quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef SnuggLe het volgende:
Warrior
Geweldige film. Had me niet zo verdiept in alle reviews hier, maar toch nu eens gekeken. Wat een superfilm. Ondanks dat hij 2,5 uur duurt, geen moment verveeld. Goede spanning. Had zo nog een uur langer mogen duren. 8,5.
La Dolce Vita
Klassieker. Aardig. Maar er gebeurt zo ontzettend weinig dat het echt gewoon saai is, helaas. Maar wat een mooie vrouw is die Enkberg zeg, nondeju. 6je
Die film is toch wel heel duidelijk?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Fightclub, ik moet het boek eerst nog maar eens lezen
Redelijk, maar niet helemaal.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:51 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Die film is toch wel heel duidelijk?
Heeeerlijke film!quote:Columbus en Tallahassee hebben een manier gevonden om te ontsnappen aan de zombies die de wereld overnemen. Columbus is een bangerik, maar wanneer je bang bent om opgegeten te worden kan angst je in leven houden. Tallahassee is een stoere bad-ass zombie-killer met een passie voor wapens. Zijn doel is om de laatste Twinkie op aarde te bemachtigen. Ze vormen een groep met Wichita en Little Rock, die ook bijzondere manieren hebben gevonden om te ontsnappen aan de zombies. Nu moeten ze uitzoeken wat erger is, afhankelijk zijn van elkaar, of gevoerd worden aan de zombies.
quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:26 schreef Cheiron het volgende:
Vanavond The Hangover pt II gezien. Waar ik deel 1 hilarisch vond doet deze film mij iets minder. Bij vlagen nog steeds erg grappig, maar doordat de situaties extremer zijn dan in het eerste deelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik het wat moeilijker om overal de lol van in te zien.
Naast dat is de nieuwigheid er ook een beetje van af natuurlijk en is het trucje van Galifianakis ondertussen ook wel bekend.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Het boek is geniaal. Ik kan je sowieso alle boeken van Palahniuk aanradenquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Fightclub, ik moet het boek eerst nog maar eens lezen
Eens!quote:Op zondag 18 december 2011 11:46 schreef picodealion het volgende:
Het boek is geniaal. Ik kan je sowieso alle boeken van Palahniuk aanraden.
Pygmy was moeilijk om door te komen, maar zeker de moeite waard. Alleen de laatste 2 (Snuff en Tell-all) vond ik minder boeiend.quote:Op zondag 18 december 2011 11:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eens!
Haunted en Choke zijn adembenemend en Pygmy liet me onbedaarlijk lachen.
Misschien herken je gewoon The Matrix, die hele film is gepikt bij Dark City. Er zijn zelfs shots en gadgets die vrijwel identiek zijn: http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm. Sommige vergelijkingen zijn vergezocht, anderen zijn zo flagrant dat het ronduit beschamend is.quote:Op zondag 18 december 2011 12:27 schreef JDx het volgende:
Dark City
Wat een epic film, dat ik die nooit eerder heb gezien, hoewel ik het gevoel had, dat ik deze ooit wel eens laat op de avond half gezien heb op Veronica o.i.d. vroeger, wist ik niet waar het precies naartoe ging. Had wel meteen een vermoeden natuurlijk, daarvoor kijk ik teveel films denk ik.
omg nee die film is juist UBER UBER UBER cool, dikke 9!!quote:Op zondag 18 december 2011 22:06 schreef Prego het volgende:
Ik heb vanmiddag Kick Ass zitten kijken, misschien had ik het als puber leuker gevonden. Beetje platvloers allemaal, maar goed de film neemt zichzelf ook niet serieus.
Ik heb die film een aantal jaar terug gezien en ik vond hem daar weer op brazil lijken.quote:Op zondag 18 december 2011 13:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien herken je gewoon The Matrix, die hele film is gepikt bij Dark City. Er zijn zelfs shots en gadgets die vrijwel identiek zijn: http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm. Sommige vergelijkingen zijn vergezocht, anderen zijn zo flagrant dat het ronduit beschamend is.
met zo'n opmerking bevestig je het alleen maarquote:Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
omg nee die film is juist UBER UBER UBER cool, dikke 9!!
Deze film zat echt barstensvol potentie. Het eerste uur van de film was echt vetquote:De succesvolle uitgever Will Atenton stopt met zijn drukke baan in New York om een rustiger leven te kunnen leiden met zijn vrouw Libby en kinderen. Vol mooie plannen vertrekt het gezin naar een nieuw huis in een rustig stadje. Al snel blijkt dat het huis plaats delict is van een moord op de vorige bewoners. Wanneer Will en Libby erachter komen welke gruwelijkheden zich in het verleden hebben afgespeeld in hun nieuwe huis, gaan ze op zoek naar antwoorden. Ze komen in contact met buurvrouw Ann Paterson, die een goede band had met de vorige bewoners. Beetje bij beetje ontdekken Will en Libby samen hoe de verontrustende puzzel in elkaar zit.
Ik vond hem net te matig. Veel potentie waar weinig mee gedaan werd in mijn ogen, maar prettig gestoord. 7.quote:Op zondag 18 december 2011 12:27 schreef JDx het volgende:
Dark City
Wat een epic film, dat ik die nooit eerder heb gezien, hoewel ik het gevoel had, dat ik deze ooit wel eens laat op de avond half gezien heb op Veronica o.i.d. vroeger, wist ik niet waar het precies naartoe ging. Had wel meteen een vermoeden natuurlijk, daarvoor kijk ik teveel films denk ik.
Al met al weer dat heerlijke 90's gevoel, heb toch het idee dat ze de laatste 10 jaar een heel ander soort films maken.
8.
Als ie nu uitgebracht was ja, maar hij komt wel uit 98 hequote:Op maandag 19 december 2011 13:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik vond hem net te matig. Veel potentie waar weinig mee gedaan werd in mijn ogen, maar prettig gestoord. 7.
gisteren begonnen met de serie, kijk de film daarna wel. Maar de eerste 2 afleveringen al flink gelachen. Een beetje de engelse variant op Superbadquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef casper019 het volgende:
The Inbetweeners Movie
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk
Komedie
97 minuten
geregisseerd door Ben Palmer
met Simon Bird, James Buckley en Blake Harrison
Will, Neil, Simon en Jay zijn vier onrustige en onaantrekkelijke achttien-jarige jongens uit het zuiden van Engeland. Als hun school is afgerond en een van de jongens wordt gedumpt door zijn vriendinnetje, besluiten de jongemannen op vakantie te gaan naar Kreta. Het zal een zoektocht naar zon, zee, drank, vrouwen en seks worden. De zoektocht verloopt echter niet van een leien dakje.
Coole film, geinig verhaal en goeie grappen! echt een aanrader om te zien.
moet de serie ook maaris gaan bekijken
dikke 7.5!
weet jij toevallig of die serie al te koop ismet nl subs?quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:03 schreef planethugo het volgende:
[..]
gisteren begonnen met de serie, kijk de film daarna wel. Maar de eerste 2 afleveringen al flink gelachen. Een beetje de engelse variant op Superbad
geen idee, heb ze met engelse subs en is prima te volgen, de pubers hebben iig geen moeilijk taalgebruikquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:30 schreef casper019 het volgende:
[..]
weet jij toevallig of die serie al te koop ismet nl subs?
Vond dit eigenlijk wel een hele toffe film. Het verhaal is misschien niet origineel, maar de uitwerking vond ik van wel. Het was allemaal vrij sober en naar. 7.5 van mij.quote:Op maandag 19 december 2011 13:42 schreef raptorix het volgende:
Contagion
IMDB: 7
Mijn oordeel: 2.5
Uitgemolken verhaal van ontsnapt virus van 12 in een dozijn.
Eigenlijk geen enkele spannende wending ten opzichte van andere films met dit thema.
http://www.imdb.com/title/tt1598778/
quote:Op maandag 19 december 2011 17:56 schreef Falco het volgende:
Easy A
flauw 5,5
EuroTrip
vrijwel nooit grappige bende 4,5
Wat ik vreemd vond aan die film, is dat er een half dozijn topacteurs meedoen die vrijwel geen meerwaarde hebben. Soderbergh heeft de laatste jaren al een paar van die films gemaakt die eigenlijk meer op een docu leken dan een film en stak dan vaak amateurs in de hoofdrollen, hier had hij dat ook perfect kunnen doen, het was misschien zelfs geloofwaardiger/beter geweest.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:18 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Vond dit eigenlijk wel een hele toffe film. Het verhaal is misschien niet origineel, maar de uitwerking vond ik van wel. Het was allemaal vrij sober en naar. 7.5 van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vond aan die film, is dat er een half dozijn topacteurs meedoen die vrijwel geen meerwaarde hebben. Soderbergh heeft de laatste jaren al een paar van die films gemaakt die eigenlijk meer op een docu leken dan een film en stak dan vaak amateurs in de hoofdrollen, hier had hij dat ook perfect kunnen doen, het was misschien zelfs geloofwaardiger/beter geweest.Misschien wel waar. Dat op de automatische piloot acteren had ik niet zo door. Maarja, er moeten wel mensen naar de bioscoop komen natuurlijk. En volgens mij heeft Soderbergh juist wel veel sterren is z'n films zitten altijd, behalve dan The Girlfriend Experience.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het over films die meer van een docu hebben, zoals The Girlfriend Experience of Bubble. Tuurlijk zitten de Oceans films vol sterren, maar ik vind Contagion meer in het eerste rijtje thuishoren.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:13 schreef ChickenMan het volgende:
En volgens mij heeft Soderbergh juist wel veel sterren is z'n films zitten altijd, behalve dan The Girlfriend Experience.
Ook gezien gister, wel met je recensie eens, al zou ik 'm op een 7 beoordelen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:22 schreef Gillingham het volgende:
[ afbeelding ]
The Terminal (Steven Spielberg, 2004)
Zowel Spielberg als Hanks lijken deze film volledig op de automaat gemaakt te hebben. Het resultaat is niet slecht, noch erg interessant. Al direct valt op dat het script te wensen over laat. Hanks' eigenaardige karakter komt door omstandigheden in een fictieve staat, met de flauwe naam Krakozhia, vast the zitten in een terminal in de New Yorkse JFK luchthaven. Tijdens zijn verblijf in de terminal ontmoet hij allerlei mensen, waaronder vrienden, een geliefde en zijn nemesis. Hij wordt een levende legende op het vliegveld.
Uit een film als The Terminal blijkt dat Spielberg meer speelruimte nodig heeft dan de beperkte omgeving van een vliegveld. Zijn talenten komen niet uit bij films die om een toneelachtige setting vragen. Sinds The Terminal richt Spielberg zich gelukkig weer op meer epische films. Het blijft immers vooral een actie-regisseur.
6.5
Wist niet dat daar een film van was, gelijk gedownload.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef casper019 het volgende:
The Inbetweeners Movie
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk
Komedie
97 minuten
geregisseerd door Ben Palmer
met Simon Bird, James Buckley en Blake Harrison
Will, Neil, Simon en Jay zijn vier onrustige en onaantrekkelijke achttien-jarige jongens uit het zuiden van Engeland. Als hun school is afgerond en een van de jongens wordt gedumpt door zijn vriendinnetje, besluiten de jongemannen op vakantie te gaan naar Kreta. Het zal een zoektocht naar zon, zee, drank, vrouwen en seks worden. De zoektocht verloopt echter niet van een leien dakje.
Coole film, geinig verhaal en goeie grappen! echt een aanrader om te zien.
moet de serie ook maaris gaan bekijken
dikke 7.5!
Echt bazen hebben maar 1 pagina.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:01 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Edit: Haha! Ik zie nu pas dat de helft van de vorige pagina over deze film en serie gaat.
Heb je How to train your dragon al gezien? Erg leuk voor jong en oud.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Iemand nog een leuke familie film wat geschikt is om bijvoorbeeld met kerst te kijken?
Van de week Rapunzel gezien. Erg leuk.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Iemand nog een leuke familie film wat geschikt is om bijvoorbeeld met kerst te kijken?
Een heel blik met bekende namen wordt open gemaakt: Matthew McConaughey, Samual L. Jackson, Sandra Bullock, Kevin Spacey, vader en zoon Donald/Kiefer Sutherland, Kurtwood Smith etc.quote:De Jonge en onervaren advocaat Jake Brigance (Matthew McConaughey) krijgt in een klein stadje in Mississippi de verdediging toegewezen van een zwarte vader (Samuel L. Jackson) die de blanke verkrachters van zijn jonge dochter heeft gedood. Hij zoekt hulp bij zijn oude mentor (Donald Sutherland) en een jonge rechtenstudente (Sandra Bullock).
quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vond aan die film, is dat er een half dozijn topacteurs meedoen die vrijwel geen meerwaarde hebben. Soderbergh heeft de laatste jaren al een paar van die films gemaakt die eigenlijk meer op een docu leken dan een film en stak dan vaak amateurs in de hoofdrollen, hier had hij dat ook perfect kunnen doen, het was misschien zelfs geloofwaardiger/beter geweest.mee eens en om die reden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf nog Dream House gekeken..best een prima film, maar ik had helaas de trailer al gezien die iedere twist in de film al had verklapt. Wat je ook doet, sla die trailer over..gaat helemaal nergens over
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Die dude van 40 year old virgin... Steve Carell is geniaal!quote:Op woensdag 21 december 2011 17:01 schreef MrBarros het volgende:
Crazy, Stupid, Love
Een typische romcom. Romantische comedy met Ryan Gosling, Emma Stone en die dude van 40 year old virgin.... etc
Beethoven's Christmas of zo. Met die hondquote:Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Eensch. Een aanrader voor de Nolan-fan.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:14 schreef buishuis het volgende:
Following
Had gister geen zin om een dikke 1,5/2 uur film te kijken dus begon ik aan het eerste pareltje van Christopher Nolan. De film duurt maar 1:09 uur een ik vind het een erg geslaagde film! Ben sowieso fan van veel van zijn films maar had deze nog nooit gezien.
IMDB: 7.7
Mijn cijfer: 8
Duurde. Zo. Ontzettend. Laaaaaaaaaaaang.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:09 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren en vandaag gezien:
New Year`s Eve
Een romantische mozaļek comedy in de trant van Love Actually,die zich afspeelt in New York op (uiteraard) oudejaarsavond. Het is uiteraard éxtreem voorspelbaar en compleet niet vernieuwend maar kijkt wel lekker weg. Een fijne date film.
IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
Heb hem per ongeluk in 2 delen binnengehaald, en gisteren deel 1 gezien, en vanmiddag deel 2, maar wat is dat tot nu toe een gave film! Heb echt zin in vanmiddagquote:Op maandag 19 december 2011 23:34 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ] Hanna
Hanna is een 16-jarig meisje dat door haar vader in de buurt van de Noordpool wordt getraind om een vechtmachine c.q. huurmoordenaar te worden. Dit doet hij omdat een CIA-agente op haar jaagt en maar één doel heeft: Hanna omleggen. Als Hanna weer in de bewoonde wereld is, begint het kat- en muisspel tussen haar en de CIA-agente en zoals haar vader al aankondigde in het begin: het is pas over als een van beide dames dood is.
Ik had eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, en zag de dvd in de winkel liggen vanmiddag. Het verhaal sprak me wel aan, dus toch maar eens gekeken of het wat was. En ik werd niet teleurgesteld. Gaandeweg de film wordt duidelijk wie Hanna is en waarom de jacht op haar is geopend. Wel leken sommige dingen wat te gemakkelijk te gaan en hingen gebeurtenissen in mijn beleving toch wat te veel van toevalligheden samen. Desalniettemin vond ik het wel een interessant verhaal en heb ik me eigenlijk geen moment verveeld tijdens deze film.
De muziek in de film is overigens ook goed, één nummer blijft maar in mijn hoofd zitten nu.
De film krijgt een 7,5 van me.
Vond ik wel meevallen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2011 01:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Duurde. Zo. Ontzettend. Laaaaaaaaaaaang.
Wow.quote:Warrior is a 2011 American sports action-drama film directed by Gavin O'Connor and starring Tom Hardy, Joel Edgerton, Nick Nolte, Jennifer Morrison, and Frank Grillo. Warrior tells the story of two estranged brothers entering a mixed martial arts tournament, and deals with the brothers' struggling relationship with each other and with their father.
Als je wilt dat iemand Warrior gaat kijken moet je iig niet die trailer laten zienquote:Op vrijdag 23 december 2011 22:30 schreef Leanishibe het volgende:
Warrior
[..]
Wow.
Ik had voor alle hoofdpersonages evenveel sympathie, het einde heeft mij wel een traantje doen laten.
1 van de beste films van dit jaar.
8.5/10.
Bijzonder film? Neuh, niet echt. De tegenstellingen in de twee 'levens' mocht van mij wel wat sterker. Ook de keuze ertussen mocht wel wat beter uitgewerkt worden. Goed genoeg om een keer te kijken, dat wél. En Téa Leoni in deze filmquote:Jack Campbell heeft het helemaal voorelkaar: een perfecte job, luxe penthouse, een Ferrari, en zijn firma staat op het punt een belangrijke deal te maken. Na kerstavond wordt Jack wakker in een ander bed, naast zijn vroegere vriendin en met kinderen. Hij komt erachter dat hij meemaakt hoe zijn leven eruit had kunnen zien als hij vroeger een andere beslissing had genomen.
Even voor je aangepast.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:37 schreef jabbahabba het volgende:
Als je wilt dat iemand Warrior welke film dan ook gaat kijken moet je iig niet die trailer laten zien
minimaal een 7 omdatquote:Op zaterdag 24 december 2011 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Horrible bosses,
Klonk veelbelovend, Spacey natuurlijk![]()
Maar wat een flutfilm, ik kan echt heel slecht tegen acteurs met debiele stemmen en dat overdreven chaotisch gebler van die drie gasten tegelijkertijd
een 4, maar alleen vanwege Spacey als sadistische baas en Ferrell als junkie
Eens. Daarnaast waren die figuren ook tergend dom. Ik kan het niet aanzien als de hoofdpersonages dom zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2011 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
Horrible bosses,
Klonk veelbelovend, Spacey natuurlijk![]()
Maar wat een flutfilm, ik kan echt heel slecht tegen acteurs met debiele stemmen en dat overdreven chaotisch gebler van die drie gasten tegelijkertijd
een 4, maar alleen vanwege Spacey als sadistische baas en Ferrell als junkie
quote:Op zaterdag 24 december 2011 01:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
minimaal een 7 omdat [ afbeelding ]maar ik vond deze wel erg geslaagd, sommige grappen zijn te flauw maar voor de rest prima komedie
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:52 schreef Mr_DG het volgende:
K-PAX (2001)
Op een dag komt er een man een psychiatrische inrichting binnen die beweert van de planeet K-Pax te komen. Deze man noemt zich Prot (Kevin Spacey). Dr. Powell (Jeff Bridges) raakt geintrigeerd door deze Prot, omdat hij niet alleen rare ideeėn heeft maar ook wetenschappelijk inzicht. Als Prot ook de andere bewoners van de psychiatrische inrichting probeert te helpen gaat Dr. Powell intensief op zoek naar de ware identiteit van Prot.
Geweldige film, het verhaal is gewoon goed maar vooral de geweldige acteerprestatie van Spacey en ook wel van Bridges maken dit verhaal tot een prachtige film.
Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 7,3
Ik ben altijd een traag persoon geweest met nieuw uitgekomen films dus eindelijk eens deze gezien en ben zeer positief verrast. Met een plot als deze kun je zeer snel vervallen in vaak gebruikte cliché van Hollywood maar dat is gelukkig niet helemaal gebeurd. Niet erg verrassende plotwendingen maar het houdt de aandacht zeker vast.quote:Jamal, een weesjongen uit de sloppen van Mumbai, besluit mee te doen aan de Hindi versie van het televisieprogramma 'Weekend Miljonairs'. Hij staat op het punt de hoofdprijs van 20 miljoen roepies te winnen met nog één vraag te gaan. Maar voor het zover komt, wordt hij gearresteerd op verdenking van oplichting. De politie kan niet geloven dat een jongen zoals hij dergelijke kennis kan bezitten. Is het A: hij speelde vals, B: hij had geluk, C: hij is een genie of D: het is het lot? Wat volgt is een reis naar het verleden van Jamal en alles wat hij heeft moeten doorstaan om aan de spelshow mee te kunnen doen.
Amitab Bachchan!!!quote:Op zondag 25 december 2011 00:41 schreef Iemand91 het volgende:
Slumdog Millionaire (2008)
[ afbeelding ]
[..]
Ik ben altijd een traag persoon geweest met nieuw uitgekomen films dus eindelijk eens deze gezien en ben zeer positief verrast. Met een plot als deze kun je zeer snel vervallen in vaak gebruikte cliché van Hollywood maar dat is gelukkig niet helemaal gebeurd. Niet erg verrassende plotwendingen maar het houdt de aandacht zeker vast.
De productie van deze film is ook opmerkelijk...
Die film krijgt van mij zelfs een 9.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:52 schreef Mr_DG het volgende:
K-PAX (2001)
Op een dag komt er een man een psychiatrische inrichting binnen die beweert van de planeet K-Pax te komen. Deze man noemt zich Prot (Kevin Spacey). Dr. Powell (Jeff Bridges) raakt geintrigeerd door deze Prot, omdat hij niet alleen rare ideeėn heeft maar ook wetenschappelijk inzicht. Als Prot ook de andere bewoners van de psychiatrische inrichting probeert te helpen gaat Dr. Powell intensief op zoek naar de ware identiteit van Prot.
Geweldige film, het verhaal is gewoon goed maar vooral de geweldige acteerprestatie van Spacey en ook wel van Bridges maken dit verhaal tot een prachtige film.
Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 7,3
Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.quote:Op zondag 25 december 2011 00:41 schreef Iemand91 het volgende:
Slumdog Millionaire (2008)
[ afbeelding ]
[..]
Ik ben altijd een traag persoon geweest met nieuw uitgekomen films dus eindelijk eens deze gezien en ben zeer positief verrast. Met een plot als deze kun je zeer snel vervallen in vaak gebruikte cliché van Hollywood maar dat is gelukkig niet helemaal gebeurd. Niet erg verrassende plotwendingen maar het houdt de aandacht zeker vast.
De productie van deze film is ook opmerkelijk...
Grappig, ik ben het totaal niet met je eens. Ik vond deze film een positieve verrassing, een goede 8.quote:Op zondag 25 december 2011 02:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut...
*..knip .. *
..En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.
1/10
Een zeer goeie keus. Topfilm.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:41 schreef Klipnap het volgende:
We kijken op school momenteel Das Experiment. We hebben het begin gezien, na de vakantie het heftige
Met dit compleet eens. Is puur persoonlijk, maar ik vond het ook echt niks. Beperkte spanning en vooral veel drama, waar ik echt niets mee heb. Nadat de eerste vraag werd behandeld met een flashback dacht ik al 'oh, gaan we bij iedere vraag een deel van het levensverhaal zien'. En ja hoor.quote:Op zondag 25 december 2011 02:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.
(...)
En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.
Die hoort erbij!quote:Op zaterdag 24 december 2011 22:35 schreef Klipnap het volgende:
Bad Santa
Dat ik deze nu pas zie! Geniaal!
Een 9.
Voor mij de reden hem niet te willen zien, al is ie wel in huis.quote:Op zondag 25 december 2011 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
...
Daarnaast zijn Indiėrs niet mijn favoriete volk, dat werkte ook niet echt mee.
Herkenbaar, desondanks heb ik me toch vermaakt met Slumdog.quote:Op zondag 25 december 2011 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Daarnaast zijn Indiėrs niet mijn favoriete volk, dat werkte ook niet echt mee.
Ook vandaag gezien, goed vermaak. Ook wel goed verhaal. Zag dat er geen los topic hierover wasquote:Op maandag 19 december 2011 13:49 schreef planethugo het volgende:
The Ides of March
[ afbeelding ]
Ryan Gosling is de persvoorlichter van presidentskandidaat George Clooney en geloofd heilig in zijn kandidaat, gaandeweg wordt hij gedwongen om mee te spelen met allerlei smerige spelletjes die o.a. Paul Giamatti en Philip Seymour Hoffman met hem spelen. Prima politieke thriller die vooral het eerste uur sterk is, het plot wat daarna overheerst vond ik wat minder maar desalniettemin een aardige film met een ijzersterke cast. Ook de regie van Clooney is niets op aan te merken.
7.6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk al uit naar deel 5.
[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 25-12-2011 16:23:56 ]
Om het nou een 1 te geven is ook zoiets...quote:Op zondag 25 december 2011 02:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Heb 'm ook gezien. Vond 'm eigenlijk erg kut. verhaal ging nergens over, een quiz die gebaseerd is op geluk en met flashbacks tussen jeugd en heden... en natuurlijk de dramatische cliché 'je jeugdliefde redden en terugvinden' /yawn.
Maar vooral, de personages: ik kon totaal geen band vormen of wat ook, het boeide me echt geen flikker als ze dood zouden gaan eerlijk gezegd. Zeer slecht geacteerd, en het script was crap.
En het was allemaal erg over de top, actie, spektakel etc gefilmed. Totaal out of place als je het mij vraagt. En dan tussenpauzes die weer erg traag waren, waarin niets verteld werd... nutteloos.
En vanaf het begin was al duidelijk hoe de film zou lopen en eindigen.. en het deed precies zo.
1/10
Naja het is een van de slechtste films die ik afgelopen, 5 of 10 jaar heb gezien voor mijn gevoel. Dat zegt toch wel iets wat ik probeer uit te drukken in een cijfer.quote:Op zondag 25 december 2011 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Om het nou een 1 te geven is ook zoiets...Niet om die discussie weer nieuw leven in te blazen, maar ik vind dat echt onbegrijpelijk.
aangepastquote:Op maandag 26 december 2011 13:11 schreef Roces18 het volgende:
Terrero85 , je plaatje doet het niet.
Ik was verbaast toen ik las dat deze mini-serie/film maar 5 jaar oud is, het doet veel gedateerder aan.quote:Oregon, 1898. Print Ritter (Robert Duvall), zijn neef Tom Harte en Heck Gilpin moeten een kudde van zo'n 500 paarden afleveren in Sheridan, Ohio. Ze worden ongewild de beschermers van vijf mishandelde en in de steek gelaten Chinese meisjes. Hun pogingen om de meisjes zo goed mogelijk te beschermen worden bemoeilijkt doordat ze onderweg te maken krijgen met diverse outlaws, waaronder de medogenloze 'Big Ears', die de meisjes willen ontvoeren om ze af te leveren bij de bordeelhoudster 'Big Rump' Kate.
Helemaal mee eens, super goed acteerwerk, goede vechtscene's en mooi verhaal.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:30 schreef Leanishibe het volgende:
Warrior
[..]
Wow.
Ik had voor alle hoofdpersonages evenveel sympathie, het einde heeft mij wel een traantje doen laten.
1 van de beste films van dit jaar.
8.5/10.
Mee eens, prachtige paardenscenes, zal een werk zijn geweest zeg.quote:Op maandag 26 december 2011 16:03 schreef Iemand91 het volgende:[/b
[b]Broken Trail (2006)
[ afbeelding ]
[..]
Ik was verbaast toen ik las dat deze mini-serie/film maar 5 jaar oud is, het doet veel gedateerder aan.
Was gisteren op tv aan een stuk, (3 uur en 40 minuten inclusief reclames) en dat is een zit, een zit die veel mensen denk ik niet kunnen opbrengen. En dat kan ik begrijpen, deze film is niet voor iedereen weggelegd. Deze film is traag, het neemt de tijd, maar als je dat voor lief neemt is het samen met de passende muziek en prachtige natuurshots een echte western film.
ik ben geen meisje van 15, maar ik hou wel van twilight ha!quote:Op maandag 26 december 2011 12:59 schreef Roces18 het volgende:
Abduction
[ afbeelding ]
Tiener Nathan komt er op een dag achter dat zijn foto op een website voor vermiste kinderen staat. Hij confronteert zijn moeder, die hem vertelt dat ze niet zijn biologische ouder is, waarna ze hem doorverwijst naar zijn adoptievader. Voordat deze Nathan echter te spreken krijgt, breken twee mannen in en vermoorden zijn ‘ouders’.........
Wat een kneus is die Lautner, een gezichtsuitdrukking en dan met een misvormd gezicht irriteert hij mij kapot. En de betere cast krijgt weer minder screentijd zoals Sigourney Weaver & Maria Bello... Misschien heeft het verhaal een origineel begin maar de rest van de film is niet meer dan een onlogische namaaksel van een willekeurige Bourne film. Lekker laten liggen tenzij je een 15 jarig meisje bent dat van Twilight houdt...
Toch wel een teleurstelling. Waar de film tot wel erg sterk begon werd dit snel minder met als absoluut dieptepunt het einde. Voor de rest ook nog aardig veel op aan te merken (Wintertijd <> watertemperatuur etc.) Voor een film uit Nederland toch nog redelijk goed, het is ook niet zo dat ik me verveeld heb namelijk...quote:Als de 18-jarige Julia zwanger raakt, vertrekt haar vriendje met de noorderzon. In februari 1953 raakt ze haar zoontje kwijt bij de watersnoodramp in Zeeland. De jonge sergeant Aldo besluit om tegen de evacuatiestroom in op zoek te gaan naar Julia's zoontje.
quote:Starring: Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Abigail Breslin, Chris “Ludacris” Bridges, Robert De Niro, Josh Duhamel, Zac Efron, Hector Elizondo, Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Seth Meyers, Lea Michele, Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Til Schweiger, Hilary Swank, Sofia Vergara
Is dat een soort hype ofzo? Films met super veel bekenden en dan... oh wacht, from the creators of Valentine's Day...quote:Op dinsdag 27 december 2011 07:17 schreef Moonwalk het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De film gaat over de verstrengelde verhalen van een groep New Yorkers die hun weg naar romantiek proberen te vinden in de loop van Oudejaarsavond. We volgen onder andere een verbitterde stervende man in een ziekenhuis (De Niro), een gefrustreerde directiesecretaresse (Pfeiffer) die eindelijk haar onvervulde dromen probeert waar te maken, een vrouwelijke producer (Swank) van de befaamde Times Square Oudejaarsavond-show en een jongeman (Kutcher) die een hekel heeft aan Oudejaarsavond.
Jammer, hele matige film. Heel langdradig met veel losse verhaaltjes die op het einde wel leuk samen vallen. Door dat het teveel losse verhaaltjes zijn, gaat het nergens echt de diepte in en zit je een hele film lang met het gevoel dat het nog op gang moet komen.
Hier en daar een paar keer gelachen. De enige reden dat ik de film niet wil afkraken is dat het teveel jeugsentiment heeft. Ik vind het prachtig om zoveel leuke acteurs uit mijn jeugd/pubertijd tegelijkertijd in een film te zien. Dat is dan ook eigenlijk alles wat echt leuk is aan deze film.
Ik heb hem in de bioscoop gekeken, maar ik vind het meer iets voor op zondagmiddag met een dekentje op de bank
Ook wel leuk trouwens, gezien onze enorme discussie hierquote:AMSTERDAM - De Nederlandse filmpers heeft de thriller Drive uitgeroepen tot beste bioscoopfilm van 2011.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.
Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...Jusqu'ici tout va bien
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef Quannum het volgende:
13 (2010)
[ afbeelding ]
Als je de AKA titel weetZonde dat je deze al hebt gezien. 13 Tzameti in een bijna leeg filmhuis gezien. Echt een indrukwekkende Georgische productie. Remakes van zulke goede films kunnen nooit veel zijn, imo. 13 nooit gezien en gaat niet gebeuren ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.
Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op zondag 25 december 2011 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Mission: Impossible - Ghost protocol
[ afbeelding ]
The IMF is shut down when it's implicated in the bombing of the Kremlin, causing Ethan Hunt and his new team to go rogue to clear their organization's name.
Mission impossible 4 doet wat het belooft: spectaculaire actie, spanning, een leuk nieuw team en de nodige dosis humor. Tevens prachtige beelden van Moskou, Dubai en India. Misschien zitten er wat onrealistische, over de top situaties in, zoals ook in voorgaande delen het geval was, maar dat valt deze film makkelijk te vergeven. Hoort natuurlijk een beetje bij het concept.
Een goede actiefilm met zowel humor als personages die empathie opwekken, is in mijn ogen een topper. Knap dat ze het niveau ook met deel 4 nog hebben weten vast te houden.
Ook mooi datOok gezien en vond hem matig en vrij standaard voor een aktiefilm. Maar sommige scenes waren wel mooi. te weten dattie van 1 verdieping naar de onderste acrobattiseert. En met die plakhandschoenen want ik heb hoogtevrees.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk al uit naar deel 5... was in use.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:59 schreef Quannum het volgende:
13 (2010)
[ afbeelding ]
Als je de AKA titel weetTzameti is heel erg vetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ken je al het hele 'plot', en eigenlijk ook al het einde. Ik denk dat dit een nagelbijter moet voorstellen, maar het is vooral een suffe, minimalistische film. Het verbaast me dat de film op IMDB 6,2 krijgt, van mij krijgt ie een 4.
Ik zie ook net dat het een remake is van '13 Tzameti', die beter onthaald werd. En eigenlijk zou ik die dus ook even moeten zien, om te vergelijken. Maar daar heb ik dus echt geen zin meer in...maar weet niet of ook leuk is als je het meeste al weet, film was voor mij een compleet mysterie en dan is ie heel erg vet.
Vrij standaard? Misschien qua plot maar de uitwerking vind ik persoonlijk beter dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:16 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Ook gezien en vond hem matig en vrij standaard voor een aktiefilm. Maar sommige scenes waren wel mooi. te weten dattie van 1 verdieping naar de onderste acrobattiseert. En met die plakhandschoenen want ik heb hoogtevrees.
leuke film inderdaad, alleen na 100x verveeld het wel lol kan ondertussen ook alle liedjes meezingen hehehe lievelingsfilm van mijn zoontje vandaarquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:13 schreef TLC het volgende:
Gisteren Madagascar 2 gezien op de BBC, ik heb het eerste deel niet gezien maar dat mocht de pret niet drukken, leuke film![]()
ps. Chris Rock![]()
the blind side zou ik zelf ook een 8 geven!!quote:Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]
Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.
Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.
AANRADER!
8/10
Het gaat vooral om de statistische kant achter de sport, het is niet zo'n standaard sportfilm.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:53 schreef casper019 het volgende:
[..]
the blind side zou ik zelf ook een 8 geven!!
maar is moneyball een aanrader ook als jeniet van sportfilms houd?
Best.review.ever!quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
A Torinķ ló (The Turin Horse)
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:
"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Dat vage verhaal sloeg nergens op" -> "Het ambigue narratief was ongrijpbaar"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"
Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.
"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"
Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.
Wat ik zelf vond van de film, lijkt me wel duidelijk.
Schrijf jij ook de imdb reviews voor Coen-films?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kijk, bij dit soort trage films is 't erg gemakkelijk om te zeggen "Bah, wat een vervelende kutfilm, 1 op 10", maar dan krijg je 't uiteraard aan de stok met enkele cinefielen die je aanraden om dan maar naar Transformers 3 te gaan kijken, want dat schijnt een argument te zijn dat ergens op slaat. Ik denk dat veel van dit soort conflicten kunnen verhinderd worden door de dingen gewoon anders te verwoorden. Voorbeelden:
"Die saaie herhalingen werden na een tijdje bijzonder irritant" -> "Het repetitief minimalisme liet me niet onberoerd"
"Ik viel in slaap bij die ellenlange scenes waarin geen zak gebeurde" -> "De beklijvende traagheid had een hypnotiserend effect op mij"
"Fucking 2 uur van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg" -> "Het was een unieke filmervaring die me lang zal bijblijven"
"Kan die regisseur geen normale film maken of zo?" -> "De regisseur toont het nodige lef door zich op een gedurfde manier te onttrekken aan de conventies van de hedendaagse cinema"
Als je dan toch iets goed vindt, overdrijf dat wat en gebruik termen als fenomenaal en subliem.
"Het camerawerk was wel goed" -> "De cinematografie was magistraal" of "de beeldencompositie was verbluffend".
"Het had op zich wel een leuk sfeertje"-> "Ik kon me onderdompelen in de immersieve sfeerschetsen"
Op deze manier is iedereen tevreden, want jij hebt 'm afgezeken zonder dat iemand het doorheeft, de filmsnobs zijn tevreden, want ze denken gelijk te krijgen en de buitenstaanders zijn ook onder de indruk, want je lijkt op een echte kenner.
Die heb ik laatst ook gezien, ik had al een tweede film klaar liggen want ik verwachtte dat het een flutfilm zou zijn, maar Captain America is inderdaad goed uitgewerkt en niet té over de top.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:31 schreef Stokstaart het volgende:
Geweldige film, echt intens genoten van het begin tot het eindeHet oog voor historisch detail van de makers.
Schitterende film, met de overdreven actie die je van superhelden-film mag verwachten
Echt een dikke 9.5 uit 10 voor mij
Dat kan kloppen, ze zijn allebei gebaseerd op boeken van Michael Lewis.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.
Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.
AANRADER!
8/10
Heb deze film al lange tijd liggen, maar ben nooit verder gekomen dan de eerste scene.quote:
Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:26 schreef YellowBlacks het volgende:
Once upon a Time in the West
[ afbeelding ]
Brett McBain is een welkomstfeest aan het organiseren voor Jill, de vrouw waarmee hij de vorige maand getrouwd is in New Orleans. Wanneer hij en zijn drie kinderen neergeschoten worden door 'desperados', erft Jill de grond van haar man. Er is echter een spoorwegbouwer die een spoorbaan aan het aanleggen is dwars door het land dat Jill geėrfd heeft. Maar dan komt er uit een onverwachte hoek een redder in nood.
Dit is toch een van de beste films aller tijden.
IMDB: 8.7
Mijn Cijfer: 9
Graag gedaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:13 schreef Nemephis het volgende:
Gisteren heb ik Broken Trail, een western uit 2006, gezien. Eigenlijk is het een serie die uit twee delen bestaat, maar het is gewoon een lange film die in tweeėn is geknipt.
Edit: terugscrollend zie ik dat Iemand91 maandag 26 december 2011 om 16:03:07 deze film al had gereviewd - dan moet het wel op aanraden van hem zijn geweest dat ik hem heb aangeschaft - thanks!
Die moet ik ook nog eens verder kijken dan de welbekende scenequote:
Het zelfde hier. Zonder Home Alone geen kerst, en inderdaad ik kan 'm ook dromen (toen ik jonger was heb ik meerdere malen de VHS tape (opgenomen van tv) heen en weer gespoeld om als jonge architectje in spé dat huis te tekenen in plattegrond/kleuren e.d. Helaas is dat huis wel erg kil geworden: hier.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:16 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen week met kerstmis gezien:
Home Alone
Geen kerstmis is compleet zonder de inmiddels klassieke avonturen van Macaulay Culkin. Uiteraard kan ik `m inmiddels van voor tot achter dromen maar ik blijf `m nog steeds erg vermakelijk vinden.
Net gekekenquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:50 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film.
Net ook gezien. Steen goede film.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:13 schreef casper019 het volgende:
Hasta la vista
[ afbeelding ]
Belgiė
Komedie / Drama
120 minuten
geregisseerd door Geoffrey Enthoven
met Tom Audenaert, Gilles De Schrijver en Robrecht Vanden Thoren
Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.
Vanaf 1 april 2012 te koop op DVD en Blu-Ray
hele goeie sterke film, met leuke droge humor. Zeker 1 van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb, echt een hele sterke belgische film. Goed acteerwerk, leuk verhaal. Echt een topper gewoon.
dikke 8!
En er komt een Nederlandse remake.quote:Op zaterdag 31 december 2011 04:08 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Net ook gezien. Steen goede film.
Deels gezienquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:34 schreef speknek het volgende:
Transformers: Dark of the Moon
Deel 1 van Transformers was best okay, het betekende de grote doorbraak van Shia LaBeouf, die z'n rol leuk neerzette en alhoewel de redesign van de Transformers belabberd uitpakte was het gewoon best een aardige actiefilm (6.5). Bij deel 2 ging het grandioos mis bij mij, halverwege de film had ik er geen zin meer in, en volgens mij Michael Bay ook niet meer, want de camera was meer op de kont van Megan Fox gericht dan het gezicht van de hoofdrolspeler. Dat bleek ook eigenlijk het enige pluspunt van de film. Helaas zat ik in het vliegtuig dus een laffe fapsessie zat er niet in (3.0). Het derde deel daarom maar bewaard voor zo'n avondje tussen kerst en oud en nieuw zoals gisteren.
En eh, het begin was eigenlijk verrassend goed. De film leek de serieusheid van deel 2 compleet overboord gegooid te hebben en zichzelf totaal niet meer serieus te nemen. LaBeouf, Malkovich en die Chinees van the Hangover speelden allemaal compleet over the top en bijzonder grove cynische humor werd niet geschuwd. Helaas gaat het weer mis als de Transformers in beeld komen. Dit keer is de main villain Soundwave. Nou waren Soundwave en Laserbeak indertijd mijn favoriete Transformers (voor de rest geen fan ofzo), maar ze zijn hier wederom onherkenbaar en vrij zielloos. Soundwave doet iets met een metalen versie van de Tremors slangen en Industrial Light and Magic heeft voor Laserbeak gewoon Watto van The Phantom Menace gerecycled in de hoop dat we het niet door zouden hebben. De rest van de Transformers lijken extra felle kleuren gekregen te hebben en nog dikkere stereotype accenten, waarschijnlijk in de hoop dat we ze nu wel uit elkaar houden, maar ze blijven in de gevechten dramatisch onherkenbaar en vooral karakterloos.
Er zit nog een interessante scene in met een instortend gebouw waar de hoofdrolspelers samen met de militairen die ook niet meer tussen de ene Michael Bay film en de andere te onderscheiden zijn, al schietend en vallend over en door het gebouw heen glijden. Het lijkt allemaal hopeloos voor ons groepje, totdat ze een scene later ineens buiten staan zonder dat duidelijk is hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Zo zitten er meer rare sprongen in de film. De Decepticons willen alleen onze mineralen hebben, een scene later schieten ze de boel kort en klein en proberen ze het menselijke ras in slaven te veranderen. De reden hiervoor--of nog belangrijker wat oneindig veel geavanceerdere gigantische robots in godesnaam aan weke mensen als slaven hebben--wordt nooit duidelijk gemaakt. Decepticons = evil, dat is alle motivatie die nodig is schijnbaar.
Zo lijkt Michael Bay wederom een enorme offday te hebben, en is het nu eens niet een acteur maar de regisseur die volledig op de automatische piloot opereert. Gevoelige scenes worden allemaal ingeleid met een dramatische zoom op het gezicht van de gepijnigde acteur, bombastische muziek die even aanzwelt op de achtergrond en een lensflare die van achter het hoofd langzaam maar zeker het beeld overneemt. Alles is zo formulaisch Michael Bay dat je je af begint te vragen of Michael Bay niet zelf overgenomen is door een buitenaardse robot. Waar hij samen met Bruckheimer nog hele degelijke actiefilms produceerde lijkt daar nu weinig meer van over. Doordat er desalniettemin aardige acteurs inzitten die het zichtbaar naar hun zin hebben gehad en de kont van de vervanger van Megan Fox zelfs nog beter is dan die van Megan Fox zelf, heb ik me uiteindelijk nog best vermaakt.
5.5
Prima film en goeie castquote:Op donderdag 29 december 2011 00:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net Ides of March gezien: goeie, politieke dramafilm met supercast, een van mijn favoriete acteurs (Philip Seymour Hoffman) en een goed verhaal -> een 8
http://www.imdb.com/title/tt1124035/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het acteerwerk is ook top verder. Bij Tom Hardy spat de ingehouden verdriet en het daarbij gepaard gaande agressie van het scherm. Joel Edgerton heeft wat een wat minder eisende en daardoor minder opvallende rol, maar doet het ook prima. De grootste verrassing aan de film was nog wel Nick Nolte. Wie had gedacht dat deze oude rot het nog in zich had om een award-waardige rol neer te zetten?
Hoewel de uitwerking dus uitstekend is pakt het cijfer niet hoger uit, omdatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 8
[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 31-12-2011 13:32:26 ]
Ik heb de film in de bioscoop gezien in 3D. De film was echt indrukwekkend, ik werd er helemaal ingezogen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:34 schreef speknek het volgende:
Transformers: Dark of the Moon
*Knip*
5.5
Hoewel Kevin Spacey een van mijn favoriete acteurs is, had ik deze film nog niet gezien: Popcorn en cola dus, en press play. Het bleek helaas nogal een tegenvaller.quote:Op een dag duikt in het Centraal Station van New York plots, uit het niets, een individu op met een zwarte bril die beweert afkomstig te zijn van een verre planeet, K-Pax. De man, die zichzelf Prot noemt, wordt meteen door de politie opgepakt en naar de psychiatrische instelling van dr. Mark Powell gebracht. Wanneer blijkt dat geen enkele medicatie werkt, wil dr. Powell meer te weten komen over de man. Vooral omdat er sinds zijn komst vreemde dingen gebeuren met de andere patiėnten.
Prot wordt met sterrenkundigen geconfronteerd en doet met zijn kennis iedereen verstomd staan. Dr. Powell begint zich af te vragen of Prot wellicht toch de waarheid spreekt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een verhaal met veel potentie - maar deze film weet daar geen gebruik van te maken.
Ik geef een 4,5 uit 10 - en 2 punten daarvan zijn voor de moeite van de acteurs om er toch nog iets van te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 7
Super 8 (2011, VS, J.J. Abrams)
J.J. Abrams heeft duidelijk een film gemaakt die geļnspireerd is op die klassieke kinder-avonturenfilms uit de jaren 80 als Stand By Me, The Goonies en E.T. Wat mij betreft is hij compleet in de missie geslaagd. Deze film mag toegevoegd worden aan het bovenstaande rijtje.
Leuk extraatje is dat het zombiefilmpje van de kinderen zelf tijdens de aftiteling te zien is.
cijfer: 7.8
Mjah. Ik post hem eigenlijk al jaren in dit topic. Nooit een probleem geweest tot dit jaar. Misschien toch maar een apart topic voor openen dan.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is het niet handiger om daar een apart topic voor te openen?
Net zoals het mij ook handiger lijkt om een apart topic voor al die maandlijstjes te maken. Dan kunnen mensen die het willen ze daar kwijt/checken en raakt dit topic niet zo vol met lijstjes.
Ik poste mijn maandlijstje ook altijd in dit topic, dus maak me er ook schuldig aan.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:04 schreef Gorro het volgende:
[..]
Mjah. Ik post hem eigenlijk al jaren in dit topic. Nooit een probleem geweest tot dit jaar. Misschien toch maar een apart topic voor openen dan.
Inderdaad geweldige muziek van Ennio Morricone.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:50 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film.
Ik denk dat die kritiek vooral kwam op die Whatiwatch copy/paste lijsten.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik poste mijn maandlijstje ook altijd in dit topic, dus maak me er ook schuldig aan.Maar kan de kritieken van anderen daarop wel begrijpen. En volgens mij kan het net zo goed in een apart topic. Dan is iedereen blij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond deze juist wel heel goed gelukt!quote:Op zondag 1 januari 2012 22:16 schreef Klipnap het volgende:
The Lord Of The Rings (1978)
[ afbeelding ]
Verhaal: Frodo moet de Ring van macht vernietigen. Het verhaal in deze film loopt tot Helm's Deep; daarna komt deel 2 van deze film.
Beoordeling: Voor een jaren '70 film is deze misschien goed gelukt, maar dezer dagen komt het zielig over. Die Balrog, Boromir is net een viking, Aragorn een indiaan, Sam een downie, en Gandalf kijkt de helft van de tijd stoned. Maar ook hebben ze bijna alle zinnen rechtstreeks uit het boek overgenomen, en ontbreekt het aan emotie. Wat ben ik blij dat Peter Jackson de reeks later ook heeft verfilmd.
Imdb: 5,9
Ik: 5
Nja, ieder zijn smaakquote:Op zondag 1 januari 2012 23:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vond deze juist wel heel goed gelukt!
Het zou niet de eerste keer zijn dat een acteur erkenning krijgt voor een rol die (naar zijn eigen maatstaven) eerder routineus is.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Brad Pitt wordt alom geprezen voor z'n rol. Ik vond ook dat hij het prima deed, maar nou ook weer niet uitmutend goed. Hij heeft betere prestaties op z'n naam staan The Curious Case of Benjamin Button, Babel en The Tree of Life om maar een paar te noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar moest het toch even vermeldenquote:Op maandag 2 januari 2012 15:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat een acteur erkenning krijgt voor een rol die (naar zijn eigen maatstaven) eerder routineus is.
Briljante trilogie ja, al vond ik 1 en 2 wel een stuk toffer dan 3.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:39 schreef Quisho het volgende:
Back to the future. Had ik natuurlijk veeeeeeel eerder moeten kijken maar volgens mij kwam hij nooit op de nederlandse TV.
Ik denk wel de beste film van de 80's. Hopenlijk zijn de sequels ook zo leuk
Die moet ik ook nog eens kijkenquote:Op maandag 2 januari 2012 23:39 schreef Quisho het volgende:
Back to the future. Had ik natuurlijk veeeeeeel eerder moeten kijken maar volgens mij kwam hij nooit op de nederlandse TV.
Ik denk wel de beste film van de 80's. Hopenlijk zijn de sequels ook zo leuk
Zo'n neppe en slechte film vind ik het. Die Mel Gibson die rustig midden in de firefight staat en iedereen een beetje aan het commanderen is, en nee, natuurlijk vangt hij geen kogel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:54 schreef invine het volgende:
We Were Soldiers
[ afbeelding ]
We were soldiers is een film over vietnam, en dan met de focus op de "air-cavelery", oftewel helikopters met soldaten erin. Dit was nog nooit eerder gedaan en vietnam was de eerste keer.
De film begint in de basis waar de soldaten getraind worden, en binnen een niet al te langen tijd worden ze naar vietnam gestuurd en daar gelijk naar hun eerste missie.. een missie die, wat blijkt, niet te overleven valt.. of toch wel?
Het is een typische Mel Gibson film. Totaal niks mis mee, maar de film grijpt je niet aan zoals braveheart of the patriot dat deden. Ik vond Mel Gibson zelf niet echt op zijn plaats in het begin van de film, soort mega blije commandant en iedereen vind hem maar tof.. meh. Daarnaast wordt er voor mij iets teveel focus gelegd op het geloof en god.
Ook zitten er een paar scenes in waarvan ik denk: die had je er ook uit mogen laten.
Al om al wel een vermakelijk film, hij duurt wel wat lang maar ik vond dit niet storend.
IMDB: 7
Ik: 7,2
Qua effecten etc. voelt die wel aardig echt aan, ook mooi dat de vietnamezen echt vietnamees spreken (denk ik althans). Mel Gibson had inderdaad gewoon alleen regisseur moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:58 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Zo'n neppe en slechte film vind ik het. Die Mel Gibson die rustig midden in de firefight staat en iedereen een beetje aan het commanderen is, en nee, natuurlijk vangt hij geen kogel.
quote:Een echtpaar en hun zoon en dochter verhuizen van de stad naar het platteland. Daar ontdekken ze dat hun droomhuis, een grote boerderij, meer een soort nachtmerrie is. Dit omdat de vorige bewoner uit de gevangenis wordt vrijgelaten en zijn huis terugwil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Hangover (2009)Ja, ik weet het ik loop hopeloos achter maar ik heb deze gisteravond ook eindelijk eens gekeken. Hoewel ik me in het begin gigantisch irriteerde aan personage van Zach Galifianakis werd dat gelukkig later een stuk minder. Verder wel erg leuk. Mike Tyson wasquote:Drie mannen vieren in Las Vegas het vrijgezellenfeest van hun gezamenlijke vriend maar de volgende ochtend worden ze nog maar met hun drieėn wakker. De bruidegom ontbreekt. Geen van allen weet nog wat er de afgelopen avond en nacht is gebeurd. Hun hotelkamer is vernield, er ligt een onbekende baby in een kast en er zit een tijger in de badkamer.![]()
Als je de neiging hebt om deel 2 te kijken snap ik überhaupt niet dat je deel 1 zou willen overslaan..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:07 schreef Dirkos1987 het volgende:
Moet je voor tropa de elite 2 ook deel 1 gezien hebben?
Deel 2 speelt zich 13 jaar later af..je mist vast wel dingen als je deel 1 niet hebt gezien, maar het is wel te doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:17 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb toevallig deel 1 op dvd thuis nu, dus wou graag weten of de volgorde belangrijk is aangezien ik deel 1 zo niet bij de hand heb
"My arm... my fuckin' arm!"quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:43 schreef Nelson90 het volgende:
Requiem for a dream
Nog in 2011 gekeken en komt zeker in aanmerking voor beste film die ik dat jaar heb gezien. Waar ik het eerste half uur nog enigszins in de film moest komen, werd ik daarna helemaal in de film gezogen. Vond alle trucjes van Aronofsky daarbij heel goed werken. Verder fantastische rollen van de hele cast met als grote uitschieter Ellen Burstyn als Sara Goldfarb. Vooral het laatste half uur was echt meesterlijk. Het einde liet me ook totaal verbouwereerd en verre van vrolijk achter, maar wel op een goede manier. De film heeft nog een aantal dagen in mijn hoofd rondgespookt.
9/10, met kans om nog door te groeien tot de volle 10 uit 10.
Met Marilyn Manson erinquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:20 schreef Copycat het volgende:
Gisteren Party Monster weer eens gekeken.
Low budget film die het waargebeurde verhaal vertelt van crazed Club Kid/moordenaar Michael Alig. Met Macaulay Culkin als Alig en Seth Green als James St. James.
Ik blijf het een fascinerend verhaal vinden (het boek Disco Bloodbath van St. James is voor geļnteresseerden een absolute aanrader, net als de documentaire Party Monster, The Shockumentary), maar ook deze film geeft een aardig -zij het soms wat hak op de takkerig- beeld van de vreemde, hedonistische, drugged out wereld waarin de Club Kids zich onderdompelden en de desastreuze gevolgen van deze gekte voor één van hen: Angel Melendez.
De shockumentary is in zijn geheel op YT te vinden.
Deel 1:
Rond 1.55 doet Alig een spontane bekentenis op televisie. "He was the kind of copycat we hate ...![]()
IMDB geeft een magere 5.9. Van mij krijgt Party Monster een 8. En Seth Green voor zijn vertolking van James St. James een dikke 9.
Als Christina inderdaadquote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:29 schreef picodealion het volgende:
Met Marilyn Manson erin.
Dat is overigens de enige reden dat ik 'm destijds heb gekocht. Ik vond 'm behoorlijk slecht. Wel vermakelijk.
Zit net even dat youtube stukje te kijken, die docu ga ik even downloaden. Als ik die echte gasten zo zie was de casting van Party Monster toch best okay. Ik vond Culkin enorm over the top, maar blijkbaar is die Michael Alig echt zo.
Dat kind was echt te bijdehand inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Roces18 het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]
Ergens in de toekomst zijn de huidige vechtsporten ingeruild voor robotgevechten, met robots als Transformers zonder de wapens erop. Maar ik zou hem lekker laten liggen. Weer typisch een film voor het grote publiek, met een uitgekauwd verhaal en nog slechtere dialogen. Het einde zie je al na tien minuten aankomen en met de inbreng van weer zo'n vervelend kind in de film is de film nog slechter geworden. Veel potentie natuurlijk, maar houdt het verhaal volwassen als je een oscar ofzo wilt winnen. Altijd maar die inbreng van irritante kinderen doet films geen goed.
5,5 voor de actie en de sfx
Dat was juist het bijzondere aan die film. De uiteindelijke ontknoping.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:00 schreef Scuidward het volgende:
[ afbeelding ]
The Notebook was vorige week zonder reclame op Nederland 2 dus ik dacht, die pak ik mee. Ik wist dat het een vrouwenfilm was, maar daar ben ik niet vies van dus ik ging er goed voor zitten. Het verhaal ... ja, dat was mooi. Jaren 60, Amerika, jongeman, jongedame, zomerliefde, dwarszittende ouders, alles zat er in. So far so good, maar dan het vertelperspectief. Een opa leest het voor aan een (dementerende) oma in het bejaardenhuis met wat gedoe er omheen waar ik niet teveel over moet uitwijden om geen dingen te verklappen. Dat was net teveel voor mij.
Daarom, een 6,5/10
Het einde was toch ook weer juist heftig? Als je op die heftigheid doelt, ja, dat verwachte ik niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat was juist het bijzondere aan die film. De uiteindelijke ontknoping.
Vertel eens in een spoiler!quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat was juist het bijzondere aan die film. De uiteindelijke ontknoping.
Ik herken dit 100%. Ik heb de film inmiddels een aantal keer moeten zien (for the ladies) en het gaat mij inderdaad net ook een stap te ver om overtuigend te zijn. Verder een prima film.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:00 schreef Scuidward het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was net teveel voor mij.
Het origineel?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
The Wickerman
Nog nooit zo'n slechte film gezien, dat einde. 0/10
Nee deze:quote:
Echte kaskraker ja diequote:Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
The Wickerman
Nog nooit zo'n slechte film gezien, dat einde. 0/10
Een erg goede film met onder meer James Stewart, Richard Attenborourg, Ernest Borgnine e.a.quote:Een vrachtvliegtuig met militairen en olie-arbeiders raakt van koers en crasht in de woestijn na een zandstorm. De overlevenden hebben te weinig water om het lang uit te houden. Noodgedwongen besluiten van het vliegtuigwrak een nieuw vliegtuig te maken.
Oooooooooh wat was dat kind vreselijk irritant.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:12 schreef Roces18 het volgende:
Real Steel
[ afbeelding ]
Ergens in de toekomst zijn de huidige vechtsporten ingeruild voor robotgevechten, met robots als Transformers zonder de wapens erop. Maar ik zou hem lekker laten liggen. Weer typisch een film voor het grote publiek, met een uitgekauwd verhaal en nog slechtere dialogen. Het einde zie je al na tien minuten aankomen en met de inbreng van weer zo'n vervelend kind in de film is de film nog slechter geworden. Veel potentie natuurlijk, maar houdt het verhaal volwassen als je een oscar ofzo wilt winnen. Altijd maar die inbreng van irritante kinderen doet films geen goed.
5,5 voor de actie en de sfx
De actie zag er wel supertof uit, maar dat is het dan ook ja..quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:53 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Oooooooooh wat was dat kind vreselijk irritant.![]()
Eens met de 5.5. Gewoon een standaard zoetsappige Disney film jammer genoeg. Ik snap het hoge cijfer op Imdb ook totaal niet...
wait, what?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:07 schreef Falco het volgende:
Letter from an Unknown Woman
Hele aardige klassieker van Max Ophüls, een niet zo bekende regisseur,
Ik begin een beetje moe te worden van Jason.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:47 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Killer Elite
Actie was heel goed, verhaal zat ook prima in elkaar. De film was alleen een beetje chaotisch vond ik zelf. Geen grote rol voor De Niro helaas.
7
Ik niet echt..hou wel van de personages die hij meestal speelt. Is ook de perfecte man daarvoor op dit moment.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Ik begin een beetje moe te worden van Jason.
Jason is baasquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:54 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Ik begin een beetje moe te worden van Jason.
Zeker niet.. seagal is een jokequote:Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is de steven seagal van deze generatie
Heb je Spirited Away en Princess Mononoke al gezien? Dat worden vaak de beste ghibli's genoemd. Ik heb die 2 nu gezien, maar moet degene die jij genoemd hebt nog zienquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:26 schreef Loop-y het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind (Kaze no tani no Naushika)
[ afbeelding ]
Studio Ghibli animefilm, verhaal speelt zich af in een post-apocalyptische wereld waar een beschaving de grond heeft vervuild een aantal duizend jaar geleden. Natuur is schaars en giftig maar hoofdkarakter Nausicaä houdt van deze giftige alienachtige natuur. The Valley of the Wind is dan wel een plek waar de natuur behouden is en deze vallei raakt verstrikt in een oorlog tussen twee landen. Nausicaä probeert dan het conflict te stoppen ten behoeve van de Ohmus, grote alienachtige wezens die hieronder komen te lijden.
Mooie film, veel 'ahh'-momenten en mooie muziek. Verhaal stak goed in elkaar met een mix humor en drama. Nausicaä is een sterk karakter die goed uit de verf komt binnen de film. Het verhaal bracht ook echt een boodschap mee, James Cameron raakte door deze film ook geļnspireerd om Avatar te maken![]()
8/10, imdb: 8.1/10
Laputa: Castle in the Sky (Tenkū no shiro Rapyuta)
[ afbeelding ]
Na Nausicaä wilde ik meer zien van Studio Ghibli, dus begon ik maar in chronologische volgorde. Film gaat over een ventje in een mijnstad (Pazu) die op een avond een meisje (Sheita) uit de lucht ziet vallen, meisje wordt achterna gezeten voor een bepaald amulet die het oude legendarische luchteiland Laputa kan heractiveren. Piraten zijn echter ook achter dit amulet voor de schatten op het eiland.
Wederom mooie film met mooie muziek, verhalen hadden wel iets van elkaar weg in grote lijnen, maar het dat was niet storend ofzo. Een mooie chemie tussen beide hoofdkarakters, wel minder drama dan Nausicaä en had ook een iets luchtiger thema. Het einde was bevredigend en ik verheug me nu al op de volgende Ghibli film die ik ga kijken![]()
8/10, imdb: 8.1/10
Nope, wil ze graag in chronologische volgorde zien, dus hierna Grave of the Fireflies etc.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:07 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Heb je Spirited Away en Princess Mononoke al gezien? Dat worden vaak de beste ghibli's genoemd. Ik heb die 2 nu gezien, maar moet degene die jij genoemd hebt nog zien
Net als Ali. Wat was die slaapverwekkend zeg. Als ze hem nou wat korter hadden gemaakt was het wat leuker geweest.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:13 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Cinderella Man (2005)
Boksfilm. Amerika ten tijde van de grote depressie in de jaren dertig, en de bokser Russel Crowe als James Braddock heeft het maar moeilijk met zijn gezin. Armoede troef, maar na lange tijd komt hij weer terug in de ring. Het goede van deze film is de pijn die aanschouwelijk wordt gemaakt tijdens het boksen, met een soort rontgenfoto flitsen.
Allemaal waargebeurt, goed in beeld gebracht maar met 144 minuten gewoon te lang. Dat krijg je met die Amerikanen die hun helden verfilmen. Renée Zellweger is irritant in deze film.
7/10
[ afbeelding ]
The Hurricane (1999)
Ook een film over een bokser en ook al waargebeurt. En verdomd, óók al te lang met 146 minuten. Denzil Washington speelt een bokser die in de jaren zestig door racisme ten onrechte in de cel beland. Er vinden maar weinig boks scenes plaats in deze film. Langzaam maar zeker wordt het een rechtbankdrama in plaats van een boksfilm. Ook goed, maar te lang. Uiteindelijk komt hij vrij. En guess what, hij heeft het in het echt wél gedaan - de moorden - zo las ik achteraf.
7/10
QFT!quote:
Dat wordt janken!quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:33 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Nope, wil ze graag in chronologische volgorde zien, dus hierna Grave of the Fireflies etc.
Ik heb 'm gisteren ook gezien en vond 'm net wat beter dan jij. De film was inderdaad lang, maar ik vond het wel sfeervol. Daarnaast vond ik de regie erg goed. Waar ik minder over te spreken was, was het script, want af en toe worden er keuzes gemaakt die wel erg onlogisch zijn. Ook vond ik het veel te voor de handliggend dat op het eindequote:Op donderdag 5 januari 2012 04:15 schreef El_Matador het volgende:
Akmareul boatda/I Saw The Devil (2010)
Nogal langdradige en voorspelbare Koreaanse horrorfilm die lekker Aziatisch bloederig is.
Geen hoogvlieger, helaas.
7.0/10 (IMDB: 7.8/10)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij een 7.8.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
Best review everquote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is de steven seagal van deze generatie
Praat geen poep man.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Steven Seagal is een heldquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Helaas grotendeels mee eens. Seagal had een leuke uitschieter (Under Siege) en maakte daarna alleen nog maar voorspelbare b-films, Statham begon veelbelovend met Lock Stock en Snatch, maar is daarna ook afgezakt tot steeds dezelfde rol in dezelfde film. De films zijn dan misschien iets minder slecht dan die van Seagal en halen in ieder geval de bioscoop nog, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Ik ga er morgen naar toe. Wat vond je van de andere films van Tarr (A Londoni férfi / Werckmeister harmóniįk)?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7,5/10
Karhozat en Satantango vond ik goed, Werckmeister harmoniak iets minder.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik ga er morgen naar toe. Wat vond je van de andere films van Tarr (A Londoni férfi / Werckmeister harmóniįk)?
Gisteren ook gezien, eens met deze "review"quote:Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
[ afbeelding ]
AANRADER!
8/10
Als je Seagal vergelijkt met Statham moet je toch eens wat meer films gaan kijkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ze zijn beide alleen leuk als je ze niet te serieus neemt.
Hij neemt zichzelf anders behoorlijk serieus in zijn filmsquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:30 schreef Falco het volgende:
Statham is geen haar beter dan Seagal. Laatstgenoemde is zich er in ieder geval bewust dat ie in lollerfilms speelt.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je Seagal vergelijkt met Statham moet je toch eens wat meer films gaan kijken
ja en in het echt schijnt hij ook zo te zijnquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij neemt zichzelf anders behoorlijk serieus in zijn films
"you go this way, i punch you here..you fly that way"
Ik hou er van om serieuze films af te wisselen met goede actiefilms.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]misschien moet je wat minder hersenloze actiefilms kijken.
Heb je Crank wel eens gezien dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:38 schreef jimjim1983 het volgende:
the bank job heb ik niet gezien, maar probeer je nou te zeggen dat the transporter films en crank geen hersenloze actiefilms zijn?
ja, geweldige film. het is een soort parodie op hersenloze actiefilms door zelf nog hersenlozer te zijn.quote:
Na het zien van Drive was ik benieuwd naar andere acteerperformances van Ryan Gosling. Eerst Ides of March gekeken, wat niet heel erg boeiend was. Daarna dus deze.quote:Cindy (Michelle Williams) en Dean (Ryan Gosling), ooit gepassioneerd verliefd op elkaar, zien nu na jaren samen te zijn geweest hun huwelijk langzaam uiteenvallen. Met de hoop deze situatie op te lossen besluiten zij samen een hotelkamer te boeken, waar zij terugkijken op hun ontmoeting en de prille, hoopvolle liefde die ze ooit deelden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weinig actie, saai, paar mooie wagens en sexy babes, allebei minimaal in beeld gebracht.
Het mooie camerawerk kan dit echt niet redden, wat een deceptie.
6.5/10 (IMDB: 8.1/10 - 201/250)The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Drive (2011)
Vol verwachting begon ik aan Drive. Grote woorden, de beste film van 2011. Helaas blijkt het een flinterdun verhaaltje, onmogelijke actie en grove fouten in het verhaal.Waarom geef je hem dan een 6,5 (wat toch een ruim voldoende is) als je hem zo vond tegenvallen en alleen maar kritiek op hebt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weinig actie, saai, paar mooie wagens en sexy babes, allebei minimaal in beeld gebracht.
6.5/10 (IMDB: 8.1/10 - 201/250)
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 03:19 schreef El_Matador het volgende:
Drive (2011)
Vol verwachting begon ik aan Drive. Grote woorden, de beste film van 2011. Helaas blijkt het een flinterdun verhaaltje, onmogelijke actie en grove fouten in het verhaal.Dan heb je het hele idee achter de film totaal niet begrepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weinig actie, saai, paar mooie wagens en sexy babes, allebei minimaal in beeld gebracht.
6.5/10 (IMDB: 8.1/10 - 201/250)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
Onzin, hij houdt gewoon van ander soort films.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan heb je het hele idee achter de film totaal niet begrepen.
Af en toe kan uit een motivatie voor het al dan niet leuk vinden van een film toch blijken dat iemand de dingen wel erg bizar interpreteert of dat de film beoordeeld wordt op een onrealistisch verwachtingspatroon of iets dergelijks. Niet alles valt te motiveren als "Ach, ja, dat is gewoon mijn mening, over smaak valt niet te discussiėren", soms kan iemand gewoon uit zijn nek lullen. Dan heb ik het niet over dit specifiek geval, maar in 't algemeen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:10 schreef Waaghals het volgende:
Dat gelul altijd dat iemand een film niet begrepen heeft als hij een film niet leuk vind.
Altijd dat gezeur over een film niet begrijpenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan heb je het hele idee achter de film totaal niet begrepen.
Euh?? Jawel! Als je iets niet leuk vind, dan lul je helemaal niet uit je nek? En over smaak valt idd NIET te discussiėren...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
. Niet alles valt te motiveren als "Ach, ja, dat is gewoon mijn mening, over smaak valt niet te discussiėren", soms kan iemand gewoon uit zijn nek lullen.
Omdat ik ben blijven kijken. De film is mooi gefilmd, maar gewoon een enorme tegenvaller. Zoals ik dat meer heb met "gehypte" films. Iemand hierboven noemde Donnie Darko, waar ik het al vaak over heb gehad. 2001 ASO, zelfde.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:18 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Waarom geef je hem dan een 6,5 (wat toch een ruim voldoende is) als je hem zo vond tegenvallen en alleen maar kritiek op hebt?
Jawel hoor. Als jij een bepaalde film niet begrijpt heeft dat niets met smaak te maken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
Euh?? Jawel! Als je iets niet leuk vind, dan lul je helemaal niet uit je nek? En over smaak valt idd NIET te discussiėren...
Ik zeg er nochtans duidelijk bij dat ik het niet over de mening heb, maar over de motivering ervan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
Euh?? Jawel! Als je iets niet leuk vind, dan lul je helemaal niet uit je nek? En over smaak valt idd NIET te discussiėren...
Ok, als je het idd zo uitlegt kan ik niet anders dan je gelijk geven.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zeg er nochtans duidelijk bij dat ik het niet over de mening heb, maar over de motivering ervan.
Als jij Schindler's List slecht vindt omdat het saai is, dan zeg ik "Oneens, maar goed, dan hebben we een andere smaak". Als jij Schindler's List slecht vindt omdat het oversentimentele Hollywoodmeuk is, dan zeg ik "Ik zie je punt, toch niet helemaal eens, maar dat is dan jouw mening". Als jij Schindler's List slecht vindt omdat de film te opgewekt is, omdat er te weinig hilarische grappen inzitten of omdat het een amateurprojectje is met een veel te klein budget, dan zeg ik "Misschien heb je 't niet helemaal begrepen". Daarover valt zeker te discussiėren en die argumenten vallen perfect onderuit te halen.
quote:American journaWelke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCV Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1950s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |