Dat het anders is, zie ik wel, maar in de TT wordt geclaimed dat het in de OP beschreven ding de grootste mobiele hijskraan van Europa is. Maar volgens mij is zo'n Oleg Strashnov toch ook gewoon een mobiele hijskraan?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Spro het volgende:
[..]
Totaal anders, ik denk dat we dit onder werkschip mogen plaatsen, dan kom je nog steeds op de Thialf uit als grootste
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:43 schreef Anne het volgende:
Ik weet niet eens wat een rigger is, maar ik zal wel even googlen.
'Mobiel' is een rekbaar begrip, maar dit is het grootste ding, waarvan de onderwagen zelf rijdend over de weg kan en magquote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat het anders is, zie ik wel, maar in de TT wordt geclaimed dat het in de OP beschreven ding de grootste mobiele hijskraan van Europa is. Maar volgens mij is zo'n Oleg Strashnov toch ook gewoon een mobiele hijskraan?
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Bij dat soort werk kan je op een gegeven moment dus rustig je ogen dicht doen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die meneer in het blauw is daar mijn rigger, zonder hem zou die plaat om de haverklap vast zitten.. je ziet zelf aardig wat er gebeurt, maar die plaat moest 55 meter die toren in zakken, en na een metertje of 20 wordt het akelig donker![]()
Die meneer staat dus daar bovenop met een portofoon :
[ afbeelding ]
En dat was met deze kraan :
[ afbeelding ]
Als je kunt vertrouwen op die kerel kan dat idd wel, bij dit soort werk iig wel als hij eenmaal in de schacht hangt, doet hij de restquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij dat soort werk kan je op een gegeven moment dus rustig je ogen dicht doen.
en niets is mooier om te zien dan een machinist en rigger die op elkaar ingespeeld zijn! Prachtig "schouwspel" kan dat opleveren... maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan mijquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je kunt vertrouwen op die kerel kan dat idd wel, bij dit soort werk iig wel als hij eenmaal in de schacht hangt, doet hij de rest
Tsja, niets ten nadelen van springers uiteraard, je kan de beste rigger, en beste machinist bij elkaar zetten, maar het werkt toch anders dan een heerlijk teamquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik was ook springer; de ene keer machinist, dan weer ballastchauffeur, of rigger, of allebei, ik kan op bijna alles draaien waar een haak aan hangt![]()
De stelregel is eigenlijk ook, dat een goede rigger eigenlijk machinist moet zijn. Die kerel op de foto was alleen maar rigger, en da's toch nét effe minder als iemand die ook kan draaien
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenquote:
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staatquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenLijken futiliteiten, maar met een last van >50 ton is er niets meer een futiliteit
Hmm, zou je bij de olifantjes of mijn oude baas niet gebeuren; dan kwam er gewoon extra ballastquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:16 schreef Spro het volgende:
[..]
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staat
Laatste keer dat ik met een telekraan moest samenwerken:
Heel irritant als een 400tonner als 200tonner staat opgesteld, en de last moet gooien om hem op z'n plek te krijgen(onder het genot van de nodige toeters en bellen)
De grootste smoel jaquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:25 schreef Zwansen het volgende:
Ik dacht dat Mammoet de grootste had?
Geen idee, er hobbelen er meerdere in de rondte iig, ik hou dat allemaal niet echt bij; kom ook zelden op BMF, omdat ik het een schijtcluppie lamballen vindquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:31 schreef Spro het volgende:
Van Marwijk, Sarens, Mammoet, dat zijn zo uit mn hoofd de bedrijven die deze Liebherr 11200 9.1 hebben
Mammoet: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=23000
Sarens: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=22541
Van Marwijk: http://www.bouwmachinefor(...)105&t=3980&start=490
Sounddragon: ik ben er vast enkele vergeten?
Er rijdt er maar eentje op de kraan he, de rest rijdt ook vrachtwagenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:48 schreef ayumu het volgende:
Dat plannen ze in van Nederland naar Spanje met zo'n kraan en ondertussen alle opdrachtjes afhandelen. Alleen je moet er maar zin in hebben om met zo'n kraan door half europa te karren het zou mijn ding niet zijn, Dan toch liever op de vrachtwagen
slopen is ook wel leuk; beter als gaatjes graven en tonnen zand of grond wegprakken elke dagquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef Spro het volgende:
Tsja, klusje op corus: het ballast was erbij, hij kwam als 400tonner, maar er was een 200tonner besteld: er ging voor een 200tonner ballast op, en de rest bleef op de trailer...niet mijn idee
Bekend soort pannetje heb je daar in de haak hangen! wij hebben de converter/draaitafel van oxy 1 nog geslooptmooie projecten altijd op Corus!
Sowieso met zo'n span op tournee gaan lijkt me niets, laat mij maar lekker met dit speelgoed aan de gang gaan:
[ afbeelding ]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Blijven nog steeds drijvende apparaten, en dus geen mobiele kraan zoals bedoeld in dit topic, maar FYI; Wikiquote:Op zondag 20 november 2011 01:03 schreef Eris het volgende:
[..]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.
Ik heb aan een grotere gewerktquote:Op zondag 20 november 2011 01:26 schreef Zwansen het volgende:
Oh, wacht. Dit is natuurlijk geen mobiele kraan.Maar wel gaaf!
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.quote:Op zondag 20 november 2011 02:13 schreef Sounddragon het volgende:
En McNally laat even zien dat het met een stukkie jib en de basisplaat van de ballast ook nog wel gaat![]()
Indrukwekkend.quote:Op zondag 20 november 2011 02:01 schreef Sounddragon het volgende:
Stukje contragiek met een deel van de latere totaal 4000 ton ballast die eraan komt te hangen; 40 containers van 100 ton per stuk opgestapeld op een frame;
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |