quote:Vanavond lekker rondgetoert vanuit het gat waar ik woon
Vriendin opgehaald en naar huis gebracht, bij me oma langs geweestEn me ma opgehaald bij dr werk haha. Morgen lekker naar de stad
Heerlijk als je van niemand afhankelijk bent ( Behalve dan van de auto, die moet wel thuis staan )
Het rijdt echt super in ieder geval, zo zonder iemand naast je die je constant controleert. Hoewel ik wel de eerste rit met me pa heb gereden, die wou natuurlijk wel even weten of de auto wel écht aan mij toevertrouwd was![]()
Ze noemen het parkeren waarbij je een stukje achteruit rijdt... Ja die kreeg ik op mijn examen dus die kan je krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:22 schreef Prequel het volgende:
Hey luitjes
Ik lees al een tijdje mee.. stiekem.. Ik heb nu 35 lessen gehad. Ingrepen heb ik niet echt meer![]()
Het enige probleem is eigenlijk mijn besluitvaardigheid.. dat is ver te zoeken.. (verschrikkelijk, die superdrukke kruispunten en dan nog die heerlijke spits erbij, you know..) Dus daar ben ik (we) nu mee bezig, voor de rest gaat t goedHeb alleen nog nooit gefileparkeerd (kan je dat nu wel of niet op je examen krijgen..?)
Succes tante!quote:Op maandag 26 december 2011 18:26 schreef Tante-Leen het volgende:
Ik heb overmorgen mijn eerste praktijkexamen! Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan! Ik vind parkeren enzo nog wel lastig (vrouw) en ik heb nog niet met de tomtom geoefend.
Hopelijk gaat het goed.. :p
Hoeveel posts van dit topic en het vorige topic heb je gelezen?:')quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:33 schreef Prequel het volgende:
Vandaag weer rijles gehad.. en het gaat voor m'n gevoel steeds slechter. Anticiperen lukt nog steeds niet.. ik ben nog steeds te sloom met handelen. 't dringt gewoon niet in mn domme kop door dat ik vooruit moet denken. Zelfs door de bocht gaan ging te snelEn al die dingen gingen een paar lessen terug dus wél goed.. Af en toe zit er nog een goede les tussen.. Dus het lijkt wel alsof ik per les áchteruit ga en er helemaal niks meer goed gaat.. moedeloos.
Ben ik echt de enige met zo'n dip ertussen..? Misschien ligt het er ook wel aan dat ik maar 1 uurtje per week rijles heb..
'quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Hoeveel posts van dit topic en het vorige topic heb je gelezen?:')
Vrijwel iedereen heeft die dipjes en over het algemeen ook nog op vaste momenten. Rond de 10e les is volgens mij een vaste dip.
Het komt vanzelf weer, als er weer eens een les heel lekker gaat krijg je er weer vertrouwen in
Heeft je instructeur hier geen tips voor?quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:41 schreef Prequel het volgende:
[..]
'
Uhm, genoeg om te weten dat een paar anderen ook een dip hebben (maar vast niet van ~15 lessen) en dat de andere 50 mensen in 30 lesjes zijn geslaagd. -.-'' Rond de 10e les? Meer in de richting les 22, nu heb k 36 gehad, waarvan (les 22-36) er max 4 écht goed gingen. Achja, laat ik er maar van uitgaan dat het 95% het binnen 40 uren haalt, dus zal dat mij ook wel lukken![]()
En áls er een les lekker gaat heb ik idd weer zin in de volgende, maar dan verpest ik t weer (en hoe). Dat ik er ik kan janken als ik de auto uitstap laten we maar in het middne![]()
Ben er wel achter gekomen dat ik met zenuwen beter rijd dan normaal
![]()
Hier iemand die er echt heel lang over heeft gedaan, een uur of 75quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:41 schreef Prequel het volgende:
[..]
'
Uhm, genoeg om te weten dat een paar anderen ook een dip hebben (maar vast niet van ~15 lessen) en dat de andere 50 mensen in 30 lesjes zijn geslaagd. -.-'' Rond de 10e les? Meer in de richting les 22, nu heb k 36 gehad, waarvan (les 22-36) er max 4 écht goed gingen. Achja, laat ik er maar van uitgaan dat het 95% het binnen 40 uren haalt, dus zal dat mij ook wel lukken![]()
En áls er een les lekker gaat heb ik idd weer zin in de volgende, maar dan verpest ik t weer (en hoe). Dat ik er ik kan janken als ik de auto uitstap laten we maar in het middne![]()
Ben er wel achter gekomen dat ik met zenuwen beter rijd dan normaal
![]()
43 lessen hier en genoeg hele sneue lessen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:41 schreef Prequel het volgende:
[..]
'
Uhm, genoeg om te weten dat een paar anderen ook een dip hebben (maar vast niet van ~15 lessen) en dat de andere 50 mensen in 30 lesjes zijn geslaagd. -.-'' Rond de 10e les? Meer in de richting les 22, nu heb k 36 gehad, waarvan (les 22-36) er max 4 écht goed gingen. Achja, laat ik er maar van uitgaan dat het 95% het binnen 40 uren haalt, dus zal dat mij ook wel lukken![]()
En áls er een les lekker gaat heb ik idd weer zin in de volgende, maar dan verpest ik t weer (en hoe). Dat ik er ik kan janken als ik de auto uitstap laten we maar in het middne![]()
Ben er wel achter gekomen dat ik met zenuwen beter rijd dan normaal
![]()
Ik heb in Delft gelest bij Roady en dit is me erg goed bevallen.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:52 schreef Rucky het volgende:
Kan iemand mij een rijschool in Delft of Rotterdam aanbevelen? Doordat ik plotsklap moet verhuizen heb ik mijn huidige rijlessen moeten opzeggen.
Tante-Leen, balen voor je, eerste examen?
MissSpooky.
Ik heb hem zelfs tijdens mijn examen twee keer laten afslaan...quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:33 schreef Prequel het volgende:
Vandaag weer rijles gehad.. en het gaat voor m'n gevoel steeds slechter. Anticiperen lukt nog steeds niet.. ik ben nog steeds te sloom met handelen. 't dringt gewoon niet in mn domme kop door dat ik vooruit moet denken. Zelfs door de bocht gaan ging te snelEn al die dingen gingen een paar lessen terug dus wél goed.. Af en toe zit er nog een goede les tussen.. Dus het lijkt wel alsof ik per les áchteruit ga en er helemaal niks meer goed gaat.. moedeloos.
Ben ik echt de enige met zo'n dip ertussen..? Misschien ligt het er ook wel aan dat ik maar 1 uurtje per week rijles heb..
Ik ook en toch geslaagd. Bij mij viel alles pas op zijn plek nadat ik geslaagd was en voor het eerst alleen in een auto ging zitten. Opeens ging alles vanzelf...quote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs tijdens mijn examen twee keer laten afslaan...
veel succes!quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:15 schreef Daantke het volgende:
Maandag nog een uurtje rijden en dan dinsdag voor het eerst afrijden, m'n instructeur vindt het een bekeken zaak dus dat scheelt alvast
Hier ook. Gebeurde me trouwens niet vaak in die diesel. Leren rijden met benzine was dus echt een feestquote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs tijdens mijn examen twee keer laten afslaan...
Ja dat, hoewel dat geloof ik zijn broertje was (dat bedoel ik met een hele familie van hoog niveau).quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:45 schreef Ferdo het volgende:
Als dat neefje dan dit keer maar niet begint over zijn mes.
'quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:44 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heeft je instructeur hier geen tips voor?
En zéker niet iedereen is in 30 lessen geslaagd hoor. Helemaal als je in de wat oudere topics gaat neuzen kom je er genoeg tussen die het idee hadden waardeloos te zijn en ook díe zijn geslaagd.
Ik kom er ook wel (moet toch een beetje hoop blijven houden héquote:Op woensdag 28 december 2011 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier iemand die er echt heel lang over heeft gedaan, een uur of 75Voelde me toen ook echt flink waardeloos als er weer een les nergens op leek. Op een gegeven moment merk je dat ook als je je dag niet hebt, het toch acceptabel is. Als het een verstokte fietsmuts als mij is gelukt, dan kom jij er ook, wedden?
Geslaagdquote:Op vrijdag 30 december 2011 18:15 schreef Daantke het volgende:
Maandag nog een uurtje rijden en dan dinsdag voor het eerst afrijden, m'n instructeur vindt het een bekeken zaak dus dat scheelt alvast
Je zit nooit bij anderen voorin in de auto? Als passagier bedoel ik dan uiteraard.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:31 schreef Prequel het volgende:
Gefeliciteerd Daantke & Chocolate-chick.![]()
Mijn gezeur over rijles is niet meer terecht, had net rijles en m'n instructeur verwacht dat ik in februari wel af kan rijden! Mijn kijkgedrag moet beter (ik doe namelijk niet altijd dode hoek erbij..) en een lesje parkeren zou nog wel handig zijn.. 1 ding snap ik niet, dan zegt ie: 'kijkgedrag, werk hier aan hé'. Alsof het huiswerk is ofzo, haha. Dolgraag, maar wanneer kan ik dat nou oefenen?
![]()
![]()
Dat kan je ook op de fiets oefenen hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:31 schreef Prequel het volgende:
Gefeliciteerd Daantke & Chocolate-chick.![]()
Mijn gezeur over rijles is niet meer terecht, had net rijles en m'n instructeur verwacht dat ik in februari wel af kan rijden! Mijn kijkgedrag moet beter (ik doe namelijk niet altijd dode hoek erbij..) en een lesje parkeren zou nog wel handig zijn.. 1 ding snap ik niet, dan zegt ie: 'kijkgedrag, werk hier aan hé'. Alsof het huiswerk is ofzo, haha. Dolgraag, maar wanneer kan ik dat nou oefenen?
![]()
![]()
Dat klinkt nog wel enigszins logisch, aangezien je als buschauffeur je voorwielen achter je hebt zitten, in plaats van, zoals bij een auto, vóór je.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:05 schreef GlenSpey het volgende:
Gisteren mijn eerste rijles op de bus gehad. Man wat is dat verschillend met de auto zeg! Het stuur- en bochtenwerk druist tegen alles wat ik kan als gewone autobestuurder in. Pas gaan sturen als je bijna met de voorkant ergens tegenaan zit etc.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je zit nooit bij anderen voorin in de auto? Als passagier bedoel ik dan uiteraard.
Maar dan kun je in principe wel een beetje oefenen.
Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt wordenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat kan je ook op de fiets oefenen hoor.Uiteraard niet de spiegels, maar wel dingen als ver vooruit proberen te kijken.
Voor jezelf continue herhalen, binnenspiegel,buitenspiegel, over je schouder, en wees nieuwsgierig naar wat er om je heen gebeurd zodat je snel kunt anticiperen zonder dat je in de problemen komt .quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:31 schreef Prequel het volgende:
Gefeliciteerd Daantke & Chocolate-chick.![]()
Mijn gezeur over rijles is niet meer terecht, had net rijles en m'n instructeur verwacht dat ik in februari wel af kan rijden! Mijn kijkgedrag moet beter (ik doe namelijk niet altijd dode hoek erbij..) en een lesje parkeren zou nog wel handig zijn.. 1 ding snap ik niet, dan zegt ie: 'kijkgedrag, werk hier aan hé'. Alsof het huiswerk is ofzo, haha. Dolgraag, maar wanneer kan ik dat nou oefenen?
![]()
![]()
Ja als je dat doet op je examen zak je dus, je moet echt consequent kijkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:03 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kijk alleen in de binnenspiegel als er iemand achter me rijdt of als ik af ga slaan oid.
Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:10 schreef Niles-Crane het volgende:
Ach ja de CBR methodetjes.. Uitgebreid op de rotonde kijken doe ik ook amper meer behalve als het druk is. Rotonde kan je ruim van te voren toch wel analyseren. Net zoals alle spiegels bekijken terwijl het niet druk is.. Voor het eindexamen moet het natuurlijk, maar als er geen spits is is het absoluut niet nodig.
Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef xibalba het volgende:
[..]
Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten....
Succesquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Morgen voor 1e keer examen, ben benieuwd!
Juist, kijken als het ook echt van belang is. Als je om 3 uur snachts nog op de weg bent ga je toch niet iedere keer al die spiegels checkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef tralalala het volgende:
Wat een hekel had ik altijd aan dat onzinnige geforceerd kijken.![]()
Dat is het eerste wat je afleert als je je papiertje hebt, dan gaat het allemaal wat natuurlijker... Alleen kijken als het nut heeft.
Succesquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Morgen voor 1e keer examen, ben benieuwd!
Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante afquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:33 schreef Prequel het volgende:
[..]
[..]
Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt wordenMeestal heb ik zoiets van: daar kán toch helemaal niemand zitten (bij stoplichten voorsorteren voor links ofzo, en dan is ie t ook wel met me eens, maar móet het toch.. alleen maar om het er ingestampt te krijgen
)
Maar goed, mijn dag kan niet meer stuk
Klopt, dat heb ik ook op de fiets. Bij drukke punten kijk ik ook wel hoor, maar bij die nutteloze punten (van 1 rijstrook naar 3 voorsorteerstroken bijv. daar kijk ik niet omdat er gewoon niemand kán zitten). Maar het is eigenlijk een note to self momentje. Gewoon kijken, niet zo moeilijk doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante af. Toen had ik pas door hoe vaak ik niet om me heen keek als ik fietste. Dus ook op de fiets kan je oefenen.
En het doen op plekken waar het niet persee hoeft is inderdaad een goede methode om "eraan te werken".
Fijn dat je je weer beter voelt bij de rijles
Dat is dus basisfout nr. 1, je medeweggebruikers vertrouwen. Bij geen enkel voertuig/fiets whatever mag je ervan uitgaan dat hij/zij het wel goed zal doen. Doe je dat wel dan is het wachten op een aanrijding.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemen![]()
'quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:21 schreef Daantke het volgende:
Vanmorgen aangevraagd bij burgerzaken, hopelijk is ie er vrijdag al... Jammer dat dat dan weer zo lang moet duren terwijl het best sneller kan.
Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk?quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:27 schreef Prequel het volgende:
[..]
'
2 dagen valt toch best mee?Ik verbaas me meer over de prijs, dat ding kost hier 50 euro.
En?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Morgen voor 1e keer examen, ben benieuwd!
Ja klopt.. 30 euro voor 1 dag sneller. Ze zeggen wel 5 dagen, maar meestal kan je hem al wel na 2 ophalenquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk?
Hangt echt van het moment en de richting af..quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:45 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb dus volgende week mijn examen en ik vergeet nog wel eens kruispunten te checken en parkeren kan ik ook nog niet zo goed.Ik weet nou niet precies wanneer je welk punt moet gebruiken bij het parkeren. De ene keer is het je spiegel, de andere keer je achterbank.
In het begin is dat wel lastig ja, ik reed dan ook gewoon door in zijn 1quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
Mag ik nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:53 schreef Swomp het volgende:
[..]
In het begin is dat wel lastig ja, ik reed dan ook gewoon door in zijn 1
Op een grote rotonde zou ik het ook niet doen iddquote:
Jazeker inclusief afslaanquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
Dat schakelen gaat automatisch na een tijdje, kwestie van heul vaak doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
Ik denk dat je het beste eerst kunt kíjken waar dat kan, en op die plek vervolgens eerst kijken of er ander verkeer is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik rijd nu elke dag en ik merk dat het met de dag beter gaat. Mag ook wel trouwens. Ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik moet doen wanneer hij me een opdracht geeft. Dus wanneer hij zegt; doe in deze straat maar een omkeer opdracht. Dan denk ik; ohja shit, wat moet er eerst?
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:56 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Hoe doen jullie het met optrekken?
Tegelijkertijd koppeling omhoog en gas geven of eerst koppeling omhoog en vlak daarna gas geven?
Hier hetzelfde. Vooral erg handig bij wegen die wat omhoog of omlaag lopen. Dan ga ik niet zomaar naar achter, vooral handig bij stoplichten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.
Ik vind het zelf niet logisch maar zo moet ik het.
Wanneer weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt? Is dat als de auto vooruit gaat?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.
Ik vind het zelf niet logisch maar zo moet ik het.
Ik ben een aantal jaren instructeur geweest, ben jij een ex-collega?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:55 schreef AeroxV8 het volgende:
Het aangrijpingspunt is heel eenvoudig te vinden, door de auto op de handrem te zetten en de koppeling geleidelijk te laten op komen.
Zodra de auto iets begint te trillen en het neusje iets omhoog komt, weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt.
Wellicht maak je je nu nog enigszins druk, maar naar verloop van tijd gaat koppelen en schakelen volautomatisch, zonder ook maar te hoeven nadenken over wat je doet, die handeling wordt echt routine.
Daardoor krijg je ook weer extra tijd voor het spiegelen en het overige kijken.
Autorijden is gewoon oefenen, oefenen, oefenen..
Succes!
Dit ligt er ook aan of je een benzine rijd of een diesel, benzine slaat gemakkelijker af dan een diesel.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:34 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan toch eerder gas moet geven om de auto niet af te laten slaan.
Als je rechts afslaat moet je rechts kijkenquote:Op maandag 9 januari 2012 14:42 schreef Tamashii het volgende:
Wat normaliter nog niet zo goed gaat is parkeren en blijven kijken. Ik weet nog niet helemaal welke spiegels je nou moet gebruiken als nacontrole. Elke keer vergeet ik dat en pak ik binnenspiegel + links. Maar soms moet rechts ook zegt de instructeur.
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:44 schreef Repeating het volgende:
Zo; terug van TTT.
Ging opzicht wel goed. Alleen me orienteren kan ik dus totaal niet waardoor ik bijna verkeerd reed ergens. Ik moest namelijk naar het station toe.
Maar 2 kleine foutjes gemaakt. Zo stond ik bij een kruistpunt achter (ofja, half op) een fietspad waarbij ik er ook voor had kunnen staan. En ik nam de bocht iets te ruim bij een smal straatje. Me rijinstructeur zei dat als dit me examen was ik gewoon was geslaagd. Altijd fijn om te horen.
Bijzondere verrichtingen waren een piece of cake. Stopopdracht, omkeren (Had hem maar achteruit een straatje ingereden en zo weer teruggereden) en als laatste nog even voorruit inparkeren bij het CBR.
Al met al viel het dus reuze mee en maakte me rijinstructeur het wat erger waardoor het mischien nu wel erg meeviel. Ook fijn was dat ik helemaal geen auto van rechts heb gehad + vrijstelling!
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:20 schreef Ferdo het volgende:
Wees blij dat je die fouten nu maakte.![]()
![]()
Maar herken het wel: juist op het laatst lijkt het ineens allemaal minder te gaan.
Ik slaagde in één keer.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
Ik zal ten tijde van de TTT er ongeveer 25 lessen op hebben zitten, heb er dan nog 10 over in mijn pakket, en dat moet makkelijk lukken (ook volgens m'n instructeur)quote:
Kruidentheequote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
ik heb niks genomen maar kruidenthee schijnt goed te helpenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:06 schreef AeroxV8 het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat houdt die TTT nou precies in?
Ik heb hem 2,5 jaar terug niet gedaan, maar begreep dat het zoiets was als een vrijstelling verdienen voor bijzondere manoeuvres.
Is dat alles, of kijken ze ook of je rijkwaliteiten voldoende zijn voor het aantal lessen dat je hebt gevolgd?
Ik vind het best een vaag begrip, die TTT en klinkt mij een beetje als extra, maar overbodige examenkosten.
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Haha same herequote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt stortenquote:Op maandag 9 januari 2012 23:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort.
Niet vergeten de oefenexamens te maken. De theorie is duidelijk etc. maar ik had zelf dat er heel vaak 2 keuzes wel goed zouden kunnen zijn.. dan helpt het oefenen echt veel beter.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Haha same hereOok helemaal niet begonnen nog. Amsterdam toevallig
?
[..]
Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt storten?
Ik denk ik in totaal een week, maar voornamelijk de 2 dagen ervoor. Ben in één keer geslaagd.. Moet daarbij wel zeggen dat ik sowieso heel makkelijk leer, maar moet ook helaas zeggen dat zoveel kort dag leren vaak voor de korte termijn is, dat merk ik nu ook met m'n lessen.. M'n rij instructeur zegt vaak, hoe ben jij ooit geslaagdquote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Heb voor mijn theorie examen alleen theorieles gehad, dit was 6 weken? 1x in de week 2 uur theorieles waarbij ze eigenlijk alles in het boekje behandelden.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Jawel. Hij wees me opdezelfde punten die mij zelf ook al waren opgevallen, en nog enkele tips voor het examen. Mijn rijinstructeur zelf zei dat hij het vreemd zou vinden als ik niet geslaagd zou zijn geweest als dit een echt examen was.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:00 schreef LeNick het volgende:
[..]
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?
Normaal doe je dit halverwege, maar omdat ik grotere vorderingen maakte dan verwacht zit heb ik dus heel snel na mijn TTT al het examen.quote:
Klopt helemaal. Maar de dingen die de examinator je verteld na afloop zijn natuurlijk ook niet verrassend voor jou én je rijinstructeur.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef LeNick het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalen).
hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavondquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:18 schreef Tamashii het volgende:
Vandaag ging iets beter, nog wel een ingreep gehad. Ik ben zo zenuwachtig.
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavond.
Fietsers zijn in bijna alle steden kamikaze-piloten..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef msnk het volgende:
[..]
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn
Ik laat die vreemde man zien dat ik kan autorijden!quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:52 schreef XxSwollie het volgende:
hey lieve mensen!![]()
Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker.![]()
Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is..
Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt..
Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk..![]()
Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is.![]()
Alleen dat is toch juist verkeerd.
Ik heb dit opgescheven:
Goed je best doen,
Goed kijken,
Niet te zenuwachtig zijn.
Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit.![]()
Alleen is het verstandig om erbij te zetten: rij als in een normale rijles?
Hebben jullie tips nog...
Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat..
Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden.
En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer.
Wat ik wel zou doen is die week 2 lesjes inplannen... Ik weet niet hoe jij dat hebt geregeld?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:33 schreef XxSwollie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel!!
Misschien erbij schrijven "fouten maken mag".quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:52 schreef XxSwollie het volgende:
hey lieve mensen!![]()
Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker.![]()
Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is..
Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt..
Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk..![]()
Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is.![]()
Alleen dat is toch juist verkeerd.
Ik heb dit opgescheven:
Goed je best doen,
Goed kijken,
Niet te zenuwachtig zijn.
Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit.![]()
Alleen is het verstandig om erbij te zetten: rij als in een normale rijles?
Hebben jullie tips nog...
Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat..
Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden.
En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer.
Super bedankt!! Ik schijf hem erbij, en dat is inderdaad zo!quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:30 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Misschien erbij schrijven "fouten maken mag".
Mijn instructeur vertelde dat hij een meisje had meegemaakt met het examen dat na 10 minuten een fout maakte en daarna compleet de mist in ging. Terwijl die 10 minuten daarvoor prima gingen. Dus niet gelijk denken dat je gezakt bent als je een fout maakt.
Ik moest bij mijn examen vrijwel gelijk de snelweg op en dat invoegen ging niet bepaald soepel. Ben gewoon doorgereden alsof er niks aan de hand was en uiteindelijk wel geslaagd. Mijn examinator zei achteraf ook dat die eerste keer niet helemaal netjes was, maar omdat hij me verder wel goed vond rijden heeft hij me het later in het examen nog een keer laten doen en toen ging het wel goed.
Dus niet opgeven als je een fout maakt.
Sterker nog: Je kan er vanuit gaan dat je een fout gaat maken, want vrijwel niemand rijd vlekkeloos het examen. Waar het om gaat is dat je je fouten inziet en op een veilige manier oplost.
Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef msnk het volgende:
[..]
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn
Ikke ook!quote:
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:42 schreef Prequel het volgende:
Leeuwarden is gewoon een normale stad hoor. Maar we hoeven geen snelweg te doen tijdens t examen omdat die te ver weg is.. in plaats daarvan is t waarschijnlijk invoegen op de ringweg, met z'n uberkorte invoegstroken.. Ook met z'n drukke centrum, rare rotondes, vage invoegstroken, wijken waar je pas wat kan zien als je de bocht toch al om bent etc. En ja.. ook de nodige portie fietsers.. ;p
Drenthe.. ja volgens mij zit daar echt niemand.. Maar natuurlijk is de randstad drukker.. (goh)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de volgorde van moeilijke->makkelijke steden om af te rijden..
[..]
Ikke ook!
Yup vind ik ookquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Helaas weer niet gehaaldquote:
Balen!!quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef Mieska het volgende:
[..]
Helaas weer niet gehaalddie zenuwen winnen het toch elke keer weer...
![]()
Maar had wel het idee dat het rijden een stuk beter ging dan de vorige examens.
De rijlessen zelf gaan eigenlijk altijd wel goed, nu alleen het examen nog..
Hopelijk kan ik volgende maand weer,,
quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Zeeland lijkt me het meest ideaal!quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.
Oh, wat goed van je!!! Ja, ik kom daar zelf wel vaak langs en woon mijn hele leven lang al hier en toch schijt ik ook in mijn broek bij de gedachte alleen al dat ik tussen die mensen door moet rijdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:49 schreef Axia het volgende:
[..]
Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden.![]()
Maar ik scheet ook 1000 kleuren toen mijn rij-instructeur het geweldige idee kreeg om in het centrum van Amsterdam te gaan lessen. En dan ook echt bij de Dam, Rokin en Spui. Nog nooit zo vaak om me heen gekeken of ik geen fietser of voetganger doodreed.
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waaromquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?
Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen?
Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt.
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:07 schreef Repeating het volgende:
[..]
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
Klopt ook wel natuurlijk, de 3 belangrijkste woorden zijn immers: VLOT, veilig en zelfstandig?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danNou ja mij best, planken dan maar
![]()
Wat mijn instructeur zegt; los het maar zelf op. (en als iets echt niet lukt helpt hij natuurlijk) Leer je inderdaad veel vanquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:53 schreef vannelle het volgende:
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd.
Daarom staat er ook een 'L' op. Zodat je sociaal kan doen en daar rekening mee kan houden. Die mensen zijn het zegmaar aan het leren en hebben (vaak) nog niet het zelfvertrouwen van een wat meer geroutineerde bestuurder. Logisch toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Tweede keer. Was opt nippertje, kijken enz is nog niet echt perfect.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:20 schreef LeNick het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het?
Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:10 schreef jeroentje93 het volgende:
Kan me haast niet voorstellen dat er een instructeur is die een leerling 40 of 50 laat rijden op een 80weg.
En dat jij zelf 160/170 rijdt, is denk ook niet veilig en bijna rijbewijsintrekking waardig..
Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
groot brok metaal?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal.
In vergelijking met een fiets? Jazeker.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
groot brok metaal?
Je bedoel polo bluemotion, corsatje, golfje al die wagentjes waarin je gewoon lekker optrekt als je het gaspedaal tegen de bodem trapt? Ik wil niet weten hoe het gaat als die mensen in de gemiddelde audi bmw stappen met meer dan 200 pk onder het rechter pedaaltje
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In vergelijking met een fiets? Jazeker.
Zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat het enorm moet WENNEN als je daarvoor alleen maar een fiets als vervoer had.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.
Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen
Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef jeroentje93 het volgende:
Volgesmij is 20 lessen redelijk snel en lukt dat niet veel mensen. 30 lessen is volgesmij gemiddeld tegenwoordig.
Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.
Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen
Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!
Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen?) en die had als 93 lessen bij z'n ttt
Tevens ken ik mensen met 60 of 70+ lessen. Nooit achter het stuur laten die mensen grr
Goeie ben jij!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:14 schreef Repeating het volgende:
[..]
Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers.
Nee ik hou altijd ruim afstand, en anders haal ik netjes links in als het niet opschiet. Ik rij helemaal niet asociaal, netjes richting voor zijdelingse verplaatsing en alles, maar wel een beetje tempo. Dus 80 weg is 82/83. Snelweg is 160, nouja caddy van werk gaat maar 155quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aan
Jij bent zeker ook zo'n type dat vind dat je gerechtvaardigd bent om te bumperkleven en rechts in te halen omdat mensen nou eenmaal niet opschieten
Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:22 schreef D0808 het volgende:
[..]
Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners...
Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul! Of... jij weet het natuurlijk beter en gelden de regels voor jou natuurlijk niet, die zijn er voor vrije interpretatiequote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
Was trouwens ook een lesauto die 30 gaat rijden omdat er werkzaamhedenbord staat. IN HET WEEKEND
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker doorquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul!
Ga dan in Duitsland wonen, hier is dat niet zo en jij staat echt niet boven de wet, heb het idee dat je zelf denkt van wel. Ik zou er niet om rouwen als ik in de krant lees dat jij met je 170 km p/uur de controle over je stuurtje kwijt bent geraakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat.
Laatst was het nog dat we de weg naar de snelweg allemaal aan het remmen waren en alles. kijk ik voor me, gewoon de weg naar de snelweg leeg?! ik zo van: huh hoe kan dit nu.. draait er een lesauto de bocht om. nou grutjes dan denk ik wel van schiet verdomme nou eens op man. Ik heb absoluut niet zo gereden he. Wil eigenlijk niet zeggen dat het er wat mee te maken heeft maar het zijn veelal vrouwen.
Dit omdat je zelf natuurlijk direct de meester op de weg was met de wagen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaan
Groetjes
Staan regelmatig flitspalen bij wegwerkzaamheden die ook in het weekend aan staan. Instructeurs houden niet zo van boetes betalen, is heel gek.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Goeie ben jij!
Waarom TTT doen? ben je zo onzeker van je zaak dat je tijden je examen niet kan keren op de weg of ergens parkeren?
[..]
Nee ik hou altijd ruim afstand, en anders haal ik netjes links in als het niet opschiet. Ik rij helemaal niet asociaal, netjes richting voor zijdelingse verplaatsing en alles, maar wel een beetje tempo. Dus 80 weg is 82/83. Snelweg is 160, nouja caddy van werk gaat maar 155, en dat was het.
Ik heb maar 1x rechts ingehaald maar dat mocht want was via blokmarkering. en blokmarkering mag je dus rechts inhalen he. Maar dat weten jullie die theorie hebben gehaald wel toch? Was trouwens ook een lesauto die 30 gaat rijden omdat er werkzaamhedenbord staat. IN HET WEEKEND
Het is zo jammer dat figuren zoals jij pas wijs worden als het te laat is. Ik hoop dat je alleen niemand anders meeneemt de ellende in op je weg naar volwassenheid.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker door
Dat snap ik ook niet, ik zat vanmorgen nog achter een leswagen die, ja ook wat traag ging.. nou en? Gewoon erachter blijven zitten en voor het fatsoen wat extra ruimte houden zodat je die persoon niet in de zenuwen zit te werken. Ook nog veiliger voor jezelf want lessers willen nog wel eens vreemde capriolen uithalen, geeft niet, heb ik toen ook gedaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:30 schreef LeNick het volgende:
[..]
Het ontgaat mij overigens geheel waarom je hier even komt afgeven op mensen die lessen, maar dat terzijde.
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker door
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.
Klopt, heeft te maken met smallere rijstroken, onverwachte krappe bochten, op de snelweg kan het zijn dat er geen vluchtstrook meer is, asfalt kan ineens naar beneden duiken omdat een bepaald gedeelte al afgefreesd is enz.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.
Psst: [Centraal] Rijbewijs-/Rijlestopic #160quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.
Ik rij gewoon netjes volgens de snelheid. Ik hou afstand, ik geef richting aan, ik denk aan de doorstroming, ik stop ALTIJD voor zebrapad en vaak ook voor fietsers zonder voorrang als dat oudere mensen zijn of scootmobiels maar ik vind het gewoon jammer als mensen en vooral lessers 50/60 op 80 wegen rijden. Verder rij ik te hard op de snelweg maar dat doe ik bewust en ik let ook goed op. Nog nooit onder invloed of wat gereden. Ben ik nu asociaal? Sorry voor de mensen die zich op de teentjes voelen getrapt en alles
Die staat er ook niet zomaar. Veel mensen denken dat bijv. in het weekend je wel harder kan simpelweg omdat er geen mensen werken. Maarrrr... die snelheidsbeperking is er ook omdat vaak de weg niet van goede kwaliteit is (putten, sporen, langere remweg omdat het net nieuw is enz.). Tevens kan er nog rondslingerend puin op de weg aanwezig zijn (stenen bijv.). Ook kan het natuurlijk gewoon zijn dat er in het weekend wel wegwerkers bezig zijn maar dat je ze niet ziet als jij komt aanrijden (tenzij je thermal imaging sensoren in je auto hebt).quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.
Eerst zeggen dat je weg bent, en dan toch doorgaanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.
Ik rij gewoon netjes volgens de snelheid. Ik hou afstand, ik geef richting aan, ik denk aan de doorstroming, ik stop ALTIJD voor zebrapad en vaak ook voor fietsers zonder voorrang als dat oudere mensen zijn of scootmobiels maar ik vind het gewoon jammer als mensen en vooral lessers 50/60 op 80 wegen rijden. Verder rij ik te hard op de snelweg maar dat doe ik bewust en ik let ook goed op. Nog nooit onder invloed of wat gereden. Ben ik nu asociaal? Sorry voor de mensen die zich op de teentjes voelen getrapt en alles
Dat is juist een vertrouwenszaak? Mensen die nog niet veel vertrouwen in zichzelf als bestuurder hebben durven ook niet zo hard te gaan, nogal logisch lijkt me. En zelf hou ik ook heel erg van vlot doorrijden en ik rij zelf ook vaak/meestal te hard op de snelweg màar dat betekent niet dat lessers(!) dat ook meteen moeten doen of überhaupt moeten doen. Geef lessers gewoon een beetje ruimte en verwacht niet meteen dat ze dezelfde snelheden/vlotheid/anticipatievermogen(want dat moet ook natuurlijk als je besluit meer dan Vmax. te rijden) hanteren als jijzelf of een ander meer ervaren automobilistquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
Ik erger met trouwens helemaal niet aan leasebakken/ koeriers etc. Ik erger me alleen aan asociaal rijdende mensen. Wat mij betreft is het gewoon VLOT rijden maar volgens de regels. Richting aan geven sowieso, hoe vervelend is dat bij een rotonde als je zelf blijft wachten en hij af gaat?
Wel rijd ik te hard waar dat kan, vooral snelweg 160/170 maar alleen als het niet druk is en veilig.
En voor alle lessers:
Succes MAAR: het gas zit rechts
Ja, zo hoort hetquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:37 schreef D0808 het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat figuren zoals jij pas wijs worden als het te laat is. Ik hoop dat je alleen niemand anders meeneemt de ellende in op je weg naar volwassenheid.
[..]
Dat snap ik ook niet, ik zat vanmorgen nog achter een leswagen die, ja ook wat traag ging.. nou en? Gewoon erachter blijven zitten en voor het fatsoen wat extra ruimte houden zodat je die persoon niet in de zenuwen zit te werken. Ook nog veiliger voor jezelf want lessers willen nog wel eens vreemde capriolen uithalen, geeft niet, heb ik toen ook gedaan.
Ik vind dit juist heel fijnquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:09 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ik laat de auto ook niet voor m'n plezier een kilometer uitrollen voor een rood stoplicht
Ja, als je dit 100x doet misschien. Ik denk dat het niet echt veel brandstof zal besparen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:13 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind dit juist heel fijnPlots remmen doet mijn maag niet veel goeds
En stiekem wil ik ook niet terugschakelen in z'n 1
Het bespaart ook brandstof had ik begrepen
170 op een snelweg waar je 100/120 mag vind ik wat ver gaan, die limiet is er niet voor niksquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.
Ik rij gewoon netjes volgens de snelheid. Ik hou afstand, ik geef richting aan, ik denk aan de doorstroming, ik stop ALTIJD voor zebrapad en vaak ook voor fietsers zonder voorrang als dat oudere mensen zijn of scootmobiels maar ik vind het gewoon jammer als mensen en vooral lessers 50/60 op 80 wegen rijden. Verder rij ik te hard op de snelweg maar dat doe ik bewust en ik let ook goed op. Nog nooit onder invloed of wat gereden. Ben ik nu asociaal? Sorry voor de mensen die zich op de teentjes voelen getrapt en alles
Ook in je eigen auto hoor, je denkt nu hetzelfde als die boterbabbelaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:09 schreef LeNick het volgende:
[..]
Op sommige plekken waar je 50 of 80 mag maar waar je makkelijk wat harder kan zou ik dat het liefst ook rijden, maar ik moet me in de lesauto gewoon aan de aangegeven snelheid houden.
Waarom niet? Doorrijden kan je toch niet (rood licht) en rollen is gratis.quote:Ik laat de auto ook niet voor m'n plezier een kilometer uitrollen voor een rood stoplicht,
Als je dat doet zit je nog wel wat langer dan 4 weken in de lesauto.quote:snel op de rem springen voor oranje, maar zolang ik nog in de lesauto rijd (nog 4 weken), dan moet het maar even..
Je weet dat de boetes bij werkzaamheden X2 zijn?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker door
Dat is de grap nu juist. Als je het consequent toepast scheelt het wel degelijk. Ik ben van een verbruik van 1:12 in de stad naar 1:14 gegaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:15 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja, als je dit 100x doet misschien. Ik denk dat het niet echt veel brandstof zal besparen.
Kee, hij staat er, uit fatsoen heb ik je anoniem gemaakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psst: [Centraal] Rijbewijs-/Rijlestopic #160
Maak jij em?
Als je toevallig moet niezen en daardoor schiet je voet uit waardoor er toevallig een bord voor die aso belandt...............kan gebeuren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet dat de boetes bij werkzaamheden X2 zijn?
Helaas zijn er hele volksstammen op de weg die zo'n kutinstelling hebben, en die rijden mij en mijn collega's met enige regelmaat bijkans de zoom uit de broek.. het is dat het niet mag van mijn werkgever, maar ik heb af en toe serieus de neiging om een afzetschildje voor zo'n idioot op de weg te trappen![]()
Wegwerkzaamheden zijn er voor jóu. En ook voor jou, werken daar juist in de avonden en weekenden mensen, om de overlast te beperken tot een minimum, dan is het wel tof als je dan effe je reet afveegt met onze veiligheid, bijdehandje
True. Toevallig ervaring met rijden in de schilderswijk in den haag? Als het me daar foutloos lukt dan haal ik mn examen ook welquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Kewl, dan kan het vanaf nu weer ontopic hier, en kan het bekvechten daar verderquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kee, hij staat er, uit fatsoen heb ik je anoniem gemaakt.
Lesauto's, kut of cool?
Zoals gewenst.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kewl, dan kan het vanaf nu weer ontopic hier, en kan het bekvechten daar verder
Met je eerste twee punten ben ik het wel eens, derde punt is per situatie verschillend maar toevallig gebeurde dat met dat oranje stoplicht dus twee weken terug, ik vroeg heel snel of ik moest stoppen, en ja dat moest. Hij zegt, als er niemand achter je zit moet je (bij mij in de lesauto) zo veel mogelijk stoppen, ikzelf had wel doorgereden en dat moet jij ook gaan doen in je eigen auto, maar het is beter als je tijdens je examen zou stoppen als dat mogelijk is bij oranje (als het geen gevaar oplevert uiteraard). En zou ook niet graag geflitst willen worden in andermans autoquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ook in je eigen auto hoor, je denkt nu hetzelfde als die boterbabbelaar.
[..]
Waarom niet? Doorrijden kan je toch niet (rood licht) en rollen is gratis.
[..]
Als je dat doet zit je nog wel wat langer dan 4 weken in de lesauto.
In je eigen auto wel?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:46 schreef LeNick het volgende:
[..]
Met je eerste twee punten ben ik het wel eens, derde punt is per situatie verschillend maar toevallig gebeurde dat met dat oranje stoplicht dus twee weken terug, ik vroeg heel snel of ik moest stoppen, en ja dat moest. Hij zegt, als er niemand achter je zit moet je (bij mij in de lesauto) zo veel mogelijk stoppen, ikzelf had wel doorgereden en dat moet jij ook gaan doen in je eigen auto, maar het is beter als je tijdens je examen zou stoppen als dat mogelijk is bij oranje (als het geen gevaar oplevert uiteraard). En zou ook niet graag geflitst willen worden in andermans auto
Ook niet natuurlijk, had moeten zeggen dat ik me lullig zou voelen als ik een andermans auto geflitst zou worden, al moet je het wss wel zelf betalen gewoon. Die 2-3 min zijn vaak niet eens van toepassing. Iemand die krap door rood rijdt staat vaak bij de volgende stoplichten te wachten voor je..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In je eigen auto wel?kost je 2 tanken brandstof als er ergens zo'n geinponem staat die je snapt, en dat allemaal voor 2 - 3 minuten van je tijd
Ook dat idd, het is redelijk nutteloos, eigenlijk net als te hard rijden; het heeft meer nadelen als voordelen als je het goed beschouwt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:15 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ook niet natuurlijk, had moeten zeggen dat ik me lullig zou voelen als ik een andermans auto geflitst zou worden, al moet je het wss wel zelf betalen gewoon. Die 2-3 min zijn vaak niet eens van toepassing. Iemand die krap door rood rijdt staat vaak bij de volgende stoplichten te wachten voor je..
quote:
Thanksquote:
dit, de eerste 2x had ik echt chagrijnige examinators en toen zakte ik omdat ik er nerveus van werd, de 3e keer had ik een relaxte man en ben ik gewoon geslaagd.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:52 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
[..]
Thanks
De houding van je examinator maakt trouwens echt een wereld van verschil, had er de vorige keer eentje die de hele tijd met z'n gezicht op onweer naast me zat en overal zat te klagen of het niet wat sneller kon (ik kan moeilijk door de auto's voor me heen rijden).
Die van vandaag was echt relax, gewoon lekker praatje gemaakt tijdens het rijden. Dat verandert echt zoveel, was vandaag dan ook een stuk minder zenuwachtig.
Yup, zeker leerzaam. Ook handig om gelijk te krijgen als instructeur vs. andere automobilist (mocht dat nodig zijn) ;pquote:Op maandag 16 januari 2012 16:27 schreef jeroentje93 het volgende:
Opgenomen? Hah nog nooit van iemand gehoort.
Lijkt me idd erg leerzaam omdat je geconfronteerd wordt met je fouten.
Da's ook niet echt handig.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:54 schreef Prequel het volgende:
(meestal dan.. een vriendin van me heeft steeds verschillende)
We zitten niet bij dezelfde rijschool hoor. En dat zei ik ook al tegen haar.. steeds andere instructeur, andere manier van lessen, andere auto's etc.quote:
Dat dusquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:41 schreef XxSwollie het volgende:
Volgende maandag donderdag examen, vandaag een drie na laatste les gehad, en hij vind het beter dan ooit gaan, nu het examen dichterbij komttt, ziet hij dat ik nog meer me best doe.![]()
Het gaat beter dan ooit, en hij zei dat ik op zijn lijsje sta van mensen waarbij hij vrijwel zeker weet dat die slagen, ik heb nog geen zenuwen maar ik moet pas de 30 26e afrijden, dus ik maak me nog niet zo zorgen, wel word ik elke dag iets zieker koorts en verkouden, hopelijk niet op mijn examen.
Dit.quote:
Als je op mag zal je instructeur wel erop vertrouwen dat je op examenniveau zit toch? Dus dan kan je hetquote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:53 schreef Swomp het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb nog 2 lessen, dan mag ik op.
Ben er alleen bang voor dat het niet gaat lukken...
Op welke punten ben je bang dat het niet lukt?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:53 schreef Swomp het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb nog 2 lessen, dan mag ik op.
Ben er alleen bang voor dat het niet gaat lukken...
Kreeg dit bij mijn 6e rijlesquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:45 schreef delano.888 het volgende:
Hellingproef is eigenlijk heel simpel, mits je het uit jezelf doet en niet op commando (bij mij dan)
Ik bedoelde dus WEL met de handrem hè. Stel dat je bij het stoplicht staat tegen een bult op en je pakt de handrem erbij, dan vind ik dat makkelijker dan met de voetrem wegkomen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:38 schreef msnk het volgende:
[..]
Kreeg dit bij mijn 6e rijlesVond 't wel leuk hoe raar 't ook klinkt
Mja, voordat ik doorhad dat ik veel sneller op het gaspedaal moest drukken sloeg de motor steeds af
Minder leuk
niet met handrem trouwens
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:34 schreef delano.888 het volgende:
Geloof mij maar, ik krijg het makkelijk voor mekaar een diesel af te laten slaan hoor(fiat punto evo) het handige is wel dat die door start-stop vanzelf weer aangaat.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je op mag zal je instructeur wel erop vertrouwen dat je op examenniveau zit toch? Dus dan kan je het
Gewoon ik weet dat ik beter moet anticiperen en vooruit moet kijken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Op welke punten ben je bang dat het niet lukt?
Start-stop systeemquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:34 schreef delano.888 het volgende:
Geloof mij maar, ik krijg het makkelijk voor mekaar een diesel af te laten slaan hoor(fiat punto evo) het handige is wel dat die door start-stop vanzelf weer aangaat.
Vrouwen...quote:Op zondag 22 januari 2012 18:01 schreef XxSwollie het volgende:
Stel ik zou zakken, dan moet je weer opnieuw je examen aanvragen, 200 euro betalen, keer weer 4 lessen, het zou in totaal ongeveer dan weer op 360 euro uitkomen wat ik dan weer kwijt zou zijn, en dan nog geen garantie hebben dat je hem dan wel haalt..
Stel dat ik 3 keer zou zakken, dan zou ik het rijden moeten opgeven, aangezien ik dan geen rode cent meer zou hebben.![]()
Niet zo negatief denken? Je slaagt gewoonquote:Op zondag 22 januari 2012 18:01 schreef XxSwollie het volgende:
Stel ik zou zakken, dan moet je weer opnieuw je examen aanvragen, 200 euro betalen, keer weer 4 lessen, het zou in totaal ongeveer dan weer op 360 euro uitkomen wat ik dan weer kwijt zou zijn, en dan nog geen garantie hebben dat je hem dan wel haalt..
Stel dat ik 3 keer zou zakken, dan zou ik het rijden moeten opgeven, aangezien ik dan geen rode cent meer zou hebben.![]()
Stopopdracht is zo dicht mogelijk achter een andere auto stoppen zonder dat je achteruit moet rijden om weer weg te komen.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:07 schreef LeNick het volgende:
Ik morgen TTTBen wel benieuwd
Wat is nou ook alweer het verschil tussen een stopopdracht en een parkeeropdracht?
Ben bang dat ik daarmee ga falen
Dat is idd zo!quote:Op maandag 23 januari 2012 22:04 schreef H-D het volgende:
Ja inderdaad. Goed kijken. Zolang het allemaal maar veilig gebeurt.
Als je dan niet helemaal recht staat oid is dat niet zo erg.
Is inderdaad goedgekomenquote:Op maandag 23 januari 2012 20:05 schreef Prequel het volgende:
[..]
Succes! Als je een beetje geleerd/geoefend hebt moet t wel goed komen
Ook, maar vooral niet consequent genoeg de 3 stappen gedaan (binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek).. Maar dat is allemaal in situaties waar het niet belangrijk wasquote:
Haha klopt. Soms weet je gewoon dat er ònmogelijk iets in je dode hoek kàn zitten. Mja toch kijken. Anders zak jequote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:47 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ook, maar vooral niet consequent genoeg de 3 stappen gedaan (binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek).. Maar dat is allemaal in situaties waar het niet belangrijk wasNog steeds eigen schuld, want ik weet tot je je roze kaartje hebt je dit wel (overdreven) moet doen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |