abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106729598
Flinke blunder in me les vandaag:

Moest een bult op, en boven aan de bult kwam een kruispunt. Maar ik kruiste 2 banen, met daar tussen een berm waar nog een auto kan staan. Toen ik eindelijk kon had ik al erg veel moeite om de bult lekker op te komen en op te trekken, dus lette ik niet op en zat ik zo bijna boven op de auto's van de 2e baan. Die was ik compleet vergeten :') gelukkig maar dat de instructeur ook een rem heeft..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_106730227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00 :X )
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106730334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:06 schreef AeroxV8 het volgende:
Hoe is het gegaan Mieska?
Helaas weer niet gehaald ;( die zenuwen winnen het toch elke keer weer... }:|

Maar had wel het idee dat het rijden een stuk beter ging dan de vorige examens.
De rijlessen zelf gaan eigenlijk altijd wel goed, nu alleen het examen nog..

Hopelijk kan ik volgende maand weer,,
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:21:31 #154
363823 Prequel
Just because
pi_106730436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef Mieska het volgende:

[..]

Helaas weer niet gehaald ;( die zenuwen winnen het toch elke keer weer... }:|

Maar had wel het idee dat het rijden een stuk beter ging dan de vorige examens.
De rijlessen zelf gaan eigenlijk altijd wel goed, nu alleen het examen nog..

Hopelijk kan ik volgende maand weer,,
Balen!! :'(
pi_106730762
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00 :X )
:D Ik heb met mijn examen nauwelijks ander verkeer gehad. ( Een donderdag om 10:00 ). Ik was binnen 15/20 minuten ook al weer terug.

Zal morgen wel eens mijn afrij route uitstippelen in googlemaps, dan kan je lachen.
pi_106734402
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.
Zeeland lijkt me het meest ideaal! :)

Maar ik rijd nu dagelijks door de Randstad en eigenlijk ben ik heel blij dat ik al die nare knooppunten al heb gehad tijdens de lessen. Anders zou ik het misschien eng vinden, maar als je nabij knooppunt Ypenburg/knooppunt prins clausplein (a13/a4/a12) zit met de lessen kan je vrijwel alles aan. Ben aan de andere kant wel blij dat ik er met m'n examen niet langs hoefde. Bij m'n ttt wel trouwens :P.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:30:24 #157
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106735564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:49 schreef Axia het volgende:

[..]

Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden. :{

Maar ik scheet ook 1000 kleuren toen mijn rij-instructeur het geweldige idee kreeg om in het centrum van Amsterdam te gaan lessen. En dan ook echt bij de Dam, Rokin en Spui. Nog nooit zo vaak om me heen gekeken of ik geen fietser of voetganger doodreed. :%
Oh, wat goed van je!!! Ja, ik kom daar zelf wel vaak langs en woon mijn hele leven lang al hier en toch schijt ik ook in mijn broek bij de gedachte alleen al dat ik tussen die mensen door moet rijden :')
AFC AJAX
pi_106735852
En wat fietsers betreft is de TUwijk hier in Delft rond een uur of 9 's ochtends ook erg fijn }:|
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:19:29 #159
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106741764
Ik les in Zwolle, het enigste wat hier een beetje lastig is, is die grote rotonde bij de IJsseltoren (Afslag Zwolle Zuid).. :P

En voor de rest de breedste weg is de A28 IJsselbrug over 2x4 rijstroken.. :P
Altijd in Rotterdam gewoont, en m'n vader ook gewoon daar geslaagd na 40 lessen in een keer, alleen dat is wel heul veel jaar geleden ;p
droomdroomdroomm,
pi_106742616
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.

Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.

en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106743008
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.

Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.

en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?
Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen?
Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt.
pi_106744052
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?
Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen?
Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt.
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom

WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?

dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:07:12 #163
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106744381
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom

Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu. })
pi_106744559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:07 schreef Repeating het volgende:

[..]

Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu. })
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!
pi_106744695
Theorie gehaald! :s)
pi_106745194
Ik snap zijn ergernis wel, hierboven. Alleen is het nogal overdreven gesteld. Vooral in het begin rij je rustig, rem je vroeg af voor bochten, kruispunten etc etc. Maar als je eenmaal alle dingentjes geleerd hebt, dan zal iedereen steeds vlotter gaan rijden.
pi_106746587
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:59:06 #168
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106746780
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie dan :P Nou ja mij best, planken dan maar }) ):O
AFC AJAX
pi_106752054
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:59 schreef msnk het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie dan :P Nou ja mij best, planken dan maar }) ):O
Klopt ook wel natuurlijk, de 3 belangrijkste woorden zijn immers: VLOT, veilig en zelfstandig?
Maar Boterbartje doet net alsof álle lesauto's zo rijden en áltijd voor hem rijden.
Daarnaast geen begrip heeft voor mensen die duidelijk nog in het leerproces zitten (alsof elke leerling direct na 1 opmerking van de instructeur z'n fout verbetert en nooit meer maakt) en niet beseft dat niet iedereen zo'n vlotte leerling is als hij zelf was.
Zal zich ook wel ergeren aan taxichauffeurs, vrachtwagens, bouwvakkers, koeriers, fietsers, voetgangers, leasebakken enzovoort.
Vergeet nooit dat verkeer een sociaal gebeuren is: communicatie is belangrijk en we moeten elkaars fouten oplossen. Niet alleen maar ergeren aan anderen want dan krijg je die "ikke ikke ikke" mentaliteit.

@Boterbartje, door mijn quote lijkt het alsof ik alleen maar óver je praat ipv. tegen je maar uiteraard mag je je aangesproken voelen. ;)

Als de mods van mening zijn dat dit te ver offtopic gaat wil ik er best een apart topic over openen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:29:48 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106752309
Mjah, niet zozeer offtopic, maar het is idd niet helemaal waar dit topic voor bedoeld is, het is hier voor en door lessers, en als Boterbart daarover wil klagen, mag hij daarvoor best een apart topic openen van mij, dan blijft het hier wat meer voor de lessers onderling :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:34:02 #171
363823 Prequel
Just because
pi_106752409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:53 schreef vannelle het volgende:
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd.
Wat mijn instructeur zegt; los het maar zelf op. (en als iets echt niet lukt helpt hij natuurlijk) Leer je inderdaad veel van :)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 januari 2012 @ 09:58:22 #172
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_106752934
Heuujjj, rijbewijs gehaald *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_106753096
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:58 schreef Pino112 het volgende:
Congratz!
pi_106753128
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:

Daarom staat er ook een 'L' op. Zodat je sociaal kan doen en daar rekening mee kan houden. Die mensen zijn het zegmaar aan het leren en hebben (vaak) nog niet het zelfvertrouwen van een wat meer geroutineerde bestuurder. Logisch toch?
pi_106753367
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:58 schreef Pino112 het volgende:
Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 januari 2012 @ 12:38:48 #176
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_106757263
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:20 schreef LeNick het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het?
Tweede keer. Was opt nippertje, kijken enz is nog niet echt perfect.
Ga ik dus aan werken nu :7
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:21:11 #177
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106758836
Gefeliciteerd Pino :D
AFC AJAX
pi_106762368
Huuu, eerste keer gezakt. Kwam voor een groot deel door de zenuwen dus volgende keer gaat beter. Kon niet slapen en kreeg geen hap door mijn keel. Gepaard met ziekte en totaal ander ritme ging het gewoon niet. :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:07:13 #179
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106764967
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _O_ :D :) *O*
droomdroomdroomm,
pi_106765039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:07 schreef XxSwollie het volgende:
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _O_ :D :) *O*
Nou. Thanks. ;( ;(