quote:Op woensdag 28 december 2011 22:19 schreef Leandra het volgende:
Als ik mijn partner kon dwingen het kind voor ons te dragen en te krijgen dat zou ik voor een broertje of zusje voor de kleine gaan.
Alleen de beetje jammer dat hij net zo oud is als ik, dus qua risico's zal het niet veel beter zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:21 schreef flugeltje het volgende:
offtopic
[..]
Ik help je wel N zover te krijgen...
/offtopic
Dus geen seks meer bedoel je? Want dat is natuurlijk de enige die 100% zekerheid geeft.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef Cooki het volgende:
[..]
+1
[..]
ga dit quotum vanaf nu iig ns opvoeren naar "100% actieve protectie" door jou
Dat had hij maar moeten bedenken voor hij haar bezwangerde, een Boris Beckertje daargelaten stoppen de meesten hem er toch echt zelf onbeschermd in.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Maar goed, het is wel zo dat als de moeder kiest dat ze het niet wil waar de vader het wel wil dat dus helaas sinterklaas voor de vader is. En als hij het niet wil en zij wel dan zal ie ook moeten opdraaien voor de gevolgen. Is ook een kromme situatie eigenlijk he?
Dit is de 7e week. Natuurlijk, we hebben het er heel erg veel over, we zien elkaar sowieso iedere dag en als het overdag niet kan, 's nachts.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe is de status bij jullie nu? Hoe lang is ze al zwanger? Praten jullie nog?
Is het eigenlijk ook, net zoals het krom is dat een moeder geen rechten heeft als de vader er gewoon vantussen gaat en haar laat zitten met de zwangerschap. het blijft gewoon heel erg lastig allemaal...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:
Maar goed, het is wel zo dat als de moeder kiest dat ze het niet wil waar de vader het wel wil dat dus helaas sinterklaas voor de vader is. En als hij het niet wil en zij wel dan zal ie ook moeten opdraaien voor de gevolgen. Is ook een kromme situatie eigenlijk he?
Ik niet dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij is dan toch bereid de gevolgen te dragen?!
ah ok, mee eens, 100% zekerheid is niet haalbaar...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:30 schreef Lovechild het volgende:
Dus geen seks meer bedoel je? Want dat is natuurlijk de enige die 100% zekerheid geeft.
Beter omspringen met de anticonceptie zou zeker gewenst zijn maar ac sluit niks uit. Ben zelf ook zwanger geworden mét ac (niet die vierde keer dus).
Als je het idee hebt dat ze al gekozen heeft is het nu wellicht de tijd om haar te gaan steunen in haar keuzes. Dat is tenminste wat je aangegeven hebt wat je zou gaan doen.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:32 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dit is de 7e week. Natuurlijk, we hebben het er heel erg veel over, we zien elkaar sowieso iedere dag en als het overdag niet kan, 's nachts.
Ik heb zelf het gevoel dat ze al heeft besloten, al zegt ze nu anders. Ik (en mijn en haar ouders) pushen mijn vriendin totaal niet, ze weet hoe ik erover denk en dat geef ik alleen maar aan.
Niet als zij besluit het kindje niet te krijgen, he?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij is dan toch bereid de gevolgen te dragen?!
Ik had altijd het idee dat een abortus ook niet niks is, maar je hebt in het vorige topic daarin al een ander beeld geschetst voor mij...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Niet als zij besluit het kindje niet te krijgen, he?
Uiteindelijk draait het allemaal om vrouwenrechten, is het net wettelijk mogelijk dat een vrouw alleen het gezag heeft over het kind dat uit haar geboren is (ik moest in 1991 nog een toeziend voogd aanwijzen), zouden sommige mensen die rechten ook gelijk tot plichten willen maken en daarmee de man weer vrijpleiten van zijn plichten.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is het eigenlijk ook, net zoals het krom is dat een moeder geen rechten heeft als de vader er gewoon vantussen gaat en haar laat zitten met de zwangerschap. het blijft gewoon heel erg lastig allemaal...
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!quote:Op woensdag 28 december 2011 22:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik had altijd het idee dat een abortus ook niet niks is, maar je hebt in het vorige topic daarin al een ander beeld geschetst voor mij...
Klopt. Maar wat als hij het wél wil?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij besluit het kind niet te krijgen zit de man er toch ook niet aan vast?
Ik vergelijk het met het gevoel dat ik zelf zou denken te hebben en voor mij zou het heel erg moeilijk zijn... Ik vergeet daarbij dat mijn gevoel natuurlijk niet voor iedereen de waarheid is...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!
Goed om te lezen, vind ik.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik heb er geen seconde last van gehad. Niet lichamelijk en ook niet mentaal. Neemt niet weg dat er ook zeker vrouwen zijn die er wel moeite mee hebben hoor, ik vlak dat verdriet niet uit!
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het allemaal om vrouwenrechten, is het net wettelijk mogelijk dat een vrouw alleen het gezag heeft over het kind dat uit haar geboren is (ik moest in 1991 nog een toeziend voogd aanwijzen), zouden sommige mensen die rechten ook gelijk tot plichten willen maken en daarmee de man weer vrijpleiten van zijn plichten.
Dat vrouwen er een recht bijkrijgen wil niet zeggen dat mannen daarmee een plicht kunnen laten vervallen.
Consequentie vind ik wel dat de man dan gedwongen mag worden te delen in de kosten van opvoedingquote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Goed om te lezen, vind ik.
[..]
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.
maar ms heb je wel wettelijke plichten...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:42 schreef -Nouvelles het volgende:
Als een vrouw zwanger raakt, de man aangeeft het kind absoluut niet te willen hebben en de vrouw perse wel en haar daarom in de steek laat (en dit van te voren aangeeft), vind ik dat de vrouw niets te willen heeft. Iemand dwingen om een kind op te voeden werkt namelijk niet. Neemt niet weg dat die man dan natuurlijk een klootzak is, maar toch. Het is dan de keuze van de vrouw in kwestie om het kind alleen op te voeden.
+1quote:Op woensdag 28 december 2011 22:46 schreef Leandra het volgende:
Nouvelles, ik hoop dat je je heel goed beseft dat de last die een vrouw van een abortus heeft vooral afhangt van haar wens voor een abortus, en niet van de fysieke situatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |