al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staatquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat je dan weet waarom sommige kraanbewegingen minder fijn zijn voor de machinist, en die dus voorkomt, dingen in één keer goed neerzetten, rekening houden met de buiging/torsie van de kraan, op tijd snelheidsverminderingen aangeven, en zo kan ik nog wel wat dingetjes opnoemenLijken futiliteiten, maar met een last van >50 ton is er niets meer een futiliteit
Hmm, zou je bij de olifantjes of mijn oude baas niet gebeuren; dan kwam er gewoon extra ballastquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:16 schreef Spro het volgende:
[..]
al is het alleen maar om te voorkomen dat je met zware kettingen/sluitingen aan het vechten bent omdat de last net niet lekker staat
Laatste keer dat ik met een telekraan moest samenwerken:
Heel irritant als een 400tonner als 200tonner staat opgesteld, en de last moet gooien om hem op z'n plek te krijgen(onder het genot van de nodige toeters en bellen)
De grootste smoel jaquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:25 schreef Zwansen het volgende:
Ik dacht dat Mammoet de grootste had?
Geen idee, er hobbelen er meerdere in de rondte iig, ik hou dat allemaal niet echt bij; kom ook zelden op BMF, omdat ik het een schijtcluppie lamballen vindquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:31 schreef Spro het volgende:
Van Marwijk, Sarens, Mammoet, dat zijn zo uit mn hoofd de bedrijven die deze Liebherr 11200 9.1 hebben
Mammoet: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=23000
Sarens: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=98&t=22541
Van Marwijk: http://www.bouwmachinefor(...)105&t=3980&start=490
Sounddragon: ik ben er vast enkele vergeten?
Er rijdt er maar eentje op de kraan he, de rest rijdt ook vrachtwagenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:48 schreef ayumu het volgende:
Dat plannen ze in van Nederland naar Spanje met zo'n kraan en ondertussen alle opdrachtjes afhandelen. Alleen je moet er maar zin in hebben om met zo'n kraan door half europa te karren het zou mijn ding niet zijn, Dan toch liever op de vrachtwagen
slopen is ook wel leuk; beter als gaatjes graven en tonnen zand of grond wegprakken elke dagquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef Spro het volgende:
Tsja, klusje op corus: het ballast was erbij, hij kwam als 400tonner, maar er was een 200tonner besteld: er ging voor een 200tonner ballast op, en de rest bleef op de trailer...niet mijn idee
Bekend soort pannetje heb je daar in de haak hangen! wij hebben de converter/draaitafel van oxy 1 nog geslooptmooie projecten altijd op Corus!
Sowieso met zo'n span op tournee gaan lijkt me niets, laat mij maar lekker met dit speelgoed aan de gang gaan:
[ afbeelding ]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Volgens mij is/was die Strashnov de grootse kraan met één boom en een draaipunt. Maar ik ben al een tijdje uit dat wereldje.
Die Thialf is echt wel héél monsterlijk.
Blijven nog steeds drijvende apparaten, en dus geen mobiele kraan zoals bedoeld in dit topic, maar FYI; Wikiquote:Op zondag 20 november 2011 01:03 schreef Eris het volgende:
[..]
De Thialf heeft een SWL van 7100 ton op een afstand van 31,5 meter tillen. (Lang leve de kraan curves) Nu weet ik niet wat de Oleg kan hijsen.
Ik heb aan een grotere gewerktquote:Op zondag 20 november 2011 01:26 schreef Zwansen het volgende:
Oh, wacht. Dit is natuurlijk geen mobiele kraan.Maar wel gaaf!
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.quote:Op zondag 20 november 2011 02:13 schreef Sounddragon het volgende:
En McNally laat even zien dat het met een stukkie jib en de basisplaat van de ballast ook nog wel gaat![]()
Indrukwekkend.quote:Op zondag 20 november 2011 02:01 schreef Sounddragon het volgende:
Stukje contragiek met een deel van de latere totaal 4000 ton ballast die eraan komt te hangen; 40 containers van 100 ton per stuk opgestapeld op een frame;
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
Maar dit is toch ook gewoon een mobiele kraan of snap ik het nu weer niet?
[ afbeelding ]
Ik ben daar in het E-house geweest (dat rode) terwijl hij nog in opbouw was, echt wat een machtig maar mongolig groot apparaat.
5000 tonner geloof ik.
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;quote:Op zondag 20 november 2011 03:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van de Nederlandse rederij Heerema, 2x 14.200..
in een tandemhijs 14.200 ton dus..quote:Thialf Heerema Marine Contractors 14,200[4] (tandem) Semi-submersible
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaanquote:Op zondag 20 november 2011 03:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb in Belgie iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten.
Ik werkte toen in de staalbouw en we waren een magazijn aan het bouwen voor Samsonite.
Het dakvlak was zo'n 30 meter hoog dus de kranen die er stonden waren zo'n 50 meter hoog.
Dat waren 2 mobiele torenkranen die in de bouwput stonden.
Op een bepaald moment tijdens de bouw moesten ze verplaatst worden naar een locatie buiten de put, en dat was echt een put. Lag lager dan de rest van de grond.
Paar rijplaten neergelegd en volledig opgebouwd!! werden ze verreden.
Wel door 1 machinist want die andere durfde het niet aan en dat kan ik me goed voorstellen.
Stempels vlak boven de grond en hij heel laconiek: "beetje gas geven, beetje wiebelen en voilá."
Echt gestoord......
Heb nog wel meer leuke verhalen over machinisten maar daar is dit topic niet voor natuurlijk.
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
Heb ik tientallen keren gedaan, geen kunst aan, en het mooie is; het is gewoon toegestaan![]()
Er zijn ook torenkranen die op een rupsonderstel staan, en daar rijd je de hele dag mee als het zo uitkomt, en dat doe je dan nog vanuit de kraancabine boven ook
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzersquote:Op zondag 20 november 2011 04:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kee, maar niet op een oneffen ondergrond en heuvelop neem ik aan.
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.quote:Op zondag 20 november 2011 04:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, you don't wanna know wat ik allemaal heb uitgespookt met vouwijzers![]()
Ik heb zelfs met een 4 asser verzakt gezeten opgebouwd, dat was de enige keer dat ik dacht dat 'ie ging omflikkeren, en ik heb met een kleine 3-assige Spierings opgebouwd 50 km/u gereden, op een HSL bouwweg van 7 meter breed met mooi nieuw strak asfalt, dat dan weer wel, maar da's smerig hard, want effe remmen is dan geen optie zoals je begrijpt![]()
Noot: je kunt zo'n ding nivelleren terwijl je rijdt![]()
Tsja, net wat je zegt, ieder zoekt z'n grenzen, als ik zie dat jij met 30ton staat te schommelen denk ik ook What the fuck is die gevaarlijk aan het doen?! terwijl het volgens jou inschatting volkomen veilig is...quote:Op zondag 20 november 2011 04:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Iedereen zoekt de grenzen op binnen z'n vakgebied, ik ook.
Maakt het ook leuk, ik hou wel van die aparte dingen. Reachstacker heb ik ook vaak overbrugd om 30 ton 3e rij in een boot te zetten. Achterwielen komen dan van de grond en da's gewoon lachen.
Maar wat hij deed was opgebouwd zo'n 50 meter hoog over een oneffen, instabiele ondergrond heuvelop rijden, echt gekkenwerk.
50 km/h opgebouwd rijden is tricky idd, hard remmen zal vrij dodelijk zijn gok ik.
Hoe hoog was dat dat ding toen je dat deed?
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)quote:Op zondag 20 november 2011 04:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens die wiki link die ik ergens hierboven postte;
[..]
in een tandemhijs 14.200 ton dus..
Ben er een keer langs gevaren in Rotterdam. Dat ding is echt serieus bizar groot. Je kan je het helemaal niet voorstellen tot je er vlak voor ligt en al die kleine "mannetjes" aan het werk zietquote:Op zondag 20 november 2011 10:50 schreef Archie het volgende:
[..]
Klopt! 2x 7100 ton! Dat ding is zo achterlijk groot dat ie niet eens plat onder de Bosporus brug past (zelfs niet 20m submerged!)
Tsja, mm, het is an sich wel een leuke club mensen, met een hoop verschillende inzichten én een berg ervaring en kennis, maar wat je ook post, er is altijd commentaar op( ik zal geen namen noemen, maar een paar mensen zijn daar bijzonder goed in).quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
dit is het probleem.quote:Op zondag 20 november 2011 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met BMF? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben er zelf namelijk een aantal (2) jaar terug moderator geweest en ben voornamelijk bezig geweest met die frontpage bouwen wat ik niet af heb kunnen bouwen door teveel activiteiten. Maar moet zeggen dat ik het een leuke club vind. Natuurlijk zitten er gigantische betweter users tussen, maar die heb je hier ook. Het stikt er ook van de jonge gastjes die inbreken op bouwplaatsen om mooie foto's te maken van kranen en ander materiaal wat niet helemaal lekker is. De crew doet iig. goed zijn best om het allemaal onder controle te houden en het is interessant forum om te volgen.
Naja, in dat geval is het wat flauw, maar komt het commentaar vanwege de onscherptequote:Op zondag 20 november 2011 11:07 schreef densmee het volgende:
[..]
dit is het probleem.
http://www.bouwmachinefor(...)f=40&t=4627&start=20
dit bijvoorbeeld, janbak plaatst een interessante foto.
direct afkeur.
maar als meneer neuteboom een foto plaatst dan staan de heren moderaters der eigen al weer af te trekken omdat er een foto van schol geplaatst wordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |