abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104605954
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is ook veilig mits de container niet te hoog hangt, als ie nog een meter naar beneden kan ben je fout bezig want dan komt het kontje wel erg hoog.

Over machines kennen en grenzen opzoeken gesproken:
Weer in de staalbouw, Luxemburg deze keer.
Bij Dupont waren we een nieuwe plant aan het bouwen en op een gegeven moment moest er een afzuiginstallatie op het dak geplaatst worden.
Ik had de portofoon en vroeg de machinist om af te toppen, nog een beetje, nog een beetje enz..
Die installatie bleef maar wiebelen dus ik vroeg em of hij de last een beetje stil kon houden.
"Moet je eens naar de dakrand lopen en kijken hoe ik er bij sta." was het antwoord.
Hij stond echt te balanceren op z'n voorste stempels, achterste stempels hingen in de lucht. :+
Ik heb er maar niks meer van gezegd, probleem was duidelijk. :)

[..]

Komt voor mij vreemd over omdat het mijn vak niet is.
Het zal wel kunnen anders had je het niet gedaan. Grote kans dat als ik gewend zou zijn aan zo'n ding ik het ook gedaan zou hebben maar als leek kijk je er heel anders naar.
Komt er eigenlijk op neer dat ik het eens ben met Spro. :)
mm lekker zo'n machinist die staat te balanceren! Hij durft tenminste wel ;)

mijn grens: met mn shoveltje(ook nog tijdje gedaan) niet helemaal opletten met een bult granulaat opbouwen, op 15meter hoogte naast mn verharde baan komen... zweet stond in mn naad.
Oplossing: bak iets stekend zetten, en volgas vooruit weer naar beneden. eerst maar een peuk gerookt toen ik weer op de grond stond.

met de kraan was ik véél behendiger, en heb ik nooit een "levensgevaarlijke" actie uitgehaald ;)
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zondag 20 november 2011 @ 21:55:26 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104607021
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:58 schreef admiraal_anaal het volgende:...
En hier de live cambeelden
Beetje mistig daar :D
  maandag 21 november 2011 @ 11:43:13 #103
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_104623131
Zeg Sounddragon, die foto's waar je rigger op staat waar die plaat 55-meter naar beneden moet is dat toevallig bij die nieuwe energiecentrale in Eemshaven?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_104626936
kom niet met je teen onder het contragewicht.
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
  maandag 21 november 2011 @ 13:52:07 #105
249756 Symphonic
Sijsjes en Drijfsijsjes
pi_104627344

Deze zie ik hier regelmatig rijden naar het Tata Steel terrein
Ik hou van onverwachte dingen, ik hou alleen niet zo van verrassingen
  maandag 21 november 2011 @ 14:31:30 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104628975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
Bijvoorbeeld :)
Een andere grote die ik ooit tegenkwam besloeg 90 containers en kon 1000 ton tillen.
Gek genoeg kom ik regelmatig de claim "dit is de grootste" tegen bij een hijskraan, een soort compensatiedrang?
censuur :O
pi_104630040
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:40 schreef Spro het volgende:

[..]

mm lekker zo'n machinist die staat te balanceren! Hij durft tenminste wel ;)
Ik had echt veel respect voor het werk van die gast, het was geen ongelukje namelijk, hij wist precies wat hij deed.
Dit in tegenstelling tot andere machinisten waar ik mee gewerkt heb.....wát een onbenullen zitten er af en toe tussen zeg! Sommigen zelfs gewoon levensgevaarlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:40 schreef Spro het volgende:mijn grens: met mn shoveltje(ook nog tijdje gedaan) niet helemaal opletten met een bult granulaat opbouwen, op 15meter hoogte naast mn verharde baan komen... zweet stond in mn naad.
Oplossing: bak iets stekend zetten, en volgas vooruit weer naar beneden. eerst maar een peuk gerookt toen ik weer op de grond stond.

met de kraan was ik véél behendiger, en heb ik nooit een "levensgevaarlijke" actie uitgehaald ;)
Kan me goed voorstellen dat je hart dan ff in een ander ritme klopt.
Foutje kan iedereen maken, het gaat er om hoe je het oplost en in jouw geval ging dat best goed zo te lezen. :)
pi_104632980
mja, je heb inderdaad vakmensen en knoeiers, zolang een vakman aan het "stunten en kloten" is, werkt het lekker ;)

mijn foutje was een FOUT(je moet verdomme gewoon opletten) en de oplossing was in ieder geval wel praktisch; ik had ineens 2 opritten! _O-
  maandag 21 november 2011 @ 16:10:38 #109
157922 fathank
pi_104633137
Je hebt inderdaad vakmensen en knoeiers.

Op een werk van een concullega hier in de buurt hebben ze in 2 maanden al 2 bulldozers verspeeld :'). Tot aan de cabine in het slib, prutsers :').
pi_104633414
Kleinigheidje hou je!

ik ben ook wel eens met mn kraan tot de draaikrans weggezakt... had een fundering uit de grond gerukt in het amsterdams haven gebied, rij terug het veld in en er was nog niets aan de hand, ik zet een bak in de grond en in een keer PLOF! Ehh ja, lastig ;) later bleek dat ik in een gedempte sloot stond waar de grond niet bijster stevig was O~) wel weer zelfstandig uitgekomen gelukkig...

niet elk foutje hoeft door knoeiers gemaakt te worden, al is tot je cabine bij een bulldozer wel redelijk enthousiast :P
pi_104633716
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die live cambeelden van a_a doen het ook lekker trouwens :{
Ze doen het wel, maar je ziet inderdaad niks :'). Laatste keer dat je iets kon zien:

pi_104634344
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef fathank het volgende:
Je hebt inderdaad vakmensen en knoeiers.

En soms dus ook levensgevaarlijk.
Zat een keer op een dakvlak waar we tussenbalken aan het momteren waren en ineens voel ik iets op m'n rug, een nieuwe stalen balk die langzaam op me neerdaalt.
Ik schuif zsm aan de kant maar zwenken kon ie ook.......ging maar weer nét goed.
Zijn argument: Maar ik kon jullie niet zien!
Ja godver, dan helemaal opdonderen met die kutbalk!!!

Was z'n laatste dag op die bouw.
  maandag 21 november 2011 @ 16:45:17 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104634709
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 11:43 schreef fathank het volgende:
Zeg Sounddragon, die foto's waar je rigger op staat waar die plaat 55-meter naar beneden moet is dat toevallig bij die nieuwe energiecentrale in Eemshaven?
noop, Moerdijk, afvalverwerking ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 november 2011 @ 16:51:30 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104634999
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zat een keer op een dakvlak waar we tussenbalken aan het momteren waren en ineens voel ik iets op m'n rug, een nieuwe stalen balk die langzaam op me neerdaalt.
Ik schuif zsm aan de kant maar zwenken kon ie ook.......ging maar weer nét goed.

een van mijn favo klussen; mega-mecano bouwen, mits een goede aanpikker, en geen cowboy-monteurs ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 november 2011 @ 16:53:06 #115
157922 fathank
pi_104635089
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.
pi_104635723
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 16:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.

ik heb op corus ook leuk geintje gehad; 50tons vloeren hijsen met een portaalkraan van corus(met corus machinist) en die gek deed zn eigen zin. totaal niet reageren op aanwijzingen, hij had gewoon schijt aan me, en ik aan hem: beide armen in de lucht met de handpalmen naar voren, en toen schrok hij... vloer op de grond en einde hijsbeweging met deze machinist... Wraak van Corus: geen nieuwe machinist ter beschikking stellen, daar sta je dan met 6man, 3semi diepladers, 2graafmachines en 1 200tonner...

ook altijd leuk als 3man tegelijk aanwijzingen staan te geven... handjes van de knuppels en lekker wachten totdat ze snappen dat dat niet de bedoeling is(en dan hees ik alleen nog maar <10tonmeter)
pi_104642714
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 16:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een van mijn favo klussen; mega-mecano bouwen, mits een goede aanpikker, en geen cowboy-monteurs ^O^
Goede aanpikker is voor de monteurs ook handig!
Hoe vaak we al geen balk gekregen hebben die er scheef in hing, of windverbanden ondersteboven.......pfoe..
pi_104642775
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 16:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Deze heeft een paar bouten op z'n cabine gehad.
Niet netjes maar als je net bijna vermoord bent doe je rare dingen.......
  maandag 21 november 2011 @ 19:30:08 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104643140
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:04 schreef Spro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik heb op corus ook leuk geintje gehad; 50tons vloeren hijsen met een portaalkraan van corus(met corus machinist) en die gek deed zn eigen zin. totaal niet reageren op aanwijzingen, hij had gewoon schijt aan me, en ik aan hem: beide armen in de lucht met de handpalmen naar voren, en toen schrok hij... vloer op de grond en einde hijsbeweging met deze machinist... Wraak van Corus: geen nieuwe machinist ter beschikking stellen, daar sta je dan met 6man, 3semi diepladers, 2graafmachines en 1 200tonner...

ook altijd leuk als 3man tegelijk aanwijzingen staan te geven... handjes van de knuppels en lekker wachten totdat ze snappen dat dat niet de bedoeling is(en dan hees ik alleen nog maar <10tonmeter)
1e geval; goed gedaan, de rekening voor het stilstaande materieel volgt vanzelf ;)

2e geval, idem dito, dat deed ik ook altijd _O- Of ik ging naar beneden/stapte uit, en ik gaf er eentje een portofoon.
Daarbij hoef ik met vloerplaten leggen eigenlijk geen aanwijzingen, we spreken af hoe je het wilt, en na de 2e plaat gaat het vanzelf; ik heb liever allebei je handjes aan die plaat; ik hang hem op zijn plek en als hij goed hangt, knik je met je hoofdje, en dan leg ik hem neer -> neeeeext ^O^
Ow, en dat werkt ook met een telekraan op de 2e verdieping, want bij mijn vorige werkgever zat er op elke machine standaard een camera 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Deze heeft een paar bouten op z'n cabine gehad.
Niet netjes maar als je net bijna vermoord bent doe je rare dingen.......
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ook :)
pi_104643331
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:52 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]

Deze zie ik hier regelmatig rijden naar het Tata Steel terrein
Hey, Die kennen we ergens van :')
pi_104643496
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1e geval; goed gedaan, de rekening voor het stilstaande materieel volgt vanzelf ;)

2e geval, idem dito, dat deed ik ook altijd _O- Of ik ging naar beneden/stapte uit, en ik gaf er eentje een portofoon.
Daarbij hoef ik met vloerplaten leggen eigenlijk geen aanwijzingen, we spreken af hoe je het wilt, en na de 2e plaat gaat het vanzelf; ik heb liever allebei je handjes aan die plaat; ik hang hem op zijn plek en als hij goed hangt, knik je met je hoofdje, en dan leg ik hem neer -> neeeeext ^O^
Ow, en dat werkt ook met een telekraan op de 2e verdieping, want bij mijn vorige werkgever zat er op elke machine standaard een camera 8-)

[..]

Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ook :)
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijk ;)
Sta je daar als 19jarig jochie een machinist met bijna 20jaar ervaring weg te sturen 8)7

Tsja zooi naar een kraan gooien is not done, zelf ooit een steen naar een kraan gegooid(die prutser draaide voor de 6e keer onnodig met een puinbak over m'n hoofd(ik moest op die plek staan om shit te controleren); 5keer had ik gruis in m'n nek/helm en die machinist een kwade blik gegeven, de 6e keer was ik het zat...

lesje geleerd, hij deed het niet meer, de werksfeer was wel een stuk minder ineens. grootste verschil: directe collega, we werkten bij hetzelfde bedrijf, en hij was bagger eigenwijs..tsja wie niet horen wil moet maar voelen.
pi_104643941
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?

[ afbeelding ]

Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat. :')

5000 tonner geloof ik.
Huisman?
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_104644004
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 19:30 schreef Sounddragon het volgende:

Hij kon al vertekken, opzichter heeft em weggestuurd. Zónder kraan, zijn collega mocht het overnemen.
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:36 schreef Spro het volgende:

[..]

Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijk ;)
Sta je daar als 19jarig jochie een machinist met bijna 20jaar ervaring weg te sturen 8)7

Tsja zooi naar een kraan gooien is not done, zelf ooit een steen naar een kraan gegooid(die prutser draaide voor de 6e keer onnodig met een puinbak over m'n hoofd(ik moest op die plek staan om shit te controleren); 5keer had ik gruis in m'n nek/helm en die machinist een kwade blik gegeven, de 6e keer was ik het zat...

lesje geleerd, hij deed het niet meer, de werksfeer was wel een stuk minder ineens. grootste verschil: directe collega, we werkten bij hetzelfde bedrijf, en hij was bagger eigenwijs..tsja wie niet horen wil moet maar voelen.
Gooien was idd niet netjes maar mijn woede was nét iets groter dan m'n beheersing.
Echt onvoorstelbaar lomp van zo iemand!
  maandag 21 november 2011 @ 20:01:12 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104645049
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:36 schreef Spro het volgende:

[..]

Mjah, het blijven situatie's die voor kunnen komen, ik zelf draai nooit over iemand heen, en ik EIS ook van mensen die met- en om de kraan heen werken dat ze op hun beurt niet ónder lasten door lopen; doen ze dat wel, komt de last voortaan niet meer hoger als een metertje tot ik uit hun buurt ben.. ik maakte regelmatig mee dat men toch vond dat de kortste weg naar de andere kant van een vloerplaat er onderdoor is.. de eerste keer waarschuw ik; de tweede keer ook, maar dan wat minder vriendelijk, de derde keer laat ik hem gewoon zakken :+

Men eist altijd dat je als machinist veilig werkt en je aan de regels houdt, maar anderzijds mag je ook niet zeuren als zij iets doen wat niet door de beugel kan, and that sucks. Ik kan hier wel tientallen voorbeelden van aandragen, sommigen zelfs met filmpjes, maar we zijn al aardig aan het afdwalen van het oorspronkelijke onderwerp, dus lawe dat maar eens niet doen ;)
  maandag 21 november 2011 @ 20:04:24 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104645238
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:44 schreef vannelle het volgende:

Hij kon al vertekken, opzichter heeft em weggestuurd. Zónder kraan, zijn collega mocht het overnemen.

That sucks.. ook wel eens gehad, maar dan ging de kraan mooi mee van het werk af.. mocht mijn vervanger hem later weer opstellen.. grote vent die me tegen ging houden 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')