Verreiker ís uitgevoerd met slangbreuk- en LMB, alleen staat de sleutel van die laatste meestal standaard omquote:Op zondag 27 november 2011 23:15 schreef Spro het volgende:
Overigens, ik denk dat, net zoals bij een graafmachine of shovel zo'n verreiker met een slangbreuk beveiliging uitgevoerd dient te worden. én een LMB. wederom gerelateerd aan de 10tonmeter regeling. Overigens zegt het Soma College dit:
[..]
Bron: http://www.somabedrijfsop(...)iker%2885151%29.aspx
Tegen de baas zeggen dat je 1000 liter achterop de ballast wilt hebben, da's goed voor je tabelquote:Op zondag 27 november 2011 23:19 schreef Spro het volgende:
[..]
Ehrm, boven de 10ton/meter zit je al heel snel hoor, hang maar eens een 1kuubs bigbag met zand op 8meter afstand...
Ik mocht officieel met mn kraan nauwelijks m'n eigen gasolie tank verzetten(3kuubs)
Tjoh, nog nooit op zo'n ding gezeten, bleef er altijd een héél eind uit de buurtquote:Op zondag 27 november 2011 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verreiker ís uitgevoerd met slangbreuk- en LMB, alleen staat de sleutel van die laatste meestal standaard om![]()
probeer jij trouwens maar eens een bigbag met zand 8 meter weg te zetten met een Manitoetoet
Tjoh, 5.87meter, met een capaciteit van 5ton... volgens mij kom je dan nét boven de 10tm...quote:Op zondag 27 november 2011 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verreiker ís uitgevoerd met slangbreuk- en LMB, alleen staat de sleutel van die laatste meestal standaard om![]()
probeer jij trouwens maar eens een bigbag met zand 8 meter weg te zetten met een Manitoetoet
ach, mijn lieve kraantje ging aan de haal met dik 16ton. eigen gewicht van 50ton... had ik geen extra ballast voor nodigquote:Op zondag 27 november 2011 23:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tegen de baas zeggen dat je 1000 liter achterop de ballast wilt hebben, da's goed voor je tabel
ja maar dat is weer geen draaimolen verrekijkerquote:Op zondag 27 november 2011 23:27 schreef Spro het volgende:
[..]
Tjoh, nog nooit op zo'n ding gezeten, bleef er altijd een héél eind uit de buurt
[..]
Tjoh, 5.87meter, met een capaciteit van 5ton... volgens mij kom je dan nét boven de 10tm...
http://www.be.manitou.com(...)oduct/52-mht-10210-l
Idd, en ook niet bepaald een gemiddeld bouwManitrutje; die pakken hooguit 2500 kilo ofzoquote:Op zondag 27 november 2011 23:28 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar dat is weer geen draaimolen verrekijker
http://www.vanrielbv.nl/cms/index.php/verreiker.htmlquote:Op zondag 27 november 2011 23:28 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar dat is weer geen draaimolen verrekijker
Het spul waarmee ik de laatste paar jaar werkte had alleen al 120 ton ballastquote:Op zondag 27 november 2011 23:27 schreef Spro het volgende:
[..]
ach, mijn lieve kraantje ging aan de haal met dik 16ton. eigen gewicht van 50ton... had ik geen extra ballast voor nodig
Ach, tsja, een knipje van mijn lieve schaartje en die hengel van jou was niets meer waardquote:Op zondag 27 november 2011 23:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het spul waarmee ik de laatste paar jaar werkte had alleen al 120 ton ballast![]()
[/mijn-lul-is-groter-post]
Met die 537 kom je dus met een kuubje zand ongeveer tot 6.75, mits droog zand, wat een fata morgana is natuurlijkquote:Op zondag 27 november 2011 23:35 schreef Spro het volgende:
[..]
http://www.vanrielbv.nl/cms/index.php/verreiker.html
ok, het is geen manitou
ok ik ga uit van zeiknat zand: 1800kg/kuub. dat mag je dus met die 537 volgens de tabel 6.50 meter weg zetten. kom je richting de 11.5tonmeter...quote:Op zondag 27 november 2011 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met die 537 kom je dus met een kuubje zand ongeveer tot 6.75, mits droog zand, wat een fata morgana is natuurlijk
Ruim voordat je in de buurt komt staat er een hijsblok van 3500 kilo op je stoelquote:Op zondag 27 november 2011 23:38 schreef Spro het volgende:
[..]
Ach, tsja, een knipje van mijn lieve schaartje en die hengel van jou was niets meer waard![]()
![]()
![]()
Op Corus diverse portaalkranen naar schrotmaat mogen knippen(0.5X0.5X1.5) dan waren ze een heel stuk minder imposant om te zien, zo'n kraan met 50ton capaciteit, blijkt ineens niet meer dan een zielig hoopje staal te zijn
Mja, en je punt is? dat je vindt dat ze op zo'n ding ook een papiertje nodig hebben?quote:Op zondag 27 november 2011 23:42 schreef Spro het volgende:
[..]
ok ik ga uit van zeiknat zand: 1800kg/kuub. dat mag je dus met die 537 volgens de tabel 6.50 meter weg zetten. kom je richting de 11.5tonmeter...
Blijft een prachtige sector inderdaad! nadat ik m'n papiertjes gehaald heb, ga ik er zéker weer in terug...quote:Op zondag 27 november 2011 23:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ruim voordat je in de buurt komt staat er een hijsblok van 3500 kilo op je stoel![]()
![]()
Beetje knippen en slopen vind ik ook wel tof
Deze heb ik nog gemaakt op een klus in Eindhoven (geloof ik), ik moest daar de dingen afhijsen die ze niet wilden laten vallen, was inhuur voor een weekje op een 80 Tons ehh.. Hitachi volgens mij..
Het mooiste was het omtrekken van 'n converterhuis op Oxy 1.... once in a lifetime. bizar.quote:Op maandag 28 november 2011 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
Whehe, die bovenloopkranen![]()
Vrrrrtttt.. PLOEFFF !![]()
![]()
Mooiste klussie van de hele sloop volgens mij
En voor deze denigrerende opmerking kick je dit topic ja?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:44 schreef lipper het volgende:
Echte machinisten zitten op een torenkraan.
Een verreiker als kraan zien
Het zijn natuurlijk wel de lulletjes van de bouw, niet denigrerend bedoelt hoorquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:33 schreef Anne het volgende:
[..]
En voor deze denigrerende opmerking kick je dit topic ja?
Voor een roterende heb je toch écht TCVT papieren nodigquote:Op donderdag 26 april 2012 20:44 schreef lipper het volgende:
Echte machinisten zitten op een torenkraan.
Een verreiker als kraan zien
En wat doe jij precies op de bouw?quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:01 schreef lipper het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel de lulletjes van de bouw, niet denigrerend bedoelt hoor
Het zijn de mensen die zorgen dat bouwvarkens een paar jaar langer mee gaanquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:01 schreef lipper het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel de lulletjes van de bouw, niet denigrerend bedoelt hoor
Ja je hebt overal wel een cursus voor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor een roterende heb je toch écht TCVT papieren nodig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |