Het is nu niet te warm om te lopen hoor. Zweten is juist lekker!quote:Op donderdag 29 september 2011 09:20 schreef Vincent17 het volgende:
O ja vergeten te melden, we gingen dus niet lopen vanwege het mooie weer
Ik was gisteren weer vergeten om een pet op te doen en het zweet liep steeds weer in mijn ogenquote:Op donderdag 29 september 2011 09:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het is nu niet te warm om te lopen hoor. Zweten is juist lekker!
Vind het ook niet zo snel te warm maar toen ik mijn shirt in de badkamer had uitgehanen (om niet nat in de was te gooien) vond mijn vriendin de volgende ochtend dat het toch te warm was geweestquote:Op donderdag 29 september 2011 09:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het is nu niet te warm om te lopen hoor. Zweten is juist lekker!
quote:Op donderdag 29 september 2011 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit gewoon steeds naar de klok te kijken of het al 12 uur is omdat ik zo graag wil gaan lopen!![]()
Serieus, elke dag sporten is roofbouw plegen op je lichaam en zal het tegenovergestelde effect gaan bolwerken. Je lichaam/conditie wordt niet sterker/beter in de tijd dat je actief bent, maar juist in de periode waarin je rust (adaptatie vind plaats tijdens rust).quote:Op donderdag 29 september 2011 12:27 schreef Ender_W het volgende:
Ik heb het de afgelopen week ook weer serieus opgepakt. Rondjes van ruim 5km en het gaat best lekker. Eens kijken of we het lichaam een kickstart kunnen geven. (Ik heb mezelf beloofd te proberen om een maand lang elke dag te sporten om de stofwisseling aan het werk te zetten. Wie weet werkt het).
Hardlopen gaat daar een groot deel vanuit maken. Al wordt het vanavond zaalvoetbal (anderhalf uur).
Morgen weer het bos is
Die duurloop van school? Bedacht mij laatst ook dat ik het achteraf gezien best onverantwoord vind, al dat "hardlopen" op school als je ziet wat voor afstand je bijvoorbeeld een coopertest moet afleggen, of inderdaad een duurloop die ik ook ooit eens gehad heb. Toen ik in maart hardloopschoenen ging halen bleek dat ik hele erge overpronatie heb en doorgezakte enkels, vragen om blessures dus...quote:Op donderdag 29 september 2011 09:20 schreef Vincent17 het volgende:
O ja vergeten te melden, we gingen dus niet lopen vanwege het mooie weer
Daar is toch ook niks mis mee, goed hoorquote:Op donderdag 29 september 2011 12:33 schreef Tamashii het volgende:
Wat is iedereen hier goeed.
Ik ben al blij als ik 4.5 km haal in 35 minuten.
Dan heb je straks in de zomer echt een probleem hoor.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Done!
Maar goed, les 13 zit er op en het was nu wel extra lekker om in het bos te lopen want stiekem is het idd best warm in het zonnetje!![]()
Mensen mijn post ging nog over mijn post in het vorige deel.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:23 schreef Wolken het volgende:
Moet je lekker s'ochtends vroeg lopen. Ik loop rond half 7, en dan is het echt heerlijk. Overdag lijkt het me idd wel wat te warm om te lopen.
Met dezelfde spiergroepen?quote:Op donderdag 29 september 2011 15:52 schreef GotC het volgende:
Qua duursporten is het verstandig om om de dag te sporten. Je kan bv wel de ene dag kracht doen, andere dag duursport.
Bovenstaand is niet helemaal correct; er is namelijk een beweegnorm en een fitnorm. De beweegnorm is voor iedereen en is de minimale lichaamsbeweging die je nodig hebt, dit is ongeveer 30min gematigd intensief (stevig doortrappen op de fiets bijv.). De fitnorm is om de conditie iets te verbeteren en is 20 minuten intensief bewegen!quote:Op donderdag 29 september 2011 14:49 schreef Wolken het volgende:
Of je echt roofbouw op je lichaam pleegt weet ik niet, maar volgens mij is het beter om je lichaam rust te geven om te herstellen. Ben je niet bang dat het je op een gegeven moment ook tegen gaat zitten? Het moet ook wel een beetje leuk blijven, anders stop je er vaak eerder mee. Het hele "30 minuten bewegen" zou ik een beetje met een korreltje zout nemen. Je huis opruimen rekenen ze ook al tot die 30 minuten. Als je toch iedere dag een duursport wilt beoefenen zou ik gaan zwemmen. Dat is beter voor je lichaam.
inderdaad, al het begin is moeilijk waar het volhouden nog moeilijker dus keep up the good work!!quote:Op donderdag 29 september 2011 13:08 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Daar is toch ook niks mis mee, goed hoor
Verhuizen of inderdaad eerst met de fiets naar een betere buurt gaan en daar hardlopen.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:15 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik mag straks ook weer lopen,zit alleen met een dillema:
Ik woon midden in de stad,en ook niet in een heel erg veilig gedeelte ( 's avonds dan,overdag is er geen probleem). Nu loop ik ook stage van half 9 tot half 6 en ga naar school.
Het probleem is dus dat ik niet meer na 'savonds half 9 wil lopen,maar als het zo warm is moet ik wel. Hoe zouden jullie dit oplossen? 'S ochtends vind ik ook niet zo'n strak idee trouwens.
Dat is wel erg vroeg en nog donker ook buiten.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:45 schreef N.icka het volgende:
Het enige moment om morgen hard te lopen is voor mij morgenochtend om 6uur,pfff
Hup naar je mandje dan. slaap zacht.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:45 schreef N.icka het volgende:
Het enige moment om morgen hard te lopen is voor mij morgenochtend om 6uur,pfff
quote:Op donderdag 29 september 2011 23:01 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vanavond les 7 gelopen en wat ging hij GOED!Dit in tegenstelling tot de vorige keer,wat me tot wanhoop dreef.
Eerst 2-2,ging goed,toen nog een keer 2-2,ging ook goed en toen kwamen de beruchte 4 minuten en ik heb het volgehouden!!daarna zelfs nog de les uit kunnen lopen,achter die 4 minuten kwamen namelijk (na 3 min wandelen) nog 3-3 en daarna nog een keer 3-3 ooh wat ben ik trots!
![]()
Ja, ik moet dat in het vervolg ook maar eens beter checkenquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:06 schreef Viking84 het volgende:
.Klinkt als iets wat mij zou kunnen overkomen. ik let dan ook altijd goed op
. wat voor Nikes heb je?
Zie vorige topicquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, ik moet dat in het vervolg ook maar eens beter checkenblonde doos die ik ben ook...
Ik heb Nike Air Alaris+4's gekocht, die zaten het allerbeste. Morgen dus even die bh ruilen, en dan m'n eerste stukje rennen![]()
Overigens, ik heb nu lessen van Evy aan het downloaden, die hier staan. Zijn dat alle lessen die er zijn, of zijn er nog meer (oudere/nieuwere)?
* Guppy gaat even teruglezenquote:Op vrijdag 30 september 2011 22:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Zie vorige topicStaat volgens mij 2x de link in vd nieuwe.
Beetje vaseline net boven je wenkbrauwen doen, en je wenkbrauwen volgenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
Les 16 gelopen. Het was een herhaling van les 13, dus ik heb geprobeerd wat harder te lopen. Dit was volgens endomondo niet gelukt
Wel heb ik in het laatste loopstukje aan het einde ongeveer een minuutje gesprint![]()
Ik moest wel erg zweten en een pet helpt dus niet tegen het zweet in je ogen [ link | afbeelding ]
Ja, dat zal ik es proberenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Beetje vaseline net boven je wenkbrauwen doen, en je wenkbrauwen volgenDan loopt al t zweet langs je ogen
Het is helemaal niet gênant, het is onwijs goed dat je bent gegaan!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb net voor het eerst gelopen, de eerste les van Evy. Geen idee uit welk jaar die Evy was, maar dat maakt vast niet uit. Het ging oké, in ieder geval uitgelopen.
Het is genant, maar ik ben wel kapot![]()
Maar goed, het is de eerste les, dus dan mag het, denk ik. Ik heb er maar een lange cooling down achteraan gedaan, zodat ik morgen niet helemaal stijf ben.
Alle begin is moeilijk, maar je hebt het wel gedaan! *applaus*. We zijn fier op jequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb net voor het eerst gelopen, de eerste les van Evy. Geen idee uit welk jaar die Evy was, maar dat maakt vast niet uit. Het ging oké, in ieder geval uitgelopen.
Het is genant, maar ik ben wel kapot![]()
Maar goed, het is de eerste les, dus dan mag het, denk ik. Ik heb er maar een lange cooling down achteraan gedaan, zodat ik morgen niet helemaal stijf ben.
Hup, schoenen aan en gaan!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:07 schreef Vincent17 het volgende:
Gister toch niet weesten lopenVandaag? Heb niet echt motivatie, maar ik wil het wel...
quote:
Eigenlijk super goed. De 3 minuutjes waren wat zwaar, maar ging superquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Hoe ging het?
.
Mijn fysieke brakheid is nagenoeg over, dus ik ga morgen weer lopen. Enerzijdswant mooi weer, anderzijds
want warm
. Ik vind lopen het lekkerst als het geregend heeft.
Ik had dat niet getrokken hoor, de eerste keer al drie minutenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:52 schreef Vincent17 het volgende:
[..]
Eigenlijk super goed. De 3 minuutjes waren wat zwaar, maar ging super
Evy begon met 1-1-1-2-2-3 geloof ik. Bij die laatste moest ik ook wel even slikken, maar ik heb m wel geredquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had dat niet getrokken hoor, de eerste keer al drie minuten.
Ben echt begonnen met 5 x 1. en morgen 13 km, dus je komt er wel als je doorzet
Goed gedaan Guppyfriend, en nu volhouden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Evy begon met 1-1-1-2-2-3 geloof ik. Bij die laatste moest ik ook wel even slikken, maar ik heb m wel gered
Door die blessure zijn die spieren misschien erg verzwakt geraakt. Dat had ik ook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:52 schreef SvenM het volgende:
Meeeen, elke keer als ik ren krijg ik last van de spieren in mijn linkerbovenbeen. Ik ben net weer 'genezen' verklaard van de blessure aan mijn linkerknie (heeft zo'n 3 jaar geduurd).
Goed dat je in ieder geval bent gegaanquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:17 schreef Bobbine het volgende:
Hoi fanatiekelingen!![]()
Wat is iedereen goed bezigEcht, complimenten!
Ik heb zonet voor het eerst sinds 3 weken weer gelopen. Ik was 3 weken geleden bij les 9 en ik heb vandaag les 6 gelopen om er weer in te komen. En dat viel tegenHijgen, zweten, vreselijk. Maar ik ben weer op de goede weg!
Ik heb ook net les 16 gelopen (is hetzelfde). Zag er eigenlijk best tegen op omdat het 'opeens' zo'n grote sprong was in het totale aantal loopminuten, maar het ging echt heerlijk! Geen tijd/afstand helaas, want Sportypal was er na 5 minuten al mee opgehouden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:52 schreef GotC het volgende:
Ik heb net ook maar weer eens gelopen, voor t eerst sinds weken11 september voor t laatst gelopen.
Laatste keer dat ik liep had ik les 11 gedaan, maar dacht, doe eens gek, loop nu les 17. Dus: 5, (2), 7, (2), 7, (2), 5. Ging eigenlijk best lekker, met enig gemak uitgelopen
Maar mijn god wat was het warm! Echt, ongelofelijk! Maarja, wie gaat er ook om 12:15 hardlopen
.
Iig, 30m27sec, 4.01 km. Prima, gezien de hitte en de route die ik had uitgekozen (paradijs der stoplichten oid, maar wel de meeste schaduw).
quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:31 schreef Wolken het volgende:
Net les 8 gelopen en ging erg lekker. Dit keer ook een mooi tempo erin. Maar dat Evy zei dat we volgende week stukjes van 5 minuten gaan lopen maakt niet dat ik veel zin heb in de volgende les.
Volgens mij begin je met één stukje van vijf minuten.. dat moet je na 8 lessen wel aankunnen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:31 schreef Wolken het volgende:
Net les 8 gelopen en ging erg lekker. Dit keer ook een mooi tempo erin. Maar dat Evy zei dat we volgende week stukjes van 5 minuten gaan lopen maakt niet dat ik veel zin heb in de volgende les.
Heb je nog steeds spierpijn? Zo ja, dan is het misschien verstandiger om een dagje langer te wachten, zo nee..tsja, beetje spierpijn hoort erbijquote:Op maandag 3 oktober 2011 08:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Oei, bij blauwe tenen zou ik dat misschien maar wel doe.het zijn wel de voeten waar je het mee moet doen.
Ikzelf moet van Evy vanavond les twee lopen. Onwijs veel zin in, maar na de eerste keer heb ik, ondanks m'n cooling down en strekken, toch wel spierpijn. Wat is nou verstandig? Gewoon doorgaan, of wachten tot de spierpijn over is?
Endomondo? Op Android is het een wereldappquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef J-Style. het volgende:
Ik vind die app voor blackberry niet zo handig..
Hangt er vanafquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:27 schreef J-Style. het volgende:
Ik snap er niet zo veel van, en vind het ook onhandig om met mijn blackberry te gaan hardlopen eigenlijk
Een beetje stijvig is het nog wel. Vooral met gaan zitten merk ik hetquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Heb je nog steeds spierpijn? Zo ja, dan is het misschien verstandiger om een dagje langer te wachten, zo nee..tsja, beetje spierpijn hoort erbij
Misschien wat langer wandelen als warming up, vaak haalt dat de spierpijn wel eruit en warmt je spieren lekker opquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een beetje stijvig is het nog wel. Vooral met gaan zitten merk ik hetmaar als ik in beweging ben, is het wel lekker.
Ik kijk vanavond wel, als het goed voelt, ga ik gewoonik wil wel namelijk
Goed plan! Daarnaast, de laatste avond mooi weer kan ik niet laten schieten!quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien wat langer wandelen als warming up, vaak haalt dat de spierpijn wel eruit en warmt je spieren lekker op.
Jammer genoeg staat hij er deze week voor het laatst.. Had eigenlijk nog wel een keer mee willen doen!quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh ja, dat wheel of energy is gaaf ja. We hebben er de laatste keer ook even bij staan kijken. Ben benieuwd of het er nog staat als we weer op Schiphol zijn (januari pas weer)
Misschien iets langere rustperiodes inlassen...quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:18 schreef jcdragon het volgende:
Ik heb les 15 van de oude Evy gelopen. Maar in de laatste 10 minuten voelde ik vanaf de onderkant van mijn kuit tot aan mijn voeten tintelen en ben dus maar gestopt. Daarna een weekje rust gehad en les 13 gelopen. Dat ging goed. En na 4 dagen rust vandaag les 14 gelopen. En de laatste 6 minuten voel ik het weer tintelen. Ik ben toch maar wel door gaan rennen. Maar ik vraag me af wat het betekent ?
quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:22 schreef robdriessen het volgende:
WAARSCHUWING! Run 15 van Start To Run 2011 bevat 2 minuten Justin Bieber. Ziet u een renner gillen en naar zijn/haar oren grijpen, blijf rechts lopen, haal niet in en probeer de koptelefoon/oortjes van het hoofd van de renner te trekken.
Dank u.
WAARSCHUWING! Run 15 van Start To Run 2011 bevat 2 minuten Justin Bieber. Ziet u een renner gillen en naar zijn/haar oren grijpen, blijf rechts lopen, haal niet in en probeer de koptelefoon/oortjes van het hoofd van de renner te trekken.
Dank u.
Weer dat Beebie, beebie, beebie nummerquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:22 schreef robdriessen het volgende:
Dank u.
Dank u.
Dank u.
Goedzo!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Ik heb les 2 van Evy gelopenbest een beetje trots, want ik heb ook gewoon gewerkt vandaag, en 10km gefietst (van en naar het station)
Wauw, respect! Dat is wel even wat meer dan ik. Ik heb, volgens googlemaps, zo'n 3,1km aan mijn rondje. Maar goed, dat is voorlopig ook wel even genoeg, ik ben pas bij les 2quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goedzo!
Ik heb vandaag ook een 'biathlon' gedaan. 25KM gefietst en 4.5KM gelopen.
daarvoor ben je dan ook een eendje..quote:
Kwaakquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daarvoor ben je dan ook een eendje..
Ik eet meestal een zoet koekje of stukje koek en een glas zoet drinken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:40 schreef douche-eendje het volgende:
Miezeren mag ook nog. Heeft iemand nog een geniale banaanvrije tip om even iets te eten als ik uit werk kom en honger heb, maar eerst ga hardlopen?
Die banaan komt telkens naar boven tijdens het lopen
Ach, chocola zal wellicht minder ranzig zijn dan continu terugkomende banaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik eet meestal een zoet koekje of stukje koek en een glas zoet drinken.
Ik weet niet of het ideaal is, maar ik heb er geen last van en de zoetigheid geeft energie, lijkt mij...
Dat kloptquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:45 schreef Clayton1 het volgende:
Dat klinkt alsof je er totaal geen zin in hebt
Gebruik ik ook altijd, maar in Den Haag is t nog wel lastigquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:48 schreef Clayton1 het volgende:
Ik gebruik afstandmeten.nl kun je mooie routes uitstippelen
Komt wel weer goed, thanksquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:37 schreef Clayton1 het volgende:
Das balen GotC, juist omdat het zo lekker ging.
Nou rust houden met je knie en vooruit kijken. sterkte ermee
Dat, maar dan moet 't wel pas gaan regenen als ik onderweg ben. Met regen weg vind ik echt nastyquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:52 schreef GotC het volgende:
Van mij mag het echt met bakken uit de hemel komenLekkerste om in te lopen
Eensquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, maar dan moet 't wel pas gaan regenen als ik onderweg ben. Met regen weg vind ik echt nasty
Hangt er vanaf waar je loopt in Den Haagquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:10 schreef Tamashii het volgende:
Veel mensen, veel drukte qua auto's enzovoort, vervuilde lucht en stomme asfaltwegen.
In de Veluwe is alles honderd keer beter.
Of Kijkduin, bosjes van Pex, Zuiderpark..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:13 schreef Tamashii het volgende:
Ja, ik zou er voor kunnen kiezen naar Clingedael te lopen maar dat is heen al zo'n 4/5 kilometer en ik loop max 5
Zondequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:18 schreef Tamashii het volgende:
Dat is allemaal meer dan 10 km van mijn woning af.
Motivatie? Trek die schoenen aan en gaan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef Vincent17 het volgende:
Ik ga zo les 2 lopen. Even motivatie laten komen
Ik heb m gisteren gelopen, die tweede les. En het ging beter dan de eerste, zelfs met m'n spierpijn! Dus bij jou zal het ook goed gaan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef Vincent17 het volgende:
Ik ga zo les 2 lopen. Even motivatie laten komen
Elke dag is een mooie dag om te lopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu nog wel. Ik mag morgen weer, ben benieuwd hoe het dan is
Ik ben ook geen fan van 's avonds lopen als t al donker isquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Da's waar!
Ik merk alleen wel dat het snel donker wordt nuik weet niet of ik dan nog door het park wil/durf
![]()
sowieso moet ik nog iets van lampjes fixen
Big Brother is watching youquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van 's avonds lopen als t al donker isMaar als ik dan ga, dan iig langs veel huizen, Latitude+Endomondo aan (dan kan m'n vriend me volgen
) en kort rondje in de buurt van thuis.
jammer dat het tegenwoordig zo moet maar ik kan het wel begrijpen dat dames dit iets veiliger vinden.quote:
Hier is t nooit stil, maar dat maakt onze lieve stadsgenootjes niets uit. Ik voel me zelf ook niet echt fijn, buiten in het donkerquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
jammer dat het tegenwoordig zo moet maar ik kan het wel begrijpen dat dames dit iets veiliger vinden.
Ik heb de tracker ook aan (ik gebruik Runtastic) als ik een route loop door een stil gebied, er zijn hier routes waarbij ik op zondagmorgen tijdens 15km misschien maar 1 auto tegenkom.
Dan is het toch makkelijk als het thuisfront weet waar ik ben als ik veel later dan geplanned nog niet thuis ben
Zelfde hier.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Da's waar!
Ik merk alleen wel dat het snel donker wordt nuik weet niet of ik dan nog door het park wil/durf
![]()
Het park waar ik loop heeft geen eens verlichting, niet echt mijn ding om in totale duisternis te lopen. Dus er zit niks anders op om direct na het werk te gaan hardlopen. Wat voor de vrouwen ook kan helpen is om met meerdere mensen te gaan hardlopen, strenght in numbersquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Da's waar!
![]()
sowieso moet ik nog iets van lampjes fixen
True. Helaas ben ik altijd pas op 19:00 uur thuis. Nu red ik dat nog wel, maar dat zal denk ik niet lang meer duren... Eens zien of ik ook door de woonwijk kan rennen. Vast wel, maar of dat ook zo leuk is...?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:25 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Het park waar ik loop heeft geen eens verlichting, niet echt mijn ding om in totale duisternis te lopen. Dus er zit niks anders op om direct na het werk te gaan hardlopen. Wat voor de vrouwen ook kan helpen is om met meerdere mensen te gaan hardlopen, strenght in numbers
Ja dat soort dingen vind ik dus echt ruk. Als het een klein groepje is en ik loop al even hebben ze dan een probleem met mij, maar een grote groep. Ppffft ik haat dat. Gelukkig nog nooit gebeurd, maar moet zeggen dat ik dat over het algemeen ook wel probeer te vermijden. Niet hele donkere stukken en zeker niet al te laat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef Wiehoe het volgende:
Over in het donker hardlopen gesproken.
Vrijdagavond kwam ik al hardlopend door een stuk heidegebied. Echt zo'n plek waar je van verwacht dat je daar 's avonds echt niemand tegen zou komen. En tot mijn verbazing zaten daar groepjes jongeren dus bier te drinken.
Nou ja, na wat gejoel dus ook geschreeuw van "Grijp zijn portemonnee!". Net of ik die dan mee heb. Maar ik wil mijn route niet aanpassen voor zulk volk. Vrijdag maar weer langs.
maar ze zegt ook hou vol, je kunt het best.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:54 schreef mazaru het volgende:
En les 7 in de pocket! De eerste keer weer 4 minuten. En dan zegt ze ook nog eens doodleuk dat als je lekker naar de muziek luistert en naar de horizon kijkt, dan kun je zo eindeloos doorlopen...![]()
Nou, ik was toch wel blij toen de 4 minuten erop zaten hoor. Eindeloos is nog lang niet aan de orde
Evy is een rasoptimistquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:44 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
maar ze zegt ook hou vol, je kunt het best.
en nog even en je loopt heen en terug naar de horizon.
18 pondquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
RNLI Reindeer Run Bramham Park 2011
Ga misschien hier wel aan meedoen! 10km, is te doen begin december denk ik!
Qua conditie ging het goed, alleen verrekt veel last van die brace, kreeg er kramp door aan de onderkant van mijn voet dus niet uitgelopen. Maar wel fijn dat mijn conditie nog OK is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:51 schreef Seven. het volgende:
Ja! Ik heb nog steeds last van mijn enkel, geen pijn maar wel nog gezwollen. Maar!! Een en ander is alweer ruim 5 weken geleden en ik heb een superfancy brace gehaald, als ik niet overbelast zou het zeker goed moeten komen. Morgen 1 rondje, over 2 weken wil ik weer 2 rondjes doen. 2,5 km dus.
Heerlijk om die progressie te zien he? Dat houdt de motivatie sowieso hoogquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:48 schreef Joooo-pi het volgende:
Wat ik grappig vind is dat ik een kleine week geleden voor het eerst een stukje van 7 minuten moest hardlopen en ik moest daarvoor diep gaan. Nu loop ik na 7 minuten gewoon nog 2 minuten door. En er zat maar 1 lesje tussen...
Dan gaat hij toch lekker mee of fietst achter je aanquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Net les 3 uitgelopenen ik kwam weer verder als in les 2
Alleen m'n vriend vind het niet zo tof dat ik in m'n eentje door het park loop in het bijna-donker. Ik moet dus maar eens gaan kijken of er een goed rondje in de wijk uit te stippelen is.
Maar dat is pas voor maandag, ik heb eerst twee dagen rust van Evy!
Mja, hij doet lichamelijk werk, dus dan heeft ie 's avonds niet zoveel zin meer. Snap ik ook wel. Maar ik ga morgen even shoppen voor lampjes, en een andere route voor 's avonds zoeken. Het moet maar zolang het snel donker isquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:50 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dan gaat hij toch lekker mee of fietst achter je aan
Die paceverbetering komt vanzelfquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:34 schreef Wiehoe het volgende:
Als het qua lekker ging en je hebt een pace van 5min/km als beginner, dan is het volgens mij wel erg goed.
Ik had gehoopt dat ik vandaag mn eigen pace zou verbeteren. Helaas niet gelukt. Ik kwam gewoon exact op dezelfde snelheid uit als mn huidige beste pace.Volgende week maar weer proberen.
F hier, en Shockabsorber Run Braquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:17 schreef littledrummergirl het volgende:
dames, even een vraagjewat voor sportbeha hebben jullie?
Ik heb nogal een grote maat(cup e) en heb een beetje moeite een goed passende te vinden die ook daadwerkelijk stevig is
quote:
Zitten je schoenen nog wel echt goed? Goede hardloopsokken ook, zonder naden dus?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Heb een gewone bh aan, werkt prima![]()
Enige waar ik me zorgen om maak zijn de blaren die ik krijgaan de binnenkant van m'n voeten, bij de bal, aan de zijkant zeg maar
Yup en yup...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Zitten je schoenen nog wel echt goed? Goede hardloopsokken ook, zonder naden dus?
ik ben nu onderweg naar de hardloopwinkel in den haag waar ze een paar soorten opzij hebben gelegd voor mequote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:20 schreef GotC het volgende:
[..]
F hier, en Shockabsorber Run Bra
[ afbeelding ]
Daar heb ik m ook gekochtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik ben nu onderweg naar de hardloopwinkel in den haag waar ze een paar soorten opzij hebben gelegd voor meik wil echt passen ipv via internet bestellen.
Oh en wat zou ik graag met een gewone bh kunnen hardlopen ipv met zon overpricede sportbh
ja toen ik belde kreeg ik ook een manquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Daar heb ik m ook gekochtWerd geholpen door een man, gelukkig wist hij er nog alles over te vertellen
Serieus, goede sportbh is even belangrijk als de schoenen
Als je dat tempo op de 10 km vol kunt houden loop je 'm in 50 minuten (idd geen hogere wiskunde;)) en volgens mij hoor je dan bij de meeste lopen bij de beste 20% - 40%.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef Vincent17 het volgende:
Vandaag duurloop op school gehad. 2 km in 10:00 minuten. Is dit goed? Had namelijk het idee dat het wel lekker ging.
Sjah, ook zoiets, ik had gisteren onderweg per ongeluk endomondo uitgedruktquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, les 14 zit er op!
Alleen mijn GPS doet het niet meer na mijn telefoonupgrade. Beetje demotiverend: Distance zero point zero kilometers.![]()
Ik was ook onder de indrukquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja toen ik belde kreeg ik ook een mandie wist ook helemaal hoe het zat met maten enzo, ik was onder de indruk
Laat me maar eens voelen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik was ook onder de indrukStond te kijken bij de sportbh's, komt hij naar me toe: 'Ja kan je het een beetje vinden? Lukt het? Deze en deze maat moet je denk ik hebben, toch?'
Idd erg fijn personeelquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:31 schreef littledrummergirl het volgende:
ik werd geholpen door een vrouw netfijn personeel in die winkel
ze hebben mn maat voor me besteld
nee inderdaadquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:03 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb daar ook wel eens last van, weet nog niet precies waardoor het komt.
Thnx! Ik ga het morgen eens proberen, mocht ik er weer last van krijgen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:20 schreef GotC het volgende:
Ah, de beroemde steken in de zij? Stond op de FB pagina van Runner's World iets over ('Wat doe jij als je #steken in je zij krijgt tijdens het #hardlopen?')
Veel mensen antwoordden dat ze een vuist maken, duim in de vuist en echt stevig knijpen. Vervolgens diep ademhalen. Of je pas veranderen. Bij steek rechterkant je linkerbeen naar voren en links precies andersom.
Ook meer rechtop lopen hielp bij een aantal
Sowieso, eet/drink je vlak voordat je gaat lopen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:22 schreef Dreamyheadz het volgende:
[..]
Thnx! Ik ga het morgen eens proberen, mocht ik er weer last van krijgen.
Meestal niet, heel soms neem ik een paar slokjes water (niet zoveel dat mijn buik gaat klotsen) of een half glas sinaasappelsap met vruchtvlees, dat vond ik (bij mijn vorige hardlooppogingen een half jaar geledenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Sowieso, eet/drink je vlak voordat je gaat lopen?
Ah okquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:30 schreef Dreamyheadz het volgende:
[..]
Meestal niet, heel soms neem ik een paar slokjes water (niet zoveel dat mijn buik gaat klotsen) of een half glas sinaasappelsap met vruchtvlees, dat vond ik (bij mijn vorige hardlooppogingen een half jaar geleden) wel prettig
Ok, thnx! Wat ik trouwens juist automatisch doe als reactie op de pijn, is heel voorzichtig in- en uitademen. Dat werkt dus juist niet. Heb er zowaar zin in om de tips morgenvroeg toe te passen hehequote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Stekenzijtip van mijn huisgenote was om je buik goed bol te zetten (dus heel goed inademen). Dan zou het al minder moeten worden, en natuurlijk niet teveel eten voor het lopen.
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je ze niet nodig zou hebbenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:40 schreef Dreamyheadz het volgende:
[..]
Ok, thnx! Wat ik trouwens juist automatisch doe als reactie op de pijn, is heel voorzichtig in- en uitademen. Dat werkt dus juist niet. Heb er zowaar zin in om de tips morgenvroeg toe te passen hehe
Gewoon lekker proberenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:40 schreef Dreamyheadz het volgende:
[..]
Ok, thnx! Wat ik trouwens juist automatisch doe als reactie op de pijn, is heel voorzichtig in- en uitademen. Dat werkt dus juist niet. Heb er zowaar zin in om de tips morgenvroeg toe te passen hehe
Ik ga eerst preventief te werkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je ze niet nodig zou hebben
Ben nu nog wat aan het aanrommelen hoor..Heb in een ver verleden Start To Run gedaan, maar dat vond ik op een gegeven moment niet zo leuk meer. Ben in de tussentijd ook verhuisd, en had dus mijn favoriete hardloop plantsoen niet meerquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon lekker proberenEn idd, niet heel voorzichtig ademen, je lichaam wil lucht!
Maarre, wat loop je zoal?
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:03 schreef Tamashii het volgende:
Kwam daar van de week toevallig iets over tegen maar kan het nu niet meer vinden. Kwam neer bukken en op de plek duwen waar het pijn deed. Voor paar seconden en weer los en dat herhalen. De theorie erachter stond er niet bij (of heb niet verder gekekenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:03 schreef Tamashii het volgende:
Het lijkt hier in ieder geval te werken, de huisgenoot in kwestie loopt minimaal 30 km per week dus op haar advies durf ik wel te vertrouwenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:40 schreef Dreamyheadz het volgende:
[..]
Tip: Plan je rondje zo dat je op de terugweg wind mee hebtquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:47 schreef littledrummergirl het volgende:
damntegen de wind in rennen is toch niet zo relaxed
Of loop rondjes in een park, zoals ikquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Tip: Plan je rondje zo dat je op de terugweg wind mee hebtLiefst ook nog het begin tussen wat gebouwen en terug erbuiten
ik loop meestal langs de havensquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Tip: Plan je rondje zo dat je op de terugweg wind mee hebtLiefst ook nog het begin tussen wat gebouwen en terug erbuiten
Naar het park lopen gebruik ik juist als verkapte warming up. Goed doorwandelen voor zo'n 1,8kmquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik loop meestal langs de havensdus niet erg veel bebouwing en altijd wel redelijk wat wind
eigk zou ik door het park willen rennen ofzo, maar dan moet ik daar eerst weer heen
We gaan goed samen op he?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:20 schreef YUR het volgende:
Zo, net thuis van een turbulente les 16 van Evy 2011. Wat een wind!
Maar het was wel weer lekker![]()
Resultaat (voor zover dat van belang is...) 4,5 km in 30m47s
Idem, en de terugweg loop ik deels als coolingdownquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:53 schreef YUR het volgende:
[..]
Naar het park lopen gebruik ik juist als verkapte warming up. Goed doorwandelen voor zo'n 1,8km
Dat ookquote:
quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:13 schreef Sts het volgende:
Les 18 vandaag, op my new babies:
[ afbeelding ]
Een halve maat groter dan de vorige, dus hopelijk geen blauwe tenen meer. Leuk om te zien op zo'n filmpje welke schoenen wel en niet goed corrigeren. Het nieuwe model van mijn oude schoenen corrigeerde bv voor geen meter.
Vandaag ga ik mijn collega's aanmoedigen op de halve marathon
You'd better!quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:22 schreef Maraca het volgende:
Mooie schoenen. Waar waren die toen ik mijn schoenen uitkoos?![]()
Vanmiddag maar weer eens rennen. Wel veel naar de sportschool geweest, maar hardlopen is er niet echt van gekomen. Lang leve dit topic want dan heb ik steeds weer zin om te gaan rennen
quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
5km in 32:19. Ik moest vooral inhouden voor de 3-jarige kleuter die er steeds op 50 meter hartstochtelijk huilend met een verhit rood hoofd op d'r hardst achteraan fietste.
't is er niet van gekomenquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
You'd better!![]()
Hoewel in de sportschool hangen ook niet verkeerd is, ook daar kan je cardio doen. Maar ben het met je eens, dat is niet hetzelfde als lekker buiten lopen.
Heb maandag nog gelopen en wil morgenavond weer. Tussendoor ook sportschool en squash gedaan, dus zit met bewegen wel goed.
Oh ja een sportbh daar moet ik ook nog eens voor op pad. Heb gelukkig geen grote cup maar het schijnt toch beter te zijn om ze flink in te snoeren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:17 schreef littledrummergirl het volgende:
dames, even een vraagjewat voor sportbeha hebben jullie?
Ik heb nogal een grote maat(cup e) en heb een beetje moeite een goed passende te vinden die ook daadwerkelijk stevig is
Blaren, checkquote:Op zondag 9 oktober 2011 10:05 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde schoenen, maar dan geel ipv blauw. Deze heeft versteviging in de zool.
Die versteviging is ook enigszins aan de binnenkant te voelen aan de rand, waardoor ik wel eens blaren krijg. Ik doe nu tape op mijn voet op die plaats.
Ik heb net als littledrummergirl ook n cup E en gebruik de shock absorber hoogste klasse, geschikt voor rennen dus. En dat werkt perfect,je zit er volledig ingesnoerd en ik heb nergens last van. Ik heb er 55e voor betaald, dat kost ie overal,totdat ik zag dat ie bij decathlon 30e kostquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Oh ja een sportbh daar moet ik ook nog eens voor op pad. Heb gelukkig geen grote cup maar het schijnt toch beter te zijn om ze flink in te snoeren.
Hier ook een shockabsorber met een dcup, je merkt inderdaad wel verschil. En je ziet het ook bij andere vrouwen die hardlopen, of ze wel of geen sportbh dragenquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
Ik heb net als littledrummergirl ook n cup E en gebruik de shock absorber hoogste klasse, geschikt voor rennen dus. En dat werkt perfect,je zit er volledig ingesnoerd en ik heb nergens last van. Ik heb er 55e voor betaald, dat kost ie overal,totdat ik zag dat ie bij decathlon 30e kostdus als ik n 2e ga halen ga ik mooi daarheen!
Hier ookquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:39 schreef mazaru het volgende:
Mooi hardloopshirt gekocht bij de Liddl, voor ¤10,--. Daar hoef ik van de winter geen kou voor te lijden.
Ja, het oog wil ook wat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben ook echt wel blij met m'n shockabsorber. Als ik m aanheb, is het net alsof ik niks heb, maar boeiend. Ik ga niet sporten om er sexy uit te zien, dat doe ik wel na het sporten![]()
Sure! Nà het rennenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |