abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2011 @ 11:52:39 #126
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106120593
Ik durfde niet op de weegschaal..alle moed verzamelt en ik zit op hetzelfde als voorvijf december, dus niets aan en af!! En hoi childofthestars :) je zit dan op mijn startgewicht, er is tien vanaf! Ik woog ook 65 een paar jaar geleden en op mijn zwaarst 91 :)
  woensdag 28 december 2011 @ 15:19:42 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106127300
Ik ga morgenvroeg op de weegschaal... Fingers crossed :)

Verder vandaag weer helemaal normaal gedaan, gisteren wel nog geluncht met cheesecake :@

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 28 december 2011 @ 15:27:03 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106127581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga morgenvroeg op de weegschaal... Fingers crossed :)

Verder vandaag weer helemaal normaal gedaan, gisteren wel nog geluncht met cheesecake :@

Xx
Oehh, lekker! Ik heb gister ontbeten met twee brownies, dus we hadden een dezelfde soort dag ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_106133900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:52 schreef RandomMoron het volgende:
Ik durfde niet op de weegschaal..alle moed verzamelt en ik zit op hetzelfde als voorvijf december, dus niets aan en af!! En hoi childofthestars :) je zit dan op mijn startgewicht, er is tien vanaf! Ik woog ook 65 een paar jaar geleden en op mijn zwaarst 91 :)
Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekken :( Ai dus.

Dan maar vanaf morgen hard aan de slag. Goed eten en bewegen maar
pi_106134127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nou... die 90kg was een gok... Ik ben net op de weegschaal gaan staan en die dacht toch meer in de richting van 99,7kg, bij 1m58, dus een BMI van 40. En dan zwijg ik nog maar even over de omtrekken :( Ai dus.

Ai :+

Veel succes ^O^. Kopieer je plan van aanpak ook even hierheen ;).
Verder ben ik weer weg, ik volg deze reeks gewoonlijk niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106141477
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe het zover is gekomen? Ik begrijp dat je dan 35 kilo bent aangekomen in 1,5 jaar tijd. Ben je ziek toevallig?

Succes en welkom verder natuurlijk!
Spoilers!
pi_106141670
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Ai :+

Veel succes ^O^. Kopieer je plan van aanpak ook even hierheen ;).
Verder ben ik weer weg, ik volg deze reeks gewoonlijk niet.
Nou de volgende stappen heb ik gezet:
- Een goede vriendin van me is diëtiste en met haar heb ik gesproken over mijn voeding. Het fijne is dat ze me kent en ook wel weet waarom ik soms verkeerde keuzes maak. Zij wil me graag helpen.
- Daarnaast heb ik een groepje vrienden dat hardloopt, en ik ga met hen meedoen. Nu hopen dat ze er niet direct spijt van krijgen Sporten vind ik heerlijk om te doen, maar ik ben nu gewoon niet zo goed erin.

Die vriendin heeft bevestigd dat het bij mij vooral komt aan een chronisch gebrek aan regelmaat. Mijn lijf is eraan gewend geraakt om verwaarloosd te worden en staat nu gigantisch in de spaarstand (iets met eetstoornissen en weer gaan eten en niet goed weten hoe). Hoe een gezond regelmaat in elkaar zit hoop ik nu te leren.

Daarnaast spring ik dadelijk maar eens op de weegschaal om de schade op te nemen (vrees dat het erger is dan ik dacht) en ga ik voor mezelf ook de vorderingen bijhouden en een eetdagboek maken. Op die manier zie ik ook wanneer ik fouten maak.

Vandaag, morgen en overmorgen houd ik me sowieso al aan het plan. Alleen vrees ik dat het op oudjaarsavond niet gaat lukken. Daarna is het gezond, weinig koolhydraten en goed de controle erop.
pi_106141769
CoS. Je kunt ook plannen dat je je op oudjaar niet aan het plan gaat houden.

Het plan moet namelijk wel leefbaar zijn en daarom moet je ook schijteraandagen hebben :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_106142247
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe het zover is gekomen? Ik begrijp dat je dan 35 kilo bent aangekomen in 1,5 jaar tijd. Ben je ziek toevallig?

Succes en welkom verder natuurlijk!
Tja... een beetje een lastig verhaal. Sinds mijn elfde/twaalfde ben ik erg talentvol met eetstoornissen (meestal in de volgorde BED, boulimia, anorexia, boulimia, BED et cetera). De afgelopen tijd zat ik vooral in een BED/boulimiafase. Al heb ik in de zomer een drie anorexiamaanden gehad. Ik wil er nu gewoon helemaal uit komen, ik ben het zat.

Een vriendin zei dat ik daarom meer structuur moet krijgen, ze heeft me daarom de volgende eetlijst gegeven (blijkt standaard te zijn met gestoorde mensen):
O: 2 volkoren boterhammen, halverine + beleg en melk óf yoghurt met een handje muesli en fruit.
T: 2 biscuitjes of creacker met fruit en drinken
L: 3 volkoren boterhammen met drinken
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken
D: Gewoon 200gr groente, vlees, drie opscheplepels basis (rijst/pasta/aardappelen/couscous).
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken.

Daar wil ik me aan gaan houden, alleen niet met tussendoortjes (ben al dik) en ik eet lang niet elke vlees. Het is nu een beetje een tweestrijd in mezelf. Of langzaam afvallen, maar dit blijkt wel normaal en gezond zijn. Of snel afvallen (wat ik wel kan), alleen met waarschijnlijk een probleem. Ik weet het gewoon niet. iig drie basismaaltijden en niks ongezonds meer. Mijn vriend en ik hebben nu ook de afspraak dat we niks lekkers kopen buiten het weekend en als er een uitzondering is in het weekend.
pi_106142282
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
CoS. Je kunt ook plannen dat je je op oudjaar niet aan het plan gaat houden.

Het plan moet namelijk wel leefbaar zijn en daarom moet je ook schijteraandagen hebben :)
Dat was dus voor oudjaar het plan ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 december 2011 @ 22:10:15 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106142828
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tja... een beetje een lastig verhaal. Sinds mijn elfde/twaalfde ben ik erg talentvol met eetstoornissen (meestal in de volgorde BED, boulimia, anorexia, boulimia, BED et cetera). De afgelopen tijd zat ik vooral in een BED/boulimiafase. Al heb ik in de zomer een drie anorexiamaanden gehad. Ik wil er nu gewoon helemaal uit komen, ik ben het zat.

Een vriendin zei dat ik daarom meer structuur moet krijgen, ze heeft me daarom de volgende eetlijst gegeven (blijkt standaard te zijn met gestoorde mensen):
O: 2 volkoren boterhammen, halverine + beleg en melk óf yoghurt met een handje muesli en fruit.
T: 2 biscuitjes of creacker met fruit en drinken
L: 3 volkoren boterhammen met drinken
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken
D: Gewoon 200gr groente, vlees, drie opscheplepels basis (rijst/pasta/aardappelen/couscous).
T: 2 biscuitjes met fruit en drinken.

Daar wil ik me aan gaan houden, alleen niet met tussendoortjes (ben al dik) en ik eet lang niet elke vlees. Het is nu een beetje een tweestrijd in mezelf. Of langzaam afvallen, maar dit blijkt wel normaal en gezond zijn. Of snel afvallen (wat ik wel kan), alleen met waarschijnlijk een probleem. Ik weet het gewoon niet. iig drie basismaaltijden en niks ongezonds meer. Mijn vriend en ik hebben nu ook de afspraak dat we niks lekkers kopen buiten het weekend en als er een uitzondering is in het weekend.
Niet in het lijstje gaan snijden zelf, probeer dit eerst eens een goede tijd gewoon precies zo te volgen.

Mijn plan voor oudejaarsavond is genieten :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106142917
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:10 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Niet in het lijstje gaan snijden zelf, probeer dit eerst eens een goede tijd gewoon precies zo te volgen.

Mijn plan voor oudejaarsavond is genieten :)
Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal is ;)

En genieten van oud en nieuw is een heel erg goed plan!
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 december 2011 @ 22:15:46 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106143096
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maar volgens mij is het veel meer dan wat de rest hier eet? Anderzijds, misschien moet ik eerst maar eens leren wat normaal is ;)

Het is grofweg mijn eetplan, alleen heb ik 4 sneden brood bij de lunch en doe ik bij de tussendoortjes of fruit of koekje/cracker/rijstwafel oid. Ik ben op dit patroon afgevallen van 105 tot 78 kilo in ongeveer een jaar. In de vier jaar erna helaas te laks geweest en weer een kilo of 12 aangekomen. Maar inmiddels zijn er daar weer 5 van weg en mort ik nog een kilo of 7 (of 10) om in de buurt van mijn streefgewicht te komen.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:18:57 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106143253
Volgens mij zijn de hoeveelheden prima. Zou persoonlijk wel 2x biscuitjes vervangen door iets anders. Anders wordt het wel heel sasi en eentonig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:46:31 #140
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106144785
Ik persoonlijk vind het een prima lijstje CoS :) Dit is ook waar ik zelf naar streef. Alleen zou ik bij het ontbijt de muesli met yoghurt weglaten. Dit bevat vaak veel kcal, zeker als je ook nog 2 boterhammen en drinken hebt :)

Mijn ideaal wordt vanaf maandag weer:
O: 2 boterhammen mager beleg, beker thee.
T: Ontbijt vaak rond 09:30 dus in de ochtend skip ik een T.
L: 3 boterhammen mager beleg, beker melk/optimel/karnemelk.
T: Fruit/granenbiscuits/soepstengels/2 ontbijtbiscuits meergranen (Bevatten 140 kcal per 2, en voeden enorm. Zijn van Van Delft).
D: Hetzelfde als jij. 200 gr groenten, vaak vega en basis. Sausjes gebruik ik vrijwel nooit.
A: Thee, granenbiscuit, speculaasje.

Grappig genoeg heb ik er door jullie verhalen/lijstjes weer enorm veel zin in om er flink tegenaan te gaan!
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 december 2011 @ 22:48:45 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106144914
Er staat ook 'of' Purdey ;)
  woensdag 28 december 2011 @ 23:33:11 #142
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106147690
Oooooh, maar dat had ik wel gezien hoor :Y

Oké, niet. Maar het is al laat, bedtijd!
pi_106156150
Hahahahaha, van stevig ontbijten houd ik, maar je kan ook te ver gaan ;) (en van die zure bocht trek ik het echt niet in de ochtend ;)).

Voor vandaag heb ik eerlijk een grote wandeling op de planning staan en ik hoef even helemaal niks voor mijn studie te doen, dus het voelt aan of het een topdag gaat worden :)
  donderdag 29 december 2011 @ 09:35:00 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106156314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt ook wel ongeveer met wat ik eet hoor. Ben nu in 1,5 jaar tijd 27 kilo kwijt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:48 schreef Sjeen het volgende:
Er staat ook 'of' Purdey ;)
Ik las "Brood en beleg. En melk of yoghurt met...." in plaats van "brood, beleg en melk. Of. Yoghurt met..."

Dus snap de verwarring bij Purdey :)

Hier vandaag Miss Saigon, heb er enorm zin in. Net ontbeten, nu aan een glaasje sap en verder gezond, maar niet heel erg streng vandaag.

Xx!
:)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106173725
Hopelijk kunnen jullie mijn naïeve onzekerheid negeren, ik heb hier gewoon erg weinig kennis van (en in voedsel denk ik als een eetgestoorde), maar ik las dat deze eetlijst teveel koolhydraten bevat en te weinig ei-witten (tussendoortjes mogen geen koolhydraten hebben?). Anderzijds deze lijst heb ik nu van een diëtiste gekregen en in mijn eetstoornissentijd was dit ook de lijst van de kliniek (alleen worden de biscuitjes ook vervangen door andere soorten koeken, koekjes en yoghurtjes enz... we moesten daar veel wisselen). Ik zit nu een beetje met de vraag of ik nu wel de diëtist kan vertrouwen of dat ik naar sommige Fokkers moet gaan luisteren.
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 december 2011 @ 18:47:17 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106175354
Ik zou persoonlijk eerst eens voor regelmaat gaan zorgen en kijken over een paar maanden hoe dat gaat. Koolhydraten weg gaan laten enzo zou ik in jouw geval niet eens aan beginnen, puur omdat je gevoelig blijkt voor eetstoornissen. Gewoon een 'normaal' eetpatroon aanleren, dat lijkt mij het verstandigste nu.
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:13:44 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106199014
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou persoonlijk eerst eens voor regelmaat gaan zorgen en kijken over een paar maanden hoe dat gaat. Koolhydraten weg gaan laten enzo zou ik in jouw geval niet eens aan beginnen, puur omdat je gevoelig blijkt voor eetstoornissen. Gewoon een 'normaal' eetpatroon aanleren, dat lijkt mij het verstandigste nu.
Dit dus :)

En je kunt altijd een tussendoortje vervangen door een appel/mandarijntje/kiwi... :)
pi_106238121
Whehh. 1 ons boven wat ik wil wegen op 1 januari vanmorgen :')

Dat wordt dus weer niks :D Vandaag doe ik streng, vanavond ga ik genieten. Ik ga zo nog een lange wandeling maken en meer kan ik er niet aan doen.

Tis sowieso maar een arbitrair getalletje op een arbitraire dag, maar toch zou het een leuke egoboost zijn :D Maar al met al vind ik dat ik goed bezig ben en dat vind ik belangrijker!!

Jullie allemaal fijne jaarwisseling met veel lekkers :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:07:33 #149
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106239392
Ik was vanochtend precies 2 kilo zwaarder dan voor kerst, maar ik eet dan ook wel al een week alles wat los en vastzit. Vanaf maandag weer streng ;)

Ik vind het knap Phoeb, dat je er maar 1 ons boven zit. Een ons is eigenlijk niks :)

Iedereen een heel goede jaarwisseling, doe voorzichtig, blijf heel en in het nieuwe jaar gaan we er weer tegenaan! (Met waarschijnlijk veel nieuwe leden :D)
pi_106240491
Ik heb met mijn vriend er hier min of meer over gehad. We hebben toen afgesproken dat we gisteren en vandaag alles wat ongezond is op maken (dus ordinair vreten ;)) en vanaf zondag gezond gaan doen. Waarbij we zondag als eventuele zondigdag hebben (zondag zondigdag vonden we leuk klinken). En nu hopen dat het me lukt en dat het blijvend lukt.

Ik heb ook besloten voorlopig naar de diëtiste te luisteren, omdat die ook het een en ander weet van mijn psychische voorgeschiedenis en daar rekening mee houdt (en me niet aan het jojoën wilt hebben).

@Phoebe: een ons is echt niet veel en volgens mij kan je tevreden zijn. De meeste mensen doen het heel wat anders rond de feestdagen, dus wees trots!

@Purdey: Het zijn feestdagen, komt vast wel weer goed :)

@Iedereen: Fijne jaarwisseling :) Maak er een gezellige avond van (dit zou immers de laatste zijn ;)). Geniet en behoud uw vingers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')