Nou ja, er moet nog tenminste 48 kilo vanaf. Dus heb ik die risico's er wel voor over. Ik ga eerst alleen maar cutten en op het laatst bouw ik het wel af.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:07 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!
Netjes Juicyhill! Pas je op dat het niet te hard gaat? Dan is het risico op jojo-en nogal groot![]()
Wow, 4 keer in de week 2,5 uur... :|quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef Juicyhil het volgende:
Jazeker. Mijn training (4x in de week, 2,5 uur lang) bestaat uit een uur cardio en daar tussendoor veel KT.
Water drinken...quote:Op woensdag 14 december 2011 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb zo'n momentje waar ik honger blijf houden, ookal heb ik net wat gegeten
O: muesli met yogh
T:appel
L: boerensalade
T: wortel
T: cup a soup
nog steeds honger
D: braadstoom kip met groente en aardappel
Ja dat doe ik al de hele dag maar ik heb nog steeds honger, dus heb maar weer een wortel gepakt.quote:
Ben op mn werk en heb hier alleen nog wortels en appels liggen...quote:Op woensdag 14 december 2011 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
Honger hebben is niet goed. Eet dan wat substantieels ipv een wortel....
Jupsquote:Op woensdag 14 december 2011 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
Weet je iig voor de volgende keer dat je meer eten mee moet nemen
Het probleem is de honger niet, maar meer de honger waarin...quote:Op woensdag 14 december 2011 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat soort honger is gewoon een mindfuck bij ons dikkerdjes.
Ik zou willen dat ik vier keer in de week 2,5 uur zou kunnen sporten... Telt wassen en stofzuigen ook als sport?quote:Op woensdag 14 december 2011 11:26 schreef Juicyhil het volgende:
Jazeker. Mijn training (4x in de week, 2,5 uur lang) bestaat uit een uur cardio en daar tussendoor veel KT.
Het is een extra stok achter de deur als ik drie keer per week met een trainer afspreek. Die vierde keer is ook altijd proppen, maar die doe ik meestal zondag. Voor de rest heb ik zelf ook amper tijd, sinds ik in de avond naar school ga.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik vier keer in de week 2,5 uur zou kunnen sporten... Telt wassen en stofzuigen ook als sport?
Bij mij is het totaal geen optie, naast werk, gezin en huishouden. Ben erg blij dat ik volleybaltraining en geregeld een wedstrijd kan in proppen.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is een extra stok achter de deur als ik drie keer per week met een trainer afspreek. Die vierde keer is ook altijd proppen, maar die doe ik meestal zondag. Voor de rest heb ik zelf ook amper tijd, sinds ik in de avond naar school ga.
Nee, kan niet zeggen dat ik geen tijd heb voor college, een tentamen of een deadline, omdat ik moet sporten... Bovendien moet het ook leuk blijven. Als ik nooit op zondag naar een verjaardag kan "omdat ik moet sporten", word m'n leven er uiteindelijk niet leuker op, denk ik. Sowieso zou ik me dan een beetje een egoist voelen, zeker als het mijn vrienden zijn die op me rekenen.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:13 schreef Juicyhil het volgende:
Op de sportschool zeggen ze altijd dat ik anders moet denken. Dat ik bijvoorbeeld geen tijd heb voor een verjaardag omdat ik moet trainen i.p.v. dat ik geen tijd heb om te trainen omdat ik naar een verjaardag moet.
Maar ja, dat gaat helaas niet voor alles op
Ow, dat vind ik wel een goede gedachtengang hoorquote:Op woensdag 14 december 2011 17:13 schreef Juicyhil het volgende:
Op de sportschool zeggen ze altijd dat ik anders moet denken. Dat ik bijvoorbeeld geen tijd heb voor een verjaardag omdat ik moet trainen i.p.v. dat ik geen tijd heb om te trainen omdat ik naar een verjaardag moet.
Maar ja, dat gaat helaas niet voor alles op
Daarom sta ik ook altijd vroeg op. In het weekend heb ik 's ochtends altijd tijdquote:Op woensdag 14 december 2011 17:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, kan niet zeggen dat ik geen tijd heb voor college, een tentamen of een deadline, omdat ik moet sporten... Bovendien moet het ook leuk blijven. Als ik nooit op zondag naar een verjaardag kan "omdat ik moet sporten", word m'n leven er uiteindelijk niet leuker op, denk ik. Sowieso zou ik me dan een beetje een egoist voelen, zeker als het mijn vrienden zijn die op me rekenen.
En Sjeen, wassen, stofzuigen, strijken, dweilen, het telt allemaal
Xx
Wat ik dan altijd deed was het eten bewaren en dan een uurtje later eten. Resulteert ook niet in een snaai. En het is nog voor 8enquote:Op woensdag 14 december 2011 19:20 schreef Purdey het volgende:
Ik heb altijd hetzelfde: Ik kom rond 17:30 thuis, het eten staat dan al klaar, want ik woon nog thuis. En dan heb ik geen honger. Dus eet ik wel, maar met lange tanden. En dan rond 19:00/19:30 krijg ik hónger, wat altijd resulteert in een snaai feestje. Bekertje yoghurt, banaantje, stukje nougat, koekje.
Ik hou het meestal op water en als ik echt zin heb in fris pak ik cristal clear. In het weekend drink ik wel een glaasje dr Pepperquote:Op donderdag 15 december 2011 01:51 schreef dudesque het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: Crackers met kaas
L: Komkommersalade met oude kaas, kipfilet, groene ui en vet vrije dressing
T: handje pepernootjes en salamistick
D: Bruine rijst met kipfilet
T: ik denk dat dat een bekertje kwark wordt heb ik al de hele dag zin in.
Oh en ik heb best wel veel moeite met het drinken van water als ik niet aan het sporten ben. Ik drink diet 7-updoen jullie dat ook? Light dranken?
Is Spa&fruit zo slecht? Dat bevat toch juist heel weinig kcals? (Oh help, daar gaat m'n nieuw ontdekte drankje!)quote:Op donderdag 15 december 2011 11:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik drink al jaren alleen thee, water en spa rood. Af en toe heb ik zin in een beetje zoet en dan neem ik een slokje van's Roosvicee 50/50. Erg goed te doen, daar zit niet zoveel troep in. En de helft minder suiker dan in Spa en Fruit (1 glas daarvan is 1/4 van je dagelijkse hoeveelheid suiker!). Ik heb ook suikervrije siroop maar die gebruik ik meestal voor waterijsjes. Of stoofpeertjes.
Ik dacht ook dat het heel erg mee valt... misschien ligt het aan de smaak?quote:Op donderdag 15 december 2011 12:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is Spa&fruit zo slecht? Dat bevat toch juist heel weinig kcals? (Oh help, daar gaat m'n nieuw ontdekte drankje!)
Hm, dat zou kunnen. Ik heb meestal lemon cactus. En soms orange passion of forest fruit. Gelukkig drink ik het niet al te veel. Maar ik neem wel naar m'n werk een halve liter mee, omdat ik minder zuivel wil drinken.quote:Op donderdag 15 december 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het heel erg mee valt... misschien ligt het aan de smaak?
Xx
Volgens calorielijst.nl is het 7 kcal en 1,6 gram suiker per 100 ml... dat vind ik nou niet echt veelquote:Op donderdag 15 december 2011 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet uit mijn hoofd even niet wat Spa&Fruit (heb het trouwens over de pakken, niet over de flessen) qua calorieën doet. Heb gisteren alleen naar de hoeveelheid suiker gekeken.
Ik heb dat ook een tijd gedronken, had er extra op gelet.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Volgens calorielijst.nl is het 7 kcal en 1,6 gram suiker per 100 ml... dat vind ik nou niet echt veel
Xx
Edit: Dit is dus wel de fles, niet het pak...
Oeps... Ik mag voor de kerst nog even lowlights laten zetten, maar ben bang dat het bij de kapper een klein beetje heel erg druk is deze weekquote:Op maandag 19 december 2011 10:23 schreef Purdey het volgende:
Verder moet ik netals gisteravond m'n haar nog even verven. Had het gister denk ik te snel uitgespoeld, resultaat: Een gekke oranje gloed over m'n uitgroeiEn ik maar denken, ik doe het nu, want dan zit het met de kerst weer goed en is die lucht weer uit m'n haar
ZIlvershampoo heb ik staan (gekocht nadat de vorige kapper het oranje geverfd had), maar daar wordt m'n haar zo ontzettend dood van... Bovendien heb ik een cadeaubon, dus het kost me niks, dan lekker naar de kapperquote:Op maandag 19 december 2011 10:33 schreef RandomMoron het volgende:
Hmm..zilvershampoo of daddy o.van lush gebruiken!!
Lief dat je zeker weet dat het gaat lukken...quote:Op maandag 19 december 2011 10:33 schreef Purdey het volgende:
Doel moet in principe haalbaar zijn, aan de andere kant, lastig met de decembermaand. Ik weet zeker dat het je gaat lukken, je bent consequent genoeg
Ik had nog voor het einde van dit jaar onder de 100 willen zitten, maar dat is niet gelukt. Ik ben niet consequent genoeg. Aankomende week er extra op letten, en tussen kerst en oud&nieuw ook en dan is 't weer even genoeg. Ik wil nu in juni 2012 onder de 100 zitten. Moet gaan lukken. Een half jaar, rond de 15 kilo. Iets minder zelfs.
6 kilo tot 1 maart moet haalbaar zijn in theoriequote:Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef RandomMoron het volgende:
Oe, ik wil ook een nieuw doel : 75 kilo op 1 maartdat is nog 6 kilo
Vond dit op thinkgeek, inhaleerbare chocolade..
http://www.thinkgeek.com/interests/stocking-stuffers/e67f/
Txsquote:Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Purdey het volgende:
@Tink: Weet je wat het is bij jou, jij bent gewoon goed bezig. Jij post lijstjes waarvan ik soms denk: 'Oeh, wat veel!' maar je valt er wel mee af. Dus je eet goed en gezond, je hongert jezelf niet uit en je valt toch af. En het gaat misschien langzaam, maar beter langzaam en blijvend dan snel en na een half jaar weer terug bij af, toch?
Broosbuffet? Ik denk dat je broodbuffet bedoelt, maar weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen...quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:13 schreef RandomMoron het volgende:
Voor het eerst merk ik verschil in gewicht dus wat rustiger aandoen. Kerstavond eet ik samen thuis met vriendjelief, ik kook, dus niet al te veel en vet. 1e kersrdag eten we nu een broosbuffet met luxe salades avec mijn ouders en tweede kersendag is mijn vriend jarig dus komt er af en toe bezoek en eten we savonds krabbenpoten bij de schoonouders
He wat balenquote:Op woensdag 21 december 2011 09:14 schreef Purdey het volgende:
Voorheen had ik vooral migraine in m'n stopweek van m'n pil, tegenwoordig zo'n beetje 2 keer per week
Slaat echt nergens op... persoonlijkheidstesten horen sowieso uitgebreider te zijn dan dat, tss!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:20 schreef Purdey het volgende:
Ik heb uiteindelijk wel gezegd dat ik hoofdpijn had, maar ik denk niet dat het veel heeft mogen batenSowieso irriteerde ik me nogal aan die hele intake. Ik kreeg 30 stellingen, en daarin moest ik aangeven in hoeverre ik het daar mee eens was. Aan de hand daarvan concludeerden ze dan maar even mijn karakter. En toen ik zei dat er niks van klopte, werd er doodleuk gezegd dat de test meestal prima overeen komt. Lang leven het MBO in Rotterdam..
Wat doe je aan lichaamsbeweging zo op zo'n dag?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:15 schreef Panzermaus het volgende:
Vandaag, lang geleden dat ik het op deze manier in kaart heb gebracht.
O: banaan, [600 ml halfvolle melk, 15 gr cacaopoeder, 30 gr whey, 2.5 gr creatine monohydrate], 2x grof volkoren pindakaas, multi-capsule
T: 1x ontbijtkoekreep
L1: 2x grof volkoren kipfilet, 2x grof volkoren pindakaas
T: 1x zakje Nibbits
L2: 2x grof volkoren kipfilet, 600 ml halfvolle melk
L3: 2x grof volkoren kipfilet, 2x grof volkoren pindakaas
D1: veel, van alles wat + 2x magere yoghurt
D2: [600 ml halfvolle melk, 15 gr cacaopoeder, 30 gr whey, 2.5 gr creatine monohydrate], banaan
D3: 500 gr magere kwark, 2x visolie-capsule
WATER: 6x 500 ml kraanwater over de gehele dag
Zij kennen je gewoon veel beter dan jij jezelf, schaam je!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:20 schreef Purdey het volgende:
Ik heb uiteindelijk wel gezegd dat ik hoofdpijn had, maar ik denk niet dat het veel heeft mogen batenSowieso irriteerde ik me nogal aan die hele intake. Ik kreeg 30 stellingen, en daarin moest ik aangeven in hoeverre ik het daar mee eens was. Aan de hand daarvan concludeerden ze dan maar even mijn karakter. En toen ik zei dat er niks van klopte, werd er doodleuk gezegd dat de test meestal prima overeen komt. Lang leven het MBO in Rotterdam..
Dat vroeg ik me ook afquote:Op donderdag 22 december 2011 09:08 schreef Sjeen het volgende:
Wat doe je aan lichaamsbeweging zo op zo'n dag?
Sjeen zat in een cupcakebakflow... tot ik dit weekend mijn mixer slooptequote:Op donderdag 22 december 2011 09:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af
En Sjeen is terug, da's altijd fijn! *weet niet of je weg-weg was, maar ik had je even gemist*. Wat ik me afvroeg he Sjeen, eet jij bruin of volkoren? Want je lijstje zegt meestal bruin...:)
Xx!
Ah, op die fietsquote:Op donderdag 22 december 2011 09:31 schreef Sjeen het volgende:
Sjeen zat in een cupcakebakflow... tot ik dit weekend mijn mixer sloopteIk zit overigens nog steeds onder 85 en dat is mijn streven voor 1 januari.
Ik zeg bruin, maar eet vanalles wat niet wit is. Gewoon tarwebrood, limburgs terf (tarwe met sesam en maanzaad), landbrood (gedeeltelijk zuurdesem), vikorn volvezel. Ik haal elke woensdag vier broden bij Steevens, die gaan de vriezer in.
De botercreme is gevaarlijkerquote:Op donderdag 22 december 2011 09:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ah, op die fietsEn een cupcakebakflow klinkt nogal...uhm...gevaarlijk. Je herinnert me er trouwens aan dat ik best een appeltaart of een kersentaart zou kunnen bakken vandaag
Ik was ook van mening dat een docent van een MBO niet in de positie was om een persoonlijkheidstest te doen. Daar zijn andere mensen voor, die daar wél voor geleerd hebben. Buiten dat vond ik de hele intake overdreven. Er werd min of meer beweerd dat ik ontzettend veel moeite zal hebben met het afronden van een opleiding, terwijl ik probleemloos 2 thuisstudies heb afgerond met een diploma. En als je érgens gedisciplineerd voor moet zijn, dan is het wel voor een thuisstudie. Hoe dan ook, bedankt voor de lieve/nuttige reacties, fijn om te horen dat het niet aan mij ligtquote:Op donderdag 22 december 2011 09:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zij kennen je gewoon veel beter dan jij jezelf, schaam je!![]()
Maar even serieusWat een idioterie. Als jij zegt dat het niet klopt dan horen zij te zeggen dat dat kan voorkomen, want dat is domweg zo. Bij elke persoonlijkheidstest. Heeft niets met hoofdpijn te maken (kut voor je
) maar gewoon met een test die niet bij jou past.
Ja, njah, het is soms wel vervelend, maar als ik mezelf blijf vertellen dat ze het heus goed bedoelen, valt het wel mee. Ik ga gewoon lekker in de keuken staan en bemoei me verder nergens meequote:Op donderdag 22 december 2011 15:29 schreef Purdey het volgende:
Met zulke dagen ben ik zo blij dat ik geen schoonfamilie hebHet circus, met kerst. Wat een kwelling
quote:For twenty years, every sentence began with “When I’m thin I’ll…” I had spent two decades pinning my hopes, dreams, and great expectations on the tail of future thinness. The saddest realization was that being thin did not bring me happiness. I was still the same person. I was just beginning the grieving process of losing food, my lifelong best friend and I wasn’t ready to live the life I had dreamed up in svelte skin. “Welcome, Disappointment, Depression, and Anxiety, so glad you could make it!”
Dat is zeker treffendquote:Op donderdag 22 december 2011 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik ook niet en ik vond haar toen ze dik was eigenlijk ook absoluut een mooie vrouw.
Ik vond dit stukje wel treffend overigens:
[..]
quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
De ochtend VOOR kerst een nieuw alltime lowO*O*O*O*O*
Dat vooral, lekker genieten en tussen kerst en oud en nieuw weer streng...quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fuck dat! Het iskerst
!!
Fijne dagen allemaal lieverds!! Ik zit vandaag (en gister) aan de shakes en aan de appels, zodat ik de komende drie dagen lekker culinair kan genieten
Ik ga me niet volstoppen maar zeker ook niet inhouden!
Oehh, lekker! Ik heb gister ontbeten met twee brownies, dus we hadden een dezelfde soort dagquote:Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga morgenvroeg op de weegschaal... Fingers crossed
Verder vandaag weer helemaal normaal gedaan, gisteren wel nog geluncht met cheesecake![]()
Xx
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekkenquote:Op woensdag 28 december 2011 11:52 schreef RandomMoron het volgende:
Ik durfde niet op de weegschaal..alle moed verzamelt en ik zit op hetzelfde als voorvijf december, dus niets aan en af!! En hoi childofthestarsje zit dan op mijn startgewicht, er is tien vanaf! Ik woog ook 65 een paar jaar geleden en op mijn zwaarst 91
Aiquote:Op woensdag 28 december 2011 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekkenAi dus.
Dan maar vanaf morgen hard aan de slag. Goed eten en bewegen maar
Mag ik vragen hoe het zover is gekomen? Ik begrijp dat je dan 35 kilo bent aangekomen in 1,5 jaar tijd. Ben je ziek toevallig?quote:Op woensdag 28 december 2011 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekkenAi dus.
Dan maar vanaf morgen hard aan de slag. Goed eten en bewegen maar
Nou de volgende stappen heb ik gezet:quote:Op woensdag 28 december 2011 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ai
Veel succes. Kopieer je plan van aanpak ook even hierheen
.
Verder ben ik weer weg, ik volg deze reeks gewoonlijk niet.
Tja... een beetje een lastig verhaal. Sinds mijn elfde/twaalfde ben ik erg talentvol met eetstoornissen (meestal in de volgorde BED, boulimia, anorexia, boulimia, BED et cetera). De afgelopen tijd zat ik vooral in een BED/boulimiafase. Al heb ik in de zomer een drie anorexiamaanden gehad. Ik wil er nu gewoon helemaal uit komen, ik ben het zat.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe het zover is gekomen? Ik begrijp dat je dan 35 kilo bent aangekomen in 1,5 jaar tijd. Ben je ziek toevallig?
Succes en welkom verder natuurlijk!
Dat was dus voor oudjaar het planquote:Op woensdag 28 december 2011 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
CoS. Je kunt ook plannen dat je je op oudjaar niet aan het plan gaat houden.
Het plan moet namelijk wel leefbaar zijn en daarom moet je ook schijteraandagen hebben
Niet in het lijstje gaan snijden zelf, probeer dit eerst eens een goede tijd gewoon precies zo te volgen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... een beetje een lastig verhaal. Sinds mijn elfde/twaalfde ben ik erg talentvol met eetstoornissen (meestal in de volgorde BED, boulimia, anorexia, boulimia, BED et cetera). De afgelopen tijd zat ik vooral in een BED/boulimiafase. Al heb ik in de zomer een drie anorexiamaanden gehad. Ik wil er nu gewoon helemaal uit komen, ik ben het zat.
Een vriendin zei dat ik daarom meer structuur moet krijgen, ze heeft me daarom de volgende eetlijst gegeven (blijkt standaard te zijn met gestoorde mensen):
O: 2 volkoren boterhammen, halverine + beleg en melk óf yoghurt met een handje muesli en fruit.
T: 2 biscuitjes of creacker met fruit en drinken
L: 3 volkoren boterhammen met drinken
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken
D: Gewoon 200gr groente, vlees, drie opscheplepels basis (rijst/pasta/aardappelen/couscous).
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken.
Daar wil ik me aan gaan houden, alleen niet met tussendoortjes (ben al dik) en ik eet lang niet elke vlees. Het is nu een beetje een tweestrijd in mezelf. Of langzaam afvallen, maar dit blijkt wel normaal en gezond zijn. Of snel afvallen (wat ik wel kan), alleen met waarschijnlijk een probleem. Ik weet het gewoon niet. iig drie basismaaltijden en niks ongezonds meer. Mijn vriend en ik hebben nu ook de afspraak dat we niks lekkers kopen buiten het weekend en als er een uitzondering is in het weekend.
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal isquote:Op woensdag 28 december 2011 22:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet in het lijstje gaan snijden zelf, probeer dit eerst eens een goede tijd gewoon precies zo te volgen.
Mijn plan voor oudejaarsavond is genieten
Het is grofweg mijn eetplan, alleen heb ik 4 sneden brood bij de lunch en doe ik bij de tussendoortjes of fruit of koekje/cracker/rijstwafel oid. Ik ben op dit patroon afgevallen van 105 tot 78 kilo in ongeveer een jaar. In de vier jaar erna helaas te laks geweest en weer een kilo of 12 aangekomen. Maar inmiddels zijn er daar weer 5 van weg en mort ik nog een kilo of 7 (of 10) om in de buurt van mijn streefgewicht te komen.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal is
En genieten van oud en nieuw is een heel erg goed plan!
Klopt ook wel ongeveer met wat ik eet hoor. Ben nu in 1,5 jaar tijd 27 kilo kwijt.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal is
En genieten van oud en nieuw is een heel erg goed plan!
Ik las "Brood en beleg. En melk of yoghurt met...." in plaats van "brood, beleg en melk. Of. Yoghurt met..."quote:
Dit dusquote:Op donderdag 29 december 2011 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou persoonlijk eerst eens voor regelmaat gaan zorgen en kijken over een paar maanden hoe dat gaat. Koolhydraten weg gaan laten enzo zou ik in jouw geval niet eens aan beginnen, puur omdat je gevoelig blijkt voor eetstoornissen. Gewoon een 'normaal' eetpatroon aanleren, dat lijkt mij het verstandigste nu.
Ik dacht dat ik al erg was met 2 keer per dag (na het opstaan en voor het slapen gaan, alleen de eerste noteer ik).quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weeg me zelf 48 keer per dag en ik vind het heerlijk
Gun jezelf ook eens wat joh! Als je dan toch zondigt, dan moet je er ook van genieten hoor! Anders mag het niet, want dan is het gewoon zonde.quote:Op zondag 1 januari 2012 13:23 schreef Purdey het volgende:
Gelukkig 2012 allemaal! Iedereen een leuke avond gehad?
Ik voel me momenteel vies, ik voel me een enorm volgegeten vat vol vet/slecht eten
Vandaag maar een beetje rustig aan doen qua voedsel, en morgen lekker gezond en alles. Zin in!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Owjah, regelmaat... *checkt de klok en heeft het ochtendtussendoortje alweer gemist*quote:Op maandag 2 januari 2012 11:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik wens iedereen een voorspoedig, gezellig en succesvol 2012 in goede gezondheid!
Hier is alles weer normaal, zit ongeveer een kilo boven streven voor nu. Maar ik ga weer aan de gang met Beck en regelmaat.
Er zijn toch genoeg alternatieven voor vlees te vinden? Ik sla ook nog wel eens een dagje vlees over...niet dat ik het niet lekker vindt maar ik ben er gewoon niet zo'n grote eter van (zit ook zo vol van vlees), eventueel slik je er een multivitamine bij .quote:Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat regelmaat in mijn eetpatroon prettig is. Geen hongergevoelens, dus geen eetbuien, dus geen schuldgevoel en ik voel me erg energiek. Nu alleen nog leren dat vlees officieel lekker bevonden behoord te worden i.p.v walgelijk (sorry, dood dier op mijn bord vind ik echt te goor voor woorden).
Naja, ik eet eens per week vlees, ondanks dat ik dan twee dagen buikpijn heb en last van mijn darmen (mijn vriend is anders te zielig). En twee á drie keer per week aan de bonen/noten/eieren. Soja is lekker, maar daarna ben ik meestal hartstikke ziek.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Er zijn toch genoeg alternatieven voor vlees te vinden? Ik sla ook nog wel eens een dagje vlees over...niet dat ik het niet lekker vindt maar ik ben er gewoon niet zo'n grote eter van (zit ook zo vol van vlees), eventueel slik je er een multivitamine bij .
Waarom zou je iets eten waar je ziek van wordt? Reageer je slecht op alle vleesvervangers?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja, ik eet eens per week vlees, ondanks dat ik dan twee dagen buikpijn heb en last van mijn darmen (mijn vriend is anders te zielig). En twee á drie keer per week aan de bonen/noten/eieren. Soja is lekker, maar daarna ben ik meestal hartstikke ziek.
Maar ik heb een alternatief idee, die gelijk twee problemen oplost: ik heb magere kwark gekocht. Dus dan heb ik zowel zuivel als eiwitten binnen
Destijds in de eetstoorniskliniek kreeg ik te horen dat de klachten van vlees/soja psychisch waren. Inmiddels heb ik geen an meer, maar ik heb er nogsteeds last van. Dus nu heb ik het idee dat ik er om een of andere reden echt niet tegen kan.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:04 schreef Nallie het volgende:
[..]
Waarom zou je iets eten waar je ziek van wordt? Reageer je slecht op alle vleesvervangers?
Ik eet praktisch nooit vlees en er zijn genoeg alternatieven!
Quorn en Seitan bijvoorbeeld, die zijn niet gemaakt van soja. Daarnaast zijn champignons en peulvruchten goede vleesvervangers. En natuurlijk vis!
En je kan dan toch gewoon een stukje vlees voor je vriend bakken?
Ik krijg ook last van mn buik van vlees! Maar heb ook beetje bezwaren tegen de productie van vlees, bio-industrie enzo. Lichte vleessoorten zoals kip kan ik beter verdragen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Destijds in de eetstoorniskliniek kreeg ik te horen dat de klachten van vlees/soja psychisch waren. Inmiddels heb ik geen an meer, maar ik heb er nogsteeds last van. Dus nu heb ik het idee dat ik er om een of andere reden echt niet tegen kan.
En ik eet het eens per week omdat mijn vriend anders mee wilt doen met vega eten; ik mag van hem niet teveel moeite doen, eens per week overleef ik het wel.
En inderdaad, quorn is erg lekker! Seitan ken ik niet, is dat ook een schimmel of iets anders?
Ik ook, niet van mager vlees, maar sommige dingen kan ik echt niet hebbenquote:Op maandag 2 januari 2012 15:30 schreef Nallie het volgende:
Ik krijg ook last van mn buik van vlees! Maar heb ook beetje bezwaren tegen de productie van vlees, bio-industrie enzo. Lichte vleessoorten zoals kip kan ik beter verdragen.
Heb nu tijdelijk ook een soja-vrij dieet, vandaar de kennis met betrekking tot vleesvervangers
Seitan is op tarwe basis. Valess kan trouwens ook! Dat is op zuivelbasis!
Uhmz, ieder z'n ding natuurlijk, maar je gaat toch niet iets eten waar je je naderhand niet fijn door voelt? Ik bedoel... 1 stukje vlees bakken is in 5 minuten gedaan, dus zoveel moeite is dat niet, alleen een extra pannetje op het vuur voor jouw vegadingetje. Ennuhm, anders is het zijn keuze om mee te doen, niet de jouwequote:Op maandag 2 januari 2012 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik eet het eens per week omdat mijn vriend anders mee wilt doen met vega eten; ik mag van hem niet teveel moeite doen, eens per week overleef ik het wel.
Hoe krijg je het weg, alleen boter op je boterham...quote:Op maandag 2 januari 2012 18:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat ik heel erg soms vlees wel lekker vind en ik heb vaak last van bloedarmoede. Dankzij vlees is dat wat minder (en gewoon veel spinazie eten).
Even wat ik heb gegeten vandaag (als het fout is, feedback graag):
O. 2 boterhammen met een dun laagje boter
T. 2 sinaasappels
L: 2 boterhammen smeerkaas (light)
T: 3 biscuitjes
D: 70gr. pasta, 350gr groente,1 ei en als toetje: 8 sherrytomaatjes en een glas melk
Verder heb ik ongeveer een uur gelopen en een uur op de fiets gezeten. En ruim een liter thee gedronken
Stoelgang-thee van de DA doet ook wonderen... Zo'n eens, maar nooit meer ervaringquote:Op maandag 2 januari 2012 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kauwen en slikken werkt meestalHet smaakt prima voor mij
@Purdey: Kun je dan niet beter wat gedroogde pruimen wegkauwen (door yoghurt of zo)? Dat is lekker en werkt gegarandeerd. (en alles in volkoren)
Bij die darmreiniger is het belangrijk dat je veeeel water drinkt, anders verstopt het alleen maar!quote:Op maandag 2 januari 2012 21:22 schreef Purdey het volgende:
Pruimen, stoelgang thee, vezels, volkoren, fruit, groente.. Been there, done that en werkt bij mijn enorm luie darmen niet. Dit was weer even een probeersel na de feestdagen om even te 'Ontslakken'.
Ik heb een geschiedenis van spastische darmen. Voorheen kon ik veel dingen niet eten omdat ik anders enorme diaree kreeg. Tegenwoordig eet ik die dingen wél, en werkt alles juist heel traag.
Ik gebruik het ook maar dan alleen s'ochtends in een shake... dan valt het nog wel mee dan lijkt het net op ontbijtbrintaquote:Op maandag 2 januari 2012 19:35 schreef Purdey het volgende:
Mijn lijstje:
O: 2 boterhammen met 30+ kaas, beker thee.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met dun pindakaas, schaaltje worteltjes, beker melk.
T: 2 kaki's, handje chocopinda's. (Klein snaaimoment bij de laatste)
D: Ravioli gevuld met kaas, Italiaanse roerbakgroenten, rode pastasaus en wat pijnboompitjes.
A: Beker thee, geen eten meer. Zit best nog vol
Gebruik sinds 3 dagen 'Darmreiniger' van het Kruidvat, maar tot nu toe geen effect. Is een soort Brinta achtig vezelgoedje, wat je met water moet aanlengen. Víes dat het is
Succes voor jullie beidequote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:33 schreef Myraela het volgende:
Ohai.
Nieuw jaar vond ik een goed moment om mezelf weer een beetje te hervatten.
Een beetje aangekomen sinds het de afgelopen 2 maanden wat slecht ging, maar toch was ik positief verrast toen ik de weegschaal zag. Ik had mezelf 10 kilo zwaarder geschat dan de weegschaal zei. Uiteindelijk maar 4 kilo aangekomen, waarvan een groot gedeelte tijdelijk gewicht want vanochtend zei mijn weegschaal dat er al weer 1.6 kilo af was.
Anyhow, ik heb er weer zin in.Ik ga dit keer van die shakes proberen. Maar alleen in de ochtend. Voor de rest normaal eten alleen kleinere porties. Oh en nu de eerste week even alleen maar soep/shakes, dingen die vloeibaar zijn iig. Ik weet niet waarom, maar dat voelt gewoon even als een goed begin.
Mijn moeder is ook begonnen, ik hoop dat het haar ook gaat lukken, niet omdat ze echt met haar uiterlijk zit, maar omdat ze zoveel last heeft van haar rug.
Het valt wel op jaquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:14 schreef trovey het volgende:
Worden jullie trouwens niet gaar van al die afvalreclame momenteel...elk reclameblok is de helft afvalreclame.
Hoog tijd dat het februari is en het grootste deel van afvallend Nederland weer aan de patat met de kroketten zit.
![]()
Welkom.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:05 schreef esperanza93 het volgende:
Hey!![]()
Ik ga ook beginnen met afvallen vanaf morgen. Op de weegschaal durf ik niet te staan aangezien ik heel veel ben aangekomen. De laatste keer (heel lang geleden) dat ik op de weegschaal stond woog ik 58 kilo. Nu ben ik heel veel kilo aangekomen (ben iets in de 60 kilo vermoed ik) en dat moet er allemaal weer af. Het gewicht dat ik wil bereiken is 55, mogelijk iets daaronder.
Ik kom hier voor tips en natuurlijk om mijn ervaringen te delen met jullie. In mijn omgeving laat ik niemand weten dat ik bezig ben omdat veel mensen negatief reageren.
Ik ga in ieder geval normaal beginnen met eten en beginnen met hardlopen. Ik heb een heel slecht eetpatroon, ik eet wanneer ik zin heb en dat zijn vooral heel veel tussendoortjes. Chips, chocola, snoep en dat soort dingen. Ik vermoed dat als ik een normaal schema aanhoud: 's ochtends brood, 's middags brood, tussendoor fruit, 's avonds warm eten en daarna nog een stuk fruit en veel beweeg dat ik heel snel afval. Nu nog volhouden!
Dankje.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Welkom.Hoe lang ben je want iets in de 60 klinkt als een droomgewicht voor velen onder ons.
Ik denk dat jij beter past in het Slank topic, dit topic is voor mensen met (veel) meer overgewicht dan jijquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:55 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dankje.Ik ben 1.60. Er kan behoorlijk wat af bij mij. Ik heb nog steeds maat 36 maar ik ben toch behoorlijk gegroeid bij mijn buik, benen en lovehandels.
Ik hoop echt zo dat ik het ga volhouden want ik heb echt altijd honger en ben nooit vol. Ik ben een vreetzak.
Haha, ik wel. Al was het alleen al uit pure jaloezie. Wat een luxeprobleem is dat.quote:
[Gezond Slank] #1748 - Carbloos met Coquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik denk dat jij beter past in het Slank topic, dit topic is voor mensen met (veel) meer overgewicht dan jij
Maatje 36.. *Trekt haren uit hoofd, en slaat met hoofd op toetsenbord*
Ik heb het al gelezen maar daar pas ik niet bij. Die personen willen het gewicht behouden en zijn fanatiek bezig met heel goed eten/sporten. Ik kan dat helemaal (nog) niet en heb wel degelijk overgewicht. Ik kom hier posten om mijn ervaringen af en toe te delen en om ervaringen te lezen en tips te krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik denk dat jij beter past in het Slank topic, dit topic is voor mensen met (veel) meer overgewicht dan jij
Maatje 36.. *Trekt haren uit hoofd, en slaat met hoofd op toetsenbord*
Gewoon een tijdje rustig aan doen dan om zo de feestdagenkilo's eraf te krijgenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:55 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dankje.Ik ben 1.60. Er kan behoorlijk wat af bij mij. Ik heb nog steeds maat 36 maar ik ben toch behoorlijk gegroeid bij mijn buik, benen en lovehandels.
Ik hoop echt zo dat ik het ga volhouden want ik heb echt altijd honger en ben nooit vol. Ik ben een vreetzak.
Je bent welkom hier hoor als het hier beter aanvoelt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:07 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik heb het al gelezen maar daar pas ik niet bij. Die personen willen het gewicht behouden en zijn fanatiek bezig met heel goed eten/sporten. Ik kan dat helemaal (nog) niet en heb wel degelijk overgewicht. Ik kom hier posten om mijn ervaringen af en toe te delen en om ervaringen te lezen en tips te krijgen.
Het zijn de feestdagenkilo's niet, helaas. Ik ben aangekomen sinds ik ben gestopt met sporten en heel ongezond begon te eten. Het is ook in een korte tijd gebeurd aangezien ik van die kleine strepen - striae - op mijn zij heb (die nooit meer weggaanquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon een tijdje rustig aan doen dan om zo de feestdagenkilo's eraf te krijgen...hoe oud ben je trouwens want als je nog in de pubertijd zit kan je ook gaan groeien op de plekken die jij beschrijf t:P en maatje 36 zal ik nooit halen al honger ik me helemaal uit...mijn heupen (het bekken dus) zijn te breed om daarin te passen.
Succes in ieder geval.
Niet lullig bedoeld, maar als je in maat 36 past kan je never-nooit overgewicht hebben. Desondanks succes. Natuurlijk ben je ook gewoon welkom in slankquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:07 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik heb het al gelezen maar daar pas ik niet bij. Die personen willen het gewicht behouden en zijn fanatiek bezig met heel goed eten/sporten. Ik kan dat helemaal (nog) niet en heb wel degelijk overgewicht. Ik kom hier posten om mijn ervaringen af en toe te delen en om ervaringen te lezen en tips te krijgen.
Je wordt ook niet happy van zoveel carbs en zonder groente en fruit...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een zeer frustrerende dag achter de rug, maar goed, kan gebeuren. Het heeft wel als voordeel dat ik een uur ben om gefietst naar huis en extra kcal heb verbrandt![]()
O. Magere kwark met rozijnen (circa 4 el kwark met een doosje rozijnen)
T. Droge boterham
L. Boterham met kaas en mosterd.
T. Droge boterham
D. Soep met stokbrood
Ik denk dat ik vandaag niks meer hoef, mijn maag staat een beetje op slot (als ik niet happy ben krijg ik geen hap weg). Verder heb ik vandaag alleen thee gedronken. Misschien neem ik vanavond nog een mok warme melk. En ja... ik was fruit vergeten te kopen, dus daarom droog brood
Die zwangerschapsstreepjes op de benen heb ik ook...zonder ooit zwanger te zijn geweestquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:18 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Het zijn de feestdagenkilo's niet, helaas. Ik ben aangekomen sinds ik ben gestopt met sporten en heel ongezond begon te eten. Het is ook in een korte tijd gebeurd aangezien ik van die kleine strepen - striae - op mijn zij heb (die nooit meer weggaan).. Ik ben 18 en al uitgegroeid op dat gebied. Maat 36 is ook geen must, als je maar een mooi figuur hebt vind ik! Ik heb liever brede heupen dan een kaarsrecht lichaam.
Jawel hoor, 1 + 1 gratis, heb ook 4 doosjes ingeslagen. Alleen niet bevroren in de pan gooien, daarvoor verbranden de korstjes te snel, dus gewoon even 's ochtends uit de vriezer halen. Overigens heb ik ook de thee, de rookworst, de kipburgers, de bruine bolletjes, de wereldgerechten, de kipfilet en nog verbazingwekkend veel meer uit de 1 + 1 gratis gehaald. Ik hou van mijn vriezerquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand hier trouwens of die AH Tivall vega dingen in te vriezen zijn? Ik heb net heel enthousiast twee doosjes gekocht maar die ga ik nooit alleen op krijgen voor de tiende. Niet over nagedacht eigenlijk.
Sorry dat ik ook nog even over je heen val, maar ik heb even je lengte en gewicht door de BMI teller gehaald, (23.8) en jij bent prima op gewicht, en hebt zeker geen overgewicht. Ik ben een beetje bang dat het meer tussen je oren als op je heupen zit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:07 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn er ook genoeg die nog wat kilo's kwijt willenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:07 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik ben in een paar maanden tijd 20 kilo aangekomen. Je wilt mijn dijen, buik en borsten echt niet zienquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Die zwangerschapsstreepjes op de benen heb ik ook...zonder ooit zwanger te zijn geweestmaar opgelopen in mijn pubertijd toen de boel (te) vlot begon te groeien. Een troost...vele vrouwen hebben er last van maar na een tijdje begint het meest ernstige te vervagen en valt het steeds minder op.
Thanks, ik had ze al op goed geluk in de vriezer gedaan. Wij hebben na het eten een half uur samen de vriezer gevuld. Tartaartjes, kip in blokjes gesneden, 4 zakken roerbakgroente, kruiden over van de feestdagen, vegetarische dingen en vast nog meer, allemaal in de vriezer. Hamsterenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jawel hoor, 1 + 1 gratis, heb ook 4 doosjes ingeslagen. Alleen niet bevroren in de pan gooien, daarvoor verbranden de korstjes te snel, dus gewoon even 's ochtends uit de vriezer halen. Overigens heb ik ook de thee, de rookworst, de kipburgers, de bruine bolletjes, de wereldgerechten, de kipfilet en nog verbazingwekkend veel meer uit de 1 + 1 gratis gehaald. Ik hou van mijn vriezer
Dat zal. Als ik naar mijn lichaam kijk zie ik toch echt iemand die best veel dikker is geworden. In mijn gezicht ook en ik heb het ook al gehoord van een persoon uit mijn omgeving. Nogmaals, ik hoor hier wel thuis en het zit niet tussen mijn oren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:59 schreef seasushi het volgende:
[..]
Sorry dat ik ook nog even over je heen val, maar ik heb even je lengte en gewicht door de BMI teller gehaald, (23.8) en jij bent prima op gewicht, en hebt zeker geen overgewicht. Ik ben een beetje bang dat het meer tussen je oren als op je heupen zit.
Dat is echt veel. Vervelend. En het is minder opvallend maar je ziet het nog steeds, helaas voor ons.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben in een paar maanden tijd 20 kilo aangekomen. Je wilt mijn dijen, buik en borsten echt niet zien. En jeuken dat het deed! Maar nu ik bijna een jaar verder ben is het inderdaad alweer minder opvallend.
Je eerste dag is in ieder geval niet echt oké om af te vallen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 00:13 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dat zal. Als ik naar mijn lichaam kijk zie ik toch echt iemand die best veel dikker is geworden. In mijn gezicht ook en ik heb het ook al gehoord van een persoon uit mijn omgeving. Nogmaals, ik hoor hier wel thuis en het zit niet tussen mijn oren.
Ik zal eens opschrijven wat ik vandaag heb gegeten/gedronken.
Ochtend: Twee tosti's ham kaas en drie kopjes thee met zoetjes
Middag: appel, veel chocoladepepernoten, 1 twix, drie keer ranja
Avond: chinees (nasi met allerlei sauzen, vlees en anderhalve loempia)
Na het avondeten: cola light, weer chocoladepepernoten, 1 twix en borrelnootjes.
Ik ben zeer benieuwd of ik het morgen volhoud om gezond en normaal te eten en te sporten.
[..]
Dat is echt veel. Vervelend. En het is minder opvallend maar je ziet het nog steeds, helaas voor ons.
Uhmz, dit is nou niet echt een gezond lijstje nee... De striemen worden zeker minder en Bio-oil helpt ook *ondanks de irritante reclames*. Duurt wel even, maar littekens en striemen worden wel echt minderquote:Op woensdag 4 januari 2012 00:13 schreef esperanza93 het volgende:
Ochtend: Twee tosti's ham kaas en drie kopjes thee met zoetjes
Middag: appel, veel chocoladepepernoten, 1 twix, drie keer ranja
Avond: chinees (nasi met allerlei sauzen, vlees en anderhalve loempia)
Na het avondeten: cola light, weer chocoladepepernoten, 1 twix en borrelnootjes.
Eet je 'redelijk' netjes ga je aan het eind van de dag alles weer teniet doen door 5 lange vingers te eten?quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:03 schreef Purdey het volgende:
Weer 8 ons eraf, teller staat alweer op 1,6 kilo in 2 dagen. Dat is wel weer fijn als je veel aankomt in een paar dagen, het is er zo weer af
Lijstje van vandaag:
O: 1 boterham pindakaas, 1 met kipfilet, glas dubbel drank sap.
L: 2 boterhammen met filet American, 2 sinaasappels, beker melk.
T: Veel thee en water, pakje evergreens krenten.
D: Broccoli, gegrilde courgette en aubergine, zilvervliesrijst en iets vega's.
A: 5 lange vingers, thee.
S: 300 kcal verfietsen.
Heb maanden geleden zo'n grill-koekenpan gekocht, en hem nog nooit gebruikt. Daar gaat vanavond sowieso verandering in komen. Ik ga voortaan veel meer dingen grillen
Hoezo redelijk? Als je de kcal's van dit lijstje telt is er niks mis mee, zeker niet als je het sporten mee telt. Een lange vinger is 24 kcal's...quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Eet je 'redelijk' netjes ga je aan het eind van de dag alles weer teniet doen door 5 lange vingers te eten?En niet om je te ontmoedigen, maar die 1,6 kilo is voornamelijk vocht.
Je hebt koolhydraten en je hebt koolhydraten. Lange vingers is totaal overbodig voedsel als je wilt afvallen. Hoeveel kcals is het lijstje eigenlijk? Ik gok, zonder te rekenen, veels te weinig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoezo redelijk? Als je de kcal's van dit lijstje telt is er niks mis mee, zeker niet als je het sporten mee telt. Een lange vinger is 24 kcal's...
Xx
Dat is het probleem met dat hele dieet geneuzel. Ja je valt af als te weinig eet.(Duh!) Maar wat val je af? In plaats van blind naar de weegschaal te staren kun je beter in de spiegel kijken, vet en centimeters omtrek meten. Je bent te dik omdat je teveel vet hebt dus je wilt vet verliezen en geen spieren. Spieren zijn de beste verbranders in je lichaam. Die moet je dus koesterenquote:Op woensdag 4 januari 2012 12:39 schreef Myraela het volgende:
Over weinig kcal gesproken, mijn moeder heeft zich aangemeld voor een website, stepaday, volgens mij is daar een reclame over. Maar anyhow, daarop word beweerd dat mijn moeder maar 1300 kcal mag om af te vallen. Dat lijkt me voor een volwassen vrouw toch echt veel te weinig, zelfs als je wilt afvallen. Of ben ik gek?
Nee dat is geen mooie eindstand. Dat heet ondervoeding. Lekker je metabolisme naar de kloten helpen en straks lekker jojo-enquote:Op woensdag 4 januari 2012 12:44 schreef Tink89 het volgende:
Als ik even grof reken met calorielijst.nl is het 1700 kcal. Min de 300 van het fietsen is dat een mooie eindstand
Ben jij al wel eens grote getallen afgevallen of is dit allemaal boekenwijsheid?quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee dat is geen mooie eindstand. Dat heet ondervoeding. Lekker je metabolisme naar de kloten helpen en straks lekker jojo-en![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Kleine update: Hier nog steeds op gewicht na de feestdagen. Volgende week weer bloedprikken, zullen we zien of glucose ook nog in orde is.
Ah gossie, iemand heeft kritiek op jouw ongezonde manier van afvallenquote:Op woensdag 4 januari 2012 12:49 schreef LovelyLady het volgende:
He gezellig weer zo'n lamlul die de sfeer in het topic komt verzieken
Ja en nee.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben jij al wel eens grote getallen afgevallen of is dit allemaal boekenwijsheid?
Nou nee, hij heeft gewoon gelijk. Het is zonde om zo'n 'goede' dag af te sluiten met 5 lange vingers en dan ook nog 's avonds. Het zijn wel weer 125 cal. Kies dan voor een peer of een appel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:49 schreef LovelyLady het volgende:
He gezellig weer zo'n lamlul die de sfeer in het topic komt verzieken
Waarom? Als je erop afvalt en je er goed bij voelt. Natuurlijk zijn er optimale manieren om af te vallen, maar gewichtsverlies is het doel. One way or the other.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:11 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Nou nee, hij heeft gewoon gelijk. Het is zonde om zo'n 'goede' dag af te sluiten met 5 lange vingers en dan ook nog 's avonds. Het zijn wel weer 125 cal. Kies dan voor een peer of een appel.
Nou nee. Gewichtsverlies is niet het doel. Vet blijvend kwijt raken. Dat is het doel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom? Als je erop afvalt en je er goed bij voelt. Natuurlijk zijn er optimale manieren om af te vallen, maar gewichtsverlies is het doel. One way or the other.
Nee, gewichtsverlies is het doel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nou nee. Gewichtsverlies is niet het doel. Vet kwijt raken. Dat is het doel.
Als je wil afvallen ga je toch niet snoepen? En al helemaal niet 's avonds? Het is haar keuze natuurlijk maar ik kan me wel vinden in wat Kapt-Ruigebaard zegt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom? Als je erop afvalt en je er goed bij voelt. Natuurlijk zijn er optimale manieren om af te vallen, maar gewichtsverlies is het doel. One way or the other.
Grote misvatting.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, gewichtsverlies is het doel.
Loik liefje, maar jij bepaalt niet voor een ander wat zijn/haar doel is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Grote misvatting.
Ooit van skinnyfat gehoord?
Ik ben in mijn leven 130KG in totaal afgevallen. Dus bespaar me je wetenswaardigheidjes.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Grote misvatting.
Ooit van skinnyfat gehoord?
Wow! Deel eens met ons hoe je eetschema was.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben in mijn leven 130KG in totaal afgevallen. Dus bespaar me je wetenswaardigheidjes.
Crash! All the way.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:17 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Wow! Deel eens met ons hoe je eetschema was.
Knap. Respect.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben in mijn leven 130KG in totaal afgevallen. Dus bespaar me je wetenswaardigheidjes.
Maar daar ga je toch van jojo-en? Zeggen ze.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Crash! All the way.
Enige wat voor mij werkt. Uberhaupt heb ik ernstig weinig Kcal nodig om niet aan te komen.
M.a.w. jouw metabolisme is totaal verneukt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Crash! All the way.
Enige wat voor mij werkt. Uberhaupt heb ik ernstig weinig Kcal nodig om niet aan te komen.
Nee, gewichtsverlies was toch echt het doel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Knap. Respect.
Maar dan zou jij juist moeten weten dat gewichtsverlies geen doel opzich is maar vet verlies.
quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. En ik had voor dat ik uberhaupt ooit 1 kilo was afgevallen al nauwelijks wat nodig. Ik ben 1 van die mensen die in de hongerwinter gezegend zou zijn geweest.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
M.a.w. jouw metabolisme is totaal verneukt.
En nu leef je op 3 slablaadjes per dag?
Dat komt omdat zijn metabolisme in overlevingsmode zit. Alles wat hij 'teveel' binnen krijgt wordt opgeslagen als vet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:19 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Maar daar ga je toch van jojo-en? Zeggen ze.
Ik ga jojo'en van het feit dat ik op 2000Kcal aankom. Al sinds de start van mijn puberteit.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:19 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Maar daar ga je toch van jojo-en? Zeggen ze.
Dan ben jij inderdaad een genetisch wonder.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. En ik had voor dat ik uberhaupt ooit 1 kilo was afgevallen al nauwelijks wat nodig. Ik ben 1 van die mensen die in de hongerwinter gezegend zou zijn geweest.
Toch vreemd dat ik dat al heb voor ik ooit een kilo afviel hequote:Op woensdag 4 januari 2012 13:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat komt omdat zijn metabolisme in overlevingsmode zit. Alles wat hij 'teveel' binnen krijgt wordt opgeslagen als vet.
Dus je moet heel erg letten op wat je eet nu? Wel vervelend, maar ja.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga jojo'en van het feit dat ik op 2000Kcal aankom. Al sinds de start van mijn puberteit.
Waarom zou je spieren willen verbranden terwijl die juist zorgen voor verbranding?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, gewichtsverlies was toch echt het doel.
Face it, voor het overgrote deel van de bevolking gaat dit niet op. Dat er uitzonderingen zijn. so be it.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dat al heb voor ik ooit een kilo afviel heEn zelfs 10 jaar NA de laatste afval poging.
face it, er zijn mensen die frituurvet kunnen drinken zonder aan te komen en er zijn mensen die aankomen van lucht.
Diabetes type II.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou je spieren willen verbranden terwijl die juist zorgen voor verbranding?
Bullshit, blijkt voor veel meer mensen om te gaan dan we denken. Die 2500Kcal is een GEMIDDELDE he. Dat betekent dat voor een ieder die 3000 kan innemen zonder aan te komen er ook iemand moet zijn die max 2000 kan innemen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Face it, voor het overgrote deel van de bevolking gaat dit niet op. Dat er uitzonderingen zijn. so be it.
Dus minder spier is minder last van verzuring?quote:
Vandaar dat de helft van Nederland te dik is...quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bullshit, blijkt voor veel meer mensen om te gaan dan we denken. Die 2500Kcal is een GEMIDDELDE he. Dat betekent dat voor een ieder die 3000 kan innemen zonder aan te komen er ook iemand moet zijn die max 2000 kan innemen.
Ik moet de rest van mijn leven opletten met wat ik eet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:22 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Dus je moet heel erg letten op wat je eet nu? Wel vervelend, maar ja.
Nee, met bloedspoed gewicht verliezen heeft er voor gezorgd dat ik binnen 3 maanden een normaal glucose niveau had en medicijn vrij was. Elk jaar dat ik dat vol houdt is een jaar minder waarop ik hele nare gevolgen van diabetes kan ontwikkelen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus minder spier is minder last van verzuring?
Bedankt voro het bevestigen van mijn punt. Of geloof je werkelijk dat de helft van nederland stelselmatig alleen meuk eet?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vandaar dat de helft van Nederland te dik is...
Ik heb nergens in dit topic gerept over gemiddelde, max. min. aantal Kcal.
Ik geloof het niet alleen ik weet het wel zeker.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Of geloof je werkelijk dat de helft van nederland stelselmatig alleen meuk eet?
Er zijn geen mensen die aankomen van lucht. Er zitten gewoon grote verschillen tussen de onderhoudsenergiebehoeftes van mensen. Ik mag hopen dat je dat wel weet na al die kg's en het gewoon een overdrijving was.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dat al heb voor ik ooit een kilo afviel heEn zelfs 10 jaar NA de laatste afval poging.
face it, er zijn mensen die frituurvet kunnen drinken zonder aan te komen en er zijn mensen die aankomen van lucht.
Joh?!?quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:37 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Er zijn geen mensen die aankomen van lucht. Er zitten gewoon grote verschillen tussen de onderhoudsenergiebehoeftes van mensen. Ik mag hopen dat je dat wel weet na al die kg's en het gewoon een overdrijving was.
Nou ik heb het een jaar lang in de gaten gehouden en eet gewoon stelselmatig onder de 2000Kcal. Eet ik meer, kom ik aan. Ondanks regelmatig sporten.quote:Mensen die klagen dat ze al 'aankomen van het kijken naar taart'.Of zeggen dat ze 'amper iets eten', en dan houd je ze een dag in de gaten, en eten ze alsnog veel te veel zonder dat ze er erg in hebben. En dan nog een appel en een Ligakoekje er tegenaan gooien in de volle overtuiging dat dat het wel opheft.
![]()
![]()
Nee maar je komt binnenvallen en levert even kritiek waar niemand op zit te wachtenquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah gossie, iemand heeft kritiek op jouw ongezonde manier van afvallen
Respectquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, met bloedspoed gewicht verliezen heeft er voor gezorgd dat ik binnen 3 maanden een normaal glucose niveau had en medicijn vrij was. Elk jaar dat ik dat vol houdt is een jaar minder waarop ik hele nare gevolgen van diabetes kan ontwikkelen.
Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet op een openbaar forum gaan posten.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nee maar je komt binnenvallen en levert even kritiek waar niemand op zit te wachten
Iedereen valt af op zijn of haar manier
Als daar 5 lange vingers daar bij horen zie ik het probleem daar niet zo in...
Ze had ook het hele pak naar binnen kunnen werken
Ik vind dat ook zulke tussendoortje best moeten kunnen. Beter dat je het op die manier weet vol te houden
Verder doet iedereen het op zijn eigen manier en daar valt altijd wel kritiek op te leveren. Het valt alleen op dat het vaak iemand is die hier even komt binnenvallen en vervolgens het leuk vind om de sfeer te verzieken.
Een herhaaldelijk patroon... Gewoon erg vervelend. We kunnen ook gewoon met zijn allen lekker op de bank gaan zitten en NIKS doen en ons volvreten... maar daarentegen streven we gewoon naar ons eigen doel op ons eigen manier.
Niks mee dacht ik zo
Dan heeft jouw lichaam (in zijn huidige staat + extra verbranding door andere activiteiten) blijkbaar niet meer dan 2000 kcal nodig om te kunnen draaien. Vetmassa krijg je door meer energie in te nemen dan je verbruikt, je weet zelf ook wel dat het zo simpel is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Joh?!?Natuurlijk snap ik dat. Maar het is wel een feit.
[..]
Nou ik heb het een jaar lang in de gaten gehouden en eet gewoon stelselmatig onder de 2000Kcal. Eet ik meer, kom ik aan. Ondanks regelmatig sporten.
Waarom maak jij je dan druk over je gewicht?quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:24 schreef Purdey het volgende:
Ik ben even een paar uurtjes werken, en er blijkt ineens een hele shitload aan kritiek te komen op 5 lange vingers, die ik nog niet eens op heb gegeten, maar heb ingepland. 5 lange vingers. Er gaan mensen dood van de honger, er zijn oorlogen, aardbevingen maar het grootste discussiepunt zijn 5 lange vingers.
Nou nee. Niet echt. Punt.quote:Want dat is gewoon een prima tussendoortje. Punt.
CAN I GET AN AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMEN!??quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef Silmarwen het volgende:
Het beste dieet is het dieet dat je volhoudt.
Ja? Zeg ik ergens dat het anders is? Dat betekent dus wel dat je schijtweinig moet eten om AF TE VALLEN.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:32 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dan heeft jouw lichaam (in zijn huidige staat + extra verbranding door andere activiteiten) blijkbaar niet meer dan 2000 kcal nodig om te kunnen draaien. Vetmassa krijg je door meer energie in te nemen dan je verbruikt, je weet zelf ook wel dat het zo simpel is.
Ik moet toegeven dat het soms heel oneerlijk is, maar uiteindelijk heb je het zelf in de hand. Wordt het niet minder oneerlijk van, maar toch.
True. Met de toevoeging: je leven lang.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef Silmarwen het volgende:
Gut gut gut. Gaan we weer hoor.
Het beste dieet is het dieet dat je volhoudt.
Dat heet bij mij gewoon een motivatie probleemquote:Perfect volgens de regeltjes werkt voor veel mensen niet, dan faalt het dieet, voelen ze zich kut, gaan ze eten en zie daar! Jojo effect.
Definieer normaal eten? Als hun echt normaal zouden eten (op onderhoud) zouden ze niet te zwaar zijn niet?quote:Trouwens, mijn vader en broertje hebben zwaar ondergewicht (ik bedoel dus echt graatmager) en als ik zou eten wat zij eten per dag, had ik nu op de 200 kilo gezeten. Ik heb altijd een normaal eetpatroon gehad (volgens de dieetist, dank u zeer) en toch was ik te zwaar. Ik denk dat veel van de mensen die zwaarder zijn, nog best normaal eten, maar het is lekker makkelijk zwammen als je zelf makkelijk op gewicht blijft zonder daar voor te hoeven lijden.
Gefeliciteerd.quote:Ik ben 15 kilo in een jaar afgevallen.
Dat roept ook niemand.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:20 schreef Audreyoot het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een stratenmaker hetzelfde aantal kcal binnen hoort te krijgen als een cassiere die de hele dag op een stoel zit? Dus ik denk dat het aantal kcal wat je binnenkrijgt echt wel afgestemd moet zijn op je verbranding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:30 schreef Silmarwen het volgende:
Wraps zijn altijd wel makkelijk. Drie recepten voor je.Dankje!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met advocado heb ik nog nooit geprobeerd, is advocado gezond?Ik elke drie weken, kan ik ook gelijk zien wat mijn spiermassa/vocht/BMI etc is. Maar vetpercentage is het belangrijkste nummertje zeiden ze op de sportschoolquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee je hoeft niet te gaan huilen.
Je moet nu alleen harder sporten om hetzelfde te bereiken. Terwijl je die extra energie die je daardoor in je sport moet steken ook had kunnen gebruiken on extra blijvend vet verliezen.
Wie van jullie meet hier regelmatig zijn vet percentage?
En verder, ik vroeg mij het alleen oprecht af. Dat jullie hier vervolgens als een stel volstrekt losgeslagen hyena's beginnen te blaffen omdat hij jullie manier van dieeten 'bekritiseerd'. tja. Sluit dit forum anders lekker als er geen discussies mogelijk is en jullie hier alleen maar ahh-kusje-kusje-kroel-kroel post willen lezen.![]()
Die recepten zien er goed uit, al vind ik avocado absoluut niet lekker (en het is kcal-bom). Ik snap ook niet helemaal waarom je gehakt zou moeten bakken in olijfolie. Dat kan prima zo in de pan...quote:[img]http://i.fokzine.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/17s.gif[/img] Op woensdag 4 januari 2012 16:39 schreef Audreyoot het volgende:
Dankje!!!
Heel gezond! Goede vetjes enzo.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:39 schreef Audreyoot het volgende:
Met advocado heb ik nog nooit geprobeerd, is advocado gezond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |