quote:Komend weekend laat ProRail in opdracht van de gemeente Den Haag een torenkraan plaatsen in de stationshal van het Centraal Station. Deze krijgt een 74 meter lange giek. Dat gebeurt zondag 20 november en volgens Prorail zijn kijkers van harte welkom. Ook wordt een fotowedstrijd gehouden. De grootste mobiele kraan van Europa, een Liebherr LTM 11200-9.1, wordt ingezet om de torenkraan op te bouwen. Hij moet de kraandelen over een circa 60 meter hoog kantoorgebouw hijsen.
Op de foto de LTM 11200-9.1 eerder in actie in Amsterdam.
De mobiele kraan is de in 2008 aangeschafte Liebherr LTM 11200-9.1 van de firma Van Marwijk kraanverhuur bv uit Zoeterwoude. Het is met recht een kanjer, deze 1200 tons telekraan, waarvan de mast hydraulisch is uit te schuiven tot zo'n 100 meter en een volledig opgebouwde jibconstructie zelfs een recordhoogte van 192 meter bereikt. De V-vormige Superliftconfiguratie geeft hem daarbij extra stabiliteit. Om deze kanjer over de weg te vervoeren zijn meerdere opleggers nodig. Alleen al het contragewicht weegt 200 ton.
Stationshal tijdelijk afgesloten
De torenkraan blijft anderhalf jaar in de hal staan en wordt gebruikt voor de bouw van de nieuwe OV-terminal. Alleen komend weekend, tijdens het plaatsen van deze torenkraan, is de stationshal afgesloten. Het treinverkeer blijft normaal rijden. Hoogtepunt wordt komend weekend het inhijsen van de 74 meter lange giek over het circa 60 meter hoge kantoorgebouw Stichthage aan het KJ-Plein (Koningin Julianaplein) in Den Haag.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als dat een Transformer is, hoeft ie zich niet te schamen onder de douche
Die kraan kan toch zelf over de weg rijden of mis ik iets?quote:De mobiele kraan is de in 2008 aangeschafte Liebherr LTM 11200-9.1 van de firma Van Marwijk kraanverhuur bv uit Zoeterwoude. Het is met recht een kanjer, deze 1200 tons telekraan, waarvan de mast hydraulisch is uit te schuiven tot zo'n 100 meter en een volledig opgebouwde jibconstructie zelfs een recordhoogte van 192 meter bereikt. De V-vormige Superliftconfiguratie geeft hem daarbij extra stabiliteit. Om deze kanjer over de weg te vervoeren zijn meerdere opleggers nodig. Alleen al het contragewicht weegt 200 ton.
De basis van de kraan kan inderdaad gewoon verreden worden, echter komt er nog een extra stuk bovenop, dit is Op het plaatje het bovenste stuk, welke niet "massief" is zeg maar, tevens ga je ook geen 200 ton aan contragewicht op een aanhangertje erachter hangen, en hetzelfde voor de platen waarop ze hem neerzetten voor stabiliteit en hijsgereedschap (die haken zijn al vrij groot en zwaar)quote:Op vrijdag 18 november 2011 02:17 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Die kraan kan toch zelf over de weg rijden of mis ik iets?
Of hebben ze het hier over de kraan die nog opgebouwd moet worden?
De giek zelf (het uitschuifbare deel wat er op die foto al op zit) komt ook op een aparte trailer, niet alleen de jib (het klimrek wat erbovenop staat), verder moeten de stempelpoten, de stempelschotten, de ballast (3 trailers), de spanlift (die V achterop), het hijsblok en de lier eraf voor transportquote:Op vrijdag 18 november 2011 05:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
De basis van de kraan kan inderdaad gewoon verreden worden, echter komt er nog een extra stuk bovenop, dit is Op het plaatje het bovenste stuk, welke niet "massief" is zeg maar, tevens ga je ook geen 200 ton aan contragewicht op een aanhangertje erachter hangen, en hetzelfde voor de platen waarop ze hem neerzetten voor stabiliteit en hijsgereedschap (die haken zijn al vrij groot en zwaar)
Dus ja, ook die mobiele kraan heeft een aantal opleggers extra bij zich
Daarom blijft ie ook wel even staan...quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
Leuke machine, maar onpraktisch als de pest, want je bent alleen al een dag aan het bouwen voor hij kan hijsen.
Dat is met een 300-tons telekraan ook al wel het gevalquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als die omvalt en op je huis landt, heb je wel een probleem, denk ik
Ah zo, okquote:Op vrijdag 18 november 2011 05:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
De basis van de kraan kan inderdaad gewoon verreden worden, echter komt er nog een extra stuk bovenop, dit is Op het plaatje het bovenste stuk, welke niet "massief" is zeg maar, tevens ga je ook geen 200 ton aan contragewicht op een aanhangertje erachter hangen, en hetzelfde voor de platen waarop ze hem neerzetten voor stabiliteit en hijsgereedschap (die haken zijn al vrij groot en zwaar)
Dus ja, ook die mobiele kraan heeft een aantal opleggers extra bij zich
Daarom zei ik het ook met kleine tussen aanhalingstekensquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Dat 'kleintje' is een 100 tonner; in de kranerij al een redelijk stevig kraantje
Volgens mij zag ik vorige week dat ze daar beton aan het storten waren.....weet niet of daar ook weer iets overheen is gegaan ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:08 schreef densmee het volgende:
en zand onder de stempelschotten is wel leuk maar als je het niet inpakt en er valt een bui regen op dan heb je kans dat het onder je schotten vandaan spoelt
Een 100 tonner weegt geen 100 ton; hij kan (in theorie) 100 ton hijsen, mits je het tussen de stempels opgestapeld krijgt op een vlucht van een metertje of ehh.. 3quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:07 schreef densmee het volgende:
100 ton is toch het maximale toegelaten gewicht op de nederlandse wegen? Met een doorlopende ontheffing, met een enkele ontheffing is nog hoger ook mogelijk?
Nou........valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Dat 'kleintje' is een 100 tonner; in de kranerij al een redelijk stevig kraantje
Ik ben eigenlijk kraanmachinist, en heb een aantal jaar met een 650 rondgetoerd, niet als machinist trouwens, maar op de ballastquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou........valt wel mee toch?
Toen ik in de staalbouw werkte was 50 ton het kleinste kraantje, 100 ton is slechts 2x zo veel.
Zo redelijk stevig vind ik 100 ton niet eerlijk gezegd, bij 350 ton begint het leuk te worden.
Heb ik zelf al eens mee mogen spelen trouwens, hij heeft me uitgelegd waar alles voor dient en veel plezier, ik heb een half uur pauze. En weg was ie.![]()
Ik ben grote machines gewend maar dit had echt oefening nodig. En dan had ie nog maar 10% van de mogelijkheden uitgelegd.........en zonder last.
Echt respect voor een goede machinist!
Shell Moerdijk heb ik gewerkt met die rupskraan van Mammoet, 1000 tonner.
Sow, wat was (en ben) ik onder de indruk van dat ding.
En dan dit ding op een uurtje rijden van mijn huis?
Ik ga zeker ff kijken!
kaal weegt hij geen 100 tonquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 100 tonner weegt geen 100 ton; hij kan (in theorie) 100 ton hijsen, mits je het tussen de stempels opgestapeld krijgt op een vlucht van een metertje of ehh.. 3
Een kraan heft standaard een transport ontheffing, dwz dat hij 12 ton per as mag wegen, dus als je zo'n ding ziet rijden is het sommetje; aantal assen X 12. In case van een 100 tonner dus 5 X 12 = 60 ton. De LTM 1200 staat op 9 assen, en weegt dus een beetje meer als 100 ton, vandaar dat daar ook transportbegeleiders bij rijden
Ik weet dat je machinist bent daarom durf ik ook te zeggen dat 100 ton gewoon een kleintje is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk kraanmachinist, en heb een aantal jaar met een 650 rondgetoerd, niet als machinist trouwens, maar op de ballast
Ja.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef GX3 het volgende:
Mag je in dat ding rijden met een B-rijbewijs?
Gewicht doet er niet toe. Het mag, mits je toestemming hebt van de eigenaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, immers niet zwaarder dan 3500 kg
quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gewicht doet er niet toe. Het mag, mits je toestemming hebt van de eigenaar.
Ja, lach maar. Ik heb echt gelijk.quote:
Op eigen terrein ja, maar niet op de openbare weg. Dan heb je toch écht C nodig..quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]Jammer dat je zo lacht want hij heeft wel gelijk
Dan moet die kraan die hij moet bouwen wel helemaal een kutding zijn ?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
maar onpraktisch als de pest, want je bent alleen al een dag aan het bouwen voor hij kan hijsen.
valt wel mee, dikke kranen zoals die 1200 komen vaak voor een enkel hijsje, wat vaak nog binnen een paar uurtjes gepiept is ook. Trafootje laden, keteltje ergens binnen zetten, boot in het water gooien, zulk soort grappen. En dan is heel het ding opbouwen en weer afbreken in verhouding veel werk. Hij gaat daar nu een torenkraan opbouwen die slecht bereikbaar is als ik het goed begrijp, en die torenkraan blijft daar wel een poosje staan in de regel, dus dat is wel de moeite waard.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Dan moet die kraan die hij moet bouwen wel helemaal een kutding zijn ?
Zie helemaal rechtsonder alleen dat is voor 3 maandenquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel zou de belasting daarvoor kosten?
Het is wel grappig werk, in de kraan is grappig, dan ben jij dé man, maar leuker vind ik het om buiten te lopen; to make things happenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:30 schreef Spro het volgende:
Lijkt mij he-le-maal niets om op die 11200 te draaien( ik heb ook mn tcvt niet, daar niet van, ik mag niet meer als op een graafmachine) hijsbeweging, uurtje wachten, hijsbeweging.... nah en dan bagger lang opbouwen/afbouwen
Een kraan is eigenlijk een rijdend werktuig, en geen vrachtwagen, ik weet niet of dat onder dezelfde belasting categorie valt.. tot een jaartje of 4 geleden mochten kranen ook op rode diesel over de openbare weg rijden; tegenwoordig mag er alleen nog rode shit in de bovenwagen, de kraan zelf dusquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:20 schreef densmee het volgende:
[..]
Zie helemaal rechtsonder alleen dat is voor 3 maanden
[ afbeelding ]
Zoals?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is wel grappig werk, in de kraan is grappig, dan ben jij dé man, maar leuker vind ik het om buiten te lopen; to make things happen![]()
Je komt op veel plaatsen waar veel mensen nooit zullen komen, en je doet dingen die je vaak alleen maar eens op internet of Discovery ziet. Sommigen zitten liever op de weg, sommige mensen hangen graag in een magazijn, of zien zichzelf niet buiten kantoor werken, want daar regent het wel eens.. ieder zijn ding
Aan wijzingen geven, hijsgereedschappen klaarmaken en samenstellen, begeleiden van de hijs, het te hijsen stuk moet 'aangepikt' worden. Hoeveel mensen ken jij die wel eens bovenop zo'n mega windmolen hebben gestaan? of op een jacht van 20 miljoen EYPO, of op een booreiland? Dat is het toffe deel van de jobquote:
@sounddragon: mee eens, je eromheen lopen is meestal leuker dan zelf doen, maar ligt ook puur aan de werkzaamhedenquote:
Technisch gezien is dat idd een mobiele kraan. Mag je met een normale TCVT niet op, is offshore, dat is een extra papiertje bovenop je TCVT, een deelcertificaat zeg maarquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
Totaal anders, ik denk dat we dit onder werkschip mogen plaatsen, dan kom je nog steeds op de Thialf uit als grootstequote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
rigger is diegene die Sounddragon net beschrijftquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Anne het volgende:
Ik weet niet eens wat een rigger is, maar ik zal wel even googlen.
Dat het anders is, zie ik wel, maar in de TT wordt geclaimed dat het in de OP beschreven ding de grootste mobiele hijskraan van Europa is. Maar volgens mij is zo'n Oleg Strashnov toch ook gewoon een mobiele hijskraan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Spro het volgende:
[..]
Totaal anders, ik denk dat we dit onder werkschip mogen plaatsen, dan kom je nog steeds op de Thialf uit als grootste
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Anne het volgende:
Ik weet niet eens wat een rigger is, maar ik zal wel even googlen.
'Mobiel' is een rekbaar begrip, maar dit is het grootste ding, waarvan de onderwagen zelf rijdend over de weg kan en magquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat het anders is, zie ik wel, maar in de TT wordt geclaimed dat het in de OP beschreven ding de grootste mobiele hijskraan van Europa is. Maar volgens mij is zo'n Oleg Strashnov toch ook gewoon een mobiele hijskraan?
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Bij dat soort werk kan je op een gegeven moment dus rustig je ogen dicht doen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die meneer in het blauw is daar mijn rigger, zonder hem zou die plaat om de haverklap vast zitten.. je ziet zelf aardig wat er gebeurt, maar die plaat moest 55 meter die toren in zakken, en na een metertje of 20 wordt het akelig donker![]()
Die meneer staat dus daar bovenop met een portofoon :
[ afbeelding ]
En dat was met deze kraan :
[ afbeelding ]
Als je kunt vertrouwen op die kerel kan dat idd wel, bij dit soort werk iig wel als hij eenmaal in de schacht hangt, doet hij de restquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij dat soort werk kan je op een gegeven moment dus rustig je ogen dicht doen.
en niets is mooier om te zien dan een machinist en rigger die op elkaar ingespeeld zijn! Prachtig "schouwspel" kan dat opleveren... maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan mijquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je kunt vertrouwen op die kerel kan dat idd wel, bij dit soort werk iig wel als hij eenmaal in de schacht hangt, doet hij de rest
Tsja, niets ten nadelen van springers uiteraard, je kan de beste rigger, en beste machinist bij elkaar zetten, maar het werkt toch anders dan een heerlijk teamquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik was ook springer; de ene keer machinist, dan weer ballastchauffeur, of rigger, of allebei, ik kan op bijna alles draaien waar een haak aan hangt![]()
De stelregel is eigenlijk ook, dat een goede rigger eigenlijk machinist moet zijn. Die kerel op de foto was alleen maar rigger, en da's toch nét effe minder als iemand die ook kan draaien
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenquote:
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staatquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenLijken futiliteiten, maar met een last van >50 ton is er niets meer een futiliteit
Hmm, zou je bij de olifantjes of mijn oude baas niet gebeuren; dan kwam er gewoon extra ballastquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:16 schreef Spro het volgende:
[..]
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staat
Laatste keer dat ik met een telekraan moest samenwerken:
Heel irritant als een 400tonner als 200tonner staat opgesteld, en de last moet gooien om hem op z'n plek te krijgen(onder het genot van de nodige toeters en bellen)
De grootste smoel jaquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:25 schreef Zwansen het volgende:
Ik dacht dat Mammoet de grootste had?
Geen idee, er hobbelen er meerdere in de rondte iig, ik hou dat allemaal niet echt bij; kom ook zelden op BMF, omdat ik het een schijtcluppie lamballen vindquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:31 schreef Spro het volgende:
Van Marwijk, Sarens, Mammoet, dat zijn zo uit mn hoofd de bedrijven die deze Liebherr 11200 9.1 hebben
Mammoet: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=23000
Sarens: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=22541
Van Marwijk: http://www.bouwmachinefor(...)105&t=3980&start=490
Sounddragon: ik ben er vast enkele vergeten?
Er rijdt er maar eentje op de kraan he, de rest rijdt ook vrachtwagenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:48 schreef ayumu het volgende:
Dat plannen ze in van Nederland naar Spanje met zo'n kraan en ondertussen alle opdrachtjes afhandelen. Alleen je moet er maar zin in hebben om met zo'n kraan door half europa te karren het zou mijn ding niet zijn, Dan toch liever op de vrachtwagen
slopen is ook wel leuk; beter als gaatjes graven en tonnen zand of grond wegprakken elke dagquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef Spro het volgende:
Tsja, klusje op corus: het ballast was erbij, hij kwam als 400tonner, maar er was een 200tonner besteld: er ging voor een 200tonner ballast op, en de rest bleef op de trailer...niet mijn idee
Bekend soort pannetje heb je daar in de haak hangen! wij hebben de converter/draaitafel van oxy 1 nog geslooptmooie projecten altijd op Corus!
Sowieso met zo'n span op tournee gaan lijkt me niets, laat mij maar lekker met dit speelgoed aan de gang gaan:
[ afbeelding ]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Blijven nog steeds drijvende apparaten, en dus geen mobiele kraan zoals bedoeld in dit topic, maar FYI; Wikiquote:Op zondag 20 november 2011 01:03 schreef Eris het volgende:
[..]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.
Ik heb aan een grotere gewerktquote:Op zondag 20 november 2011 01:26 schreef Zwansen het volgende:
Oh, wacht. Dit is natuurlijk geen mobiele kraan.Maar wel gaaf!
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.quote:Op zondag 20 november 2011 02:13 schreef Sounddragon het volgende:
En McNally laat even zien dat het met een stukkie jib en de basisplaat van de ballast ook nog wel gaat![]()
Indrukwekkend.quote:Op zondag 20 november 2011 02:01 schreef Sounddragon het volgende:
Stukje contragiek met een deel van de latere totaal 4000 ton ballast die eraan komt te hangen; 40 containers van 100 ton per stuk opgestapeld op een frame;
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
[ afbeelding ]
5000 tonner geloof ik.
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;quote:Op zondag 20 november 2011 03:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van de Nederlandse rederij Heerema, 2x 14.200..
in een tandemhijs 14.200 ton dus..quote:Thialf Heerema Marine Contractors 14,200[4] (tandem) Semi-submersible
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaanquote:Op zondag 20 november 2011 03:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.
Ik werkte toen in de staalbouw en we waren een magazijn aan het bouwen voor Samsonite.
Het dakvlak was zo'n 30 meter hoog dus de kranen die er stonden waren zo'n 50 meter hoog.
Dat waren 2 mobiele torenkranen die in de bouwput stonden.
Op een bepaald moment tijdens de bouw moesten ze verplaatst worden naar een locatie buiten de put, en dat was echt een put. Lag lager dan de rest van de grond.
Paar rijplaten neergelegd en volledig opgebouwd!! werden ze verreden.
Wel door 1 machinist want die andere durfde het niet aan en dat kan ik me goed voorstellen.
Stempels vlak boven de grond en hij heel laconiek: "beetje gas geven, beetje wiebelen en voilá."
Echt gestoord......
Heb nog wel meer leuke verhalen over machinisten maar daar is dit topic niet voor natuurlijk.
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaan![]()
Er zijn ook torenkranen die op een rupsonderstel staan, en daar rijd je de hele dag mee als het zo uitkomt, en dat doe je dan nog vanuit de kraancabine boven ook
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzersquote:Op zondag 20 november 2011 04:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.quote:Op zondag 20 november 2011 04:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzers![]()
Ik heb zelfs met een 4 asser verzakt gezeten opgebouwd, dat was de enige keer dat ik dacht dat 'ie ging omflikkeren, en ik heb met een kleine 3-assige Spierings opgebouwd 50 km/u gereden, op een HSL bouwweg van 7 meter breed met mooi nieuw strak asfalt, dat dan weer wel, maar da's smerig hard, want effe remmen is dan geen optie zoals je begrijpt![]()
Noot: je kunt zo'n ding nivelleren terwijl je rijdt![]()
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;
[..]
in een tandemhijs 14.200 ton dus..
Ben er een keer langs gevaren in Rotterdam. Dat ding is echt serieus bizar groot. Je kan je het helemaal niet voorstellen tot je er vlak voor ligt en al die kleine "mannetjes" aan het werk zietquote:Op zondag 20 november 2011 10:50 schreef Archie het volgende:
[..]
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)
Tsja, mm, het is an sich wel een leuke club mensen, met een hoop verschillende inzichten én een berg ervaring en kennis, maar wat je ook post, er is altijd commentaar op( ik zal geen namen noemen, maar een paar mensen zijn daar bijzonder goed in).quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
dit is het probleem.quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherptequote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
Wat betreft Witteveen weet ik het niet. Maar lichte dictatoriale trekjes rond bijv. users ga ik niet ontkennen. Al heb je die zelfs bij Fok! met onze eigenste Dannyquote:Op zondag 20 november 2011 11:17 schreef densmee het volgende:
dictatuur heerst er waarbij witteveen ook zo veel mogelijk geweerd wordt.
laarakkers en boverhoff: leuke reportages + niet die kwijlfoto's( je snapt wel wat ik bedoel)quote:Op zondag 20 november 2011 11:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherpte.
Is puur om te voorkomen dat het gehele forum vol staat met wazige snel uit de hand geschoten plaatjes.
Over meneer neuteboom. Tja... Dat is 1 van de betweters, hij weet alleen dan weer wel scherpe foto's en aardige reportages te maken.
En dat gaat echt niet om Schol, wel om de user.
Wat bedrijven betreft, tja, als er bij Laarakkers fanatieke users werken dan krijg je weer daar veel foto's van. Beelen is favoriet bij users als Geertyke e.d. die schijnbaar niets te doen hebben maar wel heel NL afreizen om wat plaatjes te schieten... Dan krijg je dat.
Zelfde met de Mammoet topics in kranen. Dat gaat ook nergens over.
niet zo heel gek hoog; volgens mij 24 meter ofzo, was met een, inmiddels antieke, SK345quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
De spijker precies op zijn kop.. ze hebben dat precies 2 keer bij mij gedaan, waren prima foto's, alleen idd gemaakt met een GSM. Daarna heb ik mijn bookmarkje van BMF meteen gewist; laat ze maar lekker in de fik vliegen daarquote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
Dat is ook veilig mits de container niet te hoog hangt, als ie nog een meter naar beneden kan ben je fout bezig want dan komt het kontje wel erg hoog.quote:Op zondag 20 november 2011 08:18 schreef Spro het volgende:
[..]
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...
Komt voor mij vreemd over omdat het mijn vak niet is.quote:Op zondag 20 november 2011 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet zo heel gek hoog; volgens mij 24 meter ofzo, was met een, inmiddels antieke, SK345
hier wel beeld alleen mistigquote:Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die live cambeelden van a_a doen het ook lekker trouwens
mm lekker zo'n machinist die staat te balanceren! Hij durft tenminste welquote:Op zondag 20 november 2011 14:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is ook veilig mits de container niet te hoog hangt, als ie nog een meter naar beneden kan ben je fout bezig want dan komt het kontje wel erg hoog.
Over machines kennen en grenzen opzoeken gesproken:
Weer in de staalbouw, Luxemburg deze keer.
Bij Dupont waren we een nieuwe plant aan het bouwen en op een gegeven moment moest er een afzuiginstallatie op het dak geplaatst worden.
Ik had de portofoon en vroeg de machinist om af te toppen, nog een beetje, nog een beetje enz..
Die installatie bleef maar wiebelen dus ik vroeg em of hij de last een beetje stil kon houden.
"Moet je eens naar de dakrand lopen en kijken hoe ik er bij sta." was het antwoord.
Hij stond echt te balanceren op z'n voorste stempels, achterste stempels hingen in de lucht.![]()
Ik heb er maar niks meer van gezegd, probleem was duidelijk.
[..]
Komt voor mij vreemd over omdat het mijn vak niet is.
Het zal wel kunnen anders had je het niet gedaan. Grote kans dat als ik gewend zou zijn aan zo'n ding ik het ook gedaan zou hebben maar als leek kijk je er heel anders naar.
Komt er eigenlijk op neer dat ik het eens ben met Spro.
Bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Ik had echt veel respect voor het werk van die gast, het was geen ongelukje namelijk, hij wist precies wat hij deed.quote:Op zondag 20 november 2011 21:40 schreef Spro het volgende:
[..]
mm lekker zo'n machinist die staat te balanceren! Hij durft tenminste wel
Kan me goed voorstellen dat je hart dan ff in een ander ritme klopt.quote:Op zondag 20 november 2011 21:40 schreef Spro het volgende:mijn grens: met mn shoveltje(ook nog tijdje gedaan) niet helemaal opletten met een bult granulaat opbouwen, op 15meter hoogte naast mn verharde baan komen... zweet stond in mn naad.
Oplossing: bak iets stekend zetten, en volgas vooruit weer naar beneden. eerst maar een peuk gerookt toen ik weer op de grond stond.
met de kraan was ik véél behendiger, en heb ik nooit een "levensgevaarlijke" actie uitgehaald
Ze doen het wel, maar je ziet inderdaad niksquote:Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die live cambeelden van a_a doen het ook lekker trouwens
En soms dus ook levensgevaarlijk.quote:Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef fathank het volgende:
Je hebt inderdaad vakmensen en knoeiers.
noop, Moerdijk, afvalverwerkingquote:Op maandag 21 november 2011 11:43 schreef fathank het volgende:
Zeg Sounddragon, die foto's waar je rigger op staat waar die plaat 55-meter naar beneden moet is dat toevallig bij die nieuwe energiecentrale in Eemshaven?
een van mijn favo klussen; mega-mecano bouwen, mits een goede aanpikker, en geen cowboy-monteursquote:Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En soms dus ook levensgevaarlijk.
Zat een keer op een dakvlak waar we tussenbalken aan het momteren waren en ineens voel ik iets op m'n rug, een nieuwe stalen balk die langzaam op me neerdaalt.
Ik schuif zsm aan de kant maar zwenken kon ie ook.......ging maar weer nét goed.
Zijn argument: Maar ik kon jullie niet zien!
Ja godver, dan helemaal opdonderen met die kutbalk!!!
Was z'n laatste dag op die bouw.
Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.quote:Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En soms dus ook levensgevaarlijk.
Zat een keer op een dakvlak waar we tussenbalken aan het momteren waren en ineens voel ik iets op m'n rug, een nieuwe stalen balk die langzaam op me neerdaalt.
Ik schuif zsm aan de kant maar zwenken kon ie ook.......ging maar weer nét goed.
Zijn argument: Maar ik kon jullie niet zien!
Ja godver, dan helemaal opdonderen met die kutbalk!!!
Was z'n laatste dag op die bouw.
quote:Op maandag 21 november 2011 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.
Goede aanpikker is voor de monteurs ook handig!quote:Op maandag 21 november 2011 16:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een van mijn favo klussen; mega-mecano bouwen, mits een goede aanpikker, en geen cowboy-monteurs
Deze heeft een paar bouten op z'n cabine gehad.quote:Op maandag 21 november 2011 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.
1e geval; goed gedaan, de rekening voor het stilstaande materieel volgt vanzelfquote:Op maandag 21 november 2011 17:04 schreef Spro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik heb op corus ook leuk geintje gehad; 50tons vloeren hijsen met een portaalkraan van corus(met corus machinist) en die gek deed zn eigen zin. totaal niet reageren op aanwijzingen, hij had gewoon schijt aan me, en ik aan hem: beide armen in de lucht met de handpalmen naar voren, en toen schrok hij... vloer op de grond en einde hijsbeweging met deze machinist... Wraak van Corus: geen nieuwe machinist ter beschikking stellen, daar sta je dan met 6man, 3semi diepladers, 2graafmachines en 1 200tonner...
ook altijd leuk als 3man tegelijk aanwijzingen staan te geven... handjes van de knuppels en lekker wachten totdat ze snappen dat dat niet de bedoeling is(en dan hees ik alleen nog maar <10tonmeter)
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ookquote:Op maandag 21 november 2011 19:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Deze heeft een paar bouten op z'n cabine gehad.
Niet netjes maar als je net bijna vermoord bent doe je rare dingen.......
Hey, Die kennen we ergens vanquote:Op maandag 21 november 2011 13:52 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zie ik hier regelmatig rijden naar het Tata Steel terrein
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijkquote:Op maandag 21 november 2011 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1e geval; goed gedaan, de rekening voor het stilstaande materieel volgt vanzelf![]()
2e geval, idem dito, dat deed ik ook altijdOf ik ging naar beneden/stapte uit, en ik gaf er eentje een portofoon.
Daarbij hoef ik met vloerplaten leggen eigenlijk geen aanwijzingen, we spreken af hoe je het wilt, en na de 2e plaat gaat het vanzelf; ik heb liever allebei je handjes aan die plaat; ik hang hem op zijn plek en als hij goed hangt, knik je met je hoofdje, en dan leg ik hem neer -> neeeeext![]()
Ow, en dat werkt ook met een telekraan op de 2e verdieping, want bij mijn vorige werkgever zat er op elke machine standaard een camera
[..]
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ook
Huisman?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
[ afbeelding ]
5000 tonner geloof ik.
Hij kon al vertekken, opzichter heeft em weggestuurd. Zónder kraan, zijn collega mocht het overnemen.quote:Op maandag 21 november 2011 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ook
Gooien was idd niet netjes maar mijn woede was nét iets groter dan m'n beheersing.quote:Op maandag 21 november 2011 19:36 schreef Spro het volgende:
[..]
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijk
Sta je daar als 19jarig jochie een machinist met bijna 20jaar ervaring weg te sturen![]()
Tsja zooi naar een kraan gooien is not done, zelf ooit een steen naar een kraan gegooid(die prutser draaide voor de 6e keer onnodig met een puinbak over m'n hoofd(ik moest op die plek staan om shit te controleren); 5keer had ik gruis in m'n nek/helm en die machinist een kwade blik gegeven, de 6e keer was ik het zat...
lesje geleerd, hij deed het niet meer, de werksfeer was wel een stuk minder ineens. grootste verschil: directe collega, we werkten bij hetzelfde bedrijf, en hij was bagger eigenwijs..tsja wie niet horen wil moet maar voelen.
Mjah, het blijven situatie's die voor kunnen komen, ik zelf draai nooit over iemand heen, en ik EIS ook van mensen die met- en om de kraan heen werken dat ze op hun beurt niet ónder lasten door lopen; doen ze dat wel, komt de last voortaan niet meer hoger als een metertje tot ik uit hun buurt ben.. ik maakte regelmatig mee dat men toch vond dat de kortste weg naar de andere kant van een vloerplaat er onderdoor is.. de eerste keer waarschuw ik; de tweede keer ook, maar dan wat minder vriendelijk, de derde keer laat ik hem gewoon zakkenquote:Op maandag 21 november 2011 19:36 schreef Spro het volgende:
[..]
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijk
Sta je daar als 19jarig jochie een machinist met bijna 20jaar ervaring weg te sturen![]()
Tsja zooi naar een kraan gooien is not done, zelf ooit een steen naar een kraan gegooid(die prutser draaide voor de 6e keer onnodig met een puinbak over m'n hoofd(ik moest op die plek staan om shit te controleren); 5keer had ik gruis in m'n nek/helm en die machinist een kwade blik gegeven, de 6e keer was ik het zat...
lesje geleerd, hij deed het niet meer, de werksfeer was wel een stuk minder ineens. grootste verschil: directe collega, we werkten bij hetzelfde bedrijf, en hij was bagger eigenwijs..tsja wie niet horen wil moet maar voelen.
That sucks.. ook wel eens gehad, maar dan ging de kraan mooi mee van het werk af.. mocht mijn vervanger hem later weer opstellen.. grote vent die me tegen ging houdenquote:Op maandag 21 november 2011 19:44 schreef vannelle het volgende:
Hij kon al vertekken, opzichter heeft em weggestuurd. Zónder kraan, zijn collega mocht het overnemen.
Tsja, ik van het werk af, dan mijn materieel ook!quote:Op maandag 21 november 2011 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
That sucks.. ook wel eens gehad, maar dan ging de kraan mooi mee van het werk af.. mocht mijn vervanger hem later weer opstellen.. grote vent die me tegen ging houden
Is dat ding nou al max. uitgeschoven?quote:Op maandag 21 november 2011 20:04 schreef Spro het volgende:
laatste reactie offtopic dan maar: dit was een graafmachine bij een mobiele breker, ik stond naast de bunker om de waterstroom af te stellen, dat moet gebeuren als de machine in bedrijf is, het kón dus niet anders....
On Topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: BMF
[..]
Tsja, ik van het werk af, dan mijn materieel ook!tenzij mn baas dwars zou liggen...
Gelukkig stond ik nooit in de verhuur met mn gravertje, alleen eigen klussen
Wat gaat daar nou zo abrupt fout? Hij lijkt het allemaal wel te redden, maar dan ineens flikkert hij vooroverquote:Op maandag 21 november 2011 22:43 schreef glasbak het volgende:
Over grenzen opzoeken : http://www.vidiload.com/video/107383/excavator_fail/
Gevalletje van eigen schuld; hij doet tientallen dingen mis.. Waarom zo ver van je af hijsen? waarom met een strop ipv ketting(sorry, ik heb lichte voorkeur voor kettingen) waarom zolang? waarom sla je niet met een noodgang je boom naar beneden als je voorover gaat?quote:Op maandag 21 november 2011 22:43 schreef glasbak het volgende:
Over grenzen opzoeken : http://www.vidiload.com/video/107383/excavator_fail/
de staalkabel breekt...quote:Op maandag 21 november 2011 22:45 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Wat gaat daar nou zo abrupt fout? Hij lijkt het allemaal wel te redden, maar dan ineens flikkert hij voorover
Maar waarom valt hij dan naar voren? Je bedoelt toch die kabel die aan de bak vastzit, of zie ik iets over het hoofd?quote:
1. omdat je niet zoveel bodemdruk net naast zo'n diep gat wilt maken, ik vind dit al redelijk debiel.quote:Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef Spro het volgende:
[..]
Gevalletje van eigen schuld; hij doet tientallen dingen mis.. Waarom zo ver van je af hijsen? waarom met een strop ipv ketting(sorry, ik heb lichte voorkeur voor kettingen) waarom zolang? waarom sla je niet met een noodgang je boom naar beneden als je voorover gaat?
Waarom, in godsnaam veel te licht hijsgereedschap gebruiken?
ach ja
Prutser met staaldraden en kabels altijd handschoenen aan.quote:Op maandag 21 november 2011 23:09 schreef Spro het volgende:
Hey hey hey, hydraulische pollepel? tsssk! zegt onze hengelaar![]()
bodemdruk naast zo'n diep gat is inderdaad een probleem. afhankelijk van hoe de wand eruit ziet kan je je rups daarop zetten, en dan dichtbij je rupsen hijsen, of, wat ik zou doen: ruggetje zand vóór die wand leggen, zodat de kraan achterover staat; je kan hierdoor meer oppakken, en de gronddruk wordt anders verspreid én je machine kan niet zo springen.
Dat stroppen een grotere veiligheidsfactor hebben weet ik, toch haat ik ze omdat ik een paar keer in rafels gegrepen heb met mn blote handen
no shit sherlock, maar je kent het vast wel, "ff snel"?quote:Op maandag 21 november 2011 23:15 schreef densmee het volgende:
[..]
Prutser met staaldraden en kabels altijd handschoenen aan.
nee ik ken dat niet, als ik een staalkabel moet pakken dan doe ik handschoenen aan anders kunnen ze kapot vallen met hun rotzooi, ik ga niet mijn handen openhalen en dat het dan gaat zweren.quote:Op maandag 21 november 2011 23:16 schreef Spro het volgende:
[..]
no shit sherlock, maar je kent het vast wel, "ff snel"?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
zwerende wonden ken ik, en als ik mijn motorzaag niet vast kan houden wordt ik niet vrolijkquote:Op maandag 21 november 2011 23:23 schreef Spro het volgende:
letterlijk nog nooit gehad, mijn handen lagen váák open doordat ik veel moest sleutelen het eerste jaar op de kraan(tsja als jongste binnen het bedrijf krijg je de kraan die over staat; het sleutel object) dus veel olie, vet en andere smerigheid altijd, en nooit ziek geweest.
ik weet het, ooit gaat het fout
quote:Op maandag 21 november 2011 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Blijft mooi om te zien die kranen
Offtopicontopic:Het blijft ook een geweldige sector! Vooral dat testen is leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.uiteraard pakken ze de stagiairs, of nieuwe collega's. uitvoerders zijn (over het algemeen) ook mikpunt van de testne
![]()
prachtig!
Ik was met een collega in amsterdam bezig, trokken we meerpalen uit de haven; ik ging in zn bak staan, pikte een 10tons ketting aan die meerpaal vast, touwtje eraan, terug de kade op en dan die ketting aan het hijsoog van de kraan. beetje trekken en doen en er kwam 13meter paal omhoog.
Na een stuk of 20 zo gedaan te hebben, vonden ze het leuk om me in de zeik te nemen(december 2009): ipv die bak 5cm boven het water te houden, dompelde hij hem onder.... ik was doorweekt![]()
God, wat had ik een haast om me uit te kleden, en naar mn eigen kraan te sprinten. de hele dag in mn onderbroek gezeten en mn cabine niet meer uitgekomen
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
Doet volgens mij nog steeds verrot veel pijn als zo'n zaag in je hand slaat... of in je zaagbroek.quote:Op maandag 21 november 2011 23:25 schreef densmee het volgende:
[..]
zwerende wonden ken ik, en als ik mijn motorzaag niet vast kan houden wordt ik niet vrolijk![]()
daarom heb ik deze handschoenen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 november 2011 23:31 schreef Spro het volgende:
[..]
Het blijft ook een geweldige sector! Vooral dat testen is leukuiteraard pakken ze de stagiairs, of nieuwe collega's. uitvoerders zijn (over het algemeen) ook mikpunt van de testne
![]()
prachtig!
Ik was met een collega in amsterdam bezig, trokken we meerpalen uit de haven; ik ging in zn bak staan, pikte een 10tons ketting aan die meerpaal vast, touwtje eraan, terug de kade op en dan die ketting aan het hijsoog van de kraan. beetje trekken en doen en er kwam 13meter paal omhoog.
Na een stuk of 20 zo gedaan te hebben, vonden ze het leuk om me in de zeik te nemen(december 2009): ipv die bak 5cm boven het water te houden, dompelde hij hem onder.... ik was doorweekt![]()
God, wat had ik een haast om me uit te kleden, en naar mn eigen kraan te sprinten. de hele dag in mn onderbroek gezeten en mn cabine niet meer uitgekomen
Omdat je de TS bentquote:Op maandag 21 november 2011 23:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Misschien een idee om de TT te veranderen in een algemeen hijskraantopic?
quote:Op maandag 21 november 2011 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat je de TS bent![]()
Wel iets algemener anders is Spro straks beledigd met zijn RupsHilti
Daarom doe ik niet aan geintjes op de werkvloer. Dat gaat altijd van kwaad tot erger en uiteindelijk loopt het een keer uit de hand. Degene die mij in december in het water mietert heeft toch echt een groot probleem.quote:Op maandag 21 november 2011 23:31 schreef Spro het volgende:
[..]
Het blijft ook een geweldige sector! Vooral dat testen is leukuiteraard pakken ze de stagiairs, of nieuwe collega's. uitvoerders zijn (over het algemeen) ook mikpunt van de testne
![]()
prachtig!
quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom doe ik niet aan geintjes op de werkvloer. Dat gaat altijd van kwaad tot erger en uiteindelijk loopt het een keer uit de hand. Degene die mij in december in het water mietert heeft toch echt een groot probleem.
Truukje van Liebherr.
quote:Top Comments
This is how Chuck Norris played in the sand when he was 4.
ultimatefang007 11 months ago 31
vrij snelle bakcilinders voor dat bakbeestquote:
Mah, kon er achteraf wel om lachen hoor, zolang het niet schadelijk/gevaarlijk is kan je bij mij vrij ver gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom doe ik niet aan geintjes op de werkvloer. Dat gaat altijd van kwaad tot erger en uiteindelijk loopt het een keer uit de hand. Degene die mij in december in het water mietert heeft toch echt een groot probleem.
Truukje van Liebherr.
Tsja, een bak fatsoenlijk vlak trekken is een vak apartquote:Op dinsdag 22 november 2011 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb vorig jaar voor het eerst op een midi gravertje gerommeld, en ik moet zeggen dat het me best nog tegenviel om die extra handeling met mijn zwenkhand te doen; duurde zeker 3 dagen voordat ik een fatsoenlijk stukkie glad kon trekken
Ech wel; ik dacht dat wel effe te doen.. nah.. mooi niet dusquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:29 schreef Spro het volgende:
Tsja, een bak fatsoenlijk vlak trekken is een vak apartzeker met een fel reagerend mini/midi gravertje...
hijsbeweging en telescoperen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ech wel; ik dacht dat wel effe te doen.. nah.. mooi niet dus![]()
Na een weekje lukte het best aardig overigens, maar toch maakte ik af en toe wel eens een foutje met rechts
Liebregts! :quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:06 schreef densmee het volgende:
in Someren is Liebregts een golfbaan aan het aanleggen en daar draait hun 984, laatst wezen kijken maar dat is ook wel een mooi apparaat met een nog mooier geluid
Volvo 345quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:22 schreef Spro het volgende:
[..]
hijsbeweging en telescoperen?
tsja in de gravert heb je natuurlijk rechts je bak(links/rechts) en boom(voor en achteruit) functie. in sommige shovels heb je de bediening ook met een joystick(volvo/cat(?) heeft aparte hendels die je met een enkele vinger bedient) en dan moest ik altijd een uurtje héél geconcentreerd draaien voordat ik het weer foutloos deed..
Overigens zou ik nu ook niet moeiteloos een bak helemaal vlak trekken; laatste keer dat ik in het grondwerk zat was februari/maart...
Overigens die grote liebherrs die hierboven gepost werden zou ik nóóit op willen draaien; een middagje om dat het gaaf is is het maximum... als je ff moet pissen schieten ze je al dood omdat de stilstand kosten te hoog zijn + je doet alleen maar dom werk met die grote hokken.
Mijn favoriete maat: 35-50 ton, niet groter, niet kleiner aub
[..]
Liebregts! :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's gefixed, stonden op 'n afgeschermd forum![]()
Ken net!
You sure? zo bekend ben ik met die oude machines niet ,maar ik kan niets vinden van een volvo 345, of akerman 345? Het lijkt op een Fiat-Hitachi?quote:
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:20 schreef Spro het volgende:
[..]
You sure? zo bekend ben ik met die oude machines niet ,maar ik kan niets vinden van een volvo 345, of akerman 345? Het lijkt op een Fiat-Hitachi?
mja, ik weet het zeker. Volvo had namelijk net zoals Cat een compleet rechte voorruit. dit is een fiat hitachi FH, en nu moet ik gokken: een 200.quote:Op donderdag 24 november 2011 00:45 schreef wormtrein het volgende:
![]()
Kan de beste gebeuren SproMaar wat betreft die graafmachien heb je vast gelijk.
dus die werkbakken die ze nu gebruiken kunnen ze net zo goed maar verkopen?quote:Op zondag 27 november 2011 15:01 schreef Nemephis het volgende:
<nostalgie>
Tijdens een van de eerste Truckstars op het Circuit van Assen mochten ik en een vriend in een bakje omhoog met de kraan van die vriend z'n pa, die werkte destijds voor Lommerts KSM.
Wij hadden boven een prachtig uitzicht maar na een paar minuten ging de motor uit, daar hingen we dan. Gingen pa en z'n collega's een rondje lopen.
We hebben drie uur of zo daarboven gezeten tot hij besloot ons maar weer eens naar beneden te halen.
Men mag allang niet meer omhoog van de ARBO maar toen kon dat nog gewoon.
</nostalgie>
Ik was wat onduidelijk: Ik bedoelde dat een aardige kraanmachinist niet meer Jan en alleman mag ophijsen in een werkbak i.v.m. aansprakelijkheid. Voor werk mag het wel natuurlijk, wordt ook vrij lastig anders.quote:dus die werkbakken die ze nu gebruiken kunnen ze net zo goed maar verkopen?
En dat is maar goed ook want iemand 3 uur lang zonder toezicht en onbeschermd tegen de zon in een bakkie laten zitten is natuurlijk te idioot voor woorden.quote:Op zondag 27 november 2011 15:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik was wat onduidelijk: Ik bedoelde dat een aardige kraanmachinist niet meer Jan en alleman mag ophijsen in een werkbak i.v.m. aansprakelijkheid. Voor werk mag het wel natuurlijk, wordt ook vrij lastig anders.
geen idee, maar iets zorgt ervoor dat het spul aan de kletter gaat; de beweging die de evenaar maakt wordt duidelijk veroorzaakt door iets wat boven het beeld gebeurt.. Is niet te zien op het filmpjequote:Op zondag 27 november 2011 08:45 schreef Spro het volgende:
mja, hoe komt die piekbelasting tot stand dan? voor zover ik zie hijst die machinist rustig en beheerst, en gebeurt er niets raars? + de veiligheidsfactor die wordt toegepast? :S
als hij kon roteren had er een machinist op de machine gemoetenquote:Op zondag 27 november 2011 18:55 schreef densmee het volgende:
boerke die zelf ook wat denkt te kunnen.
[ afbeelding ]
http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws⊂=fotoreportages&foto_id=5839
Rijden met de last, omdat hij niet kan roteren
Hahaha, moest echt lachenquote:Op zondag 27 november 2011 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
of met een stroppie om de nek, dan ben je na een half metertje niet meer strafbaar; de wet zegt niets over het hijsen van lijken![]()
is toch pas bij 10ton/meter?quote:Op zondag 27 november 2011 19:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als hij kon roteren had er een machinist op de machine gemoeten
Da's bij hijsspul, dus met een touwtje en een haakiequote:
Neh, wieken komen niet onder de 36 meter, en de verreiker komt steil op (wat hij nu bij lange na niet stond) op een metertje of 26quote:Op zondag 27 november 2011 21:09 schreef 2cv het volgende:
Is dat niet en beetje tricky, in de buurt van zo'n windmolen die draait ?
Weer wat geleerd! ik dacht ook altijd dat je gezellig je TCVT mocht halen voor zo'n ding...quote:Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's bij hijsspul, dus met een touwtje en een haakieEen vaste verreiker valt onder 'veredelde ruw-terrein heftruck' maar een roterende is volgens de wet een machine waar je papiertjes voor nodig hebt. ik heb er een speciale aantekening voor in mijn TCVT boekje
Manitou's worden trouwens graag gekriebeld door een windmolentje![]()
Op zijn BAM's; in je machine met je helm en een veiligheidsbril op![]()
en als ik nou eens een lier aan mijn verrekijker knoop wat is het dan?quote:Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's bij hijsspul, dus met een touwtje en een haakieEen vaste verreiker valt onder 'veredelde ruw-terrein heftruck' maar een roterende is volgens de wet een machine waar je papiertjes voor nodig hebt. ik heb er een speciale aantekening voor in mijn TCVT boekje
Manitou's worden trouwens graag gekriebeld door een windmolentje![]()
Op zijn BAM's; in je machine met je helm en een veiligheidsbril op![]()
zo uit mn hoofd: hijswerktuig, te verdelen in de categorie <10ton/meter en >10ton/meterquote:Op zondag 27 november 2011 22:27 schreef densmee het volgende:
[..]
en als ik nou eens een lier aan mijn verrekijker knoop wat is het dan?
Geen idee eerlijk gezegdquote:Op zondag 27 november 2011 22:27 schreef densmee het volgende:
[..]
en als ik nou eens een lier aan mijn verrekijker knoop wat is het dan?
onder de 10 t/M is idd zo goed als vrij, elk bouwvarken wat weet wat de voorkant van een hamer is kan dat certificaat halenquote:Op zondag 27 november 2011 22:30 schreef Spro het volgende:
[..]
zo uit mn hoofd: hijswerktuig, te verdelen in de categorie <10ton/meter en >10ton/meter
<10ton/meter mag je een lief certificaatje halen(stelt niets voor, examen van uurtje en 150pagina's theorie ofzo)
>10ton/meter = TCVT
of dit helemaal correct is: geen idee. Sounddragon??
Bron: http://www.somabedrijfsop(...)iker%2885151%29.aspxquote:De Stichting Toezicht Certificatie Verticaal Transport ziet nauwkeurig toe op de certificering van machinisten in het verticaal transport. Volgens het Arbobesluit: artikel 7.32, en de Arboregeling: paragraaf 7.3, artikel 7.6, moet een machinist van een verreiker in het bezit zijn van een TCVT-persoonscertificaat vakbekwaamheid. Deze verplichting geldt voor een verreiker met een maximum bedrijfslastmoment van 10 tonmeter of meer ingezet in de bouw. Doel van deze cursus is het behalen van dit TCVT-certificaat. Tijdens de cursus wordt de cursist theoretisch en praktisch geschoold om te kunnen voldoen aan de minimale veiligheidseisen conform het certificatieschema van TCVT ‘Machinist verreiker’.
dit is dus wel pas boven de 10 ton/meterquote:Op zondag 27 november 2011 23:15 schreef Spro het volgende:
Overigens, ik denk dat, net zoals bij een graafmachine of shovel zo'n verreiker met een slangbreuk beveiliging uitgevoerd dient te worden. én een LMB. wederom gerelateerd aan de 10tonmeter regeling. Overigens zegt het Soma College dit:
[..]
Bron: http://www.somabedrijfsop(...)iker%2885151%29.aspx
Tsja, met mijn examen mocht ik op een 18tons komatsu draaien waar de LMB niet lekker van werkte... examinator draait de sleutel om en we gingen verder met het examen!quote:Op zondag 27 november 2011 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
onder de 10 t/M is idd zo goed als vrij, elk bouwvarken wat weet wat de voorkant van een hamer is kan dat certificaat halen![]()
Boven de 10 t/M is idd een stuk heftiger; voor jonkies duurt vol TCVT halen een jaartje of 4 volgens mij, maar je kunt afhankelijk van je vooropleiding en ervaring ook kortere opleidingen doen, dan leer je ook wat minder; ik heb denk ik 2/3 van de boeken 'overgeslagen'.. werd wel doorgelopen, maar niet echt uitgebreid behandeld, alleen praktijkgerichte dingen werden er goed ingestampt, veel berekeningen van lasten, hijsoplossingen, veel hijsgereedschapskennis, machinekennis, beetje techniek, en elke dag de halve dag praktijk
Ehrm, boven de 10ton/meter zit je al heel snel hoor, hang maar eens een 1kuubs bigbag met zand op 8meter afstand...quote:Op zondag 27 november 2011 23:17 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is dus wel pas boven de 10 ton/meter
en ik moet de eerste verreiker nog vinden die dat haalt.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet opzit
Verreiker ís uitgevoerd met slangbreuk- en LMB, alleen staat de sleutel van die laatste meestal standaard omquote:Op zondag 27 november 2011 23:15 schreef Spro het volgende:
Overigens, ik denk dat, net zoals bij een graafmachine of shovel zo'n verreiker met een slangbreuk beveiliging uitgevoerd dient te worden. én een LMB. wederom gerelateerd aan de 10tonmeter regeling. Overigens zegt het Soma College dit:
[..]
Bron: http://www.somabedrijfsop(...)iker%2885151%29.aspx
Tegen de baas zeggen dat je 1000 liter achterop de ballast wilt hebben, da's goed voor je tabelquote:Op zondag 27 november 2011 23:19 schreef Spro het volgende:
[..]
Ehrm, boven de 10ton/meter zit je al heel snel hoor, hang maar eens een 1kuubs bigbag met zand op 8meter afstand...
Ik mocht officieel met mn kraan nauwelijks m'n eigen gasolie tank verzetten(3kuubs)
Tjoh, nog nooit op zo'n ding gezeten, bleef er altijd een héél eind uit de buurtquote:Op zondag 27 november 2011 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verreiker ís uitgevoerd met slangbreuk- en LMB, alleen staat de sleutel van die laatste meestal standaard om![]()
probeer jij trouwens maar eens een bigbag met zand 8 meter weg te zetten met een Manitoetoet
Tjoh, 5.87meter, met een capaciteit van 5ton... volgens mij kom je dan nét boven de 10tm...quote:Op zondag 27 november 2011 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verreiker ís uitgevoerd met slangbreuk- en LMB, alleen staat de sleutel van die laatste meestal standaard om![]()
probeer jij trouwens maar eens een bigbag met zand 8 meter weg te zetten met een Manitoetoet
ach, mijn lieve kraantje ging aan de haal met dik 16ton. eigen gewicht van 50ton... had ik geen extra ballast voor nodigquote:Op zondag 27 november 2011 23:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tegen de baas zeggen dat je 1000 liter achterop de ballast wilt hebben, da's goed voor je tabel
ja maar dat is weer geen draaimolen verrekijkerquote:Op zondag 27 november 2011 23:27 schreef Spro het volgende:
[..]
Tjoh, nog nooit op zo'n ding gezeten, bleef er altijd een héél eind uit de buurt
[..]
Tjoh, 5.87meter, met een capaciteit van 5ton... volgens mij kom je dan nét boven de 10tm...
http://www.be.manitou.com(...)oduct/52-mht-10210-l
Idd, en ook niet bepaald een gemiddeld bouwManitrutje; die pakken hooguit 2500 kilo ofzoquote:Op zondag 27 november 2011 23:28 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar dat is weer geen draaimolen verrekijker
http://www.vanrielbv.nl/cms/index.php/verreiker.htmlquote:Op zondag 27 november 2011 23:28 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar dat is weer geen draaimolen verrekijker
Het spul waarmee ik de laatste paar jaar werkte had alleen al 120 ton ballastquote:Op zondag 27 november 2011 23:27 schreef Spro het volgende:
[..]
ach, mijn lieve kraantje ging aan de haal met dik 16ton. eigen gewicht van 50ton... had ik geen extra ballast voor nodig
Ach, tsja, een knipje van mijn lieve schaartje en die hengel van jou was niets meer waardquote:Op zondag 27 november 2011 23:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het spul waarmee ik de laatste paar jaar werkte had alleen al 120 ton ballast![]()
[/mijn-lul-is-groter-post]
Met die 537 kom je dus met een kuubje zand ongeveer tot 6.75, mits droog zand, wat een fata morgana is natuurlijkquote:Op zondag 27 november 2011 23:35 schreef Spro het volgende:
[..]
http://www.vanrielbv.nl/cms/index.php/verreiker.html
ok, het is geen manitou
ok ik ga uit van zeiknat zand: 1800kg/kuub. dat mag je dus met die 537 volgens de tabel 6.50 meter weg zetten. kom je richting de 11.5tonmeter...quote:Op zondag 27 november 2011 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met die 537 kom je dus met een kuubje zand ongeveer tot 6.75, mits droog zand, wat een fata morgana is natuurlijk
Ruim voordat je in de buurt komt staat er een hijsblok van 3500 kilo op je stoelquote:Op zondag 27 november 2011 23:38 schreef Spro het volgende:
[..]
Ach, tsja, een knipje van mijn lieve schaartje en die hengel van jou was niets meer waard![]()
![]()
![]()
Op Corus diverse portaalkranen naar schrotmaat mogen knippen(0.5X0.5X1.5) dan waren ze een heel stuk minder imposant om te zien, zo'n kraan met 50ton capaciteit, blijkt ineens niet meer dan een zielig hoopje staal te zijn
Mja, en je punt is? dat je vindt dat ze op zo'n ding ook een papiertje nodig hebben?quote:Op zondag 27 november 2011 23:42 schreef Spro het volgende:
[..]
ok ik ga uit van zeiknat zand: 1800kg/kuub. dat mag je dus met die 537 volgens de tabel 6.50 meter weg zetten. kom je richting de 11.5tonmeter...
Blijft een prachtige sector inderdaad! nadat ik m'n papiertjes gehaald heb, ga ik er zéker weer in terug...quote:Op zondag 27 november 2011 23:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ruim voordat je in de buurt komt staat er een hijsblok van 3500 kilo op je stoel![]()
![]()
Beetje knippen en slopen vind ik ook wel tof
Deze heb ik nog gemaakt op een klus in Eindhoven (geloof ik), ik moest daar de dingen afhijsen die ze niet wilden laten vallen, was inhuur voor een weekje op een 80 Tons ehh.. Hitachi volgens mij..
Het mooiste was het omtrekken van 'n converterhuis op Oxy 1.... once in a lifetime. bizar.quote:Op maandag 28 november 2011 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
Whehe, die bovenloopkranen![]()
Vrrrrtttt.. PLOEFFF !![]()
![]()
Mooiste klussie van de hele sloop volgens mij
En voor deze denigrerende opmerking kick je dit topic ja?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:44 schreef lipper het volgende:
Echte machinisten zitten op een torenkraan.
Een verreiker als kraan zien
Het zijn natuurlijk wel de lulletjes van de bouw, niet denigrerend bedoelt hoorquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Anne het volgende:
[..]
En voor deze denigrerende opmerking kick je dit topic ja?
Voor een roterende heb je toch écht TCVT papieren nodigquote:Op donderdag 26 april 2012 20:44 schreef lipper het volgende:
Echte machinisten zitten op een torenkraan.
Een verreiker als kraan zien
En wat doe jij precies op de bouw?quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:01 schreef lipper het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel de lulletjes van de bouw, niet denigrerend bedoelt hoor
Het zijn de mensen die zorgen dat bouwvarkens een paar jaar langer mee gaanquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:01 schreef lipper het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel de lulletjes van de bouw, niet denigrerend bedoelt hoor
Ja je hebt overal wel een cursus voor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor een roterende heb je toch écht TCVT papieren nodig
Als een echte baas zit ik op een torenkraan. Wij maken de dienst uit hierquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:41 schreef densmee het volgende:
[..]
En wat doe jij precies op de bouw?
Als bouwvarken heb je anders nog al wat te vertellen
torenkraan machinisten zijn helemaal kansloos, heel de dag in een stinkend hokje zitten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:45 schreef lipper het volgende:
[..]
Als een echte baas zit ik op een torenkraan. Wij maken de dienst uit hier
Whehe, ja, 's ochtends de wandjes lossen, schoonmaken, omgooien, sluiten en stellen, en 's middags de beton erin knikkeren.. productiewerk 1.01quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:45 schreef lipper het volgende:
[..]
Ik heb een mooie ruime cabine, gelukkig een eind weg van het gewone werkvolk.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:46 schreef densmee het volgende:
[..]
torenkraan machinisten zijn helemaal kansloos, heel de dag in een stinkend hokje zitten.![]()
1 bij 1 meter ruimte, echt een ideaale werkplek
Gefeliciteerd, mooie baan voor schuwe mensen die elk mogelijk contact met de buitenwereld ontwijken en alle communicatie via een porto doen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:48 schreef lipper het volgende:
[..]
Ik heb een mooie ruime cabine, gelukkig een eind weg van het gewone werkvolk.
Dat ben ik nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
OK, pic vanuit de cabine van lipper zijn zwieber-Liebherr;
[ afbeelding ]
Ik moest effe zoeken in mijn archieven![]()
en straks tegen de mixer chauff aan het schelden dat hij zijn kubel schoon moet makenquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat de beton er is; lipper is nu een 2 kuubs kubeltje aan het vies maken
Klopt, dat is mijn hoofdquote:
Ik wel.. je hebt toch geen mietjes op die kist staan of wel?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:11 schreef lipper het volgende:
Je stort geen wanden met een 2 kuubs kubel
Niet schelden; afspreken dat jij zijn auto niet onderkliedert tijdens het hijsen, als hij achteraf je kubel schoonmaakt..quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:11 schreef densmee het volgende:
[..]
en straks tegen de mixer chauff aan het schelden dat hij zijn kubel schoon moet maken
Nee hoor, verstandige jongens in plaats van rouwdouwers.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik wel.. je hebt toch geen mietjes op die kist staan of wel?
Niet groot, ik zit effe zonder werk momenteel, hebben ze bij jullie niemand nodig? of ben je ZZP'er?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:17 schreef lipper het volgende:
[..]
Nee hoor, verstandige jongens in plaats van rouwdouwers.
Ik kom trouwens 65 meter ver met een 2 kuubskubel. hoe groot is die van jou?!!
Ik ga even voor je informeren.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet groot, ik zit effe zonder werk momenteel, hebben ze bij jullie niemand nodig? of ben je ZZP'er?
Jonguh, een potje blufpoker en 'de mijne is groter als de jouwe' hoort erbij in kranenlandquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:01 schreef vannelle het volgende:
Dat vind ik nou leuk om te lezen, verbaal steekspelletje spelen maar als het nodig is serieus en hulpvaardig zijn.![]()
Wou lipper nog quoten om ergens een tegenopmerking te maken maar daar zie ik nu toch maar van af.
In de Sloop zeiden wij altijd:quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:14 schreef vannelle het volgende:
Neuh, niet alleen blufpoker. Onderling misschien maar ten opzichte van het echte werkvolk vind ik de instelling vrij ondermaats.
Lijkt wel alsof sommige machinisten nooit hebben gehoord van samenwerken.
Ach, je kan wel de dienst maken, zodra ik met beide armen opgeheven sta met mijn handpalmen naar voren, sta jij stil en loop ik doorquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:45 schreef lipper het volgende:
[..]
1 en 2 ken ik. Die levensgevaarlijke lui heb ik eerder in dit topic al wat over getypt, die bleven dan ook niet lang op een bouw, dezelfde dag waren ze nog weg.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:40 schreef Spro het volgende:
[..]
In de Sloop zeiden wij altijd:
3 soorten machinisten:
• knuppelrukkers
• machinisten
• heren machinisten
eerste zijn levensgevaarlijk, tweede zijn vaklui en de derde categorie moet je zo hard mogelijk aanpakken; werkt vervelend!
Ik bedoel maar.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:40 schreef Spro het volgende:
Ach, je kan wel de dienst maken, zodra ik met beide armen opgeheven sta met mijn handpalmen naar voren, sta jij stil en loop ik door![]()
Waar dan?quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:01 schreef vannelle het volgende:
maar als het nodig is serieus en hulpvaardig zijn.![]()
CV is gemaild gisterenquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:51 schreef Anne het volgende:
Heb je je cv al opgestuurd dan? Of gaat ie je voorstellen als Sounddragon van FOK! ? En dawast?
Een mobiele torenkraan huur je voor een dagdeel, dat kost ongeveer- varieert per kraan natuurlijk- ¤600-900. Een vaste torenkraan heeft een vaste prijs voor een bepaalde configuratie. De prijs gaat omhoog per torendeel of extra opties zoals een torenkraan op rails.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat kost het nou per uur/dag om zo'n kraan te huren? Er was hier in de buurt een torenkraan een ochtendje bezig, om wat betonplaten over een huizenblok heen te tillen, maar dat is best een kostbare zaak voor een particulier lijkt me?
Idd, een 30 meter torenkraantje kost je om- en nabij de 100¤ per uur ex. btw en hijsgereedschap.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
afhankelijk van de grootte van de kraan.
Jij bent schepen aan het lossen nu???quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Idd, een 30 meter torenkraantje kost je om- en nabij de 100¤ per uur ex. btw en hijsgereedschap.
Nee, waarom zou ik?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |