Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;quote:Op zondag 20 november 2011 03:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van de Nederlandse rederij Heerema, 2x 14.200..
in een tandemhijs 14.200 ton dus..quote:Thialf Heerema Marine Contractors 14,200[4] (tandem) Semi-submersible
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaanquote:Op zondag 20 november 2011 03:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.
Ik werkte toen in de staalbouw en we waren een magazijn aan het bouwen voor Samsonite.
Het dakvlak was zo'n 30 meter hoog dus de kranen die er stonden waren zo'n 50 meter hoog.
Dat waren 2 mobiele torenkranen die in de bouwput stonden.
Op een bepaald moment tijdens de bouw moesten ze verplaatst worden naar een locatie buiten de put, en dat was echt een put. Lag lager dan de rest van de grond.
Paar rijplaten neergelegd en volledig opgebouwd!! werden ze verreden.
Wel door 1 machinist want die andere durfde het niet aan en dat kan ik me goed voorstellen.
Stempels vlak boven de grond en hij heel laconiek: "beetje gas geven, beetje wiebelen en voilá."
Echt gestoord......
Heb nog wel meer leuke verhalen over machinisten maar daar is dit topic niet voor natuurlijk.
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaan![]()
Er zijn ook torenkranen die op een rupsonderstel staan, en daar rijd je de hele dag mee als het zo uitkomt, en dat doe je dan nog vanuit de kraancabine boven ook
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzersquote:Op zondag 20 november 2011 04:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.quote:Op zondag 20 november 2011 04:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzers![]()
Ik heb zelfs met een 4 asser verzakt gezeten opgebouwd, dat was de enige keer dat ik dacht dat 'ie ging omflikkeren, en ik heb met een kleine 3-assige Spierings opgebouwd 50 km/u gereden, op een HSL bouwweg van 7 meter breed met mooi nieuw strak asfalt, dat dan weer wel, maar da's smerig hard, want effe remmen is dan geen optie zoals je begrijpt![]()
Noot: je kunt zo'n ding nivelleren terwijl je rijdt![]()
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;
[..]
in een tandemhijs 14.200 ton dus..
Ben er een keer langs gevaren in Rotterdam. Dat ding is echt serieus bizar groot. Je kan je het helemaal niet voorstellen tot je er vlak voor ligt en al die kleine "mannetjes" aan het werk zietquote:Op zondag 20 november 2011 10:50 schreef Archie het volgende:
[..]
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)
Tsja, mm, het is an sich wel een leuke club mensen, met een hoop verschillende inzichten én een berg ervaring en kennis, maar wat je ook post, er is altijd commentaar op( ik zal geen namen noemen, maar een paar mensen zijn daar bijzonder goed in).quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
dit is het probleem.quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherptequote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
Wat betreft Witteveen weet ik het niet. Maar lichte dictatoriale trekjes rond bijv. users ga ik niet ontkennen. Al heb je die zelfs bij Fok! met onze eigenste Dannyquote:Op zondag 20 november 2011 11:17 schreef densmee het volgende:
dictatuur heerst er waarbij witteveen ook zo veel mogelijk geweerd wordt.
laarakkers en boverhoff: leuke reportages + niet die kwijlfoto's( je snapt wel wat ik bedoel)quote:Op zondag 20 november 2011 11:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherpte.
Is puur om te voorkomen dat het gehele forum vol staat met wazige snel uit de hand geschoten plaatjes.
Over meneer neuteboom. Tja... Dat is 1 van de betweters, hij weet alleen dan weer wel scherpe foto's en aardige reportages te maken.
En dat gaat echt niet om Schol, wel om de user.
Wat bedrijven betreft, tja, als er bij Laarakkers fanatieke users werken dan krijg je weer daar veel foto's van. Beelen is favoriet bij users als Geertyke e.d. die schijnbaar niets te doen hebben maar wel heel NL afreizen om wat plaatjes te schieten... Dan krijg je dat.
Zelfde met de Mammoet topics in kranen. Dat gaat ook nergens over.
niet zo heel gek hoog; volgens mij 24 meter ofzo, was met een, inmiddels antieke, SK345quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
De spijker precies op zijn kop.. ze hebben dat precies 2 keer bij mij gedaan, waren prima foto's, alleen idd gemaakt met een GSM. Daarna heb ik mijn bookmarkje van BMF meteen gewist; laat ze maar lekker in de fik vliegen daarquote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
Dat is ook veilig mits de container niet te hoog hangt, als ie nog een meter naar beneden kan ben je fout bezig want dan komt het kontje wel erg hoog.quote:Op zondag 20 november 2011 08:18 schreef Spro het volgende:
[..]
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...
Komt voor mij vreemd over omdat het mijn vak niet is.quote:Op zondag 20 november 2011 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet zo heel gek hoog; volgens mij 24 meter ofzo, was met een, inmiddels antieke, SK345
hier wel beeld alleen mistigquote:Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die live cambeelden van a_a doen het ook lekker trouwens
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |