Tjaquote:Op woensdag 21 september 2011 12:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Plakpakken!
Verhagen draagt Brioni en Rutte Borrelli. Da's pas topspul. Kost ook wel 1500 tot 2000 per pak van het rek, op maat duurder.

Dan zou dit topic half zo volstaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef betyar het volgende:
Partijen beoordeel je op inhoud en niet op een persoon.

quote:Op woensdag 21 september 2011 12:04 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Die doet het niet voor zichzelf maar echt voor de mensen

Mensen neigen daar wel naar.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef betyar het volgende:

?quote:

Je inhoud kan nog zo mooi zijn, je hebt er niets aan als de juiste persoon het niet kan uitvoeren.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef betyar het volgende:

Er zit zoveel onzin in deze post, jij moet haast wel een PvdA stemmer zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De sterksten wat 'zwakker' maken (wat érg relatief is), is veel minder schadelijk voor de economie en samenleving als geheel, dan de zwaksten nog zwakker maken. Dat laatste vertaalt zich namelijk meteen in verminderde bestedingen, verminderd consumentenvertrouwen, stagnerende economie, hogere werkloosheid, etc, etc.
Rechts ageert altijd tegen de zwakkeren die hun handje ophouden voor de uitkering, maar veel mensen komen juist door rechts beleid in een uitkering terecht. Houd die mensen liever aan het werk en bezuinig op overbodige luxe, zoals de 5 miljard HRA die jaarlijks wegvloeit naar mensen die meer dan 2,5 keer modaal verdienen. Die mensen kunnen best zonder dat geld. Je kunt dat geld inzetten voor het stimuleren van de economie, mensen aan het werk houden, het vertrouwen erin houden, enzovoort. Uiteindelijk is dat ook weer in het belang van die rijkere bovenlaag, want hoe beter de economie draait, des te meer werkgelegenheid, des te minder uitkeringen en des te beter zijn de overheidsfinanciën. Voorbeeld van hoe het moet: Paars 1 en 2.

Dan was er veel te veel bezuinigd met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:28 schreef themole het volgende:
Cohen heeft makkelijk spreken, het is goed gegaan maar het is niet duidelijk wat er gebeurt zou zijn indien er 40 miljard zou zijn bezuinigd.

Dus je laat liever mensen die zorg nodig hebben stikken zodat mensen met een inkomen van meer dan 125.000 niet 0.2% meer belasting moeten betalen?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:26 schreef eriksd het volgende:
Ik zie de zin: die mensen kunnen best zonder dat geld.
Vat goed samen waarom ik zo'n teringhekel aan bijv. de PvdA heb.

Waarschijnlijk wel, maar daar lopen de meningen nogal over uiteen binnen de economen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan was er veel te veel bezuinigd met alle gevolgen van dien.

Ik vind de hele gedachte dat er een soort moreel gelijk bestaat over wanneer mensen genoeg hebben belachelijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:30 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus je laat liever mensen die zorg nodig hebben stikken zodat mensen met een inkomen van meer dan 125.000 niet 0.2% meer belasting moeten betalen?

Gek genoeg bestaat zo'n moreel -en arrogant- gelijk wel over de laagste klassen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de hele gedachte dat er een soort moreel gelijk bestaat over wanneer mensen genoeg hebben belachelijk.

Wel inkomensafhankelijk graagquote:Op woensdag 21 september 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:
Haha. Extra belasting op gehaktballen.

Fundamenteel verschil is het daar gaat om het geven van geld wat in de eerste plaats ia afgenomen van anderen. Ik ben dus geheel consequent als ik zeg dat ik een morele claim a la "jij hebt wel genoeg, ik pak het af" verwerpelijk vind.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gek genoeg bestaat zo'n moreel -en arrogant- gelijk wel over de laagste klassen.
V.

Nu weten we het wel, meneer "V.", je stemt geen VVD.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:34 schreef Verbal het volgende:
Oooo die Blok is echt niet sterk, hoor.
V.

Ik heb het onder meer ook over werkenden die meer moeten inleveren, en niet alleen over zwakkeren die wat steun nodig hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fundamenteel verschil is het daar gaat om het geven van geld wat in de eerste plaats ia afgenomen van anderen. Ik ben dus geheel consequent als ik zeg dat ik een morele claim a la "jij hebt wel genoeg, ik pak het af" verwerpelijk vind.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |