veroordeel niemand, maar vind dus wel dat er te snel voor abortus gekozen wordt. Mening dus. Geen feit.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oke, zo las ik het niet. Ik las het heel stellig, alsof het een waarheid is dat het een non-argument is. Vandaar mijn reactie.
Als je echt geen kind wil moet je er een knoop inleggen en overige maatregelen nemen... Zeker als het zoals in jouw geval al vaker is misgegaan. Zoals ik eerder al aangaf vind ik het een discussie die bijna niet te voeren is omdat hoe dan ook het kind de dupe wordt. Maar ik vind het een vrij trieste omstandigheid als je niet verder komt dan "omdat" als je al wel zo volwassen bent geweest om met iemand van bil te gaan....quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.
Tja, triest wel.
Wij zijn uiteraard ook blij met ons viertal maar het is ook zwaar.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn beide kinderen hebben een vergelijkbare ontstaansgeschiedenis. Waarvoor ik nu heel gelukkg mee ben en mijn man ook.
En andersom geldt dat als je mij zou kennen dat ik ieders mening verder interessant vind, maar zoals je zelf zegt: je hoeft het er niet mee eens te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je mee een beetje zou kennen zou je weten dat ik meestal de nuance zoek. Nogmaals, ik veroordeel niemand, maar vind dus wel dat er te snel voor abortus gekozen wordt. Mening dus. Geen feit.
Ik snap dat 'simpelweg niet wil' niet zo goed.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan? Of begrijp ik het verkeerd.
Tja, triest wel.
jij vindt van wel? dan ms nog ff simpeler:quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
Dus als iemand geen kind wil omdat die persoon het simpelweg niet wil, vind jij dat een abortus niet kan?
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wat rockabella in het vorige topic zei kan ik helemaal onderschrijven: als je volwassen bent, gezond van lijf en leden en psychisch in orde en het kind is in liefde verwekt, zie ik geen reden voor abortus.
Dat snap ik. En je niet schuldig voelen. Het is ook zwaar. Ondanks dat je veel van ze houdt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Wij zijn uiteraard ook blij met ons viertal maar het is ook zwaar.
Ze hebben allemaal een zekere problematiek waardoor we al een tijdje proffessionele ondersteuning in ons gezin krijgen. Het is een pittig viertal, er is niet een kind gematigd. Als het vakantie is, ben ik meer gestresst dan dat ik van ze kan genieten. Waar ik me dan weer schuldig over voel. Ze zijn mijn alles maar het is zeker geen rozengeur en maneschijn.
Wat valt daar niet aan te snappen? Je hebt mensen die fouten maken en/of ongeluk hebben maar geen kinderen willen. Dar is geen andere reden voor, die willen dat gewoon niet. Punt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik snap dat 'simpelweg niet wil' niet zo goed.
Ik vind een morning after pill nog niet eens dat er echt iets misgaat trouwens. Ja, natuurlijk wel, maar dat heeft niet echt een zware impact. Maar, inderdaad, de discussie is niet echt te voeren.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als je echt geen kind wil moet je er een knoop inleggen en overige maatregelen nemen... Zeker als het zoals in jouw geval al vaker is misgegaan. Zoals ik eerder al aangaf vind ik het een discussie die bijna niet te voeren is omdat hoe dan ook het kind de dupe wordt. Maar ik vind het een vrij trieste omstandigheid als je niet verder komt dan "omdat" als je al wel zo volwassen bent geweest om met iemand van bil te gaan....
Ja, ik vind dat zeker wel. Het is jouw leven en jouw keuze; wat de reden ook is.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Cooki het volgende:
[..]
jij vindt van wel? dan ms nog ff simpeler:
en hoe simpel is t dan voor t door jou genoemd persoon om doubledutch en evt map te gebruiken?
edit: of "gewoon simpel sterilisatie"![]()
jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:48 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Tja, triest wel.
Ik heb zo het idee dat z'n vriendin de kleine echt gaat houden... Hij heeft nog een maandje of 7/8 om volwassen te worden dus..quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
[..]
jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.
ik hoop dat je je vriendin niet onder druk zet. ik hoop dat je haar beschermt en vrij haar eigen keuze laat maken. natuurlijk heb jij daarin het recht om je mening te geven. maar het blijft haar lijf tot die kleine eruit is.
enne; het is gewoon echt niet het einde van je leven wanneer je een kind krijgt hoor
Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
[..]
jij reageert nu enkel vanuit je emotie. je gedraagt je nu hier al een klein jongetje wat niet wil en overal tegenaan schopt.
ik hoop dat je je vriendin niet onder druk zet. ik hoop dat je haar beschermt en vrij haar eigen keuze laat maken. natuurlijk heb jij daarin het recht om je mening te geven. maar het blijft haar lijf tot die kleine eruit is.
enne; het is gewoon echt niet het einde van je leven wanneer je een kind krijgt hoor
Herkenbaar.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.
Hoe is de status bij jullie nu? Hoe lang is ze al zwanger? Praten jullie nog?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.
Ik ook. Ik heb een aantal voor mij zeer goede argumenten waarom hier een ongeplande zwangerschap afgebroken zou worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik die reden wel, als ik naar mezelf kijk. Ik hoop uiterraardnooit voor de keuze komen te staan. Maar ik kan me best voorstellen dat je zelf al lijken de omstandigheden voor de buitenwereld ideaal, toch niet voor het kind kiest.
Overigens vind ik dan wel dat je het niet als na de conceptie anticonceptie moet gebruiken, maar al voor die tijd fatsoenlijk je maatregelen moet nemen.
De discussie is moeilijk te voeren als er geen argumenten worden aangedragen. De meeste reacties komen neer op 'ik snap gewoon niet dat...' of 'het moet niet kunnen dat...' Daardoor blijft de discussie op gevoelsniveau hangen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef -Nouvelles het volgende:
Maar, inderdaad, de discussie is niet echt te voeren.
Net zo goed niet wat mij betreft... De vader heeft echter wel een verantwoordelijkheid. Dat is de pech van man zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Op zich is het ook wel interessant dat er om het hardst wordt geroepen dat niemand de vrouw mag dwingen het kind (al dan niet) te krijgen, maar mag de moeder de vader dat dan wel?
+1quote:Op woensdag 28 december 2011 22:03 schreef simmu het volgende:
ga dit quotum vanaf nu iig ns opvoeren naar "100% actieve protectie" door jouquote:Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef -Nouvelles het volgende:
Dat is vrij simpel voor mij. Ik heb het dan ook in de meeste gevallen veilig gedaan.
Nee, vind ik niet. Lastigste situatie is het echter als de vader het kind wel wil en de moeder niet. Wat dan? Abortus zou dan m.i. geen optie zijn, maar iemand ongewenst de zwangerschap laten uitdragen en bevallen ook niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Op zich is het ook wel interessant dat er om het hardst wordt geroepen dat niemand de vrouw mag dwingen het kind (al dan niet) te krijgen, maar mag de moeder de vader dat dan wel?
Ik vind het wel een begrijpelijke, maar geen juiste keuze dat mensen in dat geval voor abortus kiezen. Wat vind je daar vreemd aan?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef -Nouvelles het volgende:
Nee. Ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat er mensen zijn die ongewenst zwanger raken en een abortus willen omdat zij geen kinderen willen hebben. Ik vind het dan ook een juiste keuze. Ik vind het eerder vreemd om te zeggen dat het geen juiste keuze is.
je kan niemand dwingen om een (al dan niet goede) ouder te zijn. wanneer de een wel en de ander geen abortus wil, dan zal er altijd iemand aan het kortste eind trekken.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
als de vader abortus wil laten plegen en moeder wil kindje houden, dan kan ze vader toch ontdoen van zn plichten/rechten? daarmee dwingt ze vader nergens toe...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik help je wel N zover te krijgen...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.
quote:Op woensdag 28 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.
Alleen de beetje jammer dat hij net zo oud is als ik, dus qua risico's zal het niet veel beter zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:21 schreef flugeltje het volgende:
offtopic
[..]
Ik help je wel N zover te krijgen...
/offtopic
Dus geen seks meer bedoel je? Want dat is natuurlijk de enige die 100% zekerheid geeft.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef Cooki het volgende:
[..]
+1
[..]
ga dit quotum vanaf nu iig ns opvoeren naar "100% actieve protectie" door jou
Dat had hij maar moeten bedenken voor hij haar bezwangerde, een Boris Beckertje daargelaten stoppen de meesten hem er toch echt zelf onbeschermd in.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Maar goed, het is wel zo dat als de moeder kiest dat ze het niet wil waar de vader het wel wil dat dus helaas sinterklaas voor de vader is. En als hij het niet wil en zij wel dan zal ie ook moeten opdraaien voor de gevolgen. Is ook een kromme situatie eigenlijk he?
Dit is de 7e week. Natuurlijk, we hebben het er heel erg veel over, we zien elkaar sowieso iedere dag en als het overdag niet kan, 's nachts.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe is de status bij jullie nu? Hoe lang is ze al zwanger? Praten jullie nog?
Is het eigenlijk ook, net zoals het krom is dat een moeder geen rechten heeft als de vader er gewoon vantussen gaat en haar laat zitten met de zwangerschap. het blijft gewoon heel erg lastig allemaal...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Maar goed, het is wel zo dat als de moeder kiest dat ze het niet wil waar de vader het wel wil dat dus helaas sinterklaas voor de vader is. En als hij het niet wil en zij wel dan zal ie ook moeten opdraaien voor de gevolgen. Is ook een kromme situatie eigenlijk he?
Ik niet dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij is dan toch bereid de gevolgen te dragen?!
ah ok, mee eens, 100% zekerheid is niet haalbaar...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:30 schreef Lovechild het volgende:
Dus geen seks meer bedoel je? Want dat is natuurlijk de enige die 100% zekerheid geeft.
Beter omspringen met de anticonceptie zou zeker gewenst zijn maar ac sluit niks uit. Ben zelf ook zwanger geworden mét ac (niet die vierde keer dus).
Als je het idee hebt dat ze al gekozen heeft is het nu wellicht de tijd om haar te gaan steunen in haar keuzes. Dat is tenminste wat je aangegeven hebt wat je zou gaan doen.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:32 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dit is de 7e week. Natuurlijk, we hebben het er heel erg veel over, we zien elkaar sowieso iedere dag en als het overdag niet kan, 's nachts.
Ik heb zelf het gevoel dat ze al heeft besloten, al zegt ze nu anders. Ik (en mijn en haar ouders) pushen mijn vriendin totaal niet, ze weet hoe ik erover denk en dat geef ik alleen maar aan.
Niet als zij besluit het kindje niet te krijgen, he?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij is dan toch bereid de gevolgen te dragen?!
Ik had altijd het idee dat een abortus ook niet niks is, maar je hebt in het vorige topic daarin al een ander beeld geschetst voor mij...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Niet als zij besluit het kindje niet te krijgen, he?
Uiteindelijk draait het allemaal om vrouwenrechten, is het net wettelijk mogelijk dat een vrouw alleen het gezag heeft over het kind dat uit haar geboren is (ik moest in 1991 nog een toeziend voogd aanwijzen), zouden sommige mensen die rechten ook gelijk tot plichten willen maken en daarmee de man weer vrijpleiten van zijn plichten.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is het eigenlijk ook, net zoals het krom is dat een moeder geen rechten heeft als de vader er gewoon vantussen gaat en haar laat zitten met de zwangerschap. het blijft gewoon heel erg lastig allemaal...
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!quote:Op woensdag 28 december 2011 22:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik had altijd het idee dat een abortus ook niet niks is, maar je hebt in het vorige topic daarin al een ander beeld geschetst voor mij...
Klopt. Maar wat als hij het wél wil?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij besluit het kind niet te krijgen zit de man er toch ook niet aan vast?
Ik vergelijk het met het gevoel dat ik zelf zou denken te hebben en voor mij zou het heel erg moeilijk zijn... Ik vergeet daarbij dat mijn gevoel natuurlijk niet voor iedereen de waarheid is...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!
Goed om te lezen, vind ik.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het allemaal om vrouwenrechten, is het net wettelijk mogelijk dat een vrouw alleen het gezag heeft over het kind dat uit haar geboren is (ik moest in 1991 nog een toeziend voogd aanwijzen), zouden sommige mensen die rechten ook gelijk tot plichten willen maken en daarmee de man weer vrijpleiten van zijn plichten.
Dat vrouwen er een recht bijkrijgen wil niet zeggen dat mannen daarmee een plicht kunnen laten vervallen.
Consequentie vind ik wel dat de man dan gedwongen mag worden te delen in de kosten van opvoedingquote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Goed om te lezen, vind ik.
[..]
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.
maar ms heb je wel wettelijke plichten...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.
+1quote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:
Nouvelles, ik hoop dat je je heel goed beseft dat de last die een vrouw van een abortus heeft vooral afhangt van haar wens voor een abortus, en niet van de fysieke situatie.
+1 ja...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:
Nouvelles, ik hoop dat je je heel goed beseft dat de last die een vrouw van een abortus heeft vooral afhangt van haar wens voor een abortus, en niet van de fysieke situatie.
en dan zijn er nog vrouwen die (grote) wens hebben voor een abortus en dan later veel verdriet hebben,quote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:
Als je willens en wetens je piemel onbeschermd in een doosje stopt loop je nu eenmaal risico... Natuurlijk denk je daar niet aan op het moment supreme, maar het is wel degelijk iets om rekening mee te houden. Net zoals je als vrouw ook niet zomaar op blauwe ogen moet vertrouwen als hij aangeeft dat hij echt geen ziektes onder de leden heeft en het dus best zonder condoom kanquote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Je bent als vader ook als je het kind niet erkend wel verplicht bij te dragen, ja. En ergens vind ik dat ook niet helemaal terecht, maar goed, dat is weer een volkomen andere discussie.
En als die man die verplichtingen niet wil dragen is het ook haar keuze en heeft zij pech.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heeft hij pech, het is haar lichaam, haar keuze.
En dat weet je als man.
Ja, dan ziet de bescherming er een stuk beter uit. Eens!quote:Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef Cooki het volgende:
[..]
ah ok, mee eens, 100% zekerheid is niet haalbaar...
ik bedoel pil+condoom en evt map indien nodig.. en das dan 100% aan wat je r actief aan kunt doen...
das al heel wat meer dan t huidige gameplan van Nouvelle
Aah, wat lief, dank jequote:en Lovechild voor jou: succes met je viertal, ik las dat t niet gemakkelijk is, maar wel liefdevol
Nee dan mag je gewoon betalen, het is namelijk ook jouw keuze geweest om alleen op haar anticonceptiebeheer te vertrouwenquote:Op woensdag 28 december 2011 22:51 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
En als die man die verplichtingen niet wil dragen is het ook haar keuze en heeft zij pech.
Dan had hij moeten bedenken voor hij haar zwanger maakte, als ze zwanger is dan is het te laat om jouw zin nog door te drijven en heb je met haar keuze van doen.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Goed om te lezen, vind ik.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Betalen is niks in mijn ogen. Opvoeden, verzorgen en liefde geven wel, daar gaat heel veel tijd en energie in zitten en je zal je hele leven moeten veranderen voor een kind waar je niet om staat te springen, dan is verder gaan met je mooie leven en maandelijks betalen een best makkelijke afloop. Ik denk dat sommige mannen zo denken.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee dan mag je gewoon betalen, het is namelijk ook jouw keuze geweest om alleen op haar anticonceptiebeheer te vertrouwen
quote:Op woensdag 28 december 2011 22:55 schreef Vicky het volgende:
Interessante discussie..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Ik denk dat je onvoorwaardelijke liefde onderschat...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:59 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Betalen is niks in mijn ogen. Opvoeden, verzorgen en liefde geven wel, daar gaat heel veel tijd en energie in zitten en je zal je hele leven moeten veranderen voor een kind waar je niet om staat te springen, dan is verder gaan met je mooie leven en maandelijks betalen een best makkelijke afloop. Ik denk dat sommige mannen zo denken.
Ik denk dat je die onvoorwaardelijke liefde altijd onderschat, tot je die hebt ervaren.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik denk dat je onvoorwaardelijke liefde onderschat...
Niet vervelend bedoeld, maar soms vind ik je posts heel naïef.
(En ik snap je dilemma... ik zou zelf die keus alleen nooit maken)
Kan me voorstellen dat dat een hele moeilijke keuze moet zijn geweestquote:Op woensdag 28 december 2011 23:06 schreef Vicky het volgende:
Miss dat was idd niet makkelijk. Een tweede kindje was echt wel gewenst maar niet op dat moment.
Vicky, wat moeilijk! ook al is t de goede keuze voor jullie op dat moment, t blijft zwaar, lijkt mequote:Op woensdag 28 december 2011 23:06 schreef Vicky het volgende:
Miss dat was idd niet makkelijk. Een tweede kindje was echt wel gewenst maar niet op dat moment.
Maar wat bedoel je met 'weggaan'? De relatie met de moeder beeindigen is natuurlijk geen punt. Dat gebeurt voortdurend. Ouders gaan ook wel ns scheiden bijvoorbeeld. Maar de relatie met het kind is een gegeven en bovendien ben je als verwekker/vader verplicht om in de kosten van de opvoeding bij te dragen én heeft het kind een omgangsrecht (en vice versa).quote:Op woensdag 28 december 2011 23:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Dus ook voor mannen, als je géén kinderen wilt vrij je altijd met condoom, ook al zegt de vrouw dat ze anticonceptie gebruikt. Want nadat het vruchtje is ontstaan zit het in het lichaam van de vrouw, die daar vrij over mag beschikken. Hoe moeilijk ook. Wel vind ik dat je als man tegen bent, je dan weg mag gaan. Je hoeft niet meegetrokken te worden in een toekomst die je zelf echt niet wilt en anders voor je zag. Een kind is geen pressiemiddel.
Tja, dan moeten die vrouwen zich dat van te voren realiseren en dan maar geen sex hebben. De absolute garantie dat geslachtsgemeenschap niet tot een zwangerschap zal leiden bestaat eigenlijk niet (tenzij dat medisch gewoon niet mogelijk is). Dus áls je sex hebt, dan heb je daarmee in principe per definitie de kans aanvaard dat het tot een zwangerschap zal leiden. Dan moet je niet gaan roepen dat je niet voor het kind wil zorgen omdat het moederschap je even niet zo goed uitkomt. Dat lijkt me toch wel het tekstboekvoorbeeld van een verzoek om abortus dat níet voldoet aan de eis van een noodsituatie. Als je het kind niet kan of wil verzorgen, dan is adoptie de aangewezen weg. Abortus is wat overblijft als er echt geen andere oplossing is.quote:Maar ik ben niet tegen een abortus op het moment dat iemand (een vrouw dus )zich op geen manier in staat voelt goed voor een kind te zorgen.
'Ik heb toch nog even geen zin om moeder te worden' is misschien geen lichtzinnige beslissing maar dat maakt het nog geen rechtvaardiging voor abortus.quote:Wat de reden ook mag zijn. Dat is niet aan mij om daar over te oordelen. Het lijkt me toch dat niemand die beslissing lichtzinnig neemt.
Want? Een kind dat kort na de geboorte met zn adoptieouders meegaat en daar de juiste verzorging en opvoeding krijgt, zal daar toch weinig last van hebben dunkt me. In ieder geval beter dan in een huis waar ie niet gewenst is (verwek hem dan ook niet!!, maar goed...) Dat ie later op zoek wil naar zn 'roots' prima.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Adoptie is ook voor een kind nogal wat.
Dat geldt voor vrouwen ook he.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:23 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, en trouwens, als mannen dat niet willen moeten ze dus ook maar geen sex meer hebben
Ja, maar als het kind er eenmaal is, hebben ze niks te willen als het gaat om kosten van levensonderhoud en omgang.quote:en ik vind dat je als man gewoon zou moeten kunnen zeggen dat je dat niet wilt, en ook geen financiele bijdrage wilt leveren.
daar hebben heel veel kinderen wél last van. het is niet niks te weten dat je échte ouders je niet wilden in het leven. dat zie je toch ook vaak bij uit het buitenland geadopteerde kinderen.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Want? Een kind dat kort na de geboorte met zn adoptieouders meegaat en daar de juiste verzorging en opvoeding krijgt, zal daar toch weinig last van hebben dunkt me. In ieder geval beter dan in een huis waar ie niet gewenst is (verwek hem dan ook niet!!, maar goed...) Dat ie later op zoek wil naar zn 'roots' prima.
die vrouwen gaf je eerder ook al aan, en ik vond dat je voorbij ging aan dat sex hebben nog altijd met z'n tweeen geschiedt. De man zal de eerste niet zijn die door een "oeps" in een kinderval wordt gelokt. jaja, ik slik de pil (maar niet elke dag) als je zeker wilt weten dat je er alles aan hebt gedaan neem je je eigen condoom mee en gebruikt die ook.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat geldt voor vrouwen ook he.
[..]
Ja, maar als het kind er eenmaal is, hebben ze niks te willen als het gaat om kosten van levensonderhoud en omgang.
Ja, dat mag je aantonen hoor. Ik vraag me af hoeveel van die kinderen oprecht van mening zijn dat ze in de gegeven omstandigheden liever niet geboren zouden worden. Die kinderen hebben doorgaans ook gewoon vriendjes en vriendinnetjes, maken plezier etc. etc. Dat ze ongewenst zijn is maar 'een' aspect van hun persoonlijkheid. Misschien niet leuk, maar de liefde van het adoptiegezin (en waarom zouden ze hen niet als hun ouders beschouwen) zal toch een hoop verzachten niet?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
daar hebben heel veel kinderen wél last van. het is niet niks te weten dat je échte ouders je niet wilden in het leven. dat zie je toch ook vaak bij uit het buitenland geadopteerde kinderen.
Je zegt een klompje cellen, maar de wet staat abortus in principe toe tot de 24ste week. Iedereen die weleens een 20 weken echo heeft gezien weet dat de vrucht dan al direct herkenbaar is als 'mensje' met alles erop en eraan.quote:ik vind een klompje cellen geen kind. en dat kan zonder problemen weggehaald worden. Voor mij beter dan ongewenst geboren worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |