abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104787815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is toch té krom voor woorden. Als ik een boete als dit krijg ga ik wobben, procederen en kutten tot ik er bij neer val. Dan mogen ze er ook echt voor werken. Ik kan er echt niet bij. Één ding scheelt, veel agenten schrijven dit soort krankzinnige boetes niet meer uit omdat ze het niet kunnen uitleggen.
Klopt! Te gek voor woorden. Ik heb afgelopen jaar 5 bekeuringen uitgeschreven. Dit voor inhalen over de vluchtstrook en 4 andere voor hufterig gedrag. Ik weiger echter al jaren bekeuringen uit te schrijven omdat ik het niet in verhouding vind staan.

Mishandeling = 300 euro
Winkeldiefstal = 150-300 euro
Toeteren = 350 euro

Onbegrijpelijk
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_104788132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Klopt! Te gek voor woorden. Ik heb afgelopen jaar 5 bekeuringen uitgeschreven. Dit voor inhalen over de vluchtstrook en 4 andere voor hufterig gedrag. Ik weiger echter al jaren bekeuringen uit te schrijven omdat ik het niet in verhouding vind staan.

Mishandeling = 300 euro
Winkeldiefstal = 150-300 euro
Toeteren = 350 euro

Onbegrijpelijk
Als ik mijn werk weiger, dan werk ik er niet lang meer. Hoe kan het dat jij hiermee wegkomt?
  donderdag 24 november 2011 @ 23:49:51 #228
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_104788176
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als ik mijn werk weiger, dan werk ik er niet lang meer. Hoe kan het dat jij hiermee wegkomt?
Omdat zelfs vakbonden het er mee eens zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 24 november 2011 @ 23:54:12 #229
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_104788332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Justitie is wat dit betreft gewoon de maffia, maar dan legaal.
De roverheid, maar inderdaad legale maffia meer kan ik er ook niet van maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_104788482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De roverheid, maar inderdaad legale maffia meer kan ik er ook niet van maken.
Geld binnenharken voor de staat.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:41 schreef Pro_Shifty het volgende:

Mishandeling = 300 euro
Toeteren = 350 euro

Dit is toch gewoon te achterlijk voor woorden? Wat een debiele verhouding. Lachwekkend gewoon :')

Bananenrepubliek der Nederlanden.

jaja... ik weet wat een bananenrepubliek is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 01:04:24 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:03:20 #231
343196 RingBewoner
pi_104788693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geld binnenharken voor de staat.

[..]

Dit is toch gewoon te achterlijk voor worden? Wat een debiele verhouding. Lachwekkend gewoon :')

Bananenrepubliek der Nederlanden.

jaja... ik weet wat een bananenrepubliek is.
Zo achterlijk dat er geen woorden voor zijn. Dit is echt op geen enkele manier meer te verklaren. En als je dan weet dat een groot deel van die mishandelingen niet word opgelost wegens gebrek aan bewijs. Sterker nog, stel ik word mishandeld in een avondwinkel met camera's dan mogen de beelden dus niet op internet worden gezet om gebruikt te worden voor opsporing.
pi_104788840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zo achterlijk dat er geen woorden voor zijn. Dit is echt op geen enkele manier meer te verklaren. En als je dan weet dat een groot deel van die mishandelingen niet word opgelost wegens gebrek aan bewijs. Sterker nog, stel ik word mishandeld in een avondwinkel met camera's dan mogen de beelden dus niet op internet worden gezet om gebruikt te worden voor opsporing.
Bij mishandeling krijg je wel een strafblad, dacht ik. Voor toeteren niet, neem ik aan.

En dat van die camerabeelden vind ik een moeilijke kwestie. Privacy MOET hoog in het vaandel blijven staan. Misschien zelfs ook als je een misdadiger bent. We moeten niet naar een soort Big Brother staat toe. Echter, daar gaan we zeker wel naartoe. Het volk kiest daar min of meer voor door dit soort camerapraktijken al goed te keuren. En ja, ik neig daar ook naar... maar waar ligt de grens en is die grens over 5 jaar er nog wel. Of is ie dan weer wat opgeschoven naar nog minder privacy?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 00:10:29 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:10:08 #233
343196 RingBewoner
pi_104788939
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bij mishandeling krijg je wel een strafblad, dacht ik. Voor toeteren niet, neem ik aan.

Dit klopt.
quote:
En dat van die camerabeelden vind ik een moeilijke kwestie. Privacy MOET hoog in het vaandel blijven staan. Misschien zelfs ook als je een misdadiger bent.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo stoer bent om iemand te slaan of te jatten dan mag je wat mij betreft lekker aan de schandpaal. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je als een hufter of straat gaat dat je dan niet herkend kan of mag worden.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:10:23 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_104788947
Op een gegeven moment wordt het zowat rendabeler om de agent die jou die boete wilt uitschrijven om te leggen :X
pi_104789000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:10 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dit klopt.

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo stoer bent om iemand te slaan of te jatten dan mag je wat mij betreft lekker aan de schandpaal. Het kan toch niet zo zijn dat wanneer je als een hufter of straat gaat dat je dan niet herkend kan of mag worden.
Ik mishandel regelmatig mensen en wil dus echt niet met mijn smoel op internet. Dat snap jij toch ook wel?

Zonder dollen... lees de rest van mijn post ff. Had hem nog gewijzigd. ;)
pi_104789069
Kijk... het zou een argument zijn om op iedere hoek van de straat camera's te hangen om mishandeling en straatroof etc. tegen te gaan. Maar ben jij bereid om in zo'n samenleving vol camera's te leven?
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:24:08 #237
343196 RingBewoner
pi_104789356
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kijk... het zou een argument zijn om op iedere hoek van de straat camera's te hangen om mishandeling en straatroof etc. tegen te gaan. Maar ben jij bereid om in zo'n samenleving vol camera's te leven?
Nee, maar dat beelden uit een supermarkt, discotheek of een andere logische plek voor camera's om te beveiligen niet mogen worden gebruikt snap ik niet.
pi_104789404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Nee, maar dat beelden uit een supermarkt, discotheek of een andere logische plek voor camera's om te beveiligen niet mogen worden gebruikt snap ik niet.
Die worden wel gebruikt. Nog nooit Opsporing verzocht gezien zeker?

De schandpaal komt langzaam maar zeker terug en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:28:14 #239
343196 RingBewoner
pi_104789480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die worden wel gebruikt. Nog nooit Opsporing verzocht gezien zeker?

De schandpaal komt langzaam maar zeker terug en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.
Ja, Opsporing verzocht. Maar een winkelier mag dat niet zelf op internet zetten. Ook niet in geval van diefstal. Doet hij dat wel dan krijgt hij een megaboete die buiten proportie is. Dat vind ik echt krankzinnig.
pi_104789545
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, Opsporing verzocht. Maar een winkelier mag dat niet zelf op internet zetten. Ook niet in geval van diefstal. Doet hij dat wel dan krijgt hij een megaboete die buiten proportie is. Dat vind ik echt krankzinnig.
Nee, gelukkig niet zeg. Stel je voor dat iedere winkelier gewoon vrijelijk zijn camerabeelden op internet mag knallen. Dag privacy, dag portretrecht. :W
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:31:49 #241
343196 RingBewoner
pi_104789592
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet zeg. Stel je voor dat iedere winkelier gewoon vrijelijk zijn camerabeelden op internet mag knallen. Dag privacy, dag portretrecht. :W
Dat gaat voor mij dus echt niet op het moment dat je het gore lef hebt om te jatten. Stel dat een of andere klootviool het leuk vind om mijn auto te bekrassen met sleutels. Laten we zeggen s'nachts, als ik slaap, of om spiegels af te trappen. Ik plaats een camera om die klootzakken te pakken dan mag ik die beelden dus nergens voor gebruiken. Dat vind ik echt compleet krankzinnig.
pi_104789704
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:31 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij dus echt niet op het moment dat je het gore lef hebt om te jatten. Stel dat een of andere klootviool het leuk vind om mijn auto te bekrassen met sleutels. Laten we zeggen s'nachts, als ik slaap, of om spiegels af te trappen. Ik plaats een camera om die klootzakken te pakken dan mag ik die beelden dus nergens voor gebruiken. Dat vind ik echt compleet krankzinnig.
Ok.. omdat er misschien eens iemand voorbij kan komen die je komt bestelen of je spiegels er vanaf komt trappen, heb jij het recht om 24/7 mensen te gaan opnemen (bespioneren)

Daarnaast... stel nou dat jij steelt omdat je niet anders kunt, hypothetisch gezien. Je moet de monden van je 6 kinderen voeden terwijl je door een geschil met je baas op straat bent komen te staan. Wat dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2011 00:36:09 ]
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:40:24 #243
343196 RingBewoner
pi_104789836
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok.. omdat er eens iemand voorbij kan komen die je komt bestelen, heb jij het recht om 24/7 mensen te gaan opnemen (bespioneren)
Dat mag toch, je mag als winkelier camera's plaatsen. Je mag inderdaad niet zomaar lukraak beelden publiceren. En over die spiegels, we moeten terug naar de tijd dat je gewoon met je tengels van andermans spullen afblijft. Je moet niet het gore lef hebben dat omdat jij dronken bent of stoer wil zijn de boel maar kan terroriseren en er nog mee weg komt ook. Dat is toch de wereld op zijn kop?
quote:
Daarnaast... stel nou dat jij steelt omdat je niet anders kunt, hypothetisch gezien. Je moet de monden van je 6 kinderen voeden terwijl je door een geschil met je baas op straat bent komen te staan. Wat dan?
Wat dan, dan heb je zoiets als een bijstandsuitkering, familie, UWV etc etc etc. Het is toch een drogreden dat omdat ik geen werk heb dan maar mag stelen. Het is in Nederland voor niemand (met normaal verstand) nodig om werkloos thuis te zitten. Er zijn altijd callcentra, schoonmaakbedrijven en deur aan deur verkopers nodig. "Ja maar dat is niet leuk", maakt me geen fuck uit, ik heb het ook een tijdje moeten doen om rond te komen. Je hebt niet altijd alles voor het uitzoeken.
pi_104790002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat mag toch, je mag als winkelier camera's plaatsen. Je mag inderdaad niet zomaar lukraak beelden publiceren. En over die spiegels, we moeten terug naar de tijd dat je gewoon met je tengels van andermans spullen afblijft. Je moet niet het gore lef hebben dat omdat jij dronken bent of stoer wil zijn de boel maar kan terroriseren en er nog mee weg komt ook. Dat is toch de wereld op zijn kop?
Ja, helemaal mee eens. Maar moeten we dan aan symptoom bestrijding doen door overal maar camera's te plaatsen en alle beelden openbaar te maken? Of moet er eens heel goed gekeken worden naar de roots van dit probleem?

Je vrijheid en privacy lever je namelijk maar 1x in. Die krijg je niet meer terug.

quote:
Wat dan, dan heb je zoiets als een bijstandsuitkering, familie, UWV etc etc etc. Het is toch een drogreden dat omdat ik geen werk heb dan maar mag stelen. Het is in Nederland voor niemand (met normaal verstand) nodig om werkloos thuis te zitten. Er zijn altijd callcentra, schoonmaakbedrijven en deur aan deur verkopers nodig. "Ja maar dat is niet leuk", maakt me geen fuck uit, ik heb het ook een tijdje moeten doen om rond te komen. Je hebt niet altijd alles voor het uitzoeken.
Ja, dat is een drogreden. Maar dat zeg ik ook niet. Ik keur het stelen niet goed. Ik keur het aan de schandpaal nagelen niet goed. Dat deden we in de middeleeuwen namelijk ook en dat is toen afgeschaft.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:59:48 #245
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104790311
En zo wordt het voor mensen met een beetje rappe motor of auto wel erg aantrekkelijk om te vluchten ipv te stoppen. Krijg je van die mooie Amerika taferelen :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_104792638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit gaat wel heel erg offtopic, maar goed...

Als je zes kinderen hebt, maar geen werk, dan had je je vantevoren misschien ook wel eens af kunnen vragen of het wel verstandig was om je door Oewesley, Oewinston en Co. vol te laten yoghurten en bijstandsmoedertje te worden. Ik kan eerlijk gezegd geen enkele vorm van medelijden hebben met vmbo-dozen die hun benen maar niet bij elkaar weten te houden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:36:17 #247
343196 RingBewoner
pi_104793436
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 06:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit gaat wel heel erg offtopic, maar goed...

Als je zes kinderen hebt, maar geen werk, dan had je je vantevoren misschien ook wel eens af kunnen vragen of het wel verstandig was om je door Oewesley, Oewinston en Co. vol te laten yoghurten en bijstandsmoedertje te worden. Ik kan eerlijk gezegd geen enkele vorm van medelijden hebben met vmbo-dozen die hun benen maar niet bij elkaar weten te houden...
Lees eens wat er staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 25-11-2011 11:38:11 ]
pi_104794065
Justitie gaat hier in mijn ogen voorbij aan het doel van boetes. Speciaal als je ziet dat een verkeersovertreding als onnodig claxonneren al meer kost dan winkeldiefstal.

Zelf had ik laatst ook een mooie. Boete van 43 euro gekregen, schijnbaar verkeerd gekeken bij het overmaken en ipv 43 euro 42 overgemaakt. Bam naheffing wegens te laat betalen van 18,50. 1850 procent verhoging lijkt me niet te rijmen met de redelijkheid en billikheid in Nederland maar ja totaal kansloos natuurlijk om hier bezwaar tegen te maken.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:54:24 #249
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104794645
Boehoe, onnodig claxoneren kost meer dan winkeldiefstal! :') Doet het goed aan de borreltafel, maar sinds wanneer kun je 6 jaar krijgen voor toeteren!? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104794715
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:54 schreef SicSicSics het volgende:
Boehoe, onnodig claxoneren kost meer dan winkeldiefstal! :') Doet het goed aan de borreltafel, maar sinds wanneer kun je 6 jaar krijgen voor toeteren!? :D
Dat dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')