Zie het net op Twitter, tering wat een troll.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:26 schreef themole het volgende:
Wat had Wilders net gedaan, ik val er net in.
Dat heet nou een frame betyar.quote:
Gewoon een antwoord accepteren en niet door blijven zeuren om het antwoord wat hem zint eruit te persen.quote:
Haha het gaat echt nergens over iddquote:Op woensdag 21 september 2011 10:38 schreef betyar het volgende:
Wilders...................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kunnen ze die pipo niet verwijderen
Hij is gewoon lekker aan het klieren.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:39 schreef alors het volgende:
Omg die vergelijkingen van Wilders, weet hij zeker dat hij het niet over zichzelf heeft?
Laat hem dat lekker ergens anders doen...quote:Op woensdag 21 september 2011 10:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij is gewoon lekker aan het klieren.
Zo moeilijk moet het voor een beetje politicus niet zijn om Wilders in een hoekje te zetten als hij aan het klieren is.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Laat hem dat lekker ergens anders doen...
Ik mis de woorden massaimmigratie en islamisering in mijn bullshitbingo van Wilders.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:42 schreef FTWO het volgende:
Wilders heeft inhoudelijk nog niks gezegd...![]()
Gefeliciteerd kiezers...
Dat is natuurlijk ook de enige reden waarom hij bij Cohen aan het zuigen is. Neemt niet weg dat de algemene beschouwingen over inhoud moeten gaan en niet over een klierende Wilders.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zo moeilijk moet het voor een beetje politicus niet zijn om Wilders in een hoekje te zetten als hij aan het klieren is.
Laat de bedrijven en Onno Ruding maar betalen voor de problemen die zij hebben veroorzaakt.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:46 schreef themole het volgende:
Pechtold heeft wel gelijk, dat pensioenakkoord is niet echt goed voor de gemiddelde jongere. Laat die babyboomertjes maar lekker betalen voor de problemen die zij hebben veroorzaakt.
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/quote:Op woensdag 21 september 2011 10:49 schreef Karina het volgende:
Kan helaas niet kijken, dus volg het hier maar een beetje.
De grote gedoger...............quote:Op woensdag 21 september 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:
Waarom wordt Job zo onder vuur genomen?
Makkelijk scoren voor alle fracties.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:
Ja, het kabinet blijft lekker buiten schot zoquote:Op woensdag 21 september 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:
Omdat het voor Wilders en de rest van de oppositie prijsschieten is. Helemaal met het pensioenakkoord dat er nu ligt.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:
Bullshit, hij haat twee keer een antwoord klaar. Ingestudeerd weliswaar, maar hij was er wel op voorbereid...quote:Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Cohen laat zich zo makkelijk wegzetten door Wilders
Inderdaad die lul je het makkelijkst onder de tafelquote:Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Makkelijk scoren voor alle fracties.
Thieme is net zo serieus te nemen als Wilders.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:55 schreef alors het volgende:
Ik snap ook niet echt waar dit van Thieme opeens vandaan komt, is ze echt zo dom?
Nogal ja. Bij thieme moet je niet zijn voor een visie op de europese crisis, zoveel is wel duidelijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:55 schreef alors het volgende:
Ik snap ook niet echt waar dit van Thieme opeens vandaan komt, is ze echt zo dom?
Nee, die zeikt liever over aangespoelde zeehonden en een platgewalsde dassenburcht. Kutpartij.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nogal ja. Bij thieme moet je niet zijn voor een visie op de europese crisis, zoveel is wel duidelijk.
Dat zegt hij ook maar dan in een verhaal formaat van een harry potter boek.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:56 schreef Breekfast het volgende:
Cohen moet verdomme nu zeggen dat je niet Griekenland laat vallen, wat miljarden kost, alleen om een kabinet weg te stemmen. Dat is toch idioot. Zoiets heet onverantwoordelijk gedrag ten gunste van je eigen partij maar niet voor het land.
Gaat voornamelijk over pensioenakkoord. Dat is makkelijk scoren.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef eriksd het volgende:
Echt bizar dat de oppositie zo vechtend over straat rolt.
Kan geen geluid aanzetten...quote:Op woensdag 21 september 2011 10:50 schreef themole het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Heb je geen silverlight/windows media player?
Hij zegt het dan niet duidelijk genoeg, want ik heb het er neit echt uitgehaald.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook maar dan in een verhaal formaat van een harry potter boek.
Dat is de beschaafdheid van een goed mens.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij zegt het dan niet duidelijk genoeg, want ik heb het er neit echt uitgehaald.
Dat Cohen netjes wil blijven ok, maar je mag best eens een keer boos worden. Helemaal op die doos van een Thieme.
quote:Op woensdag 21 september 2011 11:01 schreef Hephaistos. het volgende:
Die blik van wilders richting Sap
Een beschaafd mens mag ook wel eens boos worden.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is de beschaafdheid van een goed mens.
Dat klopt. Cohen mag wel wat peper in zijn reet hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een beschaafd mens mag ook wel eens boos worden.
Wordt een leuke kop in de Telegraaf. Ik vermoed dat de Telegraaf Wilders ophitistquote:Op woensdag 21 september 2011 11:04 schreef Elfletterig het volgende:
Irritant dat het kleuterschoolgedrag van Wilders meteen weer (kritiekloos) de headlines haalt. Als hij de PvdA de 'grote gedoger' noemt en vindt dat de SP als 'grootste oppositiepartij' als eerste moet spreken, dan kwalificeert hij zijn eigen PVV ook als gedoger van het kabinet. En dus ook van al die maatregelen van Rutte waar de PVV op tegen is, zoals het pensioenakkoord en steun aan Griekenland.
Hypocrisie troef bij Wilders. Als dat voor hem écht zulke halszaken zijn, trekt hij zijn gedoogsteun in. Zo niet, dan is het simpelweg bizar dat Cohen verwijt dat de PvdA bepaalde maatregelen steunt. De PVV is geen haar beter en heeft de macht om een kabinet te laten vallen.
Je gaat er veel te serieus op in. Hij doet gewoon verdeel en heers. Uiterst effectief. Als de rest van de fracties een wapperend gebaar zou maken en doorgaan met eigen verhaal is het effect veel minder.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:04 schreef Elfletterig het volgende:
Irritant dat het kleuterschoolgedrag van Wilders meteen weer (kritiekloos) de headlines haalt. Als hij de PvdA de 'grote gedoger' noemt en vindt dat de SP als 'grootste oppositiepartij' als eerste moet spreken, dan kwalificeert hij zijn eigen PVV ook als gedoger van het kabinet. En dus ook van al die maatregelen van Rutte waar de PVV op tegen is, zoals het pensioenakkoord en steun aan Griekenland.
Hypocrisie troef bij Wilders. Als dat voor hem écht zulke halszaken zijn, trekt hij zijn gedoogsteun in. Zo niet, dan is het simpelweg bizar dat Cohen verwijt dat de PvdA bepaalde maatregelen steunt. De PVV is geen haar beter en heeft de macht om een kabinet te laten vallen.
Meer zetels, minder invloed...quote:Op woensdag 21 september 2011 11:05 schreef themole het volgende:
Politiek gezien is het wel gunstig voor Wilders om dit kabinet te laten vallen. Hij krijgt er waarschijnlijk meer zetels voor.
Dit dus. Cohen maakt gisteren ook al zo'n domme fout. Hij ging mee in het geblaat van Wilders. Je moet die idioot gewoon laten schreeuwen. Elke nuchtere observator die langer dan twee seconden nadenkt beseft toch wel dat Geert uit zn reet lult.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je gaat er veel te serieus op in. Hij doet gewoon verdeel en heers. Uiterst effectief. Als de rest van de fracties een wapperend gebaar zou maken en doorgaan met eigen verhaal is het effect veel minder.
Wat Job doet is een eindeloos verhaal afsteken. Tsja.
De vraag is wat Wilders wil, nu kan hij enigszins verantwoordelijk worden gehouden voor het kabinetsbeleid. Minder invloed, maar hij kan weer wel lekker doorschoppen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Meer zetels, minder invloed...
Moet Rutte morgen nog wel vragen beantwoorden.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het kabinet heeft het vrij makkelijk met Gargamel en Mozart, de andere oppositiepartijen hakken vooral op de PvdA en PVV in, erg weinig dringt nog door tot het kabinet.
Rutte lult zich er wel uitquote:Op woensdag 21 september 2011 11:10 schreef themole het volgende:
[..]
Moet Rutte morgen nog wel vragen beantwoorden.
Tja, maar waarvoor zit je nou in de politiek? Om dingen te bereiken voor je achterban toch?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:08 schreef themole het volgende:
[..]
De vraag is wat Wilders wil, nu kan hij enigszins verantwoordelijk worden gehouden voor het kabinetsbeleid. Minder invloed, maar hij kan weer wel lekker doorschoppen.
Algemene Beschouwingen zijn een serieuze zaak. Het zou wenselijk zijn dat de inhoud daarvan de headlines bepaalt, in plaats van het puberale gedrag van een politicus die zijn eigen hypocrisie wil verbloemen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:06 schreef eriksd het volgende:
Je gaat er veel te serieus op in. Hij doet gewoon verdeel en heers. Uiterst effectief. Als de rest van de fracties een wapperend gebaar zou maken en doorgaan met eigen verhaal is het effect veel minder.
Wat Job doet is een eindeloos verhaal afsteken. Tsja.
Morgen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:18 schreef Breekfast het volgende:
Is er een planning wanneer Rutte aan de beurt is?
Morgen pasquote:Op woensdag 21 september 2011 11:18 schreef Breekfast het volgende:
Is er een planning wanneer Rutte aan de beurt is?
Niet?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:23 schreef eriksd het volgende:
Samen de schouders eronder? De groep die job geadopteerd heeft kan dat juist niet.
De allerzwaksten zijn voor Job de ziek, zwak en misselijkheidsbrigade.quote:
Dat is het makkelijkste en tevens zwakste argument dat rechts inbrengt.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
De allerzwaksten zijn voor Job de ziek, zwak en misselijkheidsbrigade.
Ik heb vorige keer PvdA gestemd. Oke, zou dat nu niet snel meer doen, maar toch.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
De beelden van de antidemonstratie waren anders weer vrij typisch. Zullen aardige mensen zijn hoor, maar wat een zooitje wrakhout zeg.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:26 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat is het makkelijkste en tevens zwakste argument dat rechts inbrengt.
Of allochtonen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Zolcon het volgende:
30 zetels heeft PvdA. Dat zou betekenen dat de we in Nederland wel heel veel van de allerzwaksten hebben
Dat is ook zo zwak. Mensen die boos zijn en zich zorgen maken negeren omdat die altijd zouden zeuren, zwak zijn etc. Gewoon een keer luisteren naar die mensen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
De beelden van de antidemonstratie waren anders weer vrij typisch. Zullen aardige mensen zijn hoor, maar wat een zooitje wrakhout zeg.
Het complete electoraat van de PvdA had zich in Den Haag verzameld?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
De beelden van de antidemonstratie waren anders weer vrij typisch. Zullen aardige mensen zijn hoor, maar wat een zooitje wrakhout zeg.
Mensen die zeuren zijn verliezers. Dit kabinet luistert alleen naar winnaars en dus hebben ze schijt aan mensen die zeuren.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het complete electoraat van de PvdA had zich in Den Haag verzameld?
Ik zal even mijn avatar veranderen momentjequote:Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef betyar het volgende:
Blok de jijbakker van de tweede kamer.
Inkomensafhankelijk maken van de PGB??quote:Op woensdag 21 september 2011 11:30 schreef themole het volgende:
De enige beste manier
PGB was een leuk systeem, maar op lange termijn onbetaalbaar. Het rare is dat bijvoorbeeld mijn tante de volle PGB kreeg terwijl dat mijn oom een deel van de kosten makkelijk op zich kon nemen. Dit moet je dan doen met een 30% PGB ofzo.
Plus allochtonen die standaard pvda stemmen, plus bejaarden die standaard sdap stemmen, plus mensen die de vvd niet de grootste wilden maken. Dan kom je er wel hoorquote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Zolcon het volgende:
30 zetels heeft PvdA. Dat zou betekenen dat de we in Nederland wel heel veel van de allerzwaksten hebben
831.000 in de WAO en een kleine 400.000 in de bijstand om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:28 schreef Zolcon het volgende:
Die heb jij een inderdaad.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik zal even mijn avatar veranderen momentje
En hij deed het wederom.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef betyar het volgende:
Blok de jijbakker van de tweede kamer.
Zal best, maar het probleem is alleen dat rechts beleid die mensen niet UIT de penarie helpt, maar alleen nog maar dieper IN de penarie. En dat er nog meer mensen in terechtkomen ook.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
Kom kom, je kunt de PvdA ook bestrijden met argumenten.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
831.000 in de WAO en een kleine 400.000 in de bijstand om maar wat te noemen.
Had ik nog van de APB van vorig jaarquote:
Lijkt mij toch evident dat daar stevig het mes in moet? Ik hoor van Job alleen maar dat ze zielig zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom kom, je kunt de PvdA ook bestrijden met argumenten.
Dat klopt. Optimaal profiteren van Rutte.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind die Blok eerlijk gezegd ook een fractievoorzitter van lik mn reet. Heeft ook totaal geen uitstraling die man.
Als ik hem met een voetballer zou moeten vergelijken zou ik Materazzi kiezen. Kan totaal niet voetballen maar is spijkerhard en onsportief en daardoor uiterst effectief.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind die Blok eerlijk gezegd ook een fractievoorzitter van lik mn reet. Heeft ook totaal geen uitstraling die man.
Volgens mij zei hij zojuist hoe hij wil dat het PGB wil worden aangepast.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij toch evident dat daar stevig het mes in moet? Ik hoor van Job alleen maar dat ze zielig zijn.
Dus door te zeggen dat ze niet zielig zijn zijn de problemen weg?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij toch evident dat daar stevig het mes in moet? Ik hoor van Job alleen maar dat ze zielig zijn.
Dat lijkt er meer op. Overigens ben ik maar half aan het luisteren. Dat PGB doet mij niet zo heel veel, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Dat heet inderdaad wegdefinieren. Wegdefinieren van een "probleem" dat in eerste instantie helemaal geen probleem had moeten zijn. Je hele redenering is omgekeerd toepasbaar.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:36 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus door te zeggen dat ze niet zielig zijn zijn de problemen weg?
Dat het wegdefiniëren. Die mensen zitten toch nog steeds thuis zonder zorg? Ze zijn niet zielig maar ze hebben wel hulp nodig. Die hulp hebben ze nu op een liberale manier, eigen verantwoordelijkheid, maar die gaat dus weg terwijl als de inkomens boven de 125.000 0,2% extra belasting zouden betalen deze gehele groep ontzien kan worden.
Ik vond de mooiste tot nu toe:quote:
Die is uitgespeeld. Het gaat niet meer over de islam maar over de economie. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Let opquote:
Hij leert bij. Gisteren deed hij het ook heel aardig. Toch blijft hij ongeschikt voor dit soort politiek. Hij zou het als minister beter doen, nu moet hij zich als een kooivechter gedragen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:44 schreef Zolcon het volgende:
Overigens is Cohen vrij sterk vandaag.
quote:Op woensdag 21 september 2011 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik krijg acuut jeuk op allerlei plaatsen als ik die Blok hoor praten met z'n bekakte R. Die man komt echt over als iemand die mijlenver van de realiteit af staat, iemand die alleen een Haagse werkelijkheid kent en vermoedelijk ook ergens op het Binnenhof is geboren.
Hij is bankier! Lynch die man!quote:Emmeloord (gem. Noordoostpolder), 10 december 1964
- directeur kantoor ABN-Amro te Nieuwkoop, van 1989 tot 1991
- lid gemeenteraad van Nieuwkoop, van april 1994 tot april 1998
- senior beleidsmedewerker kredieten, ABN-Amro, 1992
- kredietanalist-secretaris Concern Krediet College, ABN-Amro, van 1992 tot 1995
- accountant manager/afdelingsdirecteur Corporate Banking, ABN-Amro, van 1996 tot 1998
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 25 augustus 1998 tot 23 mei 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 3 september 2002
- fractievoorzitter VVD Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 8 oktober 2010
Het wordt zo onderhand eens tijd voor een tegenbeweging tegen deze debilisering van de politiek. Ik heet geen Henk en heb ook geen vriendin die Ingrid heet. En er zijn ook nog andere belangen dan die van Henk en Ingrid; vermoedelijk twee mensen die zich bar weinig in politiek interesseren, maar op verjaardagsfeestjes het hoogste woord hebben als er geklaagd wordt over 'die zakkenvullers in Den Haag'....quote:
Dat deed Buma niet per ongeluk.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:46 schreef Zolcon het volgende:
Buma die kwam met cijfers die pas tijdens de bijdrage van Cohen zijn binnenkomen. Dat is altijd lastig als politicus
Als ze hem laten uitspreken zijn we snel klaar met zijn irritante stem.quote:
'En die Wilders dat is een man naar mijn hart. Hij zegt gewoon waar het op staat.'quote:Op woensdag 21 september 2011 11:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het wordt zo onderhand eens tijd voor een tegenbeweging tegen deze debilisering van de politiek. Ik heet geen Henk en heb ook geen vriendin die Ingrid heet. En er zijn ook nog andere belangen dan die van Henk en Ingrid; vermoedelijk twee mensen die zich bar weinig in politiek interesseren, maar op verjaardagsfeestjes het hoogste woord hebben als er geklaagd wordt over 'die zakkenvullers in Den Haag'....
valt wel mee.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:44 schreef Zolcon het volgende:
Overigens is Cohen vrij sterk vandaag.
Die mis ik...... dadelijk naar de fysiotherapie. Op de "grote" verjaardag van mijn zoontje.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:48 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Als ze hem laten uitspreken zijn we snel klaar met zijn irritante stem.
*slurrrrpppp* Maarrrrrrrrr Voorrrrrrrzitterrrrrrrrrrr
Klopt. Om zich vervolgens door diezelfde Wilders - die belofte na belofte breekt - te laten bedonderen met verkapt VVD-beleid waarmee vooral de rijksten uit de wind worden gehouden.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:49 schreef themole het volgende:
'En die Wilders dat is een man naar mijn hart. Hij zegt gewoon waar het op staat.'![]()
Je moet de sterkste ook niet zwakker maken.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
waarmee vooral de rijksten uit de wind worden gehouden.
Samsonquote:Op woensdag 21 september 2011 11:50 schreef Ringo het volgende:
Cohen doet zijn best. En heeft een goede speechschrijver ingehuurd.
Dat geldt voor dit hele barbarenkabinet als je kijkt naar hun kwantificering van cultuur en kunst.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:54 schreef Stokstaart het volgende:
De VVD weet van alles de prijs, maar van niets de waarde
De sterksten wat 'zwakker' maken (wat érg relatief is), is veel minder schadelijk voor de economie en samenleving als geheel, dan de zwaksten nog zwakker maken. Dat laatste vertaalt zich namelijk meteen in verminderde bestedingen, verminderd consumentenvertrouwen, stagnerende economie, hogere werkloosheid, etc, etc.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:52 schreef wise het volgende:
Je moet de sterkste ook niet zwakker maken.
quote:Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Zolcon het volgende:
Blok slaat eerst door in zijn metafoor en dan stelt hij dat de bezuinigingen desastreus zouden uitpakken voor Ochidee-minend nederland.
Lelijke das vooral.quote:
Moet je Roemers das zien.quote:
Dat was wel de aanleiding. Niet de oorzaakquote:Op woensdag 21 september 2011 11:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wtf, alsof de crisis ontstond doordat één zakenbank failliet ging
Plakpakken!quote:Op woensdag 21 september 2011 11:59 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Moet je Roemers das zien.
Wilders heeft altijd wel mooie pakken overigensHugo Boss
Natuurlijk heeft Wilders mooie pakken. Cadeautjes van de joodse lobby in de VS.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:59 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Moet je Roemers das zien.
Wilders heeft altijd wel mooie pakken overigensHugo Boss
Nederlanders willen niet bezuinigen op zorg, doen ze toch. HRA is voor velen bespreekbaar, maar voor de VVD niet. Oftewel ze luisteren totaal niet naar de mensen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat geldt voor dit hele barbarenkabinet als je kijkt naar hun kwantificering van cultuur en kunst.
Tjaquote:Op woensdag 21 september 2011 12:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Plakpakken!
Verhagen draagt Brioni en Rutte Borrelli. Da's pas topspul. Kost ook wel 1500 tot 2000 per pak van het rek, op maat duurder.
Dan zou dit topic half zo volstaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef betyar het volgende:
Partijen beoordeel je op inhoud en niet op een persoon.
quote:Op woensdag 21 september 2011 12:04 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Die doet het niet voor zichzelf maar echt voor de mensen
Mensen neigen daar wel naar.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef betyar het volgende:
?quote:
Je inhoud kan nog zo mooi zijn, je hebt er niets aan als de juiste persoon het niet kan uitvoeren.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef betyar het volgende:
Er zit zoveel onzin in deze post, jij moet haast wel een PvdA stemmer zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De sterksten wat 'zwakker' maken (wat érg relatief is), is veel minder schadelijk voor de economie en samenleving als geheel, dan de zwaksten nog zwakker maken. Dat laatste vertaalt zich namelijk meteen in verminderde bestedingen, verminderd consumentenvertrouwen, stagnerende economie, hogere werkloosheid, etc, etc.
Rechts ageert altijd tegen de zwakkeren die hun handje ophouden voor de uitkering, maar veel mensen komen juist door rechts beleid in een uitkering terecht. Houd die mensen liever aan het werk en bezuinig op overbodige luxe, zoals de 5 miljard HRA die jaarlijks wegvloeit naar mensen die meer dan 2,5 keer modaal verdienen. Die mensen kunnen best zonder dat geld. Je kunt dat geld inzetten voor het stimuleren van de economie, mensen aan het werk houden, het vertrouwen erin houden, enzovoort. Uiteindelijk is dat ook weer in het belang van die rijkere bovenlaag, want hoe beter de economie draait, des te meer werkgelegenheid, des te minder uitkeringen en des te beter zijn de overheidsfinanciën. Voorbeeld van hoe het moet: Paars 1 en 2.
Dan was er veel te veel bezuinigd met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:28 schreef themole het volgende:
Cohen heeft makkelijk spreken, het is goed gegaan maar het is niet duidelijk wat er gebeurt zou zijn indien er 40 miljard zou zijn bezuinigd.
Dus je laat liever mensen die zorg nodig hebben stikken zodat mensen met een inkomen van meer dan 125.000 niet 0.2% meer belasting moeten betalen?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:26 schreef eriksd het volgende:
Ik zie de zin: die mensen kunnen best zonder dat geld.
Vat goed samen waarom ik zo'n teringhekel aan bijv. de PvdA heb.
Waarschijnlijk wel, maar daar lopen de meningen nogal over uiteen binnen de economen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan was er veel te veel bezuinigd met alle gevolgen van dien.
Ik vind de hele gedachte dat er een soort moreel gelijk bestaat over wanneer mensen genoeg hebben belachelijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:30 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus je laat liever mensen die zorg nodig hebben stikken zodat mensen met een inkomen van meer dan 125.000 niet 0.2% meer belasting moeten betalen?
Gek genoeg bestaat zo'n moreel -en arrogant- gelijk wel over de laagste klassen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de hele gedachte dat er een soort moreel gelijk bestaat over wanneer mensen genoeg hebben belachelijk.
Wel inkomensafhankelijk graagquote:Op woensdag 21 september 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:
Haha. Extra belasting op gehaktballen.
Fundamenteel verschil is het daar gaat om het geven van geld wat in de eerste plaats ia afgenomen van anderen. Ik ben dus geheel consequent als ik zeg dat ik een morele claim a la "jij hebt wel genoeg, ik pak het af" verwerpelijk vind.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gek genoeg bestaat zo'n moreel -en arrogant- gelijk wel over de laagste klassen.
V.
Nu weten we het wel, meneer "V.", je stemt geen VVD.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:34 schreef Verbal het volgende:
Oooo die Blok is echt niet sterk, hoor.
V.
Ik heb het onder meer ook over werkenden die meer moeten inleveren, en niet alleen over zwakkeren die wat steun nodig hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fundamenteel verschil is het daar gaat om het geven van geld wat in de eerste plaats ia afgenomen van anderen. Ik ben dus geheel consequent als ik zeg dat ik een morele claim a la "jij hebt wel genoeg, ik pak het af" verwerpelijk vind.
Dat klopt, maar daar gaat het niet over.. Blok is nu aan het woord en hij doet het niet goed. Daar lever ik commentaar op. Ik stem ook geen D66 of ChristenUnie, maar zij doen het nu eenmaal beter.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:35 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Nu weten we het wel, meneer "V.", je stemt geen VVD.
Altijd de beste tactiek.quote:
Haha, scherp, maar je moet toch toegeven dat het erg makkelijk is om als linkse stemmer de fractievoorzitter van een rechtse partij herhaaldelijk incapabel te noemen, en dit geldt natuurlijk ook andersom.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Pas op, zometeen maak je CassedleRIP nog boos.
V.
Allemaal leuk en aardig die tactiek, maar het gaat niet alleen om tactiek. Het gaat over ware oplossingen voor werkelijke problemen. Maar de nonchalante reacties van Stef Blok (zoals Arie Slob terecht opmerkte) laten imo zien dat ze bij de VVD, en Stef Blok in het bijzonder, echt niet zitten met de problemen waar de "hard werkende Nederlander" met een modaal of beneden modaal inkomen mee te kampen heeft, en dan heb ik het nog niet eens over de mensen die niet aan werken toekomen.quote:
Verschil is, dat veel linkse stemmers net zoveel kritiek hebben op linkse voorzitters (zie de kritiek vanuit links op het optreden van Cohen als leider van de oppositie) en dat rechts die zelfreflectie niet kan opbrengen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:44 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Haha, scherp, maar je moet toch toegeven dat het erg makkelijk is om als linkse stemmer de fractievoorzitter van een rechtse partij herhaaldelijk incapabel te noemen, en dit geldt natuurlijk ook andersom.
Nogmaals (je negeert die post): mijn kritiek heeft NIETS te maken met mijn stemvoorkeur. Ik verbaas mij over hoe belabberd iemand debatteert. In dit geval een rechtse fractievoorzitter. Als 'ie het goed deed zou ik dat ook zeggen. En, wederom nogmaals, hij is nu aan het woord. Zometeen de anderen. Ontspan een beetje.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:44 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Haha, scherp, maar je moet toch toegeven dat het erg makkelijk is om als linkse stemmer de fractievoorzitter van een rechtse partij herhaaldelijk incapabel te noemen, en dit geldt natuurlijk ook andersom.
Als deze gedachte heerst: ik stemde voor de TK VVD en ben ook niet tevreden over het optreden hier van Blok, integendeel.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verschil is, dat veel linkse stemmers net zoveel kritiek hebben op linkse voorzitters (zie de kritiek vanuit links op het optreden van Cohen als leider van de oppositie) en dat rechts die zelfreflectie niet kan opbrengen.
Heb je die post ge-edit? Las volgens mij net een zeer kort antwoord waarop ik inderdaad niet reageerde. Laat ik het zo zeggen: ik vind je inhoudelijke bijdrages aan dit topic een stuk interessanter. Dat je toevallig twee keer zo'n opmerking maakte schepte misschien een onjuist beeld.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nogmaals (je negeert die post): mijn kritiek heeft NIETS te maken met mijn stemvoorkeur. Ik verbaas mij over hoe belabberd iemand debatteert. In dit geval een rechtse fractievoorzitter. Als 'ie het goed deed zou ik dat ook zeggen. En, wederom nogmaals, hij is nu aan het woord. Zometeen de anderen. Ontspan een beetje.
V.
Wat ik vanochtend van d'r zag doet het niet veel voor elkaar onderquote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik me afvraag:
Wie is er dommer, een gemiddeld kamerlid van de PVV of een gemiddeld kamerlid van de Partij voor de Dieren?
Ik denk het eerste.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Breekfast het volgende:
Wie is er dommer, een gemiddeld kamerlid van de PVV of een gemiddeld kamerlid van de Partij voor de Dieren?
Thieme stelt anders geen domme vragen, en ze lulde Blok zojuist aardig klem met d'r vragen over het in stand houden van subsidies voor de land- en tuinbouwsector in Nederland.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik me afvraag:
Dat is dan ook het enige thema ( Dierenwelzijn, landbouw sector, enz.) waar ze verstand van heeft.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Thieme stelt anders geen domme vragen, en ze lulde Blok zojuist aardig klem met d'r vragen over het in stand houden van subsidies voor de land- en tuinbouwsector in Nederland.
Alleen jammer dat de PvdD dan weer zo'n achterlijk standpunt inneemt ten aanzien van Europa. En van dat geleuter over dierenleed word ik evenmin vrolijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Thieme stelt anders geen domme vragen, en ze lulde Blok zojuist aardig klem met d'r vragen over het in stand houden van subsidies voor de land- en tuinbouwsector in Nederland.
Dat was inderdaad tenenkrommend.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige thema ( Dierenwelzijn, landbouw sector, enz.) waar ze verstand van heeft.
Volgens mij heeft ze totaal geen economische kennis.
Het voorstel van haar aan Cohen om de steun aan Griekenland maar te stoppen zodat het kabinet niet verder kan was echt idioot. Volgens mij heeft ze totaal geen besef wat de ernst van de situatie is.
Eerst Alexquote:Op woensdag 21 september 2011 13:28 schreef Urquhart het volgende:
Moet Geert hierna een praatje houden?
Oh? De deurwaarder die ik opdracht gaf een klant te dagvaarden, vertelde me deze morgen nog dat die al ingegaan waren.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Net op tijd voor de stijging van de Griffierechten.
Vooral dat argument ook dat ze erbij gaf: het volk gelooft er niks van. Alsof dat het criterium is in zo'n gigantisch complexe situatie.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Breekfast het volgende:
Het voorstel van haar aan Cohen om de steun aan Griekenland maar te stoppen zodat het kabinet niet verder kan was echt idioot. Volgens mij heeft ze totaal geen besef wat de ernst van de situatie is.
Eerst Emile Roemer zometeen.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:40 schreef YazooW het volgende:
Ben benieuwd wat Geertje te melden heeft zometeen.
Ik hoop op een uitgebreide metafoor met zeeleeuwen, komkommers en dwarsfluiten.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:40 schreef YazooW het volgende:
Ben benieuwd wat Geertje te melden heeft zometeen.
Kan ook aardig wat humor gaan opleverenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eerst Emiel Roemer zometeen.
Daar zitten de bedrijven om te springen.....De stukadoor,slager,financieel adviseur, administratiebureau hier om de hoek zouden daar erg blij mee zijn ja.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:46 schreef Louis22 het volgende:
Wat een drolletje, die Blok. Meer wegen
Exact wat ik ook dacht.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Urquhart het volgende:
Bij Stef Blok heb ik de hele tijd het idee naar een typetje van Thomas van Luyn te kijken
Eens, eens. Voorwaar, ge hebt een scherp oog. Ik vroeg me precies hetzelfde af.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders heeft wel gelijk over de rol van Cohen trouwens, en de rest van de oppositie. Dat riep ik al voor het kabinet begonnen was. De oppositie is een sullige gedoger.
Vraag me wel af waarom Wilders het zegt. Wil hij de oppositie uitlokken om het kabinet op te blazen door eindelijk eens te zeggen dat ze Rutte niet meer uit de brand helpen wanneer Wilders het af laat weten?
Gewoon de verantwoordelijkheid voor het naaien van Henk en Ingrid afschuiven naar de oude vertrouwde pvda-vijand. Komt goed van pas in de volgende campagne…quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Vraag me wel af waarom Wilders het zegt. Wil hij de oppositie uitlokken om het kabinet op te blazen door eindelijk eens te zeggen dat ze Rutte niet meer uit de brand helpen wanneer Wilders het af laat weten?
Verdeel & Heers.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders heeft wel gelijk over de rol van Cohen trouwens, en de rest van de oppositie. Dat riep ik al voor het kabinet begonnen was. De oppositie is een sullige gedoger.
Dat is alleen een goede tactiek als je de sterkste bent en de rest met vereende krachten een bedreiging zou kunnen vormen. En dat is niet het geval: de VVD is nog altijd de grootste.quote:
Misschien ook het gras voor de voeten wegmaaien. Als de oppositie nu zou zeggen dat ze dit rampkabinet niet langer in het zadel gaan houden, dan is dat ná de provocatie van Wilders, en komt het een stuk minder sterk over.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gewoon de verantwoordelijkheid voor het naaien van Henk en Ingrid afschuiven naar de oude vertrouwde pvda-vijand. Komt goed van pas in de volgende campagne…
Maar wat is dan 'in het zadel houden'? Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien ook het gras voor de voeten wegmaaien. Als de oppositie nu zou zeggen dat ze dit rampkabinet niet langer in het zadel gaan houden, dan is dat ná de provocatie van Wilders, en komt het een stuk minder sterk over.
Heel begrijpelijk dat je Buma vergeet. Die is namelijk onzichtbaar, zoals altijd.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:01 schreef Urquhart het volgende:
Ik moet zeggen dat Blok, Roemer en die van de SGP wel degelijk overkomen. Cohen lijkt ook minder gespannen dan voorheen, maar laat zich toch nog wel gemakkelijk afbluffen. Tegenvallers zijn Sap, Thieme en Slob. Pechtold komt vrij pedant en 'kijk mij eens...' achtig over, en Wilders blijft Wilders: ongrijpbaar.
Truequote:Op woensdag 21 september 2011 14:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat je Buma vergeet. Die is namelijk onzichtbaar, zoals altijd.
Als de anderen die fatsoensnormen ook in acht nemen (alles beoordelen op inhoud), zou het bewonderenswaardig zijn, maar als je de enige bent, terwijl de anderen zich realpolitisch opstellen, schiet je jezelf alleen in de voet, en is het misschien zelfs een ressentimenteel zwaktebod. Dat is de tragiek van een Obama, een D66.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wat is dan 'in het zadel houden'? Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.
Wat dat betreft heb ik bewondering voor de opstelling van de PvdA. Ze hadden kunnen kiezen voor goedkoop politiek gewin, maar kiezen toch gewoon voor het grotere belang van Nederland.
Het begon al door gezellig en leuk te gaan debatteren om de kruimels. Het kabinet kondigde op zijn eerste dag aan dat er aan het akkoord met Wilders niet gerommeld kon worden, en dat het kabinet steun zou zoeken voor de punten waar het niet over eens waren met Wilders. Dat is dus feitelijk een vraag om het kabinet in het zadel te houden, want zakendoen met de oppositie was een steunpilaar. "Vergeet het maar" en het kabinet had niet eens hoeven beginnen, terug naar de koningin.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wat is dan 'in het zadel houden'?
Waarom? Het hoort allemaal bij elkaar, je kunt het pensioenakkoord niet los zien van de rest van de inkomenspolitiek, je kunt geld voor Griekenland niet los zien van de rijksbegroting en de bezuinigingen, en niet los van het neoliberale graaimodel waar de VVD voor vecht.quote:Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.
Nee. Als je daarvoor kiest, vanuit PvdA perspectief, dan help je dit kabinet zo snel mogelijk om zeep.quote:Wat dat betreft heb ik bewondering voor de opstelling van de PvdA. Ze hadden kunnen kiezen voor goedkoop politiek gewin, maar kiezen toch gewoon voor het grotere belang van Nederland.
Zolang er geen motie van wantrouwen wordt aangenomen is dat natuurlijk niet waar. Het enige dat je daarmee bereikt is dat sommige beleidsvoorstellen er niet doorheen komen. Nogal raar, als die voorstellen overeenkomen met je eigen verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het begon al door gezellig en leuk te gaan debatteren om de kruimels. Het kabinet kondigde op zijn eerste dag aan dat er aan het akkoord met Wilders niet gerommeld kon worden, en dat het kabinet steun zou zoeken voor de punten waar het niet over eens waren met Wilders. Dat is dus feitelijk een vraag om het kabinet in het zadel te houden, want zakendoen met de oppositie was een steunpilaar. "Vergeet het maar" en het kabinet had niet eens hoeven beginnen, terug naar de koningin.
Dat zou kunnen, maar daar gaat het kabinet niet mee akkoord. De vraag is wat je dan doet, alles zoveel mogelijk tegenwerken of proberen om toch zoveel mogelijk van je eigen programma erdoorheen te krijgen.quote:Als het kabinet uit het landsbelang steun nodig heeft voor de Griekenlandsteun, als dat echt zo essentieel is voor de toekomst van Nederland, dan moet de oppositie maar aangeven dat ze die steun kunnen krijgen, maar dat het gedoogakkoord en het regeerakkoord dan overboord moet. Dan hoeft de regering niet eens te vallen, maar moet die wel een nieuw akkoord sluiten met de oppositie.
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
Vinden PVV-stemmers dit geklier van Wilders richting Cohen stoer? Of vinden ze het ook maar kinderachtig gedoe.
Hahaha, pvv-ers zijn dom.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?
Vanwaar dán deze poppenkast van Wilders?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef Louis22 het volgende:
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?
NOS soundbitesquote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Vanwaar dán deze poppenkast van Wilders?
Als ik moet afgaan op wat ik lees aan reacties her en der, dan vinden ze dat geklier richting Cohen wel stoer.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
Vinden PVV-stemmers dit geklier van Wilders richting Cohen stoer? Of vinden ze het ook maar kinderachtig gedoe.
Het staat morgen in chocoladeletters boven een opruiend nieuwsbericht in De Telegraaf.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij zal wel hopen op een item bij HvN en shownieuws vanavondquote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus toch. Geklier om te scoren.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als ik moet afgaan op wat ik lees aan reacties her en der, dan vinden ze dat geklier richting Cohen wel stoer.
Het is het enige dat hij kan, poppenkast maken. Op zeker moment keert dat zich tegen hem.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
deze hele poppekast slaat nergens op, inplaats van afzeiken, stoer doenerij etc zouden ze eens een keer voor de grap 4 jaar lang met z n allen de schouders eronder moeten zetten (dat is wat elker regering immers elke bezuinigingsronde van öns" vraagt)quote:Op woensdag 21 september 2011 14:35 schreef Disana het volgende:
Nou dat de NOS ervan smult is wel waar, je kunt er werkelijk nergens omheen. En dat snap ik niet, want zijn geklier is niet inhoudelijk en voegt niets toe.
Ik verbaas me er verder over dat het zo buitensporig veel aandacht in de media krijgt.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:42 schreef veronwacht het volgende:
Het is het enige dat hij kan, poppenkast maken.
De PvdA wordt er nu juist op afgerekend dat de partij de schouders er samen met de regeringspartijen onder zet.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:42 schreef farscapevr8 het volgende:
deze hele poppekast slaat nergens op, inplaats van afzeiken, stoer doenerij etc zouden ze eens een keer voor de grap 4 jaar lang met z n allen de schouders eronder moeten zetten (dat is wat elker regering immers elke bezuinigingsronde van öns" vraagt)
t zal allemaal wel....... zo kan je je ook weer afvragen welek verantwoordelijkheden de huidige regering moet dragen over ontwikkelingen die door een vorig kabinet in gang zijn gezet.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:44 schreef Disana het volgende:
[..]
De PvdA wordt er nu juist op afgerekend dat de partij de schouders er samen met de regeringspartijen onder zet.
quote:
Ja, lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef JoaC het volgende:
Vraagt hij nu dat de politiek ingrijpt bij lonen in de vrije sector?
Ja ik snap het verband ook niet helemaal.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef JoaC het volgende:
Goed idee.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef JoaC het volgende:
Waarom? Die voorstellen maken onderdeel uit van beleid waar je tegen bent.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zolang er geen motie van wantrouwen wordt aangenomen is dat natuurlijk niet waar. Het enige dat je daarmee bereikt is dat sommige beleidsvoorstellen er niet doorheen komen. Nogal raar, als die voorstellen overeenkomen met je eigen verkiezingsprogramma.
Hoezo niet? Het kabinet roept dan toch de rampspoed over het land af? Alleen om die brakke gedoogconstructie en de animal cops te redden? Je mag van het kabinet minstens zoveel verantwoordelijkheidsbesef tav de euro verwachten als van de oppositie.quote:Dat zou kunnen, maar daar gaat het kabinet niet mee akkoord.
Dat gaat dus niet lukken op deze manier, want het kabinet gaat met de botte bijl door dat eigen programma heen. Je wilt toch wat met de overheid en de samenleving? Wat de oppositie wil wordt door dit kabinet met voeten getreden, dan moet je zo'n kabinet dus niet in het zadel houden. Je neemt genoegen met de kruimels terwijl de taart voor je neus wordt weggevreten.quote:De vraag is wat je dan doet, alles zoveel mogelijk tegenwerken of proberen om toch zoveel mogelijk van je eigen programma erdoorheen te krijgen.
Dat is dus gewoon niet waar. Waar het land op deze manier over drie jaar staat is een gruwel voor de oppositie. Wat het kabinet bereikt is achteruitgang in wat de oppositie wil, en dat gaat op deze manier gebeuren dankzij de oppositie.quote:Politiek gaat wat mij betreft niet om het aantal zetels dat je de volgende verkiezingen haalt, het gaat om hoeveel je kan bereiken voor je achterban. En de oppositiepartijen die dat spelletje meespelen bereiken meer dan in welk vorig kabinet dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |