abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106434904
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:53 schreef Swomp het volgende:

[..]

In het begin is dat wel lastig ja, ik reed dan ook gewoon door in zijn 1 :)
Mag ik niet ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_106435021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Mag ik niet ;(
Op een grote rotonde zou ik het ook niet doen idd :)
Heb je het schakelen wel goed onder de knie ? Dit zou dan moeten lukken zonder er bij na te denken waardoor je op de andere punten kan letten.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:58:30 #83
363823 Prequel
Just because
pi_106435092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
Jazeker inclusief afslaan ;) Op een gegeven moment valt het kwartje (zelfs bij mij :P)
pi_106435124
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
Dat schakelen gaat automatisch na een tijdje, kwestie van heul vaak doen. :)
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_106435362
En kijken onder het schakelen, sowieso handig want als er dan nog een fietser aankomt bij het afslaan, kan je hem nog in z'n 1 laten.
pi_106435561
Ik rijd nu elke dag en ik merk dat het met de dag beter gaat. Mag ook wel trouwens. Ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik moet doen wanneer hij me een opdracht geeft. Dus wanneer hij zegt; doe in deze straat maar een omkeer opdracht. Dan denk ik; ohja shit, wat moet er eerst?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106436078
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik rijd nu elke dag en ik merk dat het met de dag beter gaat. Mag ook wel trouwens. Ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik moet doen wanneer hij me een opdracht geeft. Dus wanneer hij zegt; doe in deze straat maar een omkeer opdracht. Dan denk ik; ohja shit, wat moet er eerst?
Ik denk dat je het beste eerst kunt kíjken waar dat kan, en op die plek vervolgens eerst kijken of er ander verkeer is. :P

Het begint dus áltijd met kijken. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:11:35 #88
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_106460545
26 januari om 8.00 afrijden *O* zou vet zijn als het in een keer zou lukken, hou er wel rekening mee dat het mis kan gaan, maar dit keer kan me dat niet zo heel veel schelen. Mijn mobiliteitsprobleem is er niet meer, dus ik sta er in ieder geval een stuk onbevangener in. Fingers crossed dat het me wel lukt natuurlijk :X
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:56:54 #89
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_106489085
Hoe doen jullie het met optrekken?
Tegelijkertijd koppeling omhoog en gas geven of eerst koppeling omhoog en vlak daarna gas geven?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_106489509
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:56 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Hoe doen jullie het met optrekken?
Tegelijkertijd koppeling omhoog en gas geven of eerst koppeling omhoog en vlak daarna gas geven?
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.

Ik vind het zelf niet logisch maar zo moet ik het.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_106489780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.

Hier hetzelfde. Vooral erg handig bij wegen die wat omhoog of omlaag lopen. Dan ga ik niet zomaar naar achter, vooral handig bij stoplichten. :')

Deze hele week rijden, het vermoeit me erg maar tegelijkertijd is het ontzettend tof.

Wat ik trouwens vreemd vind, is de band die je tijdens het rijden hebt met met de instructeur. Na je afrijden spreek je zo iemand nooit meer. :')
pi_106494665
Ik doe min of meer tegelijk gas heel klein beetje indrukken en koppeling op laten komen. Hoewel de koppeling misschien net wat eerder gaat. Eigenlijk weet ik het niet zo goed, het is aardig automatisme geworden :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:21:56 #93
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_106508098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wanneer weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt? Is dat als de auto vooruit gaat?
pi_106508846
Ja als ie begint te trekken zegmaar.
pi_106512168
hoor je wel aan het toerental
pi_106512412
Het aangrijpingspunt is heel eenvoudig te vinden, door de auto op de handrem te zetten en de koppeling geleidelijk te laten op komen.
Zodra de auto iets begint te trillen en het neusje iets omhoog komt, weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt.
Wellicht maak je je nu nog enigszins druk, maar naar verloop van tijd gaat koppelen en schakelen volautomatisch, zonder ook maar te hoeven nadenken over wat je doet, die handeling wordt echt routine.
Daardoor krijg je ook weer extra tijd voor het spiegelen en het overige kijken.
Autorijden is gewoon oefenen, oefenen, oefenen..
Succes!
pi_106512599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:55 schreef AeroxV8 het volgende:
Het aangrijpingspunt is heel eenvoudig te vinden, door de auto op de handrem te zetten en de koppeling geleidelijk te laten op komen.
Zodra de auto iets begint te trillen en het neusje iets omhoog komt, weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt.
Wellicht maak je je nu nog enigszins druk, maar naar verloop van tijd gaat koppelen en schakelen volautomatisch, zonder ook maar te hoeven nadenken over wat je doet, die handeling wordt echt routine.
Daardoor krijg je ook weer extra tijd voor het spiegelen en het overige kijken.
Autorijden is gewoon oefenen, oefenen, oefenen..
Succes!
Ik ben een aantal jaren instructeur geweest, ben jij een ex-collega?
Je had het niet beter kunnen verwoorden. ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 00:34:14 #98
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_106546522
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan toch eerder gas moet geven om de auto niet af te laten slaan.
pi_106560558
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:34 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan toch eerder gas moet geven om de auto niet af te laten slaan.
Dit ligt er ook aan of je een benzine rijd of een diesel, benzine slaat gemakkelijker af dan een diesel.
pi_106560983
Dat heb ik gemerkt, afgelopen week mocht ik even stukje met m'n moeders auto rijden in de wijk (van onze parkeerplaats naar de voordeur), en bij het achteruit rijden vanuit de plek al 3x afgeslagen :')
pi_106601050
Even een kickje omhoog.
Ik zit momenteel op zon ~25 lessen en er werd gezegd dat ik nog 5-10 rijlessen nodig heb.
Mijn enige punten zijn snelheid beter aanpassen bij invoegen en soms verder vooruit kijken (wat volgens mijn instructeur al een stuk beter gaat).
Ik les nu 2x per week 1,5 uur (dubbele les) en hoop dat ik eind januari mijn praktijkexamen mag aanvragen want ik zit nu wel op het punt dat ik zelfverzekerd van mijn zaak ben.
Vanavond word de eerste keer dat ik in de avond rij, ben benieuwd!
pi_106601203
Mijn rijles net ging echt ongelofelijk slecht. Ik was totaal niet geconcentreerd, reed bijna door rood en dat soort leuke dingen. Hij had het ook door waarna hij me gerust probeerde te stellen, waarbij ik mijn ontzettend hopeloze best deed om niet te gaan janken. Examen is donderdag en ik merk dat ik er nu 24/7 mee bezig ben en gewoon bang word.

Wat normaliter nog niet zo goed gaat is parkeren en blijven kijken. Ik weet nog niet helemaal welke spiegels je nou moet gebruiken als nacontrole. Elke keer vergeet ik dat en pak ik binnenspiegel + links. Maar soms moet rechts ook zegt de instructeur. :')
pi_106602448
Wees blij dat je die fouten nu maakte. :P ;)

Maar herken het wel: juist op het laatst lijkt het ineens allemaal minder te gaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 januari 2012 @ 15:26:28 #104
363823 Prequel
Just because
pi_106602619
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:42 schreef Tamashii het volgende:

Wat normaliter nog niet zo goed gaat is parkeren en blijven kijken. Ik weet nog niet helemaal welke spiegels je nou moet gebruiken als nacontrole. Elke keer vergeet ik dat en pak ik binnenspiegel + links. Maar soms moet rechts ook zegt de instructeur. :')
Als je rechts afslaat moet je rechts kijken :P Dan heb je niet zoveel aan links ;)

Zelf (+ander meisje, best relaxed, met iemand anders. Ook leuk om dan te vergelijken) net rijles gehad. Godogod.. kijken enzo ging goed.. ik lette ook echt bij gelijkwaardige kruispunten goed op rechts etc. dan komt er niks aan.. let je 1x (!) minder op.. komt er meteen een auto uitgecrossed natuurlijk. |:( Ik moet nog steeds meer vooruit gaan denken, maar dat gaat wel steeds beter.

Ook mocht ik voor een lesvrachtwaggel achteruit rijden.. smal straatje, die gast had geen richting naar links. Ik voel me dan echt zo kneuzerig, terwijl het dan helemaal niet slecht gaat, maar op dat moment denk ik altijd dat het mijn schuld is dat 't niet gaat zoals t hoort.
Maaaaaaaaar het examenmoment komt er wel aan :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Prequel op 09-01-2012 15:38:43 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 15:44:24 #105
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_106603245
Zo; terug van TTT.

Ging opzicht wel goed. Alleen me orienteren kan ik dus totaal niet waardoor ik bijna verkeerd reed ergens. Ik moest namelijk naar het station toe.

Maar 2 kleine foutjes gemaakt. Zo stond ik bij een kruistpunt achter (ofja, half op) een fietspad waarbij ik er ook voor had kunnen staan. En ik nam de bocht iets te ruim bij een smal straatje. Me rijinstructeur zei dat als dit me examen was ik gewoon was geslaagd. Altijd fijn om te horen.

Bijzondere verrichtingen waren een piece of cake. Stopopdracht, omkeren (Had hem maar achteruit een straatje ingereden en zo weer teruggereden) en als laatste nog even voorruit inparkeren bij het CBR.

Al met al viel het dus reuze mee en maakte me rijinstructeur het wat erger waardoor het mischien nu wel erg meeviel. Ook fijn was dat ik helemaal geen auto van rechts heb gehad + vrijstelling! O+
pi_106603844
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:44 schreef Repeating het volgende:
Zo; terug van TTT.

Ging opzicht wel goed. Alleen me orienteren kan ik dus totaal niet waardoor ik bijna verkeerd reed ergens. Ik moest namelijk naar het station toe.

Maar 2 kleine foutjes gemaakt. Zo stond ik bij een kruistpunt achter (ofja, half op) een fietspad waarbij ik er ook voor had kunnen staan. En ik nam de bocht iets te ruim bij een smal straatje. Me rijinstructeur zei dat als dit me examen was ik gewoon was geslaagd. Altijd fijn om te horen.

Bijzondere verrichtingen waren een piece of cake. Stopopdracht, omkeren (Had hem maar achteruit een straatje ingereden en zo weer teruggereden) en als laatste nog even voorruit inparkeren bij het CBR.

Al met al viel het dus reuze mee en maakte me rijinstructeur het wat erger waardoor het mischien nu wel erg meeviel. Ook fijn was dat ik helemaal geen auto van rechts heb gehad + vrijstelling! O+
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?
  maandag 9 januari 2012 @ 16:05:40 #107
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106604073
Na hoeveel lessen nemen jullie deze TTT?
AFC AJAX
pi_106604250
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:20 schreef Ferdo het volgende:
Wees blij dat je die fouten nu maakte. :P ;)

Maar herken het wel: juist op het laatst lijkt het ineens allemaal minder te gaan.
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?

Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak. :')
pi_106604319
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak. :')
Ik slaagde in één keer. ;)
pi_106616357
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:05 schreef msnk het volgende:
Na hoeveel lessen nemen jullie deze TTT?
Ik zal ten tijde van de TTT er ongeveer 25 lessen op hebben zitten, heb er dan nog 10 over in mijn pakket, en dat moet makkelijk lukken (ook volgens m'n instructeur) ;)
pi_106617571
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat houdt die TTT nou precies in?
Ik heb hem 2,5 jaar terug niet gedaan, maar begreep dat het zoiets was als een vrijstelling verdienen voor bijzondere manoeuvres.
Is dat alles, of kijken ze ook of je rijkwaliteiten voldoende zijn voor het aantal lessen dat je hebt gevolgd?
Ik vind het best een vaag begrip, die TTT en klinkt mij een beetje als extra, maar overbodige examenkosten.
pi_106617892
quote:

[..]

Kruidenthee *)
graag verwijderen
pi_106618312
quote:

[..]

ik heb niks genomen maar kruidenthee schijnt goed te helpen
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_106619334
Of een banaan ofzo.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:41:46 #115
363823 Prequel
Just because
pi_106619707
Of Dextro
pi_106619722
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:06 schreef AeroxV8 het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat houdt die TTT nou precies in?
Ik heb hem 2,5 jaar terug niet gedaan, maar begreep dat het zoiets was als een vrijstelling verdienen voor bijzondere manoeuvres.
Is dat alles, of kijken ze ook of je rijkwaliteiten voldoende zijn voor het aantal lessen dat je hebt gevolgd?
Ik vind het best een vaag begrip, die TTT en klinkt mij een beetje als extra, maar overbodige examenkosten.
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalen ;)).
pi_106620210
Tuurlijk moet je het zien als een echte examen, je doet alles wat je ook op n echte examen moet doen, alleen is het nog niet het "echte" moment, maar aan de andere kant toch ook wel. als je je bijzondere verrichtingen haalt , ben je toch al "voor een deel" geslaagd, des te makkelijker maak je je echte examen, dat is dan echt gewoon een beetje rijden. parkeren etc zit hier dan niet meer bij als opdracht ! en dat maakt je examen toch wel een heel stuk relaxter. dus ik zou de TTT idd wel serieus nemen.

en op de vraag van AeroxV8 :

de examinator kijkt idd ook naar hoe je al voor de rest rijdt, geeft je tips waar je nog aan moet werken/ wat je nog beter onder de knie moet krijgen om nog een hoger kans van slagen te krijgen.

Zo weet je dus n beetje wat je huiswerk is en waar ze allemaal op letten bij een examen. dus eigelijk is het super handig als je het van te voren heb gedaan :)
Groetjes, Lindsay
"Everyone in life is looking for a certain rush. Racing is where i get mine."
  maandag 9 januari 2012 @ 23:15:20 #118
363823 Prequel
Just because
pi_106624707
Zou je instructeur niet dezelfde punten moeten aankaarten? Het lijkt me dat een TTT vooral voor het wennen aan een andere/onbekende persoon naast je.
Ik ga zelf geen TTT doen.. moet het zelf betalen, en 20 euro verschil tussen de kans op een rijbewijs of een vrijstelling voor bijz. verrichtingen. Easy choice :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Prequel op 09-01-2012 23:43:10 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 23:28:58 #119
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106625355
20 verschil? Kost toch 100?
AFC AJAX
  maandag 9 januari 2012 @ 23:30:38 #120
363823 Prequel
Just because
pi_106625426
Hangt van je rijschool af.. sommige kunnen idd een TTT voor 100 eurie doen.. nou die is hier volgens mij iets van 190 :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')