Als je rechts afslaat moet je rechts kijkenquote:Op maandag 9 januari 2012 14:42 schreef Tamashii het volgende:
Wat normaliter nog niet zo goed gaat is parkeren en blijven kijken. Ik weet nog niet helemaal welke spiegels je nou moet gebruiken als nacontrole. Elke keer vergeet ik dat en pak ik binnenspiegel + links. Maar soms moet rechts ook zegt de instructeur.
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:44 schreef Repeating het volgende:
Zo; terug van TTT.
Ging opzicht wel goed. Alleen me orienteren kan ik dus totaal niet waardoor ik bijna verkeerd reed ergens. Ik moest namelijk naar het station toe.
Maar 2 kleine foutjes gemaakt. Zo stond ik bij een kruistpunt achter (ofja, half op) een fietspad waarbij ik er ook voor had kunnen staan. En ik nam de bocht iets te ruim bij een smal straatje. Me rijinstructeur zei dat als dit me examen was ik gewoon was geslaagd. Altijd fijn om te horen.
Bijzondere verrichtingen waren een piece of cake. Stopopdracht, omkeren (Had hem maar achteruit een straatje ingereden en zo weer teruggereden) en als laatste nog even voorruit inparkeren bij het CBR.
Al met al viel het dus reuze mee en maakte me rijinstructeur het wat erger waardoor het mischien nu wel erg meeviel. Ook fijn was dat ik helemaal geen auto van rechts heb gehad + vrijstelling!
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:20 schreef Ferdo het volgende:
Wees blij dat je die fouten nu maakte.![]()
![]()
Maar herken het wel: juist op het laatst lijkt het ineens allemaal minder te gaan.
Ik slaagde in één keer.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
Ik zal ten tijde van de TTT er ongeveer 25 lessen op hebben zitten, heb er dan nog 10 over in mijn pakket, en dat moet makkelijk lukken (ook volgens m'n instructeur)quote:
Kruidentheequote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
ik heb niks genomen maar kruidenthee schijnt goed te helpenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:10 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen.
Jij haalde hem gewoon in een keer?
Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak.
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalenquote:Op maandag 9 januari 2012 21:06 schreef AeroxV8 het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat houdt die TTT nou precies in?
Ik heb hem 2,5 jaar terug niet gedaan, maar begreep dat het zoiets was als een vrijstelling verdienen voor bijzondere manoeuvres.
Is dat alles, of kijken ze ook of je rijkwaliteiten voldoende zijn voor het aantal lessen dat je hebt gevolgd?
Ik vind het best een vaag begrip, die TTT en klinkt mij een beetje als extra, maar overbodige examenkosten.
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Haha same herequote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt stortenquote:Op maandag 9 januari 2012 23:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort.
Niet vergeten de oefenexamens te maken. De theorie is duidelijk etc. maar ik had zelf dat er heel vaak 2 keuzes wel goed zouden kunnen zijn.. dan helpt het oefenen echt veel beter.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Haha same hereOok helemaal niet begonnen nog. Amsterdam toevallig
?
[..]
Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt storten?
Ik denk ik in totaal een week, maar voornamelijk de 2 dagen ervoor. Ben in één keer geslaagd.. Moet daarbij wel zeggen dat ik sowieso heel makkelijk leer, maar moet ook helaas zeggen dat zoveel kort dag leren vaak voor de korte termijn is, dat merk ik nu ook met m'n lessen.. M'n rij instructeur zegt vaak, hoe ben jij ooit geslaagdquote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Heb voor mijn theorie examen alleen theorieles gehad, dit was 6 weken? 1x in de week 2 uur theorieles waarbij ze eigenlijk alles in het boekje behandelden.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:50 schreef .aeon het volgende:
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren.
Jawel. Hij wees me opdezelfde punten die mij zelf ook al waren opgevallen, en nog enkele tips voor het examen. Mijn rijinstructeur zelf zei dat hij het vreemd zou vinden als ik niet geslaagd zou zijn geweest als dit een echt examen was.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:00 schreef LeNick het volgende:
[..]
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet?
Normaal doe je dit halverwege, maar omdat ik grotere vorderingen maakte dan verwacht zit heb ik dus heel snel na mijn TTT al het examen.quote:
Klopt helemaal. Maar de dingen die de examinator je verteld na afloop zijn natuurlijk ook niet verrassend voor jou én je rijinstructeur.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:41 schreef LeNick het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalen).
hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavondquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:18 schreef Tamashii het volgende:
Vandaag ging iets beter, nog wel een ingreep gehad. Ik ben zo zenuwachtig.
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavond.
Fietsers zijn in bijna alle steden kamikaze-piloten..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef msnk het volgende:
[..]
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn
Ik laat die vreemde man zien dat ik kan autorijden!quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:52 schreef XxSwollie het volgende:
hey lieve mensen!![]()
Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker.![]()
Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is..
Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt..
Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk..![]()
Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is.![]()
Alleen dat is toch juist verkeerd.
Ik heb dit opgescheven:
Goed je best doen,
Goed kijken,
Niet te zenuwachtig zijn.
Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit.![]()
Alleen is het verstandig om erbij te zetten: rij als in een normale rijles?
Hebben jullie tips nog...
Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat..
Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden.
En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer.
Wat ik wel zou doen is die week 2 lesjes inplannen... Ik weet niet hoe jij dat hebt geregeld?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:33 schreef XxSwollie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel!!
Misschien erbij schrijven "fouten maken mag".quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:52 schreef XxSwollie het volgende:
hey lieve mensen!![]()
Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker.![]()
Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is..
Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt..
Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk..![]()
Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is.![]()
Alleen dat is toch juist verkeerd.
Ik heb dit opgescheven:
Goed je best doen,
Goed kijken,
Niet te zenuwachtig zijn.
Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit.![]()
Alleen is het verstandig om erbij te zetten: rij als in een normale rijles?
Hebben jullie tips nog...
Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat..
Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden.
En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer.
Super bedankt!! Ik schijf hem erbij, en dat is inderdaad zo!quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:30 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Misschien erbij schrijven "fouten maken mag".
Mijn instructeur vertelde dat hij een meisje had meegemaakt met het examen dat na 10 minuten een fout maakte en daarna compleet de mist in ging. Terwijl die 10 minuten daarvoor prima gingen. Dus niet gelijk denken dat je gezakt bent als je een fout maakt.
Ik moest bij mijn examen vrijwel gelijk de snelweg op en dat invoegen ging niet bepaald soepel. Ben gewoon doorgereden alsof er niks aan de hand was en uiteindelijk wel geslaagd. Mijn examinator zei achteraf ook dat die eerste keer niet helemaal netjes was, maar omdat hij me verder wel goed vond rijden heeft hij me het later in het examen nog een keer laten doen en toen ging het wel goed.
Dus niet opgeven als je een fout maakt.
Sterker nog: Je kan er vanuit gaan dat je een fout gaat maken, want vrijwel niemand rijd vlekkeloos het examen. Waar het om gaat is dat je je fouten inziet en op een veilige manier oplost.
Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:45 schreef msnk het volgende:
[..]
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn
Ikke ook!quote:
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:42 schreef Prequel het volgende:
Leeuwarden is gewoon een normale stad hoor. Maar we hoeven geen snelweg te doen tijdens t examen omdat die te ver weg is.. in plaats daarvan is t waarschijnlijk invoegen op de ringweg, met z'n uberkorte invoegstroken.. Ook met z'n drukke centrum, rare rotondes, vage invoegstroken, wijken waar je pas wat kan zien als je de bocht toch al om bent etc. En ja.. ook de nodige portie fietsers.. ;p
Drenthe.. ja volgens mij zit daar echt niemand.. Maar natuurlijk is de randstad drukker.. (goh)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de volgorde van moeilijke->makkelijke steden om af te rijden..
[..]
Ikke ook!
Yup vind ik ookquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Helaas weer niet gehaaldquote:
Balen!!quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:17 schreef Mieska het volgende:
[..]
Helaas weer niet gehaalddie zenuwen winnen het toch elke keer weer...
![]()
Maar had wel het idee dat het rijden een stuk beter ging dan de vorige examens.
De rijlessen zelf gaan eigenlijk altijd wel goed, nu alleen het examen nog..
Hopelijk kan ik volgende maand weer,,
quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Zeeland lijkt me het meest ideaal!quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs.
Oh, wat goed van je!!! Ja, ik kom daar zelf wel vaak langs en woon mijn hele leven lang al hier en toch schijt ik ook in mijn broek bij de gedachte alleen al dat ik tussen die mensen door moet rijdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:49 schreef Axia het volgende:
[..]
Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden.![]()
Maar ik scheet ook 1000 kleuren toen mijn rij-instructeur het geweldige idee kreeg om in het centrum van Amsterdam te gaan lessen. En dan ook echt bij de Dam, Rokin en Spui. Nog nooit zo vaak om me heen gekeken of ik geen fietser of voetganger doodreed.
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waaromquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?
Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen?
Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt.
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:07 schreef Repeating het volgende:
[..]
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
Klopt ook wel natuurlijk, de 3 belangrijkste woorden zijn immers: VLOT, veilig en zelfstandig?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danNou ja mij best, planken dan maar
![]()
Wat mijn instructeur zegt; los het maar zelf op. (en als iets echt niet lukt helpt hij natuurlijk) Leer je inderdaad veel vanquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:53 schreef vannelle het volgende:
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd.
Daarom staat er ook een 'L' op. Zodat je sociaal kan doen en daar rekening mee kan houden. Die mensen zijn het zegmaar aan het leren en hebben (vaak) nog niet het zelfvertrouwen van een wat meer geroutineerde bestuurder. Logisch toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Tweede keer. Was opt nippertje, kijken enz is nog niet echt perfect.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:20 schreef LeNick het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het?
Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:10 schreef jeroentje93 het volgende:
Kan me haast niet voorstellen dat er een instructeur is die een leerling 40 of 50 laat rijden op een 80weg.
En dat jij zelf 160/170 rijdt, is denk ook niet veilig en bijna rijbewijsintrekking waardig..
Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
groot brok metaal?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal.
In vergelijking met een fiets? Jazeker.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
groot brok metaal?
Je bedoel polo bluemotion, corsatje, golfje al die wagentjes waarin je gewoon lekker optrekt als je het gaspedaal tegen de bodem trapt? Ik wil niet weten hoe het gaat als die mensen in de gemiddelde audi bmw stappen met meer dan 200 pk onder het rechter pedaaltje
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In vergelijking met een fiets? Jazeker.
Zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat het enorm moet WENNEN als je daarvoor alleen maar een fiets als vervoer had.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.
Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen
Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef jeroentje93 het volgende:
Volgesmij is 20 lessen redelijk snel en lukt dat niet veel mensen. 30 lessen is volgesmij gemiddeld tegenwoordig.
Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.
Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen
Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!
Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen?) en die had als 93 lessen bij z'n ttt
Tevens ken ik mensen met 60 of 70+ lessen. Nooit achter het stuur laten die mensen grr
Goeie ben jij!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:14 schreef Repeating het volgende:
[..]
Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers.
Nee ik hou altijd ruim afstand, en anders haal ik netjes links in als het niet opschiet. Ik rij helemaal niet asociaal, netjes richting voor zijdelingse verplaatsing en alles, maar wel een beetje tempo. Dus 80 weg is 82/83. Snelweg is 160, nouja caddy van werk gaat maar 155quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aan
Jij bent zeker ook zo'n type dat vind dat je gerechtvaardigd bent om te bumperkleven en rechts in te halen omdat mensen nou eenmaal niet opschieten
Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:22 schreef D0808 het volgende:
[..]
Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners...
Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul! Of... jij weet het natuurlijk beter en gelden de regels voor jou natuurlijk niet, die zijn er voor vrije interpretatiequote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
Was trouwens ook een lesauto die 30 gaat rijden omdat er werkzaamhedenbord staat. IN HET WEEKEND
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker doorquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul!
Ga dan in Duitsland wonen, hier is dat niet zo en jij staat echt niet boven de wet, heb het idee dat je zelf denkt van wel. Ik zou er niet om rouwen als ik in de krant lees dat jij met je 170 km p/uur de controle over je stuurtje kwijt bent geraakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat.
Laatst was het nog dat we de weg naar de snelweg allemaal aan het remmen waren en alles. kijk ik voor me, gewoon de weg naar de snelweg leeg?! ik zo van: huh hoe kan dit nu.. draait er een lesauto de bocht om. nou grutjes dan denk ik wel van schiet verdomme nou eens op man. Ik heb absoluut niet zo gereden he. Wil eigenlijk niet zeggen dat het er wat mee te maken heeft maar het zijn veelal vrouwen.
Dit omdat je zelf natuurlijk direct de meester op de weg was met de wagen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaan
Groetjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |