Waarom precies 120 en geen 125? of 130? of 118 ???quote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als alleen mensen met een iq van boven de 120 zouden mogen stemmen, zodat je geen partijen krijgt als pvda, sp en pvv, maar meer partijen als d66, vvd enzo.
En mensen die uitsluitend hoofdletters gebruiken krijgen twee stemmen.quote:Op maandag 21 november 2011 10:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik stel voor dat mensen die niet in staan zijn hoofdletters te gebruiken sowieso afvallen.
Alsof mensen met een minimaal iq van 120 geen "foute" keuzes kunnen makenquote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als alleen mensen met een iq van boven de 120 zouden mogen stemmen, zodat je geen partijen krijgt als pvda, sp en pvv, maar meer partijen als d66, vvd enzo.
Ja daagquote:Op maandag 21 november 2011 10:52 schreef mymoodfentje het volgende:
hoogopgeleiden stemmen echter eerder links.
GOED IDEE!quote:Op maandag 21 november 2011 10:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
En mensen die uitsluitend hoofdletters gebruiken krijgen twee stemmen.
misschien is dat wel een beter marge inderdaad, maar ik blijf bij mijn punt dat de 'domme' groep in Nederland niet mag stemmen omdat ze het toch niet snappen en dan maar PVV stemmen omdat Geertje met de zelfde woorden spreekt.quote:Op maandag 21 november 2011 11:22 schreef P8 het volgende:
Dan zou ik zeggen: Vanaf een IQ van 100 mag het. Niet omdat ikzelf anders buiten de boot val (ik heb immers, net als iedere Fok!ker een IQ van 167), maar omdat je dan het echte ongefundeerde deel wegneemt.
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.quote:Op maandag 21 november 2011 12:15 schreef betyar het volgende:
Wat een topic. Vrijheid voor bijna iedereen. Een echte VVD gedachte.
quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.
Andersdenkende de mond snoeren?quote:Op maandag 21 november 2011 12:32 schreef maniack28 het volgende:
Ik vind een gewogen stem veel beter. En het gewicht hangt af van de score van een korte (of lange) quiz...
quote:Op maandag 21 november 2011 12:26 schreef betyar het volgende:
[..]Een racket geleerde? Geleerd in de zin van hoe strak je het nylon moet spannen? Of dat je het verschil weet tussen een badmintonracket en tennisracket?
Vond die raketgeleerden die door de VS en de USSR in 1945 werden ingepikt inderdaad getuigen van politieke loyaliteit en betrokkenheid voor de minderbedeelden.quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Mooi topic hea:) Stel jij bent een racket geleerde, dan wil je toch ook niet dat een schoenpoetser zegt dat je iets verkeerd doet terwijl hij er niks van snapt.
Hangt ervan of je je schoenen aan het poetsen bent.quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Waarom zou dat beter zijn? Vermogen kan je erven of op oneerlijke wijze verwerven. Sowieso lijkt me dit geen goed plan maar als je onderscheid wilt maken doe het dan naar opleidingsniveau, dat is redelijk te meten en registreren. Minimaal een HBO-diploma voor je mag gaan stemmen.quote:Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef robin007bond het volgende:
Stemmen naar vermogen lijkt me een veel beter plan.
Alleen als de ginicoefficient minder dan 20 is.quote:Op maandag 21 november 2011 13:04 schreef robin007bond het volgende:
Stemmen naar vermogen lijkt me een veel beter plan.
Och, iemand met een MBO-diploma met een goedlopend bedrijfje moet je ook niet willen uitsluiten. Daarom lijkt vermogen me een beter plan, dan laat je zien dat je toch bepaalde capaciteiten beschiktquote:Op maandag 21 november 2011 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom zou dat beter zijn? Vermogen kan je erven of op oneerlijke wijze verwerven. Sowieso lijkt me dit geen goed plan maar als je onderscheid wilt maken doe het dan naar opleidingsniveau, dat is redelijk te meten en registreren. Minimaal een HBO-diploma voor je mag gaan stemmen.
prachtig gevalletje van nergens op gebaseerde propagandaquote:Op maandag 21 november 2011 11:27 schreef Elfletterig het volgende:
Een voorbeeld van hoe je politiek concreet en tastbaarder kunt maken kwam ik toevallig gisteren op de PvdA-website tegen:
[ afbeelding ]
Voor wie het hele verhaal trouwens wil lezen:
http://nu.pvda.nl/berichten/2011/11/De-rekening-van-Rutte.html
Niet voor intellectuelen maar wel door intellectuelen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:11 schreef Karina het volgende:
Dat is mooi kut, mag ik niet stemmen![]()
Maar serieus: slaat natuurlijk helemaal nergens op, de politiek is er dan dus alleen voor de intellectuelen?
niet dat ik geloof dat zoiets ooooit ingevoerd gaat worden
Vermogen kan je ook door bijvoorbeeld erven of fraude verkrijgen. Voor een diploma moet je laten zien dat je echt iets kan, dat je een bepaald niveau hebt behaald.quote:Op maandag 21 november 2011 13:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Och, iemand met een MBO-diploma met een goedlopend bedrijfje moet je ook niet willen uitsluiten. Daarom lijkt vermogen me een beter plan, dan laat je zien dat je toch bepaalde capaciteiten beschikt
Huh? Want? Ik vind alleen dat je wel op de hoogte moet zijn van het verkiezingsprogramma van de verschillende partijen voordat je een stem uit kan brengen. In feite forceer je met een gewogen stem dus mensen naar punten van verschillende partijen te kijken i.p.v. af te gaan op de one-liners of het uiterlijk/charisma van een politicus.quote:
Genoeg hoogbegaafden die geen aansluiting weten te vinden in het onderwijs en zo hun motivatie verliezenquote:Op maandag 21 november 2011 13:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vermogen kan je ook door bijvoorbeeld erven of fraude verkrijgen. Voor een diploma moet je laten zien dat je echt iets kan, dat je een bepaald niveau hebt behaald.
Als je dat soort keuzes wilt maken voor stemgerechtigden dan moet je wel een beetje een betrouwbaar meetinstrument hebben.
Dat is inderdaad een keurige imitatie van hoe vooringenomen, domme mensen reagerenquote:Op maandag 21 november 2011 13:19 schreef DeLuiaard het volgende:
prachtig gevalletje van nergens op gebaseerde propaganda![]()
dat jij dit gelooft![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*1000000000000000
Daarom zeg ik 2x jaars een IQ-test, zit je in de bovenste 25% van de samenleving dan mag je stemmen en anders niet.quote:Op maandag 21 november 2011 13:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Genoeg hoogbegaafden die geen aansluiting weten te vinden in het onderwijs en zo hun motivatie verliezen
Dan zit je nog met als die hbo-ers. Ik zeg de beste 1% en niet op een IQ-test. IQ-tests zijn voor de dommen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Daarom zeg ik 2x jaars een IQ-test, zit je in de bovenste 25% van de samenleving dan mag je stemmen en anders niet.
Een IQ-test zegt alleen dat je vaardig bent in IQ-tests.quote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Daarom zeg ik 2x jaars een IQ-test, zit je in de bovenste 25% van de samenleving dan mag je stemmen en anders niet.
heb het natuurlijk over een echte IQ-test een geen bnn troep, lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting#Kanttekeningenquote:Op maandag 21 november 2011 14:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een IQ-test zegt alleen dat je vaardig bent in IQ-tests.
hoe wil je anders intelligentie meten?? het klopt dat intelligentie moeilijk te meten is maar een professionele IQ-test komt aardig dicht in de buurt.quote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan zit je nog met als die hbo-ers. Ik zeg de beste 1% en niet op een IQ-test. IQ-tests zijn voor de dommen.
Hehe grappenmaker zit zelf op de 145quote:Op maandag 21 november 2011 11:23 schreef TNA het volgende:
Alleen mensen met een IQ onder de 120 bedenken zulke plannen.
Bron?quote:img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Hehe grappenmaker zit zelf op de 145.
quote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
quote:Op maandag 21 november 2011 12:19 schreef NLRuben het volgende:
[..]
nee dan krijg je veel meer SP en GL en PVDAquote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
Mensen stemmen op een partij die ze aanstaan, of in ieder geval meer aanstaan dan de andere partijen, zodoende hebben ze zich min of meer verdiept in de partijen. Of dat nu komt door partijprogramma's te lezen of door de propagandamachine, maakt natuurlijk niks uit.quote:Op maandag 21 november 2011 13:42 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Huh? Want? Ik vind alleen dat je wel op de hoogte moet zijn van het verkiezingsprogramma van de verschillende partijen voordat je een stem uit kan brengen. In feite forceer je met een gewogen stem dus mensen naar punten van verschillende partijen te kijken i.p.v. af te gaan op de one-liners of het uiterlijk/charisma van een politicus.
Als ik andersdenkenden de mond wil snoeren had ik wel een dictatuur geopperd.
Dan zou ik stoppen met het blindelings geloven van IQ-testenquote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef NLRuben het volgende:
[..]
ik heb een IQ van 125 en een piemol van 26 cm en mijn internetverbinding is 500 mb per sec, net als alle fokkersquote:Op maandag 21 november 2011 10:42 schreef Vstark het volgende:
Aangezien mijn IQ aanzienlijk hoger is dan 120, zou ik met deze regeringsvorm geen probleem hebben. Echter zullen er mensen met een IQ boven de 120 zijn die de macht die ze op deze manier krijgen enkel zullen gebruiken voor eigen gewin. Niet doen dus.
Wat een traag internet heb jij zeg.......quote:Op maandag 21 november 2011 15:14 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
ik heb een IQ van 125 en een piemol van 26 cm en mijn internetverbinding is 500 mb per sec, net als alle fokkers
Testen en vragenlijsten zijn veel te makkelijk beïnvloedbaar door de overheid.quote:Op maandag 21 november 2011 14:19 schreef hexta het volgende:
Ik vind de vragenlijst wel een goed idee.
Hierdoor krijg je de mensen die zich het beste ingelezen hebben, en niemand is bij voorbaat uitgesloten.
O en me vader is heel rijkquote:Op maandag 21 november 2011 15:14 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
ik heb een IQ van 125 en een piemol van 26 cm en mijn internetverbinding is 500 mb per sec, net als alle fokkers
quote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Mijn poep ruikt naar rozenblaadjes.quote:
Dit dus. I.c.m. kennis over de partij waarop ze stemmen.quote:Op maandag 21 november 2011 11:23 schreef Elfletterig het volgende:
Waar ik trouwens wél voorstander van ben, is een korte toets bij het stembureau. Laat mensen een paar simpele vragen beantwoorden voordat ze het stemhokje in mogen. Vragen als: "Wie is de huidige minister-president?" of "Hoeveel leden telt de Tweede Kamer?" - Mensen die het antwoord op dergelijke vragen niet weten, zouden niet mogen stemmen.
Ja? Waar blijkt dat uit? En wat heeft het met verstandig kiezen te maken?quote:Op maandag 21 november 2011 14:29 schreef NLRuben het volgende:
[..]
hoe wil je anders intelligentie meten?? het klopt dat intelligentie moeilijk te meten is maar een professionele IQ-test komt aardig dicht in de buurt.
Ik snap zijn punt wel. Populistische partijen als SP en PVV wilt die gewoon laten oprotten.quote:Op maandag 21 november 2011 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Waar blijkt dat uit? En wat heeft het met verstandig kiezen te maken?
En waar begint dan de onderklasse? Of mensen totaal niet weten waar ze het over hebben of maar half weten waar ze het over hebben maakt voor de zinnigheid van de stem niet veel uit. Soms is het eerste nog beter dan die valse pretentie van niveau.quote:Op maandag 21 november 2011 16:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik snap zijn punt wel. Populistische partijen als SP en PVV wilt die gewoon laten oprotten.
De enige oplossing: de onderklasse niet meer laten stemmen. Of in ieder geval minder zwaar laten wegen.
Het gaat juist mis bij het opschuiven van je belangen naar de politiek toe.quote:Op maandag 21 november 2011 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waar begint dan de onderklasse? Of mensen totaal niet weten waar ze het over hebben of maar half weten waar ze het over hebben maakt voor de zinnigheid van de stem niet veel uit. Soms is het eerste nog beter dan die valse pretentie van niveau.
Als je wilt dat er gestemd wordt door mensen die weten waar ze het over hebben dan blijft er misschien 1% over. Dat is dan ook helemaal niet het idee achter democratie, dat is dat mensen wel prima hun eigen belang kunnen bepalen en wie daarvoor opkomt. De deskundigheid zit dan weer bij de volksvertegenwoordigers en hun periferie van partijen en dergelijke.
quote:"Democratie is een pathetisch geloof in de collectieve wijsheid van individuele onwetendheid"
H.L. Mencken
waarom perse de onderklasse?? er zijn zat mensen die kiezen om in de 'onderklasse' te leven terwijl ze slim zat zijn maar daar voor kiezen omdat ze houden van hun beroep zoals jongeren werkers en andere mensen in de zorg, nou is dat niet echt onderklasse maar worden ze eerder onderbetaald maar toch.quote:Op maandag 21 november 2011 16:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik snap zijn punt wel. Populistische partijen als SP en PVV wilt die gewoon laten oprotten.
De enige oplossing: de onderklasse niet meer laten stemmen. Of in ieder geval minder zwaar laten wegen.
Wrom? Vanwege die 2 koppen? 2 x 80 = 160?quote:Op maandag 21 november 2011 11:13 schreef waht het volgende:
Alleen mensen met een penis zouden mogen stemmen. Alleen als ze blank zijn. En geld hebben.
Als ze niet de motivatie op kunnen brengen een opleiding af te ronden lijkt een weloverwogen stem me ook te hoog gegrepen.quote:Op maandag 21 november 2011 13:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Genoeg hoogbegaafden die geen aansluiting weten te vinden in het onderwijs en zo hun motivatie verliezen
Wat schattig, denken dat een hoog IQ je bijzonder maaktquote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef NLRuben het volgende:
[..]
Wat dacht je van een alternatief: mensen mogen alleen over iets stemmen als ze aantonen er enig verstand van te hebben ? In dit tijdperk van computers, elektronisch stemmen en een complete minachting voor privacy is dat best technisch in te richten.quote:Op maandag 21 november 2011 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waar begint dan de onderklasse? Of mensen totaal niet weten waar ze het over hebben of maar half weten waar ze het over hebben maakt voor de zinnigheid van de stem niet veel uit. Soms is het eerste nog beter dan die valse pretentie van niveau.
sorry maar wie zegt dat democratie iets goeds is??quote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef HostiMeister het volgende:
Is niet echt democratisch. Slechte zaak.
quote:Op maandag 21 november 2011 19:25 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Wat schattig, denken dat een hoog IQ je bijzonder maakt.
De meeste mensen.quote:Op maandag 21 november 2011 22:12 schreef NLRuben het volgende:
[..]
sorry maar wie zegt dat democratie iets goeds is??
en waarom is dat dan goed?? Bij de meeste mensen zitten namelijk ook de 'domme' Nederlanders die niks van economie en andere systemen afweten, maar alleen maar ruzie maken en over wie nou wel of niet een uitkering moet krijgen en wie er nou wel of niet het land uit moet ipv belangrijke dingen.quote:
Tenzij die hoogleraar natuurlijk er verstand van heeft maar, klinkt opzich ook goed. Als daar maar de kern van het idee ligt, laat mensen die ergens verstand van hebben daar over beslissenquote:Op maandag 21 november 2011 19:34 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wat dacht je van een alternatief: mensen mogen alleen over iets stemmen als ze aantonen er enig verstand van te hebben ? In dit tijdperk van computers, elektronisch stemmen en een complete minachting voor privacy is dat best technisch in te richten.
IQ maakt dan niet uit - een loodgieter met een IQ van 110 zou wel mogen stemmen over de nieuwe plannen voor de riolering, maar de hoogleraar Franse poëzie met 140 niet.
en daar ben moet je blij mee zijn??quote:Op maandag 21 november 2011 22:27 schreef Franknfurter het volgende:
Omdat ook die mensen gewoon een lid zijn van onze samenleving en de tweede kamer nou eenmaal een VOLKSvertegenwoordiging is. En daar zitten de 'dommere' mensen in vertegenwoordigd
Seriously, doe je research.quote:Op maandag 21 november 2011 10:41 schreef NLRuben het volgende:
Wie zegt dat slimmere mensen betere keuzes maken en wat is eigenlijk een goede keuze.quote:Op maandag 21 november 2011 22:12 schreef NLRuben het volgende:
[..]
sorry maar wie zegt dat democratie iets goeds is??
Heb je daar ook cijfers van?quote:Op maandag 21 november 2011 22:22 schreef NLRuben het volgende:
[..]
en waarom is dat dan goed?? Bij de meeste mensen zitten namelijk ook de 'domme' Nederlanders die niks van economie en andere systemen afweten, maar alleen maar ruzie maken en over wie nou wel of niet een uitkering moet krijgen en wie er nou wel of niet het land uit moet ipv belangrijke dingen.
zocht op google en het eerste wat naar boven kwam was...quote:
De VVD liberaal? Volg jij het nieuws de laatste tijd wel?quote:Op maandag 21 november 2011 23:00 schreef NLRuben het volgende:
[..]
zocht op google en het eerste wat naar boven kwam was...
[url]http://http://www.nu.nl/wetenschap/2193586/intelligente-mensen-vaker-liberaal-en-atheist-.html[/url] volgens mij zijn de d66 en vvd liberaal en atheïstisch
http://statline.cbs.nl/St(...)NL&PA=81107NED&LA=NLquote:Op maandag 21 november 2011 23:00 schreef NLRuben het volgende:
[..]
zocht op google en het eerste wat naar boven kwam was...
[url]http://http://www.nu.nl/wetenschap/2193586/intelligente-mensen-vaker-liberaal-en-atheist-.html[/url] volgens mij zijn de d66 en vvd liberaal en atheïstisch
ts is ook niet voor een democratie.quote:Op maandag 21 november 2011 23:08 schreef Franknfurter het volgende:
Nou, aangezien de 'onderlaag' ook gewoon belasting betaalt hebben zij ook stemrecht. Daarbij is een systeem waarin bepaalde groepen worden uitgesloten onwenselijk omdat er uiteindelijk teveel misbruik kan worden gemaakt van de machtspositie. Als de 'slimme' mensen teveel te zeggen hebben over de 'domme' mensen, krijg je dan niet gewoon een grote groep slaven die wel moet betalen voor het (misschien wel helemaal niet zo geweldige) beleid van een elite (ja, het gemiddelde IQ ligt onder de 120, hierdoor zou alles boven de 120 dus bovengemiddeld zijn en naar alle waarschijnlijkheid dus ook een minderheid). En mocht je het idee achter waarom een elite met meer macht dan een andere groep slecht is voor een land dan moet je even googlen op evenredige vertegenwoordiging, staan vast ook wel een paar argumenten bij.
Mensen met een IQ onder de 120 hoeven dus geen belasting te betalen.quote:Op maandag 21 november 2011 23:08 schreef Franknfurter het volgende:
Nou, aangezien de 'onderlaag' ook gewoon belasting betaalt hebben zij ook stemrecht. Daarbij is een systeem waarin bepaalde groepen worden uitgesloten onwenselijk omdat er uiteindelijk teveel misbruik kan worden gemaakt van de machtspositie. Als de 'slimme' mensen teveel te zeggen hebben over de 'domme' mensen, krijg je dan niet gewoon een grote groep slaven die wel moet betalen voor het (misschien wel helemaal niet zo geweldige) beleid van een elite (ja, het gemiddelde IQ ligt onder de 120, hierdoor zou alles boven de 120 dus bovengemiddeld zijn en naar alle waarschijnlijkheid dus ook een minderheid). En mocht je het idee achter waarom een elite met meer macht dan een andere groep slecht is voor een land dan moet je even googlen op evenredige vertegenwoordiging, staan vast ook wel een paar argumenten bij.
Conservatief-liberaalquote:Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
De VVD liberaal? Volg jij het nieuws de laatste tijd wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |