Dat is zeker treffendquote:Op donderdag 22 december 2011 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik ook niet en ik vond haar toen ze dik was eigenlijk ook absoluut een mooie vrouw.
Ik vond dit stukje wel treffend overigens:
[..]
quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
De ochtend VOOR kerst een nieuw alltime lowO*O*O*O*O*
Dat vooral, lekker genieten en tussen kerst en oud en nieuw weer streng...quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fuck dat! Het iskerst
!!
Fijne dagen allemaal lieverds!! Ik zit vandaag (en gister) aan de shakes en aan de appels, zodat ik de komende drie dagen lekker culinair kan genieten
Ik ga me niet volstoppen maar zeker ook niet inhouden!
Oehh, lekker! Ik heb gister ontbeten met twee brownies, dus we hadden een dezelfde soort dagquote:Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga morgenvroeg op de weegschaal... Fingers crossed
Verder vandaag weer helemaal normaal gedaan, gisteren wel nog geluncht met cheesecake![]()
Xx
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekkenquote:Op woensdag 28 december 2011 11:52 schreef RandomMoron het volgende:
Ik durfde niet op de weegschaal..alle moed verzamelt en ik zit op hetzelfde als voorvijf december, dus niets aan en af!! En hoi childofthestarsje zit dan op mijn startgewicht, er is tien vanaf! Ik woog ook 65 een paar jaar geleden en op mijn zwaarst 91
Aiquote:Op woensdag 28 december 2011 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekkenAi dus.
Dan maar vanaf morgen hard aan de slag. Goed eten en bewegen maar
Mag ik vragen hoe het zover is gekomen? Ik begrijp dat je dan 35 kilo bent aangekomen in 1,5 jaar tijd. Ben je ziek toevallig?quote:Op woensdag 28 december 2011 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekkenAi dus.
Dan maar vanaf morgen hard aan de slag. Goed eten en bewegen maar
Nou de volgende stappen heb ik gezet:quote:Op woensdag 28 december 2011 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ai
Veel succes. Kopieer je plan van aanpak ook even hierheen
.
Verder ben ik weer weg, ik volg deze reeks gewoonlijk niet.
Tja... een beetje een lastig verhaal. Sinds mijn elfde/twaalfde ben ik erg talentvol met eetstoornissen (meestal in de volgorde BED, boulimia, anorexia, boulimia, BED et cetera). De afgelopen tijd zat ik vooral in een BED/boulimiafase. Al heb ik in de zomer een drie anorexiamaanden gehad. Ik wil er nu gewoon helemaal uit komen, ik ben het zat.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe het zover is gekomen? Ik begrijp dat je dan 35 kilo bent aangekomen in 1,5 jaar tijd. Ben je ziek toevallig?
Succes en welkom verder natuurlijk!
Dat was dus voor oudjaar het planquote:Op woensdag 28 december 2011 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
CoS. Je kunt ook plannen dat je je op oudjaar niet aan het plan gaat houden.
Het plan moet namelijk wel leefbaar zijn en daarom moet je ook schijteraandagen hebben
Niet in het lijstje gaan snijden zelf, probeer dit eerst eens een goede tijd gewoon precies zo te volgen.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... een beetje een lastig verhaal. Sinds mijn elfde/twaalfde ben ik erg talentvol met eetstoornissen (meestal in de volgorde BED, boulimia, anorexia, boulimia, BED et cetera). De afgelopen tijd zat ik vooral in een BED/boulimiafase. Al heb ik in de zomer een drie anorexiamaanden gehad. Ik wil er nu gewoon helemaal uit komen, ik ben het zat.
Een vriendin zei dat ik daarom meer structuur moet krijgen, ze heeft me daarom de volgende eetlijst gegeven (blijkt standaard te zijn met gestoorde mensen):
O: 2 volkoren boterhammen, halverine + beleg en melk óf yoghurt met een handje muesli en fruit.
T: 2 biscuitjes of creacker met fruit en drinken
L: 3 volkoren boterhammen met drinken
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken
D: Gewoon 200gr groente, vlees, drie opscheplepels basis (rijst/pasta/aardappelen/couscous).
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken.
Daar wil ik me aan gaan houden, alleen niet met tussendoortjes (ben al dik) en ik eet lang niet elke vlees. Het is nu een beetje een tweestrijd in mezelf. Of langzaam afvallen, maar dit blijkt wel normaal en gezond zijn. Of snel afvallen (wat ik wel kan), alleen met waarschijnlijk een probleem. Ik weet het gewoon niet. iig drie basismaaltijden en niks ongezonds meer. Mijn vriend en ik hebben nu ook de afspraak dat we niks lekkers kopen buiten het weekend en als er een uitzondering is in het weekend.
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal isquote:Op woensdag 28 december 2011 22:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet in het lijstje gaan snijden zelf, probeer dit eerst eens een goede tijd gewoon precies zo te volgen.
Mijn plan voor oudejaarsavond is genieten
Het is grofweg mijn eetplan, alleen heb ik 4 sneden brood bij de lunch en doe ik bij de tussendoortjes of fruit of koekje/cracker/rijstwafel oid. Ik ben op dit patroon afgevallen van 105 tot 78 kilo in ongeveer een jaar. In de vier jaar erna helaas te laks geweest en weer een kilo of 12 aangekomen. Maar inmiddels zijn er daar weer 5 van weg en mort ik nog een kilo of 7 (of 10) om in de buurt van mijn streefgewicht te komen.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal is
En genieten van oud en nieuw is een heel erg goed plan!
Klopt ook wel ongeveer met wat ik eet hoor. Ben nu in 1,5 jaar tijd 27 kilo kwijt.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal is
En genieten van oud en nieuw is een heel erg goed plan!
Ik las "Brood en beleg. En melk of yoghurt met...." in plaats van "brood, beleg en melk. Of. Yoghurt met..."quote:
Dit dusquote:Op donderdag 29 december 2011 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou persoonlijk eerst eens voor regelmaat gaan zorgen en kijken over een paar maanden hoe dat gaat. Koolhydraten weg gaan laten enzo zou ik in jouw geval niet eens aan beginnen, puur omdat je gevoelig blijkt voor eetstoornissen. Gewoon een 'normaal' eetpatroon aanleren, dat lijkt mij het verstandigste nu.
Ik dacht dat ik al erg was met 2 keer per dag (na het opstaan en voor het slapen gaan, alleen de eerste noteer ik).quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weeg me zelf 48 keer per dag en ik vind het heerlijk
Gun jezelf ook eens wat joh! Als je dan toch zondigt, dan moet je er ook van genieten hoor! Anders mag het niet, want dan is het gewoon zonde.quote:Op zondag 1 januari 2012 13:23 schreef Purdey het volgende:
Gelukkig 2012 allemaal! Iedereen een leuke avond gehad?
Ik voel me momenteel vies, ik voel me een enorm volgegeten vat vol vet/slecht eten
Vandaag maar een beetje rustig aan doen qua voedsel, en morgen lekker gezond en alles. Zin in!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Owjah, regelmaat... *checkt de klok en heeft het ochtendtussendoortje alweer gemist*quote:Op maandag 2 januari 2012 11:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik wens iedereen een voorspoedig, gezellig en succesvol 2012 in goede gezondheid!
Hier is alles weer normaal, zit ongeveer een kilo boven streven voor nu. Maar ik ga weer aan de gang met Beck en regelmaat.
Er zijn toch genoeg alternatieven voor vlees te vinden? Ik sla ook nog wel eens een dagje vlees over...niet dat ik het niet lekker vindt maar ik ben er gewoon niet zo'n grote eter van (zit ook zo vol van vlees), eventueel slik je er een multivitamine bij .quote:Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat regelmaat in mijn eetpatroon prettig is. Geen hongergevoelens, dus geen eetbuien, dus geen schuldgevoel en ik voel me erg energiek. Nu alleen nog leren dat vlees officieel lekker bevonden behoord te worden i.p.v walgelijk (sorry, dood dier op mijn bord vind ik echt te goor voor woorden).
Naja, ik eet eens per week vlees, ondanks dat ik dan twee dagen buikpijn heb en last van mijn darmen (mijn vriend is anders te zielig). En twee á drie keer per week aan de bonen/noten/eieren. Soja is lekker, maar daarna ben ik meestal hartstikke ziek.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Er zijn toch genoeg alternatieven voor vlees te vinden? Ik sla ook nog wel eens een dagje vlees over...niet dat ik het niet lekker vindt maar ik ben er gewoon niet zo'n grote eter van (zit ook zo vol van vlees), eventueel slik je er een multivitamine bij .
Waarom zou je iets eten waar je ziek van wordt? Reageer je slecht op alle vleesvervangers?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja, ik eet eens per week vlees, ondanks dat ik dan twee dagen buikpijn heb en last van mijn darmen (mijn vriend is anders te zielig). En twee á drie keer per week aan de bonen/noten/eieren. Soja is lekker, maar daarna ben ik meestal hartstikke ziek.
Maar ik heb een alternatief idee, die gelijk twee problemen oplost: ik heb magere kwark gekocht. Dus dan heb ik zowel zuivel als eiwitten binnen
Destijds in de eetstoorniskliniek kreeg ik te horen dat de klachten van vlees/soja psychisch waren. Inmiddels heb ik geen an meer, maar ik heb er nogsteeds last van. Dus nu heb ik het idee dat ik er om een of andere reden echt niet tegen kan.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:04 schreef Nallie het volgende:
[..]
Waarom zou je iets eten waar je ziek van wordt? Reageer je slecht op alle vleesvervangers?
Ik eet praktisch nooit vlees en er zijn genoeg alternatieven!
Quorn en Seitan bijvoorbeeld, die zijn niet gemaakt van soja. Daarnaast zijn champignons en peulvruchten goede vleesvervangers. En natuurlijk vis!
En je kan dan toch gewoon een stukje vlees voor je vriend bakken?
Ik krijg ook last van mn buik van vlees! Maar heb ook beetje bezwaren tegen de productie van vlees, bio-industrie enzo. Lichte vleessoorten zoals kip kan ik beter verdragen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Destijds in de eetstoorniskliniek kreeg ik te horen dat de klachten van vlees/soja psychisch waren. Inmiddels heb ik geen an meer, maar ik heb er nogsteeds last van. Dus nu heb ik het idee dat ik er om een of andere reden echt niet tegen kan.
En ik eet het eens per week omdat mijn vriend anders mee wilt doen met vega eten; ik mag van hem niet teveel moeite doen, eens per week overleef ik het wel.
En inderdaad, quorn is erg lekker! Seitan ken ik niet, is dat ook een schimmel of iets anders?
Ik ook, niet van mager vlees, maar sommige dingen kan ik echt niet hebbenquote:Op maandag 2 januari 2012 15:30 schreef Nallie het volgende:
Ik krijg ook last van mn buik van vlees! Maar heb ook beetje bezwaren tegen de productie van vlees, bio-industrie enzo. Lichte vleessoorten zoals kip kan ik beter verdragen.
Heb nu tijdelijk ook een soja-vrij dieet, vandaar de kennis met betrekking tot vleesvervangers
Seitan is op tarwe basis. Valess kan trouwens ook! Dat is op zuivelbasis!
Uhmz, ieder z'n ding natuurlijk, maar je gaat toch niet iets eten waar je je naderhand niet fijn door voelt? Ik bedoel... 1 stukje vlees bakken is in 5 minuten gedaan, dus zoveel moeite is dat niet, alleen een extra pannetje op het vuur voor jouw vegadingetje. Ennuhm, anders is het zijn keuze om mee te doen, niet de jouwequote:Op maandag 2 januari 2012 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik eet het eens per week omdat mijn vriend anders mee wilt doen met vega eten; ik mag van hem niet teveel moeite doen, eens per week overleef ik het wel.
Hoe krijg je het weg, alleen boter op je boterham...quote:Op maandag 2 januari 2012 18:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat ik heel erg soms vlees wel lekker vind en ik heb vaak last van bloedarmoede. Dankzij vlees is dat wat minder (en gewoon veel spinazie eten).
Even wat ik heb gegeten vandaag (als het fout is, feedback graag):
O. 2 boterhammen met een dun laagje boter
T. 2 sinaasappels
L: 2 boterhammen smeerkaas (light)
T: 3 biscuitjes
D: 70gr. pasta, 350gr groente,1 ei en als toetje: 8 sherrytomaatjes en een glas melk
Verder heb ik ongeveer een uur gelopen en een uur op de fiets gezeten. En ruim een liter thee gedronken
Stoelgang-thee van de DA doet ook wonderen... Zo'n eens, maar nooit meer ervaringquote:Op maandag 2 januari 2012 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kauwen en slikken werkt meestalHet smaakt prima voor mij
@Purdey: Kun je dan niet beter wat gedroogde pruimen wegkauwen (door yoghurt of zo)? Dat is lekker en werkt gegarandeerd. (en alles in volkoren)
Bij die darmreiniger is het belangrijk dat je veeeel water drinkt, anders verstopt het alleen maar!quote:Op maandag 2 januari 2012 21:22 schreef Purdey het volgende:
Pruimen, stoelgang thee, vezels, volkoren, fruit, groente.. Been there, done that en werkt bij mijn enorm luie darmen niet. Dit was weer even een probeersel na de feestdagen om even te 'Ontslakken'.
Ik heb een geschiedenis van spastische darmen. Voorheen kon ik veel dingen niet eten omdat ik anders enorme diaree kreeg. Tegenwoordig eet ik die dingen wél, en werkt alles juist heel traag.
Ik gebruik het ook maar dan alleen s'ochtends in een shake... dan valt het nog wel mee dan lijkt het net op ontbijtbrintaquote:Op maandag 2 januari 2012 19:35 schreef Purdey het volgende:
Mijn lijstje:
O: 2 boterhammen met 30+ kaas, beker thee.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met dun pindakaas, schaaltje worteltjes, beker melk.
T: 2 kaki's, handje chocopinda's. (Klein snaaimoment bij de laatste)
D: Ravioli gevuld met kaas, Italiaanse roerbakgroenten, rode pastasaus en wat pijnboompitjes.
A: Beker thee, geen eten meer. Zit best nog vol
Gebruik sinds 3 dagen 'Darmreiniger' van het Kruidvat, maar tot nu toe geen effect. Is een soort Brinta achtig vezelgoedje, wat je met water moet aanlengen. Víes dat het is
Succes voor jullie beidequote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:33 schreef Myraela het volgende:
Ohai.
Nieuw jaar vond ik een goed moment om mezelf weer een beetje te hervatten.
Een beetje aangekomen sinds het de afgelopen 2 maanden wat slecht ging, maar toch was ik positief verrast toen ik de weegschaal zag. Ik had mezelf 10 kilo zwaarder geschat dan de weegschaal zei. Uiteindelijk maar 4 kilo aangekomen, waarvan een groot gedeelte tijdelijk gewicht want vanochtend zei mijn weegschaal dat er al weer 1.6 kilo af was.
Anyhow, ik heb er weer zin in.Ik ga dit keer van die shakes proberen. Maar alleen in de ochtend. Voor de rest normaal eten alleen kleinere porties. Oh en nu de eerste week even alleen maar soep/shakes, dingen die vloeibaar zijn iig. Ik weet niet waarom, maar dat voelt gewoon even als een goed begin.
Mijn moeder is ook begonnen, ik hoop dat het haar ook gaat lukken, niet omdat ze echt met haar uiterlijk zit, maar omdat ze zoveel last heeft van haar rug.
Het valt wel op jaquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:14 schreef trovey het volgende:
Worden jullie trouwens niet gaar van al die afvalreclame momenteel...elk reclameblok is de helft afvalreclame.
Hoog tijd dat het februari is en het grootste deel van afvallend Nederland weer aan de patat met de kroketten zit.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |