Het gaat hier om de raad, een politiek orgaan. Daar zitten alleen maar mensen omwille hun levensovertuiging. Het is de enige ruimte binnen het staatsapparaat waar deze overtuigingen juist wel een rol mogen, en moeten, spelen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er wordt geen openbare ruimte geclaimd, het gaat hier om een Raadszaal. Die is, in principe, bedoeld voor vergaderingen van de Gemeenteraad. De zaal is buiten vergaderingen en andere activiteiten (trouwerijen bv) niet voor het publiek toegankelijk. Het is dus een ruimte waar de Staat (gemeente) haar activiteiten verricht en dient derhalve gescheiden te blijven van levensovertuigelijke handelingen.
Oke, en nu?quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:07 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik vind dat "Godslastering" uit de grondwet moet. Dat is vrije meningsuiting.
Dan kan het verbod op het ambtsgebed erin
Dat vraag ik mij dus ook af? Worden die VVD'ers geslagen ofzo als ze niet meebidden?quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:13 schreef waht het volgende:
Hoe kun je in godsnaam iemand verplichten te bidden?
Er is hier wellicht sprake van opdringen maar niet van dwingen.
Nu is het helaas andersom: Gristenen plegen censuur om de meningsuiting van anderen, en dringen anderen hun geloof op.quote:
Ja, jammer dat de VVD alleen principieel kon zijn toen ze nog in de oppositie zaten. Blijkbaar maakt het bestuur van jouw geliefde partij zich minder druk om die gristenen dan jijzelf.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nu is het helaas andersom: Gristenen plegen censuur om de meningsuiting van anderen, en dringen anderen hun geloof op.
En op een strontkar door het dorp geredenquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus ook af? Worden die VVD'ers geslagen ofzo als ze niet meebidden?
Dat mag je vinden maar ´godslastering´ (ironisch dat je dat woord met een hoofdletter schrijft) staat sowieso niet in de grondwet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:07 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik vind dat "Godslastering" uit de grondwet moet. Dat is vrije meningsuiting.
Nou nee, bij de formatieonderhandelingen weigerden linkse partijen om voldoende te bezuinigen om te voorkomen dat NL een Griekenland wordt. Maar dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, jammer dat de VVD alleen principieel kon zijn toen ze nog in de oppositie zaten. Blijkbaar maakt het bestuur van jouw geliefde partij zich minder druk om die gristenen dan jijzelf.
Over geloven in domme retoriek gesproken...quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nou nee, bij de formatieonderhandelingen weigerden linkse partijen om voldoende te bezuinigen om te voorkomen dat NL een Griekenland wordt. Maar dat is een andere discussie.
Slordige posting, ja.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ´godslastering´ (ironisch dat je dat woord met een hoofdletter schrijft) staat sowieso niet in de grondwet.
Dat zeg ik ook. Maar buiten de vergaderingen dus niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Bovendien zijn raadsvergaderingen naar mijn weten wel degelijk publiek toegankelijk, maar dat terzijde.
Maar ik kom er tenminste voor uit dat het liberalisme een ideologie is. Dat het gristendom er ook één is, wordt regelmatig ontkent.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Over geloven in domme retoriek gesproken...
Ik hoop dat je inziet dat in het meest gunstige geval jij hen net zo blind veroordeelt als zij jou? Je bent geen haar beter op deze manier..quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:34 schreef imanidiot het volgende:
Ik betaal hiervoor rot op ga lekker in je eigen tijd bidden.
Elk antwoord wat hier begrip voor kan tonen om van te kotsen.
Je kan toch nooit een serieus beeld van de wereld hebben als je denk dat het helpt om te bidden naar je grote blabla in de lucht!
Ik vind zijn reactie minder erg dan die van de gemiddelde CDA, SGP of CU gristen. Hij begint netjes met een ik-boodschap, terwijl die gristengekkies met zwaaiend vingertje anderen voorschrijven hoe ze moeten leven.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik hoop dat je inziet dat in het meest gunstige geval jij hen net zo blind veroordeelt als zij jou? Je bent geen haar beter op deze manier..
Christenen worden gristenen of gristengekkies op het moment dat ze anderen hun geloof opdringen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:21 schreef Nemephis het volgende:
Ik kan TS echt niet serieus nemen hoor. Het gaat over Christenen, niet over gristengekkies. Respect voor andersdenkenden is hem blijkbaar totaal vreemd.
Jouw tijd is zo kostbaar dat je die ene minuut zo erg mist?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Misschien is jouw tijd niet zo kostbaar...
Maar laat ze gewoon in hun eigen tijd bidden. Liefst in hun eigen huis of in hun eigen kerk.
Ach de lokale VVD in schubbekutteveen, dat lijkt me geen landelijke trendquote:Op dinsdag 15 november 2011 09:35 schreef Jarno het volgende:
Kijk nou. De VVD begint zich weer liberaal te profileren.
Wie dringt wat precies op? Je wordt niet gedwongen mee te bidden. Of klap jij je handen tegen elkaar, richt je blik op de hemel en begint tot de lieve heer te spreken als de burgemeester het ambtsgebed inzet?quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Christenen worden gristenen of gristengekkies op het moment dat ze anderen hun geloof opdringen.
De gemeenteraad is van alle burgers. Misbruik van de gemeenteraad voor één religie, is opdringerig. Weer eisen die gristenen een voorkeursbehandeling...quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie dringt wat precies op? Je wordt niet gedwongen mee te bidden. Of klap jij je handen tegen elkaar, richt je blik op de hemel en begint tot de lieve heer te spreken als de burgemeester het ambtsgebed inzet?
Wel nee. Van mij mag iedereen zijn geloof belijden. Maar niet in de tijd van een ander met belastinggeld van een ander. Lekker thuis. Of in de kerk.quote:De tering, wat een druktemakerij om niks. En het lullige is dat je minstens zo erg bent als de christenen die je zo verfoeit. Jij bent degene die hen jouw gedragingen opdringt, immers.
Boehoehoe... now get a lifequote:Op dinsdag 15 november 2011 22:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
De gemeenteraad is van alle burgers. Misbruik van de gemeenteraad voor één religie, is opdringerig. Weer eisen die gristenen een voorkeursbehandeling...
[..]
Wel nee. Van mij mag iedereen zijn geloof belijden. Maar niet in de tijd van een ander met belastinggeld van een ander. Lekker thuis. Of in de kerk.
Democratie is ook de dictatuur van de meerderheid. Jullie mofo's stemden bijvoorbeeld tegen de Europese Grondwet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
De gemeenteraad is van alle burgers. Misbruik van de gemeenteraad voor één religie, is opdringerig. Weer eisen die gristenen een voorkeursbehandeling...
Jullie mofo's willen milieuwetten maken, die blijkbaar 90% van de bevolking niet ziet zitten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Democratie is ook de dictatuur van de meerderheid. Jullie mofo's stemden bijvoorbeeld tegen de Europese Grondwet.
Zo wordt er gepraat in NWS en in de sociale werkplaats, maar niet hier.quote:
De argumenten zijn behoorlijk slap.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo wordt er gepraat in NWS en in de sociale werkplaats, maar niet hier.
Argumenten blijkbaar op?
Waaruit blijkt dat 90% dat niet wil? Je bent aardig aan het roeptoeteren vandaagquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jullie mofo's willen milieuwetten maken, die blijkbaar 90% van de bevolking niet ziet zitten.
De wil van een minderheid opdringen aan de meerderheid
Er is blijkbaar niet genoeg vraag naar bepaalde milieuvriendelijke producten, anders zou heel die regelgeving van jullie niet eens nodig zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat 90% dat niet wil? Je bent aardig aan het roeptoeteren vandaag.
Geen argumenten in de aanbieding dusquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is blijkbaar niet genoeg vraag naar bepaalde milieuvriendelijke producten, anders zou heel die regelgeving van jullie niet eens nodig zijn.
Dus zou je de "betere" mening moeten opdringen?quote:Op woensdag 16 november 2011 00:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen argumenten in de aanbieding dus. Waarom denk je dat AH met veel succes Puur en Eerlijk in de markt heeft kunnen zetten bijvoorbeeld?
Daarnaast is een deel van de regelgeving rond het milieu toch wel zodanig complex dat 90% niet eens snapt waar het over gaat laat staan er een mening over heeft.
ik durf het bijna niet te vragenquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Democratie is ook de dictatuur van de meerderheid. Jullie mofo's stemden bijvoorbeeld tegen de Europese Grondwet.
Een groot deel van de bevolking was afgelopen winter ook van mening dat global warming niet bestaat omdat we een keer een erg koude winter hadden, de gemiddelde consument is dus behoorlijk dom op dat gebied.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is blijkbaar niet genoeg vraag naar bepaalde milieuvriendelijke producten, anders zou heel die regelgeving van jullie niet eens nodig zijn.
Volgens mij probeer jij zaken op te dwingen, ik niet hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 00:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dus zou je de "betere" mening moeten opdringen?
Waar komt je 90% claim iets eerder in dit topic dan vandaan? Je lult simpelweg uit je nek, meer kan ik er niet van makenquote:En dat eerste, omdat daar blijkbaar wel animo voor is. Genoeg voorbeelden die laten zien dat mensen het niet zien zitten, of het de meerprijs niet waard vinden.
iddquote:Op woensdag 16 november 2011 01:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een groot deel van de bevolking was afgelopen winter ook van mening dat global warming niet bestaat omdat we een keer een erg koude winter hadden, de gemiddelde consument is dus behoorlijk dom op dat gebied.
Oh?quote:Op woensdag 16 november 2011 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
idd
Groot deel van de eco weenies loopt zie je nu wel te roepen als het een warme zomer is
Het was meer symbolisch, dat de meerderheid het niet ziet zitten.quote:Op woensdag 16 november 2011 07:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij probeer jij zaken op te dwingen, ik niet hoor.
[..]
Waar komt je 90% claim iets eerder in dit topic dan vandaan? Je lult simpelweg uit je nek, meer kan ik er niet van maken.
Toch jammer dat je ook bij de VVD nu en dan weer dat drammerige ideologische terug ziet komen. Is er nou werkelijk geen één partij die zaken gewoon realistisch bekijkt en zich niet druk maakt om dit soort wizzewasjes?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:35 schreef Jarno het volgende:
Kijk nou. De VVD begint zich weer liberaal te profileren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |