abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101600255
quote:
Hogere boetes voor hufterige overtredingen

DEN HAAG - Asociaal gedrag in het verkeer en (veel) te hard rijden worden extra beboet. Dat schrijft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Kamer.

Een boete wegens 10 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometerzone, gaat van 54 naar 93 euro. De geldstraf voor 'asociale overtredingen' stijgt met ongeveer 140 euro per overtreding. Hierbij wordt in het bijzonder gekeken naar gedragingen waarbij sprake is van opzet, aldus de bewindsman.

Het is een gevolg van de motie van Kees van der Staaij de SGP. Die wilde een speciale aanpak van grote verkeersovertredingen, waaronder snelheidsovertredingen in woonwijken, hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag.

De algehele verhoging van de boetetarieven per 1 januari is 15 procent en dus niet de 20 procent die het vorige kabinet voor ogen had. Van der Staaij wilde geen gelijke verhoging van alle boetes, maar een extra verhoging van de boetes voor bepaalde misdragingen. Daaronder vallen straks het besturen van een auto terwijl het rijbewijs is ingenomen na het niet betalen van een verkeersboete, het niet verlenen van voorrang aan voetgangers bij een oversteekplaats en het negeren van een stopteken van de politie.
http://www.telegraaf.nl/b(...)righeid__.html?p=1,1

10 per uur te hard in een 30 zone hufterig? :X

Met de laatste alinea ben ik het wel eens opzich :)
pi_101600347
15% verhoging per 1 januari?

Je zou toch verwachten dat het break-even point nu wel is bereikt en er dus minder aan boetes binnen gaat komen omdat mensen zich gaan 'gedragen'.
  maandag 5 september 2011 @ 19:08:28 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101600459
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nou ja, vind ik best hufterig want je weet dat er in die straten/wijken vaak kinderen buiten spelen.
pi_101600641
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:06 schreef Wokkel het volgende:
15% verhoging per 1 januari?

Je zou toch verwachten dat het break-even point nu wel is bereikt en er dus minder aan boetes binnen gaat komen omdat mensen zich gaan 'gedragen'.
Kennelijk dus niet. Nederland is nog te rijk om zich over wat boetetjes zorgen te moeten maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_101600928
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja, vind ik best hufterig want je weet dat er in die straten/wijken vaak kinderen buiten spelen.
Als er kinderen op straat spelen is dat meestal op een erf toch?
pi_101601219
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)righeid__.html?p=1,1

Met de laatste alinea ben ik het wel eens opzich :)
er staat toch asociaal gedrag en veel te hard rijden ...
Nou 10km te hard waar je maar 30 mag is dus erger dan 10km te hard waar je 100 mag.
pi_101601285
quote:

[..]

Hier vlakbij heb je ook zo'n zone en daar is me totaal onduidelijk waarom dat zo is. De weg was vroeger dan ook een 50 km zone, maar ik gok dat omwonenden gewoon last hebben van het geluid.

Boetes zijn al hoog genoeg. Heb er onlangs weer 3 voor de kiezen gehad... en echt niet omdat ik me hufterig gedraag.

Het sneaky om een hoekje staan met een lasergun om zo het geld van de automobilist uit de zak te kloppen, vind ik hufterig.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 19:27:14 ]
pi_101601427
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier vlakbij heb je ook zo'n zone en daar is me totaal onduidelijk waarom dat zo is. De weg was vroeger dan ook een 50 km zone, maar ik gok dat omwonenden gewoon last hebben van het geluid.

Boetes zijn al hoog genoeg. Heb er onlangs weer 3 voor de kiezen gehad... en echt niet omdat ik me hufterig gedraag.
Dan hou je je toch gewoon an de regels?
Als je dat doet, krijg je geen boetes.
Soms kan het leven zo simpel zijn...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_101601497
quote:

[..]

echt niet hoor...nou als je er 3 achter elkaar krijgt...
pi_101601516
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan hou je je toch gewoon an de regels?
Als je dat doet, krijg je geen boetes.
Soms kan het leven zo simpel zijn...
Dat klopt, maar soms is dat gewoonweg wat lastig. Toch let ik er al meer op en rij inmiddels nog rustiger.
pi_101601632
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat klopt, maar soms is dat gewoonweg wat lastig. Toch let ik er al meer op en rij inmiddels nog rustiger.
Kennelijk moet je er nog meer op letten.
En lastig? Ach, da's een kwestie van aanpassen. Dat ligt niet aan de wegbeheerder, maar aan jou.
pi_101601639
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

echt niet hoor...nou als je er 3 achter elkaar krijgt...
Hufterig vind ik als je het écht bont maakt, je mede weggebruikers van de weg drukt, bumperkleeft, onnodig links kleeft, geen voorrang verleent of gewoon asociaal hard rijdt.
pi_101601752
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hufterig vind ik als je het écht bont maakt, je mede weggebruikers van de weg drukt, bumperkleeft, onnodig links kleeft, geen voorrang verleent of gewoon asociaal hard rijdt.
nou daar is het toch op gericht ? Lijkt mij prima maatregel, beter dan alle boetes gelijkmatig verhogen.
pi_101601880
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En lastig? Ach, da's een kwestie van aanpassen. Dat ligt niet aan de wegbeheerder, maar aan jou.
Je hebt van die wegen waar je 50 mag rijden, maar waarbij dat een vreemde snelheid is voor je gevoel. Zeker als je net van de snelweg afkomt. Als je dan een kilometertje of 10 a 15 te hard rijdt, vind ik niet dat je dat zwaar moeten beboeten. Feit is ook dat ze juist op dat soort wegen gaan staan om geld binnen te harken.

Maar goed... dat is een eindeloze discussie, waar we toch nooit uitkomen. Net als de discussie over roken.
pi_101602268
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je hebt van die wegen waar je 50 mag rijden, maar waarbij dat een vreemde snelheid is voor je gevoel. Zeker als je net van de snelweg afkomt. Als je dan een kilometertje of 10 a 15 te hard rijdt, vind ik niet dat je dat zwaar moeten beboeten. Feit is ook dat ze juist op dat soort wegen gaan staan om geld binnen te harken.

Maar goed... dat is een eindeloze discussie, waar we toch nooit uitkomen. Net als de discussie over roken.
Helemaal geen discussie over nodig. De wegbeheerder heeft besloten een snelheidslimiet aan te geven. Hou je je hier niet aan, krijg je een boete, die ook vooraf is vastgesteld (tenzij het aan de OvJ voorgelged wordt). Iedereen weet precies wat er van hem verlangd wordt en wat de consequenties zijn als je je daar niet aan houdt. Daar hoeven we helemaal niet over te discussieren.
En als een snelheid vreemd voelt.. gevoel is iets persoonlijks. Een ander hoeft met diezelfde snelheid geen probleem te hebben. Het ligt dus gewoon aan jou. Niks persoonlijks en/of negatiefs, gewoon een vaststelling.
Ik rij ook wel eens te hard of krijg boetes voor andere zaken. Ik weet dat ik fout zat en ga daar niet over zeuren of smoesjes verzinnen. Verantwoordelijkheid nemen heet dat.
  maandag 5 september 2011 @ 19:47:56 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101602702
quote:

[..]

Het sneaky om een hoekje staan met een lasergun om zo het geld van de automobilist uit de zak te kloppen, vind ik hufterig.
Ik zie niet in waarom dat hufterig is.
Ze mogen van jou alleen maar ergens opvallend gaan staan, zodat jij netjes kunt afremmen op het punt in kwestie en dan gewoon de regels weer kunt overtreden zonder risico? :')
pi_101602857
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Helemaal geen discussie over nodig. De wegbeheerder heeft besloten een snelheidslimiet aan te geven. Hou je je hier niet aan, krijg je een boete, die ook vooraf is vastgesteld (tenzij het aan de OvJ voorgelged wordt). Iedereen weet precies wat er van hem verlangd wordt en wat de consequenties zijn als je je daar niet aan houdt. Daar hoeven we helemaal niet over te discussieren.
En als een snelheid vreemd voelt.. gevoel is iets persoonlijks. Een ander hoeft met diezelfde snelheid geen probleem te hebben. Het ligt dus gewoon aan jou. Niks persoonlijks en/of negatiefs, gewoon een vaststelling.
Ik rij ook wel eens te hard of krijg boetes voor andere zaken. Ik weet dat ik fout zat en ga daar niet over zeuren of smoesjes verzinnen. Verantwoordelijkheid nemen heet dat.
Een besluit vanuit de overheid is niet heilig. Een vastgestelde regel kan onredelijk zijn. Stel dat morgen de wetgever ervoor kiest om de maximumsnelheid op de snelwegen terug te brengen naar 30 km/u, is de regel dan onredelijk of de mensen die het er niet mee eens zijn?
pi_101602861
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze mogen van jou alleen maar ergens opvallend gaan staan, zodat jij netjes kunt afremmen op het punt in kwestie en dan gewoon de regels weer kunt overtreden zonder risico? :')
Kunnen ze net zo goed een tekstkar neerzetten. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101603010
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Meh7 het volgende:
Een besluit vanuit de overheid is niet heilig. Een vastgestelde regel kan onredelijk zijn. Stel dat morgen de wetgever ervoor kiest om de maximumsnelheid op de snelwegen terug te brengen naar 30 km/u, is de regel dan onredelijk of de mensen die het er niet mee eens zijn?
Dan dien je daar op een andere manier tegen te ageren dan toch 100/120 km/u te blijven rijden.
Als je toch 100/120 blijft rijden, zijn de consequenties voor jou.
  maandag 5 september 2011 @ 19:52:41 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101603036
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kunnen ze net zo goed een tekstkar neerzetten. :')
"Beste burger, wij willen u erop attenderen dat wij over 4 km met een lasergun, achter de boom met de wit/blauw/oranje sticker, op snelheid staan te controleren. Vergeet niet af te remmen tot 50 km/u! Hierna kunt u uw reis weer zoals normaal vervolgen."
pi_101603134
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze kiezen bewust die wegen uit, omdat het daar scoren is. Dat vind ik hufterig ja.
pi_101603179
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

"Beste burger, wij willen u erop attenderen dat wij over 4 km met een lasergun, achter de boom met de wit/blauw/oranje sticker, op snelheid staan te controleren. Vergeet niet af te remmen tot 50 km/u! Hierna kunt u uw reis weer zoals normaal vervolgen."
Dan moet je wel snel kunnen lezen. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 5 september 2011 @ 19:55:04 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101603205
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze kiezen bewust die wegen uit, omdat het daar scoren is. Dat vind ik hufterig ja.
Dan is het toch ook nodig dat ze juist daar gaan staan? :') Want schijnbaar overtreden mensen daar met regelmaat de regels.
pi_101603354
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan dien je daar op een andere manier tegen te ageren dan toch 100/120 km/u te blijven rijden.
Als je toch 100/120 blijft rijden, zijn de consequenties voor jou.
Dat er consequenties zijn, betekent niet dat je het ook eens moet zijn met de regel of de consequentie. Als ik ergens maar 30 mag, terwijl je er bij wijze van spreken met 60 nog veilig kan rijden en ik rijd 40, dan vind ik het belachelijk dat dat als hufterig wordt bestempeld en als zodanig wordt bestraft.
pi_101603621
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

"Beste burger, wij willen u erop attenderen dat wij over 4 km met een lasergun, achter de boom met de wit/blauw/oranje sticker bij de basisschool, op snelheid staan te controleren. Vergeet niet af te remmen tot 50 km/u! Hierna kunt u uw reis weer zoals normaal vervolgen."
Klinkt niet zo gek toch? Je kan er ook stiekem gaan staan en iedereen te hard voorbij laten rijden en een foto nemen.
pi_101603642
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:57 schreef Meh7 het volgende:
Dat er consequenties zijn, betekent niet dat je het ook eens moet zijn met de regel of de consequentie. Als ik ergens maar 30 mag, terwijl je er bij wijze van spreken met 60 nog veilig kan rijden en ik rijd 40, dan vind ik het belachelijk dat dat als hufterig wordt bestempeld en als zodanig bestraft.
Het gaat er ook helemaal niet om of jij het ermee eens bent of niet.
Het gaat erom dat die limiet er is en dat je een boete krijgt als je je niet aan die limiet houdt.
Als je de limiet wilt wijzigen, moet je dat op een andere manier doen dan er toch harder te rijden. Dat werkt namelijk averechts.
En verder ben jij niet bevoegd (wettelijk gezien) om te beoordelen of het veilig is om ergens met 30, 60 of 160 te rijden. Niks persoonlijks, gewoon een vaststelling.
pi_101603658
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Daarbij vind ik de boetes gewoonweg te hoog en niet in verhouding staan tot je overtreding.

Zo heb ik onlangs een boete gehad omdat ik mijn auto even met gevarenlichten op een laad -en los plaats had gezet om iets af te geven: Op ZONDAG! Er wordt daar op die dag helemaal niet geladen en gelost. Ik was hooguit 3 minuten weg en toen ik terugkwam stond er zo'n stadswacht net een boete onder mijn ruitenwisser te schuiven.

Sanctie: ¤ 70,-
Administratiekosten ¤ 6,-
pi_101603774
Je vrouw de keel dichtknijpen, dat is pas hufterig.
pi_101603783
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan is het toch ook nodig dat ze juist daar gaan staan? :') Want schijnbaar overtreden mensen daar met regelmaat de regels.
Je kunt ook eens heroverwegen of die snelheid op die betreffende weg wel reëel is. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101603787
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit inderdaad. Daarbij vind ik de boetes gewoonweg te hoog en niet in verhouding staan tot je overtreding.

Zo heb ik onlangs een boete gehad omdat ik mijn auto even met gevarenlichten op een laad -en los plaats had gezet om iets af te geven: Op ZONDAG! Er wordt daar op die dag helemaal niet geladen en gelost. Ik was hooguit 3 minuten weg en toen ik terugkwam stond er zo'n stadswacht net een boete onder mijn ruitenwisser te schuiven.

Sanctie: ¤ 70,-
Administratiekosten ¤ 6,-
Ah, daar komen de voorbeelden. Het was een kewstie van tijd.
pi_101603802
Winkeldiefstal: hooguit 151 euro.
10km te hard: 93 euro.
Door rood licht: bijna 200 euro :')

Kansloos dit. Behalve dat men de indruk wekt dat het alleen maar om het geld gaat, gaat het daar nu ook echt gewoon om :') Alle agenten een lasergun in de hand en laat die tasjesdieven maar lopen :')
pi_101603862
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef Hoogheid het volgende:
Alle agenten een lasergun in de hand en laat die tasjesdieven maar lopen :')
En daar zijn de onderbuikgevoelens al.
pi_101603913
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:
Maakt het dan hufterig, of hebben we het gewoon over een overzichtelijke weg waar door wettelijke beperkingen en bureaucratie een snelheid hoger dan 50 niet is toegestaan terwijl dat eigenlijk wel makkelijk zou kunnen en mogen wat betreft de verkeersveiligheid?
  maandag 5 september 2011 @ 20:06:22 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101603979
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:00 schreef Casos het volgende:

[..]

Klinkt niet zo gek toch? Je kan er ook stiekem gaan staan en iedereen te hard voorbij laten rijden en een foto nemen.
Dan zou je dus bij elke school zo'n bord moeten zetten, EN politie neerzetten om te controleren, anders denken mensen 'o ja heb je dat bord weer, maar er controleert toch niemand dus ik kan gewoon lekker doorrijden'. Terwijl als je niet van tevoren weet waar ze staan, kijk je wel uit met altijd te hard langs een school rijden (althans, mensen die geen zin hebben om constant geld naar het CJIB over te maken).
pi_101604053
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ah, daar komen de voorbeelden. Het was een kewstie van tijd.
Jij reist zeker met de trein? :')
pi_101604093
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:05 schreef Hoogheid het volgende:
Maakt het dan hufterig, of hebben we het gewoon over een overzichtelijke weg waar door wettelijke beperkingen en bureaucratie een snelheid hoger dan 50 niet is toegestaan terwijl dat eigenlijk wel makkelijk zou kunnen en mogen wat betreft de verkeersveiligheid?
In de OP staat niks over een weg van max 50 km/u en al helemaal niks over hufterig gedrag daarop.
Verder ben ook jij niet bevoegd (en ik ook niet trouwens) om te beslissen of je veilig met welke snelheid over een bepaalde weg kan rijden.
pi_101604101
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Naar z'n werk in Leeuwarden :D
pi_101604108
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je reageert in de eerste post die ik quotte op iemand die het oneens was met een regel. Het gaat mij daar wel om.

quote:
Het gaat erom dat die limiet er is en dat je een boete krijgt als je je niet aan die limiet houdt.
Daar gaat het mij niet om. Dat is hoe het werkt, dat weet iedereen.

quote:
Als je de limiet wilt wijzigen, moet je dat op een andere manier doen dan er toch harder te rijden. Dat werkt namelijk averechts.
Het is mij niet te doen om de regel gewijzigd te krijgen.

quote:
En verder ben jij niet bevoegd (wettelijk gezien) om te beoordelen of het veilig is om ergens met 30, 60 of 160 te rijden. Niks persoonlijks, gewoon een vaststelling.
Ik beweer ook niet dat ik bevoegd ben om (wettelijk gezien) te beoordelen of het ergens veilig is. Dat lijkt mij logisch, daar hebben wij als samenleving anderen voor verantwoordelijk gesteld. Die personen hebben echter geen bovennatuurlijke krachten. Het kan derhalve best zo zijn dat ik in een specifiek geval een beter beeld van de veiligheid heb. Zeker als iemand een traject dagelijks rijdt, dan zal die persoon de veiligheid beter kunnen inschatten dan een of andere ambtenaar die daar nooit eerder is geweest.
pi_101604149
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
En het "jij reist zeker met het OV"-argument hebben we ook gehad.

Zo, nu weer rationeel, mensen.
pi_101604235
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan zou je dus bij elke school zo'n bord moeten zetten, EN politie neerzetten om te controleren, anders denken mensen 'o ja heb je dat bord weer, maar er controleert toch niemand dus ik kan gewoon lekker doorrijden'. Terwijl als je niet van tevoren weet waar ze staan, kijk je wel uit met altijd te hard langs een school rijden (althans, mensen die geen zin hebben om constant geld naar het CJIB over te maken).
Ze moeten die gehaaste moedertjes die 's morgens door mijn straat racen om hun kroost om de hoek op school te dumpen, eens flink beboeten. Hoe zij 's morgens hier door die straat raggen is vaak echt niet meer normaal. Hier heb ik nog nooit politie zien staan en ik woon hier al sinds 2003.
pi_101604360
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef Hoogheid het volgende:
Winkeldiefstal: hooguit 151 euro.
10km te hard: 93 euro.
Door rood licht: bijna 200 euro :')

Kansloos dit. Behalve dat men de indruk wekt dat het alleen maar om het geld gaat, gaat het daar nu ook echt gewoon om :') Alle agenten een lasergun in de hand en laat die tasjesdieven maar lopen :')
ja belachelijk inderdaad, door rood licht rijden betekent dat je willens en wetens een andere weggebruiker kan doodrijden. Dus 10 jaar cel is inderdaad beter.

Of bedoel je dat niet ?
pi_101604513
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:13 schreef macca728 het volgende:
ja belachelijk inderdaad, door rood licht rijden betekent dat je willens en wetens een andere weggebruiker kan doodrijden. Dus 10 jaar cel is inderdaad beter.

Of bedoel je dat niet ?
Je hebt door rood rijden en door rood rijden. Jij bent zeker zo'n type die alleen naar de regels kijkt en niets in een bepaald perspectief kan plaatsen :') Jij staat zeker ook om 4 uur in de ochtend op een totaal verlaten kruispunt met je fiets voor een rood stoplicht te wachten?
pi_101604640
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:15 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Je hebt door rood rijden en door rood rijden. Jij bent zeker zo'n type die alleen naar de regels kijkt en niets in een bepaald perspectief kan plaatsen :') Jij staat zeker ook om 4 uur in de ochtend op een totaal verlaten kruispunt met je fiets voor een rood stoplicht te wachten?
Jij kan vanuit je auto dat hele kruispunt zien en beoordelen dat er niemand aankomt ?
Onzinnig vb want de meeste stoplichten gaan dan gelijk op groen, moet je als automobilist toch weten...
pi_101604702
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:18 schreef macca728 het volgende:
Jij kan vanuit je auto dat hele kruispunt zien en beoordelen dat er niemand aankomt ?
Uhh ja. Dat verkeersinzicht mag je toch wel verwachten van iemand met een rijbewijs. Net zoals dat je zelf slim genoeg moet kunnen zijn om te beoordelen of je ergens 10km te hard kan rijden of niet. Nou heeft niet iedereen dat vermogen en is het begrijpelijk dat er wetten en boetes voor staan, maar vaak staan agenten juist op plaatsen waar het juist wél veilig is om even iets harder te rijden.

Ik vraag mij dan ook af hoevaak de politie staat te controleren bij dat kruispunt wat in het artikel genoemd wordt. Nooit lijkt me, omdat er niet te cashen valt. Terwijl het de veiligheid waarschijnlijk veel meer ten goede komt dan dat ze in een VW busjes langs de A6 gaan staan. Hier 200m verderop staan 3 basisscholen met een drukke weg en zebrapaden, maar veel automobilisten die zich daar niets van aantrekken en ook te hard rijden en dergelijke. Maar is er ooit iemand voor bekeurd? Nee. Heeft er ooit politie staan te controleren? Nee. Die staan liever op een recht stuk weg van 2km zonder op- en afritten waar je 50 mag rijden omdat ze weten dat de meesten er iets te hard rijden.
pi_101604722
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Onzinnig vb want de meeste stoplichten gaan dan gelijk op groen, moet je als automobilist toch weten...
pi_101604770
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:19 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Uhh ja. Dat verkeersinzicht mag je toch wel verwachten van iemand met een rijbewijs.
de meeste hebben dat anders niet.
pi_101604824
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:19 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Uhh ja. Dat verkeersinzicht mag je toch wel verwachten van iemand met een rijbewijs.
maar dat stoplicht blijft op rood staan dan in jouw woonplaats ? Terwijl er niemand aankomt ?
  maandag 5 september 2011 @ 20:22:09 #48
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_101604873
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je kunt ook eens heroverwegen of die snelheid op die betreffende weg wel reëel is. :')
Hier zit zeker wel waarheid in. Genoeg wegen waar de maximum snelheid makkelijk en veilig omhoog kan.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_101604929
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar dat stoplicht blijft op rood staan dan in jouw woonplaats ? Terwijl er niemand aankomt ?
Ach... soms heb je weleens dat je net door rood glipt. We hebben het hier heus niet over het opzettelijk door rood gassen terwijl het verkeer al op het kruispunt rijdt o.i.d. hoor.
pi_101604989
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:21 schreef macca728 het volgende:
Op sommige kruispunten gaat het stoplicht 24 uur per dag met een bepaalde routine, of er nou iemand aankomt of niet, en of het nou midden in de nacht is of 8 uur in de ochtend. Nou zeg ik niet dat ik veel door rood rijd, of uberhaupt expres door rood rijd. Maar het door rood rijden an sich heb je dus ook op veel verschillende manieren.
pi_101605052
Ik heb zelfs nog nooit een boete gehad voor door rood licht rijden.
  maandag 5 september 2011 @ 20:26:18 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101605140
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze moeten die gehaaste moedertjes die 's morgens door mijn straat racen om hun kroost om de hoek op school te dumpen, eens flink beboeten. Hoe zij 's morgens hier door die straat raggen is vaak echt niet meer normaal. Hier heb ik nog nooit politie zien staan en ik woon hier al sinds 2003.
Nou, dan meld je dat toch gewoon een keer bij de politie? Wat denk je dat andere mensen doen als er continu te hard door hun straat gecrosst wordt?
pi_101605186
quote:
je weet evengoed dat je overal 100% aan de regeltjes houden in het verkeer gewoon onmogelijk is. Sta jij 's ochtends tijdens de spits een uur te wachten als je voorrang van rechts moet geven.? Neen, dan gooi jij je er ook gewoon tussen.

Maar ze zijn idd de laatste tijd goed bezig; hier in België merk ik ook dat het duidelijk crisis is en dat ze weer meer inkomsten willen van degenen die vaak op de baan zitten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_101605301
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:23 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Op sommige kruispunten gaat het stoplicht 24 uur per dag met een bepaalde routine, of er nou iemand aankomt of niet, en of het nou midden in de nacht is of 8 uur in de ochtend. Nou zeg ik niet dat ik veel door rood rijd, of uberhaupt expres door rood rijd. Maar het door rood rijden an sich heb je dus ook op veel verschillende manieren.
Ja klopt.

En de 1 moet dan een boete krijgen van 300 euro bij wijze van en de ander moet vrij uit gaan ?
Ik denk als je elke dag dezelfde weg neemt je makkelijker door rood gaat, omdat je denkt van er komt toch niets.
pi_101605331
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou, dan meld je dat toch gewoon een keer bij de politie? Wat denk je dat andere mensen doen als er continu te hard door hun straat gecrosst wordt?
Ze doen maar. Het was om aan te geven dat ze alleen daar gaan staan, waar het niet nuttig is.
  maandag 5 september 2011 @ 20:31:22 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101605505
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze doen maar. Het was om aan te geven dat ze alleen daar gaan staan, waar het niet nuttig is.
Jij zei dat ze alleen daar gaan staan waar ze veel geld kunnen vangen. En zoals ik al eerder zei: schijnbaar zijn dat dus ook de plaatsen waar constant overtredingen gemaakt worden en waar ze dus zouden moeten gaan staan.
Dat jij steeds op de bon geslingerd wordt op die plekken wil natuurlijk niet zeggen dat het 'niet nuttig' is.
pi_101605512
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:28 schreef macca728 het volgende:
Ja klopt.

En de 1 moet dan een boete krijgen van 300 euro bij wijze van en de ander moet vrij uit gaan ?
Niet vrijuit, maar ik vind wel dat je inderdaad bij sommige kruispunten of situaties iemand wel een veel hogere bekeuring mag geven.

Heb er trouwens zelf ook nog nooit een gehad hoor.. met de auto dan. Wel eens een bekeuring voor door rood fietsen :') 76 euro in totaal terwijl ik al duizenden keren over dat kruispunt ben gefietst en het stoplicht op het punt stond om op groen te gaan.. maargoed, dat terzijde :P
pi_101605669
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja klopt.

Ik denk als je elke dag dezelfde weg neemt je makkelijker door rood gaat, omdat je denkt van er komt toch niets.
door rood vind ik toch iets anders of te snel rijden. Ik rij zowat al mijn snelwegkilometers te snel, maar ik denk niet dat ik ooit al 1x door rood gereden heb (toch zeker niet bewust).

Iemand die snel aan komt op de snelweg, daarop kan je als andere gebruiker anticiperen. Iemand die door het rood komt rijden, daarop kŕn je gewoon niet anticiperen, tegen dat je die ziet is het meestal van véél te dichtbij...
pi_101605781
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij zei dat ze alleen daar gaan staan waar ze veel geld kunnen vangen. En zoals ik al eerder zei: schijnbaar zijn dat dus ook de plaatsen waar constant overtredingen gemaakt worden en waar ze dus zouden moeten gaan staan.
Dat jij steeds op de bon geslingerd wordt op die plekken wil natuurlijk niet zeggen dat het 'niet nuttig' is.
Ik ken de situatie daar goed genoeg om te kunnen constateren dat het daar niet nuttig is. Het is gewoon makkelijk cashen daar. Als ze hier in de straat gaan staan, dan pakken ze hooguit 4 a 5 moedertjes die te hard rijden en voor de rest komt er haast geen verkeer meer voorbij. Het gaat om het halen van hun quota. Als je dat niet snapt :')
  maandag 5 september 2011 @ 20:37:24 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101605899
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ken de situatie daar goed genoeg om te kunnen constateren dat het daar niet nuttig is. Het is gewoon makkelijk cashen daar. Als ze hier in de straat gaan staan, dan pakken ze hooguit 4 a 5 moedertjes die te hard rijden en voor de rest komt er haast geen verkeer meer voorbij. Het gaat om het halen van hun quota. Als je dat niet snapt :')
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik er meer van snap dan jij.
pi_101605992
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat ze op bepaalde plaatsen staan om de verkeersveiligheid te verhogen?
  maandag 5 september 2011 @ 20:38:55 #62
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101606015
Buiten proportie.
pi_101606030
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)? Volgens mij écht niet de verkeersveiligheid. Dat is gewoon willen cashen (en dat lukt ze overigens best goed ;))
pi_101606131
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:39 schreef Athmozz het volgende:

[..]

wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)? Volgens mij écht niet de verkeersveiligheid. Dat is gewoon willen cashen (en dat lukt ze overigens best goed ;))
quote:
Boetequotum in hele land

Vrijwel alle politiekorpsen, dus niet alleen in Rotterdam Rijnmond, werken met een quotum uit te schrijven boetes. In sommige gevallen gaat het zelfs om 250 boetes per jaar.Het korps Rotterdam Rijnmond zou de agenten een quotum opleggen van 120 bonnen per jaar. Volgens de korpsleiding betreft het hier slechts een contract met één persoon. Het regiokorps Utrecht legt volgens een politieman een quotum van vijftig bonnen per kwartaal op aan aspirant-agenten. "Gebeurt dat niet dan krijgen ze een onvoldoende beoordeling en geen periodieke salarisverhoging. Als ze tweemaal het quotum niet halen, volgt ontslag."

Diverse partijen in de Tweede Kamer willen morgen verantwoordelijk minister Hirsch Ballin over de kwestie aan de tand voelen. "We slaan door als een goeie agent die z'n quotum niet haalt z'n periodiek niet krijgt", zo zegt PvdA-Kamerlid Kuiken. Volgens de VVD is juist dit systeem 'de oorzaak van onzinboetes'.

http://www.spitsnieuws.nl(...)um_in_hele_land.html

maandag 5 september 2011 @ 20:44:03 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101606352
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:39 schreef Athmozz het volgende:

[..]

wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)?
Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.
  maandag 5 september 2011 @ 20:46:51 #66
136343 BasEnAad
pi_101606521
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.
pi_101606532
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:27 schreef Athmozz het volgende:
je weet evengoed dat je overal 100% aan de regeltjes houden in het verkeer gewoon onmogelijk is. Sta jij 's ochtends tijdens de spits een uur te wachten als je voorrang van rechts moet geven.? Neen, dan gooi jij je er ook gewoon tussen.
Lees ff de laatste zinnen van mijn post om 19:40:42
pi_101606589
quote:

[..]

als ik het een belachelijke regel vind, dan houd ik mij daar gewoon niet aan. En die ¤200 kunnen ze gerust steken waar ze willen, voor die keer dat je geflitst wordt ga ik het écht niet laten. Ik vind het gewoon belachelijk als zo'n 20 jarig agentje dat juist van school komt je dan de les gaat spellen over verkeersveiligheid. Dat hij tenminste gewoon rechtuit is, en toegeeft dat het puur is om te cashen.
pi_101606604
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:46 schreef BasEnAad het volgende:
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.
Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken? :?
pi_101606607
quote:

[..]

Nee, ik vind dat er gehandhaafd moet worden op plaatsen waar het echt nodig is. Plaatsen waar dat minder nodig is, moeten ze niet misbruiken om hun boetequotum te halen.

Maar goed, handhaven of niet... ik vind de bedragen van de opgelegde sanctie vaak buiten proportie. Zoals hierboven ook al meerdere malen is aangegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 20:49:35 ]
  maandag 5 september 2011 @ 20:50:22 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101606753
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ik het een belachelijke regel vind, dan houd ik mij daar gewoon niet aan. En die ¤200 kunnen ze gerust steken waar ze willen, voor die keer dat je geflitst wordt ga ik het écht niet laten.
Nou, prima toch. Dat moet je helemaal zelf weten.

quote:
Ik vind het gewoon belachelijk als zo'n 20 jarig agentje dat juist van school komt je dan de les gaat spellen over verkeersveiligheid. Dat hij tenminste gewoon rechtuit is, en toegeeft dat het puur is om te cashen.
Dit is werkelijk zo achterlijk dat ik er niet eens op in ga.
  maandag 5 september 2011 @ 20:51:15 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101606811
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken? :?
De logica van sommige mensen vind ik af en toe best vermakelijk :D
pi_101606838
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dit is werkelijk zo achterlijk dat ik er niet eens op in ga.
ik rij zo'n 40.000km per jaar te hard op snelwegen, en dat zo'n 4 jaar al ongeveer. 0 ongelukken op snelwegen. lijkt me toch iets te zeggen over mijn inschattingsvermogen...
pi_101606875
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

De logica van sommige mensen vind ik af en toe best vermakelijk :D
ja je hoort niemand dat sinds er geflitst wordt de verkeersveiligheid evenredig is toegenomen.
  maandag 5 september 2011 @ 20:55:24 #75
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607104
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja je hoort niemand dat sinds er geflitst wordt de verkeersveiligheid evenredig is toegenomen.
Natuurlijk neemt het niet evenredig toe, je hebt altijd mensen die zich er niks van aantrekken en gewoon te hard blijven rijden.
pi_101607210
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:51 schreef Athmozz het volgende:
ik rij zo'n 40.000km per jaar te hard op snelwegen, en dat zo'n 4 jaar al ongeveer. 0 ongelukken op snelwegen. lijkt me toch iets te zeggen over mijn inschattingsvermogen...
En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?
pi_101607218
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Natuurlijk neemt het niet evenredig toe, je hebt altijd mensen die zich er niks van aantrekken en gewoon te hard blijven rijden.
Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan? :')
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:01 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607281
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan? :')
Nee het is niet zinloos, en dat heb je mij ook niet horen zeggen. Het is zelfs zinvol.
pi_101607291
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat de verkeersveiligheid niet evenredig toeneemt, wil niet zeggen dat het niet toeneemt.
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:40 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607320
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?
Hij denkt dat hij het beter weet dan die agent :')
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:58 #81
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_101607338
Godverdegodver WEER gaan de boetes in het verkeer omhoog :r :r
Wat is het toch lekker gemakkelijk he, 10 km te hard, bijna 100 euro :') Whahaha en dat noemen ze dan "hufterig" :') Kans-loos :r

En voor alle moraalridders in dit topic die beweren altijd netjes 30 te rijden: Ik geloof er geen ene flikker van dat jij nooit eens 40 per ongeluk rijdt!
pi_101607371
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Door die boetes help je de verkeersveiligheid geen klote en sta je met je manuren op plekken die je beter ergens anders nuttiger had kunnen besteden waar het wél de verkeersveiligheid ten goede komt.
pi_101607380
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat de verkeersveiligheid niet evenredig toeneemt, wil niet zeggen dat het niet toeneemt.
Het neemt af. Mensen schrikken een gaan plotseling op de rem trappen of snel de gordel omdoen... dat soort dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 20:59:44 ]
pi_101607417
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef RedFever007 het volgende:
En voor alle moraalridders in dit topic die beweren altijd netjes 30 te rijden: Ik geloof er geen ene flikker van dat jij nooit eens 40 per ongeluk rijdt!
Er is niemand in dit topic geweest die zegt altijd netjes 30 te rijden...
pi_101607454
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk wel :)
pi_101607582
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:00 schreef Athmozz het volgende:
dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk wel :)
Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.
  maandag 5 september 2011 @ 21:03:21 #87
142400 RedFever007
pi_101607664
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wel aan de hoogte van de Griekse staatskas ^O^
  maandag 5 september 2011 @ 21:03:55 #88
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607703
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

En wie zegt dat jij het altijd bij het rechte eind hebt als het gaat om inschatten?

En verder heeft hij natuurlijk gewoon alle recht om je die boete te geven, je overtreedt immers de wet.
pi_101607746
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.
Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.

Dan ben je echt niet meer serieus te nemen :')
  maandag 5 september 2011 @ 21:05:00 #90
142400 RedFever007
pi_101607798
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.

De politie is in Nederland al jarenlang niet meer serieus te nemen :')
pi_101607799
quote:

[..]

En jij vind het dan ook niet erg als ze buiten proportie zijn?
pi_101607804
quote:

[..]

uiteraard. Ik ga er ook nooit een probleem van maken om een boete te betalen, wel een sport om zo min mogelijk geflitst te worden (logisch lijkt me). Ik kan het alleen niet af dat ze zich in alle bochten proberen wringen om toch nog eens belerend het vingertje op te steken om te melden dat je levensgevaarlijk bezig bent, terwijl dat helemaal de reden niet is van het flitsen (en ook niet het geval is)

Als je kijkt naar de ongevalstatistieken in Belgie en de relatie tussen zware ongelukken & alcoholintoxicatie, heb ik véél liever dat ze daar eens extra op inzetten. Bij meer dan 30% van de ongelukken waarbij er slachtoffers (zwaargewond of dood) is een van beide partijen geintoxiceerd. Waarom daar niet eens achteraan gaan? Helaas zie ik nog véél vaker flitscontroles dan dat ik alcoholcontroles zie...
pi_101607856
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:04 schreef ArnosL het volgende:

Pak je BB gun en schiet hun achterruit aan diggelen.
pi_101607859
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:05 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

De politie is in Nederland al jarenlang niet meer serieus te nemen :')
Dat is waar idd, maar dat komt grotendeels door de politiek.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:05 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Pak je BB gun en schiet hun achterruit aan diggelen.
:')
  maandag 5 september 2011 @ 21:06:31 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607902
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Persoonlijk worden :')

Wanneer is het jouw wel te dol dan, als je 1600 euro moet betalen voor 10 km te hard?
Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
  maandag 5 september 2011 @ 21:07:42 #96
142400 RedFever007
pi_101607980
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef De Moraalridder het volgende:

[..]

Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
pi_101607996
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef kwiwi het volgende:
Het wordt mij nooit te heet, maar sommige opmerkingen hier zijn zo idioot dat serieus er op ingaan geen zin heeft.
Kun je mij dan uitleggen wat er dan zo idioot aan is aan mijn opmerking?
pi_101608078
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En die ene keer dat je even niet op de snelheid let omdat je in gedachten bent en je vervolgens 130 Euro moet aftikken, vind je dan ook niet erg.

Goh meid.... je bent bijna perfect :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 21:09:33 ]
  maandag 5 september 2011 @ 21:10:18 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608134
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Kun je mij dan uitleggen wat er dan zo idioot aan is aan mijn opmerking?
Je hebt gewoon overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt, hoe moet ik er dan in godsnaam nog serieus op ingaan? Je roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?
pi_101608147
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het wordt mij nooit te heet, maar sommige opmerkingen hier zijn zo idioot dat serieus er op ingaan geen zin heeft.
Je raakt in de minderheid en daar kun je niet zo goed tegen. Je moraalpraatjes zijn tegen dovemansoren gericht en dat doet pijn :Y
pi_101608157
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
En die ene keer dat je even niet op de snelheid let omdat je in gedachten bent en je vervolgens 130 Euro moet aftikken, vind je dan ook niet erg.

Goh meid.... je bent bijna perfect :)
Ik denk er net zo over als kwiwi.
Als ik te snel rij omdat ik in gedachten ben, en ik krijg een boete, dan ben ik boos op mezelf, niet op de wetgever. IK rij te snel, dat doet niemand anders.
  maandag 5 september 2011 @ 21:10:38 #102
142400 RedFever007
pi_101608159
Het heeft natuurlijk geen ene flikker te maken met verkeersveiligheid maar alles met het innen van zoveel mogelijk geld van de burger :)

En het is ook zo lekker makkelijk. Flitser opbouwen, in de auto gaan zitten, uurtje of twee wachten, koffie dr bij, krantje erbij. Heerlijk O+

Ohja, soms moet je met zo'n gun achter de boom staan in de regen. Dat is altijd jammer ;( Dan maar snel terug naar het bureau, wel 25 km te hard. Dat mag want Oom Agent moet snel droge kleertjes aan anders wordt hij ziek :'(
  maandag 5 september 2011 @ 21:11:24 #103
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608204
quote:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Het is tenslotte m'n eigen schuld. En daardoor let ik daarna wel weer beter op omdat ik geen zin heb om nog een keer geld kwijt te zijn.
pi_101608212
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef kwiwi het volgende:
Je hebt gewoon overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt, hoe moet ik er dan in godsnaam nog serieus op ingaan? Je roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze beter op een gevaarlijk punt gaan staan in plaats van op een snelweg waar ze alleen maar staan om te cashen.
  maandag 5 september 2011 @ 21:12:30 #105
142400 RedFever007
pi_101608283
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Het is tenslotte m'n eigen schuld. En daardoor let ik daarna wel weer beter op omdat ik geen zin heb om nog een keer geld kwijt te zijn.
Ach flikker toch op :D Wat een onzin _O- :')
  maandag 5 september 2011 @ 21:12:33 #106
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608290
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je raakt in de minderheid en daar kun je niet zo goed tegen. Je moraalpraatjes zijn tegen dovemansoren gericht en dat doet pijn :Y
En weer vanalles roepen dat niet klopt :D Volgende keer als je me tegenkomt in een discussie moet je eens beter opletten, dan zie je dat ik juist altijd de kant van de minderheid kies (omdat ik dat leuk vind) ;)
pi_101608388
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk er net zo over als kwiwi.
Als ik te snel rij omdat ik in gedachten ben, en ik krijg een boete, dan ben ik boos op mezelf, niet op de wetgever. IK rij te snel, dat doet niemand anders.
Je juicht ook toe dat boetes hoger worden.. toch?

Is het bewezen dat het rijgedrag van de automobilist verbetert, indien de boetes hoger zijn? Dus m.a.w. in de landen met de hoogste boetes worden relatief gezien de minste boetes uitgedeeld?

Als dat niet zo is, dan gaat het dus gewoon om het harvesten van zoveel mogelijk geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 21:16:22 ]
  maandag 5 september 2011 @ 21:14:39 #108
136343 BasEnAad
pi_101608417
quote:

[..]

Rijgedrag heb je niet altijd in de hand, soms is het voor de doorstroming beter even iets harder te rijden, of ben je niet constant op de teller aan het kijken en rijd je iets te hard. De boetes voor te hard rijden zijn in geen verhouding tot andere straffen in Nederland. De overheid verhoogt de boetes enkel voor de extra inkomsten en daar mag best wat van gezegd worden.
pi_101608486
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef RedFever007 het volgende:
Het heeft natuurlijk geen ene flikker te maken met verkeersveiligheid maar alles met het innen van zoveel mogelijk geld van de burger :)

En het is ook zo lekker makkelijk. Flitser opbouwen, in de auto gaan zitten, uurtje of twee wachten, koffie dr bij, krantje erbij. Heerlijk O+

Ohja, soms moet je met zo'n gun achter de boom staan in de regen. Dat is altijd jammer ;( Dan maar snel terug naar het bureau, wel 25 km te hard. Dat mag want Oom Agent moet snel droge kleertjes aan anders wordt hij ziek :'(
Hier staan ze eigenlijk alleen met mooi weer te laseren. Ook zoiets :')
pi_101608588
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je juicht ook toe dat boetes hoger worden.. toch?
Toejuichen is een heel groot woord, maar ik heb er geen problemen mee als boetes verhoogd worden.
pi_101608591
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

e roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?
Ik ga vb niet eens ontkennen dat overdreven snelheid kan leiden tot meer ongelukken. Als je dat op plaatsen doet waar het gewoon niet lukt, heb je idd een probleem.

Echter zoals al gemeld, komen er onderzoeken uit waaruit blijkt dat dronken rijden véél meer aan de basis ligt van zware ongelukken dan overdreven snelheid. Ik ben deze week 5 flitsers tegengekomen, en geen enkele alcoholcontrole... Als het écht om verkeersveiligheid zou gaan en het verlagen van het slachtofferaantal, zouden ze zich meer toespitsen op het rijden onder invoed. De echt gevaarlijke punten rijdt sowieso niemand nog te snel, want die staan al vol flitspalen ;)
  maandag 5 september 2011 @ 21:17:34 #112
136343 BasEnAad
pi_101608638
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Toejuichen is een heel groot woord, maar ik heb er geen problemen mee als boetes verhoogd worden.
Waar ligt de grens dan qua hoogte?
pi_101608642
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En weer vanalles roepen dat niet klopt :D Volgende keer als je me tegenkomt in een discussie moet je eens beter opletten, dan zie je dat ik juist altijd de kant van de minderheid kies (omdat ik dat leuk vind) ;)
Zal ik doen, modelburgertje :*
pi_101608664
Volgens mij zijn dat van die automobilisten die op een 80km-weg een auto die 78 rijdt gaan inhalen met 80 km/u :P Totaal geen interpretatie van de verkeersregels of het inzicht om te doen wat eigenlijk het beste is.. GAS GEVEN! :D
pi_101608735
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:17 schreef BasEnAad het volgende:
Waar ligt de grens dan qua hoogte?
Voor mij is er geen grens.
Ik zal bij elke verhoging meer mijn best doen om mij aan de regels te houden.
  maandag 5 september 2011 @ 21:19:10 #116
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608752
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Rijgedrag heb je niet altijd in de hand, soms is het voor de doorstroming beter even iets harder te rijden, of ben je niet constant op de teller aan het kijken en rijd je iets te hard.
Ook dat heb je zelf in de hand hoor.

quote:
De boetes voor te hard rijden zijn in geen verhouding tot andere straffen in Nederland. De overheid verhoogt de boetes enkel voor de extra inkomsten en daar mag best wat van gezegd worden.
En dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens helemaal met je eens ben. De sancties staan totaal niet in verhouding.
  maandag 5 september 2011 @ 21:20:00 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608813
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zoals elk weldenkend mens zonder onuitputbare voorraad geld.
pi_101608817
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:19 schreef kwiwi het volgende:
En dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens helemaal met je eens ben. De sancties staan totaal niet in verhouding.
Maar moeten dan de verkeersboetes omlaag of de bekeuring voor winkeldiefstal omhoog :D
pi_101608867
quote:

[..]

Jij gaat uit voorzorg gewoon 40 rijden waar je 50 mag. :')
  maandag 5 september 2011 @ 21:21:09 #120
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608900
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Maar moeten dan de verkeersboetes omlaag of de bekeuring voor winkeldiefstal omhoog :D
Dat tweede uiteraard. Net zoals dat ik vind dat de straffen voor moord en doodslag ontzettend hard omhoog mogen.
pi_101608906
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Quote ff waar ik dat zeg?
  maandag 5 september 2011 @ 21:21:29 #122
136343 BasEnAad
pi_101608928
quote:

[..]

Met zo'n argumentatie kun je hiervoor ook de doodstraf verdedigen. De overheid is er voor de burger en niet andersom.
  maandag 5 september 2011 @ 21:21:46 #123
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608944
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom zou je 40 rijden als je ook 49/50 kunt rijden :')
  maandag 5 september 2011 @ 21:22:19 #124
142400 RedFever007
pi_101608988
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat tweede uiteraard. Net zoals dat ik vind dat de straffen voor moord en doodslag ontzettend hard omhoog mogen.
Ik ben er voor om iedereen die meer dan 10 km te hard rijdt ter plekke te executeren ^O^
pi_101609001
quote:

[..]

van die mensen met een 15 jaar oude wagen die 50 op de teller gaan rijden zijn even irritant. Je mag er 50, rijd dan 55 op je teller of je zit in realiteit nog geen 45 te rijden...
pi_101609044
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:22 schreef Athmozz het volgende:

[..]

van die mensen met een 15 jaar oude wagen die 50 op de teller gaan rijden zijn even irritant. Je mag er 50, rijd dan 55 op je teller of je zit in realiteit nog geen 45 te rijden...
Idd. Gewoon 60 op de teller als je 50 mag ^O^
  maandag 5 september 2011 @ 21:23:31 #127
136343 BasEnAad
pi_101609076
quote:

[..]

In theorie ja. Je kunt soms ongelukken voorkomen door even iets door te rijden en niemand kijkt 100% van de tijd op de teller, je moet immers ook op de weg letten.

quote:
[..]

Dit valt wat mij betreft dan ook onder machtsmisbruik.
pi_101609080
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zoals elk weldenkend mens zonder onuitputbare voorraad geld.
Ook zoiets.. de gewone man voelt het harder in zijn portemonnee.
  maandag 5 september 2011 @ 21:24:01 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101609103
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Met zo'n argumentatie kun je hiervoor ook de doodstraf verdedigen. De overheid is er voor de burger en niet andersom.
En aangezien sommige burgers de veiligheid van anderen maar in gevaar blijven brengen, ondanks steeds hoger wordende boetes, zullen ze steeds weer nieuwe sancties moeten invoeren
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:22 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik ben er voor om iedereen die meer dan 10 km te hard rijdt ter plekke te executeren ^O^
.
In het kader van 'in verhouding staan', kan dan natuurlijk niet (in de huidige maatschappij) :+
  maandag 5 september 2011 @ 21:24:31 #130
142400 RedFever007
pi_101609144
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand met een dikke A6 onder kont maakt zich echt niet druk over 100 euro boete, of 400 euro :)
pi_101609177
quote:

[..]

Omdat je dan minder marge hebt. Iedereen gaat wel eens over zijn snelheid heen.
  maandag 5 september 2011 @ 21:25:41 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101609225
quote:

[..]

Dat vind ik ook oneerlijk. Ik ben voor een systeem waarbij je naar inkomen beboet wordt. Hoewel ook dat niet feilloos is want rijkere mensen weten hun inkomen toch wel (voor een groot deel) weg te sluizen. Maar het zou al een kleine verbetering zijn.
  maandag 5 september 2011 @ 21:25:43 #133
136343 BasEnAad
pi_101609229
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En aangezien sommige burgers de veiligheid van anderen maar in gevaar blijven brengen, ondanks steeds hoger wordende boetes, zullen ze steeds weer nieuwe sancties moeten invoeren
Dat moet helemaal niet. Je kunt als overheid de burgers niet 100% onder controle houden en dat moet je als overheid helemaal niet willen. De grens is allang bereikt, Utopia bestaat niet.
pi_101609237
quote:

[..]

degene die continu te snel rijdt voelt het ook in zijn portemonnee hoor ;). Als ik mijn 40.000 snelwegkilometers aan 120 rijd, zou ik rond de 2400l diesel per jaar verbruiken. Door ze aan 160 te rijden verbruik ik rond de 4000l diesel per jaar. Een verschil van om en bij de ¤2000 op jaarbasis. Juist hetzelfde voor de slijtage aan je remmen / banden, gaat allemaal véél harder dan.
  maandag 5 september 2011 @ 21:26:53 #135
142400 RedFever007
pi_101609307
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens zijn er ook talloze mensen die levens in gevaar brengen door op zaterdagavond met messen op stap te gaan, met 5 man een oude man overvallen, zeer gewelddadige inbraken plegen, mensen mishandelen op straat. Kijk eens in de probleemwijken, maar nee: die mensen krijgen reisjes naar Marokko of een theekransje met de burgemeester aangeboden :X
pi_101610158
quote:

[..]

Die speelden daar in de jaren '80 ook al, terwijl je daar toen nog met bijna lichtsnelheid (lees: 50 km/u) mocht rondrazen. Het leek indertijd wel circuitpark Zandvoort, geen wonder dat er een vrijwel complete generatie uitgeroeid is destijds...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 5 september 2011 @ 22:05:42 #137
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_101611783
En dan word de EMG a 800 nog even vergeten waar iedere agentje een overtreder voor kan aanmelden bij staande houding.

Het CBS (commerciele instelling) beslist dan of je het wel nodig hebt :'). Je kan onderhand beter straatrover worden dan verkeersdelicuent :r
pi_101612122
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:05 schreef Revolution-NL het volgende:
En dan word de EMG a 800 nog even vergeten waar iedere agentje een overtreder voor kan aanmelden bij staande houding.

Het CBS (commerciele instelling) beslist dan of je het wel nodig hebt :'). Je kan onderhand beter straatrover worden dan verkeersdelicuent :r
Wat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek hier nou weer mee te maken?
  maandag 5 september 2011 @ 22:12:39 #139
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_101612284
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek hier nou weer mee te maken?
Ah typo, bedankt voor de attentie ;).
Ik bedoel het CBR maar dat had je zelf vast ook wel begrepen ;)
  maandag 5 september 2011 @ 22:55:55 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101615305
quote:

Wat is een EMG ?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_101616088
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat is een EMG ?
Dat is de Educatieve Maatregel Gedrag, ook wel bekend als de huftercursus. Kost naast de genoemde 800 euro overigens als je pech hebt ook nog drie vakantiedagen (de duur van de cursus). Leg je die cursus met goed gevolg af krijg je je rijbevoegdheid terug. Zo niet, dan wordt je rijbewijs ongeldig verklaard en mag je weer gaan lessen om het roze pasje opnieuw te halen.
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat vind ik ook oneerlijk. Ik ben voor een systeem waarbij je naar inkomen beboet wordt. Hoewel ook dat niet feilloos is want rijkere mensen weten hun inkomen toch wel (voor een groot deel) weg te sluizen. Maar het zou al een kleine verbetering zijn.
Het Scandinavische model, zogezegd.

[ Bericht 30% gewijzigd door Ferdo op 05-09-2011 23:13:04 ]
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:34:49 #142
56749 BlaZ
pi_101621088
quote:

[..]

Dat werkt niet, veel te veel administratieve rompslomp. Bovendien heel gemakkelijk te omzeilen.
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:37:43 #143
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_101621120
quote:

[..]

Half Nederland is tegenwoordig een 30km-zone
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:40:16 #144
56749 BlaZ
pi_101621151
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat is de Educatieve Maatregel Gedrag, ook wel bekend als de huftercursus. Kost naast de genoemde 800 euro overigens als je pech hebt ook nog drie vakantiedagen (de duur van de cursus). Leg je die cursus met goed gevolg af krijg je je rijbevoegdheid terug. Zo niet, dan wordt je rijbewijs ongeldig verklaard en mag je weer gaan lessen om het roze pasje opnieuw te halen.

Wanneer ben je precies een hufter? 55kmph in een 30kmph zone? 200 op de snelweg?
0,5 seconden te laat door rood rijden?

Ik zal moeten oppassen vrees ik , laatste jaren in Mexico rondgereden en ga over maandje naar Nederland. Ben niet gewent aan snelheids limieten en verkeersregels dus.
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:42:00 #145
56749 BlaZ
pi_101621182
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 september 2011 01:37 schreef Nobu het volgende:

[..]

Half Nederland is tegenwoordig een 30km-zone
30km is ook geen snelheid om te rijden buiten woonerven. Om constant 30 te rijden moet je bij wijze van spreken continue op de teller kijken.
  dinsdag 6 september 2011 @ 01:47:59 #146
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101621244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 01:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]

30km is ook geen snelheid om te rijden buiten woonerven. Om constant 30 te rijden moet je bij wijze van spreken continue op de teller kijken.
Het is inderdaad op sommige delen BBK te gek voor woorden dat het 30 is. Maar als je echt door een rustige buurt rijd met veel buiten spelende kinderen en dan vooral in de zomer is 30 een prima snelheid.

Vind te hard rijden niet echt hufterig. Ik vind bumperkleven erger. Maar de staatskas moet weer gespekt worden en Den Haag weet precies wie ze daarvoor moeten pakken. Mensen die te hard rijden. In theorie betekent dit gewoon weer struikroverij op 80 wegen, 100 wegen of de snelweg waar het absoluut geen kwaad kan als het af en toe 20 km/h sneller gaat.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 6 september 2011 @ 02:35:47 #147
56749 BlaZ
pi_101621632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 01:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is inderdaad op sommige delen BBK te gek voor woorden dat het 30 is. Maar als je echt door een rustige buurt rijd met veel buiten spelende kinderen en dan vooral in de zomer is 30 een prima snelheid.

Een snelheidslimiet hoeft niet eens nodig te zijn. Je hoort gewoon je snelheid aan te passen aan de situatie. Zeker in wijken kan 30 al veel te hard zijn.

De enige wegen waar men gaat controleren zijn overigens de wegen die binnen een 30km zone vallen maar waar gewoon 50/70 gereden kan worden.
pi_101622466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 01:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wanneer ben je precies een hufter? 55kmph in een 30kmph zone? 200 op de snelweg?
0,5 seconden te laat door rood rijden?
Dat hangt in de eerste plaats af van de bui van de agent die de automobilist op de bon slingert, of hij/zij deze wel of niet voordraagt voor een EMG'tje. In de tweede plaats is het de bui van de CBR-medewerker in kwestie die de voordracht in behandeling neemt.

Verder zullen zaken als voorgeschiedenis van de bestuurder in kwestie ook meetellen. En het zal vaak niet gaan om één enkele overtreding, maar een opeenvolging van overtredingen in één enkel ritje.

Maar strakke richtlijnen zijn er ook niet voor.
pi_101622529
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:14 schreef Ferdo het volgende:
Maar strakke richtlijnen zijn er ook niet voor.
En dat kan ook niet, want elke situatie is anders op de weg.
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:21:23 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101622536
Ik ben ergens wel voor die verhoging, negeren van stopteken, niet stoppen voor een zebrapad, hard rijden in 30km zone zijn echt gevaarlijke zaken.
The truth was in here.
pi_101622924
quote:

[..]

Dat is om de simpele reden dat sommige mensen beschikken over het vermogen om kritisch te denken en derhalve de logica van het huidige flitsbeleid aan de kaak stellen. Het is vrij onlogisch om op snelwegen te flitsen (NL snelwegen zijn nagenoeg even veilig als de DLD snelwegen, terwijl de Duitsers op 50% van hun netwerk niet eens een snelheidslimiet hebben), het is ook onlogisch om te flitsen op wegen waar wel structureel te hard wordt gereden maar die niet bekend staan als een black spot. Daarentegen heeft het wel nut om gericht te controleren bij gevaarpunten, maar vreemd genoeg zie je ze daar nooit. Ik ken in mijn woonplaats diverse punten waar het link kan worden; ik ben binnen de bebouwde kom een paar keer op de foto gezet maar nooit op 1 van die punten, wel op de punten waar je makkelijk te hard kunt rijden zonder enige vorm van gevaar.
pi_101623008
quote:

[..]

Wil jij hier beweren dat je constant op je teller let? Als dat zo is, kan ik maar 1 advies geven: haal NU je rijbewijs door de shredder, you're a lethal accident waiting to happen.
pi_101623011
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:55 schreef justanick het volgende:
Dat is om de simpele reden dat sommige mensen beschikken over het vermogen om kritisch te denken en derhalve de logica van het huidige flitsbeleid aan de kaak stellen. Het is vrij onlogisch om op snelwegen te flitsen (NL snelwegen zijn nagenoeg even veilig als de DLD snelwegen, terwijl de Duitsers op 50% van hun netwerk niet eens een snelheidslimiet hebben), het is ook onlogisch om te flitsen op wegen waar wel structureel te hard wordt gereden maar die niet bekend staan als een black spot. Daarentegen heeft het wel nut om gericht te controleren bij gevaarpunten, maar vreemd genoeg zie je ze daar nooit. Ik ken in mijn woonplaats diverse punten waar het link kan worden; ik ben binnen de bebouwde kom een paar keer op de foto gezet maar nooit op 1 van die punten, wel op de punten waar je makkelijk te hard kunt rijden zonder enige vorm van gevaar.
Dat jij niet op die punten op de foto bent gezet, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze er nooit staan, zoals je beweert.
pi_101623087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat jij niet op die punten op de foto bent gezet, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze er nooit staan, zoals je beweert.
Laat ik het dan even sterker zetten: ik heb nog nooit een melding gezien dat ze daar staan. Waarmee de kans dat ze er af en toe c.q. regelmatig staan nihil is. Ze staan wel regelmatig te controleren op een 2x2 weg met een middenberm waar je letterlijk een huis in kunt plaatsen en een vmax van 50. Die iedereen negeert, omdat die idioot laag is (70 is logischer). Ze staan ook regelmatig op een 50-weg zonder zijstraten. Op beide wegen zijn er de afgelopen jaren geen serieuze ongevallen geregistreerd.
pi_101623633
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:03 schreef justanick het volgende:
Laat ik het dan even sterker zetten: ik heb nog nooit een melding gezien dat ze daar staan. Waarmee de kans dat ze er af en toe c.q. regelmatig staan nihil is. Ze staan wel regelmatig te controleren op een 2x2 weg met een middenberm waar je letterlijk een huis in kunt plaatsen en een vmax van 50. Die iedereen negeert, omdat die idioot laag is (70 is logischer). Ze staan ook regelmatig op een 50-weg zonder zijstraten. Op beide wegen zijn er de afgelopen jaren geen serieuze ongevallen geregistreerd.
Jij bent niet bevoegd om te bepalen welke snelheid er waar gereden mag worden. Daar heeft de maatschappij anderen voor in dienst genomen. Jij hebt je gewoon te houden aan de regels, of je die nu logisch vindt of niet, en of jij dat een gevaarlijke plaats vindt of niet. Als je dat niet doet, heb je kans dat je een boete krijgt. Zo simpel is het.
pi_101624037
Kunnen ze niet gewoon vooraf bekeuren in de trant van u heeft een auto en u rijdt vast wel eens te hard :').
Get it and Bet it
pi_101624159
quote:

Als het nou echt zo was dat alle 30 en 60 zones werden aangelegd omdat een hogere snelheid gevaarlijk is... Helaas is het in de praktijk oogkleppen op en hele gebieden 30/60 km/u zonder te kijken naar de situatie.

En om dan bij overtredingen dit soort belachelijke boetes te willen innen? :N
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_101624225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het nou echt zo was dat alle 30 en 60 zones werden aangelegd omdat een hogere snelheid gevaarlijk is... Helaas is het in de praktijk oogkleppen op en hele gebieden 30/60 km/u zonder te kijken naar de situatie.

En om dan bij overtredingen dit soort belachelijke boetes te willen innen? :N
ga een petitie starten.

Ik denk eerder dat de meeste automobilisten oogkleppen ophebben en denken dat ze alles mogen.
pi_101624310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef macca728 het volgende:

ga een petitie starten.

Ik denk eerder dat de meeste automobilisten oogkleppen ophebben en denken dat ze alles mogen.
Wat jij denkt zal mij werkelijk jeuken eerlijk gezegd. Als je geen weerwoord hebt, houd dan gewoon je waffel!
pi_101624355
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat jij denkt zal mij werkelijk jeuken eerlijk gezegd. Als je geen weerwoord hebt, houd dan gewoon je waffel!
en daarmee bevestig je mijn vooroordeel.
pi_101624414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:04 schreef macca728 het volgende:

en daarmee bevestig je mijn vooroordeel.
Ik geef mijn mening op een forum en jij wenst mij de mond te snoeren en als je dan de wind van voren krijgt ligt het aan de ander...

Jij bent zeker zo iemand die op de snelweg links blijft plakken met 95 op de teller en die de rechtsinhaler uitmaakt voor asociaal, is het niet?
pi_101624507
Maar feit blijft: of je wel of niet tegen boetes aanloopt heb je in de eerste plaats zélf in de hand. Geklaag over de noodzaak, het geniepige karakter van controles, het al of niet ingericht zijn van de weg op de maximumsnelheid ter plaatse, etc. doet daar geen moer aan af.
pi_101624562
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:12 schreef Ferdo het volgende:
Maar feit blijft: of je wel of niet tegen boetes aanloopt heb je in de eerste plaats zélf in de hand. Geklaag over de noodzaak, het geniepige karakter van controles, het al of niet ingericht zijn van de weg op de maximumsnelheid ter plaatse, etc. doet daar geen moer aan af.
precies, gewoon je zoveel mogelijk aan de regels houden en die aso's moeten nu meer boetes betalen.

Prima maatregel toch ?
pi_101624805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:15 schreef macca728 het volgende:
precies, gewoon je zoveel mogelijk aan de regels houden en die aso's moeten nu meer boetes betalen.

Prima maatregel toch ?
Met hun geld word ik geholpen (betere wegen, etc). Vooral doen :Y
pi_101624827
Boetes uitschrijven als je te hard rijdt is niks mis mee, maar het probleem is dat het al sinds jaar en dag het verkeerde doel voor ogen heeft, namelijk incasseren van geld en nagenoeg niks meer te maken heeft met verhogen van de veiligheid.

Als ze staan te flitsen op die prachtige vijfbaans A2 waar je maar 100 mag dan kun je dat toch niet verkopen als ter bevordering van de veiligheid? Net als dat er nu een heleboel 30 en 60 zones zijn gekomen waar je met gemak gewoon 50 of 80 kan rijden.

Of dat een 50 km weg in de stad letterlijk bezaaid staat met flitspalen. Of dat ze staan te flitsen midden in de nacht op een lege snelweg. Functioneel nut is echt 0,0.

En dit is gewoon precies hetzelfde, tenminste voor die 30 km/u zones. Andere zaken ben ik het wel mee eens, want door rood rijden of geen voorrang verlenen is gewoon onverantwoord.
pi_101624962
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met hun geld word ik geholpen (betere wegen, etc). Vooral doen :Y
De hoeveelheid geld die de overheid aan legale weggebruikers verdient is vele malen meer dan wordt uitgegeven aan de weginfrastructuur. Dus die boetes komen ergens anders op de rijksbegroting terug.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101624970
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:12 schreef Ferdo het volgende:
Zo beschouwd is de doodstraf voor 10 km/u te hard rijden nog goed te praten, want je had het in de eerste plaats zelf in de hand...

Boetes horen in overeenstemming te zijn met de gepleegde overtreding.

En snelheidslimieten horen in overeenstemming te zijn met redelijke normen (en ook een geitenwollensokkenvereniging als de ANWB heeft op dat punt veel kritiek).
pi_101624990
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij bent niet bevoegd om te bepalen welke snelheid er waar gereden mag worden. Daar heeft de maatschappij anderen voor in dienst genomen. Jij hebt je gewoon te houden aan de regels, of je die nu logisch vindt of niet, en of jij dat een gevaarlijke plaats vindt of niet. Als je dat niet doet, heb je kans dat je een boete krijgt. Zo simpel is het.
Ah, dus als iemand vandaag een wet maakt waarin staat dat jij de rest van je leven niet meer mag eten dan doe je dat ook blind? Er zijn wegen waarbij de vmax onrealistisch laag is. Dat kun je objectief vaststellen door te kijken naar de gemiddelde snelheid van de automobilisten op de weg; is die hoger dan de vmax, dan klopt er iets niet aan de weginrichting of de maximumsnelheid op die weg. Dan kun je dat inzetten als kassalocatie (veel flitsen); je kunt er ook voor zorgen dat je 1 van de 2 genoemde zaken aanpast. In het kader van de verkeersveiligheid is de laatste optie uiteraard verreweg preferabel.

Verder zie ik niet in waarom ik geen kritiek mag leveren op het handhavingsbeleid. Een beleid waarbij verkeersveiligheid blijkbaar niet de 1e prioriteit is, anders had het er anders uitgezien.
pi_101625059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:32 schreef justanick het volgende:

[..]

Ah, dus als iemand vandaag een wet maakt waarin staat dat jij de rest van je leven niet meer mag eten dan doe je dat ook blind? Er zijn wegen waarbij de vmax onrealistisch laag is. Dat kun je objectief vaststellen door te kijken naar de gemiddelde snelheid van de automobilisten op de weg; is die hoger dan de vmax, dan klopt er iets niet aan de weginrichting of de maximumsnelheid op die weg. Dan kun je dat inzetten als kassalocatie (veel flitsen); je kunt er ook voor zorgen dat je 1 van de 2 genoemde zaken aanpast. In het kader van de verkeersveiligheid is de laatste optie uiteraard verreweg preferabel.
Daar bestaat geen twijfel meer over. D'r zit tegenwoordig echter ook milieu in de afweging. Dus hoewel er zeker plekken zijn waar veilig harder kan worden gereden, wordt dit niet gedaan uit milieu-gerelateerde overwegingen. Dat gaat dus niet over verkeersveiligheid, dat klopt.
pi_101625120
Ik hoop dat ze hier eens komen controleren. Een 30-kilometer weg met meerdere onoverzichtelijke kruisingen waar het gros minstens 50 rijdt. Lekker handig als er nooit gecontroleerd wordt... :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_101625138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:32 schreef justanick het volgende:

[..]

Verder zie ik niet in waarom ik geen kritiek mag leveren op het handhavingsbeleid. Een beleid waarbij verkeersveiligheid blijkbaar niet de 1e prioriteit is, anders had het er anders uitgezien.
edit
pi_101625145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:35 schreef waht het volgende:

[..]

Daar bestaat geen twijfel meer over. D'r zit tegenwoordig echter ook milieu in de afweging. Dus hoewel er zeker plekken zijn waar veilig harder kan worden gereden, wordt dit niet gedaan uit milieu-gerelateerde overwegingen. Dat gaat dus niet over verkeersveiligheid, dat klopt.
Hetzelfde geldt ook voor de 80 km/h-zones die momenteel rond de grote steden te vinden zijn.
pi_101625155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef waht het volgende:
De hoeveelheid geld die de overheid aan legale weggebruikers verdient is vele malen meer dan wordt uitgegeven aan de weginfrastructuur. Dus die boetes komen ergens anders op de rijksbegroting terug.
Vind ik ook prima. Het gaat immers om geld van anderen die mijn leven beter/makkelijker maken.
pi_101625171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:35 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, maar dan hebben we het vaak over snelwegen rond grote steden (A10 West, bijv). Als er daar objectief kan worden aangetoond dat de luchtkwaliteit baat heeft bij een lagere vmax, kun je die invoeren. Liefst dynamisch (dus afhankelijk van verkeersdrukte), zodat er kan worden gezorgd voor een optimale doorstroming.
pi_101625198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt ook voor de 80 km/h-zones die momenteel rond de grote steden te vinden zijn.
Eh, nee. Die worden vaak aangelegd omdat er een subsidiepotje is voor wegen die aan de 'duurzaam veilig' criteria voldoen. Komt er op neer dat gemeenten een subsidie kunnen krijgen als ze een weg downgraden van 80 naar 60. De verkeersveiligheid om de betreffende weg lijkt daarvoor overigens volstrekt irrelevant te zijn.
pi_101625245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Eh, nee. Die worden vaak aangelegd omdat er een subsidiepotje is voor wegen die aan de 'duurzaam veilig' criteria voldoen. Komt er op neer dat gemeenten een subsidie kunnen krijgen als ze een weg downgraden van 80 naar 60. De verkeersveiligheid om de betreffende weg lijkt daarvoor overigens volstrekt irrelevant te zijn.
Alleen heb ik het over snelwegen, niet over interlokale wegen. ;)
pi_101625249
quote:

Klopt.

Ik heb niet al te lang geleden vanuit mijn politieke functie geprotesteerd tegen die gang van zaken en hoewel beaamd wordt dat de verkeersveiligheid niet gediend wordt met die snelheidsverlaging gaan de plannen gewoon door.
pi_101625293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:39 schreef justanick het volgende:

[..]

Klopt, maar dan hebben we het vaak over snelwegen rond grote steden (A10 West, bijv). Als er daar objectief kan worden aangetoond dat de luchtkwaliteit baat heeft bij een lagere vmax, kun je die invoeren. Liefst dynamisch (dus afhankelijk van verkeersdrukte), zodat er kan worden gezorgd voor een optimale doorstroming.
Dynamische snelheden lijken mij ook een degelijke volgende stap, aangezien het nu toch al enigszins wordt gedaan.
pi_101625352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:25 schreef _VoiD_ het volgende:
Of dat ze staan te flitsen midden in de nacht op een lege snelweg. Functioneel nut is echt 0,0.

Ik rij veel in de nacht, maar de eerste keer dat 'ze' staan te flitsen (dus een mobiele flitscontrole met bemanning) op een plek waar niet op dat moment tig wegwerkers druk bezig zijn moet ik nog tegenkomen. Als je 's nachts geflitst wordt, dan let je kennelijk niet goed op je omgeving want dan is het gewoon een vaste flitspaal die langs de snelweg altijd goed zichtbaar zijn. En als je als een bestuurder dingen in je omgeving 'mist', dan ben je niet geheel veilig bezig. Zeker in combinatie met een hoge snelheid is dat een zeker gevaar.

En nee, ik ben zeker niet het braafste jongetje uit de klas. Als ik met aanhanger 's nachts vanuit Limburg terug moet naar Utrecht dan staat de (geijkte!) teller ook wel eens op 100-105. En dan komt er wel eens een KLPD-er naast je rijden die gebaart dat je het wat rustiger aan moet doen. Maar zolang verder alles in orde lijkt zet een KLPD-er je echt niet aan de kant voor 10-15 km te hard op de snelweg.

En voor een ieder die moeite heeft om een snelheid constant vast te houden: daar bestaat al heel lang een handige uitvinding voor genaamd cruise control. Investeer dan even in zo'n ding als je moeite hebt om je rechtervoet langdurig in dezelfde stand te houden.

Natuurlijk is het vervelend dat je een boete krijgt, maar als je je best doe om ze niet te krijgen is het juist een bevestiging dat je niet altijd even goed op let in het verkeer. Daardoor zou je juist het besef moeten krijgen dat je ook maar een mens bent en daardoor geen perfecte bestuurder. En daaruit moet je concluderen dat je het dan maar rustig aan moet doen. Zeker in een 30 km zone met allerlei zijstraten, uitritten, fietsers, spelende kinderen etc.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:00:50 #180
56749 BlaZ
pi_101625706
quote:

[..]

Ah vandaar, zelfs kaarsrechte wegen zonder afslagen gaan van 80 naar 60.
Wat op zich vreemd want toen de vmax 80 nog was werd er al harder als 80 gereden.
pi_101626228
quote:

[..]

Even voor mijn nieuwsgierigheid....jij weet hoe rijkere mensen geld wegsluizen omdat je hier zelf ervaring mee hebt (en dus bij de rijkeren hoort) of is dit een gevalletje borrelpraat?

En als het zo eenvoudig is, dan kunnen de armere mensen dit toch ook wel? Zodat hun verkeersboetes ook minder hoog zullen zijn.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_101626502
Zal wel een gevalletje verwarring zijn tussen inkomen en vermogen :)

Vermogen kun je makkelijk ergens buiten Nederland parkeren. Maar dat kan iedere boerenlul. Inkomen wegpoetsen is wat lastiger. Ja, je kan allerlei aftrekposten verzinnen, je inkomen laten uitbetalen aan een stichting in plaats van direct aan jezelf. Of bij een eigen zaak kun je de winst in het bedrijf laten zitten. Maar wie zelf van het inkomen wil genieten zal het toch aan zichzelf moeten laten uitbetalen.
pi_101626870
Edit
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:44:57 #184
343196 RingBewoner
pi_101626929
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:42 schreef DS4 het volgende:
Op zich is het wel lachwekkend dat ZZP-ers worden vergeleken met echt rijken... Als je flink je best doet kun je 1.100 uur declarabel zijn. Tegen 250 euro per uur is dat 275.000 en daar moeten kosten nog vanaf.

Zeg 2 ton. Dat vangt een ZZP-er die het echt goed doet. Die ZZP-ers wonen niet in een kapitale villa van 5 mio, laat staan dat ze een bootje hebben van tientallen of honderden mio's. Ook geen 20 ferrari's in de parkeerkelder. Enz. enz.

En dan merk ik voorzichtig even op dat de meeste ZZP-ers gewoon minder verdienen dan 2 ton. En ja er zijn enkelingen die meer dan die 2 ton pakken. Dat noemen we "uitzonderingen".
Waar gaat het hier over ZZP-ers dan?
pi_101626957
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:44 schreef RingBewoner het volgende:

Waar gaat het hier over ZZP-ers dan?
Gevalletje twee vensters open... :@
pi_101626975
Edit
pi_101628244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Alleen heb ik het over snelwegen, niet over interlokale wegen. ;)
oops.
pi_101634275
De overheid heeft weer meer geld nodig hoor :') Ga eens een normaal beleid voeren ipv steeds de straffen nog achterlijker maken..
pi_101634384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
De overheid heeft weer meer geld nodig hoor :') Ga eens een normaal beleid voeren ipv steeds de straffen nog achterlijker maken..
Ach, zolang het betekent dat ik minder of gelijkblijvende belastingen betaal, die anders omhoog zouden gaan, omdat anderen meer en hogere boetes betalen, vind ik het geen probleem :)
pi_101648025
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, zolang het betekent dat ik minder of gelijkblijvende belastingen betaal, die anders omhoog zouden gaan, omdat anderen meer en hogere boetes betalen, vind ik het geen probleem :)
't is maar een hint, maar niet alles hoeft gesubsidieerd te worden / premies en uitkeringen te krijgen. Daarop valt ook heel veel te besparen zodat belastingen niet hoeven te stijgen...
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:06:14 #191
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_101648340
30 km-zone in mijn plaats, gewoon op een doorgaande weg nog wel. En ja, de auto links is een flitsauto....

http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,175.67,,0,16.37

Het gaat maar om één ding:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_101648928
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:06 schreef ACT-F het volgende:
30 km-zone in mijn plaats, gewoon op een doorgaande weg nog wel. En ja, de auto links is een flitsauto....

http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,175.67,,0,16.37

Het gaat maar om één ding:

gek joh met 1 baan en allemaal woonerven. Kan je lekker scheuren toch ?
  Forum Admin dinsdag 6 september 2011 @ 21:21:04 #193
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_101649232
Als de politie nou eens ging controleren op écht gevaarlijke wegen had je geen enkele automobilist hierover gehoord.

Alleen zijn de écht gevaarlijke wegen niet ''rendabel'' .. het is immers veel makkelijker een flitsautotje neer te zetten bij een 5 baans 100km weg, of een kilometerslange, onnodige 30km/u zone ^O^ makkelijker geld binnen harken bestaat niet.

Regels zijn regels, heel simpel.. maar regels houden géén enkele rekening met dynamiek, en laat verkeer nou eens iets heel erg dynamisch zijn. Als je je altijd stijf aan de regels houd gaat dat de doorstroming én ik durf zelfs te zeggen veiligheid, niet ten goede komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_104777711
Er zijn meer bedragen bekend:

quote:
Verkeersboetes flink omhoog

AMSTERDAM - Volgend jaar gaan verkeersovertreders fors meer betalen voor fout rijgedrag.

Dat meldt RTL Nieuws. Het was al bekend dat de boetes in 2012 hoger zullen zijn, maar nu zijn dan ook de exacte bedragen bekend.

Zo gaat bijvoorbeeld de boete voor het met lichtsignalen waarschuwen van tegenliggers voor snelheidsheidscontroles met 15 euro omhoog naar 85 euro. De boete voor ten onrechte parkeren op een invalidenparkeerplaats gaat van 180 naar 340 euro. En de bekeuring voor bellen in de auto stijgt van 180 euro naar 220 euro.
Die van onnodig claxonneren vind ik een beetje overdreven persoonlijk. Hoe vaak zie je niet dat mensen toeteren naar bekenden of naar bezoek waar ze vertrekken. Wil je die dan ook allemaal een boete geven van ¤350+¤6 administratiekosten?
  donderdag 24 november 2011 @ 21:18:59 #195
136343 BasEnAad
pi_104778255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:12 schreef ArnosL het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Die van onnodig claxonneren vind ik een beetje overdreven persoonlijk. Hoe vaak zie je niet dat mensen toeteren naar bekenden of naar bezoek waar ze vertrekken. Wil je die dan ook allemaal een boete geven van ¤350+¤6 administratiekosten?
Ze zijn allemaal overdreven, de boetes waren al hoog genoeg. Die van het claxonneren is gewoon ronduit hilarisch.
pi_104778481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:18 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ze zijn allemaal overdreven, de boetes waren al hoog genoeg. Die van het claxonneren is gewoon ronduit hilarisch.
Grote kans dat je daar geen boete voor krijgt trouwens. De politie vond de boetes toch al buiten proportie:

quote:
Agent wil hogere boete niet uitdelen

Politieagenten zijn het niet eens met het plan van minister Ivo Opstelten van Justitie om de boetes voor hardrijden en asociaal rijgedraag fors te verhogen. Ze dreigen minder bekeuringen uit te schrijven, omdat ze de boetes te hoog vinden, meldt het AD vandaag.

Volgens de politievakbonden zijn veel agenten boos en verontrust. 'De ernst van de overtreding staat niet meer in verhouding tot de rekening die mensen ervoor moeten betalen,' zegt Gerrit van de Kamp van vakbond ACP. 'Agenten zijn het er niet mee eens en ze weten dat zulke hoge boetes agressie oproepen. Het is vragen om problemen en de collega's willen die bonnen niet meer schrijven.'

Opstelten kondigde vorige week aan de boetes met ingang van 2012 te willen verhogen. Sommige bekeuringen worden dan zo'n 140 euro hoger.

De agenten dreigen uit protest minder bekeuringen uit te schrijven. 'De politiek mag denken dat dit een melkkoe is, maar ze komt dan bedrogen uit', aldus ANPV-voortzitter Walter Welting.
^O^
  Forum Admin donderdag 24 november 2011 @ 21:24:19 #197
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_104778652
Nederland, waar het onnodig claxoneren 2 keer zo duur is als iets stelen uit een winkel :r !!!!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 24 november 2011 @ 21:25:34 #198
136343 BasEnAad
pi_104778748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:22 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Grote kans dat je daar geen boete voor krijgt trouwens. De politie vond de boetes toch al buiten proportie:

[..]

^O^
Terecht dat hier tegen wordt geprotesteerd. Die wereldvreemde Opstelten vliegt hier behoorlijk uit de bocht.
  donderdag 24 november 2011 @ 21:41:29 #199
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_104779977
Vreemd dat overtredingen die echt gevaar opleveren, bellen, geen gordel, door rood licht rijden, minder zwaar beboet worden dan het eerder genoemde toeteren en fout parkeren op een genandicaptenplek of een lekke uitlaat, ze zijn op dat departement de weg een beetje kwijt....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_104780804
gewoon een legale nederlandse vorm van belasting heffen...voor de nederlandse auto dan wel te verstaan...buitenlanders kunnen gewoon hun gang gaan
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104780908
quote:
15s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:41 schreef YuckFou het volgende:
Vreemd dat overtredingen die echt gevaar opleveren, bellen, geen gordel, door rood licht rijden, minder zwaar beboet worden dan het eerder genoemde toeteren en fout parkeren op een genandicaptenplek of een lekke uitlaat, ze zijn op dat departement de weg een beetje kwijt....
kwestie van omzet berekenen...marketing dus
  donderdag 24 november 2011 @ 21:53:21 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104780965
Maar goed dat agenten geen quotum meer hoeven te halen anders kun je beter met de tram gaan

Winkeldiefstal 180 euro
Toeteren 340 euro 8)7
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104781009
Gaat wel erg ver zo. Ik zou er wel voor zijn om veelplegers extra te beboeten. Misschien leren ze het dan wel af. De meneer die vanwege haast voor de eerste keer te hard rijdt mag mag niet de dupe zijn van de belachelijk hoge boetes, als gevolg van het herhalende gedrag van de veelplegers.

Maar goed, dit is weer goed om het begrotingstekort te verlagen :')
pi_104781072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:22 schreef ArnosL het volgende:

[..]

[..]

^O^
Ik geef toe, toch wel een mooi en redelijk gebaar van de politie ^O^
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_104781338
quote:

[..]

Met zo'n soort antwoord kan je ook over ieder regime op aarde hebben. Want tja, in Nazi-Duitsland en in Afghanistan, het is immers je eigen schuld als je 'straf' kreeg en/of geexecuteerd werd. Had je, je maar aan de regels moeten houden, toch ? Of zie jij het dan toch opeens anders ?
De overheid is inderdaad niet onfeilbaar.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_104781401
quote:
15s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:41 schreef YuckFou het volgende:
Dittums ja... het is wel heel vreemd! Onnodig claxonneren is natuurlijk veel gevaarlijker dan 160 rijden waar je 120 mag. Dat kost namelijk maar 269. Zelfs als je 39km per uur te hard rijdt op een snelweg bij wegwerkzaamheden hou je nog 30 euro over op claxonneren!
Da gao nie nou!
pi_104781844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:12 schreef ArnosL het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

In geen enkel ander land bestaan belachelijke plusstroken zoals in NL. Als ik in een ander land op de meest linker rijstrook van de snelweg rijd zonder dat ik te hard rijd, dan heb ik nergens last van. Maar in dit land loop je binnenkort kans op een bekeuring van ruim 220 euro als je op zo'n plusstrook/spitsstrook rijdt die te lang open blijft, omdat het te druk is op bv. de tweede rijbaan. Wat een gaar, betuttelend, calvinistisch land is Nederland toch af en toe. :r

Waarom zijn plusstroken perse nodig en kan je er geen normale rijbaan van maken, net zoals in normale landen. Nederland met zijn belachelijk overgestructureer. :r :r :r :r :r :r :r
pi_104781992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

In geen enkel ander land bestaan belachelijke plusstroken zoals in NL. Als ik in een ander land op de meest linker rijstrook van de snelweg rijd zonder dat ik te hard rijd, dan heb ik nergens last van. Maar in dit land loop je binnenkort kans op een bekeuring van ruim 220 euro als je op zo'n plusstrook/spitsstrook rijdt die te lang open blijft, omdat het te druk is op bv. de tweede rijbaan. Wat een gaar, betuttelend, calvinistisch land is Nederland toch af en toe. :r

Waarom zijn plusstroken perse nodig en kan je er geen normale rijbaan van maken, net zoals in normale landen. Nederland met zijn belachelijk overgestructureer. :r :r :r :r :r :r :r
af en toe ???
pi_104782086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:58 schreef vigier het volgende:

[..]

Dittums ja... het is wel heel vreemd! Onnodig claxonneren is natuurlijk veel gevaarlijker dan 160 rijden waar je 120 mag. Dat kost namelijk maar 269. Zelfs als je 39km per uur te hard rijdt op een snelweg bij wegwerkzaamheden hou je nog 30 euro over op claxonneren!
Dat is inderdaad wel de meeste belachelijke nieuwe wijziging in de boeteverhogingen, hoe verzin je het zeg. 350 euro :') Ik mag niet hopen dat zoiets gehandhaafd zal worden, dan is het hier wel heel triest gesteld :')
pi_104782487
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De mensen kunnen het gewoon niet meer bijhouden en moeten er ook aan 'wennen' als een situatie op een bepaalde weg veranderd, bv. een verlaging van de maximumsnelheid. En het kan heel moeilijk zijn om iets te accepteren als je het er totaal niet mee eens bent, en het onlogisch is.
pi_104782804
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Rijgedrag heb je niet altijd in de hand, soms is het voor de doorstroming beter even iets harder te rijden, of ben je niet constant op de teller aan het kijken en rijd je iets te hard. De boetes voor te hard rijden zijn in geen verhouding tot andere straffen in Nederland. De overheid verhoogt de boetes enkel voor de extra inkomsten en daar mag best wat van gezegd worden.
En wat wordt er ook met die extra inkomsten gedaan ? De ultra-corrupte Griekse leugenaars helpen en 'financieren' of overal verkeersdrempels plaatsen. Waar ik geen fuck aan heb, weggegooid geld :r
  donderdag 24 november 2011 @ 22:25:25 #212
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104783238
Duur grapje als je toevallig per ongeluk op je claxon drukt en er staat een wout naast je...

Bij de vorige Twingo zat de claxon aan de richtingaanwijzer. Als je een beetje te ruw aan het hendeltje zat dan claxonneerde je al..
  donderdag 24 november 2011 @ 23:04:31 #213
343196 RingBewoner
pi_104785746
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
Maar goed dat agenten geen quotum meer hoeven te halen anders kun je beter met de tram gaan

Winkeldiefstal 180 euro
Toeteren 340 euro 8)7
Het is toch té krom voor woorden. Als ik een boete als dit krijg ga ik wobben, procederen en kutten tot ik er bij neer val. Dan mogen ze er ook echt voor werken. Ik kan er echt niet bij. Één ding scheelt, veel agenten schrijven dit soort krankzinnige boetes niet meer uit omdat ze het niet kunnen uitleggen.
pi_104787117
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

door rood vind ik toch iets anders of te snel rijden. Ik rij zowat al mijn snelwegkilometers te snel, maar ik denk niet dat ik ooit al 1x door rood gereden heb (toch zeker niet bewust).

Iemand die snel aan komt op de snelweg, daarop kan je als andere gebruiker anticiperen. Iemand die door het rood komt rijden, daarop kŕn je gewoon niet anticiperen, tegen dat je die ziet is het meestal van véél te dichtbij...
Ben het met je eens echter als je voor uit kijkt dan zie je echt ontzettend veel. Ik heb meerdere aanvullende rijopleidingen gehad en vaak zie je in het verkeer dat mensen niet verder dan 1 of 2 auto´s voor zich kijken. Dat maakt het voor de overige weggebruikers veel gevaarlijker.

Wanneer je 10/15 auto´s verder kijkt zie je al wat er gaat gebeuren. Dit geldt ook bij kruispunten, als je stapvoets door rood rijd is dit niet gevaarlijk, wanneer er niets aan komt natuurlijk. Wanneer iemand met 50/80 door rood vlamt is dit levensgevaarlijk. Kies je ervoor om door rood te crossen, ga dan stapvoets. Dit wordt ook aangeleerd bij elke aanvullende rijopleiding voor spoedritten.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_104787190
quote:

[..]

Goh meid.... je bent bijna perfect :Y
Ik zou het vervelend vinden. Echter ik heb altijd geleerd dat ik moet slapen in een bed en niet rijdend in mijn auto. Als je verzonken bent in je gedachten ben je een gevaar op de weg. Slapen doe je maar thuis in bed.
pi_104787264
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:23 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

In theorie ja. Je kunt soms ongelukken voorkomen door even iets door te rijden en niemand kijkt 100% van de tijd op de teller, je moet immers ook op de weg letten.

[..]

Dit valt wat mij betreft dan ook onder machtsmisbruik.
Machtsmisbruik? Dus wanneer een agent een boete uitschrijft voor met 100 km/uur door rood vlammen is hij zijn macht aan het misbruiken? Bijzonder.....

Al vind ik ook dat de bedragen niet in verhouding staan. Hier kan die agent echter niets aan veranderen.
pi_104787290
Justitie is wat dit betreft gewoon de maffia, maar dan legaal.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 23:31:22 #218
42184 crew  DaMart
pi_104787357
Dat je voor onnodig toeteren een hogere boete moet betalen dan door rood rijden, slaat natuurlijk nergens op... de verhoudingen zijn weer eens lekker zoek :').
pi_104787360
quote:

Uhm.... ieder agentje kan je niet zomaar voor die cursus aanmelden. Hier moet onder ambtseed/belofte een verbaal worden opgemaakt over jou verkeersgedrag. Dus simpel door rood rijden is niet genoeg hiervoor. Maar oke...
pi_104787427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is toch té krom voor woorden. Als ik een boete als dit krijg ga ik wobben, procederen en kutten tot ik er bij neer val. Dan mogen ze er ook echt voor werken. Ik kan er echt niet bij. Één ding scheelt, veel agenten schrijven dit soort krankzinnige boetes niet meer uit omdat ze het niet kunnen uitleggen.
Ik denk echt dat je je daar in vergist. Ze hebben een quotum en die moet gehaald worden. Die quota zullen ook wel flink gestegen zijn, met het stijgen van de boetes.

quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:31 schreef DaMart het volgende:
Dat je voor onnodig toeteren een hogere boete moet betalen dan door rood rijden, slaat natuurlijk nergens op... de verhoudingen zijn weer eens lekker zoek :').
Mogen ze weleens bij mij in de straat komen staan. Van die mensen die te lui zijn om aan te bellen en die iemand al toeterend op komen halen... of uitzwaaien.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 23:33:53 ]
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 23:33:44 #221
42184 crew  DaMart
pi_104787468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je je daar in vergist. Ze hebben een quotum en die moet gehaald worden. Die quota zullen ook wel flink gestegen zijn, met het stijgen van de boetes.
Dat quotum bestaat niet meer.
pi_104787493
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat quotum bestaat niet meer.
Is dat zo?

Gelukkig!

Ik heb dit jaar 5 verkeersboetes gehad. Een topjaar, wat dat betreft. Volgend jaar maar wat rustiger aan. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 23:35:03 ]
pi_104787533
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:31 schreef waht het volgende:

[..]

legale weggebruikers? Kunnen mensen illegaal de weg gebruiken dan?
  donderdag 24 november 2011 @ 23:35:21 #224
343196 RingBewoner
pi_104787540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Is dat zo?

Gelukkig!

Ik heb dit jaar 5 verkeersboetes gehad. Een topjaar, wat dat betreft. Volgend jaar maar wat rustiger aan. :')
Waarvoor en wat voor bedragen?
pi_104787732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:35 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waarvoor en wat voor bedragen?
2x foutparkeren á ¤70,-
1x 72 km/pu (geloof ik) waar je 50 km/pu mag. ¤ 132,-
1x 93 km/pu (geloof ik) waar je 80 km/pu mag. ¤ 80,- (geloof ik)

Het was dus 4x. Vergiste me.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 23:41:04 ]
pi_104787815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Klopt! Te gek voor woorden. Ik heb afgelopen jaar 5 bekeuringen uitgeschreven. Dit voor inhalen over de vluchtstrook en 4 andere voor hufterig gedrag. Ik weiger echter al jaren bekeuringen uit te schrijven omdat ik het niet in verhouding vind staan.

Mishandeling = 300 euro
Winkeldiefstal = 150-300 euro
Toeteren = 350 euro

Onbegrijpelijk
pi_104788132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Klopt! Te gek voor woorden. Ik heb afgelopen jaar 5 bekeuringen uitgeschreven. Dit voor inhalen over de vluchtstrook en 4 andere voor hufterig gedrag. Ik weiger echter al jaren bekeuringen uit te schrijven omdat ik het niet in verhouding vind staan.

Mishandeling = 300 euro
Winkeldiefstal = 150-300 euro
Toeteren = 350 euro

Onbegrijpelijk
Als ik mijn werk weiger, dan werk ik er niet lang meer. Hoe kan het dat jij hiermee wegkomt?
  donderdag 24 november 2011 @ 23:49:51 #228
343196 RingBewoner
pi_104788176
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als ik mijn werk weiger, dan werk ik er niet lang meer. Hoe kan het dat jij hiermee wegkomt?
Omdat zelfs vakbonden het er mee eens zijn.
  donderdag 24 november 2011 @ 23:54:12 #229
56749 BlaZ
pi_104788332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Justitie is wat dit betreft gewoon de maffia, maar dan legaal.
De roverheid, maar inderdaad legale maffia meer kan ik er ook niet van maken.
pi_104788482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De roverheid, maar inderdaad legale maffia meer kan ik er ook niet van maken.
Geld binnenharken voor de staat.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Pro_Shifty het volgende:

Mishandeling = 300 euro
Toeteren = 350 euro

Dit is toch gewoon te achterlijk voor woorden? Wat een debiele verhouding. Lachwekkend gewoon :')

Bananenrepubliek der Nederlanden.

jaja... ik weet wat een bananenrepubliek is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 01:04:24 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:03:20 #231
343196 RingBewoner
pi_104788693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geld binnenharken voor de staat.

[..]

Dit is toch gewoon te achterlijk voor worden? Wat een debiele verhouding. Lachwekkend gewoon :')

Bananenrepubliek der Nederlanden.

jaja... ik weet wat een bananenrepubliek is.
Zo achterlijk dat er geen woorden voor zijn. Dit is echt op geen enkele manier meer te verklaren. En als je dan weet dat een groot deel van die mishandelingen niet word opgelost wegens gebrek aan bewijs. Sterker nog, stel ik word mishandeld in een avondwinkel met camera's dan mogen de beelden dus niet op internet worden gezet om gebruikt te worden voor opsporing.
pi_104788840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zo achterlijk dat er geen woorden voor zijn. Dit is echt op geen enkele manier meer te verklaren. En als je dan weet dat een groot deel van die mishandelingen niet word opgelost wegens gebrek aan bewijs. Sterker nog, stel ik word mishandeld in een avondwinkel met camera's dan mogen de beelden dus niet op internet worden gezet om gebruikt te worden voor opsporing.
Bij mishandeling krijg je wel een strafblad, dacht ik. Voor toeteren niet, neem ik aan.

En dat van die camerabeelden vind ik een moeilijke kwestie. Privacy MOET hoog in het vaandel blijven staan. Misschien zelfs ook als je een misdadiger bent. We moeten niet naar een soort Big Brother staat toe. Echter, daar gaan we zeker wel naartoe. Het volk kiest daar min of meer voor door dit soort camerapraktijken al goed te keuren. En ja, ik neig daar ook naar... maar waar ligt de grens en is die grens over 5 jaar er nog wel. Of is ie dan weer wat opgeschoven naar nog minder privacy?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 00:10:29 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:10:08 #233
343196 RingBewoner
pi_104788939
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bij mishandeling krijg je wel een strafblad, dacht ik. Voor toeteren niet, neem ik aan.

Dit klopt.
quote:
En dat van die camerabeelden vind ik een moeilijke kwestie. Privacy MOET hoog in het vaandel blijven staan. Misschien zelfs ook als je een misdadiger bent.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo stoer bent om iemand te slaan of te jatten dan mag je wat mij betreft lekker aan de schandpaal. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je als een hufter of straat gaat dat je dan niet herkend kan of mag worden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:10:23 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_104788947
Op een gegeven moment wordt het zowat rendabeler om de agent die jou die boete wilt uitschrijven om te leggen :X
pi_104789000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:10 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dit klopt.

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo stoer bent om iemand te slaan of te jatten dan mag je wat mij betreft lekker aan de schandpaal. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je als een hufter of straat gaat dat je dan niet herkend kan of mag worden.
Ik mishandel regelmatig mensen en wil dus echt niet met mijn smoel op internet. Dat snap jij toch ook wel?

Zonder dollen... lees de rest van mijn post ff. Had hem nog gewijzigd. ;)
pi_104789069
Kijk... het zou een argument zijn om op iedere hoek van de straat camera's te hangen om mishandeling en straatroof etc. tegen te gaan. Maar ben jij bereid om in zo'n samenleving vol camera's te leven?
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:24:08 #237
343196 RingBewoner
pi_104789356
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kijk... het zou een argument zijn om op iedere hoek van de straat camera's te hangen om mishandeling en straatroof etc. tegen te gaan. Maar ben jij bereid om in zo'n samenleving vol camera's te leven?
Nee, maar dat beelden uit een supermarkt, discotheek of een andere logische plek voor camera's om te beveiligen niet mogen worden gebruikt snap ik niet.
pi_104789404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Nee, maar dat beelden uit een supermarkt, discotheek of een andere logische plek voor camera's om te beveiligen niet mogen worden gebruikt snap ik niet.
Die worden wel gebruikt. Nog nooit Opsporing verzocht gezien zeker?

De schandpaal komt langzaam maar zeker terug en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:28:14 #239
343196 RingBewoner
pi_104789480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die worden wel gebruikt. Nog nooit Opsporing verzocht gezien zeker?

De schandpaal komt langzaam maar zeker terug en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.
Ja, Opsporing verzocht. Maar een winkelier mag dat niet zelf op internet zetten. Ook niet in geval van diefstal. Doet hij dat wel dan krijgt hij een megaboete die buiten proportie is. Dat vind ik echt krankzinnig.
pi_104789545
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, Opsporing verzocht. Maar een winkelier mag dat niet zelf op internet zetten. Ook niet in geval van diefstal. Doet hij dat wel dan krijgt hij een megaboete die buiten proportie is. Dat vind ik echt krankzinnig.
Nee, gelukkig niet zeg. Stel je voor dat iedere winkelier gewoon vrijelijk zijn camerabeelden op internet mag knallen. Dag privacy, dag portretrecht. :W
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:31:49 #241
343196 RingBewoner
pi_104789592
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet zeg. Stel je voor dat iedere winkelier gewoon vrijelijk zijn camerabeelden op internet mag knallen. Dag privacy, dag portretrecht. :W
Dat gaat voor mij dus echt niet op het moment dat je het gore lef hebt om te jatten. Stel dat een of andere klootviool het leuk vind om mijn auto te bekrassen met sleutels. Laten we zeggen s'nachts, als ik slaap, of om spiegels af te trappen. Ik plaats een camera om die klootzakken te pakken dan mag ik die beelden dus nergens voor gebruiken. Dat vind ik echt compleet krankzinnig.
pi_104789704
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:31 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij dus echt niet op het moment dat je het gore lef hebt om te jatten. Stel dat een of andere klootviool het leuk vind om mijn auto te bekrassen met sleutels. Laten we zeggen s'nachts, als ik slaap, of om spiegels af te trappen. Ik plaats een camera om die klootzakken te pakken dan mag ik die beelden dus nergens voor gebruiken. Dat vind ik echt compleet krankzinnig.
Ok.. omdat er misschien eens iemand voorbij kan komen die je komt bestelen of je spiegels er vanaf komt trappen, heb jij het recht om 24/7 mensen te gaan opnemen (bespioneren)

Daarnaast... stel nou dat jij steelt omdat je niet anders kunt, hypothetisch gezien. Je moet de monden van je 6 kinderen voeden terwijl je door een geschil met je baas op straat bent komen te staan. Wat dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 00:36:09 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:40:24 #243
343196 RingBewoner
pi_104789836
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok.. omdat er eens iemand voorbij kan komen die je komt bestelen, heb jij het recht om 24/7 mensen te gaan opnemen (bespioneren)
Dat mag toch, je mag als winkelier camera's plaatsen. Je mag inderdaad niet zomaar lukraak beelden publiceren. En over die spiegels, we moeten terug naar de tijd dat je gewoon met je tengels van andermans spullen afblijft. Je moet niet het gore lef hebben dat omdat jij dronken bent of stoer wil zijn de boel maar kan terroriseren en er nog mee weg komt ook. Dat is toch de wereld op zijn kop?
quote:
Daarnaast... stel nou dat jij steelt omdat je niet anders kunt, hypothetisch gezien. Je moet de monden van je 6 kinderen voeden terwijl je door een geschil met je baas op straat bent komen te staan. Wat dan?
Wat dan, dan heb je zoiets als een bijstandsuitkering, familie, UWV etc etc etc. Het is toch een drogreden dat omdat ik geen werk heb dan maar mag stelen. Het is in Nederland voor niemand (met normaal verstand) nodig om werkloos thuis te zitten. Er zijn altijd callcentra, schoonmaakbedrijven en deur aan deur verkopers nodig. "Ja maar dat is niet leuk", maakt me geen fuck uit, ik heb het ook een tijdje moeten doen om rond te komen. Je hebt niet altijd alles voor het uitzoeken.
pi_104790002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat mag toch, je mag als winkelier camera's plaatsen. Je mag inderdaad niet zomaar lukraak beelden publiceren. En over die spiegels, we moeten terug naar de tijd dat je gewoon met je tengels van andermans spullen afblijft. Je moet niet het gore lef hebben dat omdat jij dronken bent of stoer wil zijn de boel maar kan terroriseren en er nog mee weg komt ook. Dat is toch de wereld op zijn kop?
Ja, helemaal mee eens. Maar moeten we dan aan symptoom bestrijding doen door overal maar camera's te plaatsen en alle beelden openbaar te maken? Of moet er eens heel goed gekeken worden naar de roots van dit probleem?

Je vrijheid en privacy lever je namelijk maar 1x in. Die krijg je niet meer terug.

quote:
Wat dan, dan heb je zoiets als een bijstandsuitkering, familie, UWV etc etc etc. Het is toch een drogreden dat omdat ik geen werk heb dan maar mag stelen. Het is in Nederland voor niemand (met normaal verstand) nodig om werkloos thuis te zitten. Er zijn altijd callcentra, schoonmaakbedrijven en deur aan deur verkopers nodig. "Ja maar dat is niet leuk", maakt me geen fuck uit, ik heb het ook een tijdje moeten doen om rond te komen. Je hebt niet altijd alles voor het uitzoeken.
Ja, dat is een drogreden. Maar dat zeg ik ook niet. Ik keur het stelen niet goed. Ik keur het aan de schandpaal nagelen niet goed. Dat deden we in de middeleeuwen namelijk ook en dat is toen afgeschaft.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:59:48 #245
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104790311
En zo wordt het voor mensen met een beetje rappe motor of auto wel erg aantrekkelijk om te vluchten ipv te stoppen. Krijg je van die mooie Amerika taferelen :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_104792638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit gaat wel heel erg offtopic, maar goed...

Als je zes kinderen hebt, maar geen werk, dan had je je vantevoren misschien ook wel eens af kunnen vragen of het wel verstandig was om je door Oewesley, Oewinston en Co. vol te laten yoghurten en bijstandsmoedertje te worden. Ik kan eerlijk gezegd geen enkele vorm van medelijden hebben met vmbo-dozen die hun benen maar niet bij elkaar weten te houden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:36:17 #247
343196 RingBewoner
pi_104793436
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 06:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit gaat wel heel erg offtopic, maar goed...

Als je zes kinderen hebt, maar geen werk, dan had je je vantevoren misschien ook wel eens af kunnen vragen of het wel verstandig was om je door Oewesley, Oewinston en Co. vol te laten yoghurten en bijstandsmoedertje te worden. Ik kan eerlijk gezegd geen enkele vorm van medelijden hebben met vmbo-dozen die hun benen maar niet bij elkaar weten te houden...
Lees eens wat er staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 25-11-2011 11:38:11 ]
pi_104794065
Justitie gaat hier in mijn ogen voorbij aan het doel van boetes. Speciaal als je ziet dat een verkeersovertreding als onnodig claxonneren al meer kost dan winkeldiefstal.

Zelf had ik laatst ook een mooie. Boete van 43 euro gekregen, schijnbaar verkeerd gekeken bij het overmaken en ipv 43 euro 42 overgemaakt. Bam naheffing wegens te laat betalen van 18,50. 1850 procent verhoging lijkt me niet te rijmen met de redelijkheid en billikheid in Nederland maar ja totaal kansloos natuurlijk om hier bezwaar tegen te maken.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:54:24 #249
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104794645
Boehoe, onnodig claxoneren kost meer dan winkeldiefstal! :') Doet het goed aan de borreltafel, maar sinds wanneer kun je 6 jaar krijgen voor toeteren!? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104794715
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
Boehoe, onnodig claxoneren kost meer dan winkeldiefstal! :') Doet het goed aan de borreltafel, maar sinds wanneer kun je 6 jaar krijgen voor toeteren!? :D
Dat dus.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 10:00:01 #251
42184 crew  DaMart
pi_104794781
quote:
Maar het kost ook meer dan voor door rood rijden, en dat laatste lijkt me nou een stuk gevaarlijker dan toeteren. De verhoudingen zijn dus gewoon volledig zoek!
pi_104794829
quote:
Sinds wanneer wordt er zes jaar gevangenisstraf opgelegd voor winkeldiefstal?

De strafmaat bij winkeldiefstal

Winkeldieven die voor de eerste keer worden aangehouden, krijgen een geldboete, afhankelijk van de waarde van de gestolen goederen. Zij hoeven dan niet voor de politierechter te verschijnen.
Personen die hierna weer een diefstal plegen worden gedagvaard voor de politierechter. De officier van justitie eist tegen hen, naast een geldboete, een voorwaardelijke gevangenisstraf.
Wordt de winkeldief hierna wederom in de kraag gevat, dan kan hij rekenen op een eis van 1 week gevangenisstraf. Daarnaast moet de winkeldief alsnog de eerder voorwaardelijk opgelegde gevangenisstraf gaan uitzitten.
Veelplegers kunnen uitgaan van 4 weken gevangenis per gepleegde winkeldiefstal. Zij krijgen lik op stuk, dat wil zeggen dat zij na aanhouding vast blijven zitten, totdat zij de straf die de rechter naar verwachting zal gaan opleggen, hebben uitgezeten.
Sommige veelplegers zijn verslaafd. Deze personen kunnen na het plegen van de zoveelste winkeldiefstal op vordering van de officier van justitie worden gedwongen om 2 jaar af te kicken in een gevangenis in het kader van een ISD-maatregel. ISD staat voor de plaatsing in een Inrichting Stelmatige Dader. Blijkt gedurende deze periode dat men niet meewerkt, dan wordt de rest van de 2 jaar uitgezeten in een cel.
Als er ook nog sprake is van een lichte vorm van agressie c.q. bedreiging dan wordt een gevangenisstraf van 8 weken opgelegd. In het geval van een veelpleger is dat 3 maanden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:05:01 #253
116015 SicSicSics
pi_104794877
¤ 180,- voor onnodig geluid (Krijg je die voor claxoneren?) en ¤ 180,- voor door rood rijden.

Nu kun je op zich wel een aantal argumenten bedenken waarom het produceren van teveel geluid gevaarlijk zou kunnen zijn en in sommige situaties het rijden door rood helemaal niet gevaarlijk is. Ligt aan de situatie en het is, wat mij betreft, prima dat ze ergens een grens stellen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104794926
Kijk al die stresskippen huilen dan :'). Machtig mooi, zo'n rechts kabinet, toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:07:17 #255
116015 SicSicSics
pi_104794946
6 jaar is de maximum straf voor winkeldiefstal. ¤ 180,- is de maximumstraf voor onnodig claxoneren.

Dat ze wat meer gradaties aan hebben gebracht bij winkeldiefstal is alleen maar goed, maar ik snap dat ze dat voor onnodig claxoneren niet doen (Hoewel je die boete waarschijnlijk niet al te vaak zal krijgen denk ik?).

Het zijn twee totaal andere vergrijpen en een beetje een dwaze discussie als je het mij vraagt.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:23:13 #256
136343 BasEnAad
pi_104797033
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:07 schreef SicSicSics het volgende:
6 jaar is de maximum straf voor winkeldiefstal. ¤ 180,- is de maximumstraf voor onnodig claxoneren.

Dat ze wat meer gradaties aan hebben gebracht bij winkeldiefstal is alleen maar goed, maar ik snap dat ze dat voor onnodig claxoneren niet doen (Hoewel je die boete waarschijnlijk niet al te vaak zal krijgen denk ik?).

Het zijn twee totaal andere vergrijpen en een beetje een dwaze discussie als je het mij vraagt.
Het is vanaf 2012 dus 350 euro voor toeteren en 220 voor door rood rijden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:24:56 #257
208890 June.
Seriously?
pi_104797081
Als protest seinend en claxonnerend op de invalidenparkeerplaats van het politiebureau gaan staan :') :P
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:37:45 #258
116015 SicSicSics
pi_104797478
¤ 350,- voor onnodig teveel geluid (dus ook toeteren) is best aan de forse kant ja.

Kan me niet voorstellen dat ze je pakken als je even toetert naar de familie die staat te zwaaien als je weggaat, dat is geen asosciaal weggedrag. Op je toeter gaan staan omdat iemand iets doet wat je niet aanstaat mag van mij best ¤ 350,- kosten. Verder vallen er vast nog wel een aantal andere zaken onder deze regel?

En het blijft een kutargument; dat winkeldiefstal per definitie erger is dan welke geluidsovertreding ook.
Fine, fuck you then!
pi_104797817
quote:
DEN HAAG - Asociaal gedrag in het verkeer en (veel) te hard rijden worden extra beboet. Dat schrijft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Kamer.

Een boete wegens 10 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometerzone, gaat van 54 naar 93 euro. De geldstraf voor 'asociale overtredingen' stijgt met ongeveer 140 euro per overtreding. Hierbij wordt in het bijzonder gekeken naar gedragingen waarbij sprake is van opzet, aldus de bewindsman.

Het is een gevolg van de motie van Kees van der Staaij de SGP. Die wilde een speciale aanpak van grote verkeersovertredingen, waaronder snelheidsovertredingen in woonwijken, hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag.

De algehele verhoging van de boetetarieven per 1 januari is 15 procent en dus niet de 20 procent die het vorige kabinet voor ogen had. Van der Staaij wilde geen gelijke verhoging van alle boetes, maar een extra verhoging van de boetes voor bepaalde misdragingen. Daaronder vallen straks het besturen van een auto terwijl het rijbewijs is ingenomen na het niet betalen van een verkeersboete, het niet verlenen van voorrang aan voetgangers bij een oversteekplaats en het negeren van een stopteken van de politie.
Ik neem aan dat dit niets te maken heeft met camera's, maar gewoon met opmerken van wanneer de politie surveilleert. Of dat er materiaal ingezet gaat worden bij die controles Hoe jullie dan weer komen op "overal camera's"? Is mij een raadsel. Zie het in de verste verte daar niet over gaan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104798267
Ik denk trouwens ook dat ze geld nodig hebben, en niet iedereen gaan aanhouden. Zo gauw ze richting deze wijk rijden zet de politie ineens een bloemetjes pet op. Denk dat het de gewone moeder die de kinderen naar school brengt en 40 rijdt i.p.v 30 voor de bekeuringen op gaat draaien. De echte asociale rijders worden hier ontzien, of gewaarschuwd. Zo ligt het tenminste hier.

Wanneer een vader hier (in een gewone straat) met zijn zoontje een stuk siervuurwerk (met die ballen) afsteekt voor oud en nieuw hebben ze meteen 250 euro boete en worden de sterretjes (die volgens mij wel mogen) in beslag genomen.

Gaat de jeugd hier met nitraatbommen oefenen (op mensen gooien) komt de politie praten....en praten....en praten.....en praten... Geen bekeuring, geen vuurwerk in beslag nemen. Beiden met eigen ogen gezien.

Denk dus dat ze geld nodig hebben en er een regel voor aanmaken om dat geld bij de burgers (die niet te asociaal zijn) weghalen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:13:02 #261
116015 SicSicSics
pi_104798455
Wat een steekhoudend, goed te volgen, logisch verhaal.

Je eerste zin meteen al:
Ik denk dat ze geld nodig hebben, en niet iedereen gaan aanhouden.

Slaat al als een tang op een varken! :D

Echte asocialen hebben geen geld voor boetes? Je verdient geld door kinderen hun nitraatjes af te pakken?
Fine, fuck you then!
pi_104798988
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:37 schreef SicSicSics het volgende:

Kan me niet voorstellen dat ze je pakken als je even toetert naar de familie die staat te zwaaien als je weggaat, dat is geen asosciaal weggedrag.
Blijft natuurlijk een beetje pauper, dus alleen al daarom hoop ik dat het wel aangepakt wordt.
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:36:29 #263
136343 BasEnAad
pi_104799107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:05 schreef paddy het volgende:
Ik denk trouwens ook dat ze geld nodig hebben, en niet iedereen gaan aanhouden. Zo gauw ze richting deze wijk rijden zet de politie ineens een bloemetjes pet op. Denk dat het de gewone moeder die de kinderen naar school brengt en 40 rijdt i.p.v 30 voor de bekeuringen op gaat draaien. De echte asociale rijders worden hier ontzien, of gewaarschuwd. Zo ligt het tenminste hier.

Wanneer een vader hier (in een gewone straat) met zijn zoontje een stuk siervuurwerk (met die ballen) afsteekt voor oud en nieuw hebben ze meteen 250 euro boete en worden de sterretjes (die volgens mij wel mogen) in beslag genomen.

Gaat de jeugd hier met nitraatbommen oefenen (op mensen gooien) komt de politie praten....en praten....en praten.....en praten... Geen bekeuring, geen vuurwerk in beslag nemen. Beiden met eigen ogen gezien.

Denk dus dat ze geld nodig hebben en er een regel voor aanmaken om dat geld bij de burgers (die niet te asociaal zijn) weghalen.
Ik denk het ook. Het is veel makkelijker om bij de brave burger geld weg te halen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:37:01 #264
136343 BasEnAad
pi_104799118
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Blijft natuurlijk een beetje pauper, dus alleen al daarom hoop ik dat het wel aangepakt wordt.
Ik hoop niet dat je dit serieus meent, het heeft een beetje fascistische trekjes.
pi_104799609
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:13 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een steekhoudend, goed te volgen, logisch verhaal.

Je eerste zin meteen al:
Ik denk dat ze geld nodig hebben, en niet iedereen gaan aanhouden.

Slaat al als een tang op een varken! :D

Echte asocialen hebben geen geld voor boetes? Je verdient geld door kinderen hun nitraatjes af te pakken?
Politie heeft geld nodig (je weet dat politieagenten een minimum aan boetes uit moeten schrijven hč? Dat is niet voor niets zo )

Dit is een goede manier om geld binnen te halen. Wat ik hier zie zijn de voorbeelden die ik heb gegeven. Dat zijn waargebeurde voorbeelden. De eenvoudige weg kiezen. Doorsnee gezin kindervuurwerk afpakken en boete geven. Asociale jongeren die nitraat naar voorbijgangers gooien krijgen geen boete, maar praten ze mee, en praten ze mee, en praten ze mee. Verschil in handelen dus.

Nog eenvoudiger uitleggen en ik moet in stripvorm gaan uitleggen.
pi_104799728
quote:

[..]

Mwa, een toeter wanneer je weggaat, of wanneer een kindervoetbalclub, of wanneer een familielid trouwt is hier redelijk normaal en heb ik helemaal geen problemen mee. Agressief toeteren omdat iemand te langzaam oversteekt is weer wat anders.

Denk dat de politie daar dus wel naar kijkt.

Maar zoals ik al zei; het ligt er maar aan hoeveel bekeuringen ze nog moeten uitschrijven die week.
  vrijdag 25 november 2011 @ 12:59:27 #267
361515 twinkeling
Altijd direct!
pi_104799779
Dit leidt enkel tot nog meer agressie jegens het justitieel-apparaat. Bovendien worden boetes nu wel disproportioneel.
pi_104799925
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar het kost ook meer dan voor door rood rijden, en dat laatste lijkt me nou een stuk gevaarlijker dan toeteren. De verhoudingen zijn dus gewoon volledig zoek!
OH NOES!!!!!!!! :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:05:17 #269
361515 twinkeling
Altijd direct!
pi_104799982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

OH NOES!!!!!!!! :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Stelen in de supermarkt is 151 euro al als ik het goed heb, door rood rijden 18o euro, ja de verhoudingen zijn ver te zoeken.
pi_104800044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:05 schreef twinkeling het volgende:

[..]

Stelen in de supermarkt is 151 euro al als ik het goed heb, door rood rijden 18o euro, ja de verhoudingen zijn ver te zoeken.
Stelen in de supermarkt kost je direct 151 euro, ter compensatie aan de winkel. Daarnaast wordt je nog voorgeleid. De 151 euro boete komt dus boven op de gewone straf. Heel iets anders dus. Maarja, blijf lekker geloven in je borrelpraatjes.

http://nos.nl/artikel/229249-extra-boete-voor-winkeldieven.html

Je hebt het dus niet goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 13:08:46 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:09:41 #271
116015 SicSicSics
pi_104800134
quote:
Politie heeft geld nodig (je weet dat politieagenten een minimum aan boetes uit moeten schrijven hč? Dat is niet voor niets zo )
Officieel niet meer.

quote:
Dit is een goede manier om geld binnen te halen. Wat ik hier zie zijn de voorbeelden die ik heb gegeven. Dat zijn waargebeurde voorbeelden. De eenvoudige weg kiezen. Doorsnee gezin kindervuurwerk afpakken en boete geven. Asociale jongeren die nitraat naar voorbijgangers gooien krijgen geen boete, maar praten ze mee, en praten ze mee, en praten ze mee. Verschil in handelen dus.
Logica van lik mijn vestje! :) Ze hebben geld nodig en moeten boetes uitschrijven en daarom schrijven ze geen boetes uit, maar gaan ze praten.

Verschil in handelen is er altijd en daar is wat mij betreft niets mis mee.

Zo kreeg de 'Ga eens boeven vangen!' scheldende petmans op zijn fiets zonder licht een boete en ik werd met een waarschuwing heengezonden omdat ik beleeft en netjes was.

quote:
Nog eenvoudiger uitleggen en ik moet in stripvorm gaan uitleggen.
Doe het eens. Misschien ontgaat de logica jou dan ook! :D
Fine, fuck you then!
pi_104800136
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland, waar het onnodig claxoneren 2 keer zo duur is als iets stelen uit een winkel :r !!!!
Kijk, nog zo'n sukkel die niet snapt dat die 151 euro los staat van de straf die de rechter je geeft voor winkeldiefstal.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:10:13 #273
136343 BasEnAad
pi_104800152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk, nog zo'n sukkel die niet snapt dat die 151 euro los staat van de straf die de rechter je geeft voor winkeldiefstal.
De eerste keer komt er geen rechter aan te pas in principe.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:11:05 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_104800182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:05 schreef paddy het volgende:

Enige conclusie die ik kan trekken is dat de politie de echte 'criminaliteit' niet *durft* aan te pakken.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:11:13 #275
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104800189
Ey, wie heeft m'n bericht weggemod?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:11:20 #276
116015 SicSicSics
pi_104800197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk het ook. Het is veel makkelijker om bij de brave burger geld weg te halen.
Brave burgers kun je niet beboeten! ^O^
Fine, fuck you then!
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:13:33 #277
116015 SicSicSics
pi_104800282
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:11 schreef Gunner het volgende:
Enige conclusie die ik kan trekken is dat de politie de echte 'criminaliteit' niet *durft* aan te pakken.
Enige conclusie die je kan trekken is dat je wat je ziet gebeuren niet kunt extrapoleren naar heel Nederland.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:14:41 #278
116015 SicSicSics
pi_104800320
quote:
Ze zouden alles eens moeten gaan beboeten wat ik een beetje pauper vind! :')

Weg begrotingstekort! :P
Fine, fuck you then!
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:15:56 #279
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_104800361
Enige conclusie die ik kan trekken is dat jij niet weet hoe de edit knop werkt ;)
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:19:17 #280
116015 SicSicSics
pi_104800478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:15 schreef Gunner het volgende:
Enige conclusie die ik kan trekken is dat jij niet weet hoe de edit knop werkt ;)
Scherpe repliek! :D

Ik ging eigenlijk voor een M-M-M-Monster post. Combobreaker! ;)
Fine, fuck you then!
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:30:12 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104800824
quote:
Justitie gaat hier in mijn ogen voorbij aan het doel van boetes. Speciaal als je ziet dat een verkeersovertreding als onnodig claxonneren al meer kost dan winkeldiefstal.
Ja, wat is het doel van boetes? Misschien is het doel wel de rijksbegroting rechttrekken. Ik denk niet dat hogere boetes zullen leiden tot minder overtredingen (dat roept Links ook altijd mbt criminaliteit). Waar leidt het dan wel toe? In ieder geval tot meer opbrengsten.

Verder kost het geld om een winkeldief aan te houden, te arresteren, voor te geleiden, op te sluiten et cetera, en kun je verder van een kale kip niet plukken.
Zo'n boete van 350 euro, in 10 minuten tijd uitgeschreven door een 1-streper van 1300 euro p/m levert natuurlijk dik op.

Do your math. Als Nederlands staatsburger ben je voorbestemd om tot je 65-ste het liefst met z'n tweeen 45 uur per week te werken/in de file te staan en het grootste deel van je inkomen richting de staat te sturen, die het vervolgens herverdeelt onder de armen. Fact of life.
The End Times are wild
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:33:12 #282
361515 twinkeling
Altijd direct!
pi_104800928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Stelen in de supermarkt kost je direct 151 euro, ter compensatie aan de winkel. Daarnaast wordt je nog voorgeleid. De 151 euro boete komt dus boven op de gewone straf. Heel iets anders dus. Maarja, blijf lekker geloven in je borrelpraatjes.

Je hebt het dus niet goed.
Zeg meneer, een boete voor een overtreding van welke aard dan ooit is altijd een compensatie voor de begane overtreding. Als je daarna nog vervolgt wordt is irrelevant.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:33:30 #283
361515 twinkeling
Altijd direct!
pi_104800937
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of jij gaat je gewoon inlezen over hoe recht werkt.
pi_104801047
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:33 schreef twinkeling het volgende:

[..]

Nou, leg het mij dan maar eens uit :D

vrijdag 25 november 2011 @ 13:36:31 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104801052
Verder vind ik het prima als belastingen op deze manier geind worden, want hier heb je zelf nog invloed op (door je aan de regels te houden). Beter dat dan een niet te ontlopen inkomstenbelasting verder omhoog gooien!
The End Times are wild
pi_104801101
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:36 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik het prima als belastingen op deze manier geind worden, want hier heb je zelf nog invloed op (door je aan de regels te houden). Beter dat dan een niet te ontlopen inkomstenbelasting verder omhoog gooien!
Idd. Dit soort boetes kunnen mij niet hoog genoeg zijn wat dat betreft.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_104801109
quote:

[..]

Zeg meneer, een boete voor een overtreding van welke aard dan ooit is altijd een compensatie voor de begane overtreding. Als je daarna nog vervolgt wordt is irrelevant.
Jij snapt het echt niet he. Die 151 euro betaal je sowieso aan de winkelier. Vervolgens krijg je bij schuld nog een straf (celstraf of nog een boete) van de rechter. Je uitspraak dat winkeldiefstal zwaarder wordt gestraft dan claxoneren is echt dikke onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 13:38:17 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:40:12 #288
136343 BasEnAad
pi_104801185
quote:
1. Nee, want het is een heel willekeurige manier van belasting innen.
2. Nee, want je aan de regels houden is een, als de agent een andere mening heeft, ben je de lul.
3. Breng het dan ook als belasting, niet als veiligheidsmaatregel, of tegengaan van hufterigheid.
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:48:19 #289
361515 twinkeling
Altijd direct!
pi_104801469
quote:
Nee, boetes zouden geen integraal deel moeten uitmaken voor de rijksbegroting.
pi_104801629
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Officieel niet meer.

[..]

Logica van lik mijn vestje! :) Ze hebben geld nodig en moeten boetes uitschrijven en daarom schrijven ze geen boetes uit, maar gaan ze praten.
Nee, je leest het verkeerd. De regel is ingesteld om snel geld te krijgen, maar de uitwerking hier is voor een selectief publiek. De grootbek en hufters krijgen die boetes niet. De gewone burger zal dus eerder een boete tegemoet kunnen zien die het inkomen qua boetes zal gaan vervangen van .....

quote:
Verschil in handelen is er altijd en daar is wat mij betreft niets mis mee.
Ligt eraan. Verschil in handelen omdat de ene boete sores en ellende kan opleveren met een stel grootbekken en dreigers vind ik dus wel degelijk iets mis mee.

quote:
Zo kreeg de 'Ga eens boeven vangen!' scheldende petmans op zijn fiets zonder licht een boete en ik werd met een waarschuwing heengezonden omdat ik beleeft en netjes was.
Hier zijn die feiten juist andersom. Hier krijgt de grootbek een waarschuwing en de mensen die beleefd en netjes zijn wel een boete (zoals voorbeelden bevestigen)

offtopic; Bedreigingen raden ze je hier zelfs af om aan te geven want ze staan niet in voor de gevolgen. (ook feiten hier)

[..]

quote:
Doe het eens. Misschien ontgaat de logica jou dan ook! :D
Ik kan niet painten dus probeer het maar gewoon met lezen
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:56:08 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104801699
quote:
Dat is het wel. De te innen boetes voor volgend jaar worden gewoon begroot. Het is ook een vrij constant bedrag dat ook goed stuurbaar is
The End Times are wild
pi_104801700
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:48 schreef twinkeling het volgende:

[..]

Mja, ze halen het gewoon bij de overtreders weg. Op zich vind ik daar niets mis mee, zolang het eerlijk gedaan gaat worden. Dat mis ik hier nog wel eens.
pi_104801751
quote:

[..]

Het is waar wat Niels zegt. De winkelier krijgt dat geld (die 151). Niet de overheid.
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:04:19 #294
116015 SicSicSics
pi_104801951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:53 schreef paddy het volgende:
Nee, je leest het verkeerd. De regel is ingesteld om snel geld te krijgen, maar de uitwerking hier is voor een selectief publiek. De grootbek en hufters krijgen die boetes niet. De gewone burger zal dus eerder een boete tegemoet kunnen zien die het inkomen qua boetes zal gaan vervangen van .....
Ik, als gewone burger, heb al meer dan een jaar geen boete meer gekregen. (klop klop) Ik, als gewone burger, kan heel berekenend zijn. Wat is de boete? En wat is het gemak van de overtreding? Vind ik het dat waard? Ja = wet overtreden. Nee = aan de wet houden.

Met deze maatregel zal ik, als gewone burger, me dus vaker aan de wet gaan houden.

quote:
Ligt eraan. Verschil in handelen omdat de ene boete sores en ellende kan opleveren met een stel grootbekken en dreigers vind ik dus wel degelijk iets mis mee.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

quote:
Hier zijn die feiten juist andersom. Hier krijgt de grootbek een waarschuwing en de mensen die beleefd en netjes zijn wel een boete (zoals voorbeelden bevestigen)
Hier niet. Hier zie ik vaak zat lui met een grote muil juist op de bon gaan terwijl, als ze zich netjes op hadden gesteld, ze er met minder of geen boete vanaf waren gekomen.

quote:
Ik kan niet painten dus probeer het maar gewoon met lezen
Ik snap je. Ik ben het alleen niet met jouw gevoel eens. ;)
Fine, fuck you then!
pi_104802124
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:57 schreef paddy het volgende:

Mwa, een toeter wanneer je weggaat, of wanneer een kindervoetbalclub, of wanneer een familielid trouwt is hier redelijk normaal en heb ik helemaal geen problemen mee.
Het is hoe dan ook niet toegestaan en het blijft wat mij betreft een paupergewoonte. Ik heb geen idee wat jouw achtergrond is, dus ik kan ook niet beoordelen of het feit dat het in jouw kringen normaal is een bevestiging of ontkenning van mijn stelling is. ;)
pi_104803352
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Is mijn mening ook wel zo ongeveer.
pi_104803517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:41 schreef paddy het volgende:

Is mijn mening ook wel zo ongeveer.
Ik vind het altijd zo jammer als er van die open normen worden gebruikt in het strafrecht... Hufterig is voor eenieder anders. "Asociaal hard" is ook al zo ongrijpbaar.

In plaats van dat ingezet wordt op meer blauw op de weg, mensen van de weg halen, ze vertellen waarom ze een boete krijgen... Zo kweek je begrip, worden mensen met de neus op de feiten gedrukt. Dat werkt veel beter als je een gedragsverandering wil dan een beetje geld betalen weken later als je niet eens meer weet wat je precies fout gedaan hebt.
pi_104804021
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:31:33 #299
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_104805029
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
¤ 350,- voor onnodig teveel geluid (dus ook toeteren) is best aan de forse kant ja.

Kan me niet voorstellen dat ze je pakken als je even toetert naar de familie die staat te zwaaien als je weggaat, dat is geen asosciaal weggedrag. Op je toeter gaan staan omdat iemand iets doet wat je niet aanstaat mag van mij best ¤ 350,- kosten.
:) het is juist andersom als je iemand een toeter geeft als hij even de regels niet volg is het nodig en als je wegrijd bij familie en je toetert is het gewoon onnodig. dus ASOCIAAL!!
Want vaak gebeurd dat wat later op de avond.
dus dan liggen er mensen te slapen en is het dus zwaar hinderlijk.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_104805493
Precies!

Hoewel politieagentje spelen wat mij betreft ook niet hoeft. Eigenlijk is die claxon iets wat men beter van de auto af kan halen.
pi_104805798
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')