 
		 
			 
			
			
			Hangt echt van het moment en de richting af..quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:45 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb dus volgende week mijn examen en ik vergeet nog wel eens kruispunten te checken en parkeren kan ik ook nog niet zo goed.Ik weet nou niet precies wanneer je welk punt moet gebruiken bij het parkeren. De ene keer is het je spiegel, de andere keer je achterbank.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			In het begin is dat wel lastig ja, ik reed dan ook gewoon door in zijn 1quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
 
											 
			 
			
			
			Mag ik nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:53 schreef Swomp het volgende:
[..]
In het begin is dat wel lastig ja, ik reed dan ook gewoon door in zijn 1
 
											 
			 
			
			
			Op een grote rotonde zou ik het ook niet doen iddquote:
 
  
			 
			
			
			Jazeker inclusief afslaanquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
 Op een gegeven moment valt het kwartje (zelfs bij mij
 Op een gegeven moment valt het kwartje (zelfs bij mij  )
)
											 
			 
			
			
			Dat schakelen gaat automatisch na een tijdje, kwestie van heul vaak doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:50 schreef delano.888 het volgende:
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook?
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik denk dat je het beste eerst kunt kíjken waar dat kan, en op die plek vervolgens eerst kijken of er ander verkeer is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik rijd nu elke dag en ik merk dat het met de dag beter gaat. Mag ook wel trouwens. Ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik moet doen wanneer hij me een opdracht geeft. Dus wanneer hij zegt; doe in deze straat maar een omkeer opdracht. Dan denk ik; ohja shit, wat moet er eerst?

 
											 
			 
			
			
			 zou vet zijn als het in een keer zou lukken, hou er wel rekening mee dat het mis kan gaan, maar dit keer kan me dat niet zo heel veel schelen. Mijn mobiliteitsprobleem is er niet meer, dus ik sta er in ieder geval een stuk onbevangener in. Fingers crossed dat het me wel lukt natuurlijk
  zou vet zijn als het in een keer zou lukken, hou er wel rekening mee dat het mis kan gaan, maar dit keer kan me dat niet zo heel veel schelen. Mijn mobiliteitsprobleem is er niet meer, dus ik sta er in ieder geval een stuk onbevangener in. Fingers crossed dat het me wel lukt natuurlijk   
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:56 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Hoe doen jullie het met optrekken?
Tegelijkertijd koppeling omhoog en gas geven of eerst koppeling omhoog en vlak daarna gas geven?
 
			 
			
			
			Hier hetzelfde. Vooral erg handig bij wegen die wat omhoog of omlaag lopen. Dan ga ik niet zomaar naar achter, vooral handig bij stoplichten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.
Ik vind het zelf niet logisch maar zo moet ik het.
 
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Wanneer weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt? Is dat als de auto vooruit gaat?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas.
Ik vind het zelf niet logisch maar zo moet ik het.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik ben een aantal jaren instructeur geweest, ben jij een ex-collega?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:55 schreef AeroxV8 het volgende:
Het aangrijpingspunt is heel eenvoudig te vinden, door de auto op de handrem te zetten en de koppeling geleidelijk te laten op komen.
Zodra de auto iets begint te trillen en het neusje iets omhoog komt, weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt.
Wellicht maak je je nu nog enigszins druk, maar naar verloop van tijd gaat koppelen en schakelen volautomatisch, zonder ook maar te hoeven nadenken over wat je doet, die handeling wordt echt routine.
Daardoor krijg je ook weer extra tijd voor het spiegelen en het overige kijken.
Autorijden is gewoon oefenen, oefenen, oefenen..
Succes!
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dit ligt er ook aan of je een benzine rijd of een diesel, benzine slaat gemakkelijker af dan een diesel.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:34 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan toch eerder gas moet geven om de auto niet af te laten slaan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |