abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105707872

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiėle meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_105707902
Lapo vorige topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef SnuggLe het volgende:
Warrior
Geweldige film. Had me niet zo verdiept in alle reviews hier, maar toch nu eens gekeken. Wat een superfilm. Ondanks dat hij 2,5 uur duurt, geen moment verveeld. Goede spanning. Had zo nog een uur langer mogen duren. 8,5.

La Dolce Vita
Klassieker. Aardig. Maar er gebeurt zo ontzettend weinig dat het echt gewoon saai is, helaas. Maar wat een mooie vrouw is die Enkberg zeg, nondeju. 6je
pi_105708064
Fightclub, ik moet het boek eerst nog maar eens lezen _O-
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105708695
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Die film is toch wel heel duidelijk?
pi_105708999
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:51 schreef Leanishibe het volgende:

[..]

Die film is toch wel heel duidelijk?
Redelijk, maar niet helemaal.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_105713915
Zombieland (2009)

quote:
Columbus en Tallahassee hebben een manier gevonden om te ontsnappen aan de zombies die de wereld overnemen. Columbus is een bangerik, maar wanneer je bang bent om opgegeten te worden kan angst je in leven houden. Tallahassee is een stoere bad-ass zombie-killer met een passie voor wapens. Zijn doel is om de laatste Twinkie op aarde te bemachtigen. Ze vormen een groep met Wichita en Little Rock, die ook bijzondere manieren hebben gevonden om te ontsnappen aan de zombies. Nu moeten ze uitzoeken wat erger is, afhankelijk zijn van elkaar, of gevoerd worden aan de zombies.
Heeeerlijke film! O+ Genoeg op aan te merken dat dingen niet kunnen - electriciteit anyone? - maar goed, het gaat over zombies dus dan ga ik niet klagen over dat soort dingen :')

Maar goed, Woody Harrelson is geweldig, Eisenberg redelijk geloofwaardig en de cameo grappig.
^O^
pi_105716541
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:26 schreef Cheiron het volgende:
Vanavond The Hangover pt II gezien. Waar ik deel 1 hilarisch vond doet deze film mij iets minder. Bij vlagen nog steeds erg grappig, maar doordat de situaties extremer zijn dan in het eerste deel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vond ik het wat moeilijker om overal de lol van in te zien.

Naast dat is de nieuwigheid er ook een beetje van af natuurlijk en is het trucje van Galifianakis ondertussen ook wel bekend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_105717896
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Het boek is geniaal. Ik kan je sowieso alle boeken van Palahniuk aanraden :P.
  zondag 18 december 2011 @ 11:50:33 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105718005
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 11:46 schreef picodealion het volgende:

Het boek is geniaal. Ik kan je sowieso alle boeken van Palahniuk aanraden :P.
Eens!

Haunted en Choke zijn adembenemend en Pygmy liet me onbedaarlijk lachen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105718875
Dark City

Wat een epic film, dat ik die nooit eerder heb gezien, hoewel ik het gevoel had, dat ik deze ooit wel eens laat op de avond half gezien heb op Veronica o.i.d. vroeger, wist ik niet waar het precies naartoe ging. Had wel meteen een vermoeden natuurlijk, daarvoor kijk ik teveel films denk ik.

Al met al weer dat heerlijke 90's gevoel, heb toch het idee dat ze de laatste 10 jaar een heel ander soort films maken.

8.
pi_105718877
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 11:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eens!

Haunted en Choke zijn adembenemend en Pygmy liet me onbedaarlijk lachen.
Pygmy was moeilijk om door te komen, maar zeker de moeite waard. Alleen de laatste 2 (Snuff en Tell-all) vond ik minder boeiend.

En nu terug ontopic: Niet al te lang geleden de verfilming van Choke gezien. Redelijk flauw, maar toch best een leuk filmpje geworden. De hele deprimerende nihilistische stijl uit Fight Club zie je daar niet in terug, maar ik geloof dat het boek zelf ook wat lichter was.
En Sam Rockwell is altijd wel vermakelijk :).
  zondag 18 december 2011 @ 13:00:11 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105720064
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:27 schreef JDx het volgende:
Dark City

Wat een epic film, dat ik die nooit eerder heb gezien, hoewel ik het gevoel had, dat ik deze ooit wel eens laat op de avond half gezien heb op Veronica o.i.d. vroeger, wist ik niet waar het precies naartoe ging. Had wel meteen een vermoeden natuurlijk, daarvoor kijk ik teveel films denk ik.
Misschien herken je gewoon The Matrix, die hele film is gepikt bij Dark City. Er zijn zelfs shots en gadgets die vrijwel identiek zijn: http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm. Sommige vergelijkingen zijn vergezocht, anderen zijn zo flagrant dat het ronduit beschamend is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105723668
Detention (1998)

Voor de leraren en de vredelievende leerlingen aan Donner High School is het leven een ware hel. Zo wordt een mooie jonge lerares aangerand onder bedreiging van een vuurwapen en worden meerdere leerlingen mishandeld en geļntimideerd. Maar dan krijgt Mr. Walmsley het voor het zeggen op school. Als gedecoreerd oorlogsheld en voormalig dierentrainer besluit hij de 'rotte appels' een lesje te leren dat ze nooit zullen vergeten. Onder zijn strenge leiding verandert de softe school in een soort strafkamp waar leerlingen alleen overleven als ze bereid zijn te leren...

Ik werd aangenaam verrast door deze film. Dacht dat dit een goedkope B-film zou zijn, met slechte acteurs en een flinterdun verhaallijn. Maar ik kwam bedrogen uit. Een aanrader.

IMDB: 6.8
Mijn Cijfer: 7,5
  zondag 18 december 2011 @ 17:14:32 #14
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105731520

Afgelopen week naar de documentaire Ouwehoeren (Rob Schröder en Gabrielle Provaas, 2011) geweest. Prima documentaire over twee zussen, die als prostituees het gezicht van de Amsterdamse rosse buurt zijn. Ik ben erg te spreken over de cinematografie en ook het verhaal dat met de film verteld wordt is in orde. Op wat saaie punten na een leuke, humoristische, documentaire.

7 / 10 (IMDb: 8.2, 6 votes)
  zondag 18 december 2011 @ 17:38:52 #15
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105732363
Ik miste het topic al. Die van mij gesloten. Shit happens, hier verder!
pi_105733835
Rio Bravo gezien (1959), met John Wayne.

Ontzettend trage film voor hedendaagse standaarden, eigenlijk gebeurt er ontzettend weinig, zowel qua tijd als qua locatie gaat het heel langzaam. En er zitten maar een paar korte actiescenes in die eigenlijk nieteens zo actievol zijn.

Tof heb ik me erg vermaakt met de film, het is eigenlijk een hele andere manier van film kijken. Je moet gewoon onderuit gezakt zitten, naar de dialoog luisteren en genieten van het sfeertje dat er is. Verwacht geen spectakel of iets, maar geniet er gewoon van. Ook wel eens lekker.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 18 december 2011 @ 21:50:11 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105745158
Trois Couleurs: Bleu (Three Colors - Blue)
Toen ik Kieslowski`s Trois Couleurs trilogie een aantal jaren geleden voor het eerst in z`n geheel zag vond ik dit het minste van de drie delen, ik vond er niet veel aan. Dat is na deze kijkbeurt wel anders.
Kieslowski maakt een prachtige symfonie van beeld en geluid die perfect bij elkaar passen. Vanaf de allereerste scene vormen ze een mooi koppel en wordt toegewerkt naar een sublieme climax. Ook Juliet Binoche is natuurlijk een belangrijk onderdeel in de schoonheid van de film. Ze zet een sterke rol neer als de vrouw die haar man en dochter verliest bij een auto ongeluk en daarna verder door het leven wilt gaan zonder herinneringen en zonder liefde in haar leven verder wilt gaan.
Ik vond het van begin tot einde een innemend en enerverend werk, m`n mening is na het zien van deze geweldige blu-ray zeker naar boven bijgesteld.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_105746327
Ik heb vanmiddag Kick Ass zitten kijken, misschien had ik het als puber leuker gevonden. Beetje platvloers allemaal, maar goed de film neemt zichzelf ook niet serieus.
  zondag 18 december 2011 @ 22:09:00 #19
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105746520
Slumdog Millionaire
Nog maar een keer weer gezien. Volgende week ga ik zelf naar India/Mumbai, dus geweldig om de sfeer zo alvast te proeven. Topfilm!
pi_105748622
Forbrydelsen (the killing) serie 1 en 2, Scandinavische heroine.

Imdb 8.4
ik: een 9
pi_105750768
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:06 schreef Prego het volgende:
Ik heb vanmiddag Kick Ass zitten kijken, misschien had ik het als puber leuker gevonden. Beetje platvloers allemaal, maar goed de film neemt zichzelf ook niet serieus.
omg nee die film is juist UBER UBER UBER cool, dikke 9!!
pi_105751723
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2011 13:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien herken je gewoon The Matrix, die hele film is gepikt bij Dark City. Er zijn zelfs shots en gadgets die vrijwel identiek zijn: http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm. Sommige vergelijkingen zijn vergezocht, anderen zijn zo flagrant dat het ronduit beschamend is.
Ik heb die film een aantal jaar terug gezien en ik vond hem daar weer op brazil lijken.
pi_105751784
Tangled (2010)

Erg leuke animatie over het welbekende sprookje. Goede mimiek en leuke karakters. Leuke liedjes en een shit load aan humor. Vooral het paard Maximus is briljant.

Disney is naar mijn mening nooit zo dichtbij de klassiekers geweest als dit.

Dikke 8.5 (IMDb 7.8)
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_105760667
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 23:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

omg nee die film is juist UBER UBER UBER cool, dikke 9!!
met zo'n opmerking bevestig je het alleen maar :P
pi_105765645
Contagion

Veel bekende acteurs, een bekende regisseur, een bekend verhaal, maar helaas kabbelt de film maar een beetje voort en wordt het nooit echt leuk of spannend.

5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_105766179
Hesher (2010)

Beetje vaag gefilmd, maar op zich wel een vermakelijke film.
imdb: 7,1
ik: 6
pi_105767002
Dream house

quote:
De succesvolle uitgever Will Atenton stopt met zijn drukke baan in New York om een rustiger leven te kunnen leiden met zijn vrouw Libby en kinderen. Vol mooie plannen vertrekt het gezin naar een nieuw huis in een rustig stadje. Al snel blijkt dat het huis plaats delict is van een moord op de vorige bewoners. Wanneer Will en Libby erachter komen welke gruwelijkheden zich in het verleden hebben afgespeeld in hun nieuwe huis, gaan ze op zoek naar antwoorden. Ze komen in contact met buurvrouw Ann Paterson, die een goede band had met de vorige bewoners. Beetje bij beetje ontdekken Will en Libby samen hoe de verontrustende puzzel in elkaar zit.
Deze film zat echt barstensvol potentie. Het eerste uur van de film was echt vet :) Beetje mindfuck film a - la shutter island. Helaas neemt de film in het laatste half uur een wending, om te huilen. Hoe kunnen ze een film die zo mooi begon zo kapot rapen dat ik helaas een 4,5 kan geven. Een film met potentie, die verkracht is door hollywood.
  maandag 19 december 2011 @ 13:37:30 #28
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_105768896
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:27 schreef JDx het volgende:
Dark City

Al met al weer dat heerlijke 90's gevoel, heb toch het idee dat ze de laatste 10 jaar een heel ander soort films maken.

8.
Ik vond hem net te matig. Veel potentie waar weinig mee gedaan werd in mijn ogen, maar prettig gestoord. 7.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_105768985
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik vond hem net te matig. Veel potentie waar weinig mee gedaan werd in mijn ogen, maar prettig gestoord. 7.
Als ie nu uitgebracht was ja, maar hij komt wel uit 98 he ;) ik denk dat dit een van de pioniers was van dit soort SF-films, dat het nu al uitgemolken is en verbeterd op vele punten doet niks af aan deze versie.

Als je nu de originele TRON gaat kijken denk je ook wat een flutfilm :P
pi_105769042
Contagion

IMDB: 7
Mijn oordeel: 2.5

Uitgemolken verhaal van ontsnapt virus van 12 in een dozijn.
Eigenlijk geen enkele spannende wending ten opzichte van andere films met dit thema.

http://www.imdb.com/title/tt1598778/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 december 2011 @ 13:42:44 #31
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_105769068
De Matrix is van 1999 en is mede door het vele jatwerk zo'n complete film dat die wel de tand des tijds weerstaat. Het acteerwerk in Dark City was me ook te toneelachtig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_105769295
The Ides of March

Ryan Gosling is de persvoorlichter van presidentskandidaat George Clooney en geloofd heilig in zijn kandidaat, gaandeweg wordt hij gedwongen om mee te spelen met allerlei smerige spelletjes die o.a. Paul Giamatti en Philip Seymour Hoffman met hem spelen. Prima politieke thriller die vooral het eerste uur sterk is, het plot wat daarna overheerst vond ik wat minder maar desalniettemin een aardige film met een ijzersterke cast. Ook de regie van Clooney is niets op aan te merken.

7.6
pi_105769853

Hunger (Steve McQueen, 2008)

Slechte zaak dat deze film destijds aan me voorbij is gegaan. Met het oog op de komst van Shame, McQueen's tweede film die in 2012 in Nederland zal worden uitgebracht, werd het tijd dat ik Hunger te zien zou krijgen. Hunger valt op doordat ie onconventioneel en compromisloos is. Het eerste deel van de film bevat nauwelijks dialoog en het wordt niet duidelijk hoe de vork precies in de steel zit. De kijker weet alleen dat hij naar Ierse gevangenen tijdens The Troubles zit te kijken. Pas later in de film worden de daadwerkelijke hoofdrolspelers geļntroduceerd. Het midden van de film bestaat uit een erg indrukwekkende scčne tussen een gevangene en een geestelijke. De shots zijn lang en het acteerwerk nagenoeg foutloos. Acteur Michael Fassbender heeft de grenzen opgezocht voor zijn rol, zoals uit het laatste deel van de film blijkt.

8.5
What's it going to be then, eh?
  maandag 19 december 2011 @ 15:07:59 #34
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_105771989

Dead End
Een doorsnee gezin onderweg naar opa en oma, om kerst te vieren. Om wakker te blijven besluit de pa een binnendoor weg te nemen die ze daar ook zou brengen.
Leuke horror uit de US, prima doorsnee gezinnetje met aardig acteerwerk, flauwe humor en een setting die tot mijn verbazing toch de gehele film aardig goed werkte. Maar buiten de flauwe humor om is het wel een behoorlijk enge film met een toffe ontknoping-even nadenken ontknoping.
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 16:11:32 #35
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_105774746
We Need to Talk About Kevin

Ik keek erg uit naar deze film, maar het viel me allemaal toch wat tegen. Het verhaal gaat over een moeder die moet verwerken dat haar zoon iets vreselijks heeft gedaan. In flashbacks zien we wat er vooraf ging aan die fatale dag. Het acteerwerk van de moeder (Tilda Swinton) en de zoon (Ezra Miller) is dik in orde, terwijl John C. Reilly als de vader wat mij betreft niet goed gecast is. Hij heeft de laatste jaren in zoveel komedies gespeeld dat ik het moeilijk vind om hem in een serieuze rol te zien.

De structuur van de film vond ik ook erg van de hak op de tak en had van mij met wat minder pretentieuze beelden gemogen. Daarnaast is het beeld van de zoon wel erg een-dimensionaal.

Uiteindelijk nog wel de moeite waard, maar ik had er gewoon meer van verwacht: een 7.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_105778941
Dankzij de vele lovende recensies en goede beoordeling op Imdb Dark City gekeken.

Ik moet toch zeggen dat ik de film erg vond tegenvallen. Hoewel het een degelijke sci-fi is deed de film me niet veel. Ik kon niet echt met de hoofdpersoon meeleven, er was naar mijn mening te weinig spanning en ook het einde kon me niet echt bekoren.

De film kijkt aardig weg maar mist teveel om het cijfer te geven dat die op Imdb krijgt. En ondanks de vele vergelijkingen met de Matrix vind ik de de laatst genoemde toch vele male beter uitgewerkt.
Ik geef hem een 6.7
  maandag 19 december 2011 @ 17:56:17 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105779398
Easy A

Ik had een intelligente, scherpe komedie verwacht, ook een beetje richting de Apatow-stijl. Maar dat viel eigenlijk tegen. Het was allemaal nogal tam en de verhaalstructuur flauw gevonden, laat staan dat het geloofwaardig was. Emma Stone daarentegen maakt er nog het allerbeste van. Cijfer: 5,5

EuroTrip
Ik heb mijn portie schijtlollige comedies wel weer gehad. Wat een lamme vrijwel nooit grappige bende is dit ;(. Cijfer: 4,5

Cabaret
Vlot vertelde film rond het Berlijnse nachtclubleven in de jaren '30. Op de achtergrond speelt de opkomst van het nazisme een rol. Wel heeft het een aantal musicalnummertjes ertussendoor. Ikzelf vind ze overbodig, maar soit, het hoort er gewoon bij blijkbaar en op zich is de film wel oke in elkaar gezet. Liza Minelli's rol, een flapdrollerige dame, vond ik niet zo denderend, eerder irriterend op een gegeven moment. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 19 december 2011 @ 18:12:31 #38
67640 SaintOfKillers
pi_105780023
Carnage
Kind A slaat kind B op z'n bek en de ouders van beiden gaan het even onderling oplossen. Enerzijds ben ik geen uitgesproken Polanski-fan, anderzijds ben ik wel liefhebber van films die zich volledig in één ruimte afspelen en veel meer dan gepraat tussen Foster/Reilly en Winslet/Waltz bevat deze film niet. Het komt wat moeizaam op gang, ook al omdat de personages zich in 't begin ongemakkelijk bij elkaar voelen, met de bijhorende nep-vriendelijkheid. Na een tijdje begint het echter te escaleren, begint het schelden/zuipen/kotsen/nog vanalles en wordt het eigenlijk verrassend grappig. Daarbij is het vooral Christoph Waltz die de show steelt met zijn venijnige kleine opmerkingen (en zijn mobieltje). Foster komt soms wat in de buurt van overacteren, maar weet dat (net) binnen de perken te houden. Uiteindelijk een fijne film, al was het wel op een andere manier dan ik had verwacht (eerder komisch dan dramatisch).

Voor degenen die niet interpretatief kunnen lezen en absoluut een cijfer nodig hebben: een 8.

Voor het visuele effect nog even de prachtige/afschuwelijke* poster:

* schrappen wat niet past
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 19 december 2011 @ 18:16:50 #39
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_105780169

O Ritual dos Sįdicos (Awakening of the Beast)
Film uit 1970 van de Braziliaanse cultregisseur José Mojica Marins, de regisseur is bekend van zijn horrortrilogie over Coffin Joe, welke hij zelf speelt. In deze film (niet deel van de trilogie) geeft een dokter een groepje swingers LSD om de effecten te laten zien. Tijdens het nemen van LSD komen ze terecht in de wereld van Coffin Joe.
Mijn eerste ontmoeting met de Braziliaan, op zich wel goed bevallen maar aan de andere kant toch ook wel een behoorlijke zit. Ongeveer een uur van de film is in zwart-wit opgenomen en bevat vage duistere voorbeelden wat het gebruik van drugs kan veroorzaken. Vage, slecht gefilmde/gemonteerde fragmenten volgen elkaar op en pas na zo'n 50 minuten komt het groepje swingers aan bod, al gauw komen ze in de duistere wereld van Coffin Joe, en hier wordt het alleen maar beter... Kleurrijk en tof (nog wel amateuristisch) gefilmd en daarbij is dit gedeelte toch echt op een bepaalde manier erg sfeervol en tof om te zien.
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 23:34:05 #40
42184 crew  DaMart
pi_105799537
Hanna

Hanna is een 16-jarig meisje dat door haar vader in de buurt van de Noordpool wordt getraind om een vechtmachine c.q. huurmoordenaar te worden. Dit doet hij omdat een CIA-agente op haar jaagt en maar één doel heeft: Hanna omleggen. Als Hanna weer in de bewoonde wereld is, begint het kat- en muisspel tussen haar en de CIA-agente en zoals haar vader al aankondigde in het begin: het is pas over als een van beide dames dood is.

Ik had eigenlijk nog nooit van deze film gehoord, en zag de dvd in de winkel liggen vanmiddag. Het verhaal sprak me wel aan, dus toch maar eens gekeken of het wat was. En ik werd niet teleurgesteld. Gaandeweg de film wordt duidelijk wie Hanna is en waarom de jacht op haar is geopend. Wel leken sommige dingen wat te gemakkelijk te gaan en hingen gebeurtenissen in mijn beleving toch wat te veel van toevalligheden samen. Desalniettemin vond ik het wel een interessant verhaal en heb ik me eigenlijk geen moment verveeld tijdens deze film.

De muziek in de film is overigens ook goed, één nummer blijft maar in mijn hoofd zitten nu ;).

De film krijgt een 7,5 van me :).
pi_105801883
The Inbetweeners Movie

Verenigd Koninkrijk
Komedie

97 minuten

geregisseerd door Ben Palmer
met Simon Bird, James Buckley en Blake Harrison

Will, Neil, Simon en Jay zijn vier onrustige en onaantrekkelijke achttien-jarige jongens uit het zuiden van Engeland. Als hun school is afgerond en een van de jongens wordt gedumpt door zijn vriendinnetje, besluiten de jongemannen op vakantie te gaan naar Kreta. Het zal een zoektocht naar zon, zee, drank, vrouwen en seks worden. De zoektocht verloopt echter niet van een leien dakje.

Coole film, geinig verhaal en goeie grappen! echt een aanrader om te zien.
moet de serie ook maaris gaan bekijken
dikke 7.5!
pi_105810397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef casper019 het volgende:
The Inbetweeners Movie

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Komedie

97 minuten

Will, Neil, Simon en Jay zijn vier onrustige en onaantrekkelijke achttien-jarige jongens uit het zuiden van Engeland. Als hun school is afgerond en een van de jongens wordt gedumpt door zijn vriendinnetje, besluiten de jongemannen op vakantie te gaan naar Kreta. Het zal een zoektocht naar zon, zee, drank, vrouwen en seks worden. De zoektocht verloopt echter niet van een leien dakje.

dikke 7.5!
gisteren begonnen met de serie, kijk de film daarna wel. Maar de eerste 2 afleveringen al flink gelachen. Een beetje de engelse variant op Superbad :)
pi_105810563
The Inbetweeners O+
Wist er alleen niet van dat er een film is. Snel kijken. :9
pi_105812692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:03 schreef planethugo het volgende:

[..]

gisteren begonnen met de serie, kijk de film daarna wel. Maar de eerste 2 afleveringen al flink gelachen. Een beetje de engelse variant op Superbad :)
weet jij toevallig of die serie al te koop ismet nl subs?
pi_105812732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:30 schreef casper019 het volgende:

[..]

weet jij toevallig of die serie al te koop ismet nl subs?
geen idee, heb ze met engelse subs en is prima te volgen, de pubers hebben iig geen moeilijk taalgebruik ;)
pi_105814517

The Terminal (Steven Spielberg, 2004)

Zowel Spielberg als Hanks lijken deze film volledig op de automaat gemaakt te hebben. Het resultaat is niet slecht, noch erg interessant. Al direct valt op dat het script te wensen over laat. Hanks' eigenaardige karakter komt door omstandigheden in een fictieve staat, met de flauwe naam Krakozhia, vast the zitten in een terminal in de New Yorkse JFK luchthaven. Tijdens zijn verblijf in de terminal ontmoet hij allerlei mensen, waaronder vrienden, een geliefde en zijn nemesis. Hij wordt een levende legende op het vliegveld.
Uit een film als The Terminal blijkt dat Spielberg meer speelruimte nodig heeft dan de beperkte omgeving van een vliegveld. Zijn talenten komen niet uit bij films die om een toneelachtige setting vragen. Sinds The Terminal richt Spielberg zich gelukkig weer op meer epische films. Het blijft immers vooral een actie-regisseur.

6.5
What's it going to be then, eh?
pi_105816427
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:42 schreef raptorix het volgende:
Contagion

IMDB: 7
Mijn oordeel: 2.5

Uitgemolken verhaal van ontsnapt virus van 12 in een dozijn.
Eigenlijk geen enkele spannende wending ten opzichte van andere films met dit thema.

http://www.imdb.com/title/tt1598778/
Vond dit eigenlijk wel een hele toffe film. Het verhaal is misschien niet origineel, maar de uitwerking vond ik van wel. Het was allemaal vrij sober en naar. 7.5 van mij.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:35:20 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_105817157
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 17:56 schreef Falco het volgende:
Easy A
flauw 5,5

EuroTrip
vrijwel nooit grappige bende 4,5
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:24:23 #49
67640 SaintOfKillers
pi_105819033
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:18 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Vond dit eigenlijk wel een hele toffe film. Het verhaal is misschien niet origineel, maar de uitwerking vond ik van wel. Het was allemaal vrij sober en naar. 7.5 van mij.
Wat ik vreemd vond aan die film, is dat er een half dozijn topacteurs meedoen die vrijwel geen meerwaarde hebben. Soderbergh heeft de laatste jaren al een paar van die films gemaakt die eigenlijk meer op een docu leken dan een film en stak dan vaak amateurs in de hoofdrollen, hier had hij dat ook perfect kunnen doen, het was misschien zelfs geloofwaardiger/beter geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105820268
Gooische vrouwen

Had deze film grappiger verwacht. Er zaten een aantal geslaagde grappen in, maar ook een hoop niet geslaagde zoals met die psychiater. Dat was gewoonweg een complete misser wat mij betreft. Veel ontwikkelingen in de film leken onvoldoende uitgewerkt. Al met al was het aardig om een keer gezien te hebben, maar als een op zichzelf staande film stelt het niet veel voor.
pi_105821035
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vond aan die film, is dat er een half dozijn topacteurs meedoen die vrijwel geen meerwaarde hebben. Soderbergh heeft de laatste jaren al een paar van die films gemaakt die eigenlijk meer op een docu leken dan een film en stak dan vaak amateurs in de hoofdrollen, hier had hij dat ook perfect kunnen doen, het was misschien zelfs geloofwaardiger/beter geweest.

SPOILER
Misschien wel waar. Dat op de automatische piloot acteren had ik niet zo door. Maarja, er moeten wel mensen naar de bioscoop komen natuurlijk. En volgens mij heeft Soderbergh juist wel veel sterren is z'n films zitten altijd, behalve dan The Girlfriend Experience.
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:47:16 #52
67640 SaintOfKillers
pi_105822425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:13 schreef ChickenMan het volgende:
En volgens mij heeft Soderbergh juist wel veel sterren is z'n films zitten altijd, behalve dan The Girlfriend Experience.
Ik had het over films die meer van een docu hebben, zoals The Girlfriend Experience of Bubble. Tuurlijk zitten de Oceans films vol sterren, maar ik vind Contagion meer in het eerste rijtje thuishoren.
pi_105823379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:22 schreef Gillingham het volgende:
[ afbeelding ]
The Terminal (Steven Spielberg, 2004)

Zowel Spielberg als Hanks lijken deze film volledig op de automaat gemaakt te hebben. Het resultaat is niet slecht, noch erg interessant. Al direct valt op dat het script te wensen over laat. Hanks' eigenaardige karakter komt door omstandigheden in een fictieve staat, met de flauwe naam Krakozhia, vast the zitten in een terminal in de New Yorkse JFK luchthaven. Tijdens zijn verblijf in de terminal ontmoet hij allerlei mensen, waaronder vrienden, een geliefde en zijn nemesis. Hij wordt een levende legende op het vliegveld.
Uit een film als The Terminal blijkt dat Spielberg meer speelruimte nodig heeft dan de beperkte omgeving van een vliegveld. Zijn talenten komen niet uit bij films die om een toneelachtige setting vragen. Sinds The Terminal richt Spielberg zich gelukkig weer op meer epische films. Het blijft immers vooral een actie-regisseur.

6.5
Ook gezien gister, wel met je recensie eens, al zou ik 'm op een 7 beoordelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:22 schreef casper019 het volgende:
The Inbetweeners Movie

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Komedie

97 minuten

dikke 7.5!
Wist niet dat daar een film van was, gelijk gedownload. :)
pi_105830801
The Inbetweeners Movie

Een supergrappige 'tiener-film', om het maar even zo te noemen, waarbij vier vrienden op vakantie gaan naar Malta. Er zitten een paar geniale grappen in en bepaalde clichématige momenten worden op het laatste moment nog omgedraaid zodat er toch een goede twist in zit. Leuke film.

IMDB cijfer: 7.5/10
Mijn cijfer: 8.7/10

Edit: Haha! Ik zie nu pas dat de helft van de vorige pagina over deze film en serie gaat. :')
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
pi_105835329
Alle filmliefhebbers even stemmen in de FOK! Film, TV en Radio awards!

FOK! FTR-AWARDS 2011 - Stemtopic!
  dinsdag 20 december 2011 @ 22:09:59 #56
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105840768
Gisteren en vandaag gezien:

New Year`s Eve
Een romantische mozaļek comedy in de trant van Love Actually,die zich afspeelt in New York op (uiteraard) oudejaarsavond. Het is uiteraard éxtreem voorspelbaar en compleet niet vernieuwend maar kijkt wel lekker weg. Een fijne date film.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Trois Couleurs: Blanc (Three Colors: White)
Het middelste en wat mij persoonlijk betreft het minste deel uit de trilogie. Het heeft wel een lekkere portie zwarte humor en een klein kijkje in het Polen van begin jaren `90, toe net het IJzeren Gordijn gevallen was.
De grote minpunten zijn dat de film a) niet beschikt over zo`n goede en charismatische hoofdrolspeelster als de andere twee delen en b) het verhaal niet bijster interessant is.
Niet slecht, maar gewoon een goed middendeel uit de trilogie.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 december 2011 @ 23:48:00 #57
862 Arcee
Look closer
pi_105846208
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:01 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Edit: Haha! Ik zie nu pas dat de helft van de vorige pagina over deze film en serie gaat. :')
Echt bazen hebben maar 1 pagina. 8-)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_105846331
The Departed
Een van de grotere tegenvallers uit de lijst van grote films. Een twee en half durende film met een topregisseur en een sterrencast is normaal gesproken altijd goed, gezien het hoge gemiddelde had ik dan ook hoge verwachtingen. Het begin van de film was dan ook erg goed, lekker rustig opgebouwd en tegelijkertijd heb je na het intro van een half uur prima door met wat voor karakters je te maken hebt. Het middenstuk met het verhaal kan dan prima beginnen en ook dit gaat aanvankelijk prima. Echter wordt er toch wel wat te veel getreuzeld waarna de film lichtelijk begint te vervelen. Het plotje met de vrouw is volledig overbodig en kan in mijn ogen geheel er uit worden gegooid, behalve een wijsheidje wordt er namelijk weinig mee gedaan. Uiteindelijk is er na een redelijke speelduur nog nauwelijks een oplossing, waarna deze na 120 minuten redelijk plotseling komt. Wat volgt is nog wat nawerk om wat vragen voor de kijker te beantwoorden, maar dit voelt nogal gekunsteld aan. Het einde is wat apart voor een hollywoodfilm, maar dit maakt het niet beter. Natuurlijk is het acteerwerk vrij goed en zijn sommige dialogen dan ook wel erg sterk, maar in deze film maken dat de film niet en dus blijft het niet meer dan een zesje.
6/10
pi_105857159
Vind het best opvallend dat je 'm zo laag beoordeeld. Naar mijn mening een van de betere films van de laatste jaren. Maargoed, iedere zijn smaak uiteraard. :)
  woensdag 21 december 2011 @ 10:16:37 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_105857831
Voelde me bedonderd door dat niet-hollywood (alhoewel het toen die film uitkwam bijzonder in de mode was) einde. Ik vond het niets toevoegen en niet passen in de narratieve boog.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105862246
Iemand nog een leuke familie film wat geschikt is om bijvoorbeeld met kerst te kijken?
pi_105862485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:42 schreef Vjenne12345 het volgende:
Iemand nog een leuke familie film wat geschikt is om bijvoorbeeld met kerst te kijken?
Heb je How to train your dragon al gezien? Erg leuk voor jong en oud.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_105862584
quote:
Van de week Rapunzel gezien. Erg leuk.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_105865622
A Time to Kill (1996)

quote:
De Jonge en onervaren advocaat Jake Brigance (Matthew McConaughey) krijgt in een klein stadje in Mississippi de verdediging toegewezen van een zwarte vader (Samuel L. Jackson) die de blanke verkrachters van zijn jonge dochter heeft gedood. Hij zoekt hulp bij zijn oude mentor (Donald Sutherland) en een jonge rechtenstudente (Sandra Bullock).
Een heel blik met bekende namen wordt open gemaakt: Matthew McConaughey, Samual L. Jackson, Sandra Bullock, Kevin Spacey, vader en zoon Donald/Kiefer Sutherland, Kurtwood Smith etc.

Hoewel er veel op aan te merken valt qua rechtzaak en ondanks dat ik me in het begin wel wat ergerde aan Matthew (iets te 'gladde, jonge advocaat') werd het toch erg interessant. Bij het begin van de rechtzaak kreeg ik een beetje het JFK (1991) gevoel (opboksen in een rechtzaak). En wat zweten ze daar in the South :{

Hoewel geen absolute topper, wel een aanrader.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:01:19 #65
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_105872738
The Help

Speelt zich af in de 60's volgens mij met Emma Stone in de hoofdrol. De film gaat over de strijd tussen blanken en zwarten en dat er een grote kloof daartussen heerst. Zo'n beetje elk gezin heeft daar een negerin als "huishulp". De negers staan voor liefde, de blanken voor bot en gemeen. De blanken tonen geen schrijntje respect voor de hardwerkende negerinnen. Deze sfeer domineert de film wel enigszins. Natuurlijk komt Emma Stone in actie want zij vindt het niet langer kunnen dat de negerinnen als stront worden behandeld, dus besluit ze een boek te schrijven. Het verhaal is al een beetje cliché, de film des te meer. Toch heb ik me goed vermaakt tijdens de film. Vond de film realistisch overkomen en soms wat hilarische stukken. Wel is de film erg cliché en wat meer voor vrouwen bestemd denk ik. Ik zie die bioscoopzaal al helemaal zitten met die snikkende dames op het einde. :) Toch komt de boodschap over en is de film zeer vermakelijk en verveelt niet (voor mij).... Conclusie: 8!

Crazy, Stupid, Love

Een typische romcom. Romantische comedy met Ryan Gosling, Emma Stone en die dude van 40 year old virgin. Na 26 jaar huwelijk besluit de vrouw een punt achter haar relatie te zetten, ze is ondertussen ook al een keer vreemdgegaan. Slechte zaak dus. De eerste scene zet al meteen de toon die de hele film voortduurt. Maar man man man, wat een hollywood-ish allemaal. Zelf kan ik er niet al teveel positiefs over kwijt. Het verhaal is naar mijn mening ronduit debiel en een echte suk my dik niveau. Het was meer een combinatie van allerlei andere romantische comedy/drama films van vroegerrr. Ik herkende gewoon hele stukken, maargoed. De sfeer in de film is natuurlijk erg hollywood, dus goed. Kan niet ontkennen dat ik wel een paar keer heb moeten lachen, ze deden immers ook zo hun best. Maar de film is verder echt butt gewoon, vind het ook gewoon vernederend voor de vrouw hoe ze de vrouw neerzetten in de film, oppervlakkige kuthoeren... Jammer :P Geen tot weinig diepgang, Een stad die zo'n beetje uit 10 mensen bestaat, grappig man. Het einde is zooo vet en typisch. Genoeg woorden over vuil gemaakt. een 5!

gegroet
pi_105873169
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

SPOILER
mee eens en om die reden..
SPOILER
Zelf nog Dream House gekeken..best een prima film, maar ik had helaas de trailer al gezien die iedere twist in de film al had verklapt. Wat je ook doet, sla die trailer over..gaat helemaal nergens over :(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_105874957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:01 schreef MrBarros het volgende:

Crazy, Stupid, Love

Een typische romcom. Romantische comedy met Ryan Gosling, Emma Stone en die dude van 40 year old virgin.... etc
Die dude van 40 year old virgin... Steve Carell is geniaal!

Heb de film al een tijdje geleden gezien maar ik vond hem wel geslaagd. Het is precies wat je er van kan verwachten. Hij was eigenlijk nog beter dan ik had verwacht. Het is te lang geleden om er een review over te schrijven maar ik vond het geen vekeerde film.

Mijn cijfer: 7,5
pi_105875482
Following

Had gister geen zin om een dikke 1,5/2 uur film te kijken dus begon ik aan het eerste pareltje van Christopher Nolan. De film duurt maar 1:09 uur een ik vind het een erg geslaagde film! Ben sowieso fan van veel van zijn films maar had deze nog nooit gezien.

IMDB: 7.7
Mijn cijfer: 8
  woensdag 21 december 2011 @ 21:49:10 #69
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105887168
op dit moment Cruel intentions 2 aan het kijken. Prachtige film, haha.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 21 december 2011 @ 22:53:36 #70
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_105892435
Nova Zembla (3D)

Hollandse spektakelfilm over Willem Barentsz en Jacob van Heemskerck, de zeevaarders die in de zestiende eeuw afreisden naar het ijskoude Nova Zembla

Pluspunten:
- Ziet er zeker uit als een hoog budget film en dat is wel te zien, goed sfeertje en mooie graphics.
- Acteurs spelen prima, niets op aan te merken.
- Verhaal lijn is op zich prima.

Minpunten:
- Borsten van Doutze, nee ik ben geen homo en ik kijk er graag naar, maar je ziet haar borsten meer dan haar gezicht. Dat is gewoon niet professioneel als de scene meer gaat over haar borsten dan het dialoog en het verhaal.
- Ik mis een deel.. aan het einde van de film is het ineens heel vlot af en zijn ze gered. De hele barre tocht terug maak je niet mee, dat is in de film iets van 1 a 2 minuten.
- de 3D effecten...waar waren ze? Ik kon er maar 2 echt zien, en heel af en toe zag je een hint van 3d.

Mijn Cijfer: Net een 7, omdat het me toch wel vermaakt heeft.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  woensdag 21 december 2011 @ 23:40:19 #71
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105895933
Vanavond de trilogie afgesloten:

Trois Couleurs: Rouge (Three Colors: Red)

Zelfs al was dit geen goede film geweest dan bevat ie nog een reden om `m toch te kijken: Irene Jacob. Wat een pracht vrouw! net als La Double Vie De Veronique is ze ook hier weer betoverend mooi en weet ze iedere scene de aandacht op zich te vestigen. Gelukkig zet ze in de hoofdrol ook een dijk van een rol neer en is er dus more than meets the eye.
Maar gelukkig is haar schoonheid niet het enige waarop de film leunt. Het is een prachtig werk dat thema`s aanspreekt als Het Lot en toeval, en of dat bestaat of dat alles is voorbestemd.
Een geweldig slot van een sublieme trilogy, wat mij betreft de beste van de drie.

IMDB Cifjer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
pi_105896070
Insidious, Heerlijke film, Ik heb de dvd nu 4 dagen ik heb hem denk ik al 10 keer gezien.
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 23:49:34 #73
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_105896572
Hugo

Een nieuwe Scorcese is natuurlijk altijd een prettig vooruitzicht, zelfs als het verhaal gebaseerd is op een kinderboek. Is het een compleet succes geworden? Nee, dat niet. De 3D-effecten zijn schitterend en voor filmliefhebbers is het op tijden een fijne geschiedenisles, maar de film heeft niet altijd even veel vaart en het is wat onduidelijk voor welke kijkers de film eigenlijk bedoeld is. Kinderen zullen niet alles snappen en zich misschien gaan vervelen en voor volwassenen kan ik me voorstellen dat het soms net wat te simpel is.

Ik had graag vol verwondering in m'n stoel gezeten en dat is helaas niet gebeurd. Desalniettemin heb ik me prima vermaakt en geef ik de film een 8.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_105896991
quote:
Beethoven's Christmas of zo. Met die hond :P

Zelf Transformers 3 gezien, was weer tof _O_
En The Reunion, maar die was zo slecht dat ik hem heb afgezet :X
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105898280
Our idiot brother

Verenigde Staten
Komedie / Drama

90 minuten

geregisseerd door Jesse Peretz
met Paul Rudd, Elizabeth Banks en Zooey Deschanel

Ned (Rudd) ziet het goede in elke situatie en in iedereen, waardoor hij vaak botst met de rest van de wereld – vooral met z’n familie. Nadat hij een tijdje heeft gezeten als straf voor het dealen van marihuana, trekt Ned in bij z’n oudste zus Liz (Mortimer), een hooggespannen moeder van twee. Hij helpt mee in de opvoeding van haar zevenjarige zoon River, maar zijn versie van wat grappig is voor kinderen strookt niet met die van z’n zuster. Nadat hij het leven van Liz op z’n kop heeft gezet, trekt hij in bij de middelste zus Miranda (Banks), een gedreven journaliste. Hij maakt al snel een potje van haar grote doorbraak en verstoort haar voorzichtig opgebouwde liefdesleven. Hij moet dan maar naar z’n jongste zus Natalie (Deschanel), wier wilde verleden als kind haar geluk dreigt te vernietigen. Overal waar Ned komt laat hij chaos achter, maar uiteindelijk ook een zweem van waarheid en geluk.

best een leuke film om te zien, met een grappig verhaal en een aantal leuke momenten. Toch had er wel meer in gezeten, nu is het een gewone gemiddelde wegkijk film die leuk is voor een keertje
een 6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')