Als je rechts afslaat moet je rechts kijkenquote:Op maandag 9 januari 2012 14:42 schreef Tamashii het volgende:
Wat normaliter nog niet zo goed gaat is parkeren en blijven kijken. Ik weet nog niet helemaal welke spiegels je nou moet gebruiken als nacontrole. Elke keer vergeet ik dat en pak ik binnenspiegel + links. Maar soms moet rechts ook zegt de instructeur.
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:44 schreef Repeating het volgende:
Zo; terug van TTT.
Ging opzicht wel goed. Alleen me orienteren kan ik dus totaal niet waardoor ik bijna verkeerd reed ergens. Ik moest namelijk naar het station toe.
Maar 2 kleine foutjes gemaakt. Zo stond ik bij een kruistpunt achter (ofja, half op) een fietspad waarbij ik er ook voor had kunnen staan. En ik nam de bocht iets te ruim bij een smal straatje. Me rijinstructeur zei dat als dit me examen was ik gewoon was geslaagd. Altijd fijn om te horen.
Bijzondere verrichtingen waren een piece of cake. Stopopdracht, omkeren (Had hem maar achteruit een straatje ingereden en zo weer teruggereden) en als laatste nog even voorruit inparkeren bij het CBR.
Al met al viel het dus reuze mee en maakte me rijinstructeur het wat erger waardoor het mischien nu wel erg meeviel. Ook fijn was dat ik helemaal geen auto van rechts heb gehad + vrijstelling!
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:20 schreef Ferdo het volgende:
Wees blij dat je die fouten nu maakte.![]()
![]()
Maar herken het wel: juist op het laatst lijkt het ineens allemaal minder te gaan.
Ik slaagde in één keer.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
Ik zal ten tijde van de TTT er ongeveer 25 lessen op hebben zitten, heb er dan nog 10 over in mijn pakket, en dat moet makkelijk lukken (ook volgens m'n instructeur)quote:
Kruidentheequote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
ik heb niks genomen maar kruidenthee schijnt goed te helpenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:06 schreef AeroxV8 het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat houdt die TTT nou precies in?
Ik heb hem 2,5 jaar terug niet gedaan, maar begreep dat het zoiets was als een vrijstelling verdienen voor bijzondere manoeuvres.
Is dat alles, of kijken ze ook of je rijkwaliteiten voldoende zijn voor het aantal lessen dat je hebt gevolgd?
Ik vind het best een vaag begrip, die TTT en klinkt mij een beetje als extra, maar overbodige examenkosten.
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Haha same herequote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt stortenquote:Op maandag 9 januari 2012 23:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort.
Niet vergeten de oefenexamens te maken. De theorie is duidelijk etc. maar ik had zelf dat er heel vaak 2 keuzes wel goed zouden kunnen zijn.. dan helpt het oefenen echt veel beter.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Haha same hereOok helemaal niet begonnen nog. Amsterdam toevallig
?
[..]
Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt storten?
Ik denk ik in totaal een week, maar voornamelijk de 2 dagen ervoor. Ben in één keer geslaagd.. Moet daarbij wel zeggen dat ik sowieso heel makkelijk leer, maar moet ook helaas zeggen dat zoveel kort dag leren vaak voor de korte termijn is, dat merk ik nu ook met m'n lessen.. M'n rij instructeur zegt vaak, hoe ben jij ooit geslaagdquote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |