Nee echt vreemdgaan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:14 schreef kwiwi het volgende:
Is het echt voor vreemdgaan of meer voor mensen met een open relatie? (heb de reclames nooit gehoord)
De radio reclames wekken echt de indruk dat het specifiek over vreemdgaan gaat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:14 schreef kwiwi het volgende:
Is het echt voor vreemdgaan of meer voor mensen met een open relatie? (heb de reclames nooit gehoord)
In dat geval, inderdaad bizarquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee echt vreemdgaan.
Vrij bizar eigenlijk.
Zou wel fun zijn als je dan een afspraak plant met iemand, kom je op de hotelkamer, blijkt het je vrouw te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In dat geval, inderdaad bizarDat mensen hun relatie steeds vaker een meer open invulling geven kan ik me ergens wel voorstellen, niks mis mee ook. Maar dat is toch totaal wat anders dan vreemdgaan
Dan is de sleur tenminste wel uit je relatie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou wel fun zijn als je dan een afspraak plant met iemand, kom je op de hotelkamer, blijkt het je vrouw te zijn.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou wel fun zijn als je dan een afspraak plant met iemand, kom je op de hotelkamer, blijkt het je vrouw te zijn.
ik ben het met je eens dat als er een markt voor is, en je doet niks illegaals of schadelijks, dat het gedoogd moet worden. Maar ik vind wel dat er opgetreden mag worden naar de openlijke reclamevoering die deze sites hebben. Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:13 schreef rhubarbje het volgende:
Het viel mij ook op!
Of het slecht is hangt natuurlijk af van jouw waarden ivm relaties
Als jij monogaam zijn belangrijk vind (en op dat gebied ook een deal hebt met je partner) tja dan is het natuurlijk niet zo wenselijk
Maar misschien is de tijd wel aangebroken dat we aan relaties steeds meer een andere invulling gaan geven en richting open relatie gaan?
Er over liegen vind ik wel verwerpelijk maar dat komt omdat ik liegen altijd verwerpelijk vind
Blijkbaar is er markt voor en zijn er genoeg mensen die vreemdgaan niet storend vinden
anders zouden die sites niet zo in opkomst zijn
Tsja, maar aan de andere kant... Moet je alles dat niet strookt met de algemene opinie maar tegenhouden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:
ik keek mensen die "verval van de samenleving" schreeuwen altijd een beetje scheef aan, maar in dit geval geef ik ze gelijk.
[..]
ik ben het met je eens dat als er een markt voor is, en je doet niks illegaals of schadelijks, dat het gedoogd moet worden. Maar ik vind wel dat er opgetreden mag worden naar de openlijke reclamevoering die deze sites hebben. Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.
Want monogaam zijn is het enige wat onze beschaving overeind houdt wil je zeggen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:
ik keek mensen die "verval van de samenleving" schreeuwen altijd een beetje scheef aan, maar in dit geval geef ik ze gelijk.
[..]
ik ben het met je eens dat als er een markt voor is, en je doet niks illegaals of schadelijks, dat het gedoogd moet worden. Maar ik vind wel dat er opgetreden mag worden naar de openlijke reclamevoering die deze sites hebben. Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.
nee waarschijnlijk niet. je kunt prima een beschaving hebben onder een dictatuur of oppressieve ideologie/religie. Je kunt zelfs prima leven in anarchie. Maar wil je dat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat onze beschaving overeind houdt wil je zeggen?
waarom?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat ons redt van een dictatuur? Ik zie niet echt in hoe dat in het rijtje past?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:22 schreef Epsix het volgende:
[..]
nee waarschijnlijk niet. je kunt prima een beschaving hebben onder een dictatuur of oppressieve ideologie/religie. Je kunt zelfs prima leven in anarchie. Maar wil je dat?
zo kun je over alle waarden filosoferen, daar is een ander subforum voor. Vraag jezelf eens af hoe jij opgevoed had willen worden, en hoe je je nageslacht het liefst opvoed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom?
omdat 'wij' als samenleving hebben besloten dat dit verwerpelijk is?
Blijkbaar besluiten een groot deel van de samenleving nu toch dat daar behoefte aan is
moet je dat dan gaan ontkennen?
Volgens mij is er gewoon een waarde verschuiving aan de gang zoals je die door de geschiedenis heen altijd hebt
Nu klink je nogal als een huisvrouw uit de jaren 50 die de emancipatie niet zo zag zitten...
Genoeg mensen die dat toen verwerpelijk vonden en hun kinderen voor die onzin wilde behoeden
Ik snap dat vreemdgaan voor veel mensen een negatieve klank heeft maar het blijft gewoon een waarde invulling die wij als samenleving hebben gemaakt
en blijkbaar willen veel mensen daar nu vanaf
door vreemdgaan komt anarcie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:22 schreef Epsix het volgende:
[..]
nee waarschijnlijk niet. je kunt prima een beschaving hebben onder een dictatuur of oppressieve ideologie/religie. Je kunt zelfs prima leven in anarchie. Maar wil je dat?
En laat anderen ook nadenken over hoe zij hun leven willen lijden en hun kinderen willen opvoeden, dat hoef jij niet voor hun te bepalen door ze voor te houden dat vreemdgaan leidt tot de ondergang van onze samenleving.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef Epsix het volgende:
[..]
zo kun je over alle waarden filosoferen, daar is een ander subforum voor. Vraag jezelf eens af hoe jij opgevoed had willen worden, en hoe je je nageslacht het liefst opvoed.
wij zijn elkaar blijkbaar kwijt. Ik zal het versimpelen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat ons redt van een dictatuur? Ik zie niet echt in hoe dat in het rijtje past?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |