 
		 
			 
			
			
			Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
 
			 
			
			
			Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waaromquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect?
Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen?
Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt.
 
			 
			
			
			Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
 
											 
			 
			
			
			zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:07 schreef Repeating het volgende:
[..]
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom
WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door?
dat faal je als instructeur ook? doorstroming?
 Nou ja mij best, planken dan maar
 Nou ja mij best, planken dan maar   
   
											 
			 
			
			
			Klopt ook wel natuurlijk, de 3 belangrijkste woorden zijn immers: VLOT, veilig en zelfstandig?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:59 schreef msnk het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie danNou ja mij best, planken dan maar


 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Wat mijn instructeur zegt; los het maar zelf op. (en als iets echt niet lukt helpt hij natuurlijk) Leer je inderdaad veel vanquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:53 schreef vannelle het volgende:
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd.
 
											 
			 
			
			
			Daarom staat er ook een 'L' op. Zodat je sociaal kan doen en daar rekening mee kan houden. Die mensen zijn het zegmaar aan het leren en hebben (vaak) nog niet het zelfvertrouwen van een wat meer geroutineerde bestuurder. Logisch toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Boterbartje het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
 
			 
			
			
			Tweede keer. Was opt nippertje, kijken enz is nog niet echt perfect.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:20 schreef LeNick het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het?
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			

 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:10 schreef jeroentje93 het volgende:
Kan me haast niet voorstellen dat er een instructeur is die een leerling 40 of 50 laat rijden op een 80weg.
En dat jij zelf 160/170 rijdt, is denk ook niet veilig en bijna rijbewijsintrekking waardig..
 
			 
			
			
			Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
 
			 
			
			
			groot brok metaal?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal.
 
											 
			 
			
			
			In vergelijking met een fiets? Jazeker.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
groot brok metaal?
Je bedoel polo bluemotion, corsatje, golfje al die wagentjes waarin je gewoon lekker optrekt als je het gaspedaal tegen de bodem trapt? Ik wil niet weten hoe het gaat als die mensen in de gemiddelde audi bmw stappen met meer dan 200 pk onder het rechter pedaaltje
 
			 
			
			
			Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In vergelijking met een fiets? Jazeker.
 
			 
			
			
			Zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat het enorm moet WENNEN als je daarvoor alleen maar een fiets als vervoer had.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.
Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen
 
											 
			 
			
			
			 .
. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef jeroentje93 het volgende:
Volgesmij is 20 lessen redelijk snel en lukt dat niet veel mensen. 30 lessen is volgesmij gemiddeld tegenwoordig.
 ) en die had als 93 lessen bij z'n ttt
 ) en die had als 93 lessen bij z'n ttt 
 
			 
			
			
			Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal.
Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen

 
											 
			 
			
			
			Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go!
 
			 
			
			
			Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen?) en die had als 93 lessen bij z'n ttt
Tevens ken ik mensen met 60 of 70+ lessen. Nooit achter het stuur laten die mensen grr
 
											 
			 
			
			
			Goeie ben jij!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:14 schreef Repeating het volgende:
[..]
Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers.

Nee ik hou altijd ruim afstand, en anders haal ik netjes links in als het niet opschiet. Ik rij helemaal niet asociaal, netjes richting voor zijdelingse verplaatsing en alles, maar wel een beetje tempo. Dus 80 weg is 82/83. Snelweg is 160, nouja caddy van werk gaat maar 155quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aan
Jij bent zeker ook zo'n type dat vind dat je gerechtvaardigd bent om te bumperkleven en rechts in te halen omdat mensen nou eenmaal niet opschieten
 , en dat was het.
, en dat was het. 
											 
			 
			
			
			Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:22 schreef D0808 het volgende:
[..]
Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners...
 
											 
			 
			
			
			Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul! Of... jij weet het natuurlijk beter en gelden de regels voor jou natuurlijk niet, die zijn er voor vrije interpretatiequote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
Was trouwens ook een lesauto die 30 gaat rijden omdat er werkzaamhedenbord staat. IN HET WEEKEND
 .
 .
											 
			 
			
			
			Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker doorquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:25 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul!
 
											 
			 
			
			
			Ga dan in Duitsland wonen, hier is dat niet zo en jij staat echt niet boven de wet, heb het idee dat je zelf denkt van wel. Ik zou er niet om rouwen als ik in de krant lees dat jij met je 170 km p/uur de controle over je stuurtje kwijt bent geraakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat.
Laatst was het nog dat we de weg naar de snelweg allemaal aan het remmen waren en alles. kijk ik voor me, gewoon de weg naar de snelweg leeg?! ik zo van: huh hoe kan dit nu.. draait er een lesauto de bocht om. nou grutjes dan denk ik wel van schiet verdomme nou eens op man. Ik heb absoluut niet zo gereden he. Wil eigenlijk niet zeggen dat het er wat mee te maken heeft maar het zijn veelal vrouwen.
 
  
			 
			
			
			Dit omdat je zelf natuurlijk direct de meester op de weg was met de wagen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaan
Groetjes

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |