quote:Komend weekend laat ProRail in opdracht van de gemeente Den Haag een torenkraan plaatsen in de stationshal van het Centraal Station. Deze krijgt een 74 meter lange giek. Dat gebeurt zondag 20 november en volgens Prorail zijn kijkers van harte welkom. Ook wordt een fotowedstrijd gehouden. De grootste mobiele kraan van Europa, een Liebherr LTM 11200-9.1, wordt ingezet om de torenkraan op te bouwen. Hij moet de kraandelen over een circa 60 meter hoog kantoorgebouw hijsen.
Op de foto de LTM 11200-9.1 eerder in actie in Amsterdam.
De mobiele kraan is de in 2008 aangeschafte Liebherr LTM 11200-9.1 van de firma Van Marwijk kraanverhuur bv uit Zoeterwoude. Het is met recht een kanjer, deze 1200 tons telekraan, waarvan de mast hydraulisch is uit te schuiven tot zo'n 100 meter en een volledig opgebouwde jibconstructie zelfs een recordhoogte van 192 meter bereikt. De V-vormige Superliftconfiguratie geeft hem daarbij extra stabiliteit. Om deze kanjer over de weg te vervoeren zijn meerdere opleggers nodig. Alleen al het contragewicht weegt 200 ton.
Stationshal tijdelijk afgesloten
De torenkraan blijft anderhalf jaar in de hal staan en wordt gebruikt voor de bouw van de nieuwe OV-terminal. Alleen komend weekend, tijdens het plaatsen van deze torenkraan, is de stationshal afgesloten. Het treinverkeer blijft normaal rijden. Hoogtepunt wordt komend weekend het inhijsen van de 74 meter lange giek over het circa 60 meter hoge kantoorgebouw Stichthage aan het KJ-Plein (Koningin Julianaplein) in Den Haag.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als dat een Transformer is, hoeft ie zich niet te schamen onder de douche
Die kraan kan toch zelf over de weg rijden of mis ik iets?quote:De mobiele kraan is de in 2008 aangeschafte Liebherr LTM 11200-9.1 van de firma Van Marwijk kraanverhuur bv uit Zoeterwoude. Het is met recht een kanjer, deze 1200 tons telekraan, waarvan de mast hydraulisch is uit te schuiven tot zo'n 100 meter en een volledig opgebouwde jibconstructie zelfs een recordhoogte van 192 meter bereikt. De V-vormige Superliftconfiguratie geeft hem daarbij extra stabiliteit. Om deze kanjer over de weg te vervoeren zijn meerdere opleggers nodig. Alleen al het contragewicht weegt 200 ton.
De basis van de kraan kan inderdaad gewoon verreden worden, echter komt er nog een extra stuk bovenop, dit is Op het plaatje het bovenste stuk, welke niet "massief" is zeg maar, tevens ga je ook geen 200 ton aan contragewicht op een aanhangertje erachter hangen, en hetzelfde voor de platen waarop ze hem neerzetten voor stabiliteit en hijsgereedschap (die haken zijn al vrij groot en zwaar)quote:Op vrijdag 18 november 2011 02:17 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Die kraan kan toch zelf over de weg rijden of mis ik iets?
Of hebben ze het hier over de kraan die nog opgebouwd moet worden?
De giek zelf (het uitschuifbare deel wat er op die foto al op zit) komt ook op een aparte trailer, niet alleen de jib (het klimrek wat erbovenop staat), verder moeten de stempelpoten, de stempelschotten, de ballast (3 trailers), de spanlift (die V achterop), het hijsblok en de lier eraf voor transportquote:Op vrijdag 18 november 2011 05:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
De basis van de kraan kan inderdaad gewoon verreden worden, echter komt er nog een extra stuk bovenop, dit is Op het plaatje het bovenste stuk, welke niet "massief" is zeg maar, tevens ga je ook geen 200 ton aan contragewicht op een aanhangertje erachter hangen, en hetzelfde voor de platen waarop ze hem neerzetten voor stabiliteit en hijsgereedschap (die haken zijn al vrij groot en zwaar)
Dus ja, ook die mobiele kraan heeft een aantal opleggers extra bij zich
Daarom blijft ie ook wel even staan...quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
Leuke machine, maar onpraktisch als de pest, want je bent alleen al een dag aan het bouwen voor hij kan hijsen.
Dat is met een 300-tons telekraan ook al wel het gevalquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als die omvalt en op je huis landt, heb je wel een probleem, denk ik
Ah zo, okquote:Op vrijdag 18 november 2011 05:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
De basis van de kraan kan inderdaad gewoon verreden worden, echter komt er nog een extra stuk bovenop, dit is Op het plaatje het bovenste stuk, welke niet "massief" is zeg maar, tevens ga je ook geen 200 ton aan contragewicht op een aanhangertje erachter hangen, en hetzelfde voor de platen waarop ze hem neerzetten voor stabiliteit en hijsgereedschap (die haken zijn al vrij groot en zwaar)
Dus ja, ook die mobiele kraan heeft een aantal opleggers extra bij zich
Daarom zei ik het ook met kleine tussen aanhalingstekensquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Dat 'kleintje' is een 100 tonner; in de kranerij al een redelijk stevig kraantje
Volgens mij zag ik vorige week dat ze daar beton aan het storten waren.....weet niet of daar ook weer iets overheen is gegaan ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:08 schreef densmee het volgende:
en zand onder de stempelschotten is wel leuk maar als je het niet inpakt en er valt een bui regen op dan heb je kans dat het onder je schotten vandaan spoelt
Een 100 tonner weegt geen 100 ton; hij kan (in theorie) 100 ton hijsen, mits je het tussen de stempels opgestapeld krijgt op een vlucht van een metertje of ehh.. 3quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:07 schreef densmee het volgende:
100 ton is toch het maximale toegelaten gewicht op de nederlandse wegen? Met een doorlopende ontheffing, met een enkele ontheffing is nog hoger ook mogelijk?
Nou........valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Dat 'kleintje' is een 100 tonner; in de kranerij al een redelijk stevig kraantje
Ik ben eigenlijk kraanmachinist, en heb een aantal jaar met een 650 rondgetoerd, niet als machinist trouwens, maar op de ballastquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou........valt wel mee toch?
Toen ik in de staalbouw werkte was 50 ton het kleinste kraantje, 100 ton is slechts 2x zo veel.
Zo redelijk stevig vind ik 100 ton niet eerlijk gezegd, bij 350 ton begint het leuk te worden.
Heb ik zelf al eens mee mogen spelen trouwens, hij heeft me uitgelegd waar alles voor dient en veel plezier, ik heb een half uur pauze. En weg was ie.![]()
Ik ben grote machines gewend maar dit had echt oefening nodig. En dan had ie nog maar 10% van de mogelijkheden uitgelegd.........en zonder last.
Echt respect voor een goede machinist!
Shell Moerdijk heb ik gewerkt met die rupskraan van Mammoet, 1000 tonner.
Sow, wat was (en ben) ik onder de indruk van dat ding.
En dan dit ding op een uurtje rijden van mijn huis?
Ik ga zeker ff kijken!
kaal weegt hij geen 100 tonquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 100 tonner weegt geen 100 ton; hij kan (in theorie) 100 ton hijsen, mits je het tussen de stempels opgestapeld krijgt op een vlucht van een metertje of ehh.. 3
Een kraan heft standaard een transport ontheffing, dwz dat hij 12 ton per as mag wegen, dus als je zo'n ding ziet rijden is het sommetje; aantal assen X 12. In case van een 100 tonner dus 5 X 12 = 60 ton. De LTM 1200 staat op 9 assen, en weegt dus een beetje meer als 100 ton, vandaar dat daar ook transportbegeleiders bij rijden
Ik weet dat je machinist bent daarom durf ik ook te zeggen dat 100 ton gewoon een kleintje is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk kraanmachinist, en heb een aantal jaar met een 650 rondgetoerd, niet als machinist trouwens, maar op de ballast
Ja.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef GX3 het volgende:
Mag je in dat ding rijden met een B-rijbewijs?
Gewicht doet er niet toe. Het mag, mits je toestemming hebt van de eigenaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, immers niet zwaarder dan 3500 kg
quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gewicht doet er niet toe. Het mag, mits je toestemming hebt van de eigenaar.
Ja, lach maar. Ik heb echt gelijk.quote:
Op eigen terrein ja, maar niet op de openbare weg. Dan heb je toch écht C nodig..quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]Jammer dat je zo lacht want hij heeft wel gelijk
Dan moet die kraan die hij moet bouwen wel helemaal een kutding zijn ?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:14 schreef Sounddragon het volgende:
maar onpraktisch als de pest, want je bent alleen al een dag aan het bouwen voor hij kan hijsen.
valt wel mee, dikke kranen zoals die 1200 komen vaak voor een enkel hijsje, wat vaak nog binnen een paar uurtjes gepiept is ook. Trafootje laden, keteltje ergens binnen zetten, boot in het water gooien, zulk soort grappen. En dan is heel het ding opbouwen en weer afbreken in verhouding veel werk. Hij gaat daar nu een torenkraan opbouwen die slecht bereikbaar is als ik het goed begrijp, en die torenkraan blijft daar wel een poosje staan in de regel, dus dat is wel de moeite waard.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Dan moet die kraan die hij moet bouwen wel helemaal een kutding zijn ?
Zie helemaal rechtsonder alleen dat is voor 3 maandenquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoeveel zou de belasting daarvoor kosten?
Het is wel grappig werk, in de kraan is grappig, dan ben jij dé man, maar leuker vind ik het om buiten te lopen; to make things happenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:30 schreef Spro het volgende:
Lijkt mij he-le-maal niets om op die 11200 te draaien( ik heb ook mn tcvt niet, daar niet van, ik mag niet meer als op een graafmachine) hijsbeweging, uurtje wachten, hijsbeweging.... nah en dan bagger lang opbouwen/afbouwen
Een kraan is eigenlijk een rijdend werktuig, en geen vrachtwagen, ik weet niet of dat onder dezelfde belasting categorie valt.. tot een jaartje of 4 geleden mochten kranen ook op rode diesel over de openbare weg rijden; tegenwoordig mag er alleen nog rode shit in de bovenwagen, de kraan zelf dusquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:20 schreef densmee het volgende:
[..]
Zie helemaal rechtsonder alleen dat is voor 3 maanden
[ afbeelding ]
Zoals?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is wel grappig werk, in de kraan is grappig, dan ben jij dé man, maar leuker vind ik het om buiten te lopen; to make things happen![]()
Je komt op veel plaatsen waar veel mensen nooit zullen komen, en je doet dingen die je vaak alleen maar eens op internet of Discovery ziet. Sommigen zitten liever op de weg, sommige mensen hangen graag in een magazijn, of zien zichzelf niet buiten kantoor werken, want daar regent het wel eens.. ieder zijn ding
Aan wijzingen geven, hijsgereedschappen klaarmaken en samenstellen, begeleiden van de hijs, het te hijsen stuk moet 'aangepikt' worden. Hoeveel mensen ken jij die wel eens bovenop zo'n mega windmolen hebben gestaan? of op een jacht van 20 miljoen EYPO, of op een booreiland? Dat is het toffe deel van de jobquote:
@sounddragon: mee eens, je eromheen lopen is meestal leuker dan zelf doen, maar ligt ook puur aan de werkzaamhedenquote:
Technisch gezien is dat idd een mobiele kraan. Mag je met een normale TCVT niet op, is offshore, dat is een extra papiertje bovenop je TCVT, een deelcertificaat zeg maarquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
Totaal anders, ik denk dat we dit onder werkschip mogen plaatsen, dan kom je nog steeds op de Thialf uit als grootstequote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
rigger is diegene die Sounddragon net beschrijftquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Anne het volgende:
Ik weet niet eens wat een rigger is, maar ik zal wel even googlen.
Dat het anders is, zie ik wel, maar in de TT wordt geclaimed dat het in de OP beschreven ding de grootste mobiele hijskraan van Europa is. Maar volgens mij is zo'n Oleg Strashnov toch ook gewoon een mobiele hijskraan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Spro het volgende:
[..]
Totaal anders, ik denk dat we dit onder werkschip mogen plaatsen, dan kom je nog steeds op de Thialf uit als grootste
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Anne het volgende:
Ik weet niet eens wat een rigger is, maar ik zal wel even googlen.
'Mobiel' is een rekbaar begrip, maar dit is het grootste ding, waarvan de onderwagen zelf rijdend over de weg kan en magquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat het anders is, zie ik wel, maar in de TT wordt geclaimed dat het in de OP beschreven ding de grootste mobiele hijskraan van Europa is. Maar volgens mij is zo'n Oleg Strashnov toch ook gewoon een mobiele hijskraan?
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Bij dat soort werk kan je op een gegeven moment dus rustig je ogen dicht doen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die meneer in het blauw is daar mijn rigger, zonder hem zou die plaat om de haverklap vast zitten.. je ziet zelf aardig wat er gebeurt, maar die plaat moest 55 meter die toren in zakken, en na een metertje of 20 wordt het akelig donker![]()
Die meneer staat dus daar bovenop met een portofoon :
[ afbeelding ]
En dat was met deze kraan :
[ afbeelding ]
Als je kunt vertrouwen op die kerel kan dat idd wel, bij dit soort werk iig wel als hij eenmaal in de schacht hangt, doet hij de restquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij dat soort werk kan je op een gegeven moment dus rustig je ogen dicht doen.
en niets is mooier om te zien dan een machinist en rigger die op elkaar ingespeeld zijn! Prachtig "schouwspel" kan dat opleveren... maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan mijquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je kunt vertrouwen op die kerel kan dat idd wel, bij dit soort werk iig wel als hij eenmaal in de schacht hangt, doet hij de rest
Tsja, niets ten nadelen van springers uiteraard, je kan de beste rigger, en beste machinist bij elkaar zetten, maar het werkt toch anders dan een heerlijk teamquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik was ook springer; de ene keer machinist, dan weer ballastchauffeur, of rigger, of allebei, ik kan op bijna alles draaien waar een haak aan hangt![]()
De stelregel is eigenlijk ook, dat een goede rigger eigenlijk machinist moet zijn. Die kerel op de foto was alleen maar rigger, en da's toch nét effe minder als iemand die ook kan draaien
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenquote:
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staatquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenLijken futiliteiten, maar met een last van >50 ton is er niets meer een futiliteit
Hmm, zou je bij de olifantjes of mijn oude baas niet gebeuren; dan kwam er gewoon extra ballastquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:16 schreef Spro het volgende:
[..]
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staat
Laatste keer dat ik met een telekraan moest samenwerken:
Heel irritant als een 400tonner als 200tonner staat opgesteld, en de last moet gooien om hem op z'n plek te krijgen(onder het genot van de nodige toeters en bellen)
De grootste smoel jaquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:25 schreef Zwansen het volgende:
Ik dacht dat Mammoet de grootste had?
Geen idee, er hobbelen er meerdere in de rondte iig, ik hou dat allemaal niet echt bij; kom ook zelden op BMF, omdat ik het een schijtcluppie lamballen vindquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:31 schreef Spro het volgende:
Van Marwijk, Sarens, Mammoet, dat zijn zo uit mn hoofd de bedrijven die deze Liebherr 11200 9.1 hebben
Mammoet: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=23000
Sarens: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=22541
Van Marwijk: http://www.bouwmachinefor(...)105&t=3980&start=490
Sounddragon: ik ben er vast enkele vergeten?
Er rijdt er maar eentje op de kraan he, de rest rijdt ook vrachtwagenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:48 schreef ayumu het volgende:
Dat plannen ze in van Nederland naar Spanje met zo'n kraan en ondertussen alle opdrachtjes afhandelen. Alleen je moet er maar zin in hebben om met zo'n kraan door half europa te karren het zou mijn ding niet zijn, Dan toch liever op de vrachtwagen
slopen is ook wel leuk; beter als gaatjes graven en tonnen zand of grond wegprakken elke dagquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef Spro het volgende:
Tsja, klusje op corus: het ballast was erbij, hij kwam als 400tonner, maar er was een 200tonner besteld: er ging voor een 200tonner ballast op, en de rest bleef op de trailer...niet mijn idee
Bekend soort pannetje heb je daar in de haak hangen! wij hebben de converter/draaitafel van oxy 1 nog geslooptmooie projecten altijd op Corus!
Sowieso met zo'n span op tournee gaan lijkt me niets, laat mij maar lekker met dit speelgoed aan de gang gaan:
[ afbeelding ]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Blijven nog steeds drijvende apparaten, en dus geen mobiele kraan zoals bedoeld in dit topic, maar FYI; Wikiquote:Op zondag 20 november 2011 01:03 schreef Eris het volgende:
[..]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.
Ik heb aan een grotere gewerktquote:Op zondag 20 november 2011 01:26 schreef Zwansen het volgende:
Oh, wacht. Dit is natuurlijk geen mobiele kraan.Maar wel gaaf!
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.quote:Op zondag 20 november 2011 02:13 schreef Sounddragon het volgende:
En McNally laat even zien dat het met een stukkie jib en de basisplaat van de ballast ook nog wel gaat![]()
Indrukwekkend.quote:Op zondag 20 november 2011 02:01 schreef Sounddragon het volgende:
Stukje contragiek met een deel van de latere totaal 4000 ton ballast die eraan komt te hangen; 40 containers van 100 ton per stuk opgestapeld op een frame;
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;quote:Op zondag 20 november 2011 03:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van de Nederlandse rederij Heerema, 2x 14.200..
in een tandemhijs 14.200 ton dus..quote:Thialf Heerema Marine Contractors 14,200[4] (tandem) Semi-submersible
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaanquote:Op zondag 20 november 2011 03:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.
Ik werkte toen in de staalbouw en we waren een magazijn aan het bouwen voor Samsonite.
Het dakvlak was zo'n 30 meter hoog dus de kranen die er stonden waren zo'n 50 meter hoog.
Dat waren 2 mobiele torenkranen die in de bouwput stonden.
Op een bepaald moment tijdens de bouw moesten ze verplaatst worden naar een locatie buiten de put, en dat was echt een put. Lag lager dan de rest van de grond.
Paar rijplaten neergelegd en volledig opgebouwd!! werden ze verreden.
Wel door 1 machinist want die andere durfde het niet aan en dat kan ik me goed voorstellen.
Stempels vlak boven de grond en hij heel laconiek: "beetje gas geven, beetje wiebelen en voilá."
Echt gestoord......
Heb nog wel meer leuke verhalen over machinisten maar daar is dit topic niet voor natuurlijk.
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaan![]()
Er zijn ook torenkranen die op een rupsonderstel staan, en daar rijd je de hele dag mee als het zo uitkomt, en dat doe je dan nog vanuit de kraancabine boven ook
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzersquote:Op zondag 20 november 2011 04:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.quote:Op zondag 20 november 2011 04:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzers![]()
Ik heb zelfs met een 4 asser verzakt gezeten opgebouwd, dat was de enige keer dat ik dacht dat 'ie ging omflikkeren, en ik heb met een kleine 3-assige Spierings opgebouwd 50 km/u gereden, op een HSL bouwweg van 7 meter breed met mooi nieuw strak asfalt, dat dan weer wel, maar da's smerig hard, want effe remmen is dan geen optie zoals je begrijpt![]()
Noot: je kunt zo'n ding nivelleren terwijl je rijdt![]()
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;
[..]
in een tandemhijs 14.200 ton dus..
Ben er een keer langs gevaren in Rotterdam. Dat ding is echt serieus bizar groot. Je kan je het helemaal niet voorstellen tot je er vlak voor ligt en al die kleine "mannetjes" aan het werk zietquote:Op zondag 20 november 2011 10:50 schreef Archie het volgende:
[..]
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)
Tsja, mm, het is an sich wel een leuke club mensen, met een hoop verschillende inzichten én een berg ervaring en kennis, maar wat je ook post, er is altijd commentaar op( ik zal geen namen noemen, maar een paar mensen zijn daar bijzonder goed in).quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
dit is het probleem.quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherptequote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
Wat betreft Witteveen weet ik het niet. Maar lichte dictatoriale trekjes rond bijv. users ga ik niet ontkennen. Al heb je die zelfs bij Fok! met onze eigenste Dannyquote:Op zondag 20 november 2011 11:17 schreef densmee het volgende:
dictatuur heerst er waarbij witteveen ook zo veel mogelijk geweerd wordt.
laarakkers en boverhoff: leuke reportages + niet die kwijlfoto's( je snapt wel wat ik bedoel)quote:Op zondag 20 november 2011 11:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherpte.
Is puur om te voorkomen dat het gehele forum vol staat met wazige snel uit de hand geschoten plaatjes.
Over meneer neuteboom. Tja... Dat is 1 van de betweters, hij weet alleen dan weer wel scherpe foto's en aardige reportages te maken.
En dat gaat echt niet om Schol, wel om de user.
Wat bedrijven betreft, tja, als er bij Laarakkers fanatieke users werken dan krijg je weer daar veel foto's van. Beelen is favoriet bij users als Geertyke e.d. die schijnbaar niets te doen hebben maar wel heel NL afreizen om wat plaatjes te schieten... Dan krijg je dat.
Zelfde met de Mammoet topics in kranen. Dat gaat ook nergens over.
niet zo heel gek hoog; volgens mij 24 meter ofzo, was met een, inmiddels antieke, SK345quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
De spijker precies op zijn kop.. ze hebben dat precies 2 keer bij mij gedaan, waren prima foto's, alleen idd gemaakt met een GSM. Daarna heb ik mijn bookmarkje van BMF meteen gewist; laat ze maar lekker in de fik vliegen daarquote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
Dat is ook veilig mits de container niet te hoog hangt, als ie nog een meter naar beneden kan ben je fout bezig want dan komt het kontje wel erg hoog.quote:Op zondag 20 november 2011 08:18 schreef Spro het volgende:
[..]
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...
Komt voor mij vreemd over omdat het mijn vak niet is.quote:Op zondag 20 november 2011 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet zo heel gek hoog; volgens mij 24 meter ofzo, was met een, inmiddels antieke, SK345
hier wel beeld alleen mistigquote:Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die live cambeelden van a_a doen het ook lekker trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |