mm lekker zo'n machinist die staat te balanceren! Hij durft tenminste welquote:Op zondag 20 november 2011 14:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is ook veilig mits de container niet te hoog hangt, als ie nog een meter naar beneden kan ben je fout bezig want dan komt het kontje wel erg hoog.
Over machines kennen en grenzen opzoeken gesproken:
Weer in de staalbouw, Luxemburg deze keer.
Bij Dupont waren we een nieuwe plant aan het bouwen en op een gegeven moment moest er een afzuiginstallatie op het dak geplaatst worden.
Ik had de portofoon en vroeg de machinist om af te toppen, nog een beetje, nog een beetje enz..
Die installatie bleef maar wiebelen dus ik vroeg em of hij de last een beetje stil kon houden.
"Moet je eens naar de dakrand lopen en kijken hoe ik er bij sta." was het antwoord.
Hij stond echt te balanceren op z'n voorste stempels, achterste stempels hingen in de lucht.![]()
Ik heb er maar niks meer van gezegd, probleem was duidelijk.
[..]
Komt voor mij vreemd over omdat het mijn vak niet is.
Het zal wel kunnen anders had je het niet gedaan. Grote kans dat als ik gewend zou zijn aan zo'n ding ik het ook gedaan zou hebben maar als leek kijk je er heel anders naar.
Komt er eigenlijk op neer dat ik het eens ben met Spro.
Bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
Ik had echt veel respect voor het werk van die gast, het was geen ongelukje namelijk, hij wist precies wat hij deed.quote:Op zondag 20 november 2011 21:40 schreef Spro het volgende:
[..]
mm lekker zo'n machinist die staat te balanceren! Hij durft tenminste wel
Kan me goed voorstellen dat je hart dan ff in een ander ritme klopt.quote:Op zondag 20 november 2011 21:40 schreef Spro het volgende:mijn grens: met mn shoveltje(ook nog tijdje gedaan) niet helemaal opletten met een bult granulaat opbouwen, op 15meter hoogte naast mn verharde baan komen... zweet stond in mn naad.
Oplossing: bak iets stekend zetten, en volgas vooruit weer naar beneden. eerst maar een peuk gerookt toen ik weer op de grond stond.
met de kraan was ik véél behendiger, en heb ik nooit een "levensgevaarlijke" actie uitgehaald
Ze doen het wel, maar je ziet inderdaad niksquote:Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die live cambeelden van a_a doen het ook lekker trouwens
En soms dus ook levensgevaarlijk.quote:Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef fathank het volgende:
Je hebt inderdaad vakmensen en knoeiers.
noop, Moerdijk, afvalverwerkingquote:Op maandag 21 november 2011 11:43 schreef fathank het volgende:
Zeg Sounddragon, die foto's waar je rigger op staat waar die plaat 55-meter naar beneden moet is dat toevallig bij die nieuwe energiecentrale in Eemshaven?
een van mijn favo klussen; mega-mecano bouwen, mits een goede aanpikker, en geen cowboy-monteursquote:Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En soms dus ook levensgevaarlijk.
Zat een keer op een dakvlak waar we tussenbalken aan het momteren waren en ineens voel ik iets op m'n rug, een nieuwe stalen balk die langzaam op me neerdaalt.
Ik schuif zsm aan de kant maar zwenken kon ie ook.......ging maar weer nét goed.
Zijn argument: Maar ik kon jullie niet zien!
Ja godver, dan helemaal opdonderen met die kutbalk!!!
Was z'n laatste dag op die bouw.
Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.quote:Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En soms dus ook levensgevaarlijk.
Zat een keer op een dakvlak waar we tussenbalken aan het momteren waren en ineens voel ik iets op m'n rug, een nieuwe stalen balk die langzaam op me neerdaalt.
Ik schuif zsm aan de kant maar zwenken kon ie ook.......ging maar weer nét goed.
Zijn argument: Maar ik kon jullie niet zien!
Ja godver, dan helemaal opdonderen met die kutbalk!!!
Was z'n laatste dag op die bouw.
quote:Op maandag 21 november 2011 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.
Goede aanpikker is voor de monteurs ook handig!quote:Op maandag 21 november 2011 16:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een van mijn favo klussen; mega-mecano bouwen, mits een goede aanpikker, en geen cowboy-monteurs
Deze heeft een paar bouten op z'n cabine gehad.quote:Op maandag 21 november 2011 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Fijne vent. Blijf dan gewoon met je poten van de knuppels als je niks kunt zien. Ik denk dat mijn uitvoerder die vent van 20 hoog naar beneden zou hebben gesodemietert.
1e geval; goed gedaan, de rekening voor het stilstaande materieel volgt vanzelfquote:Op maandag 21 november 2011 17:04 schreef Spro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik heb op corus ook leuk geintje gehad; 50tons vloeren hijsen met een portaalkraan van corus(met corus machinist) en die gek deed zn eigen zin. totaal niet reageren op aanwijzingen, hij had gewoon schijt aan me, en ik aan hem: beide armen in de lucht met de handpalmen naar voren, en toen schrok hij... vloer op de grond en einde hijsbeweging met deze machinist... Wraak van Corus: geen nieuwe machinist ter beschikking stellen, daar sta je dan met 6man, 3semi diepladers, 2graafmachines en 1 200tonner...
ook altijd leuk als 3man tegelijk aanwijzingen staan te geven... handjes van de knuppels en lekker wachten totdat ze snappen dat dat niet de bedoeling is(en dan hees ik alleen nog maar <10tonmeter)
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ookquote:Op maandag 21 november 2011 19:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Deze heeft een paar bouten op z'n cabine gehad.
Niet netjes maar als je net bijna vermoord bent doe je rare dingen.......
Hey, Die kennen we ergens vanquote:Op maandag 21 november 2011 13:52 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zie ik hier regelmatig rijden naar het Tata Steel terrein
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijkquote:Op maandag 21 november 2011 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1e geval; goed gedaan, de rekening voor het stilstaande materieel volgt vanzelf![]()
2e geval, idem dito, dat deed ik ook altijdOf ik ging naar beneden/stapte uit, en ik gaf er eentje een portofoon.
Daarbij hoef ik met vloerplaten leggen eigenlijk geen aanwijzingen, we spreken af hoe je het wilt, en na de 2e plaat gaat het vanzelf; ik heb liever allebei je handjes aan die plaat; ik hang hem op zijn plek en als hij goed hangt, knik je met je hoofdje, en dan leg ik hem neer -> neeeeext![]()
Ow, en dat werkt ook met een telekraan op de 2e verdieping, want bij mijn vorige werkgever zat er op elke machine standaard een camera
[..]
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ook
Huisman?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
Hij kon al vertekken, opzichter heeft em weggestuurd. Zónder kraan, zijn collega mocht het overnemen.quote:Op maandag 21 november 2011 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
Als men zooi naar de kraan gooit, pak ik in en is het klaar, om wat voor reden dan ook
Gooien was idd niet netjes maar mijn woede was nét iets groter dan m'n beheersing.quote:Op maandag 21 november 2011 19:36 schreef Spro het volgende:
[..]
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijk
Sta je daar als 19jarig jochie een machinist met bijna 20jaar ervaring weg te sturen![]()
Tsja zooi naar een kraan gooien is not done, zelf ooit een steen naar een kraan gegooid(die prutser draaide voor de 6e keer onnodig met een puinbak over m'n hoofd(ik moest op die plek staan om shit te controleren); 5keer had ik gruis in m'n nek/helm en die machinist een kwade blik gegeven, de 6e keer was ik het zat...
lesje geleerd, hij deed het niet meer, de werksfeer was wel een stuk minder ineens. grootste verschil: directe collega, we werkten bij hetzelfde bedrijf, en hij was bagger eigenwijs..tsja wie niet horen wil moet maar voelen.
Mjah, het blijven situatie's die voor kunnen komen, ik zelf draai nooit over iemand heen, en ik EIS ook van mensen die met- en om de kraan heen werken dat ze op hun beurt niet ónder lasten door lopen; doen ze dat wel, komt de last voortaan niet meer hoger als een metertje tot ik uit hun buurt ben.. ik maakte regelmatig mee dat men toch vond dat de kortste weg naar de andere kant van een vloerplaat er onderdoor is.. de eerste keer waarschuw ik; de tweede keer ook, maar dan wat minder vriendelijk, de derde keer laat ik hem gewoon zakkenquote:Op maandag 21 november 2011 19:36 schreef Spro het volgende:
[..]
Mja, corus wilde dat er perse een "veiligheidsman/hijsbegeleider/whatever" van ons bij liep, en ik was daarvoor de lul(jippie) nou dan gaan we het veilig en zoals ík het wil doen ook natuurlijk
Sta je daar als 19jarig jochie een machinist met bijna 20jaar ervaring weg te sturen![]()
Tsja zooi naar een kraan gooien is not done, zelf ooit een steen naar een kraan gegooid(die prutser draaide voor de 6e keer onnodig met een puinbak over m'n hoofd(ik moest op die plek staan om shit te controleren); 5keer had ik gruis in m'n nek/helm en die machinist een kwade blik gegeven, de 6e keer was ik het zat...
lesje geleerd, hij deed het niet meer, de werksfeer was wel een stuk minder ineens. grootste verschil: directe collega, we werkten bij hetzelfde bedrijf, en hij was bagger eigenwijs..tsja wie niet horen wil moet maar voelen.
That sucks.. ook wel eens gehad, maar dan ging de kraan mooi mee van het werk af.. mocht mijn vervanger hem later weer opstellen.. grote vent die me tegen ging houdenquote:Op maandag 21 november 2011 19:44 schreef vannelle het volgende:
Hij kon al vertekken, opzichter heeft em weggestuurd. Zónder kraan, zijn collega mocht het overnemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |