abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104645254
laatste reactie offtopic dan maar: dit was een graafmachine bij een mobiele breker, ik stond naast de bunker om de waterstroom af te stellen, dat moet gebeuren als de machine in bedrijf is, het kón dus niet anders.... ;)

On Topic:

Bron: BMF

quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 20:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

That sucks.. ook wel eens gehad, maar dan ging de kraan mooi mee van het werk af.. mocht mijn vervanger hem later weer opstellen.. grote vent die me tegen ging houden 8-)
Tsja, ik van het werk af, dan mijn materieel ook! :) tenzij mn baas dwars zou liggen...

Gelukkig stond ik nooit in de verhuur met mn gravertje, alleen eigen klussen
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_104645851
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:04 schreef Spro het volgende:
laatste reactie offtopic dan maar: dit was een graafmachine bij een mobiele breker, ik stond naast de bunker om de waterstroom af te stellen, dat moet gebeuren als de machine in bedrijf is, het kón dus niet anders.... ;)

On Topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron: BMF

[..]

Tsja, ik van het werk af, dan mijn materieel ook! :) tenzij mn baas dwars zou liggen...

Gelukkig stond ik nooit in de verhuur met mn gravertje, alleen eigen klussen
Is dat ding nou al max. uitgeschoven?
pi_104646504
  maandag 21 november 2011 @ 22:11:05 #129
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104654630
Dit spannende topic ga ik maar even volgen. Dit is toch wel wat anders dan mijn 28 tons autolaadkraantje :P
pi_104655599

pi_104656672
Ze hebben het mooi gedaan hoor :Y
Aan de andere kant die hijskraan in een gat van 3 bij 3 ofzo geplaatst. Nu kan ie het dak van CS eraf trekken
  maandag 21 november 2011 @ 22:43:05 #132
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
  maandag 21 november 2011 @ 22:45:53 #133
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_104656879
quote:
Wat gaat daar nou zo abrupt fout? Hij lijkt het allemaal wel te redden, maar dan ineens flikkert hij voorover :?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_104656900
quote:
Gevalletje van eigen schuld; hij doet tientallen dingen mis.. Waarom zo ver van je af hijsen? waarom met een strop ipv ketting(sorry, ik heb lichte voorkeur voor kettingen) waarom zolang? waarom sla je niet met een noodgang je boom naar beneden als je voorover gaat?

Waarom, in godsnaam veel te licht hijsgereedschap gebruiken?

ach ja ;)
pi_104656914
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:45 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Wat gaat daar nou zo abrupt fout? Hij lijkt het allemaal wel te redden, maar dan ineens flikkert hij voorover :?
de staalkabel breekt...
  maandag 21 november 2011 @ 22:49:38 #136
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_104657097
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef Spro het volgende:

[..]

de staalkabel breekt...
Maar waarom valt hij dan naar voren? Je bedoelt toch die kabel die aan de bak vastzit, of zie ik iets over het hoofd?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 21 november 2011 @ 22:57:22 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104657543
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:46 schreef Spro het volgende:

[..]

Gevalletje van eigen schuld; hij doet tientallen dingen mis.. Waarom zo ver van je af hijsen? waarom met een strop ipv ketting(sorry, ik heb lichte voorkeur voor kettingen) waarom zolang? waarom sla je niet met een noodgang je boom naar beneden als je voorover gaat?

Waarom, in godsnaam veel te licht hijsgereedschap gebruiken?

ach ja ;)
1. omdat je niet zoveel bodemdruk net naast zo'n diep gat wilt maken, ik vind dit al redelijk debiel.
2. stroppen hebben een hogere veiligheidsfactor als een ketting (factor 7 tegen factor 4)
3. omdat kracht x arm, als hij de giek in het gat steekt is hij lang niet meer zo sterk
4. omdat hij er blijkbaar niet op berekend was dat het mis zou gaan (D.O.M, eensch :Y )

Extra vraag: waarom iets proberen te doen met je machine als het eigenlijk gewoon niet verantwoord kan?

Extra extra vraag: waarom ga je stunten op de rand van een gat met je deur open?

Ik snap overigens niet dat hij achter last aan duikt, omdat de strop in het gat breekt.. ik vind het ook een beetje een vreemde reaktie van de machine.. volgens mij gaat er in het gat iets mis, want blijkbaar heeft hij de last al aardig hoog, als je ziet hoe ver hij vervolgens het gat in gaat, met een metertje of 8 (?) giek, die eerst 3 meter boven het gat uit stak. Dat klussie moet gewoon met een fatsoenlijke kraan imho, ipv met zo'n hydraulische pollepel met een stom konijn erop :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 november 2011 @ 23:07:08 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104658141
Na een paar keer het filmpje te hebben bekeken; ik denk, dat hij met dat blok tegen de kant aan het heeft staan trekken, en dat er een vrachtje grond of rots is losgekomen en op zijn last gevallen, waardoor hij er mooi voorover in ging.. je ziet halverwege zijn duik dat de gang van het trekken aan de giek eruit is, maar dan is hij al over zijn dode punt heen, en gaat hij er achteraan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104658256
Hey hey hey, hydraulische pollepel? tsssk! zegt onze hengelaar :P

bodemdruk naast zo'n diep gat is inderdaad een probleem. afhankelijk van hoe de wand eruit ziet kan je je rups daarop zetten, en dan dichtbij je rupsen hijsen, of, wat ik zou doen: ruggetje zand vóór die wand leggen, zodat de kraan achterover staat; je kan hierdoor meer oppakken, en de gronddruk wordt anders verspreid én je machine kan niet zo springen.

Dat stroppen een grotere veiligheidsfactor hebben weet ik, toch haat ik ze omdat ik een paar keer in rafels gegrepen heb met mn blote handen :+
pi_104658568
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:09 schreef Spro het volgende:
Hey hey hey, hydraulische pollepel? tsssk! zegt onze hengelaar :P

bodemdruk naast zo'n diep gat is inderdaad een probleem. afhankelijk van hoe de wand eruit ziet kan je je rups daarop zetten, en dan dichtbij je rupsen hijsen, of, wat ik zou doen: ruggetje zand vóór die wand leggen, zodat de kraan achterover staat; je kan hierdoor meer oppakken, en de gronddruk wordt anders verspreid én je machine kan niet zo springen.

Dat stroppen een grotere veiligheidsfactor hebben weet ik, toch haat ik ze omdat ik een paar keer in rafels gegrepen heb met mn blote handen :+
Prutser met staaldraden en kabels altijd handschoenen aan.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_104658636
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:15 schreef densmee het volgende:

[..]

Prutser met staaldraden en kabels altijd handschoenen aan.
no shit sherlock, maar je kent het vast wel, "ff snel"? :) :+
pi_104658720
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:16 schreef Spro het volgende:

[..]

no shit sherlock, maar je kent het vast wel, "ff snel"? :) :+
nee ik ken dat niet, als ik een staalkabel moet pakken dan doe ik handschoenen aan anders kunnen ze kapot vallen met hun rotzooi, ik ga niet mijn handen openhalen en dat het dan gaat zweren.
pi_104658798
Als ik geen motorzaag kan vasthouden omdat mijn hand aan het rotten is dan wordt ik niet vrolijk en de mensen in mijn omgeving ook niet :N
pi_104659038
letterlijk nog nooit gehad, mijn handen lagen váák open doordat ik veel moest sleutelen het eerste jaar op de kraan(tsja als jongste binnen het bedrijf krijg je de kraan die over staat; het sleutel object) dus veel olie, vet en andere smerigheid altijd, en nooit ziek geweest.

ik weet het, ooit gaat het fout
pi_104659071
Misschien een idee om de TT te veranderen in een algemeen hijskraantopic?
  PR/Manusje van alles maandag 21 november 2011 @ 23:24:07 #146
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_104659072
Blijft mooi om te zien die kranen _O_

Offtopicontopic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_104659129
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:23 schreef Spro het volgende:
letterlijk nog nooit gehad, mijn handen lagen váák open doordat ik veel moest sleutelen het eerste jaar op de kraan(tsja als jongste binnen het bedrijf krijg je de kraan die over staat; het sleutel object) dus veel olie, vet en andere smerigheid altijd, en nooit ziek geweest.

ik weet het, ooit gaat het fout
zwerende wonden ken ik, en als ik mijn motorzaag niet vast kan houden wordt ik niet vrolijk :X

daarom heb ik deze handschoenen

^O^
pi_104659429
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Blijft mooi om te zien die kranen _O_

Offtopicontopic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft ook een geweldige sector! Vooral dat testen is leuk :) uiteraard pakken ze de stagiairs, of nieuwe collega's. uitvoerders zijn (over het algemeen) ook mikpunt van de testne :+
prachtig!

Ik was met een collega in amsterdam bezig, trokken we meerpalen uit de haven; ik ging in zn bak staan, pikte een 10tons ketting aan die meerpaal vast, touwtje eraan, terug de kade op en dan die ketting aan het hijsoog van de kraan. beetje trekken en doen en er kwam 13meter paal omhoog.
Na een stuk of 20 zo gedaan te hebben, vonden ze het leuk om me in de zeik te nemen(december 2009): ipv die bak 5cm boven het water te houden, dompelde hij hem onder.... ik was doorweekt :P
God, wat had ik een haast om me uit te kleden, en naar mn eigen kraan te sprinten. de hele dag in mn onderbroek gezeten en mn cabine niet meer uitgekomen 8)7
pi_104659513
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:25 schreef densmee het volgende:

[..]

zwerende wonden ken ik, en als ik mijn motorzaag niet vast kan houden wordt ik niet vrolijk :X

daarom heb ik deze handschoenen
[ afbeelding ]
^O^
Doet volgens mij nog steeds verrot veel pijn als zo'n zaag in je hand slaat... of in je zaagbroek.
maar inderdaad beter dan dat het openligt, of helemaal eraf...
  PR/Manusje van alles maandag 21 november 2011 @ 23:32:57 #150
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_104659517
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:31 schreef Spro het volgende:

[..]

Het blijft ook een geweldige sector! Vooral dat testen is leuk :) uiteraard pakken ze de stagiairs, of nieuwe collega's. uitvoerders zijn (over het algemeen) ook mikpunt van de testne :+
prachtig!

Ik was met een collega in amsterdam bezig, trokken we meerpalen uit de haven; ik ging in zn bak staan, pikte een 10tons ketting aan die meerpaal vast, touwtje eraan, terug de kade op en dan die ketting aan het hijsoog van de kraan. beetje trekken en doen en er kwam 13meter paal omhoog.
Na een stuk of 20 zo gedaan te hebben, vonden ze het leuk om me in de zeik te nemen(december 2009): ipv die bak 5cm boven het water te houden, dompelde hij hem onder.... ik was doorweekt :P
God, wat had ik een haast om me uit te kleden, en naar mn eigen kraan te sprinten. de hele dag in mn onderbroek gezeten en mn cabine niet meer uitgekomen 8)7
_O-

HAHA ik zie het gebeuren. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')