Staan regelmatig flitspalen bij wegwerkzaamheden die ook in het weekend aan staan. Instructeurs houden niet zo van boetes betalen, is heel gek.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Goeie ben jij!
Waarom TTT doen? ben je zo onzeker van je zaak dat je tijden je examen niet kan keren op de weg of ergens parkeren?
[..]
Nee ik hou altijd ruim afstand, en anders haal ik netjes links in als het niet opschiet. Ik rij helemaal niet asociaal, netjes richting voor zijdelingse verplaatsing en alles, maar wel een beetje tempo. Dus 80 weg is 82/83. Snelweg is 160, nouja caddy van werk gaat maar 155, en dat was het.
Ik heb maar 1x rechts ingehaald maar dat mocht want was via blokmarkering. en blokmarkering mag je dus rechts inhalen he. Maar dat weten jullie die theorie hebben gehaald wel toch? Was trouwens ook een lesauto die 30 gaat rijden omdat er werkzaamhedenbord staat. IN HET WEEKEND
Het is zo jammer dat figuren zoals jij pas wijs worden als het te laat is. Ik hoop dat je alleen niemand anders meeneemt de ellende in op je weg naar volwassenheid.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker door
Dat snap ik ook niet, ik zat vanmorgen nog achter een leswagen die, ja ook wat traag ging.. nou en? Gewoon erachter blijven zitten en voor het fatsoen wat extra ruimte houden zodat je die persoon niet in de zenuwen zit te werken. Ook nog veiliger voor jezelf want lessers willen nog wel eens vreemde capriolen uithalen, geeft niet, heb ik toen ook gedaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:30 schreef LeNick het volgende:
[..]
Het ontgaat mij overigens geheel waarom je hier even komt afgeven op mensen die lessen, maar dat terzijde.
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker door
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.
Klopt, heeft te maken met smallere rijstroken, onverwachte krappe bochten, op de snelweg kan het zijn dat er geen vluchtstrook meer is, asfalt kan ineens naar beneden duiken omdat een bepaald gedeelte al afgefreesd is enz.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam.
Psst: [Centraal] Rijbewijs-/Rijlestopic #160quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.
Ik rij gewoon netjes volgens de snelheid. Ik hou afstand, ik geef richting aan, ik denk aan de doorstroming, ik stop ALTIJD voor zebrapad en vaak ook voor fietsers zonder voorrang als dat oudere mensen zijn of scootmobiels maar ik vind het gewoon jammer als mensen en vooral lessers 50/60 op 80 wegen rijden. Verder rij ik te hard op de snelweg maar dat doe ik bewust en ik let ook goed op. Nog nooit onder invloed of wat gereden. Ben ik nu asociaal? Sorry voor de mensen die zich op de teentjes voelen getrapt en alles
Die staat er ook niet zomaar. Veel mensen denken dat bijv. in het weekend je wel harder kan simpelweg omdat er geen mensen werken. Maarrrr... die snelheidsbeperking is er ook omdat vaak de weg niet van goede kwaliteit is (putten, sporen, langere remweg omdat het net nieuw is enz.). Tevens kan er nog rondslingerend puin op de weg aanwezig zijn (stenen bijv.). Ook kan het natuurlijk gewoon zijn dat er in het weekend wel wegwerkers bezig zijn maar dat je ze niet ziet als jij komt aanrijden (tenzij je thermal imaging sensoren in je auto hebt).quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:39 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Eerst zeggen dat je weg bent, en dan toch doorgaanquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet.
Ik rij gewoon netjes volgens de snelheid. Ik hou afstand, ik geef richting aan, ik denk aan de doorstroming, ik stop ALTIJD voor zebrapad en vaak ook voor fietsers zonder voorrang als dat oudere mensen zijn of scootmobiels maar ik vind het gewoon jammer als mensen en vooral lessers 50/60 op 80 wegen rijden. Verder rij ik te hard op de snelweg maar dat doe ik bewust en ik let ook goed op. Nog nooit onder invloed of wat gereden. Ben ik nu asociaal? Sorry voor de mensen die zich op de teentjes voelen getrapt en alles
Dat is juist een vertrouwenszaak? Mensen die nog niet veel vertrouwen in zichzelf als bestuurder hebben durven ook niet zo hard te gaan, nogal logisch lijkt me. En zelf hou ik ook heel erg van vlot doorrijden en ik rij zelf ook vaak/meestal te hard op de snelweg màar dat betekent niet dat lessers(!) dat ook meteen moeten doen of überhaupt moeten doen. Geef lessers gewoon een beetje ruimte en verwacht niet meteen dat ze dezelfde snelheden/vlotheid/anticipatievermogen(want dat moet ook natuurlijk als je besluit meer dan Vmax. te rijden) hanteren als jijzelf of een ander meer ervaren automobilistquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
Ik erger met trouwens helemaal niet aan leasebakken/ koeriers etc. Ik erger me alleen aan asociaal rijdende mensen. Wat mij betreft is het gewoon VLOT rijden maar volgens de regels. Richting aan geven sowieso, hoe vervelend is dat bij een rotonde als je zelf blijft wachten en hij af gaat?
Wel rijd ik te hard waar dat kan, vooral snelweg 160/170 maar alleen als het niet druk is en veilig.
En voor alle lessers:
Succes MAAR: het gas zit rechts
Ja, zo hoort hetquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:37 schreef D0808 het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat figuren zoals jij pas wijs worden als het te laat is. Ik hoop dat je alleen niemand anders meeneemt de ellende in op je weg naar volwassenheid.
[..]
Dat snap ik ook niet, ik zat vanmorgen nog achter een leswagen die, ja ook wat traag ging.. nou en? Gewoon erachter blijven zitten en voor het fatsoen wat extra ruimte houden zodat je die persoon niet in de zenuwen zit te werken. Ook nog veiliger voor jezelf want lessers willen nog wel eens vreemde capriolen uithalen, geeft niet, heb ik toen ook gedaan.
Ik vind dit juist heel fijnquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:09 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ik laat de auto ook niet voor m'n plezier een kilometer uitrollen voor een rood stoplicht
Ja, als je dit 100x doet misschien. Ik denk dat het niet echt veel brandstof zal besparen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:13 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind dit juist heel fijnPlots remmen doet mijn maag niet veel goeds
En stiekem wil ik ook niet terugschakelen in z'n 1
Het bespaart ook brandstof had ik begrepen
170 op een snelweg waar je 100/120 mag vind ik wat ver gaan, die limiet is er niet voor niksquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ook in je eigen auto hoor, je denkt nu hetzelfde als die boterbabbelaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:09 schreef LeNick het volgende:
[..]
Op sommige plekken waar je 50 of 80 mag maar waar je makkelijk wat harder kan zou ik dat het liefst ook rijden, maar ik moet me in de lesauto gewoon aan de aangegeven snelheid houden.
Waarom niet? Doorrijden kan je toch niet (rood licht) en rollen is gratis.quote:Ik laat de auto ook niet voor m'n plezier een kilometer uitrollen voor een rood stoplicht,
Als je dat doet zit je nog wel wat langer dan 4 weken in de lesauto.quote:snel op de rem springen voor oranje, maar zolang ik nog in de lesauto rijd (nog 4 weken), dan moet het maar even..
Je weet dat de boetes bij werkzaamheden X2 zijn?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is de grap nu juist. Als je het consequent toepast scheelt het wel degelijk. Ik ben van een verbruik van 1:12 in de stad naar 1:14 gegaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:15 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja, als je dit 100x doet misschien. Ik denk dat het niet echt veel brandstof zal besparen.
Kee, hij staat er, uit fatsoen heb ik je anoniem gemaakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psst: [Centraal] Rijbewijs-/Rijlestopic #160
Maak jij em?
Als je toevallig moet niezen en daardoor schiet je voet uit waardoor er toevallig een bord voor die aso belandt...............kan gebeuren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet dat de boetes bij werkzaamheden X2 zijn?
Helaas zijn er hele volksstammen op de weg die zo'n kutinstelling hebben, en die rijden mij en mijn collega's met enige regelmaat bijkans de zoom uit de broek.. het is dat het niet mag van mijn werkgever, maar ik heb af en toe serieus de neiging om een afzetschildje voor zo'n idioot op de weg te trappen![]()
Wegwerkzaamheden zijn er voor jóu. En ook voor jou, werken daar juist in de avonden en weekenden mensen, om de overlast te beperken tot een minimum, dan is het wel tof als je dan effe je reet afveegt met onze veiligheid, bijdehandje
True. Toevallig ervaring met rijden in de schilderswijk in den haag? Als het me daar foutloos lukt dan haal ik mn examen ook welquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00)
Kewl, dan kan het vanaf nu weer ontopic hier, en kan het bekvechten daar verderquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kee, hij staat er, uit fatsoen heb ik je anoniem gemaakt.
Lesauto's, kut of cool?
Zoals gewenst.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kewl, dan kan het vanaf nu weer ontopic hier, en kan het bekvechten daar verder
Met je eerste twee punten ben ik het wel eens, derde punt is per situatie verschillend maar toevallig gebeurde dat met dat oranje stoplicht dus twee weken terug, ik vroeg heel snel of ik moest stoppen, en ja dat moest. Hij zegt, als er niemand achter je zit moet je (bij mij in de lesauto) zo veel mogelijk stoppen, ikzelf had wel doorgereden en dat moet jij ook gaan doen in je eigen auto, maar het is beter als je tijdens je examen zou stoppen als dat mogelijk is bij oranje (als het geen gevaar oplevert uiteraard). En zou ook niet graag geflitst willen worden in andermans autoquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:11 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ook in je eigen auto hoor, je denkt nu hetzelfde als die boterbabbelaar.
[..]
Waarom niet? Doorrijden kan je toch niet (rood licht) en rollen is gratis.
[..]
Als je dat doet zit je nog wel wat langer dan 4 weken in de lesauto.
In je eigen auto wel?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:46 schreef LeNick het volgende:
[..]
Met je eerste twee punten ben ik het wel eens, derde punt is per situatie verschillend maar toevallig gebeurde dat met dat oranje stoplicht dus twee weken terug, ik vroeg heel snel of ik moest stoppen, en ja dat moest. Hij zegt, als er niemand achter je zit moet je (bij mij in de lesauto) zo veel mogelijk stoppen, ikzelf had wel doorgereden en dat moet jij ook gaan doen in je eigen auto, maar het is beter als je tijdens je examen zou stoppen als dat mogelijk is bij oranje (als het geen gevaar oplevert uiteraard). En zou ook niet graag geflitst willen worden in andermans auto
Ook niet natuurlijk, had moeten zeggen dat ik me lullig zou voelen als ik een andermans auto geflitst zou worden, al moet je het wss wel zelf betalen gewoon. Die 2-3 min zijn vaak niet eens van toepassing. Iemand die krap door rood rijdt staat vaak bij de volgende stoplichten te wachten voor je..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In je eigen auto wel?kost je 2 tanken brandstof als er ergens zo'n geinponem staat die je snapt, en dat allemaal voor 2 - 3 minuten van je tijd
Ook dat idd, het is redelijk nutteloos, eigenlijk net als te hard rijden; het heeft meer nadelen als voordelen als je het goed beschouwt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:15 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ook niet natuurlijk, had moeten zeggen dat ik me lullig zou voelen als ik een andermans auto geflitst zou worden, al moet je het wss wel zelf betalen gewoon. Die 2-3 min zijn vaak niet eens van toepassing. Iemand die krap door rood rijdt staat vaak bij de volgende stoplichten te wachten voor je..
quote:
Thanksquote:
dit, de eerste 2x had ik echt chagrijnige examinators en toen zakte ik omdat ik er nerveus van werd, de 3e keer had ik een relaxte man en ben ik gewoon geslaagd.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:52 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
[..]
Thanks
De houding van je examinator maakt trouwens echt een wereld van verschil, had er de vorige keer eentje die de hele tijd met z'n gezicht op onweer naast me zat en overal zat te klagen of het niet wat sneller kon (ik kan moeilijk door de auto's voor me heen rijden).
Die van vandaag was echt relax, gewoon lekker praatje gemaakt tijdens het rijden. Dat verandert echt zoveel, was vandaag dan ook een stuk minder zenuwachtig.
Yup, zeker leerzaam. Ook handig om gelijk te krijgen als instructeur vs. andere automobilist (mocht dat nodig zijn) ;pquote:Op maandag 16 januari 2012 16:27 schreef jeroentje93 het volgende:
Opgenomen? Hah nog nooit van iemand gehoort.
Lijkt me idd erg leerzaam omdat je geconfronteerd wordt met je fouten.
Da's ook niet echt handig.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:54 schreef Prequel het volgende:
(meestal dan.. een vriendin van me heeft steeds verschillende)
We zitten niet bij dezelfde rijschool hoor. En dat zei ik ook al tegen haar.. steeds andere instructeur, andere manier van lessen, andere auto's etc.quote:
Dat dusquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:41 schreef XxSwollie het volgende:
Volgende maandag donderdag examen, vandaag een drie na laatste les gehad, en hij vind het beter dan ooit gaan, nu het examen dichterbij komttt, ziet hij dat ik nog meer me best doe.![]()
Het gaat beter dan ooit, en hij zei dat ik op zijn lijsje sta van mensen waarbij hij vrijwel zeker weet dat die slagen, ik heb nog geen zenuwen maar ik moet pas de 30 26e afrijden, dus ik maak me nog niet zo zorgen, wel word ik elke dag iets zieker koorts en verkouden, hopelijk niet op mijn examen.
Dit.quote:
Als je op mag zal je instructeur wel erop vertrouwen dat je op examenniveau zit toch? Dus dan kan je hetquote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:53 schreef Swomp het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb nog 2 lessen, dan mag ik op.
Ben er alleen bang voor dat het niet gaat lukken...
Op welke punten ben je bang dat het niet lukt?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:53 schreef Swomp het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb nog 2 lessen, dan mag ik op.
Ben er alleen bang voor dat het niet gaat lukken...
Kreeg dit bij mijn 6e rijlesquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:45 schreef delano.888 het volgende:
Hellingproef is eigenlijk heel simpel, mits je het uit jezelf doet en niet op commando (bij mij dan)
Ik bedoelde dus WEL met de handrem hè. Stel dat je bij het stoplicht staat tegen een bult op en je pakt de handrem erbij, dan vind ik dat makkelijker dan met de voetrem wegkomen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:38 schreef msnk het volgende:
[..]
Kreeg dit bij mijn 6e rijlesVond 't wel leuk hoe raar 't ook klinkt
Mja, voordat ik doorhad dat ik veel sneller op het gaspedaal moest drukken sloeg de motor steeds af
Minder leuk
niet met handrem trouwens
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:34 schreef delano.888 het volgende:
Geloof mij maar, ik krijg het makkelijk voor mekaar een diesel af te laten slaan hoor(fiat punto evo) het handige is wel dat die door start-stop vanzelf weer aangaat.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je op mag zal je instructeur wel erop vertrouwen dat je op examenniveau zit toch? Dus dan kan je het
Gewoon ik weet dat ik beter moet anticiperen en vooruit moet kijken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Op welke punten ben je bang dat het niet lukt?
Start-stop systeemquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:34 schreef delano.888 het volgende:
Geloof mij maar, ik krijg het makkelijk voor mekaar een diesel af te laten slaan hoor(fiat punto evo) het handige is wel dat die door start-stop vanzelf weer aangaat.
Vrouwen...quote:Op zondag 22 januari 2012 18:01 schreef XxSwollie het volgende:
Stel ik zou zakken, dan moet je weer opnieuw je examen aanvragen, 200 euro betalen, keer weer 4 lessen, het zou in totaal ongeveer dan weer op 360 euro uitkomen wat ik dan weer kwijt zou zijn, en dan nog geen garantie hebben dat je hem dan wel haalt..
Stel dat ik 3 keer zou zakken, dan zou ik het rijden moeten opgeven, aangezien ik dan geen rode cent meer zou hebben.![]()
Niet zo negatief denken? Je slaagt gewoonquote:Op zondag 22 januari 2012 18:01 schreef XxSwollie het volgende:
Stel ik zou zakken, dan moet je weer opnieuw je examen aanvragen, 200 euro betalen, keer weer 4 lessen, het zou in totaal ongeveer dan weer op 360 euro uitkomen wat ik dan weer kwijt zou zijn, en dan nog geen garantie hebben dat je hem dan wel haalt..
Stel dat ik 3 keer zou zakken, dan zou ik het rijden moeten opgeven, aangezien ik dan geen rode cent meer zou hebben.![]()
Stopopdracht is zo dicht mogelijk achter een andere auto stoppen zonder dat je achteruit moet rijden om weer weg te komen.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:07 schreef LeNick het volgende:
Ik morgen TTTBen wel benieuwd
Wat is nou ook alweer het verschil tussen een stopopdracht en een parkeeropdracht?
Ben bang dat ik daarmee ga falen
Dat is idd zo!quote:Op maandag 23 januari 2012 22:04 schreef H-D het volgende:
Ja inderdaad. Goed kijken. Zolang het allemaal maar veilig gebeurt.
Als je dan niet helemaal recht staat oid is dat niet zo erg.
Is inderdaad goedgekomenquote:Op maandag 23 januari 2012 20:05 schreef Prequel het volgende:
[..]
Succes! Als je een beetje geleerd/geoefend hebt moet t wel goed komen
Ook, maar vooral niet consequent genoeg de 3 stappen gedaan (binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek).. Maar dat is allemaal in situaties waar het niet belangrijk wasquote:
Haha klopt. Soms weet je gewoon dat er ònmogelijk iets in je dode hoek kàn zitten. Mja toch kijken. Anders zak jequote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:47 schreef LeNick het volgende:
[..]
Ook, maar vooral niet consequent genoeg de 3 stappen gedaan (binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek).. Maar dat is allemaal in situaties waar het niet belangrijk wasNog steeds eigen schuld, want ik weet tot je je roze kaartje hebt je dit wel (overdreven) moet doen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |