quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:17 schreef GJonline het volgende:
Ik vind het toch een kleine overwinning voor het kabinet! Complimentje voor de dissetenten!
quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Je zult dan wel veel lachen in je leven. Volgens mij heb je weinig ervaring met het studentenleven, want dan weet je wel wat op lage voet leven is. En toch hebben ze altijd de tijd van hun leven gehad.
Uit: Zogenoemde vreemdgaan sitesquote:Mijn mening is dat dit een slechte vooruitgang is.
quote:Op woensdag 2 november 2011 01:54 schreef DrDentzz het volgende:
Ik denk niet dat onze leiders het rullevant vinden wat jij wel of niet pikt.
quote:Op woensdag 2 november 2011 08:22 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Het is ook een land die zichzelf niet inmengt met andere landen. Kortom, petje af voor Suisse.
Daar wordt volgens mij "lekkur" bedoeld, als je een paar posts hoger kijkt.quote:
En dan jezelf op de rug kloppen:quote:Op woensdag 2 november 2011 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
met een verheven houding waarmee ze zichzelf als intellectueel voordoen terwijl ze zelf nog niet eens het kouwkom van de straat mogen krabben.
.. Ow wacht, dat zij je al, dat is het vara lid.
Another facepalm moment on FOK!quote:Beste zin trouwens om 9 uur smorgens.
Ah Johan Derksen slaat toe!quote:
quote:
Kauwgom...quote:
quote:Op woensdag 2 november 2011 11:05 schreef Wokkel het volgende:
Hier trouwens nog een leuke quote van de pleegmoeder van Mauro, om even aan te geven dat die ook niet de meest zuivere koffie schenkt.
Zou kunnen.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:50 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Daar wordt volgens mij "lekkur" bedoeld, als je een paar posts hoger kijkt.
quote:Op woensdag 2 november 2011 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het verkeert in zwaar weer. Nee, in de eerste zin is geen zelfstandig naamwoord vergeten, het woord 'het' heeft het moeilijk. Het zou zelfs, onderzochten taalwetenschappers, wel eens helemaal kunnen verdwijnen.
Kinderen die Nederlands leren, hebben namelijk een aangeboren voorliefde voor 'de' als lidwoord. Niet het. Kinderen van vijf vergissen zich nog in een derde van de gevallen en gebruiken 'de' waar 'het' zou moeten staan, en zevenjarigen hebben 'het' nog steeds niet helemaal onder de knie. Dat onderzochten drie taalwetenschappers van de Universiteit van Amsterdam, tijdschrift Onze Taal schrijft (PDF) er deze maand over.
De onderzoekers vonden dat Nederlandstalig opgevoede kinderen dezelfde problemen hebben als volwassenen die Nederlands als tweede taal leren: men heeft problemen met het woord het. Dat komt weer doordat aan een woord zelf (paard, boek, tafel, trein, telefoon, website) niet of nauwelijks is te ontlenen of een woord voorafgegaan dient te worden door 'de' of 'het'. Er is een manier om dat te leren: simpel weg door woordjes te stampen.
Die hoort niet hier, maar in het 'fouten in het openbaar' topic. Is namelijk niet door mij geschreven, maar door Pieter Sabel in de Volkskrant.quote:
Klopt, had over die bronvermelding heen gelezen.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die hoort niet hier, maar in het 'fouten in het openbaar' topic. Is namelijk niet door mij geschreven, maar door Pieter Sabel in de Volkskrant.
quote:Op woensdag 2 november 2011 13:04 schreef luckystrikes het volgende:
Daten jullie alleen nederlanders of ook turken, indonezen, afrikanen, chinezen, surinamers etc?
ikzelf heb een relatie met een turk gehad maar ik vond dit niets.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:40 schreef yvonne het volgende:
Yvonne liep op de markt in Eerbeek
Zag een beeldje die op Rugdopey leek
JD spreekt relevant uit als 'rullevant' en in de VI topics wordt er zo vaak getypt dus het zou kunnen dat het een bewuste fout isquote:Op woensdag 2 november 2011 09:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht dat het over Johan Derksen ging.
Dit is idd een bewuste spelvaud. Dr Dentz zit regelmatig in het Johan Derksenforum en JD zegt idd regelmatig 'rullevant' (net als o.a. 'Sjempion Liek', 'Sjelsie' etc.)quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:51 schreef een user het volgende:
[..]
.... Het grappige ervan is dat het cartoon achtige het spel ook leuk maakt, bv dat ze van die hele grote vleesribben meenemen, dat geeft toch weer zweer aan het spel.
...
¿Qué?quote:
Waarom de quote censureren als je kan klikken op de datum? Zo kom je naar de originele post.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:04 schreef Nemephis het volgende:
Uit een topic over Ages of Empires IV:
[..]
Bretels. Sexyquote:Op donderdag 3 november 2011 17:15 schreef poppetje. het volgende:
Ik heb een mooi setje gekocht voor mn vriend (corset met bretels enz.)
Alleen vroeg me af of iemand leuke ideeen heeft hoe ik dat kan laten zien..
We wonen nog niet samen, en ik woon niet alleen dus de deur open doen in dat pakje
is geen optie.
omdat het kanquote:Op donderdag 3 november 2011 15:39 schreef Lithia het volgende:
[..]
Waarom de quote censureren als je kan klikken op de datum? Zo kom je naar de originele post.
Ik zie de fout niet.quote:
Ze bedoelde jarretels.quote:
Sinds wanneer hebben hobbits een rijbewijs?quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat jouw auto? Maak eens gouw een eigen topic met dit verhaal dan
Waarom willen mensen toch uitdrukkingen gebruiken, als ze alleen de klok hebben horen luiden, maar geen idee hebben, waar de klepel hangt?quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:00 schreef waht het volgende:
[..]
Mao deed het veel beter. Die vermoordde zonder knikken of blozen een paar miljoen.
Denk niet dat ze zich realiseren dat ze het fout in hun hoofd hebben zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom willen mensen toch uitdrukkingen gebruiken, als ze alleen de klok hebben horen luiden, maar geen idee hebben, waar de klepel hangt?
Of wat een klepel is, om te beginnen
En deze dan?quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk niet dat ze zich realiseren dat ze het fout in hun hoofd hebben zitten.
Ik kan niet eens verzinnen welke uitdrukkingen hij doorelkaar smijt hier...quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je argumenten slaat hout nog steen en toch bijt je je vast.
"Dat snijdt geen hout"quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En deze dan?
[..]
Ik kan niet eens verzinnen welke uitdrukkingen hij doorelkaar smijt hier...
'Slaat' komt van 'slaat de plank mis' en ipv 'plank' komt dan 'hout'. En dan is kennelijk het idee dat er een 'noch' moet volgen omdat de ontkenning nog ontbreekt en dan wordt er een noodzakelijk tweede paarlid gezocht, als in 'kant noch wal', 'vlees noch vis'. In 'hout noch steen' zit dan nog wel enige logica.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
"Dat snijdt geen hout"
en
"Dat raakt kant noch wal"
![]()
Waar die steen vandaan komt, geen idee.
Ik vul aan op cinnamon, 'geen hout snijden' hoort er ook bij.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:32 schreef Bleie het volgende:
Ik dacht ook aan 'geen hout snijden', maar wat Lienekien zegt, klinkt ook wel logisch.
Dat is wel een logische analyse eigenlijk. Ik had het idee dat die 'slaat' ook ergens vandaan kwam, maar kon er niet opkomen waar dan vandaan. Ja, het is uiteindelijk wel een behoorlijk creatieve contaminatie iddquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Slaat' komt van 'slaat de plank mis' en ipv 'plank' komt dan 'hout'. En dan is kennelijk het idee dat er een 'noch' moet volgen omdat de ontkenning nog ontbreekt en dan wordt er een noodzakelijk tweede paarlid gezocht, als in 'kant noch wal', 'vlees noch vis'. In 'hout noch steen' zit dan nog wel enige logica.
Ik durf het niet meer te zeggen als ik zie wat HBO-ers soms uit hun pen (of toetsenbord) weten te krijgen. Het houdt ons in elk geval leuk bezigquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, maar welk onderwijs heb je gevolgd als je dit soort gedrochten in elkaar gaat lopen schroeven?
En dan laten we de werkwoordsvervoegingen nog lopenquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:39 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik durf het niet meer te zeggen als ik zie wat HBO-ers soms uit hun pen (of toetsenbord) weten te krijgen. Het houdt ons in elk geval leuk bezig
Ik denk niet dat alleen onderwijs maar bepaalt hoe goed we de regels van de taal kennen en toepassen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, maar welk onderwijs heb je gevolgd als je dit soort gedrochten in elkaar gaat lopen schroeven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |