Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Helaas weer niet gehaaldquote:
Balen!!quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef Mieska het volgende:
[..]
Helaas weer niet gehaalddie zenuwen winnen het toch elke keer weer...
![]()
Maar had wel het idee dat het rijden een stuk beter ging dan de vorige examens.
De rijlessen zelf gaan eigenlijk altijd wel goed, nu alleen het examen nog..
Hopelijk kan ik volgende maand weer,,
quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Zeeland lijkt me het meest ideaal!quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.
Oh, wat goed van je!!! Ja, ik kom daar zelf wel vaak langs en woon mijn hele leven lang al hier en toch schijt ik ook in mijn broek bij de gedachte alleen al dat ik tussen die mensen door moet rijdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:49 schreef Axia het volgende:
[..]
Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden.![]()
Maar ik scheet ook 1000 kleuren toen mijn rij-instructeur het geweldige idee kreeg om in het centrum van Amsterdam te gaan lessen. En dan ook echt bij de Dam, Rokin en Spui. Nog nooit zo vaak om me heen gekeken of ik geen fietser of voetganger doodreed.
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waaromquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?
Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen?
Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt.
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:07 schreef Repeating het volgende:
[..]
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
Klopt ook wel natuurlijk, de 3 belangrijkste woorden zijn immers: VLOT, veilig en zelfstandig?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danNou ja mij best, planken dan maar
![]()
Wat mijn instructeur zegt; los het maar zelf op. (en als iets echt niet lukt helpt hij natuurlijk) Leer je inderdaad veel vanquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:53 schreef vannelle het volgende:
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd.
Daarom staat er ook een 'L' op. Zodat je sociaal kan doen en daar rekening mee kan houden. Die mensen zijn het zegmaar aan het leren en hebben (vaak) nog niet het zelfvertrouwen van een wat meer geroutineerde bestuurder. Logisch toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Tweede keer. Was opt nippertje, kijken enz is nog niet echt perfect.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:20 schreef LeNick het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |