abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2011 @ 12:07:19 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_106160300
A Midnight in Paris

Gil (Owen Wilson) is een uitgerangeerde Hollywood schrijver die, samen met zijn verloofde Inez (Rachel McAdams) en haar ouders, naar Parijs trekt om aan een nieuw boek te werken. Tijdens een diner komt Inez toevallig een vriendin tegen die hen meeneemt naar een wijnproeverij, maar wanneer Gil na teveel wijn afhaakt en tijdens een nachtelijke wandeling in een Peugeot Landaulet stapt, gaat hij terug in de tijd om een select gezelschap aan cultuurhelden te ontmoeten.

Zeer vermakelijke film waarin zelfs Carla Bruni in voor komt. Een goede afwisseling met de jaren 20 en het heden en de vele cultuurhelden zorgen dat de film vermakelijk blijft. En met een niet al te moralistische boodschap is het zeker een aanrader!

7,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106172684
In Time

Leuk idee, redelijk begin maar vooral het laatste half uur is zeer matig uitgewerkt. Eigenlijk hetzelfde als Surrogates van 2 jaar geleden. Visueel ziet het er prima uit (op een auto die over de kop vliegt na) en de cast is ook weinig mis, al heeft Timberlake niet de uitstraling om een actiefilm als deze te dragen. Wat blijft hangen is het interessante thema (tijd is letterlijk van levensbelang) met een aardig achtergrondverhaal waar helemaal niets van terecht komt.

6.0
pi_106173210
In Time 2011

Ik had lage verwachtingen omdat ik de hoofdpersonage niet zo mag. Maar ik heb mij toch goed vermaakt. Het verhaal en de uitwerking vond ik erg geslaagd.

8.0

[ Bericht 7% gewijzigd door Snowfish op 29-12-2011 18:18:35 ]
.. was in use.
pi_106189789
Hasta la vista

België
Komedie / Drama

120 minuten

geregisseerd door Geoffrey Enthoven
met Tom Audenaert, Gilles De Schrijver en Robrecht Vanden Thoren

Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.

Vanaf 1 april 2012 te koop op DVD en Blu-Ray

hele goeie sterke film, met leuke droge humor. Zeker 1 van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb, echt een hele sterke belgische film. Goed acteerwerk, leuk verhaal. Echt een topper gewoon.
dikke 8!
  vrijdag 30 december 2011 @ 00:18:27 #155
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_106189942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:

Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.

Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.

AANRADER!

8/10
Dat kan kloppen, ze zijn allebei gebaseerd op boeken van Michael Lewis.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_106190267
Once upon a Time in the West

Brett McBain is een welkomstfeest aan het organiseren voor Jill, de vrouw waarmee hij de vorige maand getrouwd is in New Orleans. Wanneer hij en zijn drie kinderen neergeschoten worden door 'desperados', erft Jill de grond van haar man. Er is echter een spoorwegbouwer die een spoorbaan aan het aanleggen is dwars door het land dat Jill geërfd heeft. Maar dan komt er uit een onverwachte hoek een redder in nood.

Dit is toch een van de beste films aller tijden.

IMDB: 8.7
Mijn Cijfer: 9
pi_106193921
Babel

Verschillende verhaallijnen, afspelend in verschillende landen, lopen uiteindelijk in elkaar over. Het is vergelijkbaar met Crash, behalve dat ik bij het zien van Crash niet ineen kromp van plaastvervangende schaamte vanwege de immens domme fouten die de personages maakten. Ik moet wel zeggen dat het acteerwerk van de acteurs, de beelden en de muziek in Babel prachtig in elkaar zitten, maar dat het plot vol zit met stereotypen en dat het de plank volledig misslaat.

Babel gaat schijnbaar over miscommunicatie tussen verschillende culturen, maar daar heb ik niks van gezien. De verschillende culturen mengden juist goed samen en de enige miscommunicatie die ik zag, was binnen de cultuur zelf. Je ziet eerder veel onwetendheid, of naïviteit.

7 voor de beelden, acteerwerk en muziek.
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_106194038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:26 schreef YellowBlacks het volgende:
Heb deze film al lange tijd liggen, maar ben nooit verder gekomen dan de eerste scene. :P Misschien toch maar eens aan beginnen dan. :D
pi_106198361
quote:

[ afbeelding ]

Brett McBain is een welkomstfeest aan het organiseren voor Jill, de vrouw waarmee hij de vorige maand getrouwd is in New Orleans. Wanneer hij en zijn drie kinderen neergeschoten worden door 'desperados', erft Jill de grond van haar man. Er is echter een spoorwegbouwer die een spoorbaan aan het aanleggen is dwars door het land dat Jill geërfd heeft. Maar dan komt er uit een onverwachte hoek een redder in nood.

Dit is toch een van de beste films aller tijden.

IMDB: 8.7
Mijn Cijfer: 9
Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film. _O_
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:16:33 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_106220076
De afgelopen week met kerstmis gezien:

Home Alone
Geen kerstmis is compleet zonder de inmiddels klassieke avonturen van Macaulay Culkin. Uiteraard kan ik `m inmiddels van voor tot achter dromen maar ik blijf `m nog steeds erg vermakelijk vinden.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

En gisteren in de sneak:
The Lady
Het was nogal een verrassing dat deze gisteren in de sneak preview draaide: ik dacht namelijk dat men nog steeds bezig was met de productie van deze biopic over Aung San Suu Kyi.

Net als met die andere biopic over een legendarische politica, The Iron Lady over Margaret Thatcher, is deze eigenlijk vooral een podium om de hoofdrolspeelster te laten schitteren. Waar in The Iron Lady Meryl Streep nog één van de beste rollen neerzet uit haar recente carriere, kan hier hetzelfde gezegd worden over Michelle Yeoh. Niet alleen acteert ze geweldig en zet ze een prachtige rol neer waarin gevoel en kracht opgaan in het hoofdpersonage, ze lijkt ook als twee druppels water op Suu Kyi.
Verder is het een beetje onevenwichtige mix van het politieke verhaal en het persoonlijke drama dat erachter schuil gaat.
Vooral het eerstgenoemde aspect vond ik erg interessant.

Zeker geen slechte film maar ik denk wel dat er meer in had gezeten. Het voelt nu een beetje aan als een flauwe mix die wat meer pit had kunnen gebruiken.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 30-12-2011 21:24:56 ]
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:06:46 #161
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_106225500
The Pillars of the Earth

Oke, geen film maar een miniserie. Maar ik zet hem hier toch neer want hij was erg leuk!
N.a.v. Ken Follets boek 'The pillars of the earth' is deze miniserie gemaakt. Was zelf al erg fan van zijn boeken dus deze serie was ook heerlijk om te zien.
Het speelt zich af in de middeleeuwen. De rode draad is de bouw van een kathedraal en daaromheen een hoop geweld, verkrachtingen, incest, martelingen en liefde natuurlijk. Aanrader!

imdb: 8.1
ik: 8,5

Toch weer acht uurtjes plezier van gehad ^O^
My mama didn't raise no fool
pi_106228055
The Source Code:
Verrassend interessante actiethriller. Gave verhaallijnen en goede acteerprestaties van onder andere Jake Gyllenhaal. Parallelle werelden en/of time travel vind ik sowieso altijd toffe onderwerpen. Goed uitgewerkt.

Cijfer: 8,0

Moneyball
Op een waargebeurd verhaal gebaseerde honkbalfilm met Brad Pitt in de hoofdrol. Pitt zet een goede rol neer als manager van de Oakland Athletics. Bij zulke sport gerelateerde films komt er altijd wel enige voorspelbaarheid bij kijken maar dat was niet storend in deze film.

Cijfer: 7,4

Unknown
De film scoort best goed op de bekende sites. dus ik had er hoge verwachtingen van. Uiteindelijk helaas een (grote) tegenvaller. Het mysterie en de spanning die de film met zich meebrengt zijn ruimschoots voldoende, maar daar tegenover staan enkele negatieve aspecten. Het acteren vond ik ondermaats, niemand uitgezonderd. Daarnaast staat de film bol van toevalligheden en vind ik de actiescenes over the top en dus niet bij de film passen. De uiteindelijke twist zag ik niet aan komen, op dat punt scoort de film wel pluspunten. Maar over het algemeen geen film om te onthouden.

Cijfer: 5,8
  zaterdag 31 december 2011 @ 00:32:00 #163
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_106230055

Willard
Willard (Crispin Glover) is op zijn werk bij zijn collega's zo'n beetje de pispaal. Wanneer hij ontslagen wordt uit de firma, die zijn inmiddels overleden vader nota bene oprichtte, vindt Willard troost bij een aantal ratten, die in zijn kelder huizen. Na het overlijden van zijn moeder is het dubbel triest dat de band met het familiebedrijf definitief doorgesneden wordt.
Uitstekende horror met humor en sfeer. Uitstekend acteerwerk van vooral Crispin Glover. De film is af en toe echt prachtig gefilmd met daarbij een geweldige soundtrack. Als horror misschien niet eng genoeg, of te braaf, maar in mijn ogen toch echt een van de beste in zijn genre.
pi_106230139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:13 schreef Nemephis het volgende:
Gisteren heb ik Broken Trail, een western uit 2006, gezien. Eigenlijk is het een serie die uit twee delen bestaat, maar het is gewoon een lange film die in tweeën is geknipt.

Edit: terugscrollend zie ik dat Iemand91 maandag 26 december 2011 om 16:03:07 deze film al had gereviewd - dan moet het wel op aanraden van hem zijn geweest dat ik hem heb aangeschaft - thanks!
Graag gedaan. :@ Leuk!
quote:
Die moet ik ook nog eens verder kijken dan de welbekende scene :@ ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:16 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen week met kerstmis gezien:

Home Alone
Geen kerstmis is compleet zonder de inmiddels klassieke avonturen van Macaulay Culkin. Uiteraard kan ik `m inmiddels van voor tot achter dromen maar ik blijf `m nog steeds erg vermakelijk vinden.
Het zelfde hier. Zonder Home Alone geen kerst, en inderdaad ik kan 'm ook dromen (toen ik jonger was heb ik meerdere malen de VHS tape (opgenomen van tv) heen en weer gespoeld om als jonge architectje in spé dat huis te tekenen in plattegrond/kleuren e.d. Helaas is dat huis wel erg kil geworden: hier.

Heerlijke feel-good film, terug naar m'n zorgeloze jaren

Net ook #3 gekeken op de achtergrond, nog steeds te doen maar niet de magie van deel 1 & 2. #4 moet niemand (NIEMAND! }:| ) gaan kijken! :r
  zaterdag 31 december 2011 @ 00:34:04 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_106230149
Transformers: Dark of the Moon

Deel 1 van Transformers was best okay, het betekende de grote doorbraak van Shia LaBeouf, die z'n rol leuk neerzette en alhoewel de redesign van de Transformers belabberd uitpakte was het gewoon best een aardige actiefilm (6.5). Bij deel 2 ging het grandioos mis bij mij, halverwege de film had ik er geen zin meer in, en volgens mij Michael Bay ook niet meer, want de camera was meer op de kont van Megan Fox gericht dan het gezicht van de hoofdrolspeler. Dat bleek ook eigenlijk het enige pluspunt van de film. Helaas zat ik in het vliegtuig dus een laffe fapsessie zat er niet in (3.0). Het derde deel daarom maar bewaard voor zo'n avondje tussen kerst en oud en nieuw zoals gisteren.

En eh, het begin was eigenlijk verrassend goed. De film leek de serieusheid van deel 2 compleet overboord gegooid te hebben en zichzelf totaal niet meer serieus te nemen. LaBeouf, Malkovich en die Chinees van the Hangover speelden allemaal compleet over the top en bijzonder grove cynische humor werd niet geschuwd. Helaas gaat het weer mis als de Transformers in beeld komen. Dit keer is de main villain Soundwave. Nou waren Soundwave en Laserbeak indertijd mijn favoriete Transformers (voor de rest geen fan ofzo), maar ze zijn hier wederom onherkenbaar en vrij zielloos. Soundwave doet iets met een metalen versie van de Tremors slangen en Industrial Light and Magic heeft voor Laserbeak gewoon Watto van The Phantom Menace gerecycled in de hoop dat we het niet door zouden hebben. De rest van de Transformers lijken extra felle kleuren gekregen te hebben en nog dikkere stereotype accenten, waarschijnlijk in de hoop dat we ze nu wel uit elkaar houden, maar ze blijven in de gevechten dramatisch onherkenbaar en vooral karakterloos.

Er zit nog een interessante scene in met een instortend gebouw waar de hoofdrolspelers samen met de militairen die ook niet meer tussen de ene Michael Bay film en de andere te onderscheiden zijn, al schietend en vallend over en door het gebouw heen glijden. Het lijkt allemaal hopeloos voor ons groepje, totdat ze een scene later ineens buiten staan zonder dat duidelijk is hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Zo zitten er meer rare sprongen in de film. De Decepticons willen alleen onze mineralen hebben, een scene later schieten ze de boel kort en klein en proberen ze het menselijke ras in slaven te veranderen. De reden hiervoor--of nog belangrijker wat oneindig veel geavanceerdere gigantische robots in godesnaam aan weke mensen als slaven hebben--wordt nooit duidelijk gemaakt. Decepticons = evil, dat is alle motivatie die nodig is schijnbaar.

Zo lijkt Michael Bay wederom een enorme offday te hebben, en is het nu eens niet een acteur maar de regisseur die volledig op de automatische piloot opereert. Gevoelige scenes worden allemaal ingeleid met een dramatische zoom op het gezicht van de gepijnigde acteur, bombastische muziek die even aanzwelt op de achtergrond en een lensflare die van achter het hoofd langzaam maar zeker het beeld overneemt. Alles is zo formulaisch Michael Bay dat je je af begint te vragen of Michael Bay niet zelf overgenomen is door een buitenaardse robot. Waar hij samen met Bruckheimer nog hele degelijke actiefilms produceerde lijkt daar nu weinig meer van over. Doordat er desalniettemin aardige acteurs inzitten die het zichtbaar naar hun zin hebben gehad en de kont van de vervanger van Megan Fox zelfs nog beter is dan die van Megan Fox zelf, heb ik me uiteindelijk nog best vermaakt.

5.5
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 31 december 2011 @ 00:58:06 #166
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_106231335

Kilómetro 31 (Km. 31)
De tweelingzussen Agate en Catarina kunnen met elkaar communiceren zonder bij elkaar te zijn of te praten. Na een ongeluk raakt Agate in coma. Catarina voelt dat Agata in haar coma in de val zit tussen de realiteit en een eeuwenoude legende van La Llorona.
Oninteressante horrorfilm uit Mexico, die ik ook al gauw weer zal vergeten. Slap acteerwerk, de inspiratiebronnen waren te duidelijk en de film was alles behalve eng te noemen. Veel clichés, de film duurt te lang en het einde kan de boel ook niet redden.
pi_106234295
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:50 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film. _O_
Net gekeken :) Superfilm! Geweldige muziek inderdaad, bijna ontroerend

pi_106235304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:13 schreef casper019 het volgende:
Hasta la vista

[ afbeelding ]

België
Komedie / Drama

120 minuten

geregisseerd door Geoffrey Enthoven
met Tom Audenaert, Gilles De Schrijver en Robrecht Vanden Thoren

Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.

Vanaf 1 april 2012 te koop op DVD en Blu-Ray

hele goeie sterke film, met leuke droge humor. Zeker 1 van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb, echt een hele sterke belgische film. Goed acteerwerk, leuk verhaal. Echt een topper gewoon.
dikke 8!
Net ook gezien. Steen goede film.
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:18:24 #169
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_106238019
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 04:08 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Net ook gezien. Steen goede film.
En er komt een Nederlandse remake.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_106238250
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 00:34 schreef speknek het volgende:

Deel 1 van Transformers was best okay, het betekende de grote doorbraak van Shia LaBeouf, die z'n rol leuk neerzette en alhoewel de redesign van de Transformers belabberd uitpakte was het gewoon best een aardige actiefilm (6.5). Bij deel 2 ging het grandioos mis bij mij, halverwege de film had ik er geen zin meer in, en volgens mij Michael Bay ook niet meer, want de camera was meer op de kont van Megan Fox gericht dan het gezicht van de hoofdrolspeler. Dat bleek ook eigenlijk het enige pluspunt van de film. Helaas zat ik in het vliegtuig dus een laffe fapsessie zat er niet in (3.0). Het derde deel daarom maar bewaard voor zo'n avondje tussen kerst en oud en nieuw zoals gisteren.

En eh, het begin was eigenlijk verrassend goed. De film leek de serieusheid van deel 2 compleet overboord gegooid te hebben en zichzelf totaal niet meer serieus te nemen. LaBeouf, Malkovich en die Chinees van the Hangover speelden allemaal compleet over the top en bijzonder grove cynische humor werd niet geschuwd. Helaas gaat het weer mis als de Transformers in beeld komen. Dit keer is de main villain Soundwave. Nou waren Soundwave en Laserbeak indertijd mijn favoriete Transformers (voor de rest geen fan ofzo), maar ze zijn hier wederom onherkenbaar en vrij zielloos. Soundwave doet iets met een metalen versie van de Tremors slangen en Industrial Light and Magic heeft voor Laserbeak gewoon Watto van The Phantom Menace gerecycled in de hoop dat we het niet door zouden hebben. De rest van de Transformers lijken extra felle kleuren gekregen te hebben en nog dikkere stereotype accenten, waarschijnlijk in de hoop dat we ze nu wel uit elkaar houden, maar ze blijven in de gevechten dramatisch onherkenbaar en vooral karakterloos.

Er zit nog een interessante scene in met een instortend gebouw waar de hoofdrolspelers samen met de militairen die ook niet meer tussen de ene Michael Bay film en de andere te onderscheiden zijn, al schietend en vallend over en door het gebouw heen glijden. Het lijkt allemaal hopeloos voor ons groepje, totdat ze een scene later ineens buiten staan zonder dat duidelijk is hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Zo zitten er meer rare sprongen in de film. De Decepticons willen alleen onze mineralen hebben, een scene later schieten ze de boel kort en klein en proberen ze het menselijke ras in slaven te veranderen. De reden hiervoor--of nog belangrijker wat oneindig veel geavanceerdere gigantische robots in godesnaam aan weke mensen als slaven hebben--wordt nooit duidelijk gemaakt. Decepticons = evil, dat is alle motivatie die nodig is schijnbaar.

Zo lijkt Michael Bay wederom een enorme offday te hebben, en is het nu eens niet een acteur maar de regisseur die volledig op de automatische piloot opereert. Gevoelige scenes worden allemaal ingeleid met een dramatische zoom op het gezicht van de gepijnigde acteur, bombastische muziek die even aanzwelt op de achtergrond en een lensflare die van achter het hoofd langzaam maar zeker het beeld overneemt. Alles is zo formulaisch Michael Bay dat je je af begint te vragen of Michael Bay niet zelf overgenomen is door een buitenaardse robot. Waar hij samen met Bruckheimer nog hele degelijke actiefilms produceerde lijkt daar nu weinig meer van over. Doordat er desalniettemin aardige acteurs inzitten die het zichtbaar naar hun zin hebben gehad en de kont van de vervanger van Megan Fox zelfs nog beter is dan die van Megan Fox zelf, heb ik me uiteindelijk nog best vermaakt.

5.5
Deels gezien

Wat een K film. 1e half uur is te zoet sappig als het maar kan, het willen laten zien van 3D is zoooo duidelijk als je in 2D het bekijkt

En het einde vd film gaat al helemaal nergens over
pi_106238293
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2011 00:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net Ides of March gezien: goeie, politieke dramafilm met supercast, een van mijn favoriete acteurs (Philip Seymour Hoffman) en een goed verhaal -> een 8 :)

http://www.imdb.com/title/tt1124035/
Prima film en goeie cast
pi_106238852
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 00:34 schreef speknek het volgende:

5.5
Leuk stukje
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:30:59 #173
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106244464
Shark Night 3D (2011)
Bij een film als dit verwacht ik natuurlijk geen meesterwerk, maar iets onderhoudends à la Piranha met een goede hoeveelheid bloed en tieten had ik wel verwacht. Maar ook dat viel ontzettend tegen, omdat iemand het in z'n dolle hoofd heeft gehaald om de film een PG13-rating te geven. Daarnaast neemt de film zichzelf ook te serieus. In Piranha zijn de personage nog enigszins persiflages op de lege karikaturen die in zulke horrorfilms voorkomen, hierin zijn het gewoon lege karikaturen. De enige keren dat ik heb moeten lachen was om het verschrikkelijke slechte acteerwerk in wat dramatische scènes zouden moeten zijn, maar dat kan niet de bedoeling geweest zijn.
cijfer: 4

Hanna (2011, VS, Joe Wright)
Mooi geschoten gave acties met coole interessante karakters en een interessant verhaal, kortom een top film. De nog maar 16 jarige Saoirse Ronan is overtuigend als het meisje dat aan de ene kant dodelijk is en aan de andere kant onschuldig en naïef als een klein kind. Raar dat dit niet in de Nederlandse bios is geweest dit jaar en zulke lage ratings krijgt op imdb en metacritic.
cijfer: 8.5

Warrior (2011, VS, Gavin O'Connor)
Verrassend goede film, na de trailer leek het me een dertien-in-een-dozijn film maar door de hoge cijfers heb ik hem toch een kans gegeven. Gelukkig maar dus. De film doet gewoon uitstekend wat het moet doen; twee goed uitgediepte karakters geven met een goed achtergrond verhaal, waarvoor je voor gaat juichen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het acteerwerk is ook top verder. Bij Tom Hardy spat de ingehouden verdriet en het daarbij gepaard gaande agressie van het scherm. Joel Edgerton heeft wat een wat minder eisende en daardoor minder opvallende rol, maar doet het ook prima. De grootste verrassing aan de film was nog wel Nick Nolte. Wie had gedacht dat deze oude rot het nog in zich had om een award-waardige rol neer te zetten?
Hoewel de uitwerking dus uitstekend is pakt het cijfer niet hoger uit, omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 8

[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 31-12-2011 13:32:26 ]
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:36:12 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106255527
The Transporter
Beetje lame actiefilm. Het heeft badass Jason Statham met zijn regeltjes en een naïef Chinees meisje dat niet echt in de film past :'). De Zuid-Franse setting + wat actie is nog oke, maar veel voegt deze film niet toe aan het actiegenre. Cijfer: 6

Horrible Bosses
2011 blijft een uitermate zwak filmjaar, maar met vermakelijke komedies als Horrible Bosses wordt de schade nog enigszins beperkt, ook al wordt dit genre door sommigen (inclusief mij) als inferieur gezien. Deze film biedt een hoop leuke (eigentijdse) grappen in een tof gevonden kluchterig verhaal. Helden van de film zijn naar mijn mening Kevin Spacey en Jamie Foxx. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:37:46 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106255586
En zo is er weer een maand ten einde gekomen met 18 geziene films.

1. Due Date
2. Drive
3. Identity
4. The Poseidon Adventure
5. Horrible Bosses
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')