Nou, dan meld je dat toch gewoon een keer bij de politie? Wat denk je dat andere mensen doen als er continu te hard door hun straat gecrosst wordt?quote:Op maandag 5 september 2011 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze moeten die gehaaste moedertjes die 's morgens door mijn straat racen om hun kroost om de hoek op school te dumpen, eens flink beboeten. Hoe zij 's morgens hier door die straat raggen is vaak echt niet meer normaal. Hier heb ik nog nooit politie zien staan en ik woon hier al sinds 2003.
je weet evengoed dat je overal 100% aan de regeltjes houden in het verkeer gewoon onmogelijk is. Sta jij 's ochtends tijdens de spits een uur te wachten als je voorrang van rechts moet geven.? Neen, dan gooi jij je er ook gewoon tussen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:
En verder ben jij niet bevoegd (wettelijk gezien) om te beoordelen of het veilig is om ergens met 30, 60 of 160 te rijden. Niks persoonlijks, gewoon een vaststelling.
Ja klopt.quote:Op maandag 5 september 2011 20:23 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Op sommige kruispunten gaat het stoplicht 24 uur per dag met een bepaalde routine, of er nou iemand aankomt of niet, en of het nou midden in de nacht is of 8 uur in de ochtend. Nou zeg ik niet dat ik veel door rood rijd, of uberhaupt expres door rood rijd. Maar het door rood rijden an sich heb je dus ook op veel verschillende manieren.
Ze doen maar. Het was om aan te geven dat ze alleen daar gaan staan, waar het niet nuttig is.quote:Op maandag 5 september 2011 20:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, dan meld je dat toch gewoon een keer bij de politie? Wat denk je dat andere mensen doen als er continu te hard door hun straat gecrosst wordt?
Jij zei dat ze alleen daar gaan staan waar ze veel geld kunnen vangen. En zoals ik al eerder zei: schijnbaar zijn dat dus ook de plaatsen waar constant overtredingen gemaakt worden en waar ze dus zouden moeten gaan staan.quote:Op maandag 5 september 2011 20:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze doen maar. Het was om aan te geven dat ze alleen daar gaan staan, waar het niet nuttig is.
Niet vrijuit, maar ik vind wel dat je inderdaad bij sommige kruispunten of situaties iemand wel een veel hogere bekeuring mag geven.quote:Op maandag 5 september 2011 20:28 schreef macca728 het volgende:
Ja klopt.
En de 1 moet dan een boete krijgen van 300 euro bij wijze van en de ander moet vrij uit gaan ?
door rood vind ik toch iets anders of te snel rijden. Ik rij zowat al mijn snelwegkilometers te snel, maar ik denk niet dat ik ooit al 1x door rood gereden heb (toch zeker niet bewust).quote:Op maandag 5 september 2011 20:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja klopt.
En de 1 moet dan een boete krijgen van 300 euro bij wijze van en de ander moet vrij uit gaan ?
Ik denk als je elke dag dezelfde weg neemt je makkelijker door rood gaat, omdat je denkt van er komt toch niets.
Ik ken de situatie daar goed genoeg om te kunnen constateren dat het daar niet nuttig is. Het is gewoon makkelijk cashen daar. Als ze hier in de straat gaan staan, dan pakken ze hooguit 4 a 5 moedertjes die te hard rijden en voor de rest komt er haast geen verkeer meer voorbij. Het gaat om het halen van hun quota. Als je dat niet snaptquote:Op maandag 5 september 2011 20:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jij zei dat ze alleen daar gaan staan waar ze veel geld kunnen vangen. En zoals ik al eerder zei: schijnbaar zijn dat dus ook de plaatsen waar constant overtredingen gemaakt worden en waar ze dus zouden moeten gaan staan.
Dat jij steeds op de bon geslingerd wordt op die plekken wil natuurlijk niet zeggen dat het 'niet nuttig' is.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik er meer van snap dan jij.quote:Op maandag 5 september 2011 20:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ken de situatie daar goed genoeg om te kunnen constateren dat het daar niet nuttig is. Het is gewoon makkelijk cashen daar. Als ze hier in de straat gaan staan, dan pakken ze hooguit 4 a 5 moedertjes die te hard rijden en voor de rest komt er haast geen verkeer meer voorbij. Het gaat om het halen van hun quota. Als je dat niet snapt
Jij wilt zeggen dat ze op bepaalde plaatsen staan om de verkeersveiligheid te verhogen?quote:Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik er meer van snap dan jij.
wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)? Volgens mij écht niet de verkeersveiligheid. Dat is gewoon willen cashen (en dat lukt ze overigens best goedquote:Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik er meer van snap dan jij.
quote:Op maandag 5 september 2011 20:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)? Volgens mij écht niet de verkeersveiligheid. Dat is gewoon willen cashen (en dat lukt ze overigens best goed)
quote:Boetequotum in hele land
Vrijwel alle politiekorpsen, dus niet alleen in Rotterdam Rijnmond, werken met een quotum uit te schrijven boetes. In sommige gevallen gaat het zelfs om 250 boetes per jaar.Het korps Rotterdam Rijnmond zou de agenten een quotum opleggen van 120 bonnen per jaar. Volgens de korpsleiding betreft het hier slechts een contract met één persoon. Het regiokorps Utrecht legt volgens een politieman een quotum van vijftig bonnen per kwartaal op aan aspirant-agenten. "Gebeurt dat niet dan krijgen ze een onvoldoende beoordeling en geen periodieke salarisverhoging. Als ze tweemaal het quotum niet halen, volgt ontslag."
Diverse partijen in de Tweede Kamer willen morgen verantwoordelijk minister Hirsch Ballin over de kwestie aan de tand voelen. "We slaan door als een goeie agent die z'n quotum niet haalt z'n periodiek niet krijgt", zo zegt PvdA-Kamerlid Kuiken. Volgens de VVD is juist dit systeem 'de oorzaak van onzinboetes'.
http://www.spitsnieuws.nl(...)um_in_hele_land.html
Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.quote:Op maandag 5 september 2011 20:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)?
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.quote:Op maandag 5 september 2011 20:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.
Lees ff de laatste zinnen van mijn post om 19:40:42quote:Op maandag 5 september 2011 20:27 schreef Athmozz het volgende:
je weet evengoed dat je overal 100% aan de regeltjes houden in het verkeer gewoon onmogelijk is. Sta jij 's ochtends tijdens de spits een uur te wachten als je voorrang van rechts moet geven.? Neen, dan gooi jij je er ook gewoon tussen.
als ik het een belachelijke regel vind, dan houd ik mij daar gewoon niet aan. En die ¤200 kunnen ze gerust steken waar ze willen, voor die keer dat je geflitst wordt ga ik het écht niet laten. Ik vind het gewoon belachelijk als zo'n 20 jarig agentje dat juist van school komt je dan de les gaat spellen over verkeersveiligheid. Dat hij tenminste gewoon rechtuit is, en toegeeft dat het puur is om te cashen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.
Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken?quote:Op maandag 5 september 2011 20:46 schreef BasEnAad het volgende:
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.
Nee, ik vind dat er gehandhaafd moet worden op plaatsen waar het echt nodig is. Plaatsen waar dat minder nodig is, moeten ze niet misbruiken om hun boetequotum te halen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, prima toch. Dat moet je helemaal zelf weten.quote:Op maandag 5 september 2011 20:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik het een belachelijke regel vind, dan houd ik mij daar gewoon niet aan. En die ¤200 kunnen ze gerust steken waar ze willen, voor die keer dat je geflitst wordt ga ik het écht niet laten.
Dit is werkelijk zo achterlijk dat ik er niet eens op in ga.quote:Ik vind het gewoon belachelijk als zo'n 20 jarig agentje dat juist van school komt je dan de les gaat spellen over verkeersveiligheid. Dat hij tenminste gewoon rechtuit is, en toegeeft dat het puur is om te cashen.
De logica van sommige mensen vind ik af en toe best vermakelijkquote:Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken?
ik rij zo'n 40.000km per jaar te hard op snelwegen, en dat zo'n 4 jaar al ongeveer. 0 ongelukken op snelwegen. lijkt me toch iets te zeggen over mijn inschattingsvermogen...quote:Op maandag 5 september 2011 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is werkelijk zo achterlijk dat ik er niet eens op in ga.
ja je hoort niemand dat sinds er geflitst wordt de verkeersveiligheid evenredig is toegenomen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De logica van sommige mensen vind ik af en toe best vermakelijk
Natuurlijk neemt het niet evenredig toe, je hebt altijd mensen die zich er niks van aantrekken en gewoon te hard blijven rijden.quote:Op maandag 5 september 2011 20:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja je hoort niemand dat sinds er geflitst wordt de verkeersveiligheid evenredig is toegenomen.
En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?quote:Op maandag 5 september 2011 20:51 schreef Athmozz het volgende:
ik rij zo'n 40.000km per jaar te hard op snelwegen, en dat zo'n 4 jaar al ongeveer. 0 ongelukken op snelwegen. lijkt me toch iets te zeggen over mijn inschattingsvermogen...
Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan?quote:Op maandag 5 september 2011 20:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Natuurlijk neemt het niet evenredig toe, je hebt altijd mensen die zich er niks van aantrekken en gewoon te hard blijven rijden.
Nee het is niet zinloos, en dat heb je mij ook niet horen zeggen. Het is zelfs zinvol.quote:Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan?
Dat de verkeersveiligheid niet evenredig toeneemt, wil niet zeggen dat het niet toeneemt.quote:Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan?
Hij denkt dat hij het beter weet dan die agentquote:Op maandag 5 september 2011 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?
Door die boetes help je de verkeersveiligheid geen klote en sta je met je manuren op plekken die je beter ergens anders nuttiger had kunnen besteden waar het wél de verkeersveiligheid ten goede komt.quote:Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken?
Het neemt af. Mensen schrikken een gaan plotseling op de rem trappen of snel de gordel omdoen... dat soort dingen.quote:Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat de verkeersveiligheid niet evenredig toeneemt, wil niet zeggen dat het niet toeneemt.
Er is niemand in dit topic geweest die zegt altijd netjes 30 te rijden...quote:Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef RedFever007 het volgende:
En voor alle moraalridders in dit topic die beweren altijd netjes 30 te rijden: Ik geloof er geen ene flikker van dat jij nooit eens 40 per ongeluk rijdt!
dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk welquote:Op maandag 5 september 2011 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?
Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.quote:Op maandag 5 september 2011 21:00 schreef Athmozz het volgende:
dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk wel
Wel aan de hoogte van de Griekse staatskasquote:Op maandag 5 september 2011 20:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.
En wie zegt dat jij het altijd bij het rechte eind hebt als het gaat om inschatten?quote:Op maandag 5 september 2011 21:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk wel
Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.quote:Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.
De politie is in Nederland al jarenlang niet meer serieus te nemenquote:Op maandag 5 september 2011 21:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.
Dan ben je echt niet meer serieus te nemen
En jij vind het dan ook niet erg als ze buiten proportie zijn?quote:Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.
uiteraard. Ik ga er ook nooit een probleem van maken om een boete te betalen, wel een sport om zo min mogelijk geflitst te worden (logisch lijkt me). Ik kan het alleen niet af dat ze zich in alle bochten proberen wringen om toch nog eens belerend het vingertje op te steken om te melden dat je levensgevaarlijk bezig bent, terwijl dat helemaal de reden niet is van het flitsen (en ook niet het geval is)quote:Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Pak je BB gun en schiet hun achterruit aan diggelen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:04 schreef ArnosL het volgende:
Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.
Dan ben je echt niet meer serieus te nemen
Dat is waar idd, maar dat komt grotendeels door de politiek.quote:Op maandag 5 september 2011 21:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De politie is in Nederland al jarenlang niet meer serieus te nemen
quote:Op maandag 5 september 2011 21:05 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Pak je BB gun en schiet hun achterruit aan diggelen.
Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:03 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Persoonlijk worden
Wanneer is het jouw wel te dol dan, als je 1600 euro moet betalen voor 10 km te hard?
quote:Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef De Moraalridder het volgende:
[..]
Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
Kun je mij dan uitleggen wat er dan zo idioot aan is aan mijn opmerking?quote:Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef kwiwi het volgende:
Het wordt mij nooit te heet, maar sommige opmerkingen hier zijn zo idioot dat serieus er op ingaan geen zin heeft.
En die ene keer dat je even niet op de snelheid let omdat je in gedachten bent en je vervolgens 130 Euro moet aftikken, vind je dan ook niet erg.quote:Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
Je hebt gewoon overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt, hoe moet ik er dan in godsnaam nog serieus op ingaan? Je roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?quote:Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Kun je mij dan uitleggen wat er dan zo idioot aan is aan mijn opmerking?
Je raakt in de minderheid en daar kun je niet zo goed tegen. Je moraalpraatjes zijn tegen dovemansoren gericht en dat doet pijnquote:Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het wordt mij nooit te heet, maar sommige opmerkingen hier zijn zo idioot dat serieus er op ingaan geen zin heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |