Dan kunnen we deze reeks ook wel opheffen, lijkt me.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alleen onderwijs maar bepaalt hoe goed we de regels van de taal kennen en toepassen.
Ik begrijp nooit zo goed waarom het zo verweten moet worden dat iemand de taal niet zo perfect en foutloos machtig is. Dat is mogelijk gebrek aan aandacht, aan goed onderwijs, maar het kan ook gewoon gebrek aan aanleg zijn.
Waarom?! Zie je dit topic soms als aanklacht?quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan kunnen we deze reeks ook wel opheffen, lijkt me.
Tja, veel van de fouten die gemaakt worden, kunnen ook terug te voeren zijn op ' gebrek aan aanleg'. Dus mag je die blijkbaar niet verwijten. Dus mag je er ook niet om lachen of je er vrolijk over maken, want dat kan ook als een aanklacht worden gezien. Of erger: Als belachelijk maken.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom?! Zie je dit topic soms als aanklacht?
Je ermee vermaken kan ook omdat het voorbeelden zijn die laten zien dat niet iedereen zich even bewust is van bijv. regels en herkomst. Kennis die ook lang niet altijd nodig is om je wel goed te kunnen redden met taal. Denk aan een woord als nieuwsgierig, dat fout gespeld wordt als nieuwschierig. Daar staat de schrijver kennelijk niet stil bij de samenstelling van de betekenis van het woord, wat weer even bewust maakt dat die er wel is. Het leukste vind ik het zoeken van verklaringen waarom de fout wordt gemaakt, omdat dat iets zichtbaar maakt van taal wat je bij foutloos Nederlands niet ofmnietmzo snel ziet.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, veel van de fouten die gemaakt worden, kunnen ook terug te voeren zijn op ' gebrek aan aanleg'. Dus mag je die blijkbaar niet verwijten. Dus mag je er ook niet om lachen of je er vrolijk over maken, want dat kan ook als een aanklacht worden gezien. Of erger: Als belachelijk maken.
Tja, en ik ben van mening dat een he-le-boel (ik schat minstens 85%) van de fouten die we zien optreden, niet alleen op fora, maar meer en meer in alle media, terug te voeren zijn op slordigheid, maar vooral op de belabberde staat van het onderwijs in Nederland. Met name het vervoegen van werkwoorden wordt slechter en slechter. Ik vind dat zorgelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je ermee vermaken kan ook omdat het voorbeelden zijn die laten zien dat niet iedereen zich even bewust is van bijv. regels en herkomst. Kennis die ook lang niet altijd nodig is om je wel goed te kunnen redden met taal. Denk aan een woord als nieuwsgierig, dat fout gespeld wordt als nieuwschierig. Daar staat de schrijver kennelijk niet stil bij de samenstelling van de betekenis van het woord, wat weer even bewust maakt dat die er wel is. Het leukste vind ik het zoeken van verklaringen waarom de fout wordt gemaakt, omdat dat iets zichtbaar maakt van taal wat je bij foutloos Nederlands niet ofmnietmzo snel ziet.
Ik vind de meeste fouten met vervoegingen dus niet interessant genoeg voor dit topic. En discussies over onderwijs vind ik hier ook niet zo op zijn plek.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, en ik ben van mening dat een he-le-boel (ik schat minstens 85%) van de fouten die we zien optreden, niet alleen op fora, maar meer en meer in alle media, terug te voeren zijn op slordigheid, maar vooral op de belabberde staat van het onderwijs in Nederland. Met name het vervoegen van werkwoorden wordt slechter en slechter. Ik vind dat zorgelijk.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Goed, ik had het over de VVD in zijn algemeenheid. Het enige punt waarin D66 misschien in het voordeel van de kleine ondernemer werkt, is de verlaging van de inkomstenbelasting. Maar of dat een haalbaar doel was, dat vraag ik me af. Ik denk dat een versoepeling van het ontslagrecht ook niet veel windeieren gaat leggen.
Lang over nagedacht, maar uiteindelijk bedacht dat hij 'zonder gêne' bedoelt.quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:25 schreef Darkestrah het volgende:
Nu zit ik dus in mijn trein, ook vol, te wachten op het moment waarop ik zonder chane (correcte vervoeging?) mijn krant open kan slaan.![]()
Het is wat..
Ik vind het ook altijd zo fascinerend dat mensen dat dan 'vervoeging' noemen. Hoe komen ze daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lang over nagedacht, maar uiteindelijk bedacht dat hij 'zonder gêne' bedoelt.
quote:Op zondag 6 november 2011 02:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En dan beweerd iedereen hier dat FOK! een anergie is, terwijl in werkelijkheid gewoon een hierarchie heerst
quote:
quote:Op zondag 6 november 2011 01:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon Achahbar er in zetten en hem tijd geven, beter dan aanmodderen met Guidetti of Fernandez. En waarom spelt Cisse eienlijk nooit meer ?
quote:Op zondag 6 november 2011 @ 11:54 schreef RickoKun het volgende:
Als er gebid moet worden is ie ter dood opgeschreven
Religie
quote:ik vindt dat het neit uitmaakt wat er in mn eten zit. maar je moet wel opassen met koolhydraden enzo...
Uit een gesloten topic, ik weet niet meer waar hij staat, maar ik vond hem wel leukquote:Op zondag 6 november 2011 14:46 schreef Sosha het volgende:
Je bent vergeten 'koolhydraden' vet te maken
-edit- Oh wacht, die heb je schuin gemaakt. Waar komt deze quote vandaan btw?
quote:Op zondag 6 november 2011 21:13 schreef Ewelina het volgende:
[..]
De stagiar kan nog niet zo goed Engels.
Nederlands blijkt anders ook moeilijker dan verwacht..quote:Op zondag 6 november 2011 21:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ook een stagair, die eigenlijk voor Fries heeft geleerd.
Soms vraag je je af of het opzettelijk gebeurt.quote:Op maandag 7 november 2011 11:31 schreef Stink-ui het volgende:
klinkt meer als algereins en russies door elkaar
quote:Op zondag 6 november 2011 10:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mja, zo'n briefje komt wel erg kinderlijk over. Niet het signaal dat je wilt afgeven, me dunkt.
Laat zien dat je een vrouw met ballen hebt en communiceer verbaal.
Toen ik 'm wilde aanpassen, was ie al in een quote verwerkt. En dan hoeft het voor mij niet meerquote:
quote:Op maandag 7 november 2011 12:32 schreef Sayex het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, het overgrote deel van het partijprogramma kan tot het linkse deel van het politieke spectrum worden toegekent.
Pics or it didn't happen!quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
KPN alles-in-1 is behoorlijk katabool
Watte?
Datte!quote:Op maandag 7 november 2011 18:21 schreef Graslul het volgende:
Katabool
Energie-producerende stofwisselingsprocessen waarbij lichaamsstoffen worden afgebroken. Voorbeeld: glucose- en vetverbranding tijdens inspanning.
zie ook: stofwisseling (= metabolisme)
quote:Op maandag 7 november 2011 19:43 schreef Elusive het volgende:
ik heb zo'n gevoel dat jij kan gaan shaken naar dat contract
quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:43 schreef danny130 het volgende:
Waarom moet je nou perse een zonde boek zoeken? Het was je eigen keuze om te gaan werken. Als wij jouw hier adviseren om een studie te volgen en je faalt vervolgens, dan hebben wij het zeker gedaan?
Komische instelling haha.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:45 schreef Sayex het volgende:
[..]
Denk je dat de mensen die daar profeit van hebben daar iets om geven?
quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:18 schreef okiokinl het volgende:
de rest zit er ergens tussenin, de PVV een cathegorie apart.
Originele plaatsing van het trema ook.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar het komt zo dom over... Je noemt het één een archëisch ding, terwijl wat je verdedigd 4~5 jaar ouder is...
-edit-quote:
Vrij origineel.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:07 schreef DolfijntjesLove het volgende:
[..]
kijk maar op youtube wie en welke lietjes ik bedoel
Strekken, dekken, whatever.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:03 schreef Cyaa het volgende:
duidelijke topictitel...strekt de lading volledig...
quote:Op donderdag 10 november 2011 14:50 schreef pl4kkie het volgende:
Trouwens, mochten jullie 2 wel weg op vakantie van papie en mamie?
Beeldvorming FTW.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:50 schreef Zspirit het volgende:
vraagprijs aangepast,
Voor minder dan 15 houw ik ze zelf.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:18 schreef Cyaa het volgende:
vergeten dat mijn fiets geen remmen meer had, en in volle vaart rechtdoor de bocht uitvliegen en in een schrikkeldraad hek belanden
Zo wordt dat spul ook genoemd waar ik vandaan kom ...quote:
Hier ook, zie er niks verkeerds in.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Zo wordt dat spul ook genoemd waar ik vandaan kom ...
Schrikkeljaar, schrikkeldag, schrikkeldraad!?quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:05 schreef Hooidraad het volgende:
Schrikdraad:
[ afbeelding ]
Prikkeldraad:
[ afbeelding ]
Wat is een schrikkel nou weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
Logisch. Prikkeldraad dat ook schrikdraad is: schrikkeldraadquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:05 schreef Hooidraad het volgende:
Schrikdraad:
[ afbeelding ]
Prikkeldraad:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:19 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]
Is dat een hek met om de vier jaar een paaltje extra?
quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:26 schreef Cyaa het volgende:
nee das boers woord voor prikkeldraad waar stroom op staat
Briljant topic ook.quote:Op zondag 13 november 2011 21:06 schreef Eerste10uurVrij het volgende:
Wat zijn ontzettende ergerringen/ irritaties in jou leven.
Wanneer ik een stijve heb en mijn eikel continu wordt geprikkeld en ik hem niet goed kan zetten omdat ik in het openbaar ben.
Mijn zwager.
Wanneer je net droge sokken aan hebt en je in de natte badkamer moet gaan staan.
Pedo's.
quote:Op zondag 13 november 2011 23:41 schreef Madame_Paon het volgende:
Ongelovige ergeringen
[..]
Briljant topic ook.
Prikkeldraad met stroom erop.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:05 schreef Hooidraad het volgende:
Schrikdraad:
[ afbeelding ]
Prikkeldraad:
[ afbeelding ]
Nee... dat is dus schrikdraad...quote:Op maandag 14 november 2011 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prikkeldraad met stroom erop.
quote:Op maandag 14 november 2011 07:43 schreef DaDude1987 het volgende:
proberen we hier vroomser dan de paus te zijn?
quote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Heeft gewoon schrikdraad dan wel prikkels?
Nee, maar mijn schrikkeldraad was ironiequote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Heeft gewoon schrikdraad dan wel prikkels?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:36 schreef Daniel1976 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ederland_moet_s.html
[..]
Zouden er verkiezingen aan komen? In de praktijk zijn ze niet zo liberaal aangezien ze hullen met de SGP.
Net als 'koppeltje duikelen'.quote:Op maandag 14 november 2011 21:03 schreef Sosha het volgende:
[..]
Nee... dat is dus schrikdraad...
Waarom blijven mensen zeggen dat 'schrikkeldraad' correct is..?
quote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Levolution het volgende:
Als er zich ooit nog een kans voorwendt...
Oh, woeps, dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 15 november 2011 09:54 schreef picodealion het volgende:
[..]
Net als 'koppeltje duikelen'.
Mijn moeder zegt altijd neegeren ipv negeren. Vindt ze leukquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:09 schreef Sosha het volgende:
[..]
Oh, woeps, dat zeg ik ook
Ik moet altijd zo lachen om mijn moeder. Die zegt 'wieletjes' in plaats van 'wieltjes'. Consequent. Ik vind het zo schattig
'Wieletje' staat in Van Dale. Weliswaar als volkstaal, maar toch.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:09 schreef Sosha het volgende:
[..]
Oh, woeps, dat zeg ik ook
Ik moet altijd zo lachen om mijn moeder. Die zegt 'wieletjes' in plaats van 'wieltjes'. Consequent. Ik vind het zo schattig
Oh, dan vind ik het gewoon een tenenkrommend woordquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Wieletje' staat in Van Dale. Weliswaar als volkstaal, maar toch.
'Koppeltjeduikelen' staat overigens óók gewoon in Van Dale.
Dat is niet relevant.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:24 schreef picodealion het volgende:
[..]
Oh, dan vind ik het gewoon een tenenkrommend woord.
Serieus?! Hahaquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Wieletje' staat in Van Dale. Weliswaar als volkstaal, maar toch.
'Koppeltjeduikelen' staat overigens óók gewoon in Van Dale.
Die staat er ook in.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:19 schreef Sosha het volgende:
[..]
Serieus?! Haha
En ik vroeg me al af wat koppeltjeduikelen dan wél moest zijn. Kopjeduikelen ofzo?
adrelalalalalalinequote:Op dinsdag 15 november 2011 18:01 schreef 3M1N3M het volgende:
Sws, dan zou ik mezelf wel dood laten gaan door bijv. van een rots te springen.
Beetje adrelaline, stoor bijna niemand. Of ergens in het water..
quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:50 schreef Compoantje het volgende:
Nu is het niet vroeg meer. Die 10 euro stort ik wel over.
quote:Op woensdag 9 november 2011 14:17 schreef Mishu het volgende:
Hij is gewoon een nepperd. Zogenaamd oorspronkelijk en 'puur' levert hij ongezouten commentaar op voetbal bij VI. Maar wat zag ik net?
Die gladjanus heeft zich gewoon als een paradepaardje laten spannen voor het wiel van de Nederlandse Energiemaatschappij.
Ik zeg: niet doen.
quote:Op woensdag 16 november 2011 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
idd
Groot deel van de eco weenies loopt zie je nu wel te roepen als het een warme zomer is
Het idee is dan ook dat mensen die een quote posten, in die quote de fout vetgedrukt zetten.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Leuk topic maar ik zie niet altijd de fouten...
Als jullie nou ook eens opschrijven wat fout is, leren we ook nog iets
Van al die explosieven moet ieder normaal mens aan de beademing!quote:Op donderdag 17 november 2011 09:45 schreef Sejt het volgende:
Ladyhawke (1985)
Gisteren heb ik met m'n dochter (10 jaar) deze film gezien. Ik moet zeggen, dat het een beademing was in deze tijd van explosieve, vol met special effects zittende films.
Bewijzen van spreken. Hmhmm.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:43 schreef Iran03 het volgende:
[..]
Komt wel goed, ik probeer contact weer te zoeken steeds, alleen dan krijg ik weer een klap.. bewijzen van spreken, ik ga proberen haar te negeren.
Of met rust laten
quote:Op donderdag 17 november 2011 17:12 schreef julia22 het volgende:
Ik vind mannen in de categorie 30-40 heel erg aantrekkelijk. Ze zijn volwassen, zelfverzekerd, lijken beter in hun vel te zitten en ze zijn relaxter (even over één kamer geschoren).
Andere spelfouten zijn niet origineel.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:04 schreef raptorix het volgende:
Zwarte piet is geen neger, maar een knecht die zwart is van de schoorsteen, daarnaast kan ik me niet herinderen dat een Piet gespeelt werd door een negert.
Bergt wel makkelijk op..quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik sprak pas een Aziatisch meisje, ze was totaal verbaasd dat wij bejaarden hier in grote opslaghuizen bewaren, om ze vervolgens nog een paar keer te reanimeren/opereren voor ze doodgaan...
Er is geen enkele reden om mensen als kastplantjes in leven te houden.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:08 schreef Vincent17 het volgende:
Kunnen jullie mij helpen mijn betoog uit te bereide / betere argumenten verzinnen. Ik weet het, ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar dit onderwerp moest ik nou eenmaal...
Een goede manier hiervanvoor is preventieve aanpak. Zoals je nu ook vaker hoort in de politiek, meer blauw op straat. Bovendien kan de politie de bevoegdheid krijgen in risicogebieden om preventief te fouilleren.
Voor jongeren kunnen meer activiteiten worden georganiseerd om ze van de straat te houden. Hierdoor daalt de criminaliteit.
quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:27 schreef Saisai het volgende:
ik irriteer me er ook bont en blauw aan..
quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:06 schreef Aloria het volgende:
Maar ik zou toch echt een anderebaan gaan zoeken. Want dit komt nooit meer goed. Zelf al zou je er blijven werken. Er wordt altijd de pik op jouw genomen.
Game, set and match: Mr. NLRubenquote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.
Dat hele topic is een pareltje, inclusief 'gronisch'quote:Op maandag 21 november 2011 15:49 schreef Gravedigger het volgende:
lesje mist lichten niet overbodig in nederland.
Bij welke les zie je het licht?
Hij is alleen niet echt origineel.quote:Op zondag 20 november 2011 10:02 schreef Gravedigger het volgende:
Poll: Is de media te negatief ?
Poll: meervoud of enkelvoud?
Nog een rijger.quote:
Que?quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:27 schreef knarf123 het volgende:
Ik heb een Adoria Sonora infra rood verwarming (450W afm. 50*50) aangeschaft en gisteren geinstalleerd. Stekker erin en zie een lichts gloed langs de rand. Hij geeft alleen geen warmte af. De thermostaaat met nieuwe batterijen op juiste datum en tijd ingesteld. Ik wil hem handmatig geburiken en heb de thermostaata op manuel gezet. De graden op 23 ingesteld. Achterop het verwarmingselement zit een klein gaatje met instel staafje en een schijnbaar groen lampje. Hier heb ik niets aan gedaan. Wie heeft een soortgelijke verwarming aangeschaft?
Vraag: had ik de instelling op het achterpaneel ook moeten gebruiken voor handmatig geburik van deze verwarming? (conform handboek is dit alleen voor adresinvoer tbv meerdere panelen in een woning of interventie van buren met verschillende thermostaten).
Vraag: waardoor kan het zijn dat ik geen warmte voel?
Dank voor je reactie,
quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:50 schreef HouseFann het volgende:
Al heb je echte waardering voor de serie zelf dan geloof ik wel dat dat niet uitmaakt het word binnekort weer meer actie want je kan het nu alweer zien terug komen!
Ik vind de ''character development'' juist fantastisch.
TWD heeft zichzelf aangegeven als een drama post acoliptische serie en niet een zielloze (letterlijk woordgrapje) serie!
Ik zie de fout niet ...quote:
Het bijvoegelijk naamwoord van 'Portugees' is 'Portugese'quote:
Dat wist ik. Maar ik dacht dat er nog een fout in zou staan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het bijvoegelijk naamwoord van 'Portugees' is 'Portugese'
Bijvoegelijk?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het bijvoegelijk naamwoord van 'Portugees' is 'Portugese'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |