abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106648330
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Heb voor mijn theorie examen alleen theorieles gehad, dit was 6 weken? 1x in de week 2 uur theorieles waarbij ze eigenlijk alles in het boekje behandelden.
Nu kreeg ik dit van mijn ouders betaald anders had ik het misschien ook niet gedaan, maar het heeft wel erg goed gewerkt, ik heb namelijk thuis niets meer geleerd alleen nog wat oefen examens op cd gemaakt, waar ik ook op bijna allemaal zakte :P.
Wel de 1e keer geslaagd.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:09:47 #127
363823 Prequel
Just because
pi_106649485
Zo, m'n rijschool heb ik gemachtigd.. nu hopen dat ik niet superlang hoef te wachten :+
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:02:00 #128
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106654554
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:00 schreef LeNick het volgende:

[..]

Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?
Jawel. Hij wees me opdezelfde punten die mij zelf ook al waren opgevallen, en nog enkele tips voor het examen. Mijn rijinstructeur zelf zei dat hij het vreemd zou vinden als ik niet geslaagd zou zijn geweest als dit een echt examen was.

quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:05 schreef msnk het volgende:
Na hoeveel lessen nemen jullie deze TTT?
Normaal doe je dit halverwege, maar omdat ik grotere vorderingen maakte dan verwacht zit heb ik dus heel snel na mijn TTT al het examen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef LeNick het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalen ;)).
Klopt helemaal. Maar de dingen die de examinator je verteld na afloop zijn natuurlijk ook niet verrassend voor jou én je rijinstructeur.
pi_106655597
Vandaag ging iets beter, nog wel een ingreep gehad. Ik ben zo zenuwachtig. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:40:21 #130
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_106656995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:18 schreef Tamashii het volgende:
Vandaag ging iets beter, nog wel een ingreep gehad. Ik ben zo zenuwachtig. :')
hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavond :).
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45:06 #131
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106657296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:40 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavond :).
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn :'(
AFC AJAX
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:23:51 #132
363823 Prequel
Just because
pi_106659674
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef msnk het volgende:

[..]

Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn :'(
Fietsers zijn in bijna alle steden kamikaze-piloten.. :')
Maar het Drachtsterplein in leeuwarden slaat echt alles..
pi_106686204
Je beseft nu zelf pas hoe gevaarlijk je vroeger zelf was als fietsertje.

Net weer een uurtje gereden in Breda, ging best aardig op wat domme fouten na. Vervolgens moest ik een uurtje bij iemand achterin zitten die tweemaal gezakt is. Wel fijn om te kunnen vergelijken om te zien hoe ver je zelf bent en wat je dus nog moet verbeteren. Gelukkig zit ik dicht tegen een examenaanvraag aan, dus dat is positief.
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:52:37 #134
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106694848
hey lieve mensen! :*

Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker. :(

Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is..

Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt..

Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk.. :P

Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is. 8)7

Alleen dat is toch juist verkeerd.

Ik heb dit opgescheven:

Goed je best doen,
Goed kijken,
Niet te zenuwachtig zijn.

Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit. O+

Alleen is het verstandig om erbij te zetten: rij als in een normale rijles?
Hebben jullie tips nog...

Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat..

Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden.

En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer.
droomdroomdroomm,
pi_106695399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:52 schreef XxSwollie het volgende:

Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker. :(

Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is..

Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt..

Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk.. :P

Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is. 8)7

Ik heb dit opgescheven:

Goed je best doen,
Goed kijken,

Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit. O+

Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat..

Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden.

En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer.
Ik laat die vreemde man zien dat ik kan autorijden!
En dan gewoon verkeer om je heen in de gaten houden met je spiegels en als je van baan wisselt spiegels, over je schouder kijken... knippertje nog een keer schouder.

Je kent het riedeltje....
Waarom zou je vergeten hoe je moet rijden als je examen hebt?
Rustig aan.
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:33:45 #136
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106697126
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel!! :)
droomdroomdroomm,
pi_106697421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:33 schreef XxSwollie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel!! :)
Wat ik wel zou doen is die week 2 lesjes inplannen... Ik weet niet hoe jij dat hebt geregeld?
Rustig aan.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:15:13 #138
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106703879
Ik moet om 3 uur afrijden, en van kwart voor 2 tot kwart voor 3 heb ik die week een les staan, geen 2 dus, is dat wel verstandig? :) .
x
droomdroomdroomm,
pi_106712841
Zometeen voor de derde keer afrijden (08.00 uur) hoop dat het nu wel gaat lukken en niet te zenuwachtig ben.
pi_106712856
Je bent iig op tijd wakker :P
pi_106712873
Ja was ook niet zo heel moeilijk.. met al die zenuwen...
pi_106713095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:52 schreef XxSwollie het volgende:

Ik heb dit opgescheven:

Goed je best doen,
Goed kijken,

Misschien erbij schrijven "fouten maken mag".
Mijn instructeur vertelde dat hij een meisje had meegemaakt met het examen dat na 10 minuten een fout maakte en daarna compleet de mist in ging. Terwijl die 10 minuten daarvoor prima gingen. Dus niet gelijk denken dat je gezakt bent als je een fout maakt.
Ik moest bij mijn examen vrijwel gelijk de snelweg op en dat invoegen ging niet bepaald soepel. Ben gewoon doorgereden alsof er niks aan de hand was en uiteindelijk wel geslaagd. Mijn examinator zei achteraf ook dat die eerste keer niet helemaal netjes was, maar omdat hij me verder wel goed vond rijden heeft hij me het later in het examen nog een keer laten doen en toen ging het wel goed.
Dus niet opgeven als je een fout maakt.
Sterker nog: Je kan er vanuit gaan dat je een fout gaat maken, want vrijwel niemand rijd vlekkeloos het examen. Waar het om gaat is dat je je fouten inziet en op een veilige manier oplost.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_106719925
Hoe is het gegaan Mieska?
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:20:07 #144
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106726418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:30 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Misschien erbij schrijven "fouten maken mag".
Mijn instructeur vertelde dat hij een meisje had meegemaakt met het examen dat na 10 minuten een fout maakte en daarna compleet de mist in ging. Terwijl die 10 minuten daarvoor prima gingen. Dus niet gelijk denken dat je gezakt bent als je een fout maakt.
Ik moest bij mijn examen vrijwel gelijk de snelweg op en dat invoegen ging niet bepaald soepel. Ben gewoon doorgereden alsof er niks aan de hand was en uiteindelijk wel geslaagd. Mijn examinator zei achteraf ook dat die eerste keer niet helemaal netjes was, maar omdat hij me verder wel goed vond rijden heeft hij me het later in het examen nog een keer laten doen en toen ging het wel goed.
Dus niet opgeven als je een fout maakt.
Sterker nog: Je kan er vanuit gaan dat je een fout gaat maken, want vrijwel niemand rijd vlekkeloos het examen. Waar het om gaat is dat je je fouten inziet en op een veilige manier oplost.
Super bedankt!! Ik schijf hem erbij, en dat is inderdaad zo! :)

Mijn rijleraar zei ook dat het niveau van zijn leerlingen op het examen wat lager lag, dan in de normale lessen, maar dat komt grotendeels denk ik door de zenuwen. :P
droomdroomdroomm,
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:20:28 #145
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106726436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:06 schreef AeroxV8 het volgende:
Hoe is het gegaan Mieska?
Ik ben ook erg benieuwd! :) .
droomdroomdroomm,
pi_106727546
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden. :{

Maar ik scheet ook 1000 kleuren toen mijn rij-instructeur het geweldige idee kreeg om in het centrum van Amsterdam te gaan lessen. En dan ook echt bij de Dam, Rokin en Spui. Nog nooit zo vaak om me heen gekeken of ik geen fietser of voetganger doodreed. :%
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:55:57 #147
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_106727792
Volgens mij hebben mensen in Friesland/Leeuwarden het meeste geluk en Drenthe, geen al te brede wegen enzo! :) ,

Utrecht is idd een rotstad om doorheen te rijden zeg!
droomdroomdroomm,
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:42:58 #148
363823 Prequel
Just because
pi_106729256
Leeuwarden is gewoon een normale stad hoor. Maar we hoeven geen snelweg te doen tijdens t examen omdat die te ver weg is.. in plaats daarvan is t waarschijnlijk invoegen op de ringweg, met z'n uberkorte invoegstroken.. Ook met z'n drukke centrum, rare rotondes, vage invoegstroken, wijken waar je pas wat kan zien als je de bocht toch al om bent etc. En ja.. ook de nodige portie fietsers.. ;p

Drenthe.. ja volgens mij zit daar echt niemand.. Maar natuurlijk is de randstad drukker.. (goh)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de volgorde van moeilijke->makkelijke steden om af te rijden..

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:20 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd! :) .
Ikke ook! :Y
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:47:04 #149
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_106729388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:42 schreef Prequel het volgende:
Leeuwarden is gewoon een normale stad hoor. Maar we hoeven geen snelweg te doen tijdens t examen omdat die te ver weg is.. in plaats daarvan is t waarschijnlijk invoegen op de ringweg, met z'n uberkorte invoegstroken.. Ook met z'n drukke centrum, rare rotondes, vage invoegstroken, wijken waar je pas wat kan zien als je de bocht toch al om bent etc. En ja.. ook de nodige portie fietsers.. ;p

Drenthe.. ja volgens mij zit daar echt niemand.. Maar natuurlijk is de randstad drukker.. (goh)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de volgorde van moeilijke->makkelijke steden om af te rijden..

[..]

Ikke ook! :Y
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00 :X )
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:53:11 #150
363823 Prequel
Just because
pi_106729596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00 :X )
Yup vind ik ook :) Maar ik ben daar niet bang voor hoor.. dat mensen die in bijv. Leeuwarden afrijden dat niet zouden kunnen, dat is net zoveel stad als elke andere stad. En meestal gaan de 'provincialen' een dag naar Amsterdam/Utrecht etc.

Eigenlijk vind ik 't gewoon debiel om met een auto in de stad te gaan rijden.. daar heb je toch treinen en bussen voor? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')