Dat kan kloppen, ze zijn allebei gebaseerd op boeken van Michael Lewis.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Pro_Shifty het volgende:
Het verhaal van Billy Beane, de general manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die met behulp van computergestuurde analyse met een beperkt budget een succesvolle honkbalploeg samenstelde.
Ik vond de film echt heel leuk. Zit goed in elkaar en je hebt echt het gevoel dat de 2 uur en 13 min voorbij vliegen. Ik vind dit soort films altijd mooi omdat het waargebeurd is. Vind deze ook wel een beetje in het rijtje van `The Blind Side` passen.
AANRADER!
8/10
Heb deze film al lange tijd liggen, maar ben nooit verder gekomen dan de eerste scene.quote:
Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:26 schreef YellowBlacks het volgende:
Once upon a Time in the West
[ afbeelding ]
Brett McBain is een welkomstfeest aan het organiseren voor Jill, de vrouw waarmee hij de vorige maand getrouwd is in New Orleans. Wanneer hij en zijn drie kinderen neergeschoten worden door 'desperados', erft Jill de grond van haar man. Er is echter een spoorwegbouwer die een spoorbaan aan het aanleggen is dwars door het land dat Jill geërfd heeft. Maar dan komt er uit een onverwachte hoek een redder in nood.
Dit is toch een van de beste films aller tijden.
IMDB: 8.7
Mijn Cijfer: 9
Graag gedaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:13 schreef Nemephis het volgende:
Gisteren heb ik Broken Trail, een western uit 2006, gezien. Eigenlijk is het een serie die uit twee delen bestaat, maar het is gewoon een lange film die in tweeën is geknipt.
Edit: terugscrollend zie ik dat Iemand91 maandag 26 december 2011 om 16:03:07 deze film al had gereviewd - dan moet het wel op aanraden van hem zijn geweest dat ik hem heb aangeschaft - thanks!
Die moet ik ook nog eens verder kijken dan de welbekende scenequote:
Het zelfde hier. Zonder Home Alone geen kerst, en inderdaad ik kan 'm ook dromen (toen ik jonger was heb ik meerdere malen de VHS tape (opgenomen van tv) heen en weer gespoeld om als jonge architectje in spé dat huis te tekenen in plattegrond/kleuren e.d. Helaas is dat huis wel erg kil geworden: hier.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:16 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen week met kerstmis gezien:
Home Alone
Geen kerstmis is compleet zonder de inmiddels klassieke avonturen van Macaulay Culkin. Uiteraard kan ik `m inmiddels van voor tot achter dromen maar ik blijf `m nog steeds erg vermakelijk vinden.
Net gekekenquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:50 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik luisterde 10 jaar terug (ongeveer) altijd naar de muziek van deze film, op een platenspeler welteverstaan. Beste muziek ooit in een film.
Net ook gezien. Steen goede film.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:13 schreef casper019 het volgende:
Hasta la vista
[ afbeelding ]
België
Komedie / Drama
120 minuten
geregisseerd door Geoffrey Enthoven
met Tom Audenaert, Gilles De Schrijver en Robrecht Vanden Thoren
Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.
Vanaf 1 april 2012 te koop op DVD en Blu-Ray
hele goeie sterke film, met leuke droge humor. Zeker 1 van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb, echt een hele sterke belgische film. Goed acteerwerk, leuk verhaal. Echt een topper gewoon.
dikke 8!
En er komt een Nederlandse remake.quote:Op zaterdag 31 december 2011 04:08 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Net ook gezien. Steen goede film.
Deels gezienquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:34 schreef speknek het volgende:
Transformers: Dark of the Moon
Deel 1 van Transformers was best okay, het betekende de grote doorbraak van Shia LaBeouf, die z'n rol leuk neerzette en alhoewel de redesign van de Transformers belabberd uitpakte was het gewoon best een aardige actiefilm (6.5). Bij deel 2 ging het grandioos mis bij mij, halverwege de film had ik er geen zin meer in, en volgens mij Michael Bay ook niet meer, want de camera was meer op de kont van Megan Fox gericht dan het gezicht van de hoofdrolspeler. Dat bleek ook eigenlijk het enige pluspunt van de film. Helaas zat ik in het vliegtuig dus een laffe fapsessie zat er niet in (3.0). Het derde deel daarom maar bewaard voor zo'n avondje tussen kerst en oud en nieuw zoals gisteren.
En eh, het begin was eigenlijk verrassend goed. De film leek de serieusheid van deel 2 compleet overboord gegooid te hebben en zichzelf totaal niet meer serieus te nemen. LaBeouf, Malkovich en die Chinees van the Hangover speelden allemaal compleet over the top en bijzonder grove cynische humor werd niet geschuwd. Helaas gaat het weer mis als de Transformers in beeld komen. Dit keer is de main villain Soundwave. Nou waren Soundwave en Laserbeak indertijd mijn favoriete Transformers (voor de rest geen fan ofzo), maar ze zijn hier wederom onherkenbaar en vrij zielloos. Soundwave doet iets met een metalen versie van de Tremors slangen en Industrial Light and Magic heeft voor Laserbeak gewoon Watto van The Phantom Menace gerecycled in de hoop dat we het niet door zouden hebben. De rest van de Transformers lijken extra felle kleuren gekregen te hebben en nog dikkere stereotype accenten, waarschijnlijk in de hoop dat we ze nu wel uit elkaar houden, maar ze blijven in de gevechten dramatisch onherkenbaar en vooral karakterloos.
Er zit nog een interessante scene in met een instortend gebouw waar de hoofdrolspelers samen met de militairen die ook niet meer tussen de ene Michael Bay film en de andere te onderscheiden zijn, al schietend en vallend over en door het gebouw heen glijden. Het lijkt allemaal hopeloos voor ons groepje, totdat ze een scene later ineens buiten staan zonder dat duidelijk is hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Zo zitten er meer rare sprongen in de film. De Decepticons willen alleen onze mineralen hebben, een scene later schieten ze de boel kort en klein en proberen ze het menselijke ras in slaven te veranderen. De reden hiervoor--of nog belangrijker wat oneindig veel geavanceerdere gigantische robots in godesnaam aan weke mensen als slaven hebben--wordt nooit duidelijk gemaakt. Decepticons = evil, dat is alle motivatie die nodig is schijnbaar.
Zo lijkt Michael Bay wederom een enorme offday te hebben, en is het nu eens niet een acteur maar de regisseur die volledig op de automatische piloot opereert. Gevoelige scenes worden allemaal ingeleid met een dramatische zoom op het gezicht van de gepijnigde acteur, bombastische muziek die even aanzwelt op de achtergrond en een lensflare die van achter het hoofd langzaam maar zeker het beeld overneemt. Alles is zo formulaisch Michael Bay dat je je af begint te vragen of Michael Bay niet zelf overgenomen is door een buitenaardse robot. Waar hij samen met Bruckheimer nog hele degelijke actiefilms produceerde lijkt daar nu weinig meer van over. Doordat er desalniettemin aardige acteurs inzitten die het zichtbaar naar hun zin hebben gehad en de kont van de vervanger van Megan Fox zelfs nog beter is dan die van Megan Fox zelf, heb ik me uiteindelijk nog best vermaakt.
5.5
Prima film en goeie castquote:Op donderdag 29 december 2011 00:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Net Ides of March gezien: goeie, politieke dramafilm met supercast, een van mijn favoriete acteurs (Philip Seymour Hoffman) en een goed verhaal -> een 8
http://www.imdb.com/title/tt1124035/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het acteerwerk is ook top verder. Bij Tom Hardy spat de ingehouden verdriet en het daarbij gepaard gaande agressie van het scherm. Joel Edgerton heeft wat een wat minder eisende en daardoor minder opvallende rol, maar doet het ook prima. De grootste verrassing aan de film was nog wel Nick Nolte. Wie had gedacht dat deze oude rot het nog in zich had om een award-waardige rol neer te zetten?
Hoewel de uitwerking dus uitstekend is pakt het cijfer niet hoger uit, omdatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 8
[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 31-12-2011 13:32:26 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |