Ik weet dat je machinist bent daarom durf ik ook te zeggen dat 100 ton gewoon een kleintje is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk kraanmachinist, en heb een aantal jaar met een 650 rondgetoerd, niet als machinist trouwens, maar op de ballast
Ja.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef GX3 het volgende:
Mag je in dat ding rijden met een B-rijbewijs?
Gewicht doet er niet toe. Het mag, mits je toestemming hebt van de eigenaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, immers niet zwaarder dan 3500 kg
quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gewicht doet er niet toe. Het mag, mits je toestemming hebt van de eigenaar.
Ja, lach maar. Ik heb echt gelijk.quote:
Op eigen terrein ja, maar niet op de openbare weg. Dan heb je toch écht C nodig..quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]Jammer dat je zo lacht want hij heeft wel gelijk
Dan moet die kraan die hij moet bouwen wel helemaal een kutding zijn ?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
maar onpraktisch als de pest, want je bent alleen al een dag aan het bouwen voor hij kan hijsen.
valt wel mee, dikke kranen zoals die 1200 komen vaak voor een enkel hijsje, wat vaak nog binnen een paar uurtjes gepiept is ook. Trafootje laden, keteltje ergens binnen zetten, boot in het water gooien, zulk soort grappen. En dan is heel het ding opbouwen en weer afbreken in verhouding veel werk. Hij gaat daar nu een torenkraan opbouwen die slecht bereikbaar is als ik het goed begrijp, en die torenkraan blijft daar wel een poosje staan in de regel, dus dat is wel de moeite waard.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Dan moet die kraan die hij moet bouwen wel helemaal een kutding zijn ?
Zie helemaal rechtsonder alleen dat is voor 3 maandenquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel zou de belasting daarvoor kosten?
Het is wel grappig werk, in de kraan is grappig, dan ben jij dé man, maar leuker vind ik het om buiten te lopen; to make things happenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:30 schreef Spro het volgende:
Lijkt mij he-le-maal niets om op die 11200 te draaien( ik heb ook mn tcvt niet, daar niet van, ik mag niet meer als op een graafmachine) hijsbeweging, uurtje wachten, hijsbeweging.... nah en dan bagger lang opbouwen/afbouwen
Een kraan is eigenlijk een rijdend werktuig, en geen vrachtwagen, ik weet niet of dat onder dezelfde belasting categorie valt.. tot een jaartje of 4 geleden mochten kranen ook op rode diesel over de openbare weg rijden; tegenwoordig mag er alleen nog rode shit in de bovenwagen, de kraan zelf dusquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:20 schreef densmee het volgende:
[..]
Zie helemaal rechtsonder alleen dat is voor 3 maanden
[ afbeelding ]
Zoals?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is wel grappig werk, in de kraan is grappig, dan ben jij dé man, maar leuker vind ik het om buiten te lopen; to make things happen![]()
Je komt op veel plaatsen waar veel mensen nooit zullen komen, en je doet dingen die je vaak alleen maar eens op internet of Discovery ziet. Sommigen zitten liever op de weg, sommige mensen hangen graag in een magazijn, of zien zichzelf niet buiten kantoor werken, want daar regent het wel eens.. ieder zijn ding
Aan wijzingen geven, hijsgereedschappen klaarmaken en samenstellen, begeleiden van de hijs, het te hijsen stuk moet 'aangepikt' worden. Hoeveel mensen ken jij die wel eens bovenop zo'n mega windmolen hebben gestaan? of op een jacht van 20 miljoen EYPO, of op een booreiland? Dat is het toffe deel van de jobquote:
@sounddragon: mee eens, je eromheen lopen is meestal leuker dan zelf doen, maar ligt ook puur aan de werkzaamhedenquote:
Technisch gezien is dat idd een mobiele kraan. Mag je met een normale TCVT niet op, is offshore, dat is een extra papiertje bovenop je TCVT, een deelcertificaat zeg maarquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
Totaal anders, ik denk dat we dit onder werkschip mogen plaatsen, dan kom je nog steeds op de Thialf uit als grootstequote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
rigger is diegene die Sounddragon net beschrijftquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Anne het volgende:
Ik weet niet eens wat een rigger is, maar ik zal wel even googlen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |