abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2012 @ 14:01:31 #176
244933 trovey
Nachtoele
pi_106310093
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat regelmaat in mijn eetpatroon prettig is. Geen hongergevoelens, dus geen eetbuien, dus geen schuldgevoel en ik voel me erg energiek. Nu alleen nog leren dat vlees officieel lekker bevonden behoord te worden i.p.v walgelijk (sorry, dood dier op mijn bord vind ik echt te goor voor woorden).
Er zijn toch genoeg alternatieven voor vlees te vinden? Ik sla ook nog wel eens een dagje vlees over...niet dat ik het niet lekker vindt maar ik ben er gewoon niet zo'n grote eter van (zit ook zo vol van vlees), eventueel slik je er een multivitamine bij . ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106310244
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Er zijn toch genoeg alternatieven voor vlees te vinden? Ik sla ook nog wel eens een dagje vlees over...niet dat ik het niet lekker vindt maar ik ben er gewoon niet zo'n grote eter van (zit ook zo vol van vlees), eventueel slik je er een multivitamine bij . ;)
Naja, ik eet eens per week vlees, ondanks dat ik dan twee dagen buikpijn heb en last van mijn darmen (mijn vriend is anders te zielig). En twee á drie keer per week aan de bonen/noten/eieren. Soja is lekker, maar daarna ben ik meestal hartstikke ziek.

Maar ik heb een alternatief idee, die gelijk twee problemen oplost: ik heb magere kwark gekocht. Dus dan heb ik zowel zuivel als eiwitten binnen :)
pi_106312314
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja, ik eet eens per week vlees, ondanks dat ik dan twee dagen buikpijn heb en last van mijn darmen (mijn vriend is anders te zielig). En twee á drie keer per week aan de bonen/noten/eieren. Soja is lekker, maar daarna ben ik meestal hartstikke ziek.

Maar ik heb een alternatief idee, die gelijk twee problemen oplost: ik heb magere kwark gekocht. Dus dan heb ik zowel zuivel als eiwitten binnen :)
Waarom zou je iets eten waar je ziek van wordt? Reageer je slecht op alle vleesvervangers?
Ik eet praktisch nooit vlees en er zijn genoeg alternatieven!
Quorn en Seitan bijvoorbeeld, die zijn niet gemaakt van soja. Daarnaast zijn champignons en peulvruchten goede vleesvervangers. En natuurlijk vis!
En je kan dan toch gewoon een stukje vlees voor je vriend bakken?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nallie op 02-01-2012 15:09:28 ]
Be someone that makes you happy
pi_106313085
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:04 schreef Nallie het volgende:

[..]

Waarom zou je iets eten waar je ziek van wordt? Reageer je slecht op alle vleesvervangers?
Ik eet praktisch nooit vlees en er zijn genoeg alternatieven!
Quorn en Seitan bijvoorbeeld, die zijn niet gemaakt van soja. Daarnaast zijn champignons en peulvruchten goede vleesvervangers. En natuurlijk vis!
En je kan dan toch gewoon een stukje vlees voor je vriend bakken?
Destijds in de eetstoorniskliniek kreeg ik te horen dat de klachten van vlees/soja psychisch waren. Inmiddels heb ik geen an meer, maar ik heb er nogsteeds last van. Dus nu heb ik het idee dat ik er om een of andere reden echt niet tegen kan.
En ik eet het eens per week omdat mijn vriend anders mee wilt doen met vega eten; ik mag van hem niet teveel moeite doen, eens per week overleef ik het wel.

En inderdaad, quorn is erg lekker! Seitan ken ik niet, is dat ook een schimmel of iets anders?
pi_106313191
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Destijds in de eetstoorniskliniek kreeg ik te horen dat de klachten van vlees/soja psychisch waren. Inmiddels heb ik geen an meer, maar ik heb er nogsteeds last van. Dus nu heb ik het idee dat ik er om een of andere reden echt niet tegen kan.
En ik eet het eens per week omdat mijn vriend anders mee wilt doen met vega eten; ik mag van hem niet teveel moeite doen, eens per week overleef ik het wel.

En inderdaad, quorn is erg lekker! Seitan ken ik niet, is dat ook een schimmel of iets anders?
Ik krijg ook last van mn buik van vlees! Maar heb ook beetje bezwaren tegen de productie van vlees, bio-industrie enzo. Lichte vleessoorten zoals kip kan ik beter verdragen.
Heb nu tijdelijk ook een soja-vrij dieet, vandaar de kennis met betrekking tot vleesvervangers ;)
Seitan is op tarwe basis. Valess kan trouwens ook! Dat is op zuivelbasis!
  maandag 2 januari 2012 @ 16:46:27 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106316119
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:30 schreef Nallie het volgende:

Ik krijg ook last van mn buik van vlees! Maar heb ook beetje bezwaren tegen de productie van vlees, bio-industrie enzo. Lichte vleessoorten zoals kip kan ik beter verdragen.
Heb nu tijdelijk ook een soja-vrij dieet, vandaar de kennis met betrekking tot vleesvervangers ;)
Seitan is op tarwe basis. Valess kan trouwens ook! Dat is op zuivelbasis!
Ik ook, niet van mager vlees, maar sommige dingen kan ik echt niet hebben :) Ik heb ook vooral issues met de bio-industrie en eet maar 1 of 2 dagen per week vlees. Als je je eiwitten enzo maar binnen krijgt, is dat helemaal geen probleem. Ik vind soja ook niet alles en kan bijvoorbeeld bij de AH ook prima vleesvervangers kopen (de XL hier heeft misschien wel 20 soorten). En als je niks hebt tegen vis eten, is witte vis ook heel gezond :)

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

Uhmz, ieder z'n ding natuurlijk, maar je gaat toch niet iets eten waar je je naderhand niet fijn door voelt? Ik bedoel... 1 stukje vlees bakken is in 5 minuten gedaan, dus zoveel moeite is dat niet, alleen een extra pannetje op het vuur voor jouw vegadingetje. Ennuhm, anders is het zijn keuze om mee te doen, niet de jouwe :)

Wat een hoop 'nieuwe' mensen trouwens, het is duidelijk de tijd van de goede voornemens :s)

[ Bericht 24% gewijzigd door Tink89 op 02-01-2012 16:51:38 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106319536
Omdat ik heel erg soms vlees wel lekker vind en ik heb vaak last van bloedarmoede. Dankzij vlees is dat wat minder (en gewoon veel spinazie eten).

Even wat ik heb gegeten vandaag (als het fout is, feedback graag):
O. 2 boterhammen met een dun laagje boter
T. 2 sinaasappels
L: 2 boterhammen smeerkaas (light)
T: 3 biscuitjes
D: 70gr. pasta, 350gr groente,1 ei en als toetje: 8 sherrytomaatjes en een glas melk

Verder heb ik ongeveer een uur gelopen en een uur op de fiets gezeten. En ruim een liter thee gedronken
  maandag 2 januari 2012 @ 19:31:46 #183
244933 trovey
Nachtoele
pi_106323272
Ziet er prima uit dat lijstje, ongeveer wat ik eet per dag (mag 3 boterhammen) minus de koekjes want dat mag ik maar twee keer per week eentje :P (was advies van mijn dietiste) maar ik beweeg dan dan ook minder door gezondheidsproblemen. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 2 januari 2012 @ 19:35:15 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106323430
Mijn lijstje:

O: 2 boterhammen met 30+ kaas, beker thee.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met dun pindakaas, schaaltje worteltjes, beker melk.
T: 2 kaki's, handje chocopinda's. (Klein snaaimoment bij de laatste)
D: Ravioli gevuld met kaas, Italiaanse roerbakgroenten, rode pastasaus en wat pijnboompitjes.
A: Beker thee, geen eten meer. Zit best nog vol :)

Gebruik sinds 3 dagen 'Darmreiniger' van het Kruidvat, maar tot nu toe geen effect. Is een soort Brinta achtig vezelgoedje, wat je met water moet aanlengen. Víes dat het is _O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_106323745
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Omdat ik heel erg soms vlees wel lekker vind en ik heb vaak last van bloedarmoede. Dankzij vlees is dat wat minder (en gewoon veel spinazie eten).

Even wat ik heb gegeten vandaag (als het fout is, feedback graag):
O. 2 boterhammen met een dun laagje boter
T. 2 sinaasappels
L: 2 boterhammen smeerkaas (light)
T: 3 biscuitjes
D: 70gr. pasta, 350gr groente,1 ei en als toetje: 8 sherrytomaatjes en een glas melk

Verder heb ik ongeveer een uur gelopen en een uur op de fiets gezeten. En ruim een liter thee gedronken
Hoe krijg je het weg, alleen boter op je boterham...

Ik plaats nog geen lijstjes, want er staat nog bedroevend weinig op. Eetlust is nog niet terug.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106324381
Kauwen en slikken werkt meestal ;) Het smaakt prima voor mij

@Purdey: Kun je dan niet beter wat gedroogde pruimen wegkauwen (door yoghurt of zo)? Dat is lekker en werkt gegarandeerd. (en alles in volkoren ;))
  maandag 2 januari 2012 @ 20:06:17 #187
244933 trovey
Nachtoele
pi_106324926
Soms heb ik gewoon zin chocolade...daar help geen wagonlading appels tegen. :') Het slimme is die trek te negeren want appels eten, liters waters niets helpt alleen wilskracht. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 2 januari 2012 @ 20:57:28 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106328008
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kauwen en slikken werkt meestal ;) Het smaakt prima voor mij

@Purdey: Kun je dan niet beter wat gedroogde pruimen wegkauwen (door yoghurt of zo)? Dat is lekker en werkt gegarandeerd. (en alles in volkoren ;))
Stoelgang-thee van de DA doet ook wonderen... Zo'n eens, maar nooit meer ervaring -O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 21:22:08 #189
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106329317
Pruimen, stoelgang thee, vezels, volkoren, fruit, groente.. Been there, done that en werkt bij mijn enorm luie darmen niet. Dit was weer even een probeersel na de feestdagen om even te 'Ontslakken'.

Ik heb een geschiedenis van spastische darmen. Voorheen kon ik veel dingen niet eten omdat ik anders enorme diaree kreeg. Tegenwoordig eet ik die dingen wél, en werkt alles juist heel traag.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_106344490
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:22 schreef Purdey het volgende:
Pruimen, stoelgang thee, vezels, volkoren, fruit, groente.. Been there, done that en werkt bij mijn enorm luie darmen niet. Dit was weer even een probeersel na de feestdagen om even te 'Ontslakken'.

Ik heb een geschiedenis van spastische darmen. Voorheen kon ik veel dingen niet eten omdat ik anders enorme diaree kreeg. Tegenwoordig eet ik die dingen wél, en werkt alles juist heel traag.
Bij die darmreiniger is het belangrijk dat je veeeel water drinkt, anders verstopt het alleen maar!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:28:13 #191
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106349335
ik eet liever geen vlees, maar zo af en toe vind ik het wel lekker. Wij wisselen af met soja / seitan / tofu of tempeh.
We plunderen 1 x in de maand ofzo de vegetarische toko Sie-San in Den Haag en halen daar vega kip enzo, de struktuur is echt superfijn, blijft stevig en neemt veel marinade op...

Anyhow...het is nog best lastig om terug in de routine te komen van echt normaal eten. Ik heb kerst echt netjes gedaan, oud en nieuw wat minder want de albert heijn gaf gratis oliebollen en appelbeignets mee, dus ik heb hier en daar wat oliebol op. Werd snel gestraft door maagzuur ( heb ik al snel bij vette dingen ) en oliebollen vind ik sowieso niet super, daar moet ik echt trek in hebben dus lesje geleerd..

vandaag :

o : Volkorenboterham met gember-roomkaas
t : mineola's
l : pompoensoep ( volgens recept 50 kcal per 100 g., denk dat ik 2 kommen op heb ) met volkorenbrood
t : salade van de AH, geen maaltijd, maar die herfstsalade van sla, blauwaderkaas, peer, druiven en walnoot
d : staffmeet en ik heb vorige week de magnetron kapot gemaakt dus ik moet nog even bedenken wat ik dan eet. Wschnlk subway broodje ofzo :)
pi_106349508
Ohai.

Nieuw jaar vond ik een goed moment om mezelf weer een beetje te hervatten.
Een beetje aangekomen sinds het de afgelopen 2 maanden wat slecht ging, maar toch was ik positief verrast toen ik de weegschaal zag. Ik had mezelf 10 kilo zwaarder geschat dan de weegschaal zei. Uiteindelijk maar 4 kilo aangekomen, waarvan een groot gedeelte tijdelijk gewicht want vanochtend zei mijn weegschaal dat er al weer 1.6 kilo af was.

Anyhow, ik heb er weer zin in. O+ Ik ga dit keer van die shakes proberen. Maar alleen in de ochtend. Voor de rest normaal eten alleen kleinere porties. Oh en nu de eerste week even alleen maar soep/shakes, dingen die vloeibaar zijn iig. Ik weet niet waarom, maar dat voelt gewoon even als een goed begin.

Mijn moeder is ook begonnen, ik hoop dat het haar ook gaat lukken, niet omdat ze echt met haar uiterlijk zit, maar omdat ze zoveel last heeft van haar rug.
pi_106350672
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:35 schreef Purdey het volgende:
Mijn lijstje:

O: 2 boterhammen met 30+ kaas, beker thee.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met dun pindakaas, schaaltje worteltjes, beker melk.
T: 2 kaki's, handje chocopinda's. (Klein snaaimoment bij de laatste)
D: Ravioli gevuld met kaas, Italiaanse roerbakgroenten, rode pastasaus en wat pijnboompitjes.
A: Beker thee, geen eten meer. Zit best nog vol :)

Gebruik sinds 3 dagen 'Darmreiniger' van het Kruidvat, maar tot nu toe geen effect. Is een soort Brinta achtig vezelgoedje, wat je met water moet aanlengen. Víes dat het is _O-
Ik gebruik het ook maar dan alleen s'ochtends in een shake... dan valt het nog wel mee dan lijkt het net op ontbijtbrinta :D
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:33 schreef Myraela het volgende:
Ohai.

Nieuw jaar vond ik een goed moment om mezelf weer een beetje te hervatten.
Een beetje aangekomen sinds het de afgelopen 2 maanden wat slecht ging, maar toch was ik positief verrast toen ik de weegschaal zag. Ik had mezelf 10 kilo zwaarder geschat dan de weegschaal zei. Uiteindelijk maar 4 kilo aangekomen, waarvan een groot gedeelte tijdelijk gewicht want vanochtend zei mijn weegschaal dat er al weer 1.6 kilo af was.

Anyhow, ik heb er weer zin in. O+ Ik ga dit keer van die shakes proberen. Maar alleen in de ochtend. Voor de rest normaal eten alleen kleinere porties. Oh en nu de eerste week even alleen maar soep/shakes, dingen die vloeibaar zijn iig. Ik weet niet waarom, maar dat voelt gewoon even als een goed begin.

Mijn moeder is ook begonnen, ik hoop dat het haar ook gaat lukken, niet omdat ze echt met haar uiterlijk zit, maar omdat ze zoveel last heeft van haar rug.
Succes voor jullie beide ^O^
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:06:59 #194
244933 trovey
Nachtoele
pi_106350773
Oh ja, ik heb ook nog zo'n pot staan van die shake...maar eens opmaken. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:08:00 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106350820
Lunch!

Ik ga 30+kaasvolkorentosti's maken :)

Xx
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:14:04 #196
244933 trovey
Nachtoele
pi_106351088
Worden jullie trouwens niet gaar van al die afvalreclame momenteel :') ...elk reclameblok is de helft afvalreclame. :|W Hoog tijd dat het februari is en het grootste deel van afvallend Nederland weer aan de patat met de kroketten zit. }:| :+
Optimist tot in de kist
pi_106351891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:14 schreef trovey het volgende:
Worden jullie trouwens niet gaar van al die afvalreclame momenteel :') ...elk reclameblok is de helft afvalreclame. :|W Hoog tijd dat het februari is en het grootste deel van afvallend Nederland weer aan de patat met de kroketten zit. }:| :+
Het valt wel op ja :')
pi_106352002
Maar gelukkig waren de afvalproducten dan ook in de aanbieding. Dan hoor je mij niet klagen. :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:38:55 #199
244933 trovey
Nachtoele
pi_106352133
Alleen gebruik ik die dan weer niet of nauwelijks. :')
Optimist tot in de kist
pi_106363890
Hey! :)

Ik ga ook beginnen met afvallen vanaf morgen. Op de weegschaal durf ik niet te staan aangezien ik heel veel ben aangekomen. De laatste keer (heel lang geleden) dat ik op de weegschaal stond woog ik 58 kilo. Nu ben ik heel veel kilo aangekomen (ben iets in de 60 kilo vermoed ik) en dat moet er allemaal weer af. Het gewicht dat ik wil bereiken is 55, mogelijk iets daaronder.

Ik kom hier voor tips en natuurlijk om mijn ervaringen te delen met jullie. In mijn omgeving laat ik niemand weten dat ik bezig ben omdat veel mensen negatief reageren.

Ik ga in ieder geval normaal beginnen met eten en beginnen met hardlopen. Ik heb een heel slecht eetpatroon, ik eet wanneer ik zin heb en dat zijn vooral heel veel tussendoortjes. Chips, chocola, snoep en dat soort dingen. Ik vermoed dat als ik een normaal schema aanhoud: 's ochtends brood, 's middags brood, tussendoor fruit, 's avonds warm eten en daarna nog een stuk fruit en veel beweeg dat ik heel snel afval. Nu nog volhouden! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')