abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101625245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Eh, nee. Die worden vaak aangelegd omdat er een subsidiepotje is voor wegen die aan de 'duurzaam veilig' criteria voldoen. Komt er op neer dat gemeenten een subsidie kunnen krijgen als ze een weg downgraden van 80 naar 60. De verkeersveiligheid om de betreffende weg lijkt daarvoor overigens volstrekt irrelevant te zijn.
Alleen heb ik het over snelwegen, niet over interlokale wegen. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101625249
quote:

Eh, nee. Die worden vaak aangelegd omdat er een subsidiepotje is voor wegen die aan de 'duurzaam veilig' criteria voldoen. Komt er op neer dat gemeenten een subsidie kunnen krijgen als ze een weg downgraden van 80 naar 60. De verkeersveiligheid om de betreffende weg lijkt daarvoor overigens volstrekt irrelevant te zijn.
Klopt.

Ik heb niet al te lang geleden vanuit mijn politieke functie geprotesteerd tegen die gang van zaken en hoewel beaamd wordt dat de verkeersveiligheid niet gediend wordt met die snelheidsverlaging gaan de plannen gewoon door.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_101625293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:39 schreef justanick het volgende:

[..]

Klopt, maar dan hebben we het vaak over snelwegen rond grote steden (A10 West, bijv). Als er daar objectief kan worden aangetoond dat de luchtkwaliteit baat heeft bij een lagere vmax, kun je die invoeren. Liefst dynamisch (dus afhankelijk van verkeersdrukte), zodat er kan worden gezorgd voor een optimale doorstroming.
Dynamische snelheden lijken mij ook een degelijke volgende stap, aangezien het nu toch al enigszins wordt gedaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101625352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:25 schreef _VoiD_ het volgende:
Of dat ze staan te flitsen midden in de nacht op een lege snelweg. Functioneel nut is echt 0,0.

Ik rij veel in de nacht, maar de eerste keer dat 'ze' staan te flitsen (dus een mobiele flitscontrole met bemanning) op een plek waar niet op dat moment tig wegwerkers druk bezig zijn moet ik nog tegenkomen. Als je 's nachts geflitst wordt, dan let je kennelijk niet goed op je omgeving want dan is het gewoon een vaste flitspaal die langs de snelweg altijd goed zichtbaar zijn. En als je als een bestuurder dingen in je omgeving 'mist', dan ben je niet geheel veilig bezig. Zeker in combinatie met een hoge snelheid is dat een zeker gevaar.

En nee, ik ben zeker niet het braafste jongetje uit de klas. Als ik met aanhanger 's nachts vanuit Limburg terug moet naar Utrecht dan staat de (geijkte!) teller ook wel eens op 100-105. En dan komt er wel eens een KLPD-er naast je rijden die gebaart dat je het wat rustiger aan moet doen. Maar zolang verder alles in orde lijkt zet een KLPD-er je echt niet aan de kant voor 10-15 km te hard op de snelweg.

En voor een ieder die moeite heeft om een snelheid constant vast te houden: daar bestaat al heel lang een handige uitvinding voor genaamd cruise control. Investeer dan even in zo'n ding als je moeite hebt om je rechtervoet langdurig in dezelfde stand te houden.

Natuurlijk is het vervelend dat je een boete krijgt, maar als je je best doe om ze niet te krijgen is het juist een bevestiging dat je niet altijd even goed op let in het verkeer. Daardoor zou je juist het besef moeten krijgen dat je ook maar een mens bent en daardoor geen perfecte bestuurder. En daaruit moet je concluderen dat je het dan maar rustig aan moet doen. Zeker in een 30 km zone met allerlei zijstraten, uitritten, fietsers, spelende kinderen etc.
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:00:50 #180
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101625706
quote:

[..]

Ah vandaar, zelfs kaarsrechte wegen zonder afslagen gaan van 80 naar 60.
Wat op zich vreemd want toen de vmax 80 nog was werd er al harder als 80 gereden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_101626228
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat vind ik ook oneerlijk. Ik ben voor een systeem waarbij je naar inkomen beboet wordt. Hoewel ook dat niet feilloos is want rijkere mensen weten hun inkomen toch wel (voor een groot deel) weg te sluizen. Maar het zou al een kleine verbetering zijn.
Even voor mijn nieuwsgierigheid....jij weet hoe rijkere mensen geld wegsluizen omdat je hier zelf ervaring mee hebt (en dus bij de rijkeren hoort) of is dit een gevalletje borrelpraat?

En als het zo eenvoudig is, dan kunnen de armere mensen dit toch ook wel? Zodat hun verkeersboetes ook minder hoog zullen zijn.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_101626502
Zal wel een gevalletje verwarring zijn tussen inkomen en vermogen :)

Vermogen kun je makkelijk ergens buiten Nederland parkeren. Maar dat kan iedere boerenlul. Inkomen wegpoetsen is wat lastiger. Ja, je kan allerlei aftrekposten verzinnen, je inkomen laten uitbetalen aan een stichting in plaats van direct aan jezelf. Of bij een eigen zaak kun je de winst in het bedrijf laten zitten. Maar wie zelf van het inkomen wil genieten zal het toch aan zichzelf moeten laten uitbetalen.
pi_101626870
Edit
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:44:57 #184
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101626929
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:42 schreef DS4 het volgende:
Op zich is het wel lachwekkend dat ZZP-ers worden vergeleken met echt rijken... Als je flink je best doet kun je 1.100 uur declarabel zijn. Tegen 250 euro per uur is dat 275.000 en daar moeten kosten nog vanaf.

Zeg 2 ton. Dat vangt een ZZP-er die het echt goed doet. Die ZZP-ers wonen niet in een kapitale villa van 5 mio, laat staan dat ze een bootje hebben van tientallen of honderden mio's. Ook geen 20 ferrari's in de parkeerkelder. Enz. enz.

En dan merk ik voorzichtig even op dat de meeste ZZP-ers gewoon minder verdienen dan 2 ton. En ja er zijn enkelingen die meer dan die 2 ton pakken. Dat noemen we "uitzonderingen".
Waar gaat het hier over ZZP-ers dan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101626957
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:44 schreef RingBewoner het volgende:

Waar gaat het hier over ZZP-ers dan?
Gevalletje twee vensters open... :@
pi_101626975
Edit
pi_101628244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Alleen heb ik het over snelwegen, niet over interlokale wegen. ;)
oops.
pi_101634275
De overheid heeft weer meer geld nodig hoor :') Ga eens een normaal beleid voeren ipv steeds de straffen nog achterlijker maken..
pi_101634384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
De overheid heeft weer meer geld nodig hoor :') Ga eens een normaal beleid voeren ipv steeds de straffen nog achterlijker maken..
Ach, zolang het betekent dat ik minder of gelijkblijvende belastingen betaal, die anders omhoog zouden gaan, omdat anderen meer en hogere boetes betalen, vind ik het geen probleem :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_101648025
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 15:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, zolang het betekent dat ik minder of gelijkblijvende belastingen betaal, die anders omhoog zouden gaan, omdat anderen meer en hogere boetes betalen, vind ik het geen probleem :)
't is maar een hint, maar niet alles hoeft gesubsidieerd te worden / premies en uitkeringen te krijgen. Daarop valt ook heel veel te besparen zodat belastingen niet hoeven te stijgen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:06:14 #191
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_101648340
30 km-zone in mijn plaats, gewoon op een doorgaande weg nog wel. En ja, de auto links is een flitsauto....

http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,175.67,,0,16.37

Het gaat maar om één ding:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_101648928
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:06 schreef ACT-F het volgende:
30 km-zone in mijn plaats, gewoon op een doorgaande weg nog wel. En ja, de auto links is een flitsauto....

http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,175.67,,0,16.37

Het gaat maar om één ding:

gek joh met 1 baan en allemaal woonerven. Kan je lekker scheuren toch ?
  Forum Admin dinsdag 6 september 2011 @ 21:21:04 #193
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_101649232
Als de politie nou eens ging controleren op écht gevaarlijke wegen had je geen enkele automobilist hierover gehoord.

Alleen zijn de écht gevaarlijke wegen niet ''rendabel'' .. het is immers veel makkelijker een flitsautotje neer te zetten bij een 5 baans 100km weg, of een kilometerslange, onnodige 30km/u zone ^O^ makkelijker geld binnen harken bestaat niet.

Regels zijn regels, heel simpel.. maar regels houden géén enkele rekening met dynamiek, en laat verkeer nou eens iets heel erg dynamisch zijn. Als je je altijd stijf aan de regels houd gaat dat de doorstroming én ik durf zelfs te zeggen veiligheid, niet ten goede komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_104777711
Er zijn meer bedragen bekend:

quote:
Verkeersboetes flink omhoog

AMSTERDAM - Volgend jaar gaan verkeersovertreders fors meer betalen voor fout rijgedrag.

Dat meldt RTL Nieuws. Het was al bekend dat de boetes in 2012 hoger zullen zijn, maar nu zijn dan ook de exacte bedragen bekend.

Zo gaat bijvoorbeeld de boete voor het met lichtsignalen waarschuwen van tegenliggers voor snelheidsheidscontroles met 15 euro omhoog naar 85 euro. De boete voor ten onrechte parkeren op een invalidenparkeerplaats gaat van 180 naar 340 euro. En de bekeuring voor bellen in de auto stijgt van 180 euro naar 220 euro.
Die van onnodig claxonneren vind ik een beetje overdreven persoonlijk. Hoe vaak zie je niet dat mensen toeteren naar bekenden of naar bezoek waar ze vertrekken. Wil je die dan ook allemaal een boete geven van ¤350+¤6 administratiekosten?
  donderdag 24 november 2011 @ 21:18:59 #195
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104778255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:12 schreef ArnosL het volgende:
Er zijn meer bedragen bekend:

[ afbeelding ]

[..]

Die van onnodig claxonneren vind ik een beetje overdreven persoonlijk. Hoe vaak zie je niet dat mensen toeteren naar bekenden of naar bezoek waar ze vertrekken. Wil je die dan ook allemaal een boete geven van ¤350+¤6 administratiekosten?
Ze zijn allemaal overdreven, de boetes waren al hoog genoeg. Die van het claxonneren is gewoon ronduit hilarisch.
pi_104778481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:18 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ze zijn allemaal overdreven, de boetes waren al hoog genoeg. Die van het claxonneren is gewoon ronduit hilarisch.
Grote kans dat je daar geen boete voor krijgt trouwens. De politie vond de boetes toch al buiten proportie:

quote:
Agent wil hogere boete niet uitdelen

Politieagenten zijn het niet eens met het plan van minister Ivo Opstelten van Justitie om de boetes voor hardrijden en asociaal rijgedraag fors te verhogen. Ze dreigen minder bekeuringen uit te schrijven, omdat ze de boetes te hoog vinden, meldt het AD vandaag.

Volgens de politievakbonden zijn veel agenten boos en verontrust. 'De ernst van de overtreding staat niet meer in verhouding tot de rekening die mensen ervoor moeten betalen,' zegt Gerrit van de Kamp van vakbond ACP. 'Agenten zijn het er niet mee eens en ze weten dat zulke hoge boetes agressie oproepen. Het is vragen om problemen en de collega's willen die bonnen niet meer schrijven.'

Opstelten kondigde vorige week aan de boetes met ingang van 2012 te willen verhogen. Sommige bekeuringen worden dan zo'n 140 euro hoger.

De agenten dreigen uit protest minder bekeuringen uit te schrijven. 'De politiek mag denken dat dit een melkkoe is, maar ze komt dan bedrogen uit', aldus ANPV-voortzitter Walter Welting.
^O^
  Forum Admin donderdag 24 november 2011 @ 21:24:19 #197
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_104778652
Nederland, waar het onnodig claxoneren 2 keer zo duur is als iets stelen uit een winkel :r !!!!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 24 november 2011 @ 21:25:34 #198
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104778748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:22 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Grote kans dat je daar geen boete voor krijgt trouwens. De politie vond de boetes toch al buiten proportie:

[..]

^O^
Terecht dat hier tegen wordt geprotesteerd. Die wereldvreemde Opstelten vliegt hier behoorlijk uit de bocht.
  donderdag 24 november 2011 @ 21:41:29 #199
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_104779977
Vreemd dat overtredingen die echt gevaar opleveren, bellen, geen gordel, door rood licht rijden, minder zwaar beboet worden dan het eerder genoemde toeteren en fout parkeren op een genandicaptenplek of een lekke uitlaat, ze zijn op dat departement de weg een beetje kwijt....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_104780804
gewoon een legale nederlandse vorm van belasting heffen...voor de nederlandse auto dan wel te verstaan...buitenlanders kunnen gewoon hun gang gaan
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')