Waarom precies 120 en geen 125? of 130? of 118 ???quote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als alleen mensen met een iq van boven de 120 zouden mogen stemmen, zodat je geen partijen krijgt als pvda, sp en pvv, maar meer partijen als d66, vvd enzo.
En mensen die uitsluitend hoofdletters gebruiken krijgen twee stemmen.quote:Op maandag 21 november 2011 10:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik stel voor dat mensen die niet in staan zijn hoofdletters te gebruiken sowieso afvallen.
Alsof mensen met een minimaal iq van 120 geen "foute" keuzes kunnen makenquote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als alleen mensen met een iq van boven de 120 zouden mogen stemmen, zodat je geen partijen krijgt als pvda, sp en pvv, maar meer partijen als d66, vvd enzo.
Ja daagquote:Op maandag 21 november 2011 10:52 schreef mymoodfentje het volgende:
hoogopgeleiden stemmen echter eerder links.
GOED IDEE!quote:Op maandag 21 november 2011 10:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
En mensen die uitsluitend hoofdletters gebruiken krijgen twee stemmen.
misschien is dat wel een beter marge inderdaad, maar ik blijf bij mijn punt dat de 'domme' groep in Nederland niet mag stemmen omdat ze het toch niet snappen en dan maar PVV stemmen omdat Geertje met de zelfde woorden spreekt.quote:Op maandag 21 november 2011 11:22 schreef P8 het volgende:
Dan zou ik zeggen: Vanaf een IQ van 100 mag het. Niet omdat ikzelf anders buiten de boot val (ik heb immers, net als iedere Fok!ker een IQ van 167), maar omdat je dan het echte ongefundeerde deel wegneemt.
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.quote:Op maandag 21 november 2011 12:15 schreef betyar het volgende:
Wat een topic. Vrijheid voor bijna iedereen. Een echte VVD gedachte.
quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.
Andersdenkende de mond snoeren?quote:Op maandag 21 november 2011 12:32 schreef maniack28 het volgende:
Ik vind een gewogen stem veel beter. En het gewicht hangt af van de score van een korte (of lange) quiz...
quote:Op maandag 21 november 2011 12:26 schreef betyar het volgende:
[..]Een racket geleerde? Geleerd in de zin van hoe strak je het nylon moet spannen? Of dat je het verschil weet tussen een badmintonracket en tennisracket?
Vond die raketgeleerden die door de VS en de USSR in 1945 werden ingepikt inderdaad getuigen van politieke loyaliteit en betrokkenheid voor de minderbedeelden.quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.
Hangt ervan of je je schoenen aan het poetsen bent.quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Waarom zou dat beter zijn? Vermogen kan je erven of op oneerlijke wijze verwerven. Sowieso lijkt me dit geen goed plan maar als je onderscheid wilt maken doe het dan naar opleidingsniveau, dat is redelijk te meten en registreren. Minimaal een HBO-diploma voor je mag gaan stemmen.quote:Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef robin007bond het volgende:
Stemmen naar vermogen lijkt me een veel beter plan.
Alleen als de ginicoefficient minder dan 20 is.quote:Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef robin007bond het volgende:
Stemmen naar vermogen lijkt me een veel beter plan.
Och, iemand met een MBO-diploma met een goedlopend bedrijfje moet je ook niet willen uitsluiten. Daarom lijkt vermogen me een beter plan, dan laat je zien dat je toch bepaalde capaciteiten beschiktquote:Op maandag 21 november 2011 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom zou dat beter zijn? Vermogen kan je erven of op oneerlijke wijze verwerven. Sowieso lijkt me dit geen goed plan maar als je onderscheid wilt maken doe het dan naar opleidingsniveau, dat is redelijk te meten en registreren. Minimaal een HBO-diploma voor je mag gaan stemmen.
prachtig gevalletje van nergens op gebaseerde propagandaquote:Op maandag 21 november 2011 11:27 schreef Elfletterig het volgende:
Een voorbeeld van hoe je politiek concreet en tastbaarder kunt maken kwam ik toevallig gisteren op de PvdA-website tegen:
[ afbeelding ]
Voor wie het hele verhaal trouwens wil lezen:
http://nu.pvda.nl/berichten/2011/11/De-rekening-van-Rutte.html
Niet voor intellectuelen maar wel door intellectuelen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:11 schreef Karina het volgende:
Dat is mooi kut, mag ik niet stemmen![]()
Maar serieus: slaat natuurlijk helemaal nergens op, de politiek is er dan dus alleen voor de intellectuelen?
niet dat ik geloof dat zoiets ooooit ingevoerd gaat worden
Vermogen kan je ook door bijvoorbeeld erven of fraude verkrijgen. Voor een diploma moet je laten zien dat je echt iets kan, dat je een bepaald niveau hebt behaald.quote:Op maandag 21 november 2011 13:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Och, iemand met een MBO-diploma met een goedlopend bedrijfje moet je ook niet willen uitsluiten. Daarom lijkt vermogen me een beter plan, dan laat je zien dat je toch bepaalde capaciteiten beschikt
Huh? Want? Ik vind alleen dat je wel op de hoogte moet zijn van het verkiezingsprogramma van de verschillende partijen voordat je een stem uit kan brengen. In feite forceer je met een gewogen stem dus mensen naar punten van verschillende partijen te kijken i.p.v. af te gaan op de one-liners of het uiterlijk/charisma van een politicus.quote:
Genoeg hoogbegaafden die geen aansluiting weten te vinden in het onderwijs en zo hun motivatie verliezenquote:Op maandag 21 november 2011 13:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vermogen kan je ook door bijvoorbeeld erven of fraude verkrijgen. Voor een diploma moet je laten zien dat je echt iets kan, dat je een bepaald niveau hebt behaald.
Als je dat soort keuzes wilt maken voor stemgerechtigden dan moet je wel een beetje een betrouwbaar meetinstrument hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |